Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
תזכורת: This feature may not be available in some browsers.
חשבון מסחר באקסלנס טרייד: סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן.
@TunaGolem כמדומני אדוארד ציין שיש לו חברים שהסבו רכב לגז, אך לא הוא עצמו (לא השתלם בשל קילומטרז׳ שנתי נמוך), כך שסביר שזה בכלל לא הפרטים שלו. אבל אני מסכים עם ההערה הכללית.
סיטרואנים ישנים הרבה פעמים נמכרים בחצי ממחיר מחירון. מנסיון אישי ושל חברים עם מספר רכבים צרפתיים, גם רנו סובלים מהתופעה הזו. זה במיוחד בולט ב-C5 שזה רכב שיש היצע עצום ממנו בשנתונים 2005-2008 ואף אחד לא רוצה לקנות את הרכב הזה בשוק. כקוריוז, יש איזה בחור שאני מכיר שניסה למכור לאחרונה C5 מודל 2007 וחשב שיקבל אולי 10K, ניסה לרדת גם ל-4 ו-3 אלף, רק שייקחו, ובסוף הרכב הלך לגריטה. לדברים האלו פשוט אין שוק ואם מישהו כותב במודעה 20K הוא חי בסרט וימכור ב-10K-15K אם יהיה לו את המזל למצוא מישהו שמוכן לקנות. לך תבדוק עם אנשים שמוכרים רכבים כאלה בטלפון ותיווכח בעצמך.
אז... עברו יותר משנתיים בthread הזה. בכאב רב אני נאלץ לקנות אוטו בגלל אילוצי חיים זמניים (לתקופה של שנתיים-שלוש). אני לא מחזיק ברכב כבר 14 שנה ואני ממש חלוד בכל הנוגע לפרמטרים שיאפטמו את השימוש בדבר השנוא הזה.
אני מבקש את עזרתכם במציאת הרכב הכי זול שאני יכול לקנות בהתאם למשתנים הבאים:
1) צפי נסיעה שנתית - 15,000 ק"מ.
2) לא מתכוון להשתמש בו יותר משלוש שנים.
3) רצוי שיהיה קטן.
קחו בחשבון שהדבר הכי חשוב לי הוא עלות שימוש. אני מבין שכל אחד משתמש אחרת, אז אשמח לקבל כמה אפשרויות
לי יש יונדאי איי10. נוסע כ-12,000 ק"מ בשנה. (בד"כ, 40 ק"מ ביום)
אני מתדלק בממוצע פעמיים בחודש. ביטוח זול יחסית, תחזוקה זולה.
חווית נסיעה יכולה להיות קצת פחות נוחה בנסיעות ארוכות.
רכב דומה: קיה פיקאנטו
לי יש יונדאי איי10. נוסע כ-12,000 ק"מ בשנה. (בד"כ, 40 ק"מ ביום)
אני מתדלק בממוצע פעמיים בחודש. ביטוח זול יחסית, תחזוקה זולה.
חווית נסיעה יכולה להיות קצת פחות נוחה בנסיעות ארוכות.
רכב דומה: קיה פיקאנטו
אני מאמין שאתה מתכוון לרכב שיהיה הכי זול להחזיק שנתיים שלוש ברמת התעסקות סבירה ולא הכי זול בקניה עצמה.
אתה רוצה רכב קטן שזה טוב כי רכב קטן גם יותר זול להחזקה,כך בחשבון שהוא פחות נוח ובטוח בעיקר בנסיעות ארוכות במהירות יותר גבוה.
בעקרון רכב קטן כמו I10, ניסן מיקרה ודומיו מה שנקרא קטוגרית מיני.
בקשר לשנתון בין 3 ל10 אני חושב שיעשה את העבודה.
בעקרון כמה שיותר ישן יצא(בממוצע)יותר זול
תלוי כמה אתה מוכן לקחת סיכון לתקלות ותיקונים(גם בטיחות ונוחות מושפעים כמובן).
ורצוי למצוא מוסך אמין וזול שמתאים לרכב.
בהצלחה ומשתף בצערך
טנק מלא? -- זה תלוי, אבל לדעתי לא עברתי את ה-250 ש"ח עד היום
הרכב שלי נקנה שהיה בן שנתיים וקצת
ירידת ערך לא נלקחה בחשבון
ביטוח+טסט+תיקונים קטנים יצא לי בשנה הקודמת פחות מ-4000 ש"ח
פעם אחרונה שעשיתי חשבון, כל ההוצאות על הרכב עלו לי בממוצע קצת יותר מ-800 ש"ח בחודש (שמתוכם אני מקבל השתתפות של מקום העבודה ב-500 ש"ח - "דמי נסיעות").
לזוגתי יש יונדאי i10 2014, לי יש פיקנטו 2016. אוטומטיות. 1300
להבנתי, הם סה"כ כמעט מוצרים דומים. מרוצים מהם עד מאד.
למניסיוני, צריכת דלק יחסית זהה, נוחות ויציבות קלות לטובת פיקנטו.
מבחינת מחיר, הקיה יקרה יותר אבל האחריות ל-7 שנים על המנוע [עם סייגים שונים] , סגר את הדיל.
חברים כדי למדוד צריכת דלק בליטרים לק"מ וביחס לסוג הנסיעה עירוני\בן עירוני ולא כמה עולה מיכל דלק. אני אישית ממלא כול פעם במאה שקל אז לא משנה לי כמה הדלק עולה
בין כן אבל לא היחיד תבדוק השוואות של רכבי מיני באתרים כמו אוטו וקארספורום.
בנוסף במיוחד ברכבים האלה שבנויים על הצד החסכוני אני ממליץ לנסות כמה דגמים כי לפעמים המושב\תנוחת ישיבה\תפעול מערכות עלולים להיות מאוד לא נוחים לאנשים מסוימים.יכול להיות שתמצא שניסן מיקרה או סיטרואן המקבילה נוחות לך בהרבה.
בכול זאת אתה הולך לנסוע ברכב כמעט כול יום במשך שנתיים -שלוש שווה לקרוא קצת השוואות ולעשות נסיעות מבחן.
ידני יהיה בדרך כלל יותר זול חסכוני ואמין(בהנחה שאתה עושה שימוש נכון במצמד)
תצטרך גם למכור יותר בזול אבל זה אמור להיות מגולם בקניה יותר זולה וסהכ ירידת ערך יותר קטנה הבסולוטית.
ברכב כזה קטן וחסכוני ההפרשים אאל"ט דיי קטנים ככה שהייתי נותן משקל גדול על מה אתה מעדיף לנהוג.