• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

יש עוד טעם להשקיע את החלק הכי סולידי בתיק בקרנות של אג"ח ממשלתי?

  • פותח הנושא פותח הנושא אופטי555
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

אופטי555

משתמש רגיל
הצטרף ב
25/3/22
הודעות
56
דירוג
55
רוב הזמן הייתי משקיע את החלק הסולידי התיק בתעודות סל\קרנות מחקות:

הכול בחלקים שווים-

אג"ח מדינה צמוד 2-5

אג"ח מדינה לא צמוד 2-5

אג"ח חברות צמוד (תל בונד 60)

אג"ח חברות לא צמוד (תל בונד שיקלי)


בשנתיים האחרונות הורדתי את החלק של האג"ח חברות מתוך מחשבה שהתשואה כבר לא מצדיקה את הסיכון.

עכשיו יש לי עוד סכום מכובד לטובת התיק ואני מתלבט אם יש טעם להמשיך להשקיע אותו באותה אסטרטגיה של חצי ממשלתי צמוד מדד 2-5 וחצי ממשלתי לא צמוד 2-5 ?

ואם לא מה האופציות? – פשוט להשאיר את הכסף בעו"ש?

מחבחינת אופק השקעה – כל 5 שנים אני חושב שאני אצטרך את הכסף עוד 5 שנים (שזו אולי בעיה אחרת..) אבל בנתיים התיק שלי הוא כ-40% מניות , שהחלק המנייתי של התיק מושקע דרך קרנות השתלמות מנייתיות (לצורך הפטור ממס רווחי הון).
 
אם לא צריכים את הכסף בטווח של כמה שנים, וגם אין רצון להשקיע את החלק הזה במניות -
אני אישית הייתי הולך על פקדון צמוד נושא ריבית בבנק כלשהו.
עדיף כזה עם קרן מובטחת (אם כי אני לא ממש רואה סיכוי לדפלציה בטווח הקצר).

אם מוכנים לשלם פרמיה של כמה אחוזים תמורת הזכות למשוך מוקדם - אפשר לרכוש אג"ח ממשלתי צמוד מדד
(כתלות במח"מ, קיים הפסד צפוי קטן בגלל שהריבית הריאלית על האג"חים כרגע היא שלילית. העלאת ריבית תגרור הפסדים נוספים.)
אם הולכים על האופציה הזו, עדיף לדעתי לבחור במח"מ נמוך (למשל 0-2 שנים), כי הריבית צפויה לעלות בקרוב.

לא הייתי משאיר במזומן ל5 שנים, בגלל האינפלציה.
 
ולגבי האסטרטגיה של חצי צמוד חצי שקלי:
אף פעם לא ממש הבנתי אותה.

אג"ח שקלי מגן מפני אינפלציה מתחת לצפי, ואג"ח צמוד מגן מפני אינפלציה מעל הצפי.
הסיכונים לדעתי אינם שקולים - מאוד מאוד לא סביר שתהיה דפלציה של עשרות אחוזים למשל, בעוד שאינפלציה כזו אינה בלתי סבירה (וגם התרחשה בעבר).
לכן לא ברור לי למה דווקא חצי חצי.
 
אם מוכנים לשלם פרמיה של כמה אחוזים תמורת הזכות למשוך מוקדם - אפשר לרכוש אג"ח ממשלתי צמוד מדד
(כתלות במח"מ, קיים הפסד צפוי קטן בגלל שהריבית הריאלית על האג"חים כרגע היא שלילית. העלאת ריבית תגרור הפסדים נוספים.)
אם הולכים על האופציה הזו, עדיף לדעתי לבחור במח"מ נמוך (למשל 0-2 שנים), כי הריבית צפויה לעלות בקרוב.
עדיף לקנות אג"ח צמוד או קרן אג"ח ממשלתי צמוד 0-2? (כמו נגיד פסגות ETF ממשלתי צמוד 0-2)
 
ולגבי האסטרטגיה של חצי צמוד חצי שקלי:
אף פעם לא ממש הבנתי אותה.
הרעיון בחצי חצי - לא לנסות לחזות את השוק לטווח ארוך, אבל אני מבין את ההגיון של מה שאתה אומר.
אם לא חצי-חצי אז מה עדיף לדעתך בחלק הסולידי הפסיבי לטווח ארוך יחסית? או שעדיף בכלל משהו אחר? (בלי לייעץ כמובן..)
 
אם לא חצי-חצי אז מה עדיף לדעתך בחלק הסולידי הפסיבי לטווח ארוך יחסית? או שעדיף בכלל משהו אחר? (בלי לייעץ כמובן..)
כבר כתבתי מה הייתי עושה, אבל בגישה טיפה שונה:
מכיוון שאתה מדבר על טווח ארוך, הסיכון המרכזי הוא אינפלציה (למעשה זו כמעט וודאות).

אני מכיר 2 אפשרויות סולידיות להגנה מפני אינפלציה:
פקדון צמוד בבנק (מגן מכל אינפלציה) ואג"ח/קרן אג"ח ממשלתי צמוד (מגן מאינפלציה מעבר לצפי).
אף אחת מהאפשרויות אינה מושלמת, וכל אחד צריך לבחור את הרעל שלו...

אולי אפשר לחלק לכמה חלקים (כולל חלק מזומן), כדי לקבל קצת מכל העולמות.
אם הולכים על פקדון בנקאי, ואם הסכומים גדולים - אני כנראה הייתי מפצל בין כמה בנקים למקרה שבאחד יהיה יותר קל לשבור מאשר באחרים (וגם למניעת סיכון של התמוטטות הבנק, אם כי במקרה כזה הממשלה כנראה תחלץ את הבנק).

נ.ב. אני רואה כל כך הרבה אנשים שמתלבטים ומתחבטים בשאלת ההקצאה של החלק הסולידי בתיק.
חשוב לזכור שכל האפשרויות סולידיות, לכן לרוב מדובר על הבדלים קטנים יחסית...
 
נערך לאחרונה ב:
יש ל-5 ו- 10 שנים.
לא שבירים.
+1

גרוע או לא, זה תלוי בנסיבות.
אני יכול למשל לחשוב על פורש צעיר יחסית שלא מעוניין להשקיע 100% במניות גם אם יהיה משבר (למה להסתכן אם כבר הגעת ליעד?).
פורש כזה למשל, יכול להרשות לעצמו לנעול חלק מהכסף לטווח ארוך.

מה שניסיתי לומר למעלה זה שאין ארוחות חינם.
הנזילות שאג"ח צמוד מאפשר לעומת פקדון צמוד באה עם מחיר (הפסדים מצטברים וחוסר הגנה מדפלציה).

זה נכון גם בעוד תחומים -
חוסר התחייבות בא עם מחירים, וכל אחד צריך לשאול את עצמו מה הוא מוכן לשלם ומה לא.
Pick your poison.
 
נערך לאחרונה ב:
באמת לא מבין את הרעיון של התגוננות מפני דפלציה.
אם ערך הכסף עולה, והמחירים יורדים, מה הבעיה? במקרה הכי גרוע, שהתיק שלי כולו צמוד, ספגתי הפסד נומינלי אבל שמרתי על כח הקניה שלי (אולי הפסד קטן). אז באסה לא להרוויח, אבל חשוב להתגונן קודם כל מהפסד.

אז גם אם ההסתברות לדפלציה ואינפלציה היתה שווה אני לא מבין את ההגיון ב-50/50. ב-100 צמוד ההפסד המירבי הוא קטן, ב-50/50 אפשר להפסיד חצי מהחלק ה"סולידי".
 
דפלציה לעיתים מובילה למיתון. הירידה בביקושים גורמת לצמצום ייצור ולירידה בתפוקות, המביאים לאבטלה של גורמי ייצור ולפיטורי עובדים, שבעקבותיהם יש ירידות נוספות בביקוש. המעגל הזה מסוכן לא פחות מאינפלציה.
 
אז גם אם ההסתברות לדפלציה ואינפלציה היתה שווה אני לא מבין את ההגיון ב-50/50. ב-100 צמוד ההפסד המירבי הוא קטן, ב-50/50 אפשר להפסיד חצי מהחלק ה"סולידי".
אני מסכים איתך והאג"ח אצלי כולו צמוד.
אבל זה לא מסתדר לי עם השערת השוק היעיל. כל מי שמחזיק אג"ח שקלי הוא טיפש חסר אחריות?

כנראה שיש איזשהו פיצוי בדמות תשואה גבוהה יותר שאמור לאזן את הסיכון הגדול יותר.
 
דפלציה לעיתים מובילה למיתון. הירידה בביקושים גורמת לצמצום ייצור ולירידה בתפוקות, המביאים לאבטלה של גורמי ייצור ולפיטורי עובדים, שבעקבותיהם יש ירידות נוספות בביקוש. המעגל הזה מסוכן לא פחות מאינפלציה.
אני זורם אם התרחיש שלך אז התגבר הדפלציה אבל מה הבעיה של הכסף שלי בזה? בסוף אני יכול לחיות באותה רמת חיים שחייתי קודם?

אני מבין שבגדול לא טוב אבטלה גבוהה לציבור אבל אם זה מגביר את הדפלציה איפה ההפסד הכספי האישי שלי?
 
ציטוט שלך

חתול לילה

בדיפלציה יש האטה בפעילות הכלכלית, וכל המחירים יורדים (כי בעלי העסקים נואשים למכור).
לכאורה זה נשמע נהדר, אבל בפועל זה מלווה בסיכון שגם אתה תאבד את מקום העבודה.
כדי להתגונן מתרחיש כזה, אג"ח שקלי מבטיח שלא משנה מה יקרה, הקופונים יתנו לך הכנסה חודשית קבועה לעבור את הזמנים הקשים.

הבעיה המשמעותית שגם אני יאבד את מקום עבודה שלי ואת זה אני מבין ולכן אני צריך לחשוב תמיד שיהיה לי הגנה לפחות לתקופה מסוימת (יש הגנה מהמדינה הבטלה וגם יש פיצויים שאם חייבים אפשר למשוך) אבל הטענה שמישהו כאן כתב קודם שהכסף שלי בסוף יקנה בדיוק אותו דבר וממילא הכסף שהפקדתי אני יקבל את השווי שלו באגרות חוב צמודות השאלה שלו טובה לדעתי.
 
אני יקבל את השווי שלו באגרות חוב צמודות
בדיפלציה תקבל נומינלית פחות.
אולי יש לך התחייבויות קבועות (נניח שכר דירה) ואז פחות מתאים לך לקחת את הסיכון הזה.

אני מסכים שהנושא קצת מעורפל, קשה לי למצוא דוגמה ממש טובה שבה אג"ח שקלי עדיף.

אגב, כדי לסמן משתמש שים @ לפני שמו.
 
קשה לי למצוא דוגמה ממש טובה שבה אג"ח שקלי עדיף
פיקדון או קניית אג"ח ואחזקה עד הפדיון מאפשרים לך לקבל תשואה ידועה מראש על טווח זמן. אם יש לך הוצאה מתוכננת זה יכול לסייע.

פק"מ או אג"ח קצר יחסית סייע בעבר למשקיעים אמריקאים לצמצם שחיקה אינפלציונית (כי היו עליות ריבית). (Rational Reminder#150)

בנוסף, בנק ישראל מפרסם את עקום התשואות על אג"ח ממשלתי (נומינלית וריאלית עפ הערכה). לפי הערכות השוק אפשר לקבל תשואה ריאלית חיובית על אג"ח ממשלתי בן 15-20 שנה (לפני כמה חודשים גם 15 היה עם תשואה ריאלית שלילית, כלומר יש שיפור בתחום). יכול מאוד להיות שבקרוב תהיה תקופה שבה אנשים יחליטו שמשתלם להם להשקיע באג"ח ממשלתי ישראלי.

נקודה נוספת, המיסוי על אגח שקלי הוא 15% נומינלי לעומת מיסוי של 25% ריאלי עבור מוצרים אחרים. האם זה עדיף? תלוי בתרחיש הייחוס.
 
נערך לאחרונה ב:

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
ודאי שיש מצבים, ולא בלתי סבירים, בהם אג"ח שקלי ינצח צמוד, ויש משקיעים שמתאים להם להחזיק אותו.

אבל מנקודת מבט הגנתית - משקיע שרוצה לשמור על רמת החיים שלו בתרחיש הרע ביותר - אני לא רואה מקום לשקלי. במקרה הגרוע אפשר להפסיד את רוב כח הקניה.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
S איך מגרדים עוד 10K בשנה מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 31
M עוד לא בת 60 חוזרת והפעם הרפתקת פתיחת IRA הפניקס אקסלנס (תיקון 190), פקודות וסוגי מערכות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
H באסה עקב הירידות בתיק לאחרונה. עוד מישהו? שוק ההון 56
N עוד בנושא קרנות ללא TICKER עבור מעקב בפורטפוליו שוק ההון 1
N עוד לגבי קרנות שאין להם TICKER, אבל רוצים לשתף במעקב הפורטפוליו (GoogleSheets) שוק ההון 0
אגוז_קוקוס דעה על תמהיל משכנתא (עוד אחד) נדל"ן 12
S איך לבדוק אילו תביעות וביטוחים של אבא ז"ל עוד לא מוצהו או כספים שלא נמשכו פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 10
M עוד דרכים לפזר את תיק ההשקעות? שוק ההון 42
P עוד מישהו לא מצליח להתחבר לאיביאי? (IBI) ברוקרים ופלטפורמות מסחר 25
N עוד מישהו חושב שמערכת המסחר של אקסלנס לא טובה? ברוקרים ופלטפורמות מסחר 7
E הלוואה כנגד נכס בכדי לקנות עוד נכס נדל"ן 3
מ חלק סולידי בתיק לפרישה עוד 10 שנים שוק ההון 7
M האם אפשר לשפר עוד את הריביות? נדל"ן 7
A עוד אחד שהגיע למשבר גיל ה 40. התפתחות אישית 13
S עוד צעיר בהתלבטות לגבי לימודים. להיות זנב לאריות או ראש לשועלים? התפתחות אישית 16
ח עוד שרשור פוליטי פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 223
I נטפליקס "קנו עוד היום: קנוניית הקניות" מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 0
S עוד מבולבל התפתחות אישית 6
C אסרטגיית השקעה לאחר רכישת דירה על הנייר שתימסר עוד 4 שנים נדל"ן 7
הירהורים דירה ראשונה להשקעה - מה עוד לבדוק לפני שמתחילים ענייני חוזים עם עו"ד ? נדל"ן 12
N איפה אתם חושבים שהביטקוין יהיה עוד 5-7 שנים מהיום קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 39
פ עוד על זיכוי מס ששולם בחו"ל מיסים 13
A מיסוי דירה שניה - שהדירה הראשונה עוד בבנייה. נדל"ן 2
Z בשעתיים אחרונות לא מצליח לקבל קוד אימות חד פעמי לאיזור אישי במס הכנסה, מישהו עוד נתקל בבעיה כזו? מיסים 0
ו קווים מנחים לשכירות בפעם הראשונה - עוד אדם פיקח נפל מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 139
R תיק מנייתי - כל כמה זמן לקנות עוד ניירות? שוק ההון 1
Z עוד סיבה לא להיות רשום כנשוי בישראל. אוף טופיק 41
N האם עוד מישהו מרגיש מתוסכל מהאופן בו מתנגדי שינוי שיטת המשטר מציגים את הסכנה במהפכה? פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 64
B אחוז משכנתא רצוי עוד 2-6 שנים + השקעה עד אז נדל"ן 5
I שער הדולר\שקל + לקנות VT (כן... עוד שרשור על זה) שוק ההון 16
P עוד בנק אונלייני חדש בארץ: esh / אש ישראל צרכנות פיננסית 4
G עוד שאלות על מניות ערך שוק ההון 0
S תיק השקעות ראשון- עוד הייטקיסטית יומני מסע אישיים 15
I רכישת דירה להשקעה וקניית דירה למגורים עוד כעשור נדל"ן 2
tomer111 האם עוד מישהו כאן חושש ממצב שחשבון ההשקעות נעלם? שוק ההון 12
M אופטימיזציה של הפרשות לפנסיה - עוד פוסט עם טוויסט? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 14
Body Solid בנק ישראל בטיוטת הוראות לבנקים: לא יוכלו עוד לסרב באופן גורף לפעול בתחום הקריפטו קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 56
F חוץ מהייטק איזה תחומים רווחים עוד היום בסקטור השכיר ? התפתחות אישית 70
E לא יכול לקנות עוד מנייר ערך מסוים שוק ההון 3
שם משתמש בעייתי כמעט מוכן לפתוח תיק השקעות. מה עוד צריך לדעת? שוק ההון 10
M עוד פוסט של איך להתחיל, דומה אבל אולי קצת שונה שוק ההון 12
K להשכיר או למכור? עוד התלבטות נדל"ן 37
J יומנו של 'סתם עוד אחד' יומני מסע אישיים 7
P עוד זליגת תמונות ת"ז של אזרחים? אוף טופיק 24
deussex מה עוד חסר לי לאושר ? פוסט שיתוף התפתחות אישית 20
S אז מה עוד אפשר לעשות עם הפנסיה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 35
Y האם אפשר היום לקחת הלוואה בריבית קבועה ולהתחיל לשלם אותה רק עוד כמה שנים? צרכנות פיננסית 5
unrealx עוד אשכול על אופציות: חישוב שווי אוף טופיק 1
M שאלה לגבי מה עוד ניתן לעשות על מנת להגיע לפרישה מוקדמת. פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 73
S עוד לא החלטתי למי להצביע ורוצה לשמוע דעות של אחרים פוסטים מאיכות נמוכה 154

נושאים דומים

Back
למעלה