• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

מחוב של 30K לשווי של 200K - גיל 24-25

כולם כותבים טיפים ספציפיים לטכניון אבל אם אני לא טועה @Tim_Duncan בכלל כתב שהוא הולך ללמוד בירושלים (מצטער על הסטוקינג D:)
 
הסולידית שיתפה את הפוסט שלי בטוויטר. קודם כל גאווה :) מצד שני, מרגיש לי שעכשיו הסיכוי שמישהו שאני מכיר יקרא את היומן ויזהה אותי גדל משמעותית. האם אכפת לי? עובדה שאני חושב על זה... אבל בתכלס כנראה שלא.

רוב התגובות אצלה מפרגנות ורבים כתבו ששאבו השראה, משמח מאוד.
מצד שני גם אצלה יש כל מיני ספקנים שמתמקדים בטפל ולא בעיקר. יותר מזה, חיים לוינסון שהוא עיתונאי שאני מאוד לא מעריך החליט לפרסם מהפוסט המקורי והיומן הארוכים שלי שורה אחת בודדה על הנטפליקס שאני חולק עם 2 אנשים וכמובן כל העדר התחיל לצחוק ולקרוא לי קמצן (איכשהו רובם עם דגלים שחורים בתמונת פרופיל).
מדובר סה"כ ב-2 שותפים שלי לדירה לשעבר, לא שדדתי מהכספת של נטפליקס אלפי דולרים. כל המדינה משתפת חשבונות נטפליקס אחד עם השני, רק בטוויטר יש להקת צדקנים. קורע.
אבל גם אם זה באמת אקט לא מוסרי וגניבה נוראית, זה מה שאתם לוקחים מהפוסט הזה? איזה בדיחה של אנשים. איזו צרות מחשבה.
מה לא ברור בזה שכל עוד בן אדם בחוב צרכני של 30K הוא צריך לצמצם כל מה שהוא יכול, גם ברמה הפסיכולוגית? לפני שנתיים גם אני הייתי צוחק על ה-30 ש"ח האלה בחודש. והנה צחקתי כל הדרך להלוואות מהבנק.
מאז שכתבתי את זה אני מוציא הרבה יותר, אבל בהתאם ליכולת שלי ובהתאם לאחוז החיסכון שקבעתי שאני אעמוד בו.

מישהו הגיב "לטעמי הפוסט הזה מסכם בדיוק הבעיה בגישה של הבלוג, הקיצוניות שבו. מה הבעיה לחיות חיים מאוזנים. לא להתכלב מצד אחד ומצד שני לא לחיות כאילו אין מחר..". מה לעזאזל קיצוני בלהוציא 5000-6000 ש"ח בחודש בתל אביב? (ההוצאות שלי בספטמבר-פברואר). קיצוני זה להרוויח 6000 ולהוציא 7000. להרוויח 9000 ולהוציא 10000. להרוויח 11000 ולהוציא 5500 זה קיצוני? הזוי. הלו, אני לא מתקלח במים קרים ולא אוכל מג'דרה. בסה"כ לא אוכל בחוץ כל צהריים וערב ומנסה לבחור דיור קצת יותר זול.

מישהו ממש בהלם שהשתחררתי אחרי שנתיים קבע מהצבא ל-9.5K משכורת נטו שגדלה ל-11.5K (בזכות מיקוח שלי). כבר ציינתי בפוסט שהייתי במודיעין אבל לא טכנולוג פרופר, מה כל כך מופרך בזה? אני לא רוצה לפרט לגמרי כדי לא ליצור אאוטינג מוחלט, אבל מה הוא רוצה - צילומים של התלוש? כרגיל, התעסקות בטפל.
 
נערך לאחרונה ב:
אל תיקח אותם קשה אנשים אוהבים להסביר למה ההחלטות שלהם הכי טובות, וקשה להם לקבל תפיסת עולם מנוגדת לשלהם ולהכיר בלגטימיות שלה. לדעתי האישית אתה בחור מוצלח הגישה שלך מוצלחת ומנומקת יותר מאלה שתוקפים אותה.
 
כל העדר התחיל לצחוק ולקרוא לי קמצן
שתידע לך שכאן אתה בטוח שהצלחת בדרכך
כל התגובות אנטי הינן Deflections
אל תסטה, העדר רוצה שתיטבע איתם בסירה
תרגיש חופשי על הרפסודה

תזכור את המשפט הבא:
אם צוחקים עליך מאחורי הגב, אז אתה הוא זה מקדימה
 
הסולידית שיתפה את הפוסט שלי בטוויטר. קודם כל גאווה :) מצד שני, מרגיש לי שעכשיו הסיכוי שמישהו שאני מכיר יקרא את היומן ויזהה אותי גדל משמעותית. האם אכפת לי? עובדה שאני חושב על זה... אבל בתכלס כנראה שלא.
שיתפתי את זה מתוך הערכה אמיתית למסע ולדרך שעברת, ומתוך ניסיון לעורר השראה אצל אחרים. אין לך במה להתבייש. להיפך.

וכמובן כל העדר התחיל לצחוק ולקרוא לי קמצן
אה, כן. ברוך הבא לעולמו הקטן של המעמד המצייץ. אני חוטפת (ומשיבה) המון אש בטוויטר (ודי נהנית מזה, למען האמת, אבל זו פרוורסיה אחרת). הנתק בתקשורת במונחים של סולם וויטון הוא כל כך קיצוני שהוא כמעט לא בר גישור (ע"ע בדיחות מג'דרה).

תתמקד בשלך. אתה on track להיות מיליונר לפני גיל 35. הם כנראה ימשיכו להפגין.
 
עשית מהפך והגעת למקום שרוב המוחלט מבני גילך לא מגיעים אליו(אני יודע, אני בן גילך).
שידברו עד מחר, אתה בדרך הנכונה.
 
למידה למבחנים - ההכנה הטובה ביותר היא ללמוד באמצעות פתרון מבחנים משנים קודמות. נתקעת בשאלה? רק אז לך להרצאות/תרגולים ותשלים את מה שחסר לך.
מהנסיון שלי זה תלוי פקולטה
בפיזיקה/מתמטיקה יש יותר דגש על פיתוחים מההרצאה והבנה והרבה פעמים מרצה ישים בכוונה משהו שהוא הדגיש בהרצאה או מהתרגול וגם לפעמים לפתור מבחנים מסמסטרים קודמים נהיה בלתי אפשר כי זה בכלל על חומר שבקושי ראו הסטודנטים.
בפקולטות הנדסיות לרוב יש יותר קונסיסטנטיות בסילבוס ואיכשהו הם בונים על זה שאת רוב הלמידה למבחן הסטודנטים עושים ממבחנים קודמים אז נהיה הרבה פעמים תחרות על מהירות או טריקים ממבחנים קודמים.

צריך להתאים את הלמידה למקצוע בנוסף לסגנון האישי. אני לא הייתי מוצלח בזה כ"כ כי תמיד אהבתי להיות יסודי בהרצאות תרגולים ש"ב ואח"כ מבחנים ובאמת זה דפק אותי קצת בקורסים יותר הנדסיים. אבל מאד הואיל במתמטיקות/פיזיקות.
 
אני מפסיק לעדכן נטו כי לא יהיה יותר מדי מה לעדכן/לתהות בשנתיים הקרובות מבחינה פיננסית, אולי דברים קטנים אבל זה כבר יקרה ברחבי השרשורים השונים הפורום.
לדעתי בתור סטודנט יש בעיות ואילוצים שונים ולפעמים יותר קשים. אני אישית הייתי מוציא יותר כסף בלימודים כסוג של 'פיצוי' לעצמי על זה שאני צריך ללמוד רוב שעות היום ואני לא רוצה להתעסק עם יותר מדי דברים אחרים (להכין אוכל נגיד, אז קונים איזה משהו כבר באוניברסיטה).
יהיה מעניין לשמוע (:
וכמו ששאר האנשים אמרו, למצוא עבודת סטודנט במהלך התואר (אפילו אם זה לקראת הסוף) תהיה החלטה חסרת תקדים גם להתחלת הקריירה וגם פיננסית.
 
מקווה שזה לא hijack לשרשור, אשמח לשמוע עוד פרטים על התלונה למפקח על הביטוח.
  • בדקתי ביטוחים בהר הביטוח וגיליתי שיש לי ביטוח בריאות כפול עם ביטוח שאמא שלי עשתה בעבר. לונג סטורי שורט, אחרי תלונה מפורטת למפקח על הביטוח, קיבלתי החזר של 7 חודשי ביטוח (540 ש"ח).
לפני חצי שנה גיליתי שיש לי ביטוח בריאות בעלות 3600 ש"ח בשנה שלא ידעתי על קיומו במשך 10 השנים האחרונות (= 36,000 ש"ח!) - ההורים שלי עשו לי אותו מזמן ושילמו עליו ולטענת אמא שלי היא ביקשה מסוכנת הביטוח לבטלו לפני 10 שנים. חברת הביטוח שלחה לי דוחות שנתיים במייל רק בשנתיים האחרונות (למיטב בדיקתי לא נשלחו אלי מיילים / דברי דואר מהם בשנים שלפני) ומכיוון שיש לי ביטוח שעשיתי לעצמי, בהיסח הדעת חשבתי ששלחו לי בטעות מייל מהביטוח פעמיים, ולא התעמקתי בקובץ (אני עוקבת אחרי החיובים שיורדים לי באשראי ולא היה שם שום דבר חריג, החיובים לביטוח הישן ירדו מהחשבון של ההורים). סוכנת הביטוח (לשעבר) גם אמרה משהו כמו "הייתי בטוחה שביטלנו את זה" (הערת צד: לא סומכת על מילה שיוצאת לה מהפה), ומכיוון שלא לה ולא לאמא שלי יש עדות לכך שביקשו להפסיק את הביטוח, הנחתי שאין מה לעשות עם זה, ושזו בעייה של ההורים שלי שהם לא עוקבים אחרי הוצאות הביטוח שלהם וסומכים על סוכני הביטוח שלהם בעיניים עצומות. פניתי לחברת הביטוח שלא ידעו מה אני רוצה מהחיים שלהם והמליצו לי להשאיר את הביטוח, וביטלתי אותו. אבל אם יש משהו שניתן לעשות אשמח שתאיר את עיני
 
אשמח לשמוע עוד פרטים על התלונה למפקח על הביטוח
בכיף. המקרה שלי כנראה די ספציפי אבל אני אפרט ובתקווה זה עשוי לעזור.

כשהייתי בקבע היה לי ביטוח בריאות פרטי של אחת החברות הגדולות (דחפו לנו שם גם תאונות אישיות וביטוח חיים למרות שיש ביטוח חיים בפנסיה...), עם הנחה קולקטיבית של "חבר". כלומר הביטוח היה דרך איזשהי סוכנות ביטוח שזכתה במכרז של הצבא ומוכרת ביטוח של חברה גדולה לכל משרתי הקבע.
השתחררתי בסוף 2018 והביטוח היה אמור להסתיים עם השחרור. התקשרתי לסוכנות הביטוח וביקשתי להמשיך את ביטוח הבריאות הפרטי גם בצורה פרטית באזרחות בתעריף שהם יציעו. הם בדקו והציעו לי ביטוח בעלות של 70 ש"ח לחודש בגילי הנוכחי. הסכמתי והמשכתי הלאה בחיי.

באמצע 2019 הבנתי דרך "הר הביטוח" שיש לי עוד ביטוח - הסתבר שאמא שלי משלמת עליי ביטוח בריאות פרטי דרך העבודה שלה בחברה אחרת כבר שנים (התשלום על ביטוחים כפולים הוא נושא שלם בפני עצמו במשפחה לצערי). לאחר השוואת פוליסות ושיחה עם יועץ ביטוחים חיצוני + העובדה שהביטוח שלי הוא אחרי הרפורמה ביקשתי ממנה לבטל את הביטוח שהיא עשתה עליי ואני אמשיך עם הביטוח שלי.
לאחר בירור גיליתי שבאמצע ב-2018 חוקק (או שנקבע נוהל, אנאערף) שאסור למכור ביטוח כפול, כלומר סוכן ביטוח מחויב לבדוק בהר הביטוח וליידע שיש לך כבר ביטוח שהוא מוכר לך (גם אם של חברה אחרת) ולבצע את המכירה הכפולה רק באישור מפורש.
https://mof.gov.il/hon/PressReleases/Pages/Press_15072018.aspx
אני חושב שזה לא רלוונטי רטרו-אקטיבית מלפני 2018, ולכן גם לא ממש נלחמתי על לקבל החזר על הכסף שירד לי מהתלוש בצבא אלא רק על הכסף שאבד מהרגע שהתקשרתי לבקש לחדש את הביטוח באזרחות.

התקשרתי לסוכנות הנ"ל והתרעמתי על העובדה שהם מכרו לי ביטוח במשך חצי שנה בלי להודיע לי שיש לי כבר ביטוח בריאות בחברה אחרת דרך בדיקה בהר הביטוח וקבלת הסכמה שלי. מוקד שירות הלקוחות העביר אותי לסוכן שמכר לי את הביטוח שטען שלא יידעתי אותו שיש לי עוד ביטוח וזאת אחריות שלי ושיש להם הקלטות של השיחה בינינו בסוף 2018 ובערך בזה הסתיימה השיחה. פה התעצבנתי.
הגשתי תלונה למפקח על הביטוח (בסה"כ עמוד וורד עם השתלשלות העניינים).
https://pe.cma.gov.il/

לאחר חודש חזרה אליי ממונה על תלונות הציבור של סוכנות הביטוח. התנצלה, הסבירה שזה לא הסטנדרט שלהם ובלה בלה בלה. ביקשתי את הכסף ששילמתי עד אותו רגע בחזרה (עבר אחרי יומיים בהעברה בנקאית), העברתי את הביטוח עצמו בחברה לסוכן ביטוח מטעמי ושלום על ישראל.

ומכיוון שיש לי ביטוח שעשיתי לעצמי
בקיצור כתלות אם עשית את הביטוח שלך אחרי או לפני 2018, אולי תוכלי לקבל חזרה את הכסף על הביטוח שלך. לגבי הביטוח שאמא שלך עשתה - אם אין פנייה לבטל את הביטוח אני מניח שכנראה שהכסף אבוד, הרי הוא הביטוח המקורי.
 
מעניין מאוד, תודה! בדיוק היום חשבתי שחייבים לחוקק חוק כזה, שבאחריות הסוכן לוודא שאין כפל ביטוח. באופן כללי אני נמנעת מסוכנים איפה שאפשר (חוץ מבבריאות, שם כשניסיתי להתקשר ישירות עם חברה תמיד העבירו אותי לסוכן)
חלק מהביטוח שלי הוא דרך העבודה ואותו התחלתי לפני שנה. שלחתי לסוכן של העבודה אז את הביטוח הפרטי שהיה לי (=זה שידעתי עליו), ולמיטב ידיעתי הוא לא בדק בהר הביטוח (=ואז היה מוצא את הביטוח המקורי). אבל יהיה קשה לבוא בטענות, הוא יוכל לטעון ששלחתי לו ביטוח שיש לי ומבחינתו זה ייתר את הצורך בבדיקה בהר הביטוח.
 
פוסט של הסולידית על הר הכסף והר הביטוח יעזור להרבה אנשים בהחלט לפי דעתי (:
עד שלא הכרתי את האתרים האלה, לא ידעתי איך מישהו בארץ הזו מצליח לעקוב אחרי המוצרים הפנסיוניים/ביטוחיים שלו.
 
פוסט של הסולידית על הר הכסף והר הביטוח יעזור להרבה אנשים בהחלט לפי דעתי (:
עד שלא הכרתי את האתרים האלה, לא ידעתי איך מישהו בארץ הזו מצליח לעקוב אחרי המוצרים הפנסיוניים/ביטוחיים שלו.
יש בפנסיוני:
הר הביטוח
הר הכסף
 
מה איתך ? האם יש עדכון לאיך התמודדת עם המשבר? האם הצלחת להמשיך לחסוך בתקופה הזאת ? אני שואל כי אתה ממש מתאר מסע שאני לוקח ממנו השראה ואני מעונין לדעת האם וכיצד המשבר השפיע עליך
 
מה איתך ? האם יש עדכון לאיך התמודדת עם המשבר? האם הצלחת להמשיך לחסוך בתקופה הזאת ? אני שואל כי אתה ממש מתאר מסע שאני לוקח ממנו השראה ואני מעונין לדעת האם וכיצד המשבר השפיע עליך
מומלץ לתייג את @Tim_Duncan
 
מה איתך ? האם יש עדכון לאיך התמודדת עם המשבר? האם הצלחת להמשיך לחסוך בתקופה הזאת ? אני שואל כי אתה ממש מתאר מסע שאני לוקח ממנו השראה ואני מעונין לדעת האם וכיצד המשבר השפיע עליך
מעריך את ההתעניינות, ושוב שמח לשמוע שאתה שואב השראה מהמסע שלי!
אז אני אעדכן בקטנה:

הכנסות
"למזלי", כפי שעדכנתי פעם שעברה, אני זכאי לדמי אבטלה בגובה 6K~ עד הודעה חדשה (יוני 2021 או פחות מ-7.5% אבטלה במשק). עד כה קיבלתי מביטוח לאומי כ33K~, שהם פחות מה-40K~ ששילמתי במיסים בשנה ו-3 חודשים שעבדתי לאחר השחרור. כבר בקרוב אני אעבור את הסכום הזה, ואז אולי אתחיל להרגיש קצת "לא נעים" על דמי האבטלה האלה. אבל זה מה יש, לא אני חוקקתי את החוק.
הסיפור הזה מאפשר לי להמשיך לחסוך למרות שאני כבר כמה חודשים לתוך חיי כסטודנט (מבחינת הוצאות שגדלו, וכרגע מעבר לציפיות שלי... אולי בהמשך אפתח מסע סטודנט נפרד בנושא).

הוצאות

ההורים שלי (הפעם באמת למזלי) הציעו לסייע בשכר לימוד ובשכ"ד בשנה וחצי-שנתיים הראשונות כסטודנט (כלומר עד שאתחיל לעבוד במשרת סטודנט, בתקווה כמפתח). למרות זאת, עד כה באוגוסט-אוקטובר הוצאתי בממוצע 3800 ש"ח על חשבונות, מצרכים, אוכל בחוץ, רהיטים, תחבורה, שירותים רפואיים וכו'. לא סולידי מאוד, בטח לא כסטודנט. יש פה לא מעט הוצאות גדולות "חד פעמיות".
יכול להיות שאפרט יותר בשרשור חדש, אבל אגיד בקצרה שבהחלט יש הוצאות שקל לשכוח במעבר דירה (מכשירי חשמל, שולחן וכיסא לחדר, מנורה, טלוויזיה, הוצאות משותפות עם שותפים לדירה וכו'). אני מחפש את האיזון בין להיות צמוד לתקציב לבין להשתחרר קצת ולהנות עם חברים (וגם לא להתקמצן בכל קנייה בסופר עם שותפים), כי סה"כ זה גם חשוב לי בתקופה הזאת כסטודנט.
בכל מקרה אני צריך להחליט מה אני עושה בהמשך, כי זה אכן מטריד אותי. לפני שעברתי תכננתי להוציא כ-1500 ש"ח מעבר לשכ"ד, כלומר כ-20K בשנה מהחיסכון שלי. באוקטובר (שלא היו בו הוצאות חד פעמיות כ"כ) אני כבר על 1800 ויש עוד שליש חודש, יותר בקצב של 35K לשנה.

בנוגע להשקעות:
משכתי 2 סכומים לעו"ש:
- פיקדון צבאי (קורונה) בסך 7500 ש"ח (זה לא צובר מדד כפי שחשבתי בעבר אז אין הרבה משמעות אם זה שם או בעו"ש)
- משכתי 16K פיצויים (פטורים ממס) מקרן הפנסיה (פרוצדורה די פשוטה)
המחשבה הייתה שאני אשקיע את ה-23.5K האלה בנוסף ל-20K שהיו לי ב-VOO.
מה שקרה בפועל זה שמכרתי באוגוסט כשSP500 היה על 3300, וקיבעתי רווח של כ-2000 ש"ח. מאז לא נכנסתי שוב (והתבאסתי כשראיתי 3550). אני מתלבט מה לעשות (להשקיע שוב או לחכות קצת לעוד איזה נפילת קורונה/בחירות בארה"ב). מודע לזה שאני מתזמן את השוק והמטרה שלי בגדול בהמשך היא להשקיע לטווח ארוך של 20-30 שנה לפחות, אבל בתכלס לא מדובר בסכום כזה גדול ובסה"כ אני מתנסה כל עוד אין לי סכום חיסכון חודשי משמעותי שמתווסף לסכום הנזיל שלי (פירטתי בעבר למה אמור לשמש אותי הכסף הנזיל, יש לי בערך 50K שאני חושב שאפשר להגדיר כפנויים להשקעה בשנתיים הקרובות).

פרטים יבשים
  • כסף נזיל: 115.5K ש"ח
  • קופת גמל להשקעה באלטשולר שחם (0.39%, מסלול מניות): 10.5K
  • פנסיה בהפניקס (0.1% מצבירה): 58K
  • קה"ש בהלמן אלדובי (0.35%; מחקה מדדי חו"ל): 24.5K
  • פיקדון שחרור (נזיל באפריל 2022): 12.5K
  • שווי נקי: 163K בלי פנסיה, 221K עם פנסיה.
 
נערך לאחרונה ב:
עדכון סוף 2020:

פרטים יבשים:
  • כסף נזיל: 111K ש"ח
  • קופ"ג להשקעה, אלטשולר שחם (0.39%, מסלול מניות): 11.5K ש"ח
  • "תיק", Pepper Invest (דמי ניהול 0.8% בשנה ללא עמלות ק/מ), רק VOO, SP500 כיום): 14.5K ש"ח (כ-13 יחידות)
  • קה"ש בהלמן אלדובי (0.35%; מחקה מדדי חו"ל**): 26.5K ש"ח
  • פנסיה בהפניקס (0.1% מצבירה; מסלול כללי גיל עד 50*): 63.5K ש"ח
  • פיקדון שחרור (נזיל באפריל 2022): 12.5K ש"ח
  • שווי נקי: 176K ש"ח בלי פנסיה, 239K ש"ח עם פנסיה.
* אם יפורסם שיש 100% חשיפה למניות כמו בהלמן, אעביר למחקה SP500. תכלס גם בלי קשר צריך לעשות את זה. לא סגור על למה לא העברתי את זה בכללי למניות כבר לפני שנה (למרות שנראה שהתשואה ב-2018-2020 של בני 50 ומטה ומניות די דומה בהפניקס).
** 50% SP500
30% STOXX600
13% EM
7% NIKKEI225

הוצאות, כסטודנט (ספטמבר-דצמבר):
  • חשבונות וטואליטיקה - 474 ש"ח
  • מצרכים עם שותפים - 550 ש"ח
  • תוספות מצרכים לבד - 332 ש"ח
  • אוכל בחוץ עם חברים - 437 ש"ח
  • אוכל/שתייה/וואטאבר לבד "לא נחוץ" - 387 ש"ח
  • רפואה+טיפוח - 269 ש"ח
  • תחבורה - 90 ש"ח
  • מדיה וטלפון - 79 ש"ח
  • אימונים ודברים שקשורים - 158 ש"ח
  • לא צפוי/מתנות/תרומות - 116 ש"ח
  • ספרים, רהיטים, אלקטרוניקה - 585 ש"ח
  • בגדים - 182 ש"ח
  • הוצאות "כיף" על עצמי - 248 ש"ח
  • סה"כ: 3.9K ש"ח
  • סה"כ "נחוץ": 2K ש"ח
  • סה"כ "לא נחוץ": 1.9K ש"ח
*חופשה - 4400 ש"ח. סה"כ על חופשות ב-2020: 15300, 1275 לחודש. ככה ש,
  • החלטתי שהתקציב השנתי שלי לחופשות "קצרות" יהיה 1K בחודש, 12K בשנה.
חרגתי.

האם אני סולידי? לא, אם הייתי ההוצאות היו 2.5K ולא 4K
האם העובדה שאני ממשיך, גם כסטודנט, לקבל אבטלה גבוהה (6.5K) על בסיס השכר ה(יחסית) גבוה שלי מלפני כן משפיעה על זה? אולי
האם אני מרוצה מזה שאני לא סולידי? לא יודע, כנראה שלא

שתהיה אחלה 2021
 
נערך לאחרונה ב:
יש לך מטרות חדשות כלשהן להמשך? (כמובן שלחיות את הרגע ולזרום עם המצב הטוב שאתה נמצא בו זה גם אחלה של דבר).
השאלה אם אתה עוקב לשם המעקב, או שאתה רוצה להגיע לשווי כלשהו בגיל כלשהו וכו'.

:)
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
מ ביטול טיסות של חברות לואוקוסט - האם חכם? אוף טופיק 14
ב אג"ח של בנקים בארץ שוק ההון 6
S האם מדד חלקי סקטוריאלי של סנופי נחשב מדד מבחינת גמל IRA? שוק ההון 1
M הסכם הצטרפות של ברוקרים - להיות רגוע? שוק ההון 8
B כרטיס אשראי של IBK צרכנות פיננסית 1
R איך מוצאים פוליסת חיסכון בעלת יחס גבוהה של נכסים לא סחירים? שוק ההון 9
MaorRocky סכנות של קניית קרקע לפני אישורים נדל"ן 17
Y רעיונות מה לעשות עם זכויות של ישראכרט? צרכנות פיננסית 2
חתול לילה מה צריך להיות הדרוג של אג"ח ישראלי? שוק ההון 16
N שאלה בנוגע למיסוי של אופציות ו RSU מיסים 3
וינסנט זיכוי/החזר מס בגין מיסוי במקור של דיבידנדים מארה"ב ע"י ברוקר זר מיסים 23
L כרטיס אשראי קורפורייט של ישראכרט - עמלת מט"ח 0 צרכנות פיננסית 9
ס האם אפשר לקזז ירידת ערך של רכב ממס רווחי הון מיסים 3
R עזרה בניהול החשבונות של ההורים שוק ההון 12
MaorRocky קופת גמל לא מחזירה לי תשואה של השוק ואני לא מבין למה שוק ההון 2
מ מיסוי אמריקאי של תשלומי מילואים מיסים 9
I אופציה CALL על קרן סל של בלקרוק שוק ההון 1
ש איך עושים סדר בכל הבלגן של חסכונות/פנסיה/השתלמות וכו'? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
ש חסרונות של פנקס קבלות ממוחשב לעומת ידני? מיסים 6
מ שוקל העברת תיק השקעות לIB, העברה של קרנות שקליות ותהיות לגבי התיק שוק ההון 7
K חברה משותפת בבעלות של כמה חברות יזמות והגדלת הכנסות 12
A חובת הגשה של טופס 134 בדוח השנתי מיסים 0
B תשואות של מסלול פנסיה לפי חודש (מחקה מדד s&p 500) פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
G נייר ערך של 50 החברות הגדולות ב-s&p שוק ההון 6
K האם שוק המניות לא יכול להיות מימוש של מעבר פשוט בין סוגי משאבים שוק ההון 47
קפיטליסט_מרושע המלצה: "כסף קטן" - ספרוני חינוך פיננסי לילדים של בנק ישראל התפתחות אישית 0
R לא מוצא את ZPRX במערכת ספארק של מיטב שוק ההון 4
ש התנהלות של עוסק פטור כלפי מס הכנסה מיסים 8
J גלגל החיים (או הפרמידה) של הפנסיה, ו-IRA פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 11
S מיטב טוענים שכדי לסחור ב - IB דרכם צריך תיק של לפחות 25K דולר, האם מישהו מכיר את ההגבלה הזו והאם יש משהו לעשות בנידון? שוק ההון 4
E האם קרן אירית של בלקרוק משלמת מס רווחי הון מקוזז אינפלציה או מקוזז הפרשי שערי מט"ח? שוק ההון 3
T מהי "שָנָה" בהגדרת תושב חוזר ותיק, טופס 113 של מס הכנסה מיסים 3
Z אם מתחרטים יום אחרי על מכירה של מנייה שהוחזקה שנים שוק ההון 4
P להיות הגירסה הכי טובה של עצמך. התפתחות אישית 14
ה הפסיכולוגיה של הכסף - הספר צרכנות פיננסית 2
S חבות מס של ידועים בציבור כשלאשה אין הכנסה חייבת במס מיסים 2
I משיכת פנסיה - עניין של מיסוי אוף טופיק 4
עלילה מסלול חוות דעת על תמהיל של יועץ נדל"ן 32
Y שאלות של מייק מתחיל לגבי קרן השתלמות ופנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
Y העברה בנקאית או צ'ק האם יש הבדל בין דרכי העברה? סכום של 80 אש"ח נדל"ן 7
S האם יש ETF-ים של מגוון רחב של מטבעות קריפטו - ולא רק ביטקוין? השקעות אלטרנטיביות 10
K התחשבות במיסוי בשיקול מכירת נייר ורכישה של אחר? שוק ההון 2
Y שאלות של מייק מתחיל לגבי תיק השקעות פשוט שוק ההון 33
ה מה היתרון של קרן אג"ח ממשלתית לעומת קרן כספית? שוק ההון 12
Yuvalbuz3 הנהירה של כל צעירי ישראל ללימודי מדעי המחשב התפתחות אישית 57
S ביטוח סיעודי של קופ"ח מכבי לחייל שמתגייס לשירות סדיר צרכנות פיננסית 0
C מקור לראות דוחות כספיים של עסקים קטנים? אוף טופיק 2
3 כמה שאלות של שוכר מתחיל נדל"ן 8
א איפה אפשר לקרוא תנאים בסיסים של קופת פנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8
מ איך כל העניין הזה של ביטוח חיים משתלם למבטחת? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4

נושאים דומים

Back
למעלה