• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

לשים הכל או במנות

שתי אסטרטגיות שמובילות לאותו מצב - כניסה מלאה בסופו של דבר לשוק ההון.
לא מדוייק, תיאורטית אנחנו מדברים עם מצב שיימשך לנצח, בין אם נכנסנו עם סכום חד פעמי ועכשיו מחכים לנצח או לחילופין, בכל חודש מכניסים סכום מסויים ועושים זאת לנצח. גם כשמדברים על השקעה + איזון - זה לנצח (תיאורטית).

מחר בבוקר אתה נמצא בדיוק באותו מקום בו היית נמצא לו היית מקבל כסף, נכון? (חוץ מעמלות המכירה שהן באמת זניחות)
ממש לא! מה לגבי מס רווחי הון? למה לזלזל ב 25% מס?
 
ממש לא! מה לגבי מס רווחי הון? למה לזלזל ב 25% מס?
ומה עם הפסד הון להעברה? התכוונתי לתת דוגמה שלא כוללת שיקולים נוספים מלבד הבעלות במניות, מאחר שזו בדיוק ההתלבטות בה אתה נמצא עם המזומן ביד. ההנחה שבמכירה יש מס או מגן מס אינה חלק מהדוגמה שנתתי.
ברור שאפשר להמציא עוד הרבה נסיבות לא רלוונטיות כמו מניות שנסחרות בבורסה שהעמלות בה אסטרונומיות, הפסקות מסחר למיניהן וכיוצ"ב. זה לא תורם כלום לדיון.
 
התכוונתי לתת דוגמה שלא כוללת שיקולים נוספים מלבד הבעלות במניות,
ברור שאפשר להמציא עוד הרבה נסיבות לא רלוונטיות
אתה נתת דוגמה משלך כדי להסביר את כוונתך רק שהדוגמה לא מתאימה והסברתי למה. הנסיבות בדוגמה שלך מאוד רלוונטיות לדוגמה שאתה נתת. פשוט תן דוגמה אחרת שמתאימה יותר למה שאתה רוצה להסביר.
 
תיאורטית אנחנו מדברים עם מצב שיימשך לנצח, בין אם נכנסנו עם סכום חד פעמי ועכשיו מחכים לנצח או לחילופין, בכל חודש מכניסים סכום מסויים ועושים זאת לנצח
אני לא מבין את כוונתך. יש ברשותך X שקלים, X הוא סכום סופי.
יש בפניך שתי אופציות:
1. כניסה מיידית עם X שקלים.
2. כניסה בכל חודש עם Y שקלים. Y הוא גודל סופי.
אחרי X/Y חודשים - נכנסת במצטבר עם X שקלים, X/Y הוא מספר סופי של חודשים כי שני הגדלים סופיים.
אז אחרי זמן זה, שמתרחש לפני הנצח, ניתן להשוות בין התשואות בשני המקרים. הרי הכסף שאתה חוסך מהצד אינו תלוי בקצב הכניסה שלך לשוק ההון.
גם אם אתה רוצה לשקלל פנימה את הכסף הנוסף החודשי, ניתן להשוות בין המקרים, לדוגמא:
ברשותך 200 אלף שח, וגם אתה חוסך כל חודש 5000 שמיועדים להשקעה בשוק ההון,
אז אתה יכול להתלבט בין:
1. להכנס בבת אחת עם 200 אלף, ולהוסיף עם הזמן 5000 כל חודש. אחרי 40 חודשים נכנסת סך הכל עם 400 אלף.
2. להכנס ב 10 אלפים כל חודש, ואז אחרי 40 חודשים, נכנסת סך הכל עם 400 אלף, ומאותו רגע נגמרה ערימת המזומנים שהשארת לעצמך בצד, ותמשיך להכנס עם 5000 לחודש, כי זה הקצב שההכנסות שלך גדולות מההוצאות שלך.
זוהי ההשוואה הרלוונטית, מה קורה לאחר 40 חודשים בתוחלת התשואה שלך. מה יקרה מאותו רגע ועד הנצח כבר לא מעניין כי בשני המקרים אתה נכנס עם 5000 לחודש.
אין טעם להשוות בין מקרה בו אתה נכנס עם 200 אלף, ומוסיף 5000 לחודש, לבין מצב בו אתה רק מוסיף 5000 לחודש מסכום התחלתי אפס.
זוהי לא השוואה מעניינת, כי פשוט השארת לעצמך קרן חירום של 200 אלף שלעולם לא תכנס לשוק ההון.
מה שמעניין להשוות הוא בין מקרים בהם סכום הכניסה המצטבר הוא זהה - רק קצב הכניסה שונה.

מבחינה הסטורית, ובנטרול פסיכולוגיה, ברוב הגדול של המקרים אופציה 1 עדיפה.
 
הנסיבות בדוגמה שלך מאוד רלוונטיות לדוגמה שאתה נתת.
מצטער, אבל לא הצלחתי להבין מה שכתבת.
הדוגמה שלי פשוטה - מאה אלף ש"ח ביד או מניות ששות מאה אלף ש"ח אם תמכור אותן (בלי עמלות, אין מס כי אין רווח, אין עלויות עסקה נסתרות וכיוצ"ב).
מקרה ראשון: היום יש לך מזומן, אתה יכול לרכוש בו מניות ומחר יהיו לך מניות.
מקרה שני: היום יש לך מניות. אתה יכול למכור אותן ומחר יהיה לך מזומן.
אתה חושב שיש הבדל עקרוני בין שני המקרים, מלבד הפן הפסיכולוגי?
 
מבחינה הסטורית, ובנטרול פסיכולוגיה, ברוב הגדול של המקרים אופציה 1 עדיפה.
תסביר את זה כי נתתי דוגמה (כלכלית, לא פסיכולוגית) בה אופציה 2 היא העדיפה.

אתה חושב שיש הבדל עקרוני בין שני המקרים, מלבד הפן הפסיכולוגי?
קשה לי לענות על הדוגמה שלך כי מבחינתי יש רווח מס שאצטרך לשלם. במידה ותתעקש שלא אצטרך אז כן, יש סיכוי שאמכור את המניות כדי לקנות מניה אחרת בכלל שאותה הייתי קונה אם היה לי מזומן. אם היה לי מזומן אז כנראה הייתי נכנס בצורת מנות ולא עם כל הכסף מהסיבה שכתבתי בהודעה הראשונה שלי.
 
@עמוסס
יפה. אז הסכמנו שהדוגמה הרלוונטית היא כאשר אין מיסים (אני לא אומר שבעולם אין מיסים, אלא שהדוגמה שרלוונטית לדיון שלנו היא כזו בה אין מיסים, וזה כמובן מקרה שכיח גם בחיים האמיתיים).
אז אם יש לך מניה, תחליט למכור אותה, לקבל מזומן ואז לקנות מניה אחרת.
למה כשיש לך מזומן אתה לא נוהג באותו אופן בדיוק?
האם העובדה שהמזומן מקורו במניה משנה את השיקולים שלך מה לעשות איתו?
 
למה כשיש לך מזומן אתה לא נוהג באותו אופן בדיוק?
אבל אני כן אנהג באותו אופן בדיוק. כמו שכתבתי, אם היה לי מזומן הייתי קונה את המניה בשלבים. אם הייתי מקבל מניה, זה גם היה תלוי האם מדובר במניה שרציתי לקנות מלכתחילה.

כהערה כללית אני אומר: אתה עדיין מתעלם מצורך לשלם מס רווח הון אבל בפועל אצטרך וזה כמובן משנה את כל התמונה. הדוגמה שלך מאוד תיאורטית ולכן קשה לי לענות עליה אז תיקח גם את מה שכן עניתי בערבון מוגבל.
 
תסביר את זה כי נתתי דוגמה (כלכלית, לא פסיכולוגית) בה אופציה 2 היא העדיפה.

שים לב שאמרתי רוב המקרים, לא כל המקרים. ברור שאם נכנסת רגע לפני קריסה, לעומת להכנס במנות קטנות ככה שרק מנה קטנה הייתה לפני הקריסה, עדיף במנות במקרה הספציפי הזה. פשוט מבחינה הסטורית ב*רוב* המקרים עדיף להכנס בבת אחת. תקרא את פרק 17 בתמונה הגדולה, הוא מנתח את זה על סמך נתונים הסטוריים (אני בינתיים לא יכול לשים לינק ולשמור על רצף השיחה..). ב 75 אחוז מהמקרים פחות או יותר עדיף להכנס בבת אחת, מאשר עם עשירית מהסכום כל 3 חודשים למשך 3 שנים. ככל שאתה מותח יותר את זמן הכניסה, ככה עוד יותר כדאי להכנס בבת אחת (כי ברוב המקרים אתה מפסיד המון תשואה, ורק לעיתים נדירות הכניסה במנות מפצה על קריסות/תיקונים, ע"ע המשפט של לינץ' מקודם).

ובגלל שזה לא בכל המקרים אלא רק ברובם סייגתי ואמרתי - שאם מדובר בחסכון של כל החיים, אולי לא סביר להכנס עם כולו בבת אחת (אם כי זה תרחיש מוזר, חסכת בצורה חסרת סיכון במשך שנים, ולפתע החלטת לשים הכל בשוק ההון כשאופק החסכון קצר יחסית). אם מדובר על חסכון שהוא רק פי כמה עשרות יותר מאשר החסכון החודשי שלך (נניח שתוך סדר גודל של 5 שנים גם ככה תכנס עם סכום זהה), יותר סביר לקחת את הסיכון ולהכנס בבת אחת.
כמובן שאני לא יודע על מה אני מדבר ולא מייעץ שום דבר לאף אחד.
 
@עמוסס
טוב, אנחנו לא על אותו גל היום. אני שמח בשבילך שסיטואציה בה במכירת מניה אין מס לתשלום נראית לך כל כך תיאורטית שקשה לך לדמיין אותה. אני מקווה שהבטחון הזה נובע מהצלחה יוצאת דופן ולא מחוסר ניסיון בשוק ההון.
ואם במקרה התיאורטי היית מוכר מניה ומחזיק את המזומן כדי לקנות מניה אחרת בשלבים, אז כל הכבוד לך. נטרלת מחסום פסיכולוגי שלא כולם יכולים לו. ושים לב שאותו כלל אמור לחול גם אם אתה מחזיק במניה שכן רצית - אם אתה חושב שכדאי להכנס אליה במנות, עליך למכור מחר את הכל חוץ מהחלק שהתכוונת לקנות במזומן ולקנות שוב את המניה בקצב בו היית רוכש לו היה לך מזומן - אתה בטוח שכך היית נוהג?
 
@סתם מישהו
לא כל כך חריג שלאדם יש פתאום סכום כסף גדול והוא מתלבט אם להשקיע אותו בבת אחת או במנות. זה קורה לפורשים ממקום עבודה, למי שמקבל ירושה ולמי שמממש נכס, למשל. כשמדובר באנשים בלי הרבה ניסיון בהשקעה של סכומים גדולים בשוק ההון, נראה לי שהכניסה בשלבים היא הצעה סבירה.
 
אז כל הכבוד לך. נטרלת מחסום פסיכולוגי שלא כולם יכולים לו.
באמת שאין לי כוחות על. אני רק יודע שבעליה עדיף להיכנס עם הכל ובירידה עדיף במנות. מכיוון שאין לי מושג לאן השוק הולך ומכיוון שההפסד שלי בירידה הוא כלכלי ובעליה הוא פסיכולוגי (הפסד תשואה עודפת), אני מעדיף להיכנס במנות.

שים לב שאותו כלל אמור לחול גם אם אתה מחזיק במניה שכן רצית - אם אתה חושב שכדאי להכנס אליה במנות, עליך למכור מחר את הכל חוץ מהחלק שהתכוונת לקנות במזומן ולקנות שוב את המניה בקצב בו היית רוכש לו היה לך מזומן - אתה בטוח שכך היית נוהג?
כך נהגתי לא מזמן כאשר היה לי כסף בקרן עוקבת X וכחלק מרביזיה שעשיתי, מכרתי את הכל (כולל תשלום מס שאתה טוען שוב שלא צריך לשלם :) ) ובחרתי קרן אחרת שאליה התחלתי להיכנס במנות.
 
כולל תשלום מס שאתה טוען שוב שלא צריך לשלם :)
אפשר לא להסכים, אבל לא צריך לעוות מה שמישהו אחר כותב.
מעולם לא כתבתי שלא צריך לשלם מס כאשר יש חיוב במס. כתבתי שיש מקרים בהם מכירת נייר ערך אינה חייבת במס רווח הון, ואל המקרים האלו התייחסתי בדוגמה שלי כי הם הרלוונטים אליה. האמת היא שמוזר לי מאד להסביר דבר כזה בפורום הזה.
 
אני מקווה שלפחות עכשיו הצלחתי להסביר את הלך המחשבה שלי מאחורי ההודעה שפתחה את הדיון הזה.
 
הפסד תשואה אלטרנטיבית הוא שקול להפסד כלכלי ממשי לכל דבר, בהנחה והמטרה שלנו היא למקסם תשואה. בדיוק כמו שהסולידית מנסה להסביר ששקל שחסכת הוא בדיוק כמו שקל שהרווחת.
משפט המפתח הוא שאין לך מושג לאן השוק הולך. להכנס במנות משמעו להשאר זמן מסויים עם מזומן, כלומר עם אחוז השקעה נמוך במניות. כלומר זה חד וחלק ספקולציה שהשוק לא יעלה (ואם מזה אתה חושש - למה להכנס בכלל? תשאר רק עם מזומן עד שהשוק יגיע לתחתית). כי כמו שאמרת, אם השוק יעלה משתלם יותר להכנס בבת אחת.
אם הגדרת לעצמך שסיבולת הסיכון שלך מתאימה ל 50% מניות - תשים 50% מהכסף במניות כאן ועכשיו. למה להחליט שהחודש מתאים לך 10% במניות וחודש הבא 20% וכו', בהנחה ואין לך מידע שאין לנו על השוק?
 
להכנס במנות משמעו להשאר זמן מסויים עם מזומן, כלומר עם אחוז השקעה נמוך במניות. כלומר זה חד וחלק ספקולציה שהשוק לא יעלה
מצטער אבל לא מסכים איתך, זה חד וחלק לא לדעת אם יעלה או ירד. אם ירד, ארוויח, אם יעלה, ארוויח אבל פחות.
 
אם יש לי 100K, והחלטתי שמתאים לי 50% מנייתי, אבל שמתי החודש 10K במניות. זה חד וחלק שסטיתי מהאסטרטגיה שלי והשקעתי 10% במניות ואת ההפרש במזומן. אני לא רואה איך אפשר להתווכח עם הטענה הזאת.

"ארוויח אבל פחות" = תפסיד!
תהיה הגון ותשווה את זה למקרה בו אתה נכנס במלוא הסכום. במקרה זה אתה תרוויח יותר, כלומר שאתה תפסיד יחסית למקרה הנ"ל. אז הבחירה להשאר עם מזומן מרמזת שאתה חושב שהשוק תרד, כי אתה חושב שלא תפסיד מכך שהשוק יעלה אלא תרוויח מכך שהשוק ירד.
 
איך שלא תסתכל על זה אתה בעצם נותן (באופן זמני) משקל יתר למזומן על פני מניות, כי אתה חושב שכך הרווח שלך יהיה גדול יותר. כלומר שהמזומן ירוויח יותר מהמניות. כלומר שהמניות יפסידו.
 
@גרהם
אני מסכים, ולכן כתבתי שבמקרה זה נשמע לי סביר להכנס במנות. בין אם זה עבור מי שפסיכולוגית הוא ישן יותר טוב בלילה ככה,
או בין אם הוא מימש נכס שזהו עיקר כספו, והוא מפחד להכניס את הכל לשוק ההון בבת אחת.
עם זאת, עבור מי שגם ככה מושקע בסכום משמעותי בשוק ההון (ככה שהסכום הגדול שהתווסף הוא לא איזה סדר גודל יותר מאשר מה שכבר בפנים),
ומכיר את סיבולת הסיכון של עצמו - נשמע לי גם סביר להכנס בבת אחת.
אבל מבחינת פותח השרשור, נשמע שהדיון היה עקרוני מבחינת תשואה, וללא פסיכולוגיה, וגם בדוגמא שלו היה מדובר על סכום קטן של 10 אלפים שקל.
אז עקרונית מבחינת תוחלת תשואה עדיף להכנס במכה אחת ברוב המקרים.

@עמוסס
תחליט איזו סוג השוואה אתה רוצה לעשות. לא ענית להודעה שלי מקודם עם הדוגמא המספרית.
זה קצת מצחיק להגיד שבירידה עדיף להכנס במנות - בירידה עדיף לא להכנס בכלל עד שמגיעים לקרקעית, רק צריך כדור בדולח מוצלח.
אם תשווה בין שתי האלטרנטיבות, בשתיהן בסופו של דבר כל הכסף שייעדת לשוק ההון נמצא בפנים. לא משנה איך תקרא לזה, הפסד פסיכולוגי או כלכלי, זה הפסד. כי אתה חשוף באותה מידה למניות (כלומר לא הפחתת סיכון בטווח הרחוק שאחרי סיום הכניסה), אבל ב 75 אחוז מהמקרים יהיה לך פחות כסף.
אז אם אתה רוצה לשים פסיכולוגיה בצד, עדיף להכנס בבת אחת ברוב המקרים (שוב עד כדי סכום מאוד משמעותי ביחס לחסכון השוטף).
אם להכנס בבת אחת גורם לך לחשוש - אז אל תכנס בבת אחת. אבל זה כבר נימוק פסיכולוגי, לא כלכלי.

להכנס במנות כשאתה מחליף בין קרנות בעלות פרופיל סיכון דומה, זה משהו שלא מובן לי.
היית כבר מושקע במניות דרך קרן אחת, למה לא ישר להחליף לקרן אחרת ולשמור על התיק מאוזן?
למה לפתע להגדיל משמעותית את רכיב המזומן שלך?
אם פרופיל הסיכון שלהם היה מאוד שונה, כמו קרן מחקה מק"מ שהוחלפה בקרן מנייתית, אז אתה מוזמן להתעלם מפסקה זו. ברור שזה אותו מקרה כמו כל שאר הדיון.
 
כניסה בשלבים מיותרת לחלוטין לדעתי. אם ממצעים על פני נניח שנה, זה אומר שאנחנו הלכה למעשה מתזמנים את הקריסה בשווקים לשנה הקרובה (גיחוך), ואם מושכים את זה על פני שנים, העלות האלטרנטיבית כל כך עצומה שזה פשוט לא בא בחשבון. סה"כ היסטורית, ביותר מ - 2/3 מהמקרים מי שפרס ע"ג שנה הרוויח פחות ממי שקנה הכל תכף ומיד, וככל שמותחים את פרק הזמן הסיכוי שמיצוע יתברר ככלכלי הולכים ופוחתים באופן דרמטי.
אז פסיכולוגית, אולי. פסיכולוגית אולי לא כדאי להשקיע מלכתחילה.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
R האם לשים את כל החסכונות על משכנתא או להשאיר חלק מהחיסכון ולהשקיע במדד ל30 שנה שוק ההון 3
ע בת 24 לקראת לימודים, מתלבטת איפה לשים את החסכון יומני מסע אישיים 11
ט לשים את כל הכסף הפנוי בIB שוק ההון 10
B כמה לשים בקרן הפנסיה כמובטל בכל חודש פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 16
H שאלה לגבי איפה לשים פיקדון לשנה שנתיים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
F לשים ירושה בתיק השקעות ולפרוש שוק ההון 23
צ מעוניין לרכוש דירה במושע - למה לשים לב? נדל"ן 8
I איפה לשים מזומן שמיעוד לרכישת נדל״ן בעוד כשנה? נדל"ן 7
deussex למה בעצם לא לשים את קופת הפנסיה לעקוב אחרי מסלול מנייתי, אלא דווקא סנופי ? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 11
A באיזו חברה עדיף לשים קרן פנסיה במסלול עוקב סנופי שוק ההון 1
ה למה צריך לשים לב בביטוחי משכנתא? נדל"ן 2
E על מה חשוב לשים לב בחוזה עבודה בדגש על האופציות? אוף טופיק 6
H לגבי לא לשים את הביצים בסל אחד שוק ההון 20
E מתלבט כמה לשים בחתונה ללקוח שלי שמפרגן לי. מה אומרים? אוף טופיק 23
S למה לשים לב לפני שעוברים לביטוח בריאות קבוצתי ומבטלים את הביטוח הפרטי? צרכנות פיננסית 0
G הקצאת נכסים: בן 30. האם שווה לשים אג"חים בקופ"ג להשקעה? שוק ההון 6
D סיבה לא לשים פנסיה לא פעיל בקרן המחקה של הלמן אלדובי? צרכנות פיננסית 1
E יועץ פרישה מומלץ? למה לשים לב? פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 1
D מציאת שוכר - על מה לשים דגש בזמנים כאלה? נדל"ן 26
4 למה לא לשים בפיקדונות בבנקים בחול שוק ההון 4
G שימוש בהלוואה ללא ריבית והצמדה כדי לשים בקופת גמל להשקעה שוק ההון 34
SpidiMan מתלבט איפה לשים קרן השתלמות (דש / אלטשולר) שוק ההון 15
unrealx חושב לשים את כל החלק אג"חי בתיק בקונצרני ארה"ב דירוג השקעה, תעצרו אותי שוק ההון 7
S איך להשקיע פשוט מבלי לשים את כל הביצים בסל אחד שוק ההון 21
M כמה כסף לשים בצד לפני שנכנסים להשקיע בבורסה? שוק ההון 38
אני חדש ביטוח דירה - יש לכם? חובה? מה לשים לב? מספר שאלות צרכנות פיננסית 3
O החלטה מה לשים בקרן פנסיה בראיה של תיק אחד שוק ההון 7
מ למה לשים לב במעבר בין קרנות צרכנות פיננסית 3
ד תזכורת לימים אלה: לא לשכוח לשים על טייס אוטומטי אוף טופיק 0
S איפה לשים את הכסף שלי? נורא מבולבל... מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 2
M איך יודעים לשים את הגבול? אוף טופיק 14
M חיסכון לילדים או תיק השקעות מרוכז שוק ההון 3
M פחת על דירה כהוצאה מוכרת לעצמאי שעובד מהבית - רעיון טוב או לא? מיסים 6
H מכירת מניות או הלוואה צרכנות פיננסית 7
S אדריכל או מעצב פנים - עבור דירת קבלן אוף טופיק 14
T האם מס על הפקדות גבוהות לפנסיה של המעסיק אמור להיות מחושב בצורה שנתית או חודשית? מיסים 7
M מטבע Base בחשבון IB - שקל או דולר? שוק ההון 5
A הלוואה כנגד קה"ש, חסכון פנסיוני או IRA והלוואה מהבנק. פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 10
P מס יסף - בזמן מכירת דירה או אחרי דוח שנתי? נדל"ן 5
ר השקעה חודשית במדד לצורך חיסכון בקופת גמל להשקעה או בברוקר שוק ההון 6
ל פתיחת עוסק פטור- האם לשלם לבעל מקצוע או לעשות הכל לבד? יזמות והגדלת הכנסות 20
E להמשיך לדוקטורט בפיזיקה או להסתפק בתואר שני? התפתחות אישית 5
J פריסייל אמיתי או פקטיבי נדל"ן 4
ט מתכנת - עוסק פטור או זעיר? אילו הוצאות מוכרות? מיסים 4
עידו ג קרן השתלמות טווח קצר או בינוני - ארוך פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
שם משתמש בעייתי כרטיסי מועדון: הונאה או שמשתלם? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 3
A איתור מטען במכס לפי ח.פ או שם חברה מיסים 0
J גלגל החיים (או הפרמידה) של הפנסיה, ו-IRA פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 11
E האם קרן אירית של בלקרוק משלמת מס רווחי הון מקוזז אינפלציה או מקוזז הפרשי שערי מט"ח? שוק ההון 3
M מתימטיקה, פיסיקה או מדמ"ח התפתחות אישית 7

נושאים דומים

Back
למעלה