• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

טיפים לנותני שירותים

ואולי אכנס גם למטבח ואתחיל לבשל?
אני בא למסעדה כדי לקבל מוצר, לא כדי לתת שיעור למנהל המשמרת איך לייצר את המוצר, או איך לשפר המסעדה. זה לא מעניין אותי. זה צריך לעניין את מנהל המסעדה, הוא זה שצריך לרוץ אחריי.
אל תדבר שטויות, אף אחד לא אמר לך לתת פתרונות למסעדה, אתה צריך להציג את הבעיה, לא הצגת את הבעיה, מה אתה מצפה?
סוגים של פידבק הוא לא להגיד איך ארוחה אמורה להיות או איך שירות אמור להיות אלא פשוט להגיד את הבעיות בפנים
"חיכיתי הרבה זמן למנה"
"הסכום היה מטונף"
"האוכל היה מלוח מדי"
כל זה נכלל בביקורת לגיטימית שלא תמיד קשורה לשירות, אלא לכלל החוויה במסעדה
לכן אי-השארת טיפ בלי ביקורת לא מקדמת אף אחד לשום מקום
רוצה להתמרמר בעצמך עם עצמך, תרגיש חופשי
 
לכן אי-השארת טיפ בלי ביקורת לא מקדמת אף אחד לשום מקום


למה אני צריך לקדם מסעדה כושלת? יש לי שם מניות?

לקוח לא חייב להתלונן, הוא בעצם לא חייב למסעדה כלום, מעבר לתשלום על המנה, בהנחה שקיבל אותה

אם למנהל המסעדה אכפת מהמסעדה, אני מצפה שהוא יבקש בנימוס מהלקוח הלא מרוצה משוב על האוכל והשרות

זה לא תפקיד הלקוח לדחוף משוב, זה תפקיד מנהל המסעדה למשוך משוב

מצד שני, מנהל מסעדה שהוא מספיק אחראי למשוך משוב ולהתייחס אליו ברצינות, בדרך כלל גם לא יגיע למצב של טיפ אפס , חוץ ממקרים חריגים שציינו פה , וגם אז הוא ידע מראש שמאותו השולחן כבר לא יקבל טיפ, ומה הסיבה בדיוק, בלי שהלקוחות יצטרכו להתלונן
 
למה אני צריך לקדם מסעדה כושלת? יש לי שם מניות?

לקוח לא חייב להתלונן, הוא בעצם לא חייב למסעדה כלום, מעבר לתשלום על המנה, בהנחה שקיבל אותה

אם למנהל המסעדה אכפת מהמסעדה, אני מצפה שהוא יבקש בנימוס מהלקוח הלא מרוצה משוב על האוכל והשרות

זה לא תפקיד הלקוח לדחוף משוב, זה תפקיד מנהל המסעדה למשוך משוב

מצד שני, מנהל מסעדה שהוא מספיק אחראי למשוך משוב ולהתייחס אליו ברצינות, בדרך כלל גם לא יגיע למצב של טיפ אפס , חוץ ממקרים חריגים שציינו פה , וגם אז הוא ידע מראש שמאותו השולחן כבר לא יקבל טיפ, ומה הסיבה בדיוק, בלי שהלקוחות יצטרכו להתלונן
שמת לב מה כתבת? "מנהל המסעדה"
מה שמדגיש את הנקודה שלי שלרוב אין למלצר (נותן השירות) קשר ישיר לשביעות רצון הלקוח
ואם התאכזבת מזמני ההמתנה, אין מה להוציא את זה על המלצר
 
שמת לב מה כתבת?
מצד שני שים לב מה אתה כתבת:
מלצר הוא עובד שכיר
אם המלצר הוא עובד שכיר של המסעדה, למה אני זה שצריך לשלם לו משכורת?

אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. או שהמלצר הוא שכיר של בעל המסעדה, ולכן אחריות של בעל המסעדה לשלם לו ואחריותו לתת מחיר סופי למוצרים שהוא מוכר (בלי תוספת "דמי שירות" ושאר המצאות), או שהמלצר מקבל תשלום מהלקוחות (aka טיפ), ואז הלקוח יכול להחליט כמה טיפ להשאיר לו לפי רמת השרות.

אגב, אני אישית בעד אופציה א' - שהמלצר יהיה עובד של בעל המסעדה לכל דבר ועניין, ושאני בתור לקוח אשלם למסעדה סכום מוגדר וסופי, בלי כל מיני תוספות מומצעות.
ככה זה עובד בכל תחום כמעט, למעט מלצרות ועוד כמה יוצאי דופן.
 
לא טענתי בעד השארת הטיפ, טענתי בעד אי-השארת הטיפ ללא סיבה
אני טוען שהם קשורים זה בזה - אם משיארים טיפ אז אפשר לא להשאיר טיפ גם בלי סיבה.

כלומר אם אתה מקבל את הנוהג הזה שהמלצר הוא עובד של הלקוח ומקבל את שכרו ישירות מהלקוח, אז לגיטימי שלקוח לא מרוצה לא ישאיר כלל טיפ.
מצד שני, אם אתה טוען שהמלצר הוא בסה"כ שכיר של המסעדה, ושהלקוח צריך להפנות את התלונות ישירות למסעדה, אז גם השכר של המלצר צריך לבוא ישירות מהמסעדה ולא מהלקוח.
ברגע שיש יחסי תשלום ישירים בין הלקוח לבין המלצר אז התלונות גם יבואו אל המלצר ולא אל המסעדה.
 
אני טוען שהם קשורים זה בזה - אם משיארים טיפ אז אפשר לא להשאיר טיפ גם בלי סיבה.
זכותך לא להשאיר טיפ כפרנציפ (על תשלום המשכורת)
אבל לא להשאיר טיפ על חוויה שלא קשורה במלצר לא מועילה לאף אחד בהיעדר ביקורת
ושוב, לא טוען שיש להשאיר טיפ בכל פעם, אבל אם אתה עושה את ההבחנה מתי להשאיר ומתי לא (לא בגלל המשכורת, אלא החוויה) אז אי שיתוף של הביקורת הזאת עם המסעדה לא תורמת ליחסים עתידיים מוצלחים יותר
 
אבל לא להשאיר טיפ על חוויה שלא קשורה במלצר לא מועילה לאף אחד בהיעדר ביקורת
אם אתה עושה את ההבחנה מתי להשאיר ומתי לא (לא בגלל המשכורת, אלא החוויה) אז אי שיתוף של הביקורת הזאת עם המסעדה לא תורמת ליחסים עתידיים מוצלחים יותר
זאת בדיוק נקודת המחלוקת בינינו :)
מבחינתי אם המלצר מקבל ממני תשלום באופן ישיר אז זאת אחריות שלו לדאוג לכך שאהיה מרוצה מהשרות.

אגב, אם החוויה שלי מהמסעדה לא טובה, ברוב המקרים אני פשוט לא אחזור לשם יותר.
יש מספיק אלטרנטיבות, וזאת ממש לא אחריות שלי לעזור לבעל המסעדה לשפר את העסק שלו.
 
וזאת ממש לא אחריות שלי לעזור לבעל המסעדה לשפר את העסק שלו.
אף אחד לא מכריח אותך לדבר
באופן אישי אם לי משהו מפריע, אני מדבר
מסעדה אמורה לקבל ביקורת על בסיס קבוע מלקוחותיה, רק ככה גודלים ומשתפרים
 
אני מסכים עם קפה שחור, מסעדה צריכה לקבל פידבקים כדי להשתפר. גם אם צסעדה טובה היא ידיין לא חפה מטעויות ובעיות ופידבקים גורמים להלהשתפר. מצד שני צריך לברור את המוץ מהתבן, כי גם לא חסרים לקוחות עם תלונות שווא שסתם ממציאים בעיות שלא ממש קיימות, בין אם כדי לקבל הנחה או כי הם סתם חארות שאוהבים ךהתלונן בשביל הכיף. אבל היו לנו הערות שקיבלנו מלקוחות וגרמו לנו לתקן או לשפר דברים. מרבית האנשים נוטים לא להתלונן אלא פשוט לקטר בשקט בשולחן ו/או לא לחזור יוץר, כך שפידבק כנה ואמיתי (להבדיל מאלה שסתם אוהבים להתלונן) הוא דבר חיובי.
עוד כמה הערות אגביות, בקנדה המלצרים מקבלים משכורת (מינימום) מהמסעדה ללא תלות בטיפים, כך שהטיפים מצטרפים למשכורת ומלצר במשמרת של 6 שעות יקבל שכר של בערך 80$ ובנוסף טיפים. מצד שני זה אומר שזאת עוד הוצאה של המסעדה.
כשמלצר מצ'פר שולחן בהרבה מיקרים זאת יוזמה מקומית של המלצר על דעת עצמו שמקבילה בעצם לגניבה מבעל המסעדה, כי אותו צ'ופר יוצא מכיס בעל המסעדה, והטיפ המוגדל מהשולחן אסיר התודה נכנס לכיסו של המלצר. בגלל זה בהרבה מיקרים הצ'ופר יהיה משהו שהמלצר לא צריך לבקש מהמטבח להכין אלא משהו שהוא יכול להשיג לבד כמו משקאות או קינוח.
 
מסעדה אמורה לקבל ביקורת על בסיס קבוע מלקוחותיה, רק ככה גודלים ומשתפרים
בהרבה מאד עסקים בארץ התגובה לביקורת או חו"ח תלונה היא צעקות והתקפה עליך.
כמו ש @איש(3718) אמר - אין לי שום אינטרס. פשוט לא חוזר.
 
בואו נדבר על זה רגע:
אתם יושבים במסעדה, הגיע חשבון לא ריאלי ביחס למה שהזמנתם ב99 אחוז מהמקומות בארץ.
אתם מתמרמרים על סכום המנה, על יוקר המחיה ועל מזג האוויר החם והדביק ואז, אז קורה דבר מדהים ואדיוטי באותה מידה.
אתם לוקחים בין 10 אחוז ל20 ומשלמים תוספת לשכר של אדם שעד לפני חצי שעה לא הכרתם, וההיכרות שלכם היא לא מעבר לעובדה שהוא הגיש לכם את האוכל לשולחן ובעצם עשה את המוטל עליו.
בואו נדבר רגע על טיפים למלצרים!!
משיחות עם חברים בנושא ראשית הותקפתי על זה שאני חסר לב/קמצן/המן הרשע, אבל אז הם התחילו לטעון טענות שמאוד קל להפריח אותם.
למשל:
1.מלצרות זו עבודה קשה - בהחלט מלצרות עבודה לא פשוטה אבל יש עבודות קשות פיזית או מנטלית הרבה יותר שאף אחד לא חושב על טיפ (ראה ערך מנקה רחובות).
2. אם אתה לא תשאיר טיפ לא יהיה למלצר משכורת - אני באמת מתנצל בשביל הזר ששירת אותי הרגע, אבל לא כתוב לי על המצח השלמת הכנסה ולא מתפקידי לפרנס אף אחד.
3. מלצר משרת אותך - גם העובד במקדונלס, גם הנציגת שירות בהוט, וגם המוסכניק המשותף בין כל אלה שהם מקבלים כסף באופן ישיר מהמעסיק שלהם.
4. כן אבל אם השירות ממש טוב מגיע למלצרים טיפ- לא לא לא, התבלבלנו נקודת המוצא של המלצר היא לתת שירות ממש טוב, כל מה שמתחת לזה זו כבר בעיה בעיניי.
בשורה התחתונה, מנהג הטיפים הינו מטופש מהיסוד, חסר כל היגיון, ובעיקר רע מאוד לשניהם הצדדים. גם הסועד שיצטרך לשלם מעבר למחיר ההזוי ששילם על החשבון, וגם למלצר שתלוי בחמלתם של סועדים על מנת להתפרנס בכבוד.
תגובתכם?
 
הגיע חשבון לא ריאלי ביחס למה שהזמנתם ב99 אחוז מהמקומות בארץ
מה היה לא ריאלי? לא ידעת מה המחיר כשהזמנת את המנה?
ואם הסכמת לשלם, למה זה מחיר לא ריאלי?

בשורה התחתונה, מנהג הטיפים הינו מטופש מהיסוד, חסר כל היגיון, ובעיקר רע מאוד לשניהם הצדדים. גם הסועד שיצטרך לשלם מעבר למחיר ההזוי ששילם על החשבון, וגם למלצר שתלוי בחמלתם של סועדים על מנת להתפרנס בכבוד.
תגובתכם?
בגדול אני מסכים איתך, אבל(!!!)
כל עוד זו פרקטיקה נפוצה, ומעין מוסכמה חברתית, ברגע שהחלטת ללכת למסעדה, אתה לוקח את זה בחשבון העלויות (בדיוק כמו שאתה צריך לקחת בחשבון את עלויות המנה). אף אחד לא עומד לך עם נבוט מעל הראש ומכריח אותך לצאת לאכול בחוץ.
 
2. אם אתה לא תשאיר טיפ לא יהיה למלצר משכורת - אני באמת מתנצל בשביל הזר ששירת אותי הרגע, אבל לא כתוב לי על המצח השלמת הכנסה ולא מתפקידי לפרנס אף אחד.
בודאי שמתפקידך, אתה לא מצפה להנות בחינם מעבודתם של זרים, כמובן. אתה משלם לכל מי שנותן לך מוצר או שירות (גם למנקה הרחובות, באמצעות המיסים שלך). העבדות, לשמחתנו, לא ממש "אין" כיום.
מה שכראה התכוונת, זה שאתה לקוח של המסעדה, ולכן אחריותך היא להסדיר את התשלום מול המסעדה ושהיא תסדיר את זה מול העובדים. אבל זה כבר רק עניין של מוסכמה. ברוב העסקים באמת המוסכמה היא על תשלום מרוכז לעסק והעסק מסדיר את התשלומים לעובדים, ספקים וכו'. במסעדות, לעומת זאת, המוסכמה היא שהעסק מתמחר הכל למעט (חלק מ)עבודת המלצר, ואת שכר המלצר אתה מסדיר ישירות מול המלצר (באופן חלקי לפחות).
זו המוסכמה, ואני לא רואה בה שום בעיה. היא לא גורעת ממך כלום. למעשה, זה אפילו נותן לך גמישות מסויימת - במקום להתחייב מראש על גובה התשלום (כמו שאתה מתחייב מראש על מחיר המנה, או על בעל המקצוע שאתה מזמין), למלצר אתה יכול לשלם יותר או פחות (אבל כמובן, לשלם. כמעט בכל המקרים) בהתאם לטיב העבודה.
 
FIYaacov- כשכתבתי לא ריאלי, התכוונתי לא ריאלי ביחס לתמורה, לחומרי הגלם, למקומות אחרים בעולם.
לא מסכים לגבי העובדה שצריך לקחת את זה בחשבון כחלק מעלות המנה בדיוק מהסיבות שציינתי.
מחד אני רוצה להנות מידי פעם במסעדה או בבית קפה, מאידך אני לא מעוניין לשלם מס נוסף מעבר לחשבון שיוצא בסוף הארוחה.
 
FIYaacov- כשכתבתי לא ריאלי, התכוונתי לא ריאלי ביחס לתמורה, לחומרי הגלם, למקומות אחרים בעולם.
אם אתה מוכן לשלם - אז המחיר במילא ריאלי.
כדוגמה קצת יותר מעצבנת, קח את כל הגזלנים במסלולי טיולים, אוכל בדוכנים של הופעות ומוכרי ארטיקים בים. בכולם התמורה לא גבוהה אבל אנשים משלמים בגלל הסיטואציה הספציפית בה הם נמצאים (אחרי הליכה מאומצת, הילדים מנדנדים להם או מי יצא עכשיו מהחוף לחפש ארטיק). בגלל שאנשים משלמים התופעות הללו נמשכות.
 
@קוף שמבין , ברוך הבא לפורום!
אני מעריך מאוד את הפתיחות שלך ומסכים עם מה שכתבת.
כבר נכתב כאן בפורום הרבה בנושא והדיעות חלוקות.
דבר ראשון הטיפ הוא עניין של גיאוגרפיה.
ביפן למשל, מתן טיפ נחשב לעלבון.
בצרפת זה כבר עבר מהעולם כי מחיר המנה כבר כולל טיפ [דמי שירות].
עד לפני שני עשורים, בצרפת, ניתן היה לרכוש אסימונים של 'שירות גרוע' ואם לא ניתן לך שירות סביר/טוב היית משאיר את האסימון שכמובן לא ניתן לפדות אותו למזומן... @Koby Paris , יכול לאשר את זה?
בארה"ב אין כזה דבר, מי שלא נותן טיפ הוא כלב אבל גם זה מתחיל להשתנות.
אני חושב שבישראל זה עניין של לחץ חברתי יותר מאשר הערכת שירות.
אני לא חושב שיש מקום לטיפ למעט מקרים חריגים כמו - שירות מעל ומעבר כמו תוספת רטבים או פרוסת לחם נוספת, החלפת מנה ללא תשלום מכול סיבה סוביקטיבית, או והכי חשוב זה אם אתם לקוחות קבועים שמצלצל מראש להזמנת שולחן ובזמן ההגעה תקבלו את השולחן הטוב ביותר [או החביב שלכם], השולחן כבר יהיה מסודר עם כול התוספות שהמלצר כבר מכיר את הפרופיל שלכם.
מה היה לא ריאלי? לא ידעת מה המחיר כשהזמנת את המנה?
ואם הסכמת לשלם, למה זה מחיר לא ריאלי?
+1
 
מסכים שטיפים זה מנהג "בעייתי".
במקום שבעל עסק (מסעדה) ידאג לתשלום שכר לעובדים שלו, הוא מפיל את זה על הלקוחות.
ועד לאחרונה הסכום הזה בכלל ניתן ב"שחור", מה שאומר גם העלמת מס וגם שלא הפרישו לעובדים סוציאליות על הסכום הזה. אאל"ט לפחות החלק הזה שונה לאחרונה.

אגב, סרטון נחמד של Adam ruins everything על נושא הטיפים, ולמה זה רע:
https://youtu.be/q_vivC7c_1k
 
כשכתבתי לא ריאלי, התכוונתי לא ריאלי ביחס לתמורה, לחומרי הגלם, למקומות אחרים בעולם.
כשאני כתבתי:
אף אחד לא עומד לך עם נבוט מעל הראש ומכריח אותך לצאת לאכול בחוץ.
התכוונתי לזה. לא משתלם לך... אל תאכל בחוץ. זה באמת no brainer.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
S המחשות ב-AI -> שימוש - טיפים? פוסטים מאיכות נמוכה 5
י טיפים לאיך להשקיע בצורה פאסיבית בשוק ההון שוק ההון 6
J טיפים להצלחה בתפקיד בחברת גמפא התפתחות אישית 5
ו טיפים להתגבר על הפחד להשתתף במסיבת ריקודים? (לא יכולתי לחשוב על כותרת מוצלחת יותר) התפתחות אישית 9
א טיפים תזונה / שוקו אורגני אוף טופיק 19
Cleo החזרת משלוח יקר לחו"ל על חשבוני + הגשת בקשה להחזר מכס - טיפים? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 7
H טיפים לתביעה קטנה בנוגע לרשלנות רפואית אוף טופיק 27
W טיפים של מאסטרים לנצח את השיטה התפתחות אישית 2
אושו טיפים למשכיר המתחיל נדל"ן 5
N צריך מאגר טיפים , להתנהלות עם חברות ההשקעות הישראליות - שרובן ככולן כושלות. ומעלות סיכונים רבים ובעיות פוטנציאליות. פוסטים מאיכות נמוכה 22
S טיפים ותובנות - הגשת דו"ח שנתי 1301 למס הכנסה (כולל רווח הון בחו"ל) מיסים 19
ש טיפים לאבא גרוש מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 0
Skazi טיפים בקניית דירה ישנה נדל"ן 18
A טיפים לחיסכון בהוצאות משפחה 2021, 2022, 2023 מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 155
E מבקש טיפים לקניית נכס מכונס ושאלה נדל"ן 13
A טיפים להפתחת מיסוי בעקבות משבר הקורונה מיסים 6
G טיפים למרכז הערכה אוף טופיק 3
ה המנוהל בעל כורחו - בקשת טיפים לשליטה על תיק מנוהל שוק ההון 1
Dagayev טיפים חסכניים והמלצות לחתונה מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 29
D טיפים להכנסה מדיבידנדים שוק ההון 1
G טיפים לפני סבב משכנתא? שוק ההון 16
M סטודנט - מחפש טיפים כלכליים מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 25
B טיפים לשדרוג נכס להשכרה נדל"ן 3
ס טיפים ללמוד לבד? התפתחות אישית 27
קוף שמבין טיפים לחשיבה מחדש על מנהג הטיפים האדיוטי מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 19
D ביטוח סיעודי - טיפים לתביעה? צרכנות פיננסית 6
S טיפים חסכניים לטיול תרמילאי מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 21
M מעקב שוטף אחרי תקציב- טיפים? צרכנות פיננסית 1
משה מחפש טיפים לתואר שני התפתחות אישית 10
א טיפים לחתונה מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 2
אiהד טיפים לזיהוי שרלטנים אוף טופיק 26
Y טיפים לתיירות זולה בחגים? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 3
א טיפים, קריאה ועיניים. התפתחות אישית 40
ארי1 טיפים לבניית תיק השקעות שוק ההון 36
A השקעה בנדל"ן מסחרי- טיפים? שוק ההון 5
הסולידית "99 טיפים לעצמאות כלכלית" מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 15
C אילו נותני שירותים אתם מחזיקים שרצים אתכם במסע לחופש פיננסי ולאחר מכן? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 6
A תשלום מראש על שירותים/מוצרים כגידור מאינפלציה פוסטים מאיכות נמוכה 11
ל פלטפורמה לבעלי מקצוע שמציעים שירותים שונים מכל העולם אוף טופיק 4
D גילוי עלות שירותים בניירות ערך שוק ההון 14

נושאים דומים

Back
למעלה