ראשית, לא בא להוריד אף אחד ואולי כל המתחרים אותו הדבר. רק מקווה שהמקומות בהם נפלתי יעזרו לאחרים לפתוח את החשבון בצורה יותר יעילה.
לפני שבוע פתחתי חשבון ב- Schwab.
בשביל Proof of Residency העליתי איזה מסמך בעברית - כאן בפורום ראיתי שהם מקבלים עברית.
קיבלתי במייל אישור שהחשבון מאושר.
כעבור יומיים ביצעתי העברת כספים מהבנק שלי.
אתמול, משום מקום, אני מקבל הודעה שבגלל שהחשבון שלי טרם אושר (?), הכסף שהעברתי יחזור אליי לחשבון הבנק (ממש לא בא לי לשלם עמלות מט״ח שוב...).
מסתבר שאת המסמך בעברית הם שולחים לספק חיצוני שאף אחד לא יודע מתי זה יתורגם.
מצד שני, מבחינת הרגולציה אסור להם להחזיק את הכסף שלי מעל 5 ימי עסקים, אז אם החשבון שלי לא מאושר עד מחר, הכסף יחזור אליי.
היום העליתי 2 מסמכים באנגלית. אחד מהם בנק הפועלים הכינו לי ממש תוך כמה דקות - ידעתי וראיתי שיש אישור ניהול חשבון רגיל באנגלית, אבל הבנקאי הטלפוני הגיש בקשה דחופה והם הוסיפו לי למסמך את הכתובת.
כמובן, אין באמת מענה לבקשה של ״תראו, רק אם מישהו הולך להציץ במסמך ולסמן וי במהלך היום, תרוויחו לקוח מרוצה״. כמות המחלקות השונות שידברתי שם היום היא אינסופית, ללא תוצאה. מישהו יציץ במסמך הזה או היום או עוד שבוע, לאף אחד אין מושג.
בעיה שנייה - השלמת מסמך W-8BEN. אתמול השלמתי אותו וקיבלתי אישור שהוא תקין. היום בכניסה לאתר זה כותב לי שהמסמך חסר, אני ממלא (בממשק שלהם) שוב, ומיד מקבל מייל שהמסמך לא תקין כי סעיף 6a ריק - אבל בפועל הוא לא
אפילו במוקד הם מודים שנפלה להם טעות:
As for your W8, I do see the 6a section marked. I apologize for the inconvenience this brings. I will let the W8 Team know.
שורה תחתונה - חיפשתי ברוקר גדול ויסודי, וקיבלתי התנהלות של הוט ומערכת מאוד לא ידידותית.
אם אתם עדיין פותחים שם חשבון:
- תעלו מסמכים רק באנגלית (בנק, עירייה - במועצה המקומית שלי היו מוכנים להנפיק לי מסמך כזה, אבל ייקח להם יומיים - לי זה רלוונטי, אבל אם אתם לא ממהרים, זה אחלה פתרון)
- לפני העברת הכספים תוודאו עם נציגי השירות שלהם שהכל תקין והחשבון מוכן לקבל כספים
- אם אתם צריכים לדבר איתם טלפונים, תבקשו בצ׳אט שישלחו לכם את המספר הישראלי שלהם - זה מספר ישראלי של 1-809 שדרכו אתם מגיעים למוקד האמריקאי בלי שיחת חו״ל או משהו (פשוט לא הצלחתי לחייג למספר הבינלאומי שלהם, למרות שאני פתוח לשיחות לחו״ל וחייגתי לפני ההנחיות של ספק הסלולר שלי)
בהצלחה לכולם
לפני שבוע פתחתי חשבון ב- Schwab.
בשביל Proof of Residency העליתי איזה מסמך בעברית - כאן בפורום ראיתי שהם מקבלים עברית.
קיבלתי במייל אישור שהחשבון מאושר.
כעבור יומיים ביצעתי העברת כספים מהבנק שלי.
אתמול, משום מקום, אני מקבל הודעה שבגלל שהחשבון שלי טרם אושר (?), הכסף שהעברתי יחזור אליי לחשבון הבנק (ממש לא בא לי לשלם עמלות מט״ח שוב...).
מסתבר שאת המסמך בעברית הם שולחים לספק חיצוני שאף אחד לא יודע מתי זה יתורגם.
מצד שני, מבחינת הרגולציה אסור להם להחזיק את הכסף שלי מעל 5 ימי עסקים, אז אם החשבון שלי לא מאושר עד מחר, הכסף יחזור אליי.
היום העליתי 2 מסמכים באנגלית. אחד מהם בנק הפועלים הכינו לי ממש תוך כמה דקות - ידעתי וראיתי שיש אישור ניהול חשבון רגיל באנגלית, אבל הבנקאי הטלפוני הגיש בקשה דחופה והם הוסיפו לי למסמך את הכתובת.
כמובן, אין באמת מענה לבקשה של ״תראו, רק אם מישהו הולך להציץ במסמך ולסמן וי במהלך היום, תרוויחו לקוח מרוצה״. כמות המחלקות השונות שידברתי שם היום היא אינסופית, ללא תוצאה. מישהו יציץ במסמך הזה או היום או עוד שבוע, לאף אחד אין מושג.
בעיה שנייה - השלמת מסמך W-8BEN. אתמול השלמתי אותו וקיבלתי אישור שהוא תקין. היום בכניסה לאתר זה כותב לי שהמסמך חסר, אני ממלא (בממשק שלהם) שוב, ומיד מקבל מייל שהמסמך לא תקין כי סעיף 6a ריק - אבל בפועל הוא לא
אפילו במוקד הם מודים שנפלה להם טעות:
As for your W8, I do see the 6a section marked. I apologize for the inconvenience this brings. I will let the W8 Team know.
שורה תחתונה - חיפשתי ברוקר גדול ויסודי, וקיבלתי התנהלות של הוט ומערכת מאוד לא ידידותית.
אם אתם עדיין פותחים שם חשבון:
- תעלו מסמכים רק באנגלית (בנק, עירייה - במועצה המקומית שלי היו מוכנים להנפיק לי מסמך כזה, אבל ייקח להם יומיים - לי זה רלוונטי, אבל אם אתם לא ממהרים, זה אחלה פתרון)
- לפני העברת הכספים תוודאו עם נציגי השירות שלהם שהכל תקין והחשבון מוכן לקבל כספים
- אם אתם צריכים לדבר איתם טלפונים, תבקשו בצ׳אט שישלחו לכם את המספר הישראלי שלהם - זה מספר ישראלי של 1-809 שדרכו אתם מגיעים למוקד האמריקאי בלי שיחת חו״ל או משהו (פשוט לא הצלחתי לחייג למספר הבינלאומי שלהם, למרות שאני פתוח לשיחות לחו״ל וחייגתי לפני ההנחיות של ספק הסלולר שלי)
בהצלחה לכולם