• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

האם עשיתי טעות?

dalal

משתמש רשום
הצטרף ב
30/10/17
הודעות
6
דירוג
5
שלום לכל חברי פורום הסולידית.
לא הייתי קורא לזה פוסט פריקה, אבל הפוסט ידבר יותר על המקום שאני נמצא בו כרגע. חיזוקים/ הצעות/מחשבות יתקבלו בברכה.
אז אני דורון, בן 23, והתחלתי השבוע לימודי מדעי המחשב במכללה קרובה לבית.
לאחרונה יש לי מעט מחשבות, אפילו דאגות וחרדות בנוגע לבחירה שלקחתי ואיך היא תשפיע על עתידי.
מדוע הלכתי ללמוד במכללה? הסיפור די מוכר אצל רוב הסטודנטים במכללות. עשיתי פסכומטרי וקיבלתי בו ציון לא מספיק גבוהה שיאפשר לי להתקבל לאוניברסיטה, בנוסף כדי להתקבל הייתי צריך לעשות מכינה של שנה ולקבל בה ציונים גבוהים. כלומר בסוף היום הייתי צריך לקחת לפחות שנה (אולי יותר..) נוספת על מנת לשפר נתונים. החלטתי בהתייעצויות עם מספר אנשים שמכללה עדיפה, גם למכללה עשיתי מכינה, אך מכינה קצרה שאפשרה לי להתחיל כבר השנה את הלימודים

בזמן האחרון אני נחרד לחשוב שעשיתי טעות, שאולי וויתרתי לעצמי והייתי צריך ללכת בכל הכוח, יהיה אשר יהיה על מנת להתקבל לאוניברסיטה. אני מרגיש שאולי אני במקום שלא מתאים לי(למרות שיש את המון חבר'ה טובים) ושהתפשרות הזו עלולה לעלות לי בקריירה.
פתאום אני מתחיל לחשוב אולי לזרוק הכל ולהתחיל את כל התהליך מההתחלה, ואולי להצליח להתקבל לאוניברסיטה רצינית עם מוניטין גבוהה. אולי עדיף לשלם בשנה שנתיים ואפילו לסיים את התואר בגיל 30 אבל להיות בטוח שבשנים הבאות לא אהיה עובד סוג ג'. בסופו של דבר אולי בטווח הקרוב זה בזבוז של שנתיים גג שלוש, אבל בטווח הרחוק יתרון של יוצאי אוניברסיטה יכול להגיע למאות אם לא מליוני שקלים

טוב אז כן יצא פריקה קצת..בכל מקרה הייתי שמח לשמוע דעות כאן של אנשים. אני יודע שיש רבים מהתעשייה הייתי שמח לשמוע גם מכם. מה אתם אומרים?
 
שלום לך,
לא נתת מספיק נתונים על עצמך כדי לקבוע אם עשית טעות או לא. אבל בוא ננסה:
אם לא עשית בצבא שום דבר קשור לתחום,
וגם אתה אפס ביחסי אנוש - כך שהיתרון החיסי היחיד שיהיה לך הוא ההשכלה כי לא תסתדר ככ בעבודת צוות וגם לא תסתדר עם הבוס (וגם אף קולגה לא יציע לך שום עבודה טובה)
וגם אתה עקשן ושחצן ועצלן ברמות כאלה שלא תהיה מוכן להתאמץ להשתפר בתחום יחסי אנוש אי פעם,
אז יש מצב שעשית טעות.
אחרת - לא בטוח.
בהצלחה!
 
1. צריך עוד פרטים.

2. אם כבר, שינוי המסלול ההגיוני הוא לסיים שנה במכללה, ואז על בסיס לימודים קודמים ללכת לאוניברסיטה.

עוד אופציה זה תואר שני באוניברסיטה....

3. לא חסר אנשים בלי תואר בכלל שהסתדרו מעולה.

4. ההבדלים בין מכללות לאוניברסיטאות זה חרטא. אני מוכן לשים כסף שאם תסיים מכללה, ותסיים אוניברסיטה, בתוך עשור תהיה בערך באותו מקום. עכשיו רק נשאר לגנוב את ה portal gun מריק.
 
מהנסיון שלי, בחברות ההייטק המובילות יש מעט מאוד בוגרי מכללות, וכשאני כבר נתקל בהם בחברות אחרות, לרוב השכר שלהם משמעותית נמוך יותר משל בוגרי האוניברסיטאות.
 
כלומר בסוף היום הייתי צריך לקחת לפחות שנה (אולי יותר..) נוספת על מנת לשפר נתונים.
בנוסף כדי להתקבל הייתי צריך לעשות מכינה של שנה ולקבל בה ציונים גבוהים
זה בדיוק מה שעשיתי.

יהיה אשר יהיה על מנת להתקבל לאוניברסיטה
זה בדיוק מה שעשיתי.
למה?
כי מבחינתי מכללה לא הייתה אופציה כלל. רק עוניברסיטה. זו לא התנשאות ולא גאוותנות והיריעה קצרה מדי מלפרט. גם ככה לכולם ארוך מדי לקרוא.
מבלי להיכנס לעובי הקורה עד היום אני שמח על ההחלטה הזו כל יום מחדש ולא רק שלא מתחרט עליה אלא גאה בה.

לאחרונה יש לי מעט מחשבות, אפילו דאגות וחרדות בנוגע לבחירה שלקחתי ואיך היא תשפיע על עתידי.
אני ממש לא היי-טקיסט, רק ביו-טקיסט, ולדעתי ההחלטה הזו משפיעה על הרמה האקדמית שלך באופן ישיר.
מבחינת תעסוקה, לפחות בתחומי - בוגרי מכללות כמעט שאינם מופלים ביחס לבוגרי עוניברסיטאות, בהחלט מתקבלים לעבודה, בהחלט ומתקדמים ועומדים באותה השורה. אבל זו לא חוכמה, בתחום שלי חשוב שיהיה תואר שני, בתחום שלך לא ממש.

ואפילו לסיים את התואר בגיל 30
אפילו... סיימתי את הראשון בגיל הזה בדיוק. אז מה? העולם בועט לך בתחת ורודף אחריך לשירותים?

להיות בטוח שבשנים הבאות לא אהיה עובד סוג ג'
גם בתור בוגר עוניברסיטה לא תדע זאת.
או שאתה מוכשר, משקיען, רציני, מגדיל ראש, איש צוות, סקרן, אוטודידקט, לוקח על עצמו משימות ומבצע אותן... ואז תהיה טוב במה שאתה עושה.
אם לא, אז לא משנה איפה למדת. בכך הפער שבין מכללה לעוניברסיטה (שחלקו בראש שלך בלבד וחלקו מגובה בעובדות) יצטמצם עד לא יהיה, או שלא.
כמובן שאם יש מקומות כמו גוגל/אפל וכל שאר המרעין דמתנשאין שלא מוכנים לקבל בוגרי מכללות רק כי הם בוגרי מכללות, אז תהיה סוג ב'. זה לא רע בתחום המחשבים, כי העובד שהוא סוג ג' במחשבים מרוויח יותר מהסוג א'-א' בביולוגיה. אז קח הכל בפרופורציות.
זה רק אני, אבל אין שום רע בסוג ב' אם זה מתאים לך ומשרת מטרות כלשהן. לא כולם יכולים להיות סוג א'.
 
אני מוסיף על מה שאמרו קודמי.
המקומות היותר נחשקים בכלל לא מזמינים בוגרי מכללות לראיונות עבודה (ואם כן זה רק עם המלצה חמה ממישהו שמכירים).

הייתי ממליץ לך אולי לחשוב על ללמוד מספר קורסים דרך האוניברסיטה הפתוחה ולעשות אפיק מעבר לאוניברסיטאות הרגילות.
 
  • אהבתי
Reactions: ETL
תודה רבה חברים.
פרטים נוספים לגבי מה?
באופן אישי לא הייתי חזק במתמטיקה בתיכון ככל הנראה מחוסר השקעה. בפסיכומטרי גם לא הפצצתי וקיבלתי 110 בחלק הכמותי. אז למה לבחור מקצוע כל כך מתמטי?
כי זה מעניין אותי, עולם ההייטק והטכנולוגיה קורץ מאוד, זה מקצוע פרקטי שאפשר להרוויח לא רע וכן לא מצאתי משהו אחר שמעניין אותי במידה שווה.

בכנות, האם אני חושב שהייתי מצליח באוניברסיטה? לא יודע, אני בטוח שהיה לי קשה מאוד אם הייתי הולך על זה.. אבל המחשבה של לנסות וללמוד במקום הכי גבוהה שיש לא עוזבת אותי.
יש לי שאיפות להצליח ולא להסתפק בתפקיד צר ומשכורת סבירה. הפחד הוא שההחלטה ללמוד במכללה תשאיר חותמת שלא תאפשר להתקדם ולצמוח
 
באופן אישי לא הייתי חזק במתמטיקה בתיכון ככל הנראה מחוסר השקעה
כנ"ל. אז מה?... אולי היית כמוני ולא עניין אותך כלל ללמוד בתיכון?
במתמטיקה בתיכון לא סיימתי 3 יח"ל. במכינה סיימתי מוגבר כולל בגרות. בעוניברסיטה קיבלתי ציון מעולה במתמטיקה לביולוגים (שיש שיגידו שאלו בכלל שיעורי הבעה שבעל פה, אז שיבושם להם).

האם אני חושב שהייתי מצליח באוניברסיטה? לא יודע, אני בטוח שהיה לי קשה מאוד
לא תנסה - לא תדע... וכן, יהיה לך קשה מאוד. מאוד.
גם האנשים המבריקים והחכמים ביותר שפגשתי בהם (חוץ מאחד שהיה גאון מאובחן) היה להם קשה מאוד כי כמות החומר מפלצתית ואף פעם, אבל אף פעם, אין מספיק זמן (הוי, רגשי האשמה...).
גם לי היה קשה מאוד. מאוד. חרשתי כל כך הרבה שבאמצ יצא לי עשן מהגבות.
הכל תלוי ברמה השכלית שלך (כל אחד לפי המזל שלו - המוח זה שריר שמתפתח) ובמי אתה, עד כמה עקשן ועד כמה מוטיבציה.
תצטרך לגדל תחת ולעבוד שעות נוספות על החומר הלימודי. יקרעו אותך באינטרו ובאינפי.

הפחד הוא שההחלטה ללמוד במכללה תשאיר חותמת שלא תאפשר להתקדם ולצמוח
היו פה כמה שרשורים על זה בעבר שקראתי אותם מתוך סקרנות גרידא (כי אין לי שום קשר למחשבים ואני לא מסוגל לעבוד בזה).
ממה שהבנתי, זה נכון כמעט בוודאות שבהתחלה (אפילו אם יצאת מצטיין במכללה - יודעים כבר שזה לא שווה הרבה כמו שזה נשמע), ואם אתה בינוני אז גם יישאר נכון בהמשך.
אגב, רוב האנשים בינוניים.
אם אתה לא בינוני, ההבדל הזה ייתכן שיתגמד לאחר שתרכוש מספר לא מבוטל של שנות ניסיון במקצוע. או שלא.
אף אחד לא מבטיח לך שעם תואר אוניברסיטאי תעוף על טיל, עם חיוך ושיזרקו עליך סוכריות טופי מהצדדים. שזה יהיה לך ברור. אף אחד. וגם לא בטוח שזה יקרה גם אם תתאמץ. זה באמת שתלוי בך, קצת בקשרים, קצת בתכונות אופי, קצת במזל, קצת בוודו. מה שכן להשתכר מעולה במחשבים עם תואר מהעוניברסיטה - זה כמעט וודאי. השאלה היא רק כמה זה מספיק מעולה בשבילך.
 
אתה רק בן 23. אני בגיל 25 קיבלתי ציון שלא הספיק לי להתקבל למקום שרציתי. עוד באותה השנה שיפרתי פסיכומטרי, ולמרות זאת עדיין לא התקבלתי. החלטתי לילמוד בפתוחה כדי לעשות אפיק מעבר וגם לא הלך לי, הציונים שלי היו נמוכים. הפסקתי עם הפתוחה, ומתוך יאוש שיפרתי בגרויות, למרות שכמעט ולא היה לי לאן לשפר. בסוף, באיחור של שנה, התקבלתי לאן שרציתי, לפני שבוע התחלתי שנה שניה.
אז כן, לפי דעתי האישית, וויתרת מהר מדי.
 
אני בוגר אוניברסיטה במדעי המחשב, לפי דעתי תחסוך לעצמך את המעבר, תסיים עם ממוצע כמה שיותר גבוהה. אם התחום מעניין אותך לא תהיה לך בעיה למצוא עבודה. ממליץ מאוד למצוא עבודה בתור סטודנט , זה יתן לך פער רציני כאשר תסיים. לפי דעתי הזמן בשוק (כמו במקרה של מניות) הוא הרבה יותר קריטי מאשר מקום לימודים.
נ.ב. הרבה אנשים לא יסכימו איתי כנראה ויתנו לך דוגמאות של מקומות שלא מזמנים אנשים ממכללות בכלל לראיונות, אך עדייו יש מלא מקומות עבודה ואם אתה טוב ואוהב את מה שאתה רוצה אתה תסתדר.
שיהיה בהצלחה!
 
לא יודע להתייחס לצד התעסוקתי, אבל בתור אחד שמלמד סטודנטים לתואר ראשון במדעי המחשב, אם אין לך אוריאנטציה מתמטית חזקה יהיה לך קשה מאוד לשרוד את הסמסטר הראשון. חדו"א 1 ולינארית 1, יחד עם בדידה ועוד קורס או שניים במדעי המחשב - זה קשה לכולם!
אני חוזר על הצעה שכבר נכתבה פה, אם אתה חושב על אוניברסיטה קח קורס או שניים באוניברסיטה הפתוחה, אלה קורסים ברמה גבוהה ותוכל לבדוק את ההתאמה שלך במסגרת פחות עמוסה.
 
האם תצליח לסיים את התואר באוניברסיטה עם ציון 80 ומעלה?
כי אחרת אני לא יודע אם זה משנה.

מוסיף מאוד.

אני מכיר לא מעט אנשים שעובדים בהייטק(מדעי המחשב, הנדסת אלקטרוניקה) חלק בוגרי מכללות, וחלק אוניברסיטאות.
היחידים שבאמת מצליחים להרוויח משכורות ממש גבוהות(מדבר על 30 אלף וצפונה, בלאט) , אלו הם בוגרי אוניברסיטאות עם ממוצעים של 85 ומעלה(טכניון 85, שאר האוניברסיטאות 90+) , ובלי קשר, אלו אנשים שגם חריפים מאוד בתחום שלהם וחלק עם נסיון צבאי(מודיעין)
השאר, מרוויחים די דומה וגם אם לא, אחרי כמה שנות נסיון די משתווים.

ככה שלדעתי, אם אתה לא רואה את עצמך לומד באוניברסיטה ומצליח להוציא ממוצע גבוה, לא רואה יותר מדי טעם.
 
היחידים שבאמת מצליחים להרוויח משכורות ממש גבוהות(מדבר על 30 אלף וצפונה, בלאט) , אלו הם בוגרי אוניברסיטאות עם ממוצעים של 85 ומעלה(טכניון 85, שאר האוניברסיטאות 90+) , ובלי קשר, אלו אנשים שגם חריפים מאוד בתחום שלהם וחלק עם נסיון צבאי(מודיעין)
אין בהכרח קשר סיבתי בין המשתנים.

ככה שלדעתי, אם אתה לא רואה את עצמך לומד באוניברסיטה ומצליח להוציא ממוצע גבוה, לא רואה יותר מדי טעם.

אם זה באמת כך, סביר יותר שאנשים אלו עושים 30K בגלל היבטים אחרים וממש לא בגלל הממוצע של התואר שלהם. אפשר אולי גם לשער שאותם משתנים אשר השפיעו על יכולתם לקבל ממוצע הגבוה מ-85, גרמו להם להשתכר במשכורות גבוהות (ולא הממוצע עצמו הוא שאפשר זאת). במצב זה, פותח הפוסט צריך לחקור ולהתכוונן אחר המשתנים שהביאו את האנשים הללו לאותה חריפות עליה אתה מדבר, ולא על השאלה האם ללמוד באוניברסיטה או לא (ולצערי, יש סיכוי טוב שאותם משתנים כלל לא נמצאים בטווח ההשפעה שלו: גנטיקה, טמפרמנט, מצב סוציואקונומי של המשפחה, תנאי גידול מיטביים בילדות וכדומה).
 
אין בהכרח קשר סיבתי בין המשתנים.

לא טענתי שיש. רק מביא מה שאני מכיר מהנסיון שלי.
ממש לא אמת מוחלטת.

אם זה באמת כך, סביר יותר שאנשים אלו עושים 30K בגלל היבטים אחרים וממש לא בגלל הממוצע של התואר שלהם. אפשר אולי גם לשער שאותם משתנים אשר השפיעו על יכולתם לקבל ממוצע הגבוה מ-85, גרמו להם להשתכר במשכורות גבוהות (ולא הממוצע עצמו הוא שאפשר זאת).

זה נכון ולא נכון. הממוצע הגבוה מאוניברסיטה גרם להם לקבל זימונים לראיונות עבודה במשרות טובות, ואח"כ הנסיון שלהם בעבודות הנ"ל גרם להם לקבל זימונים לתפקידים טובים אחרים. מעין כדור שלג כזה. כמובן בסופו של דבר, חובת ההוכחה היא עליהם ואם מעברת לתעודות לא יהיו קבלות בשטח, זה לא בדיוק יעבוד.
אני מכיר גם אנשים אחרים, גם לא פחות מבריקים שפשוט למדו מקצועות שלא מרוויחים בהם טוב. אם הם עכשיו יעשו קורס בהייטק וירצו להתקבל לחברה גדולה, המבריקות שלהם ממש לא תעזור להם, כי הם אפילו לא יגיעו לזימון לראיון.
 
לא עשית טעות.
זה שוק של עובדים כרגע, חברות לא מוצאות עובדים ומעסיקות גם כאלה שעברו רק קורסים בתכנות ובצדק. לא צריך 3 שנים באוניברסיטה בשביל לכתוב front-end או אפילו backend או אוטומציה (כיסיתי בערך 80% מהמשרות כיום).
שאר המשרות גם שם הם בבעיה, כל המשרות שקשורות ב data science אין מהם מספיק מהנדסים בגלל שאוניברסיטאות מלמדות את זה בעיקר בתואר שני כך שאתה יכול לתאר כמה בוגרים יש עם הידע הזה. אז מה עושים? שוב לוקחים כאלה שעשו קורסים.... בשביל להשתמש בכלים קיימים כדי לכתוב וללמד איזה classifier לא צריך תואר שני עם כל הכבוד ליוקרה.

אם חשוב לך לעבוד בגוגל או פייסבוק אז אולי עשית טעות, כמעט כל שאר המקומות מעסיקים בוגרי מכללות.
 
לא קראתי את כל התגובות מעליי אבל אני יכול להגיד לך מספר דברים מנסיוני:
1. גם בין מכללות יש הבדלים - וזה משפיע על זימונים לראיונות
2. אני מכיר לא מעט בוגרי מכללות שעובדים בהייטק ומקבלים משכורות יפות
3.אחרי שתצבור נסיון זה כבר יהיה פחות מעניין מעסיקים שלמדת במכללה
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
E פיצויים. עשיתי טעות שאמרתי את זה? צרכנות פיננסית 40
L עברתי ממכבי מגן כסף, לזהב - עשיתי טעות? אמרו לי שכבר אין כסף מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 18
stamEhad זכייה במחיר למשתכן - אז עשיתי סימולציות. מנסה כעת להבין מה הצעדים הבאים ומשתדל לא לעשות טעויות יקרות נדל"ן 33
M עשיתי תוכנית כלכלית, לפני שמתחיל רוצה לוודא שלא טעיתי בדרך שוק ההון 25
H איך לתקן את הטעויות שכנראה עשיתי? שוק ההון 5
א עשיתי העברה בIB והכסף לא הגיע, יש מה לדאוג ? שוק ההון 11
O עשיתי את זה - יצאתי מהמינוס ! התפתחות אישית 20
O משקיע מתחיל - עשיתי את שיעורי הבית שלי אשמח לשמוע את דעתכם שוק ההון 16
unrealx האם חייב לעשות תיאום מס במידה ואני בתכנית ESPP ולא עשיתי auto sell? שוק ההון 17
DavidA ניתוח דוחות כספיים של חברת הקבלן י.ח דמרי( שאני עשיתי) שוק ההון 0
U עשיתי בלאגן, הגיע הזמן לעשות סדר שוק ההון 14
Y עשיתי סרטון אנימציה על ספר של פיטר שיף מתוך המלצות הקריאה בבלוג.... אוף טופיק 4
בובין חוט-השני קופ"ח כללית עשו טעות ואני משלם? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 19
Omer Daniel CSPX - טעות בגלובס? שוק ההון 0
ח טעות של בית ההשקעות צרכנות פיננסית 2
R טעות במכירת rsu שוק ההון 2
D טעות של הבנק בהפקדת שיק צרכנות פיננסית 11
L טעות במכירה של RSU מיסים 2
M טעות בהזנת נתוני פיקדון בנק - בוננזה או טעות נוראית? צרכנות פיננסית 12
לואי וו החייאת קרנות פנסיה בהראל - האם אנו מבצעים טעות? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 11
D הפסקת הפרשות לקרן פנסיה עקב טעות של נציגת שירות לקוחות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
מ טעות בחישוב מס מיסים 3
A טעות בטופס 867 או שאני לא יודע חשבון? מיסים 5
Y העברה בנקאית - אם מבוצעת טעות, מה קורה? צרכנות פיננסית 45
L לקחתי הלוואה בריבית אפס צמודה... טעות? צרכנות פיננסית 3
W מתחיל ללמוד בבר אילן במקום בעברית (מדמ"ח), האם זאת טעות? התפתחות אישית 25
M טעות בתיק ההשקעות שוק ההון 4
unrealx טעות בחישוב מס בתלושי שכר אחרונים - איך מתקנים? מיסים 5
W טעות של סוכן צרכנות פיננסית 8
ש טעות בחשבון מניות שוק ההון 15
Wonko התמודדות עם טעות של מס הכנסה מיסים 9
shlomi171 טעות עקיבה iShares Core S&P 500 לעומת המדד? שוק ההון 5
א טעות בהעברה לאינטראקטיב ברוקרס שוק ההון 58
ר טעות כלכלית ותיקונה נדל"ן 44
פשוט איחוד יחידות בקרן נאמנות גררה טעות בקניה שוק ההון 3
S טעות במספר טלפון במאגר מידע אוף טופיק 10
liranviper טעות של הרו"ח שלי בדוח למס הכנסה עבור IB ב- 2018 שוק ההון 15
בורג אג"ח בתשואה שלילית, טעות או שהשוק חכם שוק ההון 26
נ טעות לטובה בחלוקת דיבידנדים שוק ההון 9
ל טעות מתודית במעקב ״שוקולד מריר״ או שאני פשוט חסר ידע? שוק ההון 1
S נראה לי שעשיתי טעות חמורה בחישובים... מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 43
yossik לאחר קניה בסופר ראיתם שיש טעות בחשבון לטובתכם צרכנות פיננסית 64
ח פקיד שומה עשה טעות לטובתי - האם אני מכוסה חוקית? שוק ההון 15
א טעות מעקב בקרן מחקה S&P500 שוק ההון 9
Summers צמצום טעות עקיבה, סיכון מנפיק וסיכון רגולטורי שוק ההון 38
I טעות בהגדרת תשואה לפדיון שוק ההון 5

נושאים דומים

Back
למעלה