• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

באיזה מצב כדאי להקים חברת השקעות במקלט מס כדי לצמצם את נטל המס?

  • פותח הנושא yk304
  • פורסם בתאריך
זה אומר שאדם שמרוויח 5220 משלם 522 שח במס - 522 שח לחודש לאדם שמרוויח רק 5220 שח זה הון עצום שמכתיב כמה אוכל הוא יכול לקנות בסוף החודש ולא "באיזו יאכטה הוא רוצה לנפוש השבוע"...
@daat99 כל ישראלי מתחיל עם מינימום 2.25 נקודות ולכן אדם שמשתכר ברוטו 5220 לא ישלם מס כלל (אולי ישלם כ 30 שקלים אני לא סגור כמה שווה נקודה בשנת המס הנוכחית)
אשה מקבלת עוד חצי נקודה וכו'
 
@daat99

ככל שתעלה המס על השכירים\עצמאים בעשירון העליון, תוריד המוטיבציה שלהם לעבוד קשה.
נניח עצמאי מקצועי מומחה שמרויח הרבה פר פרוייקט ושיש לו זמן פנוי, מה ההגיון עבורו לקחת עוד פרוייקט אם מעל 60% מהכסף על הפרוייקט ילך לממשלה? עדיף לו ללכת הביתה לנוח, ושהממשלה תחפש לה עבדים אחרים.
בסופו של דבר זה גורם לאנשים הכי פרודוקטיביים במשק להוריד הילוך. הנסיון בכל המדינות מוכיח שככל שמעלים את המס מעל סף מסויים (ו 60% זה בבירור מעל הסף), סך הגבייה יורדת.
זה המפתח לדעתי, ילך הביתה לנוח או יעבור למדינה אחרת שמכבדת את זכותו להרוויח בכבוד.
המצב של העשירונים התחתונים לא ישתפר להפך הוא יהיה הרבה יותר רע.
זה חוזר לדיון על טבע האדם ומה אנשים מסוימים מעדיפים להרוויח 100 כשמישהו אחר מרוויח 1000 או שכולם יקבלו 10(וכתוצאה כולם יצטרכו להסתפק בפחות).
 
  • אהבתי
Reactions: ogi
איך הגעת לאחוז הזה? בדו"ח עצמו כתוב שאחוז המס הישיר (מ"ה ובט"ל) לעשירון העליון הוא 24%.
.

אני מדבר על מס הכנסה ובטוח לאומי לעצמאי שעובד. עצמאי שמרויח 42K שקל לחודש, בטוח לאומי ומס בריאות זה 16% ומס שולי זה 48% , ביחד זה 64% .

נכון שזה נקודתי ומטעה כי מעל 43K לחודש, בטוח לאומי ומס בריאות יורדים לאפס, ואז נשארים עם 48%.

כלומר, המספר המדויק הוא 48% , ועדיין הטיעון שלי תקף גם עם מס שולי של 48%

וזה אפילו יותר גרוע מזה, כי עצמאי שמרויח מעל 14K לחודש (לא שכר מופרז) כבר צריך לשלם 47% מס (31% מס הכנסה שולי + 16% בטוח לאומי). כלומר, כבר ב14K יורדת המוטיבציה לעבוד דרמטית (חצי מהכסף הולך לממשלה).

אם יש פה מנהלי חשבונות, אשמח לשמוע שאני טועה.
 
  • אהבתי
Reactions: ogi
לפי מס הכנסה עצמו מדרגת המס הנמוכה (עד 5220 שח לחודש) משלמת 10% מס:
מתקזז ע"י נקודות זיכוי שיש לכל אדם תושב ישראל.
גם שכר שגבוה יותר משכר מינימום לא משלם מס הכנסה.
 
אם יש פה מנהלי חשבונות, אשמח לשמוע שאני טועה.
אתה טועה :) מס הכנסה הוא מס מדורג. מס שולי של 31% משמעו שהמדרגה הגבוהה של אותו נישום היא בגובה זה אבל הוא לא משלם על כל ההכנסה את זה. לדוגמא שנתת: אם הוא הרוויח למשל 17000 אז רק על החלק שמעל 13860 הוא משלם 31% ובממוצע יצא לו אחוז נמוך בהרבה.
 
אתה טועה :) מס הכנסה הוא מס מדורג. מס שולי של 31% משמעו שהמדרגה הגבוהה של אותו נישום היא בגובה זה אבל הוא לא משלם על כל ההכנסה את זה. לדוגמא שנתת: אם הוא הרוויח למשל 17000 אז רק על החלק שמעל 13860 הוא משלם 31% ובממוצע יצא לו אחוז נמוך בהרבה.

דיברתי על עצמאי קטן שכבר מובטח לו הכנסות של 168K השנה (14K לחודש, סכום לא מופרז, לכל הדעות), וצריך להחליט אם לקחת פרוייקט נוסף, או לא. עבור הפרוייקט הנוסף הזה, יגבה מס של 47% על הרווח.
המדינה תיקח לו 47% מהרווחים של הפרוייקט. כמובן שאפשר לעשות משחקים עם הוצאות וכו', אבל אני מדבר על עצמאי ישר.
 
אותי זה לא מעניין. אני רואה גביית מיסים סלקטיבית מהעשירון העליון, ולא מעניין אותי כמה הם מכניסים. תמיד ידעתי שגובים מהם יותר, אבל לא שערתי שמהם נגזלים כמעט כל המיסים (מבחינתי 75% הינם קרובים מספיק ל100% בהקשר זה).
מדובר ברמיסת זכות הקניין של (מיעוט ה) אנשים שהשיגו כסף ביושר (אם את חולקת על נתון זה, הוויכוח צריך להיות בשרשור נפרד). שום טיעון על נטל המס לא מצדיק ליסטות קלגסית שכזו.
טונה, אתה קצת מערבב פה בין הלגיטימיות העקרונית של גביית מס ובין מידת הסלקטיביות של הגביה. בנוגע לסלקטיביות, מס פרוגרסיבי (=מדורג) הוא באמת סלקטיבי (ולדעתי מפלה), אבל מס פרופורציוני (=שטוח, בשיעור אחיד) הוא לא סלקטיבי בעיני, הוא פשוט מוטל על ההכנסות/צריכה ולא על האנשים. המלה "מעשר" מבטאת היגיון דומה. גם עמלת רכישה של ניירות ערך (באחוזים) מבטאת היגיון דומה, אם נתעלם מעמלת המינימום. מי שיש לו כפליים יבול יתרום כפליים מעשר, ומי שרוכש כפליים מניות ישלם כפליים עמלת רכישה. באופן דומה, אם המיסוי היה פרופורציוני, מי שמרוויח/צורך כפול, היה משלם כפול.
 
נערך לאחרונה ב:
קראתי חלק מהתגובות כאן ורציתי להתייחס להשלכות המס בישראל במקרה של הקמת חברת השקעות במקלט מס (אני עו"ד ורו"ח אשר מתמחה במיסוי בינ"ל).
ניקח לדוגמה מקרה בו מוקמת ע"י יחיד תושב ישראל חברה במקלט מס (לדוגמה, איי קיימן). החברה עוסקת במסחר בני"ע.
באיי קיימן לא יוטל מס חברות על רווחי החברה (אני לא אתייחס כאן לסיטואציה בה יוטל מס בדרך של ניכוי מס במקור במדינת התושבות של החברה מנפיקת המניות. בד"כ לא יחול מיסוי כאמור). אולם, ככל שהחברה תנוהל מישראל (כלומר, מי שיקבל את החלטות ההשקעה לא ישהה בפועל מחוץ לישראל) הרי שהיא תיחשב לחברה ישראלית לכל דבר ועניין החייבת בהגשת דוח שנתי ותשלום מס חברות על רווחיה. לאחר תשלום מס החברות בישראל (25%), כל משיכת דיבידנד על ידי בעל המניות תחויב ב-30% מס נוספים (דיבידנד לבעל מניות מהותי). סה"כ הגענו לשיעור מס אפקטיבי של כמעט 50% (ככל שהרווחים בשנה מסוימת יעלו על כ-800 אלפי ש"ח יוטל מס יסף בשיעור של 2% נוספים).
אף בהנחה שהחברה לא תנוהל מישראל (לדוגמה, בעל המניות יטוס פעם בשבוע/חודש לקפריסין ויבצע השקעות אך ורק משם), הרי שקיים משטר מס אנטי-תכנוני בשם "חברה נשלטת זרה" (CFC) הקובע כי חברה תושבת חוץ (אשר אינה מנוהלת מישראל) אשר מרבית רווחיה הינם פסיביים (כלומר, אין לה עסק אקטיבי) ורוב בעלי מניותיה הינם תושבי ישראל תיחשב ל"חברה נשלטת זרה" ובהתאם כל רווחיה ייחשבו כאילו חולקו (דיבידנד רעיוני) אשר עליו ישולמו 30% מס. כלומר, גם אם החברה לא תחלק דיבידנד ייחשב בעל המניות כמי שקיבל דיבידנד וייאלץ לשלם עליו 30% מס.
לסיכום, האפשרות היחידה לדחיית מס עד לחלוקה בפועל של הדיבידנד הינה להוכיח כי אכן קיים עסק של ממש המנוהל בחו"ל (לדוגמא, ישנם עובדים של החברה הממוקמים באיי קיימן המבצעים את ההשקעות בפועל), בעל המניות אינו מקבל החלטות מישראל, ובמקרה של חברה כאמור העוסקת בהשקעות בני"ע, על מנת שלא תיחשב ל-CFC נדרש כי ניירות הערך לא יוחזקו יותר משנה בידי החברה. במקרה כאמור, החברה לא תשלם מס חברות באיי קיימן או בישראל ואך ורק בעת חלוקת הדיבידנד ישולם מס בשיעור 30% (בתוספת מס יסף בשיעור 2% ככל שחל) על ידי בעל המניות.
האמור לעיל איננו מהווה ייעוץ מס. בכל מקרה יש לפנות לייעוץ מס אינדיבידואלי אצל מומחה מס אשר יבחן את הנסיבות הספציפיות של המקרה.
 
וצריך להחליט אם לקחת פרוייקט נוסף, או לא. עבור הפרוייקט הנוסף הזה, יגבה מס של 47% על הרווח.
אם הוא עצמאי אז יש לו עוסק מורשה. מה זה משנה כמה פרוייקטים יש לו בשנה? ואיך הגעת ל-47%? בטוח פיספסתי כאן משהו...
 
אוקיי, אולי הבנתי. אתה מתכוון שאחרי שכבר הרוויח במהלך השנה סכום המהווה 14K לחודש, לא שווה לו לקחת עוד עבודות כי הוא עובר למדרגת מס גבוהה יותר?
אז קודם כל, מדרגת המס מבערך 14K ועד בערך 20K היא 31%. שנית, את חישוב עושים שנתי ולכן אין משמעות לכך שהוא לקח פרוייקט חדש. אם בסופה של שנה הוא הרוויח במקום 168K סכום של 237K- הוא נשאר באותה מדרגה. אם הוא הרוויח יותר, ועבר מדרגה, עדיין אתה צריך לזכור שמחשבים לו לפי כל מדרגה בנפרד בסיכום שנתי. זה יוצא נמוך יותר ממה שאתה חושב.
 
@dotan77 יש לי שאלה תאורטית, אם לכאורה יש לי חשבון PayPal, אין לי באמת, אבל, האם במידה ויש לי הפקדות חודשיות ממכירת שירותים, האם אני מחוייב לדווח על כך כהכנסה, למרות שלא בוצעה כל משיכה לחשבון הבנק? האם PayPal מדווח על החשבון לרשויות המס בארץ מגובה הכנסות מסויים?
 
@dotan77 יש לי שאלה תאורטית, אם לכאורה יש לי חשבון PayPal, אין לי באמת, אבל, האם במידה ויש לי הפקדות חודשיות ממכירת שירותים, האם אני מחוייב לדווח על כך כהכנסה
אני לא דותן אבל בוודאי שכן.
 
  • אהבתי
Reactions: Roi
  • אהבתי
Reactions: Roi
אתה שואל בעצם אם אפשר להתחמק מחובת הדיווח ותשלום המס על הכנסות... אני לא יודע, וגם לא הייתי ממליץ לך לבדוק - גם כי להסתכן מול החוק ומס הכנסה לא שווה את זה וגם כי זה יכול להשתנות בלי התראה (כולל דיווח על הכנסות העבר למשל).
 
קצר וקולע, תודה. זה אחלה מקלט מס, למה צריך לפתוח חברה במקום אחר :)
זה לא מקלט מס - חלה עליך החובה לדווח על ההכנסה הזו למס הכנסה בכל שנה בדיוק כמו על כל הכנסה אחרת.
העובדה שזה לא מיושם אוטומטית לא פוטרת אותך מהחובות שחלות עליך כתושב מדינת ישראל.
 
אם הוא הרוויח יותר, ועבר מדרגה, עדיין אתה צריך לזכור שמחשבים לו לפי כל מדרגה בנפרד בסיכום שנתי. זה יוצא נמוך יותר ממה שאתה חושב.
המס האפקטיבי כולל ביטוח לאומי 31+16 = 47%
אם עומדת בפניו אפשרות לעבוד כל חודש עוד X שעות עבור תוספת של 1K הוא יודע שיישאר בכיס רק עם 530 ש"ח ולכן ייתכן שיוותר על הרעיון.
במילים אחרות ככל שהמס השולי עולה כבר פחות אטרקטיבי להוסיף עוד שעות כי בנטו התגמול יפחת.
וזה אפילו יותר גרוע מזה, כי עצמאי שמרויח מעל 14K לחודש (לא שכר מופרז) כבר צריך לשלם 47% מס (31% מס הכנסה שולי + 16% בטוח לאומי). כלומר, כבר ב14K יורדת המוטיבציה לעבוד דרמטית (חצי מהכסף הולך לממשלה).
+1
 
זה לא מקלט מס - חלה עליך החובה לדווח על ההכנסה הזו למס הכנסה בכל שנה בדיוק כמו על כל הכנסה אחרת.
העובדה שזה לא מיושם אוטומטית לא פוטרת אותך מהחובות שחלות עליך כתושב מדינת ישראל.
גם על הכנסה במקלט מס יש לך החובה לדווח, אז למה כל הדיון הזה אם בכל מקרה יש לך חובה לדווח ? לא משנה איפה הכסף !
נ.ב המטרה היא לצמצם חבות מס, נכון? (צמצום חבות מס זו הגדה מכובסת מאוד להעלמת מס)
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
M באיזה שלב כדאי לפנות לאנשי מקצוע (עו"ד, שמאי, מעצב פנים, קבלן שיפוצים) נדל"ן 9
L באיזה קרן השתלמות לבחור? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 13
C באיזה תנאי שוק פק"מ נותן יותר ריבית מהתשואה של קרן כספית? שוק ההון 6
S משיכת כסף בנסיבות משמחות - באיזה צורה? צרכנות פיננסית 7
T איך אני יודע באיזה שלב הפינוי בינוי נמצא? נדל"ן 5
N באיזה אפיק סולידי אתם משתמשים בימים אלו? שוק ההון 17
א באיזה מקרים קרן כספית תרד? שוק ההון 40
ד התלבטות באיזה מסלול לעשות פירעון חלקי של המשכנתא נדל"ן 15
ranv באיזה ברוקר תנאי השורט short טובים? שוק ההון 7
מ באיזה בנק זר כדאי לפתוח חשבון? צרכנות פיננסית 2
D דוח שנתי למס הכנסה 1301 - החזר מס על הפקדה לביטוח חיים - באיזה סעיף? מיסים 4
Shnizelia באיזה תיק גב אתם משתמשים? פוסטים מאיכות נמוכה 12
D הגרלת דירה בהנחה - באיזה מקום פוטנציאל הרווח ממכירה הוא הגבוה ביותר? נדל"ן 17
I באיזה יום בחודש עדיף לרכוש מדדים בקרן ההשתלמות שלי? שוק ההון 8
P באיזה תמהיל משכנתא לבחור? דירת מחיר למשתכן בנתיבות נדל"ן 10
ג באיזה מטבע נקוב נכס הבסיס בקרן iShares MSCI ACWI UCITS ? שוק ההון 59
E באיזה גיל התחלתם להתעסק בשוק הון? שוק ההון 29
א באיזה מחיר ארכוש לי את המנייה שוק ההון 15
R באיזה מדדי מניות בעולם מושקעים כספים במסלול מניות ? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
Meni3 באיזה נקודה בחיסכון כדאי לפתוח תיק השקעות שוק ההון 3
M באיזה אופן (מתי) נגבים דמי ניהול בקרנות מחקות? שוק ההון 2
T ביטוח מבנה על דירה - באיזה גובה ומה לכלול? צרכנות פיננסית 1
P תלוש משכורת לקרוב משפחה - באיזה מקרים? צרכנות פיננסית 7
D באיזה פקודה אתם קונים את הETFים שלכם שוק ההון 80
L "לא קוראת עברית וחתמה על הלוואה" - באיזה בנק יש הלוואת עם 44% ריבית? אוף טופיק 18
liranviper מינוף לנדל"ן/מניות - באיזה מטבע? שוק ההון 51
S באיזה יחידות מחיר מוצגת מניה/מדד - שאלה בסיסית שוק ההון 5
Y איך אתם בוחרים באיזה נייר ערך להשקיע? שוק ההון 12
M באיזה פתרונות אתם משתמשים בעבודה לניהול פרויקט אוף טופיק 7
Y באיזה חשבון בנק מומלץ לפתוח לעצמאי? צרכנות פיננסית 11
ImCarryGG באיזה תואר אתם מחזיקים והאם אתם מתכננים לחזור לאקדמיה? התפתחות אישית 173
I חינוך פיננסי - באיזה גיל לקנות מניות ואיך צרכנות פיננסית 19
L מסחר אישי - באיזה בית השקעות אתם כרגע? צרכנות פיננסית 3
H linux באיזה הפצה אתם משתמשים? ואיזה פלטפורמה? אוף טופיק 181
א סקר: באיזה גיל אתם מתכננים לפרוש/באיזה גיל פרשתם ? פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 21
Saver שינוי מקום מגורים כאמצעי להגדלת חסכון - באיזה מחיר? יומני מסע אישיים 15
YuriFink דעתכם בהחלטה באיזה בית השקעות להתחיל. שוק ההון 1
Y באיזה גיל עזבתם.ן את הבית? אוף טופיק 49
G באיזה בנק היום ניתן לקבל חשבון ללא עמלות? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 1
פ באיזה גיל אפשר לפתוח עוסק מורשה? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 25
c881 לכו שימו אוהל באיזה פארק ל-5 שנים שוק ההון 0
Y באיזה שער תבוצע העסקה? שוק ההון 1
עומר "כשזה מגיע לכסף שלך - באיזה צד אתה בוחר להיות?" (פרסומת של שקל - סוכנות לביטוח) אוף טופיק 23
ל באיזה שלב משנים את חלוקת התיק (אם בכלל)? שוק ההון 6
S עובד מגיל 14 ורק עכשיו נפל האסימון(24), באיזה מסלול כדאי לחסוך? יומני מסע אישיים 10
ש יש מצב שהדמי ניהול באמריקאית מחלקת זה רק מהדיבידנדים שוק ההון 1
נ האקדמיה והמהפכה המשטרית - תמונת מצב פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 74
ר מצב השוק לקראת 2023 שוק ההון 30
adamshalev מצב עדכני לקרן ישראלית מחקה סנופי או נאסדק? שוק ההון 11
A רכישת דירה מקבלן - הסבר לגבי מצב חשבון, ממה להיזהר? נדל"ן 2

נושאים דומים

Back
למעלה