• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

אני לא מאמינה שאני עושה את זה

Astrosun

משתמש רשום
הצטרף ב
16/9/19
הודעות
2
דירוג
30
מתה על זה שיש פה יומני מסע אישיים. איכשהו זה משהו שחשבתי ששמור לטינאייג'ריות ביוטיוב שכותבות על האמייזינג טרנספורמיישן שלהן.
אבל מה לעשות, גם אני זקוקה לאמייזינג טרנספורמיישן, ובשביל זה אני צריכה אתכם!
מקווה לא לבכות יותר מידי מהבעיטה בתחת שאתם הולכים לתת לי.
אז בואו ניתן לחפירה להתחיל.

קצת (הרבה) מידע עליי:
בת 30, נשואה ללא ילדים. מאז ומעולם מתנהלת כלכלית בצורה, אממ, לא אחראית, אבל יש לי רצון עז להשתפר (טפיחה על השכם לאות הוידוי?).
כל חיי הבוגרים חייתי בפזרנות "מתונה", נכנסתי למינוסים (קטנים אמנם, אבל קיימים) על ימין ועל שמאל, הוריי הנהדרים הוציאו אותי מכל ברוך שרק נכנסתי אליו ולעולם לא השכלתי להפנים על אמת שכדי לחסוך חייבים להוציא פחות ממה שמכניסים. שוקינג, אני יודעת.
בעקבות שינויים שביצעתי בחודשים האחרונים, ושינויים שצפויים להתרחש בחודשים הקרובים, אני זקוקה לעזרה בהתנהלות ותכנון כלכלי כך שאוכל להיפטר מרגשות האשמה האיומים שמתעוררים אצלי עם המחשבה על כניסה לאתר של הבנק, האשראי, או ביצוע עוד שיחה לאמא'לה ששוב אני צריכה רק עוד קצת. כדי שאוכל באמת להתנהל בצורה מחושבת, כמו אדם בוגר (עוד אחד מהדברים שחשבתי שיקרו כבר בגיל 30, מסתבר שלא).

אני אחות במקצועי מזה כשנה, לאחר ארבע שנים של לימודים, בעוד שבשנה האחרונה בעלי עשה הסבה לתיכנות לאחר עשור של עבודת כפיים (שבנתה לו אחלה שרירי ידיים אבל חשבון בנק דל) וכרגע עובד כמתכנת זוטר במשרה מלאה (אולי יום אחד יהיה עשיר?).
לאחר הרבה שנים של ניסיונות חצי כוח שלא צלחו, תוך כדי עבודה ולימודים במשרה מלאה, החלטתי שזו תהיה השנה להגשים את חלומי להיות רופאה ולנסות להתקבל לתכנית הארבע שנתית לבעלי תואר ראשון. ההחלטה הזו, יחד עם ההסבה המקצועית והעבודה החדשה של הבחור, גררה החלטה של שינוי מקום מגורים, ולפני כחודשיים עברנו למרכז. כדי לצלוח את השנה ואולי גם להתקבל סוף סוף, אני צריכה להשלים שנה אינטנסיבית מאוד של קורסים באוניברסיטה וכן לגשת למבחני קבלה מתישים, מעייפים ויקרים. לצורך כך הוחלט שלא אעבוד השנה לפחות עד לאחר עיקר המבחנים, ולאחריהם אחזור לעבוד במשרה חלקית אם אתקבל, ובמשרה מלאה אם לא אתקבל.
איך אוכל לעשות זאת?

קצת (הרבה) רקע:
לפני כחמש שנים, לאחר שאבא נפטר במפתיע ואחר כך סבתא (שנה נהדרת שזו הייתה), אמא החליטה לעזור לי ברכישת דירה עם כל הכסף שפתאום היה. שברתי חיסכון ישן של 200 אלף שקל, וקניתי דירת ארבעה חדרים באזור פריפרי של ירושלים בעלות נמוכה יחסית, ולאור העזרה הרבה של אמא גם עם משכנתא נמוכה יחסית. על אף שהדירה הייתה זולה, המגורים בה היו מאוד יקרים לזוג שמרוויח מעט מאוד. ארנונה מעל 1300, עלות אחזקת שני רכבים כיאה לפריפריה ללא תחבורה ציבורית הולמת (חישוב חודשי גס של כ3000 שקל, עם דלק, ביטוחים, טיפולים, טסטים וכו'), חשבונות של דירת 4 חדרים (חשמל של מזגן מרכזי הוא נו פאן). כך מצאנו את עצמנו בחיים של גדולים עם משכורות של קטנים, בבידוד חברתי (כי כולם במרכז! או לפחות במרכז ירושלים...) הרבה תסכול, חוסר ודאות, מינוס שהולך וגדל ואין ספק שהעובדה שטמנתי את הראש בחול לגבי ההוצאות שלי לא עזרה.
אחרי שלוש שנים של האושר הזה, ישבתי וחשבתי איך אני רוצה שהחיים שלי יראו, מה אני רוצה לעשות איתם ועל מה אני באמת רוצה שהכסף שלי יילך. החלטתי כמה החלטות: 1. אני רוצה להיות רופאה (מוזר לכתוב את זה כשכל הכותבים פה מדברים על פרישה מוקדמת, אבל אולי ארצה לפרוש מוקדם מרפואה?) 2. אני צריכה לפנות זמן מהותי כדי לאפשר ניסיון קבלה איכותי ואמיתי 3. אני צריכה כסף כדי לאפשר את הזמן 4. נכון שיש לי דירה וזה החלום של מלא אנשים, אבל היא מגבילה אותי לאזור מגורים, לעבודה מסויימת ולאורח חיים שאני עדיין לא מוכנה אליו, ולא יודעת אם אהיה 5. אני לא רוצה את הדירה המעאפנה הזאת. 6. יאללה למכור אותה. (כמובן שהתהליך היה מורכב יותר מזה, אבל זה הג'יסט של העניינים).
אמא לא אהבה את זה (איזה מעליב זה לדחות דירה שקיבלת ככה כמעט במתנה) אבל אחרי כמה חודשים השתכנעה, וביקשה שלא אמכור את הדירה למישהו מבחוץ, אלא "אמכור" את הדירה חזרה אליה.
המשמעות היא שאקבל חזרה את הסכום שהשקעתי בדירה + עליית הערך שלה, והדירה נשארת על שמי אך בפועל היא של אימי. אני מניחה שאחת הסיבות שהיא בחרה במהלך הזה היא השארת הנכס בתוך המשפחה וכש"אהיה גדולה" ואדע מה קורה עם חיי, היא תוכל שוב לעזור בצורה כזו או אחרת. אבל זו רק השערה.
בינתיים היא הכניסה דיירים והשכירות החודשית תעבור אליה ותתרום לה לפנסיה הדלה שתהיה לה לכשתפרוש.
מ"מכירת" הדירה חזרה לאמא שלי, קיבלתי חזרה 450 אש"ח. 50 הועברו אליי לפני שלושה חודשים והיו אמורים לאפשר את המעבר שלנו למרכז. על אף שעשינו טבלת אקסל מפוארת של הוצאות, החישוב של הכסף שאנחנו באמת צריכים להתקיים היה לא מדוייק ושוב נכנסנו למינוס מרגיז.
בחודש הבא אני צפויה לקבל 400 אש"ח נוספים.

וואו, כתבתי מלא. המצב כרגע הוא כזה:
עובר ושב - מינוס 12 אלף.
הלוואה - 75 אלף, מתוכה נשאר להחזיר 63 אלף (נלקחה ביחד עם משכנתא כדי לממן את המעבר לבית חדש)
בפנסיה - 52 אלף
קרן השתלמות - 17 אלף
צפוי להיכנס מ"מכירת הדירה" - 400 אלף.

ממה שקראתי גם בפוסטים וגם בפורום, בגדול התכנון להתנהלות יהיה כזה:
1. סילוק המינוס
2. סילוק ההלוואה
3. קביעת סכום ממנו אוכל למשוך "משכורת" חודשית ולאכסן אותו בפק"מ כלשהו
4. לסגור / להשקיע את היתרה.

במאמר מוסגר - לאור העובדה שאני מתנהלת כלכלית הרבה פחות טוב מבן זוגי, החלטנו שהחל מקבלת "הכסף הגדול", נפצל את חשבונותינו חזרה לשני חשבונות נפרדים. גם כדי ליצור הפרדה בין הכסף מהדירה שבעצם לא שייך לו, וגם כדי שההתנהלות שלי לא תגרום לו לתחושת הקרקע-נשמטת-תחת-רגליי-איך-אני-שולט-באישה-הזאת-ובבזבוזים-שלה. כך אוכל באמת להתנהל בצורה עצמאית בחשבון, לחסוך כסף שהוא שלי (והוא יחסוך כסף שהוא שלו). נוכל כמובן להשקיע באפיקים משותפים אך הרעיון הוא כן לאפשר התנהלות כלכלית שונה לשנינו (בתקווה טובה ומניבה אמן).

שאלות מפגרות שעולות בי לקראת תום החפירה:
1. מה לעזאזל עושים עם סביב 250 אלף שקל? זה מרגיש לי סכום כל כך קטן לעומת הסכומים שאני רואה פה בפורום. האם הסכום הזה יכול להניב משהו משמעותי בצורה כזו או אחרת? האם זה סכום ששווה לפתוח בשבילו תיק השקעות?
2. במידה וכן שווה לפתוח תיק השקעות - כפי שכולכם רואים עד כה לא התנהלתי בצורה מדהימה כלכלית. האם העובדה שפתאום נכנס סכום כסף גדול היא סיבה מספיק טובה לפתוח תיק השקעות? האם כדאי לחכות קצת? (קראתי בבלוג שברגע שנכנס סכום כסף גדול צריך לנשום עמוק, לסגור אותו ואז להחליט. אני מדברת על השלב של אחרי הלסגור ולחכות.)
3. אני יודעת שהבלוג דוגל בעשייה עצמאית והבנה של ההשקעות, ואני באמת קוראת ואקרא ואנסה להבין. אבל עדיין כנראה שאבחר שמישהו אחר יעשה את זה בשבילי. איך אני בוחרת מי יעשה זאת עבורי?
4. האם זה סכום כסף שהגיוני לעשות איתו "סיבוב בנקים" כדי לראות איפה הכי שווה שהוא יטופל? או שזה סכום שבכל מקום זה יהיה די זהה ואין לי מה לטרוח?
5. מה היה הדבר שעזר לכם לעשות שינוי כלכלי בחיים שלכם, כשאתם הייתם איפה שאני, עצובים ומלאים באשמה? סתם, מקווה שלא. אבל באמת, מה הרגיש לכם שהכי עזר לכם, גם ברמה היומיומית של התנהלות עם הוצאות שוטפות ולהפסיק לבזבז, וגם ברמה של להתנהל עם הכסף הגדול והמפחיד שמסתתר מאחורי שמות נוראיים כמו פנסיה וקופות גמל והשתלמות?

תודה שקראתם והגעתם עד הלום. אני אמנם מסתתרת מאחורי יוזר בפורום ולמרות זאת לא פשוט לי לדבר על ההתנהלות שלי בה אני רחוקה מלהיות גאה. אני יודעת שההתחלה של השינוי תבוא מלהפסיק להתבייש, להיעזר בסביבה שלי וללמוד, ואני מקווה שאוכל להשכיל מכם וללמוד מכם, לפתח קצת עור עבה ולצאת לעולם כאישה שבאמת בדרך ללהיות עצמאית.
 
תודה שקראתם והגעתם עד הלום. אני אמנם מסתתרת מאחורי יוזר בפורום ולמרות זאת לא פשוט לי לדבר על ההתנהלות שלי בה אני רחוקה מלהיות גאה. אני יודעת שההתחלה של השינוי תבוא מלהפסיק להתבייש, להיעזר בסביבה שלי וללמוד, ואני מקווה שאוכל להשכיל מכם וללמוד מכם, לפתח קצת עור עבה ולצאת לעולם כאישה שבאמת בדרך ללהיות עצמאית.
בסופו של דבר, אינך נשמעת שונה מכל מי שמסביבי ואת אכן "נורמלית" לחלוטין, מצד שני במציאות של היום, זה קצת "לא נורמלי" להיות "נורמלי".
עצם הפוסט הוא טפיחה על השכם, וניכר שאת מוכנה ורוצה לשנות , אז בלי שום קשר, המון בהצלחה וסחטיין על השיתוף והרצון להתחיל דרך חדשה כרופאה.

סתם, מקווה שלא. אבל באמת, מה הרגיש לכם שהכי עזר לכם, גם ברמה היומיומית של התנהלות עם הוצאות שוטפות ולהפסיק לבזבז, וגם ברמה של להתנהל עם הכסף הגדול והמפחיד שמסתתר מאחורי שמות נוראיים כמו פנסיה וקופות גמל והשתלמות?
ברגע שהבנתי שהסוכן ביטוח/יועץ פנסיוני שלי לא באמת מבין מה הוא עושה ושאין מי שידאג לי חוץ מעצמי, בד בבד באותה זמן התחלתי לחקור והגעתי לפורום נידח ושומם בשם הסולידית ;)

1. מה לעזאזל עושים עם סביב 250 אלף שקל? זה מרגיש לי סכום כל כך קטן לעומת הסכומים שאני רואה פה בפורום. האם הסכום הזה יכול להניב משהו משמעותי בצורה כזו או אחרת? האם זה סכום ששווה לפתוח בשבילו תיק השקעות?
כרגע. כלום.
מבינים מי נגד מי, איפה הדברים נמצאים, כמה אנחנו באמת שווים ורק אחרי שאת סגורה ובטוחה על היעדים אולי אי אז מתחילים לפעול.
אחרת סתם תעשי שטויות ותתחילי להגיד לעצמך "אמרו לי שכדאי, ההוא אמר, האח של החבר, אבל שמעתי שקרן הגשמה, דירה בגיאורגיה וכו' וכו'"
אבל עדיין כנראה שאבחר שמישהו אחר יעשה את זה בשבילי. איך אני בוחרת מי יעשה זאת עבורי?
באיזה תחום?
יש יועצים פנסיונים, יש סוכני ביטוח, יש את ההוא בבנק שרק מחכה שתיכנסי ותביאו לו כסף לפרק. חושב שחוץ ממך אין אף אחד כרגע שיודע מה את צריכה.
חכי עם זה.

קראתי פה באיזה פוסט של המלכה האם על "ניצחונות קטנים" , לפעמים עדיף לסגור הלוואה קטנה על אף שזה לא רציוני-משתלם וכו' וכו'.

אני מאד מתחבר לזה, תתחילי בקטן, כמו קרן השתלמות, כמה לשים, כמה יש לך, כמה לבעלך יש.
או קודם להעיף את המינוס, ואז כל השאר לא ייראה אימתני.
ניצחונות קטנים...
 
ברוכה הבאה לפורום @Astrosun

אומרים שהצעד הראשון לשינוי הוא להכיר בזה שיש בעיה אז שאפו ענק.

השנקל שלי:

א. תתחילי עם מעקב הוצאות מסודר. אין תחליף למעקב מדויק אחרי זרימת הכסף. אני ממליץ על האפליקציה Toshl שמאפשרת לי ולאשתי להזין מידע משני מכשירים שונים ולעקוב בנוחות אחרי המידע מהפלאפון / אתר.
ב. 250 אלף זה סכום גדול שיש הרבה מה לעשות אתו. אל תמהרי למסור את ההשקעות שלך למישהו אחר. עולם ההשקעות נראה מפחיד מבחוץ אבל אחרי קצת קריאה אינטנסיבית (והמון שאלות בפורום) הוא נראה הרבה יותר הגיוני.
ג. את משדרת המון תחושת אשמה על המעשים שלך עד כה. שחררי, העבר הוא מחוץ לשליטתך. תפיקי לקחים ותתקדמי הלאה. כולנו עשינו טעיות מפגרות עם כסף בשלב כלשהו.
ד. תגיעי למפגשי פורום. הרבה פעמים נושאים שייקח לי שבועיים להבין בקריאה בפורום אני יכול להבין ב5 דקות שיחה פנים אל פנים. יש קבוצת מפגשים פעילה במרכז שלחי לי בהודעה פרטית את מספר הפלאפון שלך ואדאג לצרף אותך.
ה. אם תבדקי את מצבך באתר הזה תגלי שהוא כנראה טוב יותר משל מרבית הישראלים. חשוב לזכור שהאוכלוסייה בפורום מאוד לא מייצגת את המצב הכללי בארץ. אז, אם את קוראת כאן על ילד בן 19 עם תיק השקעות של 500K תזכרי שזה היוצא מהכלל לא הכלל.

בהצלחה
 
ברוכה הבאה לפורום!
 
לא פשוט לי לדבר על ההתנהלות שלי בה אני רחוקה מלהיות גאה.
ברוכה הבאה! אוהבים אותך, אסטרו (אנחנו בפורום תמיכה כאן, לא הלקאות).
אז הבנתי פחות או יותר איפה את עומדת מבחינת מזומנים עכשיו אבל לא הבנתי אם התחלת לעשות שינוי בהתנהלות שלך לאור התובנות שהגעת אליהן.
את מספרת שבעלך רוצה הפרדת חשבונות כדי שלא תבזבזי לו אז אפשר להבין שאת מתכוונת להתנהל כמו קודם? או שהוא צריך לראות הוכחות ועוד לא סיפקת אותן?
 
לדעתי בלבד, במידה ואת תתקבלי ללימודי הרפואה, את הולכת לקראת תקופה ארוכה, מתישה, ועם הכנסה זעומה אם בכלל.
תראי את לימודי הרפואה בתור ההשקעה, כך שהכסף שתקבלי נועד למימון השלב הזה בחיים.
יתכן שילד יצטרף לעסק ואז יש הוצאות נוספות.
במאמר מוסגר, אשתי אחות ואני שומע תילי תילים של סיפורים על ה"ענף". רפואה זה חרא :)
 
את כותבת יפה, אשמח אם תמשיכי לספר על העניינים הכלכליים והחוויות בלימודים או בעבודה.

לגבי הכסף, אחרי סגירת החובות, לדעתי את צריכה להזהר לא להרגיש רגועה מדי (משהו בסגנון "יש לי עדיין הרבה כסף, מה זה 50 ש"ח למסעדה, זה לא ישנה כלום"). אולי כדאי אפילו לסגור את הכסף בפיקדון יומי או משהו כזה, עד שתחליטי מה לעשות איתו, כדי שהוא לא ישב לך מול העיניים וי"סתיר לך את המינוס" שמתחיל לגדול שוב. זאת בהנחה שהפעולה של הכנסה והוצאה מהפקדון לא עולה יותר מכמה שקלים - אין לי מושג אם זה נכון.


בהצלחה!
 
@Astrosun - ברוכה הבאה. רק כדי להבין ולא כדי להרפות ידייך - מה הצפי האופטימי לסיום מסלול כזה? (הימור - מינ' 7 שנים)
אם זה הדבר היחיד שבוער בך - לכי על זה בכל הכוח תוך הבנה של המשמעויות הכלכליות שיש למהלך כזה.
אם את מוכשרת וחכמה בדקי אם עצמך אולי ישנם דברים נוספים שתרצי לעסוק בהם ותוכלי למנף איתם גם את הפן הכלכלי בחייך בצורה מהירה יותר.
בהצלחה בכל אשר תבחרי ואחזק את שנאמר לעיל עצם העובדה שאת עושה בדק עצמי זאת התחלה מצויינת.
 
כמה מחשבות:

גם 250 אש״ח בגיל 30 זה יוצא מן הכלל. לרוב האנשים אין סכום כסף כזה.

אם הכסף נשאר כ״מזומן״, כלומר לא מושקע בשום נכס בעל סיכון, אז בהחלט עדיף לשים אותו בתוכנית חסכון בבנק או משהו דומה כדי להרחיק אותו מהעו״ש. 250 אש״ח בעו״ש זה לא בריא למישהו שלא 100% סגור על ההתנהלות הכלכלית שלו.
יש דיונים בפורום על פיקדונות בבנק שנותנים 1-2% (בנק ירושלים נראה לי). שווה קריאה.

כל הכבוד לבעלך שעשה הסבה מעבודת כפיים למתכנת. זה בסדר גמור לחלוטין שהוא מתחיל כמתכנת זוטר, זה באמת מה שהוא. ככל שיתחזק בתחום ויצבור נסיון, אין שום מניעה שעם הנסיון המשכורת שלו תהיה 20+ בקלות, ויכול גם להגיע ל-30+. הוא צריך אבל להשקיע בעצמו, לא לשבת על השמרים, כל הזמן ללמוד דברים חדשים ומדי כמה שנים לחפש עבודה חדשה שתקדם אותו קדימה מקצועית וכלכלית.


אמא שלך נשמעת אשה חכמה. ההחלטה לשמור את הדירה ולא למכור אותה היא החלטה נבונה.
מלכתחילה המחשבה שלך הייתה צריכות להיות: אני לא רוצה לגור בדירה, אז אני אשכיר אותה ואקבל תזרים מזומנים, במקום למכור אותה.
בפועל מה שקרה זה שהדירה נשארה על שמך, וגם אמא שלך פשוט נתנה לך כסף. כל מה שאמא שלך עשתה היה למנוע ממך לעשות טעות וגם הקדימה לך את מתן הירושה שלה.
שני דברים שיכולים להפוך את זה לכן טעות כלכלית: אם אמא שלך לקחה הלוואה בשביל לתת לך את הכסף הזה, או אם יש לך אחים וזה יוצר מאזן לא הוגן של מתנות מההורים.

להפריד חשבונות עם בעלך נשמע כמו החלטה טובה. הרבה אנשים עושים את זה, ואם זה מנטרל מתחים ביניכם זה חיוני לבריאות הזוגיות שלכם. מחלוקות כלכליות זה גורם מרכזי בסכסוכי זוגיות רבים. כל החשבונות שלי ושל אשתי מופרדים, למרות שאנחנו (והחוק) מחשיבים את הכסף כשייך לשנינו. יש אנשים שגם מפרידים בהסכם ממון את הנכסים כך שהם שייכים חוקית באופן נפרד אחד מהשני. שימי לב שאם לא עשיתם הסכם ממון, אז ההפרדה של הנכסים היא התנהלותית בלבד ולא חוקית.

אסור לנו להמליץ איך את צריכה להשקיע את הכסף שלך, אבל ההמלצה לא למהר לסכן אותו ולא לסמוך על אחרים שיעשו את זה בשבילך הן עצות טובות.
אם את הולכת ללמוד עכשיו 4 שנים את צריכה לחשוב איך את ממנת את הלימודים, ובשביל זה הכסף צריך להיות זמין ובסיכון תואם.
האם בעלך משקיע או מתכנן להשקיע את הכסף ״שלו״?
כדאי לכם להתייעץ אחד בשני לגבי איך אתם משקיעים גם אם החשבונות נפרדים. יהיה טוב אם שניכם תקראו את הבלוג של הסולידית (לפחות את הפוסטים הכלכליים) כדי שתהיה לכם שפה משותפת לדבר על זה.
 
נערך לאחרונה ב:
אין לי כ"כ עצות בשבילך אבל אני חייבת לציין שמצבך יותר טוב ממה שנדמה לך ואין לך על מה להצטער. החלטת שאת רוצה לשנות את ההתנהלות שלך וללמוד מקצוע חדש - כל הכבוד לך על זה ובהצלחה בהמשך :)
 
לאחר הרבה שנים של ניסיונות חצי כוח שלא צלחו, תוך כדי עבודה ולימודים במשרה מלאה
2. אני צריכה לפנות זמן מהותי כדי לאפשר ניסיון קבלה איכותי ואמיתי
המשפט הזה מדאיג אותי כי אני לא יודע מה הוא אומר.
"אמיתי"... "חצי כוח"... "תוך כדי"... יש פה או הבנה מעמיקה או תירוצים.
כשעשיתי מכינה קדם אקדמית, אני זוכר את כל אלו שרצו להתקבל לרפואה... קראתי לזה באופן מפורש (גם בפניהם) - "החלום ושברו".
מקווה שיש לך תוכנית גיבוי.

חשבונות של דירת 4 חדרים
כך מצאנו את עצמנו בחיים של גדולים עם משכורות של קטנים
דירת 4 חדרים לזוג... יפה.
זה לא חיים של גדולים עם משכורות של קטנים. את סתם מפרגנת לעצמך למרות שניכר שאת מאוד מאוד מודעת למצבך.
אלו חיים של פזרנים עם משכורות רגילות.
מטראז' מיותר לגמרי לדעתי... לא פלא ששילמתם עליה כל כך הרבה, היא גדולה על הצרכים שלהם בחדר אחד לפחות וכל מה שמסביב לו.

את במצב טוב מאוד... אבל את לא מבינה את זה כי את כבר בת 30 וזה מרגיש לך מאוחר מעט?
אז הסירי חשש מליבך, אני בעצמי לא הייתי הרבה יותר שונה ממך, אם לא גרוע הרבה יותר ועם משיכות יתר בגובה עשרות אלפי שקלים על שכר מינימום (מינוס תמיכה מההורים) והתחלתי את השינוי הגדול שלי רק בסביבות גיל 32-33.
אז תני בראש! D:

או ביצוע עוד שיחה לאמא'לה ששוב אני צריכה רק עוד קצת
תפסיקי להרגיש רע עם עצמך :$
יש כאלו שבורכו בהורים שיכולים לעזור, ויש כאלו שלא... אם זה היה תלוי בך, מאיזה קטגוריה היית מעדיפה להיות? ;)
אני הייתי מבקש לעצמי להיות מהסוג הראשון ולא מהסוג השני בלית ברירה.
אם את לא מקבלת סימנים ברורים של להרגיש רע עם עצמך מההורה שעוזר לך, נניח שהם מעלים בפנייך שאת חסרת אחריות ולא עצמאית וכו', אז תחליקי את זה הלאה וחסל.
שלא תביני לא נכון - זה באמת "מביך", אבל אך רק בגלל מוסכמות חברתיות שגורמות לך להרגיש רע עם עצמך, מסמנות לך להרגיש רע עם עצמך, מה שאנשים אחרים אומרים לך ומשדרים לך ומה שהקונצנזוס החליט על אפו ועל חמתו של הפרט (עזרה מההורים זה קקי, להיות אצל ההורים מעל גיל 25 זה קקי ועוד הרבה גדרות מטומטמות ואקוטיות).
שימי לב שרוב אלו שיגידו לך שזה לא אחלה להעזר בהורים הם כאלו שלא יכולים להעזר בהורים בעצמם, בגלל שאין להורים כסף או שיש יותר מדי אחים ואחיות ברקע (זה משפט שאני המצאתי עכשיו ואולי צריך עוד לחשוב עליו, אבל אני עומד מאחוריו!).
כל אחד והחיים שלו, המצב שלו והעניין שלו מול עצמו ומול ההורים שלו... אנחנו לא דומים ולכן גם התובנות לגבינו לא אמורות להיות דומות (אבל הקונצנזוס יתעקש מולך שכן, "כי"...!).
אם להורים שלך אין הרבה ילדים, ומכאן שיש להם מספיק והותר לתת לך - אז למה לא?
הכל טוב. זה לא מעיד על חוסר בגרות לדעתי.
אני מאוד מתירני בעניין הזה, בהנחה ובאמת יש להורים לתת וזה לא יורד מהפה של אחים אחרים.

3. קביעת סכום ממנו אוכל למשוך "משכורת" חודשית ולאכסן אותו בפק"מ כלשהו
את מה שנקרא חיה בסרט.
מ- 450K שלא מושקעים בשום מקום כרגע, את רוצה לסכן אותם מספיק כדי למשוך דרך כלל ה- 3%?
13,500 ש"ח בשנה, או נניח סביבות ה- 1K בחודש זה מה שיעשה לך את זה?...
את לא יכולה למשוך שום משכורת חודשית מהסכום הזה, כי את מתעתדת להיות סטודנטית וכנראה שדי בטוח שתצטרכי את הכסף הזה...

שברתי חיסכון ישן של 200 אלף שקל
המשמעות היא שאקבל חזרה את הסכום שהשקעתי בדירה + עליית הערך שלה
אלא "אמכור" את הדירה חזרה אליה
קיבלתי חזרה 450 אש"ח
ובכלל, המצב שלך מוזר...
אימא שלך עזרה לך לקנות דירה, את ובעלך גרתם בה, ואז החלטתם שלא בא לכם לגור בה יותר כי היא יקרה לכם וכו'.
אז במקום להשכיר אותה (כי היא כבר נקנתה וכל הבלאגן קרה כבר) ועם דמי השכירות לשלם את המשכנתא המזערית שלך, החלטת שהדירה מעאפנה ולא בא לך לגור בה ואת רוצה למכור אותה ולקבל בחזרה את החסכון הישן של ה- 200K ש"ח ולא יודע מה... ואז אימא שלך קנתה ממך אותה והחסכון הזה הפך להיות 450K כשאימא שלך משלמת לך את עליית המחיר של ערך הדירה... WTF?
אדם שליו צודק, אמא שלך בעצם נתנתה לך ירושה בעודה בחיים...
אחלה אימא בחיי.
לא בחיי, בחייך.

לדעתי האישית בלבד, לא כייעוץ (מי אני בכלל ואת לא מכירה אותי) אלא רק כנקודות למחשבה:
1. לסגור הלוואה >>> לטפל בקרן הפנסיה ולעשות לה אופטימיזציה >>> לטפל בקרן ההשתלמות ולעשות לה אופטימיזציה >>> לטפל בהוצאות קבועות ולעשות להם אופטימציזציה כולל להתפשר ולהוריד רמת חיים אם צריך - כבלים (נטפליקס!), סלולרי (WE4G), רכב (למכור אחד כי תהיי סטודנטית!), ביטוחים לרכב (אם הוא לא חדש לעבור לביטוח צד ג', לבטח ב- Libra הזולים או ב- WeSure וכו' וכו').

2. תחזרי אחורה בהליכה איטית דרך מרפסת עם חתול אנגורה בין השיניים.
דירת 4 חדרים זה מעולה למשפחה צעירה שהיא לא את.
פשוט תשכירי את הדירה בעוטף ירושלים (בשבילך מקווה שהיא במבשרת ציון ולא בבית שמש איכסה), הכסף ישמש אותך לכיסוי המשכנתא וכהכנסה פאסיבית כשהמשכנתא תיגמר, או לכיסוי השכירות שאת בעצמך משלמת במרכז הארץ.
מה רע בזה?
אותו חיסכון של 200K במקום שישב בפקדון בבנק, יהיה מושקע בדירה, שמכניסה כסף מידי חודש בחודשו שבו את או אימך תוכלו להשתמש.
4. נכון שיש לי דירה וזה החלום של מלא אנשים, אבל היא מגבילה אותי לאזור מגורים, לעבודה מסויימת ולאורח חיים שאני עדיין לא מוכנה אליו, ולא יודעת אם אהיה
היא לא מגבילה כי את תמיד יכולה להשכיר אותה ולשכור במקום אחר... אף אחד לא אמר לך את זה?
לעבודה מסויימת?... WTF?...
אורח חיים? WTF?... כולה דירה.
לא מבין את הלך המחשבה הזה.

3. עפת הרחק...
מה לעזאזל עושים עם סביב 250 אלף שקל?
אבל קיבלת בחזרה את החיסכון ששברת, את אותם 200K... אז מ- 200K ש"ח הגדלת את ההון שלך ל- 450K ש"ח (על חשבון אימא שלך) ויש לך עכשיו 450K בפועל או שלא?.
את הולכת ללמוד רפואה, מסלול מתיש, מעיק וארוך נורא של לפחות 7 שנות לימודים, עוד שנתיים סטאז' ועוד 3 שנות התמחות לפחות.
בכל הזמן הזה את תדממי כסף בצורה רצינית אלא אם תקפידי להתעקש על להגיש את כל המלגות האפשריות ולנסות לקבל אותן אם תצליחי...
לדעתי האישית, אל תיגעי בכסף הזה ותרחיקי אותו ממך כמה שיותר רחוק אם את בעצמך יודעת ומודעת להתנהלות הכלכלית העלובה שלך.
פיקדון יומי או חודשי לא מספיק טוב כי הוא עדיין יהיה קרוב אלייך במרחק של יום או חודש.
אני הייתי משאיר חלק קטן מאוד ממנו זמין לצורך מיידי של עד 12 חודשים מהיום, ואת החלק הארי שלו סוגר לשנה ויותר בבנק עד שתצליחי בוודאות להשתלט על עצמך פיננסית וכלכלית (תהליך שיכול לקחת 3 שנים לפחות כתלות בך ולהימשך כל החיים).

3. למה לא שוק ההון?...
3. אני צריכה כסף כדי לאפשר את הזמן
לדעתי האישית, אולי חוץ מקופת גמל להשקעה שאת יכולה לבד (כי בעצמך אמרת שאת לא רוצה להתעסק עם זה), את לא צריכה לשים את הכסף בשוק ההון.
ומה יקרה אם השווקים יפלו, ומחר יהיה לך חצי מהכסף שאת מסתמכת עליו לכל שנות הלימודים?
(בהנחה שאת לא מסתמכת על בעלך שיממן אותך).
זו לא התקופה שלך להשקיע גם כי את לא משקיעה, גם כי את לא יודעת להשקיע, גם כי את אומרת בעצמך שלא למדת על זה (עדיין?), שאת לא מבינה בזה ושאת לא מתעסקת עם זה... הודית בעצמך שלא טרחת ללמוד או שלא עניין אותך מספיק.
אז מה קשר הר סיני לשמיטה בדרום סודאן?
תתחילי מלסדר קודם כל את חשבונות הפנסיה שלך, את קרן ההשתלמות, את קופות הגמל, את הביטוחים השונים וכו' בזמן שהכסף נח לו באופן בטוח יחסית מחכה לך לשנות לימודי הרפואה הרבות.

מה היה הדבר שעזר לכם לעשות שינוי כלכלי בחיים שלכם, כשאתם הייתם איפה שאני, עצובים ומלאים באשמה?
מבלי להתבכיין, מעולם לא הייתי איפה שאת...
תתעלמי מתחושת הבכיינות/עולב שמתלוות למשפטים הבאים - אבל ההורים שלי לא יכלו לא יכולים לעזור לי. מעולם לא יכלו ולעולם לא יוכלו.
הם לא חסכו בעבורי מעולם שקל אחד דפוק, ומעולם גם לא ביקשתי מהם שקל אחד דפוק כי זה היה יוצא מהפה של היותר מדי אחים ואחיות שלי.
הם מזרחיים-עממים קלאסיים שכל חייהם חיים מחובות ומהיד לפה (כן, המקרר תמיד מלא עד אפס מקום, ובעצם יש 2 מקררים שמלאים עד אפס מקום אפילו שכולם כבר עזבו והם גרים רק שניהם בבית שגדול עליהם בלפחות 200 מ"ר).
מעולם לא היו לי 200K בחסכון ישן. מעולם לא הייתי נשוי.
המצב שלך הוא רק שלך.
מה שלי מאוד עזר זה טלפון מפקידה אלמונימית בבנק, על עניין די פעוט של חוסר יכולת לשלם איזה צ'ק בסכום ממש לא גבוה (הרבה פחות מ- 1K) בגלל שחרגתי ממשיכת היתר שהייתי בה, וזאת למרות שאת המסגרת "הסופית" הבנק הזיז כל שני וחמישי כפי שנוח לו.
הפעם הם לא ניאותו להזיז רק כי התחשק להם להתעקש על גבול משיכת היתר במעיין התעקשות מוזרה ולא מתאימה להלך הסיטואציה, הצ'ק חזר, והעניין הזה הצליח להעביר אותי מהאדם הרגוע והשליו והציני והמרוחק מאוד שאני, שמפחד מהצדדים האפלים והבינארייים והקיצוניים שבו... הישר אל הצד הקיצוני שבו.
זו בדיוק הבעיטה שהייתי צריך.
קיבלתי את העצבים של החיים, כי למרות שהייתי לקוח וותיק ומעולם לא קרה מצב שלא שילמתי את חובי, הבנק עשה מולי שרירים שעלו לי ב- 40 ש"ח.
יום למחרת עם עצבים בכל הגוף (ברמה של רעידות), דמעות שזולגות בצורה גלויה על הפנים גם באור יום מול אנשים וגם ככה סתם, עצבות קיומית שעולה על גדותיה, ומחשבות טורדניות ללא הרף על המצב שאליו הגעתי, קורטיזול ברמה של THC בגופו של צעיר אחרי צבא בהודו - גזרתי את כל כרטיסי האשראי שהיו לי (3 במספר אם אני זוכר נכון) והנפקתי כספומט בלבד, הפסקתי לקנות הכל חוץ מאוכל, עברתי למזומן בלבד, והתחלתי לקרוא ולקרוא ולקרוא ולקרוא ולקרוא ולקרוא בכל בלוג שיכלתי על קרנות פנסיה והשתלמות, על השקעות, על פיננסים ומאז לא מפסיק.
(ככה הגעתי לסולידית ולאתר של תנועת ההאטה SLOW).

וואו, כתבתי מלא.
גם אני :lol:
ברוכה הבאה!
כושר הביטוי שלך מופלא והכתיבה שלך נהדרת.
בבקשה תעדכני אותנו בהחלטותייך ותגיבי להודעות שכולם טרחו לענות לך ;)
 
נערך לאחרונה ב:
כתבו לך תגובות יפות.
נקודה שלא ראיתי שהתייחסו אליה, את יודעת אם אחרי שהעבירה אליך סכום גדול ובפועל אין לה את הדירה הישנה שלך על שמה, לאמא שלך יישאר מספיק כסף בפנסיה לכלכל את עצמה כולל מטפלת או בעיות של הגיל השלישי שלא כלולות לחלוטין בביטוח בריאות ובבט"ל? אם לא, הייתי שם חלק מהכסף בצד שיהיה מוגד רק למטרת עזרה לאמא בעת הצורך.
 
אני לא ממש יודעת איך לצטט מכל הודעה, אז אתייחס די בכללי לכל ההודעות המאוד יפות ומאוד מאירות עיניים (לחלוטין בלי ציניות)
ובמאמר מוסגר אומר שאני מתנצלת שלא השבתי על ההודעות. נבהלתי והשתבללתי.
תודה ביולוג ירושלמי שבעטת אותי חזרה מתוך ההשתבללות שלי.

1. השיקולים של לא להשכיר את הדירה היו שפשוט לא הייתי מסוגלת כרגע להיות בעלת דירה. נשמע כמו אוי אוי אוי, אבל מבחינתי זה בהחלט היה המצב. אני מתמודדת עם דיכאון קליני שהלך והחמיר ובתקופה הזו, שכשהחלטתי שאני מתאבדת על חלום הרפואה, פשוט לא יכלתי להוסיף על עצמי עוד ועוד בירוקרטיה והתעסקות. רציתי לשמור את השנה הזו לניסיון קבלה אמיתי ואיכותי (ביולוג ירושלמי - המשמעות של זה היא לעבוד במינימום וללמוד במקסימום, עם כמה שפחות הסחות דעת, ולטפל בעצמי ולהשתפר ולהתקדם. אחרי חמש שנים שבהם למדתי סיעוד במשרה מלאה +עבדתי ב3/4 משרה, ולאחר מכן עבדתי במשרה מלאה בתור אחות חדר מיון, תוך כדי שישה פסיכומטרים והשלמה של בגרויות - מאוד קשה להתקבל ככה. הקבלה דורשת השקעה מאוד גדולה, משמע זמן לשבת וללמוד. קשה לעשות את זה כשמג'נגלים מליון דברים אחרים). בין אם זו החלטה כלכלית נבונה או לא, זה לא ממש עניין אותי בזמנו, שכן הבריאות הנפשית שלי מעניינת אותי בעדיפות ראשונה, ולאחר מכן ההגשמה של החלום להיות רופאה. אין לי שום בעיה כרגע שהדירה אצל אמא שלי והיא זו שמקבלת את תזרים המזומנים מההשכרה שלה. כחלק מההתמודדות שלי עם המצב הנפשי שלי - אני מנסה להשתפר גם כלכלית, כי אין לי ספק שזה חלק מאוד גדול ממה שהשפיע על הדיכאון, תחושת האשמה והבושה וכל היוצא בזה.
2. אמא שלי לא לקחה שום הלוואה כדי לממן את הדירה הזו, וכרגע בעצם למרות שהדירה על שמי, יש לה בפועל שתי דירות בבעלותה (אחת למגורים ואחת שהייתה שלי וכרגע מכניסה לה כסף של שכירות), פלוס ביטוח חיים של אבא שנפטר, פלוס פנסיה, פלוס דלתא שנשארה ממכירת בית ילדותינו... אכן צפוי להיות לה מספיק כסף בשביל לחיות בצורה שוות ערך לחייה עכשיו גם בשנות הפנסיה המתקרבות שלה.
3.. "מכירה" חזרה של הדירה לאמא שלי איפשרה לי לקבל סכום כסף די גדול שיוכל בהחלט ללעזור להעביר אותי את תקופת ניסיון הקבלה, ואולי גם את תחילת הלימודים במידה ואתקבל, במקביל לכך שבעלי יילך ויתקדם בעולם התיכנות והמשכורת שלו תגדל בהתאם. ככל שהיא תגדל, נוכל להפסיק להשתמש בדלתא שקיבלתי מ"מכירת הדירה", ואני עדיין לא אצטרך לעבוד כל כך הרבה. אני לא חושבת שזה דבר רע לקחת חלק קטן ממנו ו"לחיות ממנו" כדי שאני אוכל לעבוד פחות במהלך השנה הקרובה של ניסיון הקבלה ובמהלך שנותיי כסטודנטית לרפואה, ואת חלקו השני והגדול לסגור/להשקיע/ללמוד מה לעשות איתו. נניח שהייתי שומרת את הדירה שהייתה מכניסה לי סכום חודשי די נמוך, חלקו האחד היה סוגר את המשכנתא, וחלקו היה הולך לשכירות במקום החדש בו אנחנו גרים, ובעצם הייתי צריכה להמשיך ולעבוד בתפוקה מאוד גבוהה במקביל ללימודים המתישים לקבלה לרפואה והייתי מקטינה משמעותית את הסיכויים שלי להתקבל. מישהו פה אמר ואני מסכימה איתו שלימודי רפואה הם השקעה כלכלית, הם יעלו לי הרבה כסף אבל אחזיר אותו כשאהיה רופאה, וכך אני מתייחסת לזה. אני לא יכולה להמשיך לעבוד במשרה מלאה ובמקביל לנסות להתקבל ולא להבין למה אני לא מצליחה. לקחת מעט כסף ולאפשר לי לעבוד פחות על מנת להתקבל בצורה חלקה היא החלטה שקיבלתי על עצמי ואני שלמה איתה, בין אם היא נראית חסרת אחריות. מבחינתי זו השקעה.
4. מאחר ויש לי תואר ראשון אני מנסה להתקבל לתכנית ארבע שנתית לרפואה ולא שש שנתית. מה שאומר 4 שנים של לימודים, שנת סטאז', והתמחות שתשתנה סביב הבחירה שלי במה להתמחות. רפואת משפחה תיקח 3 שנים וחצי לעומת מקצוע כירורגי שייקח 6. עדיין בשנות הלימודים מדובר על 4 שנים בעצם, כי בסטאז' כבר מרוויחים כסף (לא הרבה, אבל עדיין). ככה שלא מדובר בהמון המון שנים בהם אני איעזר בכסף חיצוני כדי ל"רפד" את ההכנסות וכדי שאוכל לעבוד משמעותית פחות בזמן הלימודים ואולי גם להביא איזה ילד רחמנא ליצלן. ולגבי תכנית ב'? אני אחות. במידה ולא אתקבל אמשיך לעבוד בתור אחות. מקצוע כבר יש, רק לא את זה שאני חולמת עליו. אבל שוב, במידה ולא אתקבל, יש לי על מה להישען. אני לא צריכה להתחיל מאפס.
5. המשכנתא של הדירה הקודמת נסגרה בתהליך ה"מכירה" חזרה ביני לבין אמא שלי כך שכרגע היא מקבלת את הכסף מהשכירות ככסף נקי.
6. אני מטפלת בחובות הקיימים שנשארו (הלוואה שנלקחה יחד עם המשכנתא). ההלוואה צפויה להיסגר השבוע (63 אלף).
7. רכב אחד נמכר עם המעבר למרכז ואנחנו אכן מתנהלים כרגע עם רכב אחד ויתכן שגם אותו נמכור, זה במחשבות.
8. הכסף סגור כרגע בפק"מ. אני מודעת לכך שהוא כאילו עדיין "בהישג ידי", אבל אני חייבת לעצמי לעשות קצת מחקר וקריאה ולהחליט בצורה מושכלת מה אני רוצה לעשות איתו. הוא אצלי סך הכל שבועיים. הוא יושב יפה בפק"מ, אני לא נוגעת בו, ובינתיים שוקלת איפה לנעול אותו, האם להשקיע אותו, וכל מה שבעצם התלבטתי בו בפוסט הראשוני. יש לי פגישה מחר עם "איש הכסף" של אמא ואני בתקווה אוכל להבין ממנו קצת איך להתחיל לסדר את כל העניינים הכספיים שלי.
9. איך לעזאזל אני מתחילה לעשות סדר בפנסיה וקרן השלמות וביטוחים? רק מלחשוב על זה נהיה לי פלפיטציות. וחם. והיפרוונטילציה. :(
10. הבעל תיכנת איזו שטות שמפלחת את ההוצאות החודשיות שלנו והתחלנו לעבור ביחד על כל ההוצאות.
11. פיצלנו את חשבונות הבנק שלנו. אני חושבת שזה היה צעד חכם כדי לנתק אותו מההתנהלות הכלכלית שלי, ולאפשר לי להיעזר בו ממקום פחות אשם. הפיצול גורם לנו להתעסק הרבה יותר בהוצאות שלנו ובעצם להיות יותר במעקב, מה שמצד אחד מציף בי הרבה מאוד חרדה אבל גם בדיעבד יותר מרגיע מאשר לא לדעת מה קורה לנו בחשבון.
12. שוב תודה לכולם. אתם מקסימים.
 
הוא יושב יפה בפק"מ, אני לא נוגעת בו, ובינתיים שוקלת איפה לנעול אותו, האם להשקיע אותו, וכל מה שבעצם התלבטתי בו בפוסט הראשוני.
את צריכה את הכסף הזה לשנות הלימודים הקרובות, נכון? אז אל תנעלי ואל תשקיעי לדעתי. את צריכה אותו נזיל אז הכי נעול זה אולי פק"מ חודשי כך שלקראת כל תחנת יציאה את מחליטה אם תצטרכי להוציא כסף ומבקשת מהבנק שביציאה הקרובה ישאירו את החלק הזה בעו"ש.
איך לעזאזל אני מתחילה לעשות סדר בפנסיה וקרן השלמות וביטוחים?
תעלי לכאן את השאלות וננסה לעזור לך לאט לאט. יש כאן כמה מבינים גדולים בתחום, במיוחד @נדב אבל לא רק הוא.
הפיצול גורם לנו להתעסק הרבה יותר בהוצאות שלנו ובעצם להיות יותר במעקב, מה שמצד אחד מציף בי הרבה מאוד חרדה אבל גם בדיעבד יותר מרגיע מאשר לא לדעת מה קורה לנו בחשבון.
זה מעולה, אל תחששי מזה. הכי טוב זה להתנהל בעיניים פקוחות ובלי הדחקות. גם ככה נעלת את הלסתות שלך על לימודי רפואה אז כל החשקים והתענוגות יכולים לזוז קצת הצידה. אם תרגישי יציאה משליטה, תבואי לכאן וננסה ביחד להחזיר אותך לתלם :)
חג שמח ושנה טובה לך!
 
אני לא ממש יודעת איך לצטט מכל הודעה
מהמחשב- תסמני (תמרקרי) עם העכבר את השורה שאת רוצה לצטט, ויופיע לך בצמוד לשורה שסימנת למטה סמלון כזה של "צטט הודעה" באופן אוטומאטי.
תלחצי עליו והשורה המצוטטת נזרקת לך לתוך תיבת הטקסט שאת מגיבה בה.
תגיבי מתחתיה, שורה אחת מתחת, והנה לך ציטוט של משהו שמישהו אמר ואת מגיבה לו.

תודה ביולוג ירושלמי שבעטת אותי חזרה מתוך ההשתבללות שלי.
בשמחה... תודה שנענית לקריאתי והגבת בחזרה.

חוץ מזה, קראתי לעומק את התשובה שלך.
אני לגמרי בעדך.
למדתי לא מעט (אבל גם לא הרבה) עם סטודנטים לסיעוד, ביליתי לא מעט זמן איתם בהפסקות ויצא לי להיות גם די הרבה יחסית לתלמיד ביולוגיה בפקולטה לרפואה בעין כרם. ככה שאני מכיר מפה ומשם חלק די נכבד ממהלך העניינים.
יודע שלימודי סיעוד אלו לימודים קשים לא פחות מביולוגיה בגבעת רם. ויודע שההתמודדות עם המקצוע קשה עוד יותר.
אולי מהתשובה הארוכה שלי ממקודם נדמה שהתעסקתי לך או לאימא שלך עם הכסף, זו לא הייתה הכוונה שלי. הסידור הזה ביניכם ואני בטוח שאת בוגרת ונחושה מספיק לדאוג לך ולדאוג לה.
בהצלחה בנסיונות הקבלה למסלול הארבע שנתי! ובהצלחה בלתקן בני אדם בהמשך!

איך לעזאזל אני מתחילה לעשות סדר בפנסיה וקרן השלמות וביטוחים?
נכנסת לבלוג "פנסיוני" ומתחילה לקרוא בין לבין כשנמאס לך מללמוד אנטומיה, מערכות גוף האדם וכל מה שלומדים לקראת קבלה לרפואה.
עם תהיות ושאלות את יכולה לחזור לכאן, לנסות לעשות חיפוש או לשאול בעצמך, ונשתדל כל אחד לפי רמתו, סבלנותו ותורו להשיב לך כמיטב יכולתנו.
אני יכול לומר לך בלב שלם שככל שתדחי את זה יותר - ככה המפלצת תגדל.
פשוט תתחילי מלמטה, ומשם תגדלי. זה ממש ממש לא קשה ולא מסובך כמו שזה נדמה.
קרן פנסיה זה כולה דמי ניהול מצבירה ודמי ניהול מההפקדה. מסלול השקעה. וזהו. כל השאר זה כל השאר - אופטימיזציה.
קרן השתלמות זה כולה דמי ניהול מהצבירה. מסלול השקעה. וזהו. כל השאר זה כל השאר - אופטימיזציה.
על כל 10% שתעשי בתחום הזה, הרווח הוא פי 10. בטח ובטח לאורך 30-40 השנים הבאות.
תתחילי מאתמול!
 
מהמחשב- תסמני (תמרקרי) עם העכבר את השורה שאת רוצה לצטט, ויופיע לך בצמוד לשורה שסימנת למטה סמלון כזה של "צטט הודעה" באופן אוטומאטי.
תלחצי עליו והשורה המצוטטת נזרקת לך לתוך תיבת הטקסט שאת מגיבה בה.
תגיבי מתחתיה, שורה אחת מתחת, והנה לך ציטוט של משהו שמישהו אמר ואת מגיבה לו.

מגניב, גם אני למדתי
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
Y לא מאמינה שלא הייתי פה אוף טופיק 10
ח מתכננת להתחיל לימודים בסמסטר הקרוב בטכניון וחוששת לבחור בתחום שאני רוצה יומני מסע אישיים 15
Nons Ense מצאתי דירה שאני רוצה לרכוש, אילו שאלות חשוב לשאול את בעל הדירה? נדל"ן 6
C איך לציין לבנק שאני רוצה להעביר רק *חלק* מהניירות לבית ההשקעות? שוק ההון 11
E האם דמי ניהול שאני משלם הם סבירים ומה לעשות עם כל המסלולים? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
S החזרי מס, רוצה לדעת שאני מבין נכון.. מיסים 13
R אשמח לחוות דעת על התיק שאני בונה שוק ההון 23
ט האם יש דרך לראות בצורה מרוכזת את כל השרשורים שאני עוקב אחריהם? פוסטים מאיכות נמוכה 2
c881 הלוואה ב - 1% דמי ניהול מצד אחד. מצד שאני - העברת קופת גמל/ קרן פנסיה לניהול של גוף לא ידוע. פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 10
א לא מצליח למצוא עבודה, האם זה בגלל שאני כבד שמיעה? התפתחות אישית 10
P פיזור תיק שאני מנהל לבדי שוק ההון 9
sharon ניהול התיק במקרה לא צפוי שאני לא אוכל לנהל אותו בעצמי שוק ההון 20
S שאלה בנוגע ל 2 etf שאני מתעניין שוק ההון 1
ס משרת סטודנט בתוכנה - תחום ממש לא מעניין שאני לא רוצה להמשיך בו. מה עושים? התפתחות אישית 7
A נניח שאני קונה קרן מחקה מנוטרלת מט"ח: שוק ההון 10
V מספר הצעות שקיבלתי לקרן פנסיה מקיפה ומשלימה - אשמח לדעתכם לפני שאני בוחר פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8
M קרן השתלמות לעוסק פטור - מה קורה שאני סוגר את העסק? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
M לא בטוחה שאני מבינה איך לחשב צריכת חשמל למכשיר חשמלי מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 5
N בעל הבית מכר קרקע הצמודה לבית שאני שוכר ממנו - איך אפשר לדעת מתי תתחיל הבניה? אוף טופיק 4
ה מה ההפקדה המקסימלית שאני יכול לעשות כעצמאי? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
A טעות בטופס 867 או שאני לא יודע חשבון? מיסים 5
YoniLevy הצעד הראשון: בגיל 18 נזכרתי שאני רוצה מלא כסף יומני מסע אישיים 21
YoniLevy בגיל 18 נזכרתי שאני רוצה מלא כסף יומני מסע אישיים 32
T כמה גישות שאני, חייל ממוצע, מתלבט ביניהן שוק ההון 40
ה מקווה שאני שואל את זה בפורום הנכון - דרופשיפינג השקעות אלטרנטיביות 1
Y שאלות לפני שאני שם את הכסף בבית השקעות שוק ההון 4
O כישורים רבים - בעיה שאני לא יודע למנף אותם התפתחות אישית 18
D איך לעבוד עם בחור שאני לא אוהב בלי לאבד את השפיות? אוף טופיק 9
א באסה - צריך משקפיים. לפני שאני ניגש לאופטיקה, מה תמליצו לי ממרכיבי משקפים מנוסים? אוף טופיק 19
לא חשוב שמות 5 דברים שאני כבר לא בטוחה לגביהם דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 181
בייניש עבר רבעון מאז שפתחתי את התיק, תוהה אם אני מפספס משהו בזה שאני לא עושה כלום שוק ההון 9
unrealx הודעה מוזרה מהבנק בגלל מנייה שאני מחזיק שוק ההון 8
amit רגע לפני שאני מבקש דחיית משכנתא. שוק ההון 1
ע דעתכם בנוגע לאסטרטגיה שאני רוצה לבנות שוק ההון 63
N גרף שאני מחפש בנרות שוק ההון 1
ח "אין מו"מ על מחיר, אלו דירות שאני יכולה "להעיף" מהר" נדל"ן 28
V שאלה: מה קורה בדיוק לאחר שאני מתחיל לעקוב אחרי משתמש מסוים? אוף טופיק 5
א רגע לפני שאני מרים ידיים והולך לרואה חשבון -- אשמח לעזרה צרכנות פיננסית 5
V בהנחה שאני רוצה להשקיע במדד מסוים, איך לבחור קרן מחקה? שוק ההון 0
מ אישור שאני לא עצמאי אוף טופיק 25
L נכס שאני לא מכיר, אשמח לעזרה שוק ההון 6
D אוף... כמה שאני זקוק לעזרה! יומני מסע אישיים 6
R להתחיל להשקיע בלי שאני מבין בזה שוק ההון 62
S כמה שאלות וחששות לפני שאני יוצא לדרך שוק ההון 5
A מה עושים עם זה שאני אזרחית ארה"ב? שוק ההון 4
F כמה שאלות לפני שאני יוצא לדרך שוק ההון 56
DavidA ניתוח דוחות כספיים של חברת הקבלן י.ח דמרי( שאני עשיתי) שוק ההון 0
G לפני שאני מעביר ביטוח מנהלים לקופת גמל שוק ההון 9
ל טעות מתודית במעקב ״שוקולד מריר״ או שאני פשוט חסר ידע? שוק ההון 1
J אני קווה שזה בסדר שאני שואל, מישהו פה סוחר דרך פסגות טרייד? שוק ההון 3

נושאים דומים

Back
למעלה