• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

עצמאות כלכלית- איך מחשבים?

סול

משתמש רגיל
הצטרף ב
12/5/17
הודעות
833
דירוג
1,280
אחד מהדברים שהסולידית ממליצה למשקיע לפני כניסתו לשוק ההון היא לבחור מטרה.
על המטרה להיות כמותית וספציפית, והמטרה בקביעת המטרה היא לחזק ולמקד את המשקיע בעת שהרוחות סוערות ויש רעש מסביב.
עד כאן טוב ויפה.
אבל אני קצת מתקשה להבין כמה כסף אני באמת צריך כדי להתקיים בכבוד בעתיד- ומה הסכום שאני אמור לשאוף אליו.

אתחיל עם העובדה שאני לא חיי חיים נורמטיבים- אני אמן, מוסיקאי וכותב ספרי ילדים לעתיד (ספר ראשון יצא לאור לפני כמה חודשים, והספר הבא כבר נכתב).
יש לזה יתרונות: כיוצר, אני למעשה גם יזם, אשר משקיע את המרץ שלו ביצירת מוצרים שיכולים לתת לי הכנסה פאסיבית בעתיד. אני לא מחליף את הזמן שלי בכסף, אלא בהשקעות לעתיד שיוכלו גם למתג אותי כיוצר פעיל וליצור לי עבודות נוספות, וגם (בתקווה) להמכר באופן פאסיבי וליצור לי הכנסה.

יש לזה חסרונות: בני האדם, ואמנים בפרט, מותנים לקבל חיזוקים חיובים (קרי הצלחות) על אקטיביות. אמנים (וגם ישראלים, או גברים בכלל) הם אנשים שהאקטיביות היא מנת חלקם, ועליהם להניח אותה בצד (לא אוהב את המילה "לכבוש", ואסביר מיד למה) בהשקעות פאסיביות בשוק ההון.
אני מאמין באקטיביות וביתרונות שהיא מייצרת (לא בשוק ההון!). אני לא חושב שצריך לכבוש או להפטר ממנה בחיים, אלא רק לנתב אותה לאפיקים נכונים. בנדל"ן לדוגמא, יש דוקא יתרון לאנשים אקטיבים שיחפשו השקעות טובות. במדדים פאסיביים לאורך שנים יש יתרון גדול (מתימטי ומוכח) לאנשים סולידים ומתונים, שאני לא אחד מהם (אם כי ההתנהלות הכלכלית שלי מאד מתונה וחסכנית, אפילו בלי להתאמץ. אני מוצא משמעות לחיי בדברים כמו יצירה, ריקוד וביטוי עצמי- ולכן אני לא מכנה את עצמי כ"סולידי" באופיי)

התחום של אקטיביות ופאסיביות בחיים לעומת ההשקעות הוא תחום מרתק בעיני שעסקתי בו לאחרונה (למעשה, פיתחתי לעצמי תיאוריה קטנה בראש שטוענת שיש ארבעה סוגים שיש להפריד בינם - אקטיביות חיונית, אקטיביות ריקה, פאסיביות אצילית ופאסיביות משתקת ואם תרצו אפרט על כך בהמשך, אך זה לא הנושא המרכזי של בקשת העזרה שלי)

המציאות היא שאני אדם אקטיבי שנכנס להשקעה פאסיבית (מה שאני מאמין שדוקא שאפשרי לביצוע, כל עוד כאמור אתה עושה הפרדה בין אקטיביות חיונית וריקה, ופאסיביות אצילית ומשתקת), אך כשעלי לצפות את אורח חיי (האקטיבים יחסית, ולכן פחות צפויים) ולחשב לכמה כסף אצטרך אני נתקל בבעיה.

לו הייתי אדם פאסיבי, שיודע בודאות שהוא הולך להביא 2.6 ילדים ולפרוש בגיל כזה וכזה היה לי קל לחשב לכמה כסף אני זקוק. אבל אני אדם אקטיבי, שלא יודע כמה הספרים או המוסיקה שלו יניבו (אם בכלל), ואם זאת משקיע בהם באופן יזמי, לא יודע אם הוא הולך להתחתן או לא (כנראה שלא), יביא ילדים, או אפילו יישאר בארץ ישראל.
החיים עבורי היא הרפתקאה והצרה היא לא רק שאני לא יודע איך היא תהיה, אני גם לא חושב שאני רוצה לדעת. אני אדם שנהנה לפעול בספונטניות, באמוציונאליות, ובחדוות חיים מאפשרת וקלילה. כל אותן תכונות ידועות לשמצה בשוק ההון שאני מאמין שאצליח להשאיר בצד כמשקיע, אך אין לי כל רצון או כוונה לנקות אותן מחיי האמיתיים.

אז קשה לי להעריך כמה כסף אצטרך בעתיד, כי אולי לא אחיה בישראל אלא במדינה אחרת (יש לי דרכון אירופאי. זה אגב נותן לי הטבות בשוק ההון? גורם לי לשלם מיסים נוספים? משהו שעלי לדעת?) זולה יותר, או יקרה יותר. באמת שאין לי שמץ.

אשמח שתעזרו/תאשרו את חישוב הסכום שעלי להגיע אליו לפי הפרטים הבאים:

אני בן 31 עוד כחודש.
יש לי 211,645 בחשבון שאני מתעתד להכניס כ150000 מהם לשוק ההון (הסיבה למקדם הביטחון הגדול הן היוזמות שלי, והוצאת המהדורה של ספר הילדים שלי בכ14,000 למשל).
יש לי דירה להשקעה שקניתי לפני שלוש שנים והיום שווה נניח כ800 אלף. מניבה 2350 בחודש (כ28200 בשנה). אין בכוונתי למכור אותה כדי להכנס לשוק ההון כי בונים לידה את הרכבת הקלה, ואני צופה שהשכר דירה שאקבל עליה יגדל לאורך השנים.
אני צפוי לרשת דירה אחת מההורים. אני לא יודע אם אני אמור להכניס את זה לחישוב, אבל נראה לי הגיוני שכן.
יש לי 6000 (ומשהו) שח בקרן בפנסיה אך כיוון שאני עצמאי לא מופרש אליה משהו רציני (למעט אולי 50 פעם בחודש ממעסיק שאני עובד אצלו פעם בחודש כדי לשלם ביטוח לאומי)- אין מה לבנות על זה, אך זה קיים.

זה אומר שכשאהיה בגיל הפרישה צפויות להיות לי שתי דירות, אחת לגור ואחת להשכיר. תהיה לי הדירה מההורים ששווה היום כמליון וחצי נניח, ואת הדירה שלי שמתחילה לגרד את ה900 אלף ולדעתי תעבור אותו. בנוסף יהיה לי הכסף שאצבור- זה שבחשבון שלי היום, זה שארוויח בעצמי, וזה שהוא ירוויח אם השקיע אותו.

נגיד שאגור בדירה שלי להשקעה, ואשכיר את דירת ההורים ב4000 כמו שנניח היינו מקבלים עליה היום, כמה אני עוד צריך כדי לפרוש בכבוד? נניח שאני בן 60, שיש לי מקום לגור, יש לי 200K במזומן (נניח הכסף שכב בבנק), יש לי הכנסה פאסיבית של 4000 בחודש מדירת ההורים, בכנות? נשמע לי כמו משהו שהייתי חיי איתו בשלוה. ברור שהכסף ישחק, אז 200K יהפוך ל100K. אני לא אומר שזה חכם או שאני מתכוון לעשות את זה, אני רק אומר שתיאורטית, יכול להיות שהגעתי למצב של עצמצאות כלכלית לעתיד. אשמח לתיקונים והערות.

אבל הכי אשמח, אם מישהו טוען שאין לי מספיק כסף כדי להתקיים כלכלית (מה שאני ללא ספק נוטה להאמין), אם יוכל לומר ליכמה עוד כסף עלי לקבל בחודש מהתיק שלי בשוק ההון כדי שתהיה לי רשת ביטחון בגיל הפרישה. עוד 1000 (בנוסף ל4000), עוד 2000? אני לא אדם בזבזן והיום עם 4000 ודירה למגורים הייתי נשאר עם עודף.
 
נערך לאחרונה ב:
בגיל 30 קשה מאד לדמיין אני עתידי (ובכלל עתיד) של גיל 60. אפילו אני שמתקרבת לגיל הזה עוד לא לגמרי סגורה איך ייראו החיים שלי.
זה לא סתם שאתה הולך לאיבוד עם כל ההנחות שלך בפוסט הזה :)
יש לי 211,645 בחשבון שאני מתעתד להכניס כ150000 מהם לשוק ההון (הסיבה למקדם הביטחון הגדול הן היוזמות שלי, והוצאת המהדורה של ספר הילדים שלי בכ14,000 למשל).
ראשית, לאן בשוק ההון? הכסף נועד רק לתקופת הפנסיה או שיש לך מטרות נוספות בשבילו במהלך השנים?
שנית, אתה מתפרנס היום בצורה לא יציבה? אתה זקוק להרבה כסף בעו"ש כי יש חודשים שאתה לא מביא מספיק פרנסה?
שלישית, לא הבנתי למה אתה מתכוון בהגדרה "היוזמות שלי". אוקיי, יזמת להוציא ספר ואתה יודע מה העלות שלו. יש לך צפי כמה הכנסות יהיו לך ממנו? בדקת עלויות של שיווק כדי להגיע ללקוחות פוטנציאלים? הערכת רווח יש לך? מיסוי? אתה עוסק עצמאי?
והיוזמות האחרות מה הן? אני מנסה להבין אם זה השקעות (יצירתיות כמובן) שנועדו להשאת רווחים או שהן בעצם בגדר הוצאות.
 
הפוסט האחרון של הסולידית עונה לשאלות שלך.
 
החישוב (הזמני) שלי- אם אני לא מתכנן להביא ילדים ולהתחתן (ואני לא), וצפוי לגור בדירה שלי ולקבל שכירות מהדירה השניה בגובה כ4000, אני לא בדיוק זקוק לכסף נוסף כדי להתקיים, אבל נגיד שאני ורוצה להתקיים בכבוד ולקבל מתיק ההשקעות שלי עוד 2000 בחודש כפנסיה (כדי להתקיים מ6000) אז-
2000*12= 24000
כפול 33 = 792000 נעגל ל800,000
יש לי כרגע 210,000, ואני מתכוון להשקיע בתור התחלה 150000 (ששאר הכסף יושקע ביוזמות אחרות שלי וישמש כמקדם הגנה גבוה עבורי בתחילת דרכי, ובעתיד ממנו אפריש כל שנה לקרן ההשתלמות) כשהמטרה היא להפוך אותם ל800,000.
כדי להפוך 150000 ל800000 (הנקודה שבה אוכל להתחל להוציא כסף מהתיק, במידת הצורך, מה שאני לא צופה) ב30 שנה, כיצד עלי להשקיע?
 
ראשית, לאן בשוק ההון? הכסף נועד רק לתקופת הפנסיה או שיש לך מטרות נוספות בשבילו במהלך השנים?

אין מטרה אחרת ל150K שיושקעו למעט הפנסיה אם להודות על האמת. אני פשוט לא זקוק לו ביום וחבל לי שהוא סתם בבנק
לאן בשוק ההון? דבר ראשון אני מנסה לברר כמה כסף עלי עוד לחסוך. לפי החישוב בתגובתי האחרונה, אני זקוק לעוד 650,000 שקלים בעוד שלושים שנה כדי לקבל הכנסה של 2000 בחודש ושהתיק ימשיך לעבוד. מה שמחזק לי את הביטחון הוא שעכד שזה יקרה, בינתיים אני מקבל הכנסה פאסיבית מהדירה שלי בכל חודש.

שנית, אתה מתפרנס היום בצורה לא יציבה? אתה זקוק להרבה כסף בעו"ש כי יש חודשים שאתה לא מביא מספיק פרנסה?

אכן כן, אני משקיע את עיקר מרצי וזמני כיום בהפצת ספר, איור הספר הבא, הקלטת אלבום וכ'ו. זה לא המון עלויות כמו שזה נשמע כי אני עושה את הרוב לבד, והספר הראשון גם זכה בתחרות וההפקה שלו לא היתה על חשבוני. עיקר ההפסד הוא שאני לא עובד באופן תדיר, אבל זה זמני. אני מתכנן בעוד כמה חודשים להשקיע הרבה בפרסום ולהופיע הרבה יותר. אין לי "עבודה מסודרת", פה ושם אני מקבל עבודות טובות. לפעמים אני מנצח על תזמורות, ועושה כל מיני דברים מעניינים, אך כעת אני בתקופה שמבחירה אני לא עובד ומשקיע בפרויקטים שייצרו לי מוצרים ויאפשרו לי להגיע לקהלים יותר גדולים בסבב הבא שבו אחזור להופיע.

שלישית, לא הבנתי למה אתה מתכוון בהגדרה "היוזמות שלי". אוקיי, יזמת להוציא ספר ואתה יודע מה העלות שלו. יש לך צפי כמה הכנסות יהיו לך ממנו?

לצערי, עם כל הרצון הטוב, אי אפשר בשוק הספרים היום לבנות על הכנסות. אך כיוון שאני מוסיקה אני מתכנן למכור את הספר בהופעות (כבר עשיתי זאת בהצלחה) וליצור אפקטיביות נוספת להופעות שלי. אם לא הייתי מאמין שאוכל להחזיר את ההשקעה, לא הייתי משקיע. אבל אי אפשר לבנות על הספר כהכנסה פאסיבית, חד וחלק. כמובן שיש גם את הסיכוי שהספר יצליח מאד. בקיצור- זה עניין יזמי שאני מאמין בו בעיקר בגלל השיווק.

בדקת עלויות של שיווק כדי להגיע ללקוחות פוטנציאלים? הערכת רווח יש לך? מיסוי? אתה עוסק עצמאי?

אני עוסק פטור שלא עונה להגדרה. כל הדברים שציינת, ואני מודה לך על כך, הם אכן דברים שיש לבדוק וכיוון שזה ספרי הראשון אין לי תשובה מדוייק להערכת הרווח אם בכלל, אז בואי נגיד שאני לא בונה על זה אבל מאד מושקע בזה, ואם יצא טוב אז אחלה ואם לא אז לא נורא. מקדם הביטחון שלקחתי (מעל 70,000 נשאר במזומן (!), כשאני מקבל כל חודש 2350 שקלים) אמור להכיל את כל הדברים הללו ומעבר, ולהבטיח שלא אצטרך למשוך מתיק ההשקעות בטרם הזמן שהקצבתי לעצמי.

אני מתכנן לעבוד בפורמט שעד שפרויקט לא ממן את עצמו אני לא אמשיך לפרויקט הבא. יש לי גם מחזמר שכתבתי, הוא יושב ומחכה בשקט שהספר יעמוד על הרגליים :) אני מאד פורה, אבל מאד שקול במה שאני בוחר לעבוד עליו.

והיוזמות האחרות מה הן? אני מנסה להבין אם זה השקעות (יצירתיות כמובן) שנועדו להשאת רווחים או שהן בעצם בגדר הוצאות.

היוזמות שלי לפי סדר חשיבות כיום-

1. ספר הילדים שלי
2. אלבום השירים שלי (שבלשלבי הפקה מתקדמים)
3. ספר הילדים השני שלי
שלושת היוזמות הללו לא עומדות בזכות עצמן אלא גם תורמות ומפתחות את מה שמכונה "הקריירה שלי כאמן פעיל שמופיע, מנגן, ומוכר מוצרים לאחר ההופעות שלו.

4. מחזמר שכתבתי, שיחכה לזמן והמקום הנכון (כפי שחיכה הספר) וכיום אינני נוגע בו.
5. פרויקטים עתידיים.
 
נערך לאחרונה ב:
הפוסט האחרון של הסולידית עונה לשאלות שלך.

תודה על הקישור, אבל למען האמת הפוסט שלי נכתב כתגובה לפוסט הזה. קשה לי להעריך לפי הנוסחאות שנכתבו בפוסט כיוון שאורח החיים שלי אקטיבי ולא צפוי.
לו היינו ממשילים, תנודתיות החיים שלי היא למעשה כשל מניה, ועדיין מצופה ממני להשקיע בה (אין לי מניה אחרת להשקיע). נכון, זאת לא השקעה אידיאלית, אך המשמעות מחיי (שמאפשרת לי לא לבזבז מדי כמו רוב האנשים סביבי) מגיעה מהיוזמות שלי ומהערך שהן מוסיפות לסובבים אותי ולעולם וזה גורם לי אושר.
 
יש לי כרגע 210,000, ואני מתכוון להשקיע בתור התחלה 150000 (ששאר הכסף יושקע ביוזמות אחרות שלי וישמש כמקדם הגנה גבוה עבורי בתחילת דרכי, ובעתיד ממנו אפריש כל שנה לקרן ההשתלמות)

לדעתי הפוך - קודם כל תפקיד את המקסימום שאתה יכול לקרן השתלמות כל שנה.
לך כעצמאי זה משתלם במיוחד, תקרא על זה קצת.
 
היוזמות שלי לפי סדר חשיבות כיום-
אני מאד מבינה את החשיבות שלהם, באמת!
אבל היות שאנחנו בפורום כלכלי אז אני מתייחסת יותר לפן הזה ולי נראה שאולי היוזמות האלו ישאו פרי ואולי לא, מודל כלכלי אין כאן.
היות וזה כך, והיות והפרנסה שלך כאמן היא לא דבר יציב- אני אנסה לשים כאן את המחשבות והשאלות שלי בעניין.
1. תחלק את תיק ההשקעות שלך לשני חלקים (לא בהכרח שווים)- החלק שמיועד לפנסיה והחלק שמיועד לממן אותך בתקופות שפל.
2. לכמה כסף אתה זקוק ביומיום שלך נכון להיום? כלומר, בהתחשב בכך שיש לך כבר הכנסה של 2000 ש"ח מהדירה אז כמה עוד צריך?
3. קח את סכום ההפרש ותכפיל אותו בשנה ואת זה תשמור בעו"ש/פק"מ. בדרך כלל זה אמור להיות 3-6 חודשים אבל במצבך הלא יציב כדאי יותר.
4. לא הבנתי מהפוסט שלך אם אתה מצליח לחסוך כסף באופן קבוע אבל זה משתמע מהנתונים. אתה גר אצל ההורים במקרה?
5. אם אתה אכן מסוגל לחסוך כסף, תנסה לתקצב סכום ליוזמה הבאה בתור שלך ותשמור עליו גם בעו"ש/פק"מ כי אני מניחה שזה יקרה בשנים הקרובות.
6. האם הסכום שאתה מתכנן לתיק ההשקעות הוא חד פעמי? לא תמשיך להכניס לשם כסף?
7. בכל מקרה, אם לא תוציא יותר מדי כסף על היוזמות שלך ותשאר רווק ללא ילדים, אני לא רואה שום בעיה. גם אם לא תגיע בגיל 60 ל-800K עדיין תוכל למכור את הדירה להשקעה ולהמשיך בחייך ואם גם זה לא יספיק- תמכור את הדירה בירושה. אני לא מבינה למה אתה מודאג :)
 
תודה על הקישור, אבל למען האמת הפוסט שלי נכתב כתגובה לפוסט הזה. קשה לי להעריך לפי הנוסחאות שנכתבו בפוסט כיוון שאורח החיים שלי אקטיבי ולא צפוי.
לו היינו ממשילים, תנודתיות החיים שלי היא למעשה כשל מניה, ועדיין מצופה ממני להשקיע בה (אין לי מניה אחרת להשקיע). נכון, זאת לא השקעה אידיאלית, אך המשמעות מחיי (שמאפשרת לי לא לבזבז מדי כמו רוב האנשים סביבי) מגיעה מהיוזמות שלי ומהערך שהן מוסיפות לסובבים אותי ולעולם וזה גורם לי אושר.

החיים כסולידיים הם לא מניה, אולי אג"ח.
צריך להיות מסודר, לדעת כמה אתה מוציא, כמה אתה מכניס, איפה אפשר לחסוך, איך לחסוך, איך להשיג דמי ניהול טובים, במה להשקיע וכו', הכל בשיקול דעת ויציבות
אתה רוצה חיים אקטיביים כמו רכבת הרים וגם להיות מחושב, מסודר, מתוקתק מבחינה כספית, לטעמי זה קשה ולא נכון
 
אמנים (וגם ישראלים, או גברים בכלל) הם אנשים שהאקטיביות היא מנת חלקם, ועליהם להניח אותה בצד
צר לי, אבל הקטגוריה "גברים" לא קשורה לכאן. (גם "ישראלים" לא). כפי שסולידית חוזרת וכותבת, האנושות כולה נוטה להיות אקטיבית, ולכן השקעה פסיבית דורשת מאמץ, מכל אחד ואחת.
 
צר לי, אבל הקטגוריה "גברים" לא קשורה לכאן. (גם "ישראלים" לא). כפי שסולידית חוזרת וכותבת, האנושות כולה נוטה להיות אקטיבית, ולכן השקעה פסיבית דורשת מאמץ, מכל אחד ואחת.

מאז ההודעה בפורום הזה עברו ארבע שנים. אני לא כזה קשור למה שכתבתי כבר ולניסוח, ולא נפתח פה דיון מגדרי. אני כן חושב שלנשים יותר קל לקבל פאסיביות מלגברים, אבל אני לא באמת יודע (זה נראה ככה מפה). יש בפורום הזה מלא גברים שהצליחו להבין למה השיטה הפאסיבית עדיפה, אבל ממש נלחמים בעצמם שלא לנסות למקסם ולהשקיע במניה החמה הבאה. בכל שנותי בפורום לא נתקלתי פעם אחת בהודעה כזאת מאישה.
 
מאז ההודעה בפורום הזה עברו ארבע שנים. אני לא כזה קשור למה שכתבתי כבר ולניסוח, ולא נפתח פה דיון מגדרי. אני כן חושב שלנשים יותר קל לקבל פאסיביות מלגברים, אבל אני לא באמת יודע (זה נראה ככה מפה). יש בפורום הזה מלא גברים שהצליחו להבין למה השיטה הפאסיבית עדיפה, אבל ממש נלחמים בעצמם שלא לנסות למקסם ולהשקיע במניה החמה הבאה. בכל שנותי בפורום לא נתקלתי פעם אחת בהודעה כזאת מאישה.
אבל אתה כן פותח דיון מגדרי... אז אנא הרשה לי להגיב, וזכותך המלאה להתעלם או להסכים על מנת לא להיכנס לדיון כזה:
מה שאתה חושב לגבי גברים ונשים אינו רלוונטי, וספציפית הטענה שלך שלנשים קל לקבל פאסיביות מגברים אינה נכונה, לא מחקרית ולא מעשית. שאפו לכל הגברים שהצליחו במאמץ רב להיות קרים לוגית מספיק על מנת להישאר פאסיביים. מזל טוב, הנה ההודעה הראשונה שלך מאישה: זה קשה מאוד גם לנשים. בייחוד זה קשה כשנתקלים בפוסט שככה ממש דרך אגב מציין ש - זה בכלל קל לנשים, הרי...
הפורום הזה אמור להקל על כולנו. הצטרף נא למאמץ ואל תחבל בו. עד שסופסוף יש מרחב (שהוקם בעיקבות פורום של אשה (!!!), ככל הידוע לי) שכולנו בו נלחמות.ים כשוות.ים מול הכלכלה :)
 
אבל אתה כן פותח דיון מגדרי... אז אנא הרשה לי להגיב, וזכותך המלאה להתעלם או להסכים על מנת לא להיכנס לדיון כזה:
מה שאתה חושב לגבי גברים ונשים אינו רלוונטי, וספציפית הטענה שלך שלנשים קל לקבל פאסיביות מגברים אינה נכונה, לא מחקרית ולא מעשית. שאפו לכל הגברים שהצליחו במאמץ רב להיות קרים לוגית מספיק על מנת להישאר פאסיביים. מזל טוב, הנה ההודעה הראשונה שלך מאישה: זה קשה מאוד גם לנשים. בייחוד זה קשה כשנתקלים בפוסט שככה ממש דרך אגב מציין ש - זה בכלל קל לנשים, הרי...
הפורום הזה אמור להקל על כולנו. הצטרף נא למאמץ ואל תחבל בו. עד שסופסוף יש מרחב (שהוקם בעיקבות פורום של אשה (!!!), ככל הידוע לי) שכולנו בו נלחמות.ים כשוות.ים מול הכלכלה :)

הרשיתי לעצמי להתעלם על מנת שלא להכנס לדיון, הדבר האחרון שאנחנו צריכים בתקופה הזאת זה עוד דיונים. רק למה רמזת שאני מחבל פה? אני מחבל? אני? כי לפני ארבע שנים שריברבתי את המילה גברים להודעה ארוכה מאד? מותר לי להביע את דעתי כמו שלך, אז בבקשה, אל תרמזי שמישהו כאן מחבל במשהו. אני מסיים כאן את הדיון.
 
וספציפית הטענה שלך שלנשים קל לקבל פאסיביות מגברים אינה נכונה, לא מחקרית ולא מעשית
ראשית, השרשור הזה התחיל והסתיים לפני 4 שנים. אין צורך להתעלק עליו בשביל לפתוח דיון מגדרי, אפשר לפתוח שרשור חדש בעניין.
שנית, אולי ההגדרה של סול לא היתה מוצלחת אבל בהחלט עשו מחקרים על השקעות נשים מול השקעות גברים, ותנחשי מי מוצלח יותר ובגלל מה?
יש בפורום הזה מלא גברים שהצליחו להבין למה השיטה הפאסיבית עדיפה, אבל ממש נלחמים בעצמם שלא לנסות למקסם ולהשקיע במניה החמה הבאה
רוב הגברים המשקיעים לא מצליחים להימנע מכך, אולי בפורום יש אחוז גבוה יותר של נמנעים ולכן הם בפורום של הבלוג הספציפי הזה.
 
הרשיתי לעצמי להתעלם על מנת שלא להכנס לדיון, הדבר האחרון שאנחנו צריכים בתקופה הזאת זה עוד דיונים. רק למה רמזת שאני מחבל פה? אני מחבל? אני? כי לפני ארבע שנים שריברבתי את המילה גברים להודעה ארוכה מאד? מותר לי להביע את דעתי כמו שלך, אז בבקשה, אל תרמזי שמישהו כאן מחבל במשהו. אני מסיים כאן את הדיון.
כן, אם אתה עדיין עומד מאחורי מה שכתבת לפני ארבע שנים, בעיניי זה מחבל במאמץ שהפורום הזה והבלוג כולו בא לסייע בו. לראיה - כל חודש מחדש אני מתאמצת לא להיות אקטיבית, באקראי אני קוראת פוסט, לא כל כך משנה ממתי הוא, שמכליל אותי מבלי ששאלו אותי בקבוצה שלא אמורה כלל להתאמץ וזה חיבל מעט במאמץ שלי. ראיתי לנכון לסתור הכללה זו כדי שלא ייקרה עוד מקרה כזה כשלי. אתה ראית לנכון לעמוד על נכונותה, כמובן, מבלי לפתוח דיון כלל וכלל :roll:
פחות רלוונטי מבחינתי כמה דיונים יש בתקופה זו... זה הדיון שמעניין אותי.
וודאי שמותר לך להביע את דעתך. לא סתרתי הנחה זו בשום צורה. וכאן אני אסיים את הדיון :)
 
ראשית, השרשור הזה התחיל והסתיים לפני 4 שנים. אין צורך להתעלק עליו בשביל לפתוח דיון מגדרי, אפשר לפתוח שרשור חדש בעניין.
שנית, אולי ההגדרה של סול לא היתה מוצלחת אבל בהחלט עשו מחקרים על השקעות נשים מול השקעות גברים, ותנחשי מי מוצלח יותר ובגלל מה?

רוב הגברים המשקיעים לא מצליחים להימנע מכך, אולי בפורום יש אחוז גבוה יותר של נמנעים ולכן הם בפורום של הבלוג הספציפי הזה.
אז מדוע ראית לנכון להמשיך את הדיון? בעיניי זה חשוב להגיב כאן ממש, כדי שאם מישהי שבטעות הוכללה בקבוצה שלא אמורה להתאמץ כלל כדי לא להיות אקטיבית תראה את הפוסט הזה, היא גם תראה שמישהי מחתה על כך... ראי תשובתי לסול לעייל.
ההגדרה של סול לא היתה מוצלחת בלשון המעטה. הוא עדיין עומד מאחוריה וזה פוגע והורס את המצב המתהווה בו אנו מדברים ומדברות על כלכלה כשווים.ות.
אם יש איזשהו מחקר - מוזמנת להביא אותו, לצטט אותו ולהפנות אליו, כאן או בכל שרשור אחר.
בנוגע לכך שגברים לא מצליחים להימנע מאקטיביות - גם נשים רבות לא מצליחות. זה עד כדי כך פשוט. מכירה אישית לפחות חמש כאלה. למה להכליל? המגדר כלל אינו קשור, מנסיוני.
 
כאן או בכל שרשור אחר.
תפתחי שרשור על העניין ואשתדל להביא לינקים לנושא.
אני מאד מזדהה עם הרגישות שלך, היו כאן המוני שרשורים שבהם ביטאתי מורת רוח מאמירות ברוח כזאת או אפילו אמירות אגביות (אשתי לא עובדת, מכירה?) ואני לא היחידה (היו שהתייאשו ועזבו את הפורום).
אבל לא כדאי בשרשור ישן שהנושא הזה הוא הערת אגב בו.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
whybe יעוץ השקעות בראי עצמאות כלכלית פוסטים מאיכות נמוכה 5
S עצמאות כלכלית ממשכורת של מורה? האמנם? יומני מסע אישיים 144
Homer המשך הפרשה לפנסיה גם לאחר עצמאות כלכלית פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 16
N מלכוד 22 - ילדים או עצמאות כלכלית? אוף טופיק 73
Mose עצמאות כלכלית עד גיל 30? יומני מסע אישיים 13
S עצמאות כלכלית ללא חיסכון שוטף אוף טופיק 71
G לקנות דירה ולוותר על עצמאות כלכלית? שוק ההון 13
ב עצמאות כלכלית יומני מסע אישיים 26
לא חשוב שמות "חתרנות" - המחולל הסמוי מאחורי הפנטזיות הדינדיבידואליות כמו עצמאות כלכלית/המחאה החברתית? אוף טופיק 16
Q מציאת משמעות במצב של עצמאות כלכלית פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 34
F עצמאות כלכלית - תוך כמה זמן? יומני מסע אישיים 24
הנועזת עצמאות כלכלית: עיקר ותפל, קריאת תיגר על התמה המרכזית של הסולידית פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 277
ה תהייה [עצמאות כלכלית למעמד הנמוך] התפתחות אישית 115
pyrocks שירים שמדברים על אנטי-צרכנות\עצמאות כלכלית מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 3
T אין אכיפת רעש עצמאות 2023 אוף טופיק 7
M תיק השקעות ללא עצמאות בפעולות- מה לעשות? שוק ההון 37
איש ירח עצמאות פיננסית לתינוקות שלך דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 27
M עצמאות בתחום הדיגיטל התפתחות אישית 3
DavidA עצמאות ממערכת התשתיות בישראל אוף טופיק 68
de dud לגור בשכירות תמורת עצמאות פיננסית? פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 28
ח החלטת בית הדין בהאג והתארגנות כלכלית לקראתה פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 12
Y איך להגיע לעצמאות כלכלית? פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 32
A מעבר לקטנוע חשמלי - כדאיות כלכלית לעומת חסרון טווח הנסיעה מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 7
O בדרך לעצמאות כלכלית.. הרהורים יומני מסע אישיים 34
N קנית דירה ראשונה למגורים - התאבדות כלכלית או החלטה חכמה? נדל"ן 8
T זוג סולידי עם שאיפות לעצמאות כלכלית יומני מסע אישיים 13
ס יומן מסע בדרך לחירות כלכלית יומני מסע אישיים 13
W זוג בני כמעט 30 שרוצים להתפתח כלכלית- חוסכים כל חודש 14 אלף ורוצים להשקיע שוק ההון 12
P מדד איכות חיים 2020 (למ"ס) - שביעות רצון כלכלית אוף טופיק 0
A התנהלות כלכלית הורה מזדקן אוף טופיק 13
אחת שרוצה לדעת מחיילת לעצמאית (כלכלית) יומני מסע אישיים 27
P חשבתם פעם להצביע לפי מדיניות כלכלית ? פוסטים מאיכות נמוכה 32
S המסע לעצמאות כלכלית (בן 21) יומני מסע אישיים 33
M רכישת רכב. מה הדבר הנכון כלכלית? צרכנות פיננסית 18
השקעה לא מזל איזה משפט/מוטו מלווה אתכם לעצמאות כלכלית ? פוסטים מאיכות נמוכה 3
M מסודר כלכלית ואלהורי - מתקשה למצוא משמעות בחיים התפתחות אישית 86
L באמת יש התאוששות כלכלית? לפעמים נדמה שלא פוסטים מאיכות נמוכה 8
M עשיתי תוכנית כלכלית, לפני שמתחיל רוצה לוודא שלא טעיתי בדרך שוק ההון 25
אגוז_קוקוס לקיחת אחריות כלכלית לקראת ילד ראשון יומני מסע אישיים 45
rootcause בחורה חרדתית בדרך לבהירות כלכלית (?) יומני מסע אישיים 34
ס התנהלות כלכלית בזוגיות צרכנות פיננסית 9
ת ביטוח רכב - כיצד מחשבים עליית הפרמיה בהפעלת הפוליסה? והאם כדאי (כלכלית) להתעקש תמיד על ה.עצמית גבוה? צרכנות פיננסית 0
R זוג צעיר בצומת דרכים נדל"נית כלכלית נדל"ן 8
T התנהלות כלכלית נכונה - אתגר תכנוני צרכנות פיננסית 5
S לא סולידי, אבל עם יומרות להשתקם כלכלית יומני מסע אישיים 31
Z כדאיות כלכלית בהוצאת היתר בניה נדל"ן 4
M החלום שלי לצאת לעצמאות כלכלית מתי זה יקרה?? יומני מסע אישיים 17
W עזרה להורים מבוגרים בהתארגנות כלכלית והשקעה של סכום שניתן לסכנו שוק ההון 1
שמנת חמוצה גישה כלכלית - קפיטליזם, סוציאליזם וכל המאקרו.. דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 11
ב אלימות כלכלית - הצעת חוק חדשה על שולחן הכנסת אוף טופיק 254

נושאים דומים

Back
למעלה