• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

כלכלת ישראל ומלחמה

חברים,
מבקש להשאיר את הדיון בתחום המשמעויות הפיננסיות של המלחמה על כלכלת המדינה ולא לגלוש (באופן טבעי) להיבטים פוליטיים של מי ישלוט ומי ילך
תודה
+1
 
חברים,
מבקש להשאיר את הדיון בתחום המשמעויות הפיננסיות של המלחמה על כלכלת המדינה ולא לגלוש (באופן טבעי) להיבטים פוליטיים של מי ישלוט ומי ילך
תודה
התשובה לאיך המלחמה תשפיע על כלכלת ישראל היא בין השפעה שלילית מאוד לחיובית מאוד. כתבתי קודם במה זה תלוי. כל פרט אחר הוא סדר עשירי. ולא רק זה, אלא שגם ניהול המלחמה עצמה נגזר מהפוליטיקה ולא משיקולים אסטרטגיים.
 
האם האשם באסון הנוכחי ישאר בשלטון או לא, ואם לא, מי יחליף אותו
חמאס הוא האשם באסון הנוכחי, והוא לא ישאר בשלטון.
 
חמאס הוא האשם באסון הנוכחי, והוא לא ישאר בשלטון.
אני ממש לא בטוח שחמאס לא ישאר בשלטון. נחיה ונראה(אני לא יודע מה יקרה). ובכל מקרה, זה כמובן לא רלוונטי לשאלת כלכלת ישראל, אלא בעיקר לכלכלת עזה, כפי שגרהם כתב.
 
מה לגבי קריסה של חברות ביטוח?
- משיכת ביטוחי חיים לשארים של הנפטרים הצעירים
- בתים הרוסים
- רכבים הרוסים
זו כנראה רשימה חלקית מאוד .
מה המשמעות לגבי חברות הביטוח ועל הכלכלה אם ייקרסו?
לפני כמה שנים נאמר לי שחברות הביטוח מבוטחות בביטוחי משנה בחו"ל, לפי ויקיפדיה:
"ביטוח משנה נועד לבטח סיכונים בהיקף גדול מהיכולת הכלכלית הטבעית של חברות הביטוח, בעיקר במקרי קיצון שעשויים להוביל להתמוטטות חברת הביטוח בשל חוסר היכולת לפרוע את התחייבויותיהן."

אבל אני לא יודע עד כמה זה נכון.

מה שגם לפעמים יש החרגות על אירועי טרור ומלחמה בפוליסות והמדינה מפצה במקום - לא יודע אם זה קיים בכל מצב
 
מה לגבי קריסה של חברות ביטוח?
- משיכת ביטוחי חיים לשארים של הנפטרים הצעירים
- בתים הרוסים
- רכבים הרוסים
זו כנראה רשימה חלקית מאוד .
מה המשמעות לגבי חברות הביטוח ועל הכלכלה אם ייקרסו?
הפוליסות של דירות מחריגות כמעט תמיד מלחמה/אירועי טרור/מרד/התקוממות/מהפכה/זיהום רדיואקטיבי/חומר גרעיני/הפקעה/החרמה וכדומה (טכנית, זה בגלל שהמדינה כביכול אחראית במקרה הזה ואמורה לשלם, אבל מי יודע אם היא תשלם).

לגבי רכבים, יש חריגים בדרך כלל שכוללים נזק שמדינת ישראל משלמת, מה שגם אומר פטור מפעולות טרור.

לגבי ביטוח חיים, גם פה בדרך כלל מחריגים מלחמה/טרור/פלישה/שירות בכוחות הביטחון וכל מיני כאלו (יש גם החרגות של ספורט אתגרי/טיפוסים ומה לא).

בנוסף, הרבה מהנרצחים צעירים ככה שדירה וביטוח חיים לא בטוח שיש להם. לכן, לא הייתי דואג בכלל לחברות הביטוח. בקורונה, שמתו הרבה יותר, הם הסתדרו מצוין.
 
המצב נראה קצת מוזר
מיצד אחד אינפלציה דוהרת ,מיצד שני מיתון קשה בפתח
הדולר עולה אז צריך לעלות ריבית ,אבל יש מלחמה אז צריך להוריד,
מישהו יכול להסביר לקראת מה אנחנו הולכים,ומה צריך לעשות ?
בנוסף מה לגבי האטרקטיביות של אג״ח ממשלתי כרגע ?
תודה לעונים.
 
מה לגבי קריסה של חברות ביטוח?
- משיכת ביטוחי חיים לשארים של הנפטרים הצעירים
- בתים הרוסים
- רכבים הרוסים
זו כנראה רשימה חלקית מאוד .
מה המשמעות לגבי חברות הביטוח ועל הכלכלה אם ייקרסו?
כסף קטן.
את הבתים המדינה מתקנת, מכיר מקרוב לצערי.
 
נסיון של מי?

מובילי המחאה שומרים כרגע על ממלכתיות, השרים מצייצים על אחדות וחלקם לוקחים אחריות, בטלבזיה רשום ביחד ננצח,
יש עדיין איפוק מסוים כדי להציג אחדות ובצדק כדי להתמודד עם ההוה, בהמשך כשהמערכה תסתיים זה עלול להיות שונה.
 
אני תוהה באותו העניין - האם נראה השקעות מואצות מבחוץ כתמיכה אקטיבית בישראל? רכישת מניות של בנקים וחברות ישראליות ישירות בבורסה המקומית?
סימן ראשון ומעניין הוא הביקוש היפה לאגרות חוב של ממשלת ישראל על ידי מדינות אחרות. זה אקט תמיכה.

אני חושב שזה אפשרי ותלוי בהתנהלות הממשלה.
 
אשמח לשמוע את דעות חברי הפורום למשמעויות הפיננסיות של המלחמה בטווח הקצר ומעבר לכך, בודאי בסביבת הריבית הנוכחית.

אפשר להתייחס לכל היבט: שוק ההון, מטח, הריבית, היבטי חוב (משכנתא) מיסים צפויים, הזדמנויות (??) ועוד…
כבר דיברו פה על תרחיש של היפר אינפלציה בדומה והובלה למשבר כלכלי בדומה לאחר מלחמת יום הכיפורים והעשור האבוד כלכלית לאחר מכן, אז לכן פה אין לי מה להוסיף יותר מידי.

אלמנטים לפי דעתי כן ישפיעו מסיבית על הכלכלה הישראלית:
1. לפי דעתי שילוב של גיוס מסיבי (300,000 מגוייסים כרגע) יחד עם השפעות עלויות עקיפות של הפסדים של מקומות עבודה ועסקים אשר גוייסו למלחמה, יכולים להוביל למשבר כלכלי.
2. אלמנט הפיצויים עצמו - המבנה הבירוקרטי של מדינת ישראל ומוסדות משרדי הממשלה לא מאפשר בצורה לפצות או לשפות את המפונים והנפגעים בצורה נכונה. ישנו יותר מידי תהליכים בדרך העברת הכספים שפשוט גורמים לכסף ללכת לאיבוד.
3. שוק הנדל"ן בישראל - חסימת האופציה של פועלים פלשתינים לכניסה לישראל, תהווה מכה לשוק יזמות הנדל"ן בישראל. מה שיוביל לאי מסירת דירות בזמן \ קנסות לקבלנים \ ולאחר מכן גם קריסה של מספר חברות. דבר אשר ימשיך את המגמה של עליית מחירי נדל"ן.

בניגוד לאלו שחושבים שמדינת ישראל תתאושש בצורה מהירה לאחר המלחמה עקב השקעות חיצוניות שנובעות מהתמיכה בנו, אני לא רואה זאת קורה.
לשוק הגלובלי יש דברים ועיסוקים אחרים להתמודד איתם.
יתרה מכך המבנה החברתי במדינת ישראל וכל הקיטוב שקרה בשנה האחרונה יחזור לקדמת הבמה מאוד מהר, מה שיעיב ויפגע מהותית בכל אלמנט כלכלי שנוצר בעקבות הלחימה.

מה ניתן לעשות ברמה הלאומית:
1. מכרזים רשותיים - בנוסף על הסיוע הישיר לתושבים, על המדינה לפעול לטובת סיוע עקיף של הקצאת כספים לרשויות במדינת ישראל כאשר אותו כסף יהיה צבוע לטובת מכרזים של פיתוח תשתיות ועסקים באותה רשות כאשר אחד מהסעיפים יהיה העסקת תושבים ועסקים של אותה רשות.
דבר זה יוכל לתרום במישרין לפיתוח ושיקום רשויות מקומיות, אבל גם לפיתוח העסקים והאזרחים המקומיים.
2. הקמת קרנות סיוע ייעודיות אשר ינוהלו ויתופעלו על ידי המגזר השלישי - אחד התלונות העיקריות שאני תמיד נתקל בהם הוא שתמיד רוב הכסף מגיע דרך קבלני משנה של הממשלה (בנקים, וחברות ייעוץ פרטיות), ולכן לא תמיד הכסף מגיע למי שצריך אותו. הפעלה של תוכניות סיוע דרך המגזר השלישי תוכל להגיע ישירות לאלו שאכן זקוקים לו.

מה ניתן לעשות ברמה המקומית:
1. מיפוי ואיגום משאבים - ברמה המקומית קיימים המון קבוצות סיוע פרטיות ואזרחיות, רשות מקומית יכולה להתחיל למפות את כולם ולאגם את כל היכולות שלהם תחת פעילות אחת. לדוגמא הקמת מכרז ייעודי לפרויקט מהסוג הנ"ל.
2. שימוש בחברות הכלכליות לפיתוח עסקים מקומיים - חברות כלכליות ברשויות המקומיות הינן בעלות מנדט לפעול לטובת פיתוח עסקי של הרשות. חברה כלכלית של רשות מקומית יכולה לפעול להקמת עסקים תחת הרשות המקומית, כאשר אותם עסקים יתופעלו על ידי מוסדות הרווחה בעיר או התושבים. דבר זה יוכל גם לתת תעסוקה ברשות המקומית אך גם לתרום להכנסה של העיר.

מה ניתן לעשות ברמה האישית:
לחסוך ככל הניתן, להשקיע במדדים רחבים (מחוץ לישראל), לחפש הזדמנויות, ולפעול.
 
אוהב את הפורום אבל דיי עם הפסימיות המוגזמת.
המצב כרגע בהחלט לא מזעיר, אבל ההתארגנות האזרחית בשבועות האחרונים היא פשוט מרגשת...המלחמה הנוכחית הפכה אותי לאופטימי לגבי המדינה, יש לנו ציבור מדהים ברובו רוצה להיות חלק רוצה לתרום עם הנהגה בינונית בכל הרמות, ועכשיו רוב הציבור יודע את זה. אני חושב שהמלחמה הזאת תביא לשינויי עומק חיוביים בחברה הישראלית.

זה קצת מצחיק אבל היום המצב באירופה וארהב נראה לי משמעותית יותר נפיץ מישראל למרות כל החזיתות שבהן אנחנו מתמודדים. המחאות בקמפוסים בארהב והשתיקה של הbbc ואיגוד הכדורגל מביאים אותי להבנה שאנחנו בישראל לפחות מבינים את המצב שאנחנו נמצאים בו וערוכים אליו...

בתשובה קצרה לפותח השרשור, בטווח הקצר מדדי חול בטווח הבינוני(2+) ארוך ישראל.
 
אוהב את הפורום אבל דיי עם הפסימיות המוגזמת.
לדעתי הפסימיות אינה מוגזמת, ואפילו אינה מספיקה.

המצב כרגע בהחלט לא מזעיר, אבל ההתארגנות האזרחית בשבועות האחרונים היא פשוט מרגשת...
אותי היא מרגשת בקטע שלילי מאוד. אם הייתי אחד האויבים של מדינת ישראל, האירועים הנוכחיים היו ממלאים אותי ברוח יצירתית להזיק לישראל בכל מיני דרכים חדשות, בדגש על האלורטואיזם האזרחי שלה. כמו כן, אם הצבא הסדיר ומערך הלוגיסטיקה של צה"ל אינם באמת כשירים לספק מענה ראשוני לאירוע בטחוני כמו הפלישה של ה-07/10, זה מדאיג ביותר, ומשמח מאוד אנטישמים שמתפללים יום יום להשמדת ישראל. הקונספציה של "הצבא החזק במזרח התיכון" נשברה ממזמן, אבל האירוע הנוכחי ממש היווה מסמר אחרון בארון הקבורה שלה.

המודיעין הישראלי, כמו שתמיד היה, זחוח. לא אתפלא אם יישאר זחוח גם אחרי שיבצעו את כל התחקירים הדרושים, בדיוק כמו שהוא היה זחוח אחרי מלחמת יום כיפור.

חושש מאוד שבמערכות/מלחמות הבאות, הממשלה וצה"ל יבנו על זה שהאזרחים ירצו לסייע. לא לעולם חוסן. בסופו של דבר מדובר במשאבים מוגבלים שהולכים ואוזלים ובתרומות פרטיות שממש אין שום הכרח שיתקיימו גם בפעמים הבאות.

עם כל האלטרואיזם האזרחי, במקום שהאזרחים יהיו ייצרנים ויתרמו לתוצר, לרווחה, למחקר ולהתקדמות הטכנולוגית של הצבא, הם עסוקים בלארוז חבילות לחיילים ולרוץ לממ"דים. זה יפייפה ומדאיג באותו הזמן. הגירעון מחכה לנו ממש מעבר לפינה.

אני חושב שהמלחמה הזאת תביא לשינויי עומק חיוביים בחברה הישראלית.
גם אני בונה על זה שיתחוללו שינויים מהירים מהסוג שהתחוללו כאן אחרי משבר הבנקים ושנות הייצוב, ולא, משער שהמון ישראלים יעזבו. (בייחוד אלו שהפגינו סולידריות אזרחית בתקופה הזאת). בנוסף, הוואצפ' שלי מופצץ בשאלות של ישראלים שרוצים להוציא את הונם מהארץ, זה מדכא.

לגבי מה שמתחולל בעולם, ניכר שממש ממש שונאים אותנו. ושאלו ששונאים אותנו הכי הרבה, מתרבים הכי הרבה והכי מהר. בהצלחה לנו.

אבל הדבר הכי מרתיח בכל הסיפור הוא, שהמודל הישראלי דיי ברור כעת - שום דבר לא יזוז, אפילו אם יש דוחות של המבקר, עד שלא מגיע משבר משמעותי (אסון וורסאי, אסון מירון, פרשת רמדיה, אסון הכרמל, בולענים באיילון, וכעת ה-07/10).

ובנימה זו, הלכתי לשמוע קצת מני ממטרה בשביל להוריד את הדכדוך :/

אחרית דבר - למרות כל הכישלונות והמחדלים, אני מאמין ברוח הישראלית והיהודית.
 
נערך לאחרונה ב:
אוהב את הפורום אבל דיי עם הפסימיות המוגזמת.
המצב כרגע בהחלט לא מזעיר, אבל ההתארגנות האזרחית בשבועות האחרונים היא פשוט מרגשת...המלחמה הנוכחית הפכה אותי לאופטימי לגבי המדינה,
מצחיק איך המסקנות שלי הפוכות.

ההתארגנות האזרחית מראה שהממשלה לא מתפקדת ומורכבת מאנשים חסרי קישורים ואלה האנשים שמנהלים את המלחמה והמשק בשעת החרום הכי קשה שהיה במדינה.

יש לנו ציבור מדהים ברובו רוצה להיות חלק רוצה לתרום עם הנהגה בינונית בכל הרמות, ועכשיו רוב הציבור יודע את זה. אני חושב שהמלחמה הזאת תביא לשינויי עומק חיוביים בחברה הישראלית.
אכן,
הקרע יגדל. מכיון שהממשלה תאשים את כולם, את האנרכיסטים, בוגדים, שמאל, צה״ל, שב״כ, הסכמי אוסלו. זה יהווה מבחינתם תירוץ מדוע יש בעצם לחוקק חוקים כמו מה שקרעי רוצה כרגע.

זה קצת מצחיק אבל היום המצב באירופה וארהב נראה לי משמעותית יותר נפיץ מישראל למרות כל החזיתות שבהן אנחנו מתמודדים. המחאות בקמפוסים בארהב והשתיקה של הbbc ואיגוד הכדורגל מביאים אותי להבנה שאנחנו בישראל לפחות מבינים את המצב שאנחנו נמצאים בו וערוכים אליו...
לדעתי, זה ממש להיות כמו בת יענה ולהאמין בקונספציה תעמולתית מוטעית. להיות ישראלי בישראל בשנים האחרונות מסוכן בהרבה מלחיות בארה״ב או באירופה.


בתשובה קצרה לפותח השרשור, בטווח הקצר מדדי חול בטווח הבינוני(2+) ארוך ישראל.
לזה יש רק להגיד את הדבר הבא,

נפילות בבורסה בישראל, לא יגיעו למדד כמו s&p.
נפילות במדד כמו s&p, יגיעו לישראל.

אני אישית, לא הייתי משנה כרגע את הרכב התיק. מה שחשבתי שיקרה בכלכלה עוד 20 שנה וכך תכנתי את התיק לא השתנה. אלא אם הנחות הבסיס שלך השתנו, כלומר מה שחשבת שעתיד להתרחש בכלכלה 20 שנה קדימה השתנה בגלל המלחמה.
 
נערך לאחרונה ב:
החוסר תפקוד (אמיתי או נתפס) של הממשלה מול התארגנות פילנטרופית/אזרחית מאוד התחדדו במלחמה הנוכחית.

קודם כל הייתי מפריד בין "ממשלה" כגוף פוליטי של שרים וכו', לבין ממשלה כמערכת ממשלתית ביורוקרטית מקצועית.

הממשלה כגוף מקצועי טובה בהרבה דברים אבל לא בכל מה שנוגע לפיצוי, סבסוד, תמיכות וכו'. לא כי "הפקידים" הם עצלנים, טיפשים, אטומים ואוהבי ביורוקרטיה מיותרת אלא כי המבנה התיאורטי/משפטי הקיים (ויש חלופות ראויות אבל לא נכנס לזה) מחייבות את גורמי המקצוע לפעול בשיוויון ושקיפות - מראש. בד"כ זה נתפס כמשהו "טוב" אבל בפועל זה גורם להרבה עיוותים, תסכול ועוגמת נפש מכל המעורבים בדבר.

כלומר לפני שאפשר לחלק אפילו שקל, חייבים לקבוע נהלים מסודרים ומפורטים לחלוקה/סבסוד/תמיכה. וחייבים לנסות להתחשב מראש בכל תסריט אפשרי, אחרת לא ניתן יהיה לפצות במקרה מוצדק אך כזה שלא נכנס לתסריטים שהוגדרו מראש. ואח"כ צריך להמתין להסתייגויות של גורמים שונים, שתמיד ינסו להסיט ולשנות את הקריטריונים כדי להטיב עם קבוצות לחץ/אינטרסים שהם מייצגים. וצריך יהיה לתת אפשרות וזמן לערער/להגיש השגות על החלטת גורמי המקצוע וכו וכו'.

כל זה שונה בפילנטרופיה/התארגנות אזרחית. אם אני סומך עליך ומאמין לך וזה חשוב לי, אני אתרום לך, בכסף או שווה כסף. בלי צורך בנהלים, וערעורים ובלי תלונות ועתירות על זה שנהגתי בחוסר שיוויון או חוסר שקיפות. גם אם פקיד מקצועי מאמין לך וחושב שמגיע לך לקבל פיצוי - אם לא עמדת באיזשהו קריטריון שמישהו מתישהו קבע - הוא לא יוכל לפצות אותך. וזה גורם כמובן תסכול וחוסר אמון במערכת גם מצד האדם הנזקק וגם כמובן מצד הפקידים.

וזה שיש בישראל בסיס איתן ומדהים של התארגנות אזרחית יעילה, הוא משהו לעודד בעתיד וכן לתמוך בתקציבים, ציוד ואנשי מקצוע - גם על חשבון צמצום סמכויות וגבולות אחריות של הממשלה, מתוך הבנה שהממשלה לא צריכה ובעיקר לא יכולה לתת מענה מהיר ויעיל בתחומים אלה.
 
נערך לאחרונה ב:
כלומר לפני שאפשר לחלק אפילו שקל, חייבים לקבוע נהלים מסודרים ומפורטים לחלוקה/סבסוד/תמיכה. וחייבים לנסות להתחשב מראש בכל תסריט אפשרי, אחרת לא ניתן יהיה לפצות במקרה מוצדק אך כזה שלא נכנס לתסריטים שהוגדרו מראש. ואח"כ צריך להמתין להסתייגויות של גורמים שונים, שתמיד ינסו להסיט ולשנות את הקריטריונים כדי להטיב עם קבוצות לחץ/אינטרסים שהם מייצגים. וצריך יהיה לתת אפשרות וזמן לערער/להגיש השגות על החלטת גורמי המקצוע וכו וכו'.
זה בדיוק הבעיה. ברור שיש תרחישים. יש תרחישים כמעט לכל דבר, גם לפינוי של עשרות ישובים ומוות של אלפי אזרחים.

לא מפעילים אותם, או שנתנו להם להידרדר למקום שאי אפשר להפעיל אותם. וזה בדיוק אומר שלא רק השרים והיושבים בממשלה הם חדלי אישים אלא גם שהדרג המקצועי הידרדר.

זה מאוד מובן, מכיוון שמנכ״ל משרד הממשלה למשל, איש שאמור לתאם ולהיות אחראי על כל הדרג המקצועי ולהורות להם מה לעשות, לתאם הכל, הוא אפס כמו יוסי שלי. שלא לדבר על מנכ״ל משרד התחבורה, עם נסיון מקצועי של מארגן ליכודיאדה, או המנכ״ל החדש של בן גביר שמינה אותו באמצע המלחמה של איש שחסר כל נסיון בבטחון פנים.
 
לא חושב שזה יקרה הפעם. מצב הרוח ירוד ואנשים קונים בעיקר מה שצריך ואולי עוד מעט צריכה "רגשית". קשה לי לראות אנשים נכנסים לפרוייקטים של שיפוצים, קניית ריהוט, ארוחות שחיתות ממסעדות וכד'.
אנשים מוצאים הרבה כסף עכשיו על תרומות לצבא ולעוטף עזה ולדעתי זה ימשיך

בנוסף על ה400 אלף שמילואים עכשיו יש עוד 400 אלף משפחות שקונות להם דברים
זה הרבה מאוד צריכה

וגם יש את כל נושא הדיור; בתי מלון, חדרי הארחה והרבה יחידות דיור פרטיות
הכל הולך למפוני הדרום והצפון
כל דבר כזה בדרכ מצריך ריהוט מחדש. קניות ציוד בגדים וכו
(ושוב הרבה מתרומות)
אנחנו מארחים משפחה מהעוטף אצלנו
ולדעתי הוצאנו אנחנו על צריכה בשביל כבר מעל 10k (מזגן חדש, קניות בסופר, מוצרי חשמל קטנים, ניקיון וכו)
ועוד השכנים שלנו גם תרמו סביב 10k נוסף בביגוד. משחקים. אוכל. קניות. השכרת רכב וכו


שוק הנדל"ן בישראל - חסימת האופציה של פועלים פלשתינים לכניסה לישראל, תהווה מכה לשוק יזמות הנדל"ן בישראל. מה שיוביל לאי מסירת דירות בזמן \ קנסות לקבלנים \ ולאחר מכן גם קריסה של מספר חברות. דבר אשר ימשיך את המגמה של עליית מחירי נדל"ן
אני גם חושב שזה בעיה גדולה

מקווה לחשוב שהמדינה תעמיד לכל הקבלנים הלוואות ללא ריבית על ההון הקבור
בדומה למה שהיה בקורונה
ואולי פתור זמני ממסים איפה שזה רלוונטי על דברים שמחכים ומוקפאים
ואז אחרי כמה חודשים של קפיאה הכל ימשיך יחסית רגיל



אותי היא מרגשת בקטע שלילי מאוד. אם הייתי אחד האויבים של מדינת ישראל, האירועים הנוכחיים היו ממלאים אותי ברוח יצירתית להזיק לישראל בכל מיני דרכים חדשות, בדגש על האלורטואיזם האזרחי שלה. כמו כן, אם הצבא הסדיר ומערך הלוגיסטיקה של צה"ל אינם באמת כשירים לספק מענה ראשוני לאירוע בטחוני כמו הפלישה של ה-07/10, זה מדאיג ביותר, ומשמח מאוד אנטישמים שמתפללים יום יום להשמדת ישראל. הקונספציה של "הצבא החזק במזרח התיכון" נשברה ממזמן, אבל האירוע הנוכחי ממש היווה מסמר אחרון בארון הקבורה
רוב התרומות של הציוד לצבא היום הם של דברים לא חשובים ולא נדרשים למלחמה
(דאודורנטים, ביגוד תרמי (יש גטקס ומעילים), אוכל (יש מנות קרב), לדרמנים, בוקסרים, גרבים (אפשר לעשות כביסה או פשוט לא להחליף במלחמה), ועוד הרבה דברים שהם במקרה הטוב משפרי מצב רוח ובמקרה הרע ניצול ציני של המצב בידי יחידות עורפיות)

מעבר לכך יש הרבה באזז סביב אפודים קרמיים, אמצעי ראיית לילה. כוונות מיוחדות וכו
אבל זה בא בעיקר ממילואמניקים צעירים שלא מבינים איך עולם המילואים עובד
מה שיש בסדיר לא תמיד יש במילואים בחלטה של ניצול משאבים מיטבי (לא קשור לאם חשוב או לא. פשוט אסטרטגית לפעמים עדיף לקיים 2 גדודי חיר בלי ציוד לחימה מתקדם מאשר גדוד חיר אחד עם כל הציוד)

מהניסיון שלי הציוד והאוכל שנתרם אלינו כל מערכה שהיתה היה מחזיק לרוב גם חצי שנה אחרי
כל חייל במחלקה שלי היה מקבל איזב 10 דודדורנטים ו10 משחות שיניים ו30 סטים של הלבשה תחתונה
(וזה אחרי שהיינו עושים בגדוד חלוקה הוגנת כל החיילים. היה לנו פשוט בקבוע מכולה כפולה מלאה רק של תרומות)

עם ישראל מדהים ביכולת נתינה שלנו וזה מאוד מעלה את המורל ותמיד עדיף לאכול בגאט שניצל או מנה חמה על מנת קרב
אבל זה לא דברים שצריך בשביל להילחם חשוב להבין את זה
 
3. שוק הנדל"ן בישראל - חסימת האופציה של פועלים פלשתינים לכניסה לישראל, תהווה מכה לשוק יזמות הנדל"ן בישראל. מה שיוביל לאי מסירת דירות בזמן \ קנסות לקבלנים \ ולאחר מכן גם קריסה של מספר חברות. דבר אשר ימשיך את המגמה של עליית מחירי נדל"ן.
לא רק פועלים מהשטחים או מעזה, הבעיה תהיה גדולה יותר.



״אין כניסה לערבים ישראלים, רק יהודים ועובדים זרים״
 
מעבר לכך יש הרבה באזז סביב אפודים קרמיים, אמצעי ראיית לילה. כוונות מיוחדות וכו
אבל זה בא בעיקר ממילואמניקים צעירים שלא מבינים איך עולם המילואים עובד
בוא תסביר לי איך עולם המילואים עובד ומה הרציונל מאחורי זה שלאנשי היחידות המיוחדות חסר ציוד?
אני מבין את הרצון לא להעביר ביקורת על המדינה והצבא בתקופה כזו אבל אם יש פאשלות צריך להכיר בהן כדי שנוכל לתקן.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
נ הקמה אפשרית משטרת דת והשפעתה על כלכלת ישראל פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 405
ש ת"א 125 מול אינדקס כלכלת ישראל שוק ההון 22
Tsachi01 כלכלת הפלטפורמה אוף טופיק 95
י כלכלת בחירות, מה זה יעשה בשוק דובי פוסטים מאיכות נמוכה 74
maverick מדוע המשקל של כלכלת סין במדד העולמי כל כל נמוך? שוק ההון 16
J מהרהר בבחירת התואר הנכון כלכלת סביבה/כלכלה מנהל עסקים התפתחות אישית 2
1337justme תרחיש בו סין הופכת לשולטת על כלכלת העולם שוק ההון 12
L איך כלכלת שבדיה עובדת? אוף טופיק 7
C כלכלת בחירות - הטבות סוציאליות בדיור נדל"ן 7
Izik פיטר שיף-כלכלת ארהב שוק ההון 38
S כלכלת משפחה כשחצי מהמשפחה לא רוצה להיות פרוגלית צרכנות פיננסית 15
yossik קריסת כלכלת יוון אוף טופיק 32
ש תכנית הDRIP של אינטראקטיב ישראל שוק ההון 1
ש השקעה בקרנות איריות דרך אינטרקטיב ישראל שוק ההון 4
D מעבר מאינטרקטיב ישראל לIBKR שוק ההון 1
סנופקין חוות דעת: פתיחת חשבון ב IB ישראל וחיבור לחשבון האמריקאי שלי ב IB שוק ההון 51
ר השפעת יחסי ישראל-אירלנד על קרנות איריות שוק ההון 21
קפיטליסט_מרושע המלצה: "כסף קטן" - ספרוני חינוך פיננסי לילדים של בנק ישראל התפתחות אישית 0
נ שאלה בנוגע לבעלות בקרן סל ולמקרה בו מדינת ישראל מושמדת פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 119
ד אג"ח ממשלת ישראל דולרית ב5.6%- איך קונים שוק ההון 1
N הגשת דו''ח ראשון על דיווידנדים אצל ברוקר זר לאזרח ארה''ב תושב ישראל מיסים 6
Yuvalbuz3 הנהירה של כל צעירי ישראל ללימודי מדעי המחשב התפתחות אישית 57
מ Interactive brokers העולמית או ישראל שוק ההון 7
L אינבסקו מול בלקרוק (ישראל) שוק ההון 6
ע חשבון בנק באירופה לתושב ישראל עם דרכון אירופאי צרכנות פיננסית 2
ה מודיס צפויה להוריד את דירוג האשראי של ישראל פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 168
Y חלוקת הארץ לשתי מדינות - ישראל ופלסטין פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 28
מ ההבדל בין אינטראקטיב ברוקר ישראל לאינטראקטיב ברוקר האמריקאי אוף טופיק 12
G השקעה דרך בורסת ישראל או בורסת ארה"ב? מה הדרך הנכונה להשלים את תיק המניות שלי? שוק ההון 4
ה תשואה שקרובה לבנק ישראל שוק ההון 15
פיש עמלת המרת מטח באינטראקטיב ישראל פוסטים מאיכות נמוכה 3
ב הטבות בנק ישראל/בנקים אחרים ללוקחי משכנתא נדל"ן 0
ז פתיחת חשבון ב IB - אין אפשרות לבחור ישראל במדינה פוסטים מאיכות נמוכה 7
F טווח שער הדולר-שקל ומדדים שבנק ישראל בוחן ? שוק ההון 4
S אלטרנטיבה אגחית לקרן כספית המבטיחה תשואה ריאלית ולא תשואה שקרובה לריבית בנק ישראל? שוק ההון 33
Y הוצאת כספים מ401K אמריקאי לאזרח ישראל שאיננו אזרח או תושב ארה"ב מיסים 1
H הטבת מילואים ברשות מקרקעי ישראל נדל"ן 19
SwingMan חלופות להשקעה באג"ח של מדינת ישראל שוק ההון 1
R פורסם תזכיר חוק המצמצם את אי הוודאות בנוגע לשאלה מיהו תושב ישראל לצורכי מס פוסטים מאיכות נמוכה 4
M קורס ברוקר למסחר בבורסה של אינטראקטיב ישראל- מישהו מכיר יכול להמליץ ? פוסטים מאיכות נמוכה 1
F שאלה על בלאקרוק ישראל ומסחר בקרנות פוסטים מאיכות נמוכה 1
A נתונים מטורפים של הצלחת עסקים בארהב לעומת ישראל אוף טופיק 14
vaccinium תשלום מס בישראל של תושב ישראל אשר גר ועובד בארה״ב מיסים 15
א פיזור VS מיסוי - משקל ישראל בחשבון פטור שוק ההון 17
T התייעצות לגבי מעבר מארה"ב לאירופה (לא אזרח אמריקאי, לא תושב ישראל, כן אזרח של מדינת באיחוד האירופי) אוף טופיק 1
K אזרח אמריקאי תושב ישראל - פק״מ בארץ שוק ההון 12
identitybridge פתיחת חשבון בInteractive Brokers - ישראל, אנגליה או אמריקה צרכנות פיננסית 21
Homer אגח דולרי של ממשלת ישראל עם תשואה נטו 50%? שוק ההון 4
R קניית אגח ישראל בIB שוק ההון 1
G הוזלת עמלות הפקדה באינטרקטיב ישראל שוק ההון 3

נושאים דומים

Back
למעלה