• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

כתבה - "רשות ני"ע קנסה את בית ההשקעות אינטראקטיב ישראל ב-607 אלף ש"ח"

Glazgo

משתמש בכיר
הצטרף ב
6/7/15
הודעות
1,441
דירוג
1,627
פורסם היום בכלכליסט, TheMarker וכו'. כתבה מלאה בכלכליסט כאן.

לדברי הכתבה הרשות לניירות ערך קנסה את בית ההשקעות אינטראקטיב ישראל בסך של 607 אלף ש"ח בעקבות שורת הפרות מהותיות בתחום המסחר העצמאי, כשהחמורה שבהן היא ניגוד עניינים מובהק מול לקוחותיה: אינטראקטיב אפשרה ללקוחות לעקוב אחר תיקי השקעות של נציגי החברה או סוחרים אחרים, אך קיבלה החזרי עמלות מהברוקר שכללו את עמלות המסחר שלה, וגם את העמלות של הלקוחות העוקבים. כך נוצר אינטרס מובנה של החברה לבצע כמה שיותר פעולות מסחר, גם כשאין בכך תועלת ללקוח, ולהגדיל את היקף העמלות על חשבונו.

טענת החברה כי לא חל עליה איסור להיות בניגוד עניינים, אלא שהיא רק נדרשת לגלות את ניגוד העניינים ללקוחות, נדחתה בידי הרשות.

לפי הכתבה נמצאו הפרות נוספות, וכן ליקויים חמורים בגילוי נאות. כך נטען כי אינטראקטיב לא הציגה ללקוחות את רמת הסיכון המומלצת, לא קיבלה את הסכמתם לרמת הסיכון בפועל, ולא חשפה את הזיקות הקיימות שלה לנכסים ששווקו. כל אלו לדברי הרשות פגעו ביכולתם של הלקוחות לקבל החלטות השקעה מושכלות, והובילו להטלת הקנס מצד הרגולטור.
 
למה זה נשמע לי פרקטיקה דומה למה שעושים כל בתי ההשקעות בניהול אקטיבי ללקוחות?
 
למה זה נשמע לי פרקטיקה דומה למה שעושים כל בתי ההשקעות בניהול אקטיבי ללקוחות?
חובצים תיקים? כן.
את זה:
וכן ליקויים חמורים בגילוי נאות. כך נטען כי אינטראקטיב לא הציגה ללקוחות את רמת הסיכון המומלצת, לא קיבלה את הסכמתם לרמת הסיכון בפועל, ולא חשפה את הזיקות הקיימות שלה לנכסים ששווקו.
לא.
 
@אורי ג. - קודם כל, מודה שצחקתי בקול כשקראתי את ההתייחסות ל"חביצה" (למונח churn באנגלית אני רגיל, אבל בעברית..) :)

לגבי נושא המכירות התכופות בידי גופים בנקאיים אחרים - מצד אחד ברור לי שמכירה "עודפת" מתרחשת, אבל מצד שני, זה נשמע כאילו הם עושים זאת בדרך שנמנעת מלהציב אותם בניגוד עניינים כמו במקרה של אינטראקטיב ישראל (אחרת הם היו חשופים לקנסות בעצמם) - או לפחות נמנעים מניגוד עניינים שאינו גלוי.

איפה בעצם עובר הגבול? האם אצלם זה עובד בגלל העובדה שהם לא מקבלים חזרה עמלות מסחר של הלקוחות שלהם מברוקר חיצוני (אלא רק מתוגמלים ישירות בידי מנגנון עמלת קניה ומכירה מהלקוחות עצמם, דבר שמונע את חוסר השקיפות)?
 
אגב, יכול להיות שזה הדבר הכי טוב שקרה להם.
ככה הם משווקים כביכול הם מפוקחים בארץ מלא-מלא.
 
מזל שהממונה על שוק ההון פתר את הבעיות האמיתיות בתחום אחריותו, שיש לו זמן להתעסק בשטויות.
 
מזל שהממונה על שוק ההון פתר את הבעיות האמיתיות בתחום אחריותו, שיש לו זמן להתעסק בשטויות.
לא חולק, רק שווה לשים לב שיש את רשות ניירות ערך (זו שמוזכרת בכתבה), ואת רשות שוק ההון (שכשלה בפרשת סלייס) - מדובר בשני גופים שונים.
 
איפה בעצם עובר הגבול? האם אצלם זה עובד בגלל העובדה שהם לא מקבלים חזרה עמלות מסחר של הלקוחות שלהם מברוקר חיצוני (אלא רק מתוגמלים ישירות בידי מנגנון עמלת קניה ומכירה מהלקוחות עצמם, דבר שמונע את חוסר השקיפות)?
הגבול מבחינת מי?
מבחינתי קונים ולא מוכרים אי פעם אא"כ צריכים את הכסף.
מבחינת החוק והתקנות?
כל עוד ניתן גילוי נאות הכל בסדר.

מותר לקבל עמלות מסחר חזרה מברוקר חיצוני.

ההחלטה:
 
לא חולק, רק שווה לשים לב שיש את רשות ניירות ערך (זו שמוזכרת בכתבה), ואת רשות שוק ההון (שכשלה בפרשת סלייס) - מדובר בשני גופים שונים.
צודק.
 
יותר מ-3 פעולות לכל הפקדת כסף
באמת? איפה זה נקבע? ומה נחשב "הפקדת כסף" מזכה (האם כל פעם שלקוח מפקיד X שקלים מותר לעשות 3 פעולות העולות כדי סה"כ סכום האחזקות שלו, של 20X, או 3 פעולות בגובה X סה"כ?)

מבחינת החוק והתקנות?
כל עוד ניתן גילוי נאות הכל בסדר.

זה מעניין - מקריאת ההחלטה עצמה עולה שדווקא בשירותי מעקב תיקים כמו שהציעה אינטראקטיב ישראל יש איסור ממשי על ניגודי עניינים מסוימים, גם במקרה של גילוי נאות.
כך, בסעיף 38 של ההוראה לבעלי רישיון בקשר למתן שירותים תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים של הרשות לניירות ערך נכתב כי:
תגמול נעקב בידי בעל הפלטפורמה, ככל שקיים, ייעשה לפי מפתח שיקבע על ידי בעל הפלטפורמה באופן שיצמצם ניגוד עניינים עם הלקוח, וימנע קיומו של תמריץ העלול לגרום לפגיעה בלקוחות. כך, תגמול מותר יהיה תגמול המבוסס על מספר העוקבים או מידת מומחיותו וניסיונו של הנעקב. מנגד, תגמול המבוסס על מספר העסקאות שביצעו העוקבים או על תשואת התיק ייחשב לתגמול הפוגע בלקוחות.
 
זה מעניין - מקריאת ההחלטה עצמה עולה שדווקא בשירותי מעקב תיקים כמו שהציעה אינטראקטיב ישראל יש איסור ממשי על ניגודי עניינים מסוימים, גם במקרה של גילוי נאות.
כך, בסעיף 38 של ההוראה לבעלי רישיון בקשר למתן שירותים תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים של הרשות לניירות ערך נכתב כי:
איני מומחה לעניין ואיני עו"ד וגם זה לא כ"כ מעניין אותי אבל ככל שידוע לי בית השקעות רגיל או סתם חברה לניהול תיקים מרוויחים גם מפעולות קנייה ומכירה ללקוח, כלומר הם מקבלים תגמול מעמלות ק/מ שהלקוח מחויב בהם ושהם אלא שבעצם מבצעים את הקניות והמכירות. ככה זה היה בעבר לפחות, זה בוודאות של 100% אני יודע.
סעיף 17 ב' (3) לחוק ני"ע:
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
R כתבה בכלכליסט - חשש לכספי חוסכים בעשרות מיליונים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
M כתבה בגלובס בזמן לא נוח (מבחינתי) נדל"ן 49
Homer כתבה מלפני 10 שנים, עדיין רלבנטית? אוף טופיק 3
c881 כרגע כתבה בערוץ 12 נדל"ן 31
c881 כתבה שקראתי, דוגמה לאנשים שלא נשארים ב-מיינדסט של "מקופח" התפתחות אישית 258
M כתבה שמעצבנת אותי על סל מוצרים ויוקר המחייה מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 99
c881 כתבה כרגע על מחיר למשתכן בראש העין נדל"ן 45
F כתבה שהתפרסמה בגלובס - "האינפלציה חורגת מהיעד, ובנק ישראל במלכוד: האם להעלות ריבית ולטלטל את שוק המשכנתאות?" פוסטים מאיכות נמוכה 1
א כתבה בכלכליסט - מודל הפנסיה ישתנה, דמי הניהול יזנקו פוסטים מאיכות נמוכה 22
K כתבה מהיום המתייחסת באופן שלילי לדמי ניהול נמוכים מהפנסיה שוק ההון 5
G כתבה חדשה בYNET+ על מינימליזם מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 1
S מחפש כתבה מ 2011 שנעלמה אוף טופיק 2
נ כתבה מלפני שנה על אגרות חוב אוף טופיק 9
unrealx כתבה מעניינת על משקיעי הנדל"ן בארץ נדל"ן 3
ה כתבה בנושא ריבית אפסית וקצבאות הפנסיה שוק ההון 53
נ כתבה שמסבירה על הלוואות ולא מעודדת לקיחה שלהם מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 6
S כתבה : מלך האג"ח: "אני לחלוטין מאמין שמדד ה-S&P500 יקבע שפל חדש" שוק ההון 60
light007 פקטורים, כתבה מעניינת בכלכליסט אוף טופיק 0
Roi כתבה מפתיעה ב YNET על חסכון לעתיד מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 4
esho המחקר הגדול על מניות או נדל"ן מכריע: קנו דירה. בחו"ל (כתבה ב TheMarker) שוק ההון 10
M כתבה על מדד Indxx USA E-Commerce Index שוק ההון 0
K כתבה על מניות דיבידנדים שוק ההון 6
R מתנות - אני יודעת שהסולידית כתבה פוסט על זה אבל - תמיכה נפשית מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 23
wa11a הורדת מס על הבורסה - כתבה מכלכליסט אוף טופיק 18
Jane Doe כתבה מעניינת על הכלכלה הסודית של החרדים פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 263
O כתבה מעניינת על הכלכלה העולמית אוף טופיק 7
I כתבה דוקומנטרית מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 0
Sinister כתבה מעולה על קרנות מנוהלות שוק ההון 2
עמוס האם לבחור פנסיה לפי דמי ניהול כתבה בדה מרקר שוק ההון 13
גרהם כתבה בזכות הצרכניזם (עם ניואנסים) מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 4
משה כתבה נחמדה לפתיחת "העולם הסולידי" עם אנשים אחרים מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 4
ע קרן חרום כתבה בכלכליסט מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 18
ע מבקש המלצה על סרט/סרטון/כתבה על מינימליזם/פשטות מרצון מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 3
גרהם עוד כתבה על "למה המדינה לא משלמת לי כסף" צרכנות פיננסית 4
שמוליק קיפוד כתבה חדשה על העוני בארץ מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 60
mudale222 כתבה משעשעת שמראה דוג' טובה עד כמה מיתוג זה בולשיט מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 0
V מפתיע - כתבה רגועה ושקולה בין ים הכותרות המפחידות שוק ההון 11
D כתבה ממומנת עם הרבה רעיונות "טובים" אוף טופיק 2
c881 כתבה ב - YNET אוף טופיק 6
זאב כתבה על מינימליזם בכלכליסט סופ"ש מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 16
Y אתר רשות המיסים מחו"ל מיסים 9
P דוח שנתי אתר רשות המס - איך לצרף נספח שבח? מיסים 2
A ביטוח רשות של חפצים ביתיים מפני נזקי מלחמה מטעם המדינה מיסים 25
C שווי מוצר משומש מחו"ל עבור הרחבת ביטוח תכולה למלחמה - ביטוח רשות לחפצים ביתיים של מס רכוש מיסים 1
M רשות שוק ההון רוצה לחסל את הIRA פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 52
עתיד מתוק אחת ולתמיד - מה יחס רשות המיסים למט"ח? מיסים 24
A אימות נתונים של רשות המיסים? נדל"ן 15
A שומה סופית של רשות המיסים נדל"ן 10
י רשות המסים פתחה את הרישום ל״בעל עסק זעיר״ יזמות והגדלת הכנסות 0
א משהו לא ברור בסימולטור של רשות המיסים מיסים 21

נושאים דומים

Back
למעלה