פורסם היום בכלכליסט, TheMarker וכו'. כתבה מלאה בכלכליסט כאן.
לדברי הכתבה הרשות לניירות ערך קנסה את בית ההשקעות אינטראקטיב ישראל בסך של 607 אלף ש"ח בעקבות שורת הפרות מהותיות בתחום המסחר העצמאי, כשהחמורה שבהן היא ניגוד עניינים מובהק מול לקוחותיה: אינטראקטיב אפשרה ללקוחות לעקוב אחר תיקי השקעות של נציגי החברה או סוחרים אחרים, אך קיבלה החזרי עמלות מהברוקר שכללו את עמלות המסחר שלה, וגם את העמלות של הלקוחות העוקבים. כך נוצר אינטרס מובנה של החברה לבצע כמה שיותר פעולות מסחר, גם כשאין בכך תועלת ללקוח, ולהגדיל את היקף העמלות על חשבונו.
טענת החברה כי לא חל עליה איסור להיות בניגוד עניינים, אלא שהיא רק נדרשת לגלות את ניגוד העניינים ללקוחות, נדחתה בידי הרשות.
לפי הכתבה נמצאו הפרות נוספות, וכן ליקויים חמורים בגילוי נאות. כך נטען כי אינטראקטיב לא הציגה ללקוחות את רמת הסיכון המומלצת, לא קיבלה את הסכמתם לרמת הסיכון בפועל, ולא חשפה את הזיקות הקיימות שלה לנכסים ששווקו. כל אלו לדברי הרשות פגעו ביכולתם של הלקוחות לקבל החלטות השקעה מושכלות, והובילו להטלת הקנס מצד הרגולטור.
לדברי הכתבה הרשות לניירות ערך קנסה את בית ההשקעות אינטראקטיב ישראל בסך של 607 אלף ש"ח בעקבות שורת הפרות מהותיות בתחום המסחר העצמאי, כשהחמורה שבהן היא ניגוד עניינים מובהק מול לקוחותיה: אינטראקטיב אפשרה ללקוחות לעקוב אחר תיקי השקעות של נציגי החברה או סוחרים אחרים, אך קיבלה החזרי עמלות מהברוקר שכללו את עמלות המסחר שלה, וגם את העמלות של הלקוחות העוקבים. כך נוצר אינטרס מובנה של החברה לבצע כמה שיותר פעולות מסחר, גם כשאין בכך תועלת ללקוח, ולהגדיל את היקף העמלות על חשבונו.
טענת החברה כי לא חל עליה איסור להיות בניגוד עניינים, אלא שהיא רק נדרשת לגלות את ניגוד העניינים ללקוחות, נדחתה בידי הרשות.
לפי הכתבה נמצאו הפרות נוספות, וכן ליקויים חמורים בגילוי נאות. כך נטען כי אינטראקטיב לא הציגה ללקוחות את רמת הסיכון המומלצת, לא קיבלה את הסכמתם לרמת הסיכון בפועל, ולא חשפה את הזיקות הקיימות שלה לנכסים ששווקו. כל אלו לדברי הרשות פגעו ביכולתם של הלקוחות לקבל החלטות השקעה מושכלות, והובילו להטלת הקנס מצד הרגולטור.