• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

כלכלת ישראל ומלחמה

אנשים מוצאים הרבה כסף עכשיו על תרומות לצבא ולעוטף עזה ולדעתי זה ימשיך

בנוסף על ה400 אלף שמילואים עכשיו יש עוד 400 אלף משפחות שקונות להם דברים
זה הרבה מאוד צריכה
נדמה לי שאתה מושפע מהמקרה הפרטי שלך (וכל הכבוד לך אם כבר מעלים את זה).
אין סיכוי שאנשים במילואים צורכים יותר מאשר בשגרה ולצער כולנו המלחמה כנראה תפגע במשק.
בינתיים ירידה חדה בשימוש בכרטיסי אשראי ואני מניח שהמצב הזה יימשך.
 
בוא תסביר לי איך עולם המילואים עובד ומה הרציונל מאחורי זה שלאנשי היחידות המיוחדות חסר ציוד?
אני מבין את הרצון לא להעביר ביקורת על המדינה והצבא בתקופה כזו אבל אם יש פאשלות צריך להכיר בהן כדי שנוכל לתקן.
כמו בכל ארוע גדול מאד כנראה יש דוגמאות לשתי הטענות.
לא יעלה על הדעת שלוחמים ביחידות מובחרות לא יקבלו ציוד מיגון דרוש (ואני מקבל את הטענה שהציוד המוזכר אכן דרוש) ומנגד, השאלה למה חיים "רק" על מנות קרב אינה במקומה ברוב המקרים.
 
אישית, אני מעדיף לא להאשים בפלילים, מה שאפשר להפיל על "טמטום אנושי".
אבל, נשמע קצת כמו המקרים של צבא רוסיה הגדול... שהאפסנאים חשבו שיוכלו למכור ציוד לתועלתם ובמקרה הכי גרוע, אנשים יתרמו לחברים שלהם.

never_.jpg
 
המצב נראה קצת מוזר
מיצד אחד אינפלציה דוהרת ,מיצד שני מיתון קשה בפתח
הדולר עולה אז צריך לעלות ריבית ,אבל יש מלחמה אז צריך להוריד,
מישהו יכול להסביר לקראת מה אנחנו הולכים,ומה צריך לעשות ?
בנוסף מה לגבי האטרקטיביות של אג״ח ממשלתי כרגע ?
תודה לעונים.
האינפלציה כרגע לא דוהרת במיוחד אם מסתכלים על הנתונים מלפני יומיים, ובגלל שיש מלחמה אז יש מיתון כי אנשים פחות עושים קניות משמעותיות ופחות יוצאים לבלות וממילא זה עוצר את האינפלציה כי הצרכנים לא קונים... שזה בדיוק מה שהעלאת ריבית מנסה להשיג, שאנשים יהיה להם פחות כסף לקנות וממילא פחות יקנו, וממילא יהיה לחץ על המוכרים שלא יעלו מחירים, כי אין קונים...

הדולר עולה ולכן אכן צריך להעלות ריבית כדי לחזק את השקל, אבל יש צורך יותר גדול שלא נכנס למיתון קשה כי הריבית היום גבוהה, וממילא זה מכביד מאוד על המשק כשזה מגיע ביחד עם מלחמה שגורמת לאנשים לא להוציא כסף.

אג"ח ממשלתי זה מקום מפלט לכל מי שמפחד להשקיע במניות בתקופה כזאת, אבל ברור שזה לא ההשקעה הכי כדאית... בסוף הריבית ירדה פלוס שהסיכון עלה...
 
כבר דיברו פה על תרחיש של היפר אינפלציה בדומה והובלה למשבר כלכלי בדומה לאחר מלחמת יום הכיפורים והעשור האבוד כלכלית לאחר מכן, אז לכן פה אין לי מה להוסיף יותר מידי.

אלמנטים לפי דעתי כן ישפיעו מסיבית על הכלכלה הישראלית:
1. לפי דעתי שילוב של גיוס מסיבי (300,000 מגוייסים כרגע) יחד עם השפעות עלויות עקיפות של הפסדים של מקומות עבודה ועסקים אשר גוייסו למלחמה, יכולים להוביל למשבר כלכלי.
2. אלמנט הפיצויים עצמו - המבנה הבירוקרטי של מדינת ישראל ומוסדות משרדי הממשלה לא מאפשר בצורה לפצות או לשפות את המפונים והנפגעים בצורה נכונה. ישנו יותר מידי תהליכים בדרך העברת הכספים שפשוט גורמים לכסף ללכת לאיבוד.
3. שוק הנדל"ן בישראל - חסימת האופציה של פועלים פלשתינים לכניסה לישראל, תהווה מכה לשוק יזמות הנדל"ן בישראל. מה שיוביל לאי מסירת דירות בזמן \ קנסות לקבלנים \ ולאחר מכן גם קריסה של מספר חברות. דבר אשר ימשיך את המגמה של עליית מחירי נדל"ן.

בניגוד לאלו שחושבים שמדינת ישראל תתאושש בצורה מהירה לאחר המלחמה עקב השקעות חיצוניות שנובעות מהתמיכה בנו, אני לא רואה זאת קורה.
לשוק הגלובלי יש דברים ועיסוקים אחרים להתמודד איתם.
יתרה מכך המבנה החברתי במדינת ישראל וכל הקיטוב שקרה בשנה האחרונה יחזור לקדמת הבמה מאוד מהר, מה שיעיב ויפגע מהותית בכל אלמנט כלכלי שנוצר בעקבות הלחימה.

מה ניתן לעשות ברמה הלאומית:
1. מכרזים רשותיים - בנוסף על הסיוע הישיר לתושבים, על המדינה לפעול לטובת סיוע עקיף של הקצאת כספים לרשויות במדינת ישראל כאשר אותו כסף יהיה צבוע לטובת מכרזים של פיתוח תשתיות ועסקים באותה רשות כאשר אחד מהסעיפים יהיה העסקת תושבים ועסקים של אותה רשות.
דבר זה יוכל לתרום במישרין לפיתוח ושיקום רשויות מקומיות, אבל גם לפיתוח העסקים והאזרחים המקומיים.
2. הקמת קרנות סיוע ייעודיות אשר ינוהלו ויתופעלו על ידי המגזר השלישי - אחד התלונות העיקריות שאני תמיד נתקל בהם הוא שתמיד רוב הכסף מגיע דרך קבלני משנה של הממשלה (בנקים, וחברות ייעוץ פרטיות), ולכן לא תמיד הכסף מגיע למי שצריך אותו. הפעלה של תוכניות סיוע דרך המגזר השלישי תוכל להגיע ישירות לאלו שאכן זקוקים לו.

מה ניתן לעשות ברמה המקומית:
1. מיפוי ואיגום משאבים - ברמה המקומית קיימים המון קבוצות סיוע פרטיות ואזרחיות, רשות מקומית יכולה להתחיל למפות את כולם ולאגם את כל היכולות שלהם תחת פעילות אחת. לדוגמא הקמת מכרז ייעודי לפרויקט מהסוג הנ"ל.
2. שימוש בחברות הכלכליות לפיתוח עסקים מקומיים - חברות כלכליות ברשויות המקומיות הינן בעלות מנדט לפעול לטובת פיתוח עסקי של הרשות. חברה כלכלית של רשות מקומית יכולה לפעול להקמת עסקים תחת הרשות המקומית, כאשר אותם עסקים יתופעלו על ידי מוסדות הרווחה בעיר או התושבים. דבר זה יוכל גם לתת תעסוקה ברשות המקומית אך גם לתרום להכנסה של העיר.

מה ניתן לעשות ברמה האישית:
לחסוך ככל הניתן, להשקיע במדדים רחבים (מחוץ לישראל), לחפש הזדמנויות, ולפעול.
ברור מהפתרונות שלך, שאתה בעל עסק.


למה כל פעם שיש מלחמה או קושי כלכלי, ישר צריך להציל את העסקים, מה הם באמת לא היו צריכים לחשוב על זה שאולי יהיה מלחמה במדינת ישראל... (וזה שהאסון שקרה לנו הוא אסון בקנה מידה גדול זה עדיין לא אומר שהעסקים ייפגעו באותו סדר גודל) ואני מבין שיש מצבים שחייבים להציל אבל אסור שעסקים הסתמכו בכל הזדמנות על כספי הציבור שיציפו אותם בכסף, הרי ברור שברגע שהעסקים האלו מרוויחים יפה בתקופות טובות, ברור שהרווחים נשארים בכיסים שלהם, אז למה שעכשיו נשפוך כסף בלי תמורה, להביא לכל אזרח שנמצא בשטחים שנפגעו אני ממש מסכים, אבל לשפוך על כל העסקים בלי לגבות מהם שום מחיר על זה שהם התנהלו בצורה רשלנית ולכן הם לא יכולים להתמודד עם מלחמה, זה בעיה שלהם, וזה סיכון שהם לקחו והם ורק הם צריכים להתמודד עם זה.

עכשיו ברור שאם יש בנק או עסק גדול שיש סיכון למשק כולו ברור שחייבים לשפוך את כספי הציבור עליהם, כי אסור שהם ייפלו, אבל ביחד עם זה אסור, שבכל מלחמה או בכל קושי כלכלי הציבור יפנק אותם כי העסקים לא חשבו שזה יכול לקרות.
 
וזה שיש בישראל בסיס איתן ומדהים של התארגנות אזרחית יעילה, הוא משהו לעודד בעתיד וכן לתמוך בתקציבים, ציוד ואנשי מקצוע - גם על חשבון צמצום סמכויות וגבולות אחריות של הממשלה, מתוך הבנה שהממשלה לא צריכה ובעיקר לא יכולה לתת מענה מהיר ויעיל בתחומים אלה.
ממש ממש לא.
נשמע לך הגיוני שאין תחבורה בשבת, שמשרד התחבורה לא מעלה בדעתו שמלחמה מחייבת אותו לעשות משהו בנדון ושאחים לנשק הם אילו שצריכים לארגן הסעות למרכזי האיסוף ?
נשמע לך הגיוני שהמדינה לא מפנה אזורים מותקפים, לפחות לא בימים הראשונים, ושאירגוני המחאה הם אילו שמוצאים למפונים מקומות לשהות?
ממש ממש לא.

יש סיבה שיש ממשלה, וזה ממש לא תפקידם של מתנדבים להחליף אותה.
הממשלה בהחלט צריכה, ולמעשה חייבת, לתת מענה מהיר יעיל ומאורגן בכל התחומים.
זה תפקידה. בשביל זה היא שם. הראשות המבצעת צריכה להיות ערוכה לתת מענה גם בשעת חירום.
בניהול נכון לוקחים בחשבון גם סיכונים ומצבים בעייתיים, ולא פוטרים אותם ב״סמוך יהיה בסדר מישהו כבר יתנדב ויסדר את זה במקומי״.

עם כל היופי שבאחווה ובהתגיסות האזרחים - שיכינו חבילות שי, עוגות וברכות לחיילים. הפעלת מערכות המדינה במצב חירום זה דבר שצריך להיות מאורגן מנוהל ומוסדר, ולא על ידי מתנדבים.
הורדת האחריות מהממשלה וזריקתה על אירגוני מחאה או עמותות היא דבר מאד שלילי. אין בזה שם דבר חיובי.
לא בזמן שיגרה ובטח שלא בזמן חירום.
 
למה כל פעם שיש מלחמה או קושי כלכלי, ישר צריך להעביר כספים קואליציונים לישיבות, מה הם באמת לא היו צריכים לחשוב על זה שאולי יהיה מלחמה במדינת ישראל... (וזה שהאסון שקרה לנו הוא אסון בקנה מידה גדול זה עדיין לא אומר שהאוכלוסיה תיפגע באותו סדר גודל) ואני מבין שיש מצבים שחייבים להציל אבל אסור שישיבות יסתמכו בכל הזדמנות על כספי הציבור שיציפו אותם בכסף, הרי ברור שברגע האברכים האלו מרוויחים יפה בתקופות טובות, ברור שהרווחים נשארים בכיסים שלהם, אז למה שעכשיו נמשיך לשפוך כסף בלי תמורה?

להביא לכל אזרח שנמצא בשטחים שנפגעו אני ממש מסכים, אבל לשפוך על כל הלומדים בלי לגבות מהם שום מחיר על זה שהם התנהלו בצורה רשלנית ולכן הם לא יכולים להתמודד עם הכעס כלפיהם, זה בעיה שלהם, וזה סיכון שהם לקחו והם ורק הם צריכים להתמודד עם זה.
תיקנתי קצת.
ואני חושב שהייתי עדין.
אפשר לרשום את זה גם על משרדים ממשלתים מיותרים, סגני שרים, שרים בלי תיק...

נ.ב.
קרויזר רוצה להגדיל את מספר סגני השרים במשרד ראש הממשלה מ-2 ל-3.
היתה תקופה שהוא החזיק 7 תיקים ועכשיו צריך סגן שר נוסף במשרד ראש הממשלה?
כבר עכשיו הממשלה לא עובדת, אז שיהיה עוד אחד שלא עובד?
 
תיקנתי קצת.
ואני חושב שהייתי עדין.
אפשר לרשום את זה גם על משרדים ממשלתים מיותרים, סגני שרים, שרים בלי תיק...

נ.ב.
קרויזר רוצה להגדיל את מספר סגני השרים במשרד ראש הממשלה מ-2 ל-3.
היתה תקופה שהוא החזיק 7 תיקים ועכשיו צריך סגן שר נוסף במשרד ראש הממשלה?
כבר עכשיו הממשלה לא עובדת, אז שיהיה עוד אחד שלא עובד?
אני בז לשנאה ולבורות, וכאן זה לא המקום, ועכשיו זה לא הזמן.
 
נשמע לך הגיוני שאין תחבורה בשבת, שמשרד התחבורה לא מעלה בדעתו שמלחמה מחייבת אותו לעשות משהו בנדון ושאחים לנשק הם אילו שצריכים לארגן הסעות למרכזי האיסוף ?

נשמע לך הגיוני שהמדינה לא מפנה אזורים מותקפים, לפחות לא בימים הראשונים, ושאירגוני המחאה הם אילו שמוצאים למפונים מקומות לשהות?
מדובר בנושא של מדיניות במשק, הפעלת קבלני הסעות וכו'. באחריות מלאה של הממשלה. אני כתבתי על נושאים של תקצוב, תמיכות, פיצוי פרטני וכו'.
 
אני כתבתי על נושאים של תקצוב, תמיכות, פיצוי פרטני וכו'.
כשאתה מתכנן את התיק שלך אתה מתכנן כך שיהיה לך תיקצוב גם בזמנים קשים.
גם הממשלה צריכה לוודא קיומן של רזרבות לתיקצוב בזמנים קשים.
גם הממשלה צריכה לוודא שיש לה יכולת ביצועית גם בזמנים קשים.

לממשלה יש תקציב והיא צריכה להקצות אותו נכון.
לא להלבין כל מיני העברות מפוקפקות דרך עמותות לא ממש מפוקחות שזה דרך נוחה בעיקר בשביל להסיר אחריות ולהעביר תקציבים לא ממש ברור למי ומה.

כל זה שונה בפילנטרופיה/התארגנות אזרחית. אם אני סומך עליך ומאמין לך וזה חשוב לי, אני אתרום לך, בכסף או שווה כסף. בלי צורך בנהלים, וערעורים ובלי תלונות ועתירות על זה שנהגתי בחוסר שיוויון או חוסר שקיפות.
והצד השני של אותו המטבע הוא בדיוק הבעיה שבהעברת האחריות, ומימון, מהממשלה לעמותות.
 
נערך לאחרונה ב:
בוא תסביר לי איך עולם המילואים עובד ומה הרציונל מאחורי זה שלאנשי היחידות המיוחדות חסר ציוד?
אני מבין את הרצון לא להעביר ביקורת על המדינה והצבא בתקופה כזו אבל אם יש פאשלות צריך להכיר בהן כדי שנוכל לתקן.
בשביל לא להיכנס לעניני בטחון מידע אצטט מהכתבה:
""בסדיר התאמנתי תמיד עם וסט עם פלטות קרמיות, למרות שזה היה קשה ומעצבן, כי ידענו שכך נילחם בעזה", מעיד נ', אחד הלוחמים ששוחח עימנו, "אבל במילואים לא נותנים לנו את זה, גם לא באירוע אמת. הגענו להילחם באזור כפר עזה, ומיד נתקלנו במחבלים והסתערנו. שלושה מחברינו נהרגו, אחד מהם ספג קליעים במרכז גופו."

בסוף יש צפיה שהציוד שיש היום בסדיר למגלן ולדובדבן יהיה ליחידה הזאת במילואים
שבכלל מתוכננת ומתאמנת לתרחישים אחרים

מכיר את היחידה עצמה כי אימנתי אותם במילואים, אין להם את הציוד הזה המילואים והם גם לא מתאמנים עליו
בכלל לא זוכר שאי פעם גדוד מילואים איכותי וחשוב ככל שיהיה התאמן עם שכפצים קרמיים

אני לא חולק על זה שהקפיצו אותם למשימה מסוכנת מאוד אפילו ולהיכנס לעזה בלי הציוד הזה מסכן יותר את החיים
פשוט בחלוקת המשאבים של הצבא זה לא נמצא מהרבה סיבות
אני חושב שהעיקרית היא שבמלחמה נהרגים לוחמים
(בהנדסה זוכר שלמדתי שיש תול שנקרא שמע ישראל של מעבר שדה מוקשים שזוג חיילים רץ באמצע השדה מוקשים מגיעים לצד השני ומתצפתים ורק אז מתחילים לעבוד על הפינוי של שביל בשדה עם הפלסים, כן יש הרבה חלופות לזה במיוחד היום כמו להרים רחפן – אבל ככה הצבא מתאמן על זה וכנגזרת מזה זה הציוד מחכה במחסנים)

ברור שיש מקרים פרטיים של מחסן בחוסר (לרוב ציוד תקול שלא קיבלו בשבילו תחליף או ציוד שהושאל ליחידה אחרת או לאימונים ולא חזר) אבל בגדול בשונה מלבנון השנייה המחסנים אמורים להיות מלאים לפחות המה שאמור להיות (אין וסטים אבל יש אפודים וכו וכו)

וזה לא בשביל לחסוך בביקורת יש לי הרבה מאוד, פשוט מכיר את מערך המילואים טוב
וקצת מקומם אותי הבקשות המוגזמות של אנשים (אתמול קיבלתי הודעה כל יחידת מודעין שמבקשת תרומה דחופה של לדרמנים...)
נדמה לי שאתה מושפע מהמקרה הפרטי שלך (וכל הכבוד לך אם כבר מעלים את זה).
אין סיכוי שאנשים במילואים צורכים יותר מאשר בשגרה ולצער כולנו המלחמה כנראה תפגע במשק.
בינתיים ירידה חדה בשימוש בכרטיסי אשראי ואני מניח שהמצב הזה יימשך.
אולי אתה צודק

מעניין הנתוני אשראי הייתי צופה בדיוק הפוך
(אבל אולי אני מעריך בחסר כמה אנשים מבזבזים בזמן שגרה)

לנו אישית מעט גדלו ההוצאות החודשיות בשבוע וחצי האחרונות (בלי קשר לתרומות רק למשפחה שלנו הכוונה)
בעיקר על מזון (כי כולם בבית אז מבשלים הרבה יותר וגם מארחים הרבה יותר)
מהצד השני אנחנו לא בזבזנים גדולים גם ככה
 
ברור מהפתרונות שלך, שאתה בעל עסק.
אם כבר אז בוא נדייק: בעל חברה שמעסיקה 32 עובדים, נמצא כרגע במילואים (מחליף גדוד סדירניקים שירדו דרומה).
למה כל פעם שיש מלחמה או קושי כלכלי, ישר צריך להציל את העסקים, מה הם באמת לא היו צריכים לחשוב על זה שאולי יהיה מלחמה במדינת ישראל... (וזה שהאסון שקרה לנו הוא אסון בקנה מידה גדול זה עדיין לא אומר שהעסקים ייפגעו באותו סדר גודל) ואני מבין שיש מצבים שחייבים להציל אבל אסור שעסקים הסתמכו בכל הזדמנות על כספי הציבור שיציפו אותם בכסף, הרי ברור שברגע שהעסקים האלו מרוויחים יפה בתקופות טובות, ברור שהרווחים נשארים בכיסים שלהם, אז למה שעכשיו נשפוך כסף בלי תמורה, להביא לכל אזרח שנמצא בשטחים שנפגעו אני ממש מסכים, אבל לשפוך על כל העסקים בלי לגבות מהם שום מחיר על זה שהם התנהלו בצורה רשלנית ולכן הם לא יכולים להתמודד עם מלחמה, זה בעיה שלהם, וזה סיכון שהם לקחו והם ורק הם צריכים להתמודד עם זה.
נתחיל מגילוי נאות, שום דבר מהפתרונות שהצעתי פה לא משפיע עליי ישירות. אין לי אינטרס לקדם פתרון כזה או אחר, רוב הכנסותיי לא מושפעות מישראל.

עכשיו נתחיל לפרק את התגובות שלך.
1. העסקים והמגזר השלישי במדינת ישראל הם הראשונים שנכנסו מתחת לאלונקה בכל מצב במדינת ישראל
2. זה שרוב העסקים בישראל לא מתנהלים נכון כלכלית, אתה צודק. אבל עדיין הם אחראים לכ-60% מהכנסות המדינה ממיסים, קריסה של מגזר העסקים בישראל תוביל לקריסה כלכלית של המדינה.
3. אני לא יודע מתי בפעם האחרונה ראיתי עסקים שמקבלים כסף מהמדינה, גם בקורונה חלק נכבד מהמענקים היו כהלוואות ללא ריבית או דחיית תשלומים. מדינת ישראל לא נוהגת לתת מענקים לעסקים.
4. אם היית קורא את התגובה שלי לעומק במקום להתלהם, היית רואה שכתבתי על פתיחת מכרזים ולא מתן מענקים. אותם עסקים יוכלו להתחרות בצורה בריאה וחופשית על מתן שירותים ושיפור התשתיות. בעלי עסקים רוצים לעבוד, ולא לקבל תרומות.
עכשיו ברור שאם יש בנק או עסק גדול שיש סיכון למשק כולו ברור שחייבים לשפוך את כספי הציבור עליהם, כי אסור שהם ייפלו
אתה כל כך טועה שזה כמעט משעשע.
במשבר 2008, האמריקאים חילצו את המערכת הבנקאית ורוב כספי החילוץ הלכו לבנקאים. ארה"ב לא יצאה מהמשבר הוא המשיך להתגלגל במשך שנים לאחר מכן.
לעומת זאת באותו משבר בדיוק, איסלנד נתנה לשלושת הבנקים הגדולים במדינה לקרוס (ולא חילצה אותה) אשר היו אחראים ל-90% מהמערכת הפיננסית באותה מדינה.
התוצאות היו הפוכות לגמרי, איסלנד הציגה צמיחה כלכלית מהירה שכיום הופכת אותה לאחת המדינות העשירות באירופה.
 
אם כבר אז בוא נדייק: בעל חברה שמעסיקה 32 עובדים, נמצא כרגע במילואים (מחליף גדוד סדירניקים שירדו דרומה).
זה שאתה במילואים אני מצדיע לך.
1. העסקים והמגזר השלישי במדינת ישראל הם הראשונים שנכנסו מתחת לאלונקה בכל מצב במדינת ישראל
2. זה שרוב העסקים בישראל לא מתנהלים נכון כלכלית, אתה צודק. אבל עדיין הם אחראים לכ-60% מהכנסות המדינה ממיסים, קריסה של מגזר העסקים בישראל תוביל לקריסה כלכלית של המדינה.
בכלכלה של שוק חופשי, זה לא חכם לקרוא לעסקים שהם נכנסו מתחת לאלונקה, כי כל אחד עושה מה שטוב לו ומה שמקדם אותו, וכידוע בממוצע הם התקדמו בהתאם...
ואני חלוק עליך באופן עמוק בהבנה של עסקים ואזרחים בתרומה המשולבת אחד לשני.
3. אני לא יודע מתי בפעם האחרונה ראיתי עסקים שמקבלים כסף מהמדינה, גם בקורונה חלק נכבד מהמענקים היו כהלוואות ללא ריבית או דחיית תשלומים. מדינת ישראל לא נוהגת לתת מענקים לעסקים.
רואים מהתגובה שאתה ראית עסקים שמקבלים כסף מהמדינה... ובכל מקרה כידוע לקבל הלוואות ללא ריבית וכיוצא בזה, זה מענק קלאסי. (ואני מאמין שאתה מבין לבד, ואני לא צריך להסביר לך למה)
4. אם היית קורא את התגובה שלי לעומק במקום להתלהם, היית רואה שכתבתי על פתיחת מכרזים ולא מתן מענקים. אותם עסקים יוכלו להתחרות בצורה בריאה וחופשית על מתן שירותים ושיפור התשתיות. בעלי עסקים רוצים לעבוד, ולא לקבל תרומות.
כתבת גם על מכרזים וגם על מענקי סיוע... וגם על מכרזים מכרזים בסגנון כזה קשה להאמין שאין בזה גם סבסוד...
אתה כל כך טועה שזה כמעט משעשע.
במשבר 2008, האמריקאים חילצו את המערכת הבנקאית ורוב כספי החילוץ הלכו לבנקאים. ארה"ב לא יצאה מהמשבר הוא המשיך להתגלגל במשך שנים לאחר מכן.
לעומת זאת באותו משבר בדיוק, איסלנד נתנה לשלושת הבנקים הגדולים במדינה לקרוס (ולא חילצה אותה) אשר היו אחראים ל-90% מהמערכת הפיננסית באותה מדינה.
התוצאות היו הפוכות לגמרי, איסלנד הציגה צמיחה כלכלית מהירה שכיום הופכת אותה לאחת המדינות העשירות באירופה.
זה לא כל כך פשוט מה שאתה כותב למרות שאני מבין שאתה משוכנע בזה, אבל כרגע אין עניין להתווכח על הנושא הזה.
 
אני לא חולק על זה שהקפיצו אותם למשימה מסוכנת מאוד אפילו ולהיכנס לעזה בלי הציוד הזה מסכן יותר את החיים
פשוט בחלוקת המשאבים של הצבא זה לא נמצא מהרבה סיבות
אני חושב שהעיקרית היא שבמלחמה נהרגים לוחמים
מזכיר את הראיון של חייל גולני שנכנס לסגאייה עם זלדה והסביר שאם היו אומרים להם להכנס על "בימבות" הם היו נכנסים.
חלוקת המשאבים של הצבא נמצאת כרגע בפנסיות, אלמנות/משפחות שכולות צהל ובקרוב תהיה קפיצה בתקציב, כי יהיו עוד הרבה אלמנות ומשפחות שכולות.

(בהנדסה זוכר שלמדתי שיש תול שנקרא שמע ישראל של מעבר שדה מוקשים שזוג חיילים רץ באמצע השדה מוקשים מגיעים לצד השני ומתצפתים ורק אז מתחילים לעבוד על הפינוי של שביל בשדה עם הפלסים, כן יש הרבה חלופות לזה במיוחד היום כמו להרים רחפן – אבל ככה הצבא מתאמן על זה וכנגזרת מזה זה הציוד מחכה במחסנים)
לא זכור לי שאחי הקטן תאר כזה תו"ל. באיזו שנה זה היה? כשעוד לא היו נעליים למעבר בשדה מוקשים? כשעוד לא היה את החימוש שמשך פס נפץ לפנות X מטרים? (לא זוכר את השם)

אם כבר אני זוכר בחיל הים שסיפרו לנו שכבר בקום המדינה, כשהקומנדו למד מצבאות זרים, אצל הזרים - 80% זה אבדות סבירות ואצלנו לא הסכימו לשמוע על 10%.

אני בז לשנאה ולבורות
אני בז לאנשים שמחזיקים ברעיון של "להקריב את בני על מזבח ארץ ישראל השלמה".
ואם זה מה שהם מוכנים לעשות לבן שלהם, אני מפחד לחשוב מה הם מוכנים לעשות לי ולצאצאיי.
 
וקצת מקומם אותי הבקשות המוגזמות של אנשים (אתמול קיבלתי הודעה כל יחידת מודעין שמבקשת תרומה דחופה של לדרמנים...)
אני מסכים שיש בקשות שהן פינוק.
וחשוב לזכור שהמילואימניקים יחזרו הביתה לחייהם (ואפילו אפיקורס כמוני אומר על זה בעזרת השם).
אבל, הניצולים והמפונים מהדרום יסבלו עוד שנים רבות וכשיעבור ההלם ייאלצו לחזור ולהתמודד עם הבירוקרטיה הישראלית. שיזכור את זה מי שרוצה לתרום.
 
מזכיר את הראיון של חייל גולני שנכנס לסגאייה עם זלדה והסביר שאם היו אומרים להם להכנס על "בימבות" הם היו נכנסים.
חלוקת המשאבים של הצבא נמצאת כרגע בפנסיות, אלמנות/משפחות שכולות צהל ובקרוב תהיה קפיצה בתקציב, כי יהיו עוד הרבה אלמנות ומשפחות שכולות.
זה נכון, אבל אם הוא מתאמן על זלדה ויש לו בימח זלדה מה חשבת שיהיה עכשיו<?
אין איזה מחסן סודי בצבא של קרמיים / אכזריות/ נמרים וכל הטוב הזה שלא מוקצא למישהו בבטש ובחירום
בדרכ זה עובד ככה שאתה נלחם עם מה שאתה מתאמן עליו (בדרכ גם פיסית אותו הציוד עצמו מורידים אותו לאימון ומעלים חזרה אפילו טנקים)
לא זכור לי שאחי הקטן תאר כזה תו"ל. באיזו שנה זה היה? כשעוד לא היו נעליים למעבר בשדה מוקשים? כשעוד לא היה את החימוש שמשך פס נפץ לפנות X מטרים? (לא זוכר את השם)
סביב 2004 וכן היה את כל מה שאמרת
עדין היה נוהל כזה - יכול להיות זה גם היה מורק (היית רק בסיפוח של 4 חודשים בהנדסה ואחרכ למדתי את התולים בכובע אחר אבל לא באמת אלה של פתיחת שדה מוקשים)
אני מסכים שיש בקשות שהן פינוק.
וחשוב לזכור שהמילואימניקים יחזרו הביתה לחייהם (ואפילו אפיקורס כמוני אומר על זה בעזרת השם).
אבל, הניצולים והמפונים מהדרום יסבלו עוד שנים רבות וכשיעבור ההלם ייאלצו לחזור ולהתמודד עם הבירוקרטיה הישראלית. שיזכור את זה מי שרוצה לתרום.
כן בשביל זה מתעדף אישית לתרום לתושבי העוטף בדגש על תרומה ישירה ולא דרך ארגונים
חייב להגיד שגם בזה אני לפעמים תופס את הראש קצת על "חוצפה" אבל באמת שאי אפשר לשפוט אותם
הם עברו תופת ומניח שהם לא חושבים בצורה ישרה עכשיו
 
כן בשביל זה מתעדף אישית לתרום לתושבי העוטף בדגש על תרומה ישירה ולא דרך ארגונים
חייב להגיד שגם בזה אני לפעמים תופס את הראש קצת על "חוצפה" אבל באמת שאי אפשר לשפוט אותם
הם עברו תופת ומניח שהם לא חושבים בצורה ישרה עכשיו
נכון שבתרומה ישירה פחות כסף הולך לאיבוד בדרך לנזקק עצמו, אבל אתה בדרך כלל מפסיד את הזיכוי ממס.
 
יכול להיות זה גם היה מורק (היית רק בסיפוח של 4 חודשים בהנדסה ואחרכ למדתי את התולים בכובע אחר אבל לא באמת אלה של פתיחת שדה מוקשים)
כנראה, גם אנחנו היינו שולחים אנשים לאפסנאות לאסוף "אבקת חשמל".
אבל, כמה "מוהנדסים" ראית עם רק 8 אצבעות?
 
  • אהבתי
Reactions: HHH
זה נכון, אבל אם הוא מתאמן על זלדה ויש לו בימח זלדה מה חשבת שיהיה עכשיו<?
שלא ישלחו אותו כמו בשר תותחים לשדה קרב שהסיכוי לצאת משם שואף ל-0.

איך הלך המשפט ההוא...
Everymother2.jpg
 
נכון שבתרומה ישירה פחות כסף הולך לאיבוד בדרך לנזקק עצמו, אבל אתה בדרך כלל מפסיד את הזיכוי ממס.
נכון. אבל יש דרכים גם להוריד עלויות ברכש. וגם לקבל הנחות במס בקניה ישירה
(להתשתמש בהנחות מועדון, לרשום הוצאות על עסק וכו)
וגם ללא זה מעדיף לדעת שתרמתי 100 שקל בלי זכוי ומי שצריך קיבל הכל
ולא לתרום 100 לקבל החזר 25 ובקצה אולי רק 30 שקל יגעו למי שצריך

כנראה, גם אנחנו היינו שולחים אנשים לאפסנאות לאסוף "אבקת חשמל".
אבל, כמה "מוהנדסים" ראית עם רק 8 אצבעות?
לא זה לא ברמה הזאת
די בטוח שיש תרגולת בהנדסה שרצים בתוך שדה מוקדים שצריך כנראה עם הנעלים והכל
תשאל את אחיך

שלא ישלחו אותו כמו בשר תותחים לשדה קרב שהסיכוי לצאת משם שואף ל-0.

איך הלך המשפט ההוא...
Everymother2.jpg
לא בשר תותחים
אבל במלחמה אמיתית
יודעים שיהיו נפגעים ויש גם חישובים לזה
יש יחידות שמראש יודעים ש50 אחוז לא יחזרו באירוע אמת גדול
במיוחד ביחידות

וזה לא סותר יש מפקדים ראוים מאוד
אבל המטרה של צהל היא להגן על אזרחי מדינת ישראל קודם כל
ולא על עצמו
ומספיק לשמוע את סיפורי הגבורה מעכשיו על איך חיילים בודדים מול עשרות חיילים נלחמו והקריבו את חייהם להציל חיי אזרחים
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
נ הקמה אפשרית משטרת דת והשפעתה על כלכלת ישראל פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 405
ש ת"א 125 מול אינדקס כלכלת ישראל שוק ההון 22
Tsachi01 כלכלת הפלטפורמה אוף טופיק 95
י כלכלת בחירות, מה זה יעשה בשוק דובי פוסטים מאיכות נמוכה 74
maverick מדוע המשקל של כלכלת סין במדד העולמי כל כל נמוך? שוק ההון 16
J מהרהר בבחירת התואר הנכון כלכלת סביבה/כלכלה מנהל עסקים התפתחות אישית 2
1337justme תרחיש בו סין הופכת לשולטת על כלכלת העולם שוק ההון 12
L איך כלכלת שבדיה עובדת? אוף טופיק 7
C כלכלת בחירות - הטבות סוציאליות בדיור נדל"ן 7
Izik פיטר שיף-כלכלת ארהב שוק ההון 38
S כלכלת משפחה כשחצי מהמשפחה לא רוצה להיות פרוגלית צרכנות פיננסית 15
yossik קריסת כלכלת יוון אוף טופיק 32
א מרגיש מרומה (אינטראקטיב ישראל) צרכנות פיננסית 17
צ ניכוי במקור בIB / אינטראקטיב ישראל מיסים 30
ש תכנית הDRIP של אינטראקטיב ישראל שוק ההון 1
ש השקעה בקרנות איריות דרך אינטרקטיב ישראל שוק ההון 4
D מעבר מאינטרקטיב ישראל לIBKR שוק ההון 16
סנופקין חוות דעת: פתיחת חשבון ב IB ישראל וחיבור לחשבון האמריקאי שלי ב IB שוק ההון 51
ר השפעת יחסי ישראל-אירלנד על קרנות איריות שוק ההון 21
קפיטליסט_מרושע המלצה: "כסף קטן" - ספרוני חינוך פיננסי לילדים של בנק ישראל התפתחות אישית 0
נ שאלה בנוגע לבעלות בקרן סל ולמקרה בו מדינת ישראל מושמדת פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 119
ד אג"ח ממשלת ישראל דולרית ב5.6%- איך קונים שוק ההון 1
N הגשת דו''ח ראשון על דיווידנדים אצל ברוקר זר לאזרח ארה''ב תושב ישראל מיסים 6
Yuvalbuz3 הנהירה של כל צעירי ישראל ללימודי מדעי המחשב התפתחות אישית 57
מ Interactive brokers העולמית או ישראל שוק ההון 7
L אינבסקו מול בלקרוק (ישראל) שוק ההון 6
ע חשבון בנק באירופה לתושב ישראל עם דרכון אירופאי צרכנות פיננסית 2
ה מודיס צפויה להוריד את דירוג האשראי של ישראל פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 168
Y חלוקת הארץ לשתי מדינות - ישראל ופלסטין פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 28
מ ההבדל בין אינטראקטיב ברוקר ישראל לאינטראקטיב ברוקר האמריקאי אוף טופיק 12
G השקעה דרך בורסת ישראל או בורסת ארה"ב? מה הדרך הנכונה להשלים את תיק המניות שלי? שוק ההון 4
ה תשואה שקרובה לבנק ישראל שוק ההון 15
פיש עמלת המרת מטח באינטראקטיב ישראל פוסטים מאיכות נמוכה 3
ב הטבות בנק ישראל/בנקים אחרים ללוקחי משכנתא נדל"ן 0
ז פתיחת חשבון ב IB - אין אפשרות לבחור ישראל במדינה פוסטים מאיכות נמוכה 7
F טווח שער הדולר-שקל ומדדים שבנק ישראל בוחן ? שוק ההון 4
S אלטרנטיבה אגחית לקרן כספית המבטיחה תשואה ריאלית ולא תשואה שקרובה לריבית בנק ישראל? שוק ההון 33
Y הוצאת כספים מ401K אמריקאי לאזרח ישראל שאיננו אזרח או תושב ארה"ב מיסים 1
H הטבת מילואים ברשות מקרקעי ישראל נדל"ן 19
SwingMan חלופות להשקעה באג"ח של מדינת ישראל שוק ההון 1
R פורסם תזכיר חוק המצמצם את אי הוודאות בנוגע לשאלה מיהו תושב ישראל לצורכי מס פוסטים מאיכות נמוכה 4
M קורס ברוקר למסחר בבורסה של אינטראקטיב ישראל- מישהו מכיר יכול להמליץ ? פוסטים מאיכות נמוכה 1
F שאלה על בלאקרוק ישראל ומסחר בקרנות פוסטים מאיכות נמוכה 1
A נתונים מטורפים של הצלחת עסקים בארהב לעומת ישראל אוף טופיק 14
vaccinium תשלום מס בישראל של תושב ישראל אשר גר ועובד בארה״ב מיסים 15
א פיזור VS מיסוי - משקל ישראל בחשבון פטור שוק ההון 17
T התייעצות לגבי מעבר מארה"ב לאירופה (לא אזרח אמריקאי, לא תושב ישראל, כן אזרח של מדינת באיחוד האירופי) אוף טופיק 1
K אזרח אמריקאי תושב ישראל - פק״מ בארץ שוק ההון 12
identitybridge פתיחת חשבון בInteractive Brokers - ישראל, אנגליה או אמריקה צרכנות פיננסית 21
Homer אגח דולרי של ממשלת ישראל עם תשואה נטו 50%? שוק ההון 4

נושאים דומים

Back
למעלה