• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

השקעה במט"ח דרך אפיק מגודר+לא מגודר (תזמון שוק)

  • פותח הנושא פותח הנושא Mamaof
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

Mamaof

משתמש רגיל
הצטרף ב
19/9/17
הודעות
943
דירוג
833
צהרים טובים לכולם,

רציתי לשאול מה דעתכם על הרעיון הבא - השקעה בשני מכשירים שעוקבים אחרי אותו הנכס כשההבדל ביניהם הוא שאחד מגודר והשני לא, וניתוב ההשקעה הקבועה (לדוגמה מדי חודש) לאפיק המתאים בהתאם לעליית/ירידה שער המט"ח.
לדוגמה תיק שיש בו את שני הנכסים הבאים:
1. קרן מחקה S&P500 חשופת מט"ח
2. קרן מחקה S&P500 מגודרת מט"ח

שער הדולר-שקל ב10 שנים האחרונות:


במידה ואני לוקח את התנהגות הדולר-שקל ב10 השנים האחרונות כאינדיקטור (מבין שפה יש בעייתיות לא בקטנה), אני יכול לקבוע מה נחשב "נמוך" ומה גבוה". לצורך העניין אני אבחר שרירותית שנמוך: 3.7 ומטרה, גבוה: 3.7 ומעלה.

וכך אם לדוגמה הדולר שווה כיום 3.4 - אשקיע באפיק החשוף למט"ח (מתוך הנחה שבעתיד יעלה השער)
אם הדולר יעלה ל4 - אשקיע באפיק מגודר מט"ח (מתוך הנחה שבעתיד ירד השער).

השאלה היא האם ככה אפשרי בסבירות "סבירה" להשיג תשואות גבוהות מאשר מיצוע ע"י השקעה קבועה באותו האפיק ללא פעולות אקטיביות בהתאם לשער המט"ח.
האסטרטגיה הזאת מושתת על מספר מחשבות בעיתיות אבל הייתי שמח לשמוע את דעתכם/קריאות הבוז שלכם בכל במקרה.

*מאחר ולא ניתן להוסיף למעלה מתמונה אחת בפוסט - מצרף בתגובה את שער הדולר-שקל ב20 שנים האחרונות.

*מועד לזה שזה תזמון שוק*
*מודע לזה שעל-ידי כך אני "נוקט צד" ולא ממצע את ההשקעה לפי השוק ע"י השקעה קבועה במגודר/לא מגודר
*מועד לזה שתאיורטית הדולר יכול לעלות בלי סוף או לצנוח בלי סוף
*לא מחפש יעוץ
 
שער הדולר-שקל ב20 שנים האחרונות:
 
עשית בקטסטינג לטקטיקה?
ב-retrolyzer יש אופציה כזו.
@adamshalev
 
וכך אם לדוגמה הדולר שווה כיום 3.4 - אשקיע באפיק החשוף למט"ח (מתוך הנחה שבעתיד יעלה השער)
אם הדולר יעלה ל4 - אשקיע באפיק מגודר מט"ח (מתוך הנחה שבעתיד ירד השער).

הדולר מחזורי כשאתה מסתכל על 10 השנים האחרונות.
אם תסתכל על 15 שנה תראה שהדולר רק יורד.
אם תסתכל על 30 שנה תראה שהדולר רק עולה.

בקיצור, אם היו כללים פשוטים לדעת מה המגמה של הדולר אז השוק היעיל היה משמיד כל פוטנציאל רווח כזה.

היה פה לא מזמן דיון על זה שלמסחר במט"ח יש תוחלת אפס (שלילית עם עלויות). זה בסדר להחזיק מט"ח כביטוח, אבל אל תצפה לגזור עליו רווחים גדולים.

ג.נ. : כשהדולר ירד ל- 3.5 החלטתי שהוא לא יכול להמשיך לרדת וקניתי איזה סכום למרות ההתנגדות של היועץ בבנק. מאז הוא ממשיך בירידות ואני בהפסד. זה לא פשוט כמו שזה נראה.
 
הדולר מחזורי כשאתה מסתכל על 10 השנים האחרונות.
אם תסתכל על 15 שנה תראה שהדולר רק יורד.
אם תסתכל על 30 שנה תראה שהדולר רק עולה.

בקיצור, אם היו כללים פשוטים לדעת מה המגמה של הדולר אז השוק היעיל היה משמיד כל פוטנציאל רווח כזה.

היה פה לא מזמן דיון על זה שלמסחר במט"ח יש תוחלת אפס (שלילית עם עלויות). זה בסדר להחזיק מט"ח כביטוח, אבל אל תצפה לגזור עליו רווחים גדולים.

ג.נ. : כשהדולר ירד ל- 3.5 החלטתי שהוא לא יכול להמשיך לרדת וקניתי איזה סכום למרות ההתנגדות של היועץ בבנק. מאז הוא ממשיך בירידות ואני בהפסד. זה לא פשוט כמו שזה נראה.
אני לא מדבר פה על קניית דולרים נטו בעו"ש, אלא על השקעה במדד. לכן גם אין פה עלויות על עצם ה"השקעה המיוחד" אלא עלות סטנדרטית להשקעה בקרנות מחקות.
 
אתה רוצה להשקיע בסנופי ובמקביל להמר על תנועות במטח.
אתה יכול לעשות את זה עם חוזים בכיף. ולמה לך להסתפק בשקל-דולר? בדקת אם יש עוד צמדי מטבעות שנמצאים קרוב לקו תמיכה? או שהם עומדים בדיוק לחצות ממוצע רץ אקספוננציאלי של 50 ימים?
אולי כדאי לך לפזר סיכון ולנקוט בכמה פוזיציות מט״ח בו״ז, ואף כאלה שהן אנטי קורלטיביות.
ואם זה ממש הולך לך טוב תפתח קרן גידור סביב זה ותקח 2%+20% ותעשה הון מבלי לסכן את עצמך.
אני מוכן להכנס לקרן כזאת אם תשכנע לי שיש לזה תוחלת חיובית וללא קורלציה לשווקים.
;)
 
לכן גם אין פה עלויות על עצם ה"השקעה המיוחד" אלא עלות סטנדרטית להשקעה בקרנות מחקות.
אתה שוכח עלות גידור...

ובאופן ככלי אתה שוכח ש"לא מגודר" לא אומר צמוד לדולר, אלא פשוט אומר "לא צמוד לשקל".
קניה של נייר לא מגודר היא פשוט קניה של השוק (אין שום משמעות למטבע שבו הנייר נקוב).
מצד שני קנייה של נייר מגודר שקולה להימור על כך שהשקל יתחזק, ואתה משלם פרמיה מסויימת (ולא כלכך קטנה) עבור הגידור הזה.
 
אתה שוכח עלות גידור...

ובאופן ככלי אתה שוכח ש"לא מגודר" לא אומר צמוד לדולר, אלא פשוט אומר "לא צמוד לשקל".
קניה של נייר לא מגודר היא פשוט קניה של השוק (אין שום משמעות למטבע שבו הנייר נקוב).
מצד שני קנייה של נייר מגודר שקולה להימור על כך שהשקל יתחזק, ואתה משלם פרמיה מסויימת (ולא כלכך קטנה) עבור הגידור הזה.
למה אין משמעות למטבע הנייר? אם אני קונה VOO אני מושפע ישירות מעליית/ירידת הדולר
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
למה אין משמעות למטבע הנייר? אם אני קונה VOO אני מושפע ישירות מעליית/ירידת הדולר
אם אני קונה CSPX נקוב ביורו שעוקב אחרי הS&P500 אז אני מושפע מהתנודתיות של היורו? ואם אני קונה את CSP1 (אותו נייר, רק נקוב בפאונד) אני מושפע מהפאונד?

* נכון שספציפית S&P500 מכיל רק חברות אמריקאיות, אבל בגלל שהן מוכרות בכל העולם החברות עצמן חשופות לכל העולם ולא רק לארה"ב, כלומר בעקיפין אתה חשוף לכל המטבעות בעולם ולא רק לדולר.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
ר שימוש בברוקר בחו״ל עבור השקעה במט״ח והמרות מט״ח בזול - האם ממוסה? מיסים 1
E איך שינויים במט״ח משפיעים על השקעה בשוק ההון שוק ההון 2
S השקעה (פרימיטיבית?) במט"ח שוק ההון 13
I השקעה במט"ח שוק ההון 1
Flashmob תיק ראשוני - השקעה במט"ח? שוק ההון 6
milx השקעה ב-ETF אירי במט"ח בסכום ניכר והמרת מטבע שוק ההון 17
J השקעה בשוק הישראלי. שוק ההון 5
M השקעה סולידית בדולרים שוק ההון 11
Y השקעה של כספי פיצויים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
A השקעה בקרנות עוקבות מדדים מנוטרלות מט"ח לאזרחים אמריקאיים שוק ההון 6
ה מסלולי השקעה בקרן פנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
Y השקעה לאזרח אמריקאי נדל"ן 1
S השקעה בתל אביב: בין יד אליהו לדרום העיר – ליווי מקצועי או למידה עצמאית? נדל"ן 8
עידו ג מדריך: תשלום מקדמה עקב השקעה באינטרקטיב שוק ההון 22
D משכנתא או השקעה שוק ההון 1
T קיצור תקופה, המשך השקעה במדדים, או גם וגם נדל"ן 23
K התלבטות לגבי אופי השקעה בחשבון מסחר עצמאי שוק ההון 12
F השקעה דרך IRA שוק ההון 13
O בירוקרטיה בדיווח על השקעה בinteractive brokers מיסים 2
S התלבטות לגבי השקעה ביורו בפלח הסולידי של התיק שוק ההון 0
H השקעה סולידית למימון עסקת נדל״ן שוק ההון 2
ה מסלולי השקעה בפנסיה - שאלה לשועלי השקעות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 12
M כדאיות השקעה בקרן כספית למול פק"מ בבנק שוק ההון 8
ש השקעה סולידית ובטוחה! (רמז; לא לכל הדתות..) קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 20
N השקעה בקופת גמל להשקעה לבת 75 פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
א מידע על השקעה במדדים שוק ההון 5
M כדאיות השקעה בנדלן נדל"ן 60
B תהיות לגבי מכשיר השקעה שוק ההון 3
M השקעה בנדלן בדובאי נדל"ן 29
ג השקעה סולידית דולרית - הצעות לקרנות ETF או אופציות אחרות? שוק ההון 4
MichaelScott השקעה בקופת פנסיה סגורה - בחירה בין אופציות לא אידיאליות שוק ההון 7
M השקעה נבונה לשנתיים צרכנות פיננסית 2
Y השקעה בזהב - תעודה דולרית לעומת שקלית מגודרת\לא מגודרת שוק ההון 12
ב השקעה בנדל"ן בארה"ב דרך חברת שדה נדל"ן נדל"ן 0
M התלבטות בין השקעה לכיסוי משכנתא שוק ההון 3
ToshavHozerVatik מעבר מקופת גמל ישנה לאפיק השקעה שאינו PFIC שוק ההון 2
א כיוון השקעה לבן 78 לכסף חדש שנכנס מידי חודש שוק ההון 46
korma מכשיר השקעה על מנת "ליהנות" ממגן מס פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
א השקעה סולידית/חניית כסף באינטרקטיב ברוקרס שוק ההון 5
vaccinium השקעה בדולרים מחשבון אמריקאי ישן שוק ההון 2
N השקעה פאסיבית שיש סכום גדול בתחילה שוק ההון 7
G השקעה בביטקוין באמצעות ETN בלונדון שוק ההון 0
H האם openai תהיה השקעה טובה במידה ותונפק? אוף טופיק 4
י הסבר לגבי השקעה במניות באמצעות מטבע זר שוק ההון 16
A השקעה חודשית לבחורה צעירה שוק ההון 11
Y השקעה בזהב שוק ההון 2
ב לקיחת הלוואה לטובת השקעה שוק ההון 4
ש קרן חירום (השקעה לטווח קצר) שוק ההון 13
ת תהיות לגבי השקעה עיקרית ב-Nasdaq על פני מדד שוק רחב שוק ההון 1
מ השקעה בשוקולד פנדה קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 1

נושאים דומים

Back
למעלה