• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

הכוונה בתחילת הדרך - מתכנתת לקראת קבע

  • פותח הנושא Red
  • פורסם בתאריך

Red

משתמש רשום
הצטרף ב
29/10/16
הודעות
14
דירוג
9
שלום לכולם,
אני חיילת בשנה השלישית והאחרונה של שירות חובה, כחלק ממסלול "קורס תכנות" שאולי מוכר פה לחלק ממכם .(שמתי לב לנוכחות גדולה של אנשים מעולם ההייטק, יוצאי מסלולים טכנולוגים בפרט.)
נחשפתי לבלוג של הסולידית בשנה האחרונה. אני חייבת לציין שלמרות שמעולם לא הגדרתי את עצמי כאדם בזבזן (אפילו דיי חסכן, לפי דעת חברים ומשפחה), פחות התחברתי לפוסטים שנגעו באנטי חסכנות ומינימליזם.
אומנם, הבלוג פתח את עיניי לעולם ההשקעות וניפץ המון סטיגמות (דיי נפוצות) שמנעו ממני להתעניין בו קודם לכן.
גיליתי את עולם ההשקעות הפסיביות והסולידיות, התחלתי להתעניין וללמוד בצורה עצמאית.
אומנם ההבנה שלי בנושאי מושגי יסוד, כלים פנסיונים שונים ואסטרטגיות השקעה פסיביות למטרות שונות גדלה בצורה בלתי ניתנת לתיאור, אבל אני עוד לא רואה בעצמי עדיין כשירה (ברמת הידע וההבנה) כדי להתחיל להשקיע.
את מרבית הידע שלי עד כה רכשתי מקריאה אובססיבית של פוסטים בבלוג, שיטוט באינטרנט להבנת מושגים לא ברורים והספר (המצוין, לדעתי) "המשקיע הנבון." כאשר אסיים ספר זה אתחיל לקרוא את "הליכת אקראי בוול סטריט."

כרגע אני לא חוסכת בכלל, בעיקר בגלל שהמשכורות של צבא חובה נמוכות בכדי שאוכל לנהל חיים תקינים וגם לחסוך.
אבל, אני מעוניינת להתחיל לחסוך כאשר אכנס לקבע, עוד עשרה חודשים מהיום.

למי שלא מכיר את המסלול, מתכנתים מחויבים לחתום 2.5 שנים בצבא קבע, בקבע הם מרוויחים משכורת של בין 6300 -8000 ש"ח נכון להיום, תלוי במאפיינים שונים.
לאחר שחרור מצבא קבע, מרבית המתכנתים שצברו ניסיון רלוונטי בשוק יכולים להשיג בקלות משכורות גבוהות בהרבה ממה שהצבא מסוגל לספק כרגע.

המטרות:
(1) לנצל את ה2.5 שנים שאני במסגרת צבא קבע כדי לחסוך בין 3500 ל4500 ש"ח בחודש ובסופו של דבר לפתוח תיק השקעות סולידי, מדדי ומפוזר שבו אשקיע את כל הכסף אותו אני מעוניינת לחסוך. גם לאחר שאשתחרר מהקבע אמשיך להזרים סכומים לתיק ההשקעות שאפתח (ואפילו בסכומים הרבה יותר גדולים, מאחר והמשכורות בחוץ גבוהות באופן משמעותי.)

(2) בסופו של דבר היעד של החיסכון יהיה קניית דירה. נכון לעכשיו עוד לא החלטתי אם למגורים או להשקעה.

*אני מבינה שהדעות בפורום חלוקות בנוגע להאם דירת מגורים היינה השקעה או התחייבות, יש לי מספר לא קטן של נימוקים למה דירה למגורים היא משתלמת.
אני מעדיפה לא לפתוח את הדיון הזה כאן, כדי לא להחטיא את מטרת הדיון. מי שבכל זאת מעוניין לשוחח על הנושא, אני אשמח בפרטי :)

(3)לטווח המאוד רחוק: גם לאחר קניית דירה אמשיך לחסוך באמצעות הפרשת סכומים לתיק השקעות, לא למטרת פרישה בגיל מוקדם (אני מאוד אוהבת את מה שאני עושה ולא רואה את עצמי עוסקת במשהו אחר, אז למה לפרוש בגיל מוקדם?).
המטרות שלי לטווח המאוד רחוק עוד לא הוגדרו, אבל אני מאמינה שבסופו של דבר (אחרי עשרות שנים) ארצה למשוך קצבה קבועה מתיק ההשקעות כדי לתגבר את המשכורת / פנסיה - אבל שוב, שום דבר מיוחד לא תוכנן על ידי כרגע.

אשמח לשמוע את עצותיכם בהקשרים:
(1) המטרה הראשונית שלי היא קניית דירה, טווח הזמן שבו אצטרך לחסוך כדי להגיע לסכום המתאים (עם משכנתא גדולה או דירה להשקעה בפריפריה עם משכנתא קטנה יותר) הינו בין 3 שנים ל5 שנים. ברור לי שמדובר בטווח זמן שנחשב קטן עד בינוני. השאלה האם יהיה לי בכלל משתלם להשקיע את החסכונות בתיק השקעות במקום לפתוח בחסכון פשוט עם ריבית כמעט אפסית מאחר ש:
* למיטב הבנתי סכנת שחיקת ערך הכסף כתוצאה מאינפלציה הוא דיי נמוך מאחר ומדובר בחסכון לטווח קצר.
* בטווח השקעה כזה קצר, במקרה הטוב הרווח שיצבר יהיה נמוך במיוחד (אפקט הריבית דה ריבית עוד לא יכנס לפעולה במלוא עוצמתו, ככל שהתיק יותר סולידי התשואה נמוכה יותר, התיק עצמו קטן מאחר ולא עברו מספיק שנים כדי לחסוך סכומים משמעותיים ולכן תשואה קטנה = רווח מועט מאוד), ובמקרה הרע עלול שווי התיק לרדת בזמן הלא מתאים ולעכב את השגת המטרה שלי למספר לא מוגבל של זמן (עד שהתיק יתייצב).

*אני אדם דיי מודע לעצמו ואני בטוחה שבמקרי לחץ כמו ירידת ערך משמעותית של התיק לא אתפתה למכור אותו, אלא אחכה בסבלנות ובאדישות עד שהתיק יתייצב...

(2) בהנחה ואבחר בנתיב ההשקעות, אני רואה שרבים ממליצים לפני שמתחילים להשקיע לחסוך "טווח ביטחון" של שישה חודשי מחייה, השאלה אם זה רלוונטי גם במקרה שלי. למה לא רלוונטי? לצערי, אין לי סכנת פיטורין מצבא קבע ב2.5 שנים הקרובות, אני ככל הנראה אגור בבית כך שלא יהיו לי הוצאות משמעותיות שלא אוכל לעמוד בהן.

(3) אני מניחה שכאשר אפתח תיק, אפזר אותו בצורה הבאה: 50 אחוז מניות (באמצעות קרנות מחקות), 30 אחוז אגח ו20 אחוז מזומן. כרגע ההבנה שלי בנושא אינה מספיקה ואני מסתמכת על כך שאמשיך ללמוד ולהתפתח בשנה הקרובה. אם יש לכם השגות או רעיונות טובים יותר לפיזור בהתאם למטרותיי ולצרכים שלי, אשמח אם תאירו את עיניי.

(4) רשימת הקריאה שלי דיי דלה, כרגע היא מכילה רק עוד ספר אחד בלבד ("הליכת אקראי בוול סטריט"). אני אשמח אם תוכלו להמליץ על ספרים נוספים, מתורגמים לעברית בלבד.

תודה לכולם :)
 
ברוכה הבאה לקהילה.

מוזר קצת שאתה רוצה לקנות דירה אבל לא יודעת עדיין אם למטרת מגורים או השקעה. אלו חיות שונות למדי. קניית דירה למטרת השקעה מטרתה היא השקעה, קניית דירה למטרת מגורים מטרתה היא יציבות ובטחון במגורים. קנייית דירה בפני עצמה ללא מטרה מוגדרת היא לא ממש מטרה בפני עצמה בעיני.

צפי גם עליה בהוצאות מחיה שלך כשתכנסי לקבע ועליה נוספת כשתעבדי באזרחי. ככה זה, מרוויחים יותר נוטים להוציא יותר. כמו כן ככל שתנתקי את התלות בהורים ותהי עצמאית עם משפחה משלך ההוצאות יעלו. שום דבר לא חקוק באבן כמובן אבל זה מאד סביר.

מכיוון שהכסף מיועד לרכישת דירה בטווח הקצר (5 שנים זה טווח קצר), ברור לך שאת עלולה למצוא את עצמך בהפסד משמעותי על הנייר לכשיגיע הזמן. זה סיכון משמעותי. מנגד האינפלציה אולי נמוכה, אבל זה לא אומר מה היא תהיה בעתיד. הממוצע ההיסטורי הוא כ2.5%. משמע שאחרי 5 שנים השקל הראשון שחסכת כבר איבד 13% מהערך שלו. זה 13%- תשואה. כך שכל בחירה נושאת עימה סיכון. גם השקעה וגם אי השקעה. המטרה שלך היא להתאים את אפיקי ההשקעה שלך לצרכים שלך ולסיבולת הסיכונים שלך. את צריכה להכיר את סוגי הנכסים השונים בשוק ההון ומחוץ להם ולבחור בהתאם. אם ההקצאה שבחרת עונה לצרכים שלך אשמח אם תפרטי איך ולמה. אם לא, משמע שאת עדיין לא יודעת למה ואז כשהחורף הפיננסי יבוא את עלולה למצוא את עצמך בין הפטיש לסדן ותעשי טעויות למרות שאת חושבת שאת מכירה את עצמך.
הדבר הכי טוב שאת באמת יכולה לעשות בשביל לעזור לעצמך להשקיע בהצלחה הוא להשקיע בהתאם לצרכים שלך ולדעת להצדיק את זה לעצמך ולאחרים כאשר את ואחרים ינסו להסיט אותך למסלול אחר שמתאים לאנשים אחרים.

לגבי לחכות שהתיק יתייצב. אם התיק שלך בהפסד ניכר אבל בסה״כ צברת מספיק שווי בשביל לקנות את הדירה שרצית, האם את מנזילה את כל התיק ומבצעת את הרכישה? אם את ממשיכה לחכות בסבלנות עד שהתיק יתייצב כפי שציינת אז את חוטאת למטרה. את חדלה מלהיות משקיעה בנדל״ן והופכת לספקולנטית בשוק ההון (מקצוע קשה וכואב גם לאלו שמגדירים את עצמם ככאלו). את מראש מכניסה את עצמך לסבך מלכודות פסיכולוגיות שיגרמו לך למכור בפחד ולרדוף אחרי מה שיחזיר לך את התשואה האבודה.
היעדים שלך צריכים להיות מוגדרים היטב. ותוכנית הפעולה שלך צריכה להיות מוגדרת מראש תוך התחשבות בכל תרחיש שאת מדמיינת שיקרה. מתועד בכתב. עם הנמקות. חתום על ידך.

ספציפית לגבי מה התמהיל המתאים לך, אסור לבקש ייעוץ ואסור לנו לייעץ. זה את צריכה להחליט לבד או להתייעץ עם מומחה בעל רשיון ייעוץ.
 
1. ההוצאות שלך יגדלו משמעותית ברגע שתתחילי לקבל משכורת של בני אדם. ועוד יותר כשתרצי לגור לבד.

2. לגבי דירה. במיוחד בגלל שאת צעירה. הייתי דוחה את זה קצת, ומנסה לחסוך כמה שיותר, בעיקר בשביל לצמצם את עלויות המימון.

3. מה"ט, גמוש ב', תואר, ויש איזה תוספת לשקר קצינים/ נגדים טכנולוגיים. IIRC יכול להביא את המשכורת שלך ל 11.
 
ו... כל הכבוד לך!

אני בגיל שלך רק חשבתי על איך להימלט מקבע, ואחרי שהשתחררתי שרפתי דיי הרבה כסף על שטויות...
 
קרן חירום לששת חודשי מחייה: לדעתי חשוב גם במצב שלך. יש עוד סיבות פרט לפיטורין:
1. למשל במקרה של צורך בטיפול רפואי/שרפ/ ניתוח פשוט - הצבא לא נותן באופן דיפולטי את הרפואה הטובה ביותר ולפעמים כדי לקבל מענה סביר לבעיות פשוטות צריך לשלם פרטי.
2. בתום תקופת הקבע (שגם באורכה יכולים להיות שינויים בהתאם לרצון שלך וכו') יכול להיות (ואף סביר) שייקחו מספר חודשים עד שתמצאי עבודה אופטימלית בתנאים הטובים ביותר.
3. את עשויה לרצות לעשות תואר בתחומך למרות ההכשרה שקיבלת, יש לתואר יתרונות וחסרונות לאנשים במצבך ואלה יתחוורו לך יותר בשנות הקבע כשתתחילי לפזול למה שקורה בחוץ.
4. את עשוייה לרצות לצאת מבית ההורים (זוגיות/ רצון "לעמוד על הרגליים" לבד וכו)
5. את עשוייה לשקול החלפת מקצוע... העובדה היא שיש אנשים שתכנתו בצבא ולאחר מכן הבינו שלטווח הארוך הם מעדיפים אפיק אחר. לא נדיר שחבר'ה עם נסיון תכנות מהצבא בוחרים להקים סטרטאפ לאחר השחרור, וזקוקים לכרית ביטחון כלכלית לתקופת ההתחלה לפני שהעסק מניב.

לדעתי על קרן החירום להיות מופרדת מהחיסכון שמיועד להשקעה כלשהי, ובעיקר חפה מסיכונים.
 
קודם כל, תודה רבה על התשובה המנומקת.
וכמה תשובות שלי:

מוזר קצת שאתה רוצה לקנות דירה אבל לא יודעת עדיין אם למטרת מגורים או השקעה. אלו חיות שונות למדי. קניית דירה למטרת השקעה מטרתה היא השקעה, קניית דירה למטרת מגורים מטרתה היא יציבות ובטחון במגורים. קנייית דירה בפני עצמה ללא מטרה מוגדרת היא לא ממש מטרה בפני עצמה בעיני
כשהתחלתי לקרוא את הפוסטים כאן, הדבר הראשון שעלה בראשי הוא ההבנה בנוגע לחשיבות של חסיכון והשקעת הכסף ו"לתת לו לעבוד."
לאחר מכן הבנתי שעם כל הכבוד לחסכון אינסופי, חסכון ללא מטרה בסופו הוא חסר תועלת ונידון להיכשל ( כי איך אני אדע כיצד להתמודד עם מכשולים ואתגרים בדרך אם אני לא יודעת מה המטרה הסופית שלי).
לאחר שהשקעתי חשיבה בנושא, הבנתי שאני מעוניינת להחזק בדירה בגיל כמה שיותר צעיר. אני רואה בדירה נכס שמספק לי מצד אחד בטיחון ויציבות (מקום לגור בו), מצד שני גם השקעה, גם אני בוחרת לא לממש אותה באותה תקופה עקב מגורים (הכסף שהושקע בבית מוגן מפני אינפלציה וערך הבית עולה במהלך השנים).
כמו כן נדלן זו השקעה ממונפת עם תנאי הלוואה דיי מצויינים, כך שאם כבר אני מתקדמת לכיוון ההשקעה הממונפת, אז רק דירה.

ברור לי שכסף שמושקע בנדלן הוא לא כסף נזיל וזה לחלוטין בסדר מבחינתי. אני מעוניינת להמשיך להתקיים מהמקצוע שלי כל עוד זה אפשרי.

עוד לא החלטתי מה חשוב לי יותר, יציבות וביטחון ( אם כי במעברים תכופים בין דירות עקב רצונות שונים של המשכירים אתה כשוכר עלול להפסיד המון כסף על העברות והובלות, תיווך על הדירה החדשה, קניית התאמות לדירה חדשה וכו) או תגבור המשכורת החודשית הצפויה לי באזרחות ( יש שאומרים 24k ברוטו לפחות למתכנת עם שש שנים ניסיון רלוונטי ותואר, אבל תמיד יש יוצאים מן הכלל) באמצעות השכרת דירה.

בסופו של דבר אצטרך לבחור בנתיב המתאים לי, אבל אני לא רואה דחיפות להכריע כרגע מאחר והדרך לשתי המטרות הללו היא מאוד דומה, מאחר ובשני המקרים אני רוכשת דירה בסופו של דבר.
ברור לי שכשאתקרב יותר אל המטרה אצטרך לבחור נתיב אחד מאחר והשיקולים שלי בבחירת דירה להשקעה יהיו שונים בתכלית מבחירת דירה למגורים.

אבל כרגע אינני עוד לא בפיצול הדרכים בין דירה להשקעה למגורים אלא רק בתחילת הדרך, השיקולים שלי בבניית תיק השקעות לשתי המטרות יהיו זהים. לכן נכון לעכשיו אין לי את הלחץ להכריע באיזה נתיב מבין השניים אלך.
אני לא חושבת שזה פוגם בתוכנית ההשקעה שלי נכון לעכשיו.

צפי גם עליה בהוצאות מחיה שלך כשתכנסי לקבע ועליה נוספת כשתעבדי באזרחי. ככה זה, מרוויחים יותר נוטים להוציא יותר. כמו כן ככל שתנתקי את התלות בהורים ותהי עצמאית עם משפחה משלך ההוצאות יעלו. שום דבר לא חקוק באבן כמובן אבל זה מאד סביר.
כמובן, אני מסתמכת על זה ולכן הקצאתי נכון לעכשיו רק חצי מהרווחים שלי בקבע להשקעה ולא יותר מכך, למרות שכרגע עלויות המחיה שלי הן מאוד מאוד נמוכות.

המטרה שלך היא להתאים את אפיקי ההשקעה שלך לצרכים שלך ולסיבולת הסיכונים שלך. את צריכה להכיר את סוגי הנכסים השונים בשוק ההון ומחוץ להם ולבחור בהתאם. אם ההקצאה שבחרת עונה לצרכים שלך אשמח אם תפרטי איך ולמה. אם לא, משמע שאת עדיין לא יודעת למה
נתחיל עם זה שאני עוד ממש לא שלמה עם התבנית הבסיסית שהצגתי כאן לתיק ההשקעות העתידי שלי. נכון לעכשיו למדתי את הנושא כחודש במקביל לעבודה ( צבא) במשרה מלאה ולימודי תואר ראשון. אני בונה על כך שבמהלך העשרה חודשים הקרובים אתמקצע מספיק כדי להתחיל להשקיע עם הכניסה לקבע.

התחשבתי במודל השקעות לפי גיל שאומר כביכול שעליי להשקיע אחוזים במניות לפי 100-גיל. לפי נימוק זה אני אמורה להשקיע שמונים אחוז במניות. אני מבינה מדוע הפרופיל שלי יכול להתאים להשקעה בסיכון כזה גבוה (גיל צעיר, ביטחון תעסוקתי גבוה וסיכוי נמוך שאצטרך גישה לכסף נזיל בזמן הקרוב) אבל עדיין החשיפה לתנודתיות גדולה בתיק כזה נראת לי מעבר למה שנפשית אוכל להתמודד איתו. שישים אחוז נשמע לי סיכון יותר לגיטימי ומאוזן לקחת.
אני מבינה שבעיניי משקיעים מסוימים ככל שיש יותר מניות התיק מסוכן יותר, אני רואה בתיק עם אחוז מניות גבוה פוטנציאל לתנודתיות גבוהה אבל לאו דווקא סיכון. מבחינתי תיק מסוכן הוא כזה שהמטרה שלו היא להכות את השוק במקום לחקות אותו באמצעות בחירת נכסים ספציפים להשקעה לפי ההימור שאלו יצמחו יותר מאחרים. תיק כזה לדעתי מסוכן יותר בגלל שהסיכויים להימור לא נכון על המניה הלא נכונה גבוהים הרבה יותר מ הסיכויים שכל שוק המניות יפול.
עקב כך, כמובן שאת החלק המנייתי שלי אשקיע בקרנות מחקות.

בנוגע להשקעה באגח מול כסף מזומן בו לא אגע: נכון לעכשיו ההבנה שלי באגחים לא קרובה למספיקה כדי להעריך בצורה נכונה כמה אחוזים ארצה להשקיע. אני מבינה שאגח ( דגש על ממשלתית) הינה השקעה בטוחה עם סיכון נמוך מאוד להפסד בגלל אי החזרת הפדיון. אבל, אני עוד לא מבינה לעומק את משמעויות עליית הריבית על אגחים ואם כן כמה נזק עלול לקרות כתוצאה מכך. לכן אני מעריכה שעד רגע האמת האיזון בין אגח למזומן ( או נכסים מניבים מסוגים אחרים) ישתנה עוד רבות.

לגבי לחכות שהתיק יתייצב. אם התיק שלך בהפסד ניכר אבל בסה״כ צברת מספיק שווי בשביל לקנות את הדירה שרצית, האם את מנזילה את כל התיק ומבצעת את הרכישה? אם את ממשיכה לחכות בסבלנות עד שהתיק יתייצב כפי שציינת אז את חוטאת למטרה. את חדלה מלהיות משקיעה בנדל״ן והופכת לספקולנטית בשוק ההון (מקצוע קשה וכואב גם לאלו שמגדירים את עצמם ככאלו). את מראש מכניסה את עצמך לסבך מלכודות פסיכולוגיות שיגרמו לך למכור בפחד ולרדוף אחרי מה שיחזיר לך את התשואה...
אני לא חושבת שזה הופך אותי לספקולנטית, אלא אם כן לא הבנתי אותך נכון. לפי הספר שקראתי "המשקיע הנבון" אחד החטאים הגדולים ביותר שיכול משקיע לחטוא בהם הוא מכירה בזול וקנייה ביוקר עקב מתן חשיבות יתר לתנודות שוק .
לכן, בהנחה והתיק שלי יהיה בהפסד, הדבר הנכון לעשות יהיה להמשיך לאזן את התיק בהתאם לפרופיל שבחרתי מראש ולחכות לאיזון ( לא למכור או לקנות בשונה מהתוכנית המוגדרת מראש כדי להגיע לרווחים, בגלל שזה הדבר שאסור לעשות וכך בעצם אני אממש את ההפסדים שלי)

מאחר וחסכון שלי הוא לטווח קצר יחסית, בתרחיש אידאלי יספיקו לי חמש שנים להגיע למטרה גם ללא תשואה ( כשהכסף לא מושקע אלא העומד) ואילו תיק השקעות שימצא בנסיגה עקב משברים שונים עלול לגרום לי לחכות ולהמתין על מנת לא לממש הפסד, ועלול להרחיק את המטרה בעוד שנתיים או יותר.
השאלה האם לדעתך ( ולדעת כל השאר) הרווח הפוטנציאלי שווה את הסיכון.

ספציפית לגבי מה התמהיל המתאים לך, אסור לבקש ייעוץ ואסור לנו לייעץ. זה את צריכה להחליט לבד או להתייעץ עם מומחה בעל רשיון ייעוץ
לא חיפשתי המלצה באילו מניות להשקיע או באילו אגחים אלא יותר חוות דעת תיאורטית מה החלוקה האידאלית הכללית בין אגחים למניות בהתאם לפרופיל שלי שציינתי למעלה. לא ראיתי בזה ייעוץ מאחר וזו שאלה מאוד אבסטרקטית ותיאורטית שהתשובה לה לא מספיקה לבדה כדי להתחיל להשקיע. רציתי לדעת כמו כן אם לדעת המגיבים התבנית אותה הצעתי מתאימה לפרופיל שלי או שאולי יש בה חורים מהותיים שאני עוד לא מודעת אליהם.
אם זה לא נחשב כייעוץ פיננסי אשמח להתייחסות, אחרת, המון סליחה וכמובן שאין צורך להתייחס לסעיף זה


ושוב, המון תודה על התשובה. כל תשובה כזו מקדמת אותי עוד טיפה לכיוון המטרה.

כמובן שאם שמת לב לחורים משמעותיים בהבנה שלי בנושאים שונים עליהם כתבתי כאן, אשמח אם תתקן אותי מאחר ואני רק בתחילת למידת הנושא.
 
אופק, ראיתי רק עכשיו את התגובה שלך :)
כרגע אני לומדת במקביל לתואר באמצעות מימון של המשפחה. אני לא מאמינה שארצה להקים סטארטאפ בזמן הקרוב ( אני לא חושבת שיש לי את כישורי הניהול והיזמות הנדרשים) וכמו כן אני לא מאמינה שארצה להחליף מקצוע לפחות בשבע שנים הקרובות. מעבר לכך אני יכולה להזדהות עם הנימוקים שרשמת פה, השאלה האם לדעתך הם מצדיקים פתיחת קרן חיסכון של שישה חודשי מחייה או שגם קרן המכילה סכום מתאים לשלושה חודשי מחייה יכולה להתאים כאן?D:
 
1. ההוצאות שלך יגדלו משמעותית ברגע שתתחילי לקבל משכורת של בני אדם. ועוד יותר כשתרצי לגור לבד.

2. לגבי דירה. במיוחד בגלל שאת צעירה. הייתי דוחה את זה קצת, ומנסה לחסוך כמה שיותר, בעיקר בשביל לצמצם את עלויות המימון.

3. מה"ט, גמוש ב', תואר, ויש איזה תוספת לשקר קצינים/ נגדים טכנולוגיים. IIRC יכול להביא את המשכורת שלך ל 11.

1. כמובן, בעיקרון אבל אני לא מתכננת לעזוב את הבית עד שאשתחרר ואמצא עבודה כמתכנתת באזרחות, נטו משיקולי חסכון. לגור לבד בזמן קבע ימנע ממני לחסוך באותו סדר גודל, במיוחד שאין לי כרגע שיקולים של מרחק ממקום העבודה שיכולים להעיב על ההחלטה .
ברגע שאשתחרר, הדבר הראשון שאעשה יהיה לחפש עבודה וכשאמצא כזו הדבר השני שאעשה יהיה לחפש דירה... אבל עד אז...אין לי תכניות מיוחדות.
2. אני מסכימה איתך שזה שיקול שעליי לקחת בחשבון, בגלל זה אני מתלבטת בין דירה למגורים לדירה להשקעה. דירה להשקעה תעלה לי הרבה פחות ( מאחר ושיקולים כמו קרבה למקום עבודה וכמובן מכך קפיצה במחיר וגם התאמות לדירה בהתאם לטעם אישי שעלולות להקפיץ את המחיר) ולכן תצריך הלוואה הרבה יותר קטנה
3.לצערי גמוש ב וסיום התואר עד סוף השירות הן לא אופציות מבחינתי (גמוש ב זה לקצינים)
אבל רגע, מה זה IIRC?

ותודה כמובן !
 
ם קרן המכילה סכום מתאים לשלושה חודשי מחייה יכולה להתאים כאן?
גודל הקרן ומשכה זה עניין שהוא רגשי כמעט לגמרי :) אני את הקרן מגדירה גם לפי אורך וגם לפי סכום שאני חושבת שאהיה עשויה להדרש לגייס מיידית.

אגב אני לא מסכימה עם האמירה (הכללית בפורום) שחייבים חסכון עם מטרה מוגדרת כדי שיהיה לו ערך. בגיל צעיר (עשורים שלישי ורביעי) יש כל כך הרבה שינויים "צפויים" בנסיבות חיים (ילדים? דירה? מגורים לחול למספר שנים? רצון לגוון או לשנות עבודה/קריירה כי נמאס?) וגם רצונות שמשתנים ואי אפשר לצפות אותם. עבורי החסכון צריך לאפשר לי גם גמישות וחופש מחשבתי לשנות את דעתי בין אם אבחר לממש זאת או לא.
את משך החיסכון המשוער ויעדו קובעים לפי מה שהכי סביר לפי הרצונות הנוכחיים ומשקללים פנימה אפיקי התמודדות עם שינויים. נניח - לא רוצים דירה עכשיו. לא נראה לנו שנרצה דירה בעשור הקרוב. אבל מה אני יכולה להגיד על מה שנרצה או לא בעוד 15 שנים? האם בגלל הסיכוי שנשנה את דעתינו אנחנו צריכים לא להתחיל בכלל להשקיע?
תכנון זה דבר חשוב אבל לדעתי, כמו שהחפצים שלנו נועדו לשרת אותנו ולא הפוך, כך גם התכניות שלנו נועדו לשרת אותנו ולא לכלוא אותנו.
במילים אחרות מה שאני מנסה לכתוב הוא, שתעשי את הבחירות שמאפשרות לך להרגיש הכי טוב עם הדרך שלך, לשמוח מהחיים ולהנות מהם, ותזכרי שאת יכולה לשנות את דעתך וזה מותר, ובשלב הזה בחיים גם לא כל כך יקר (גם בהשקעות וגם בקריירה!)
 
1. כמובן, בעיקרון אבל אני לא מתכננת לעזוב את הבית עד שאשתחרר ואמצא עבודה כמתכנתת באזרחות, נטו משיקולי חסכון. לגור לבד בזמן קבע ימנע ממני לחסוך באותו סדר גודל, במיוחד שאין לי כרגע שיקולים של מרחק ממקום העבודה שיכולים להעיב על ההחלטה .
ברגע שאשתחרר, הדבר הראשון שאעשה יהיה לחפש עבודה וכשאמצא כזו הדבר השני שאעשה יהיה לחפש דירה... אבל עד אז...אין לי תכניות מיוחדות.
2. אני מסכימה איתך שזה שיקול שעליי לקחת בחשבון, בגלל זה אני מתלבטת בין דירה למגורים לדירה להשקעה. דירה להשקעה תעלה לי הרבה פחות ( מאחר ושיקולים כמו קרבה למקום עבודה וכמובן מכך קפיצה במחיר וגם התאמות לדירה בהתאם לטעם אישי שעלולות להקפיץ את המחיר) ולכן תצריך הלוואה הרבה יותר קטנה
3.לצערי גמוש ב וסיום התואר עד סוף השירות הן לא אופציות מבחינתי (גמוש ב זה לקצינים)
אבל רגע, מה זה IIRC?

ותודה כמובן !
1. חכי שתכירי מישהו... תעופי מהבית מהר מאוד...

2. מה בוער לך להתחתן עם משכנתא? את בטוחה שדירה להשקעה זה ככ משתלם? זה דורש חשבון. אני הייתי חוסך כסף, ולומד היטב את השוק לפני שהייתי מתחייב לעסקה ככ כבדה.

3. בתקופתי (לפני עשור ) גמוש ב' היה לכל מי שעשה מה"ט, ולחלופין הפתוחה זה פצצה בשביל לסגור גמו"ש. בכל מקרה אני ממליץ שתלכי לשלישות ותבררי את כל זה. מקסום המשכורת זה משהו שצריך להתחיל לתכנן עוד לפני הקבע ;)

---
IIRC = If I Recall Correctly
 
נערך לאחרונה ב:
לא ראיתי בתוכניות שלך התייחסות לזוגיות ומשפחה.
האם תרצי זוגיות בשנים הקרובות?
האם תרצי להקים משפחה בעוד 5-10 שנים?

כדאי לקחת פרמטרים אלה בחשבון כאשר חושבים על הטווצ הרחוק.

בנוגע לזוגיות, הפורום מלא בדוגמאות של חברים שמתקשים לחסוך בגלל שבן/בת הזוג קצת בזבזנים, קחי בחשבון...

מאחל בחירה טובה ומוצלחת.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
mika_sh הכוונה בתחילת הדרך יומני מסע אישיים 14
M הכוונה לעסק זעיר מיסים 13
האזרח החשדן צריך הכוונה ועזרה - נמצא במירוץ העכברים צרכנות פיננסית 47
S חשבון מסחר עצמאי - מה הכוונה מינימום לפתיחת תיק שוק ההון 11
D חייל בן 19, קצת הלכתי לאיבוד מהאופציות ואני אשמח לקבל קצת הכוונה יומני מסע אישיים 4
D הכוונה ראשונית להתנהלות אפקטיבית יומני מסע אישיים 0
שם משתמש בעייתי "נקודות זיכוי בלתי מנוצלות" - מה הכוונה? מיסים 18
מ למה הכוונה בצעד הממשלה שעליו מדברים היום להיתר לפיצול דירות בבתים פרטיים? נדל"ן 5
ת הצעת מחיר במוסך שכתוב עליה "זמני- פרופורמה" למה הכוונה? אוף טופיק 2
Blue מחפש הכוונה - מקצוע בתחום הפיננסי התפתחות אישית 25
M למה הכוונה כשמשווקים היום בחוף התכלת ושדה דב קרקע עם זכות ל-100 מטר דירה? נדל"ן 12
צ הכוונה כלכלית התפתחות אישית 4
I הכוונה למשקיע הצעיר שוק ההון 0
H אני צריך קצת הכוונה אני מבולבל נדל"ן 15
כ הכוונה לקרנות המחקות המתאימות שוק ההון 3
O הכוונה לסולידי צעיר על עבודה ולימודים התפתחות אישית 6
F עצמאי, סוף שנה... מבקש הכוונה בבחירת קרן השתלמות מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 14
R הכוונה בבניית תיק השקעות קטן למתחיל - לטווח בינוני שוק ההון 26
S מבקש עזרה/הכוונה עם השקעה ופנסיה שוק ההון 8
S קצת הכוונה למשקיע מתחיל שוק ההון 3
B בן 23, ללא הון התחלתי, עם הפקדה חודשית מחפש הכוונה שוק ההון 21
Amazing בן 20 וצריך קצת הכוונה שוק ההון 5
א למה הכוונה שביטוח וחסכון בקרן פנסיה לא הולך יחד? צרכנות פיננסית 29
ש העברה בנקאית - שאלה של טירון בתחילת דרכו צרכנות פיננסית 14
מ השקעה לבני 18 בתחילת דרכם שוק ההון 4
N אדריכל בתחילת דרכו שרוצה לעסוק גם ביזמות התפתחות אישית 11
G בתחילת הדרך, מבולבל מרוב רעשי רקע יומני מסע אישיים 1
H התלבטות איזו משרה עדיפה בתחילת הקריירה התפתחות אישית 5
Know one משפחה הייטקיסטית בתחילת הדרך יומני מסע אישיים 24
ח מימון בתחילת עסקת רכישת בית מיזם נדל"ן 4
א הפקדה של מקסימום בתחילת שנה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
K זוג בתחילת הדרך - הכל פתוח יומני מסע אישיים 56
M סדר ותכנון פיננסי לצעיר סולידי בתחילת דרכו שוק ההון 11
V בתחילת הדרך יומני מסע אישיים 2
חדש בשוק התייעצות בתחילת החיים פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 18
צ'רצ'יל יזם בתחילת הדרך- שילוב של סולידי עם יצר של לקיחת סיכונים יומני מסע אישיים 25
F יומן מסע של הייטקיסט בתחילת דרכו באחת מחברות ה-FANG (גאמפא) יומני מסע אישיים 21
Y תיק ההשקעות של משקיע בתחילת דרכו - אשמח לכל ביקורת שהיא! שוק ההון 12
R משפחה בתחילת הדרך יומני מסע אישיים 19
A עזרה בתחילת תכנון פיננסי נכון צרכנות פיננסית 2
Y משקיע בתחילת דרכו - פרמטרים לבחירת קרן מחקה מדד שוק ההון 12
ה אבודה בתחילת הדרך יומני מסע אישיים 36
S בחור צעיר בתחילת דרכו בעולם ההשקעות שוק ההון 8
I עוד הייטקיסט בתחילת הדרך יומני מסע אישיים 60
M קבלת החלטות בתחילת הדרך התפתחות אישית 8
S זוג נשוי בתחילת דרכו, מה לעשות עם הכסף? נדל"ן 3
צ בתחילת דרכי :) ויש לי כמה שאלות שוק ההון 9
ה כמה שאלות בתחילת הדרך, כי הגיע הזמן להתחיל להשקיע שוק ההון 17
Sean ייעוץ לצעיר בתחילת הדרך אוף טופיק 3
E זוג בתחילת הדרך בחו"ל יומני מסע אישיים 4

נושאים דומים

Back
למעלה