• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

היומן של אליהו

בוקר טוב אליהו

משתמש סולידי
הצטרף ב
10/8/20
הודעות
42
דירוג
39
שמי הוא לא באמת אליהו, אבל זה יהיה בתקווה היומן שלי!
עקבתי אחרי הקהילה ופרסמתי (מספר קטן של) הודעות בפורום בחודשים האחרונים. כשראיתי שאני מתמיד בקריאה ובהתעניינות החלטתי להיפתח ולפרסם קצת אודותיי.

אז...
עתודאי למדעי המחשב, אוניברסיטה במרכז, בן 28. השתחררתי לפני זמן מה מיחידה טכנולוגית בתפקיד מקצועי בו התפתחתי לאורך שנות השירות.
מעולם לא הייתי ״צרכניסט״ ואפילו תוך כדי הלימודים הצלחתי להגיע לחיסכון משמעותי של כמה עשרות אלפי שקלים מעבודות מזדמנות. (בעיקר שיעורים פרטיים ובדיקת שיעורי בית בפקולטה). לצערי הרב, לא הייתי מודע באותם הימים להשקעות וזה היה נראה לי כמו מדע טילים לכל הפחות. תמיד הזהירו אותי מהשקעה במניות ושעשוים להפסיד שם כסף רב ולכן כפי שאתם רואים (וכפי שעוד תראו בהמשך) - הכניסה שלי לעולם ההשקעות היא הדרגתית ורצופה בטעויות, שאני שמח שעשיתי את רובן בגיל צעיר יחסית ומקווה שכיום אני עם המומנטום בכיוון הנכון.
במהלך שירות החובה גרתי בבית ההורים והמטרה שלי הייתה ״לא להפסיד״ כסף, וכך גם היה. סך הכסף שהתחלתי איתו את שירות החובה הוא בערך גם סך הכסף איתו סיימתי את שירות החובה. עם זאת לא השקעתי את כספי אז (שהיה כמעט 100 אלף ש״ח) בשום דבר. פשוט צבר אבק בעו״ש (טעות 1).
כפי שכתבה בעבר הסולידית באחד היומנים שקראתי - יתרון גדול בלהיות עתודאי הוא להסתדר עד גיל 25 עם משכורת זעומה, מה שמקנה הרגלי צריכה טובים מאוד לרגע בו מתחילים להרוויח קצת יותר.
אז בכניסה לקבע הנטו שלי קפץ מ-1.8 אלף לבערך 8 אלף שמהר קפץ גם ל-10 אלף. (סיימתי תואר שני לפני הכניסה לקבע (:$) ולכן מקבלים בצבא רה-דירוג כבר אחרי שנה) שמהר קפץ לבערך 12 וחצי אלף (בזכות דירוג מחקר) ובשנה האחרונה לשירות קיבלתי גם משכורות 13 ו-14 (מענקי התמדה שמקבלים שנתיים אחרי הרה-דירוג).
בנוסף תוך כדי הקבע הצבא לרוב מתחיל להפריש לקרן השתלמות ״על אמת״ רק בשנה השלישית, אך כיוון שצברתי וותק כעובד מדינה עוד לפני, נהניתי מהפרשות לקה״ש מהיום הראשון בקבע :lol:.

ובכן אלו ההכנסות שלי לאורך שנות הקבע. מאידך, ההוצאות שלי הסתכמו בכ-3500 ש״ח בממוצע בחודש על רכב+דירה (רכב קטן זול וחסכוני, דירה קטנה יחד עם חברה שלי במיקום פחות מבוקש באזור רמת גן) ועוד כ-1000 ש״ח-1500 ש״ח בממוצע בחודש על צריכה מזדמנת (מזון ודברים לבית בעיקר). את רוב הנופשים שלי ניצלתי היטב באמצעות נופשי-הקבע במסגרת הצבא בשילוב עם דילים במחירים מצחיקים לחו״ל (כמו 4 ימים בקפריסין לי ולחברה שלי ב-1000 ש״ח לשנינו ביחד, כולל הכל). בקיצור - השתלדתי לצמצם מאוד הוצאות.

אם תעשו את החשבון הגעתי לחיסכון חודשי נאה של כמה אלפי שקלים והתחלתי לשאול את עצמי מה אעשה בכסף שנותר. ובכן, הפרסום האגרסיבי של קופת הגמל להשקעה של אלטשולר שחם עשה את עבודתו נאמנה והחלטתי לשים שם את כספי (מה שייהפך לימים לטעות 2). הפקדתי שם באדיקות את המקסימום השנתי, שנה אחר שנה ובסוף הקבע היה לי שם כמעט 300 אלף ש״ח. בשלב הזה נפלו לי שני אסימונים שככל הנראה הדחקתי בשנות הקבע שלי:
1. החיסכון בקופת הגמל להשקעה עשוי להיות משתלם לגיל פרישה בגלל החיסכון במס רווחי הון. עם זאת, אני חוסך די והותר לגיל פרישה באמצעות הביטוח הפנסיוני וככל הנראה אמצא לכסף שם שימוש טוב יותר במהלך 40 השנים (לפחות) שנותרו לי עד לגיל הפרישה החוקי במדינה.
2. ה-0.39% דמי ניהול לשנה זה הרבה כסף כשמדברים על סכומים של מאות אלפים (ואולי אף מליונים) על פני עשרות שנים.

באותו הזמן בדיוק, השתחררתי (ממש לפני מספר חודשים) ועברתי לעבוד בהייטק בתחום התוכנה. לא הייתה לי דילמה אם להישאר בצבא, עם כמה שהחברים למשרד טובים ושצברתי המון חוויות טובות, המערכת עצמה מסורבלת ורקובה ולתחושתי עוסקת הרבה יותר בפוליטיקה זעירה מאשר היא צריכה. למעשה, הסיבה שהשתחררתי לא הייתה אפילו המשכורות בחוץ, עליהן כבר אדבר, אלא המעטפת והפרטים הקטנים שממררים את החוויה הכוללת.

המשכורת שלי קפצה בברוטו באופן משמעותי מאוד. אם בסוף השירות הברוטו החודשי הממוצע (בשקלול משכורות 13 ו-14) היה בערך 20 אלף בחודש, הרי שהיום הוא עומד על בערך 60 אלף (לא כולל הפרשות ולפני מעקנים בונוסים, שיכולים להגיע לעוד כמה מאות אלפים בשנה, תלוי בביצועי החברה ובביצועים האישיים שלי). לא עשיתי המון סקר שוק אבל החלטתי שלפחות לשנה הראשונה שלי בחוץ זו משכורת טובה ועם הזמן אולי אלמד להתמקח עוד קצת ולהעלות אותה :>.

ההוצאות שלי נותרו זהות לחלוטין, אולי אפילו ירדו בעקבות הקורונה. כך שהחיסכון החודשי שלי זינק לאזור ה-25 אלף ש״ח בחודש, לפני בונוסים ומענקים, שיילכו גם הם כמובן לחיסכון, אם וכאשר. על הנייר, נשמע טוב.
כתוצאה מכך, בשילוב שני האסימונים שהזכרתי מקודם, נפל לי אז אסימון נוסף. ישנה מגבלה של כ-70 אלף ש״ח בשנה להפקדה לקופת גמל להשקעה. אם בתקופת הקבע סך החיסכון השנתי שלי היה מגיע בערך לשם (למען האמת בסוף הקבע כבר עברתי אותו), הרי שעכשיו אני עוקף את המגבלה תוך פחות מ-3 חודשים. ואז החיסרון של קופת הגמל להשקעה, אותה תקרת הפקדה, הפכה למעשה ליתרון ש״כפה״ עליי לעשות סוף סוף משהו קצת יותר רציני עם הכסף שלי.

באותו זמן פתחתי חשבון השקעות באחד מבתי ההשקעות בארץ (טעות 3) בעלות די נמוכה והתחלתי להשקיע בשלישיית קרנות הבלאקרוק (סנופי, אירופה ומתעוררים) בהיקף נמוך של כמה עשרות אלפי שקלים.
ובכן אחרי מחשבה מעמיקה שעשיתי עם עצמי לאחרונה הבנתי שבאמצעות הבלאקרוק שנסחרים בתל אביב אני לא מקבל את החשיפה אותה אני רוצה לקבל (לא מקבלים את כל גדלי השווקים ולא מקבלים את כל העולם) והבנתי שאני רוצה להתחיל להשקיע בחו״ל, אך דרך בית ההשקעות זה ייצא עסק יקר מדי. באותו שלב הבנתי גם שאני מוכן להתמודד עם מס הירושה האמריקאי (אם וכאשר) והעברתי את כל התיק שלי ל-IB (בניהול ישיר, בלי תיווך). כיום אני עומד על פחות 100K$ אז אני משלם את העמלה החודשית, אך בעוד זמן קצר כבר אעבור את הרף לשמחתי D:. סגרתי את חשבון ההשקעות בארץ וחסל סדר.
את קופת הגמל להשקעה אני סוגר בחלקים (בינתיים פדיתי ממנה כ-200 אלף ש״ח אותם העברתי ל-IB, החודש אסגור את השאר). נמנעתי מלהעסיק את הראש בעלות השקועה בקופת הגמל להשקעה ושילמתי את מס רווחי ההון על מה שכבר הרווחתי, זאת מתוך ההבנה שאם אשאיר את הכסף בקופת הגמל להשקעה אשלם תוך זמן לא רב את אותו הסכום על דמי ניהול גם ככה.

ב-IB החלטתי ללכת על תיק קצת יותר אגרסיבי מהממוצע.
כ-80% מהתיק מושקע ב-VTI+VXUS ואת היתרה החלטתי להשקיע ב-VGT.
האם אני יודע שיש כפל בין VGT ל-VTI? כן. (אך מעוניין לתת את המשקל העודף לסקטור).
האם אני יודע שה-VGT יכול לרדת? כן ולכן נתתי ל-VGT משקל לא גבוה מדי בתיק, אני מסוגל לספוג גם התאפסות של VGT.
האם אני ישן טוב בלילה? אפילו מצוין :lol:

באשר להפרשות הסוציאליות עם השחרור העברתי את הכל ל-IRA (עם 0.25% דמ״נ) עם צבירה של כ-250 אלף בפנסיה ועוד כ-50 אלף בקה״ש. ההעברה הזאת לוקחת כל כך הרבה זמן... אני חושב שהתחלתי את התהליך לפני חודשיים ועדיין זה לא הסתיים לחלוטין. ההפרשות שלי מעתה בעבודה יהיו לקרן פנסיה (סנופי) של הלמן עד התקרה הפטורה ומעבר לה הכל ל-IRA כאשר כל מה שהולך לקרן הפנסיה הוא תגמולים שם ארכוש קרנות איריות. אני לא רוכש ביטוח אכ״א מעבר למה שמקבלים בקרן הפנסיה בתוספת מטריה ביטוחית, כיוון שאני בטוח שאוכל להסתדר גם עם הביטוח על התגמולים בקרן הפנסיה אם חס וחלילה אצטרך להפעיל את הביטוח.
אני כן בתהליך של השוואת ביטוחים ושוקל ניוד מלא ל-IRA וסגירת קרן הפנסיה ורכישת ביטוח אכ״א פרטי או לחלופין אם אשאר בקרן הפנסיה אז רכישת מטריה ביטוחית, עוד לא הגעתי לזה, אך יודע שאחד מהשניים יקרה בוודאות. מאמין שזה יקרה בקרוב ובטח ייכנס לעדכון הבא.

סה״כ הון כיום: כ-600K ש״ח מתוכם 300 אלף בתיק ממוסה, 250 אלף בפנסיה ו-50 בקה״ש.
מבחינת מטרות, כיום אני לא חש צורך עז לפרוש מוקדם, טוב לי בעבודה, אבל כן אשמח להוריד את התלות בהכנסות ולדעת שגם אם הכל יתפקשש - אני מסודר.

בנימה יותר אישית אגיד שהיו לי התלבטויות גדולות אם להתחיל ללמוד לתואר שלישי בחו״ל.
התקבלתי אפילו ללימודים באחת מהאוניברסיטאות המובילות בארה״ב אבל בעקבות הקורונה החלטתי לדחות את הקבלה.
ההייטק והכסף הטוב גרמו לי להעריך מחדש את העלות האמיתית של יציאה לדוקטורט של חמש שנים, על אף שהמלגות בארה״ב הן טובות משמעותית מהארץ (כ-4500$ חודשי בממוצע מהאוניברסיטאות שהתקבלתי אליהן) וגם ניתן בקיץ לעבוד ב-FAANG-ים להתמחויות עדיין הפער בשווי הנקי שלי אם אחליט לעבוד בארץ בשנים הקרובות הוא אדיר, וגם חשבתי לעצמי שגם אם אחסוך בכמה השנים הקרובות וארצה להתחיל דוקטורט בגיל 35 למשל, לא יקרה כלום, ואפילו גיליתי שיש לא מעט שעושים את זה (כחלק משינוי כיוון בקריירה) אז כרגע התכנית ירדה מהפרק.

מילה על ביטוחים - מעבר לביטוח הפנסיוני, יש ברשותי ביטוח סיעודי ישן (כ-70 ש״ח בחודש) וביטוח בריאות פרטי (כ-60 ש״ח בחודש). מחזיק בביטוח מקיף לרכב (כ-3000 ש״ח בשנה, כלולות בהוצאות שציינתי למעלה), מאמין שבעתיד כשיהיו ילדים ארכוש ביטוח חיים בהתאם לגובה ההון שאצבור עד אז.

מאוד מעריך את הפורום והאנשים כאן, הידע שנצבר כאן לא יסולא בפז, גם אם לפעמים צריך קצת להתאמץ לחפש הכל, למדתי כאן המון וככל הנראה שבמצטבר לאורך חיי הידע כאן יחסוך לי מליונים (בלי להגזים).

זהו, עד כאן להפעם. שאלות, ביקורות, הערות וטענות - חופשי, אשמח לשמוע הכל, תמיד יש מה ללמוד.
 
מאמין שבעתיד כשיהיו ילדים ארכוש ביטוח חיים בהתאם לגובה ההון שאצבור עד אז.
אתה לא חושב שההון שתצבור אמור להספיק? למה לשלם על ביטוח שבמקרה ולא תהיה שם אז יכפיל את מה שתשאיר מאחור?
 
אתה לא חושב שההון שתצבור אמור להספיק? למה לשלם על ביטוח שבמקרה ולא תהיה שם אז יכפיל את מה שתשאיר מאחור?
ככל הנראה שכן, הוא יספיק D: עוד אין ילדים, ולא בטוח מתי יהיו אז ככל הנראה שלא יהיה צורך באמת. נקודה טובה.
 
@בוקר טוב אליהו האם השכר שאתה מתאר הוא חריג לעתודאים?

אני חושב שהוא יחסית גבוה בסקאלה. אבל אני לא חושב שהתפלגות השכר בקרב העתודאים תהיה שונה משמעותית מהתפלגות השכר בקרב האוכלוסיה הכללית עם תואר ראשון / שני בתחום + ותק של כ-6-7 שנים, לא?
 
אני חושב שהוא יחסית גבוה בסקאלה. אבל אני לא חושב שהתפלגות השכר בקרב העתודאים תהיה שונה משמעותית מהתפלגות השכר בקרב האוכלוסיה הכללית עם תואר ראשון / שני בתחום + ותק של כ-6-7 שנים, לא?
אני מכיר רק עתודאי אחד שעכשיו סיים והתחיל לעבוד, אולי זה אתה חחח, אבל לא שאתי אותו כמה הוא מרוויח, אז אין לי מושג מה ההתפלגות, אבל כל הכבוד לך. אתה מקור להשארה בשבילי, דרך אגב מעבר ליוקרה ובהנחה שאתה מוצלח וכו.. המלגות בארץ לדוקטורט לא רעות בעברית לפני שלב א ניתן לקבל עד 8800 בשלב א ו 10000 בשלב ב, לא כולל משרות הוראה ואפשריות להתמחויות קיץ.
 
המשכורת שלי קפצה בברוטו באופן משמעותי מאוד. אם בסוף השירות הברוטו החודשי הממוצע (בשקלול משכורות 13 ו-14) היה בערך 20 אלף בחודש, הרי שהיום הוא עומד על בערך 60 אלף (לא כולל הפרשות ולפני מעקנים בונוסים, שיכולים להגיע לעוד כמה מאות אלפים בשנה, תלוי בביצועי החברה ובביצועים האישיים שלי). לא עשיתי המון סקר שוק אבל החלטתי שלפחות לשנה הראשונה שלי בחוץ זו משכורת טובה ועם הזמן אולי אלמד להתמקח עוד קצת ולהעלות אותה :>.
שכר חודשי של 60 אלף לא כולל בונוסים של מאות אלפים בשנה?
באיזה תחום העבודה? מגייסים אצלכם?
 
שכר חודשי של 60 אלף לא כולל בונוסים של מאות אלפים בשנה?
באיזה תחום העבודה? מגייסים אצלכם?

מחקר אבטחת מידע.
אם אתה בעל נסיון וידע רלוונטים כל חברה שכנראה שתלך אליה בתחום תשמח לקחת אותך, בהבטחה, והתראיינתי להמון. אין לי מושג אם זה הסדר גודל של המשכורות... לא השוויתי וגם לא מתכוון להשוות לאחרים :roll:
 
נערך לאחרונה ב:
באשר להפרשות הסוציאליות עם השחרור העברתי את הכל ל-IRA (עם 0.25% דמ״נ) עם צבירה של כ-250 אלף בפנסיה ועוד כ-50 אלף בקה״ש. ההעברה הזאת לוקחת כל כך הרבה זמן... אני חושב שהתחלתי את התהליך לפני חודשיים ועדיין זה לא הסתיים לחלוטין. ההפרשות שלי מעתה בעבודה יהיו לקרן פנסיה (סנופי) של הלמן עד התקרה הפטורה ומעבר לה הכל ל-IRA כאשר כל מה שהולך לקרן הפנסיה הוא תגמולים שם ארכוש קרנות איריות. אני לא רוכש ביטוח אכ״א מעבר למה שמקבלים בקרן הפנסיה בתוספת מטריה ביטוחית, כיוון שאני בטוח שאוכל להסתדר גם עם הביטוח על התגמולים בקרן הפנסיה אם חס וחלילה אצטרך להפעיל את הביטוח.
אני כן בתהליך של השוואת ביטוחים ושוקל ניוד מלא ל-IRA וסגירת קרן הפנסיה ורכישת ביטוח אכ״א פרטי או לחלופין אם אשאר בקרן הפנסיה אז רכישת מטריה ביטוחית, עוד לא הגעתי לזה, אך יודע שאחד מהשניים יקרה בוודאות. מאמין שזה יקרה בקרוב ובטח ייכנס לעדכון הבא.

תוכל לפרט את השיקול לסגור את קרן הפנסיה? יש אופציה שכלל לא תהיה כזו?
ממה שקראתי יש רק אופציה להעביר חלק מהכספים שנצברו לקופת גמל IRA אבל לא לסגור לגמרי את קרן הפנסיה
 
תוכל לפרט את השיקול לסגור את קרן הפנסיה? יש אופציה שכלל לא תהיה כזו?
ממה שקראתי יש רק אופציה להעביר חלק מהכספים שנצברו לקופת גמל IRA אבל לא לסגור לגמרי את קרן הפנסיה
בכיף.
רק מצהיר מראש - הדברים כאן הם לפי ההבנה שלי כרגע, יכול להיות שאני טועה בחלק מהדברים....
בגדול - אפשר לסגור את קרן הפנסיה לחלוטין ולהעביר 100% מההפקדות הפנסיוניות שלך למכשיר ביטוח פנסיוני אחר (כמו קופת גמל בניהול אישי).
למה כן?
  • שליטה מוחלטת באפיקי ההשקעה. כשחלק מהחסכון הפנסיוני שלי נמצא בקרן הסנופי של הלמן אני לא שולט לחלוטין בהקצאת הנכסים והפיזור, מה שחושף אותי לסיכון מסוים. עם זאת כיוון שזה סנופי ולא ישראל, אני חושב שאני מוכן לקחת את הסיכון הזה ולאזן באמצעות שאר החסכונות שלי בקופת הגמל. על זה אני מתלבט.
  • הפרדה מוחלטת בין ביטוח לחסכון פנסיוני - אתה יכול לקנות ביטוח אכ״ע תפור למידותיך.
  • קבלת כלל הסכום שנחסך באופן הוני בעת פטירה (שלא נדע) על ידי היורשים אם נפטרים לפני גיל הפרישה.
  • הביטוח הבסיסי בקרנות הפנסיה לא זהה לביטוח אכ״ע שמקבלים באופן פרטי.
למה לא?
  • אג״ח מיועדות - קרנות הפנסיה נהנות מאג״ח מיועדות מה שמבטיח תשואה של בערך 4.8 אחוז בשנה על כ-27% מהחסכון (משתנה לפי גיל). בהלמן אלדובי משתמשים באג״ח הזה לבטחונות של קרן הפנסיה ואז למעשה מקבלים ״תשואה עודפת״ על המדד.
  • הביטוח אכ״ע הוא יקר יחסית כשהוא נרכש באופן פרטי. בקרנות הפנסיה החוסכים מבטחים זה את זה ״במחיר עלות״. כשאתה רוכש ביטוח מחברה פרטית יש לחברה גם מטרה כלשהי להרוויח.
יש עוד כל מיני שיקולים, אלו העיקריים. אני חושב שיש כמה דיונים מצוינים בפורום על השוואה ביניהם.
 
תגיד "סייבר"

זו גם הסיבה שמשתחרר טרי מרוויח 60K.
לא כל כך שמעתי גם על סכומים כאלה חוץ מפאנגים (וגם שם לא תקבל בתור עתודאי שהשתחרר 60k לפני בונוסים והכל). גם בסייבר.

משהו פה לא מקליק לי.
 
לא הבנתי למה לדעתך פתיחת תיק השקעות בארץ היא טעות לעומת פתיחת התיק בIB . מה ההבדל הגדול שכולם רואים ואני לא מצליח לקלוט?
 
כשאתה מוכר יכולות ריגול מתקדמות למדינות עולם שלישי, קל להרוויח סכומי עתק.
תתפלא, הרוב במגזר הזה בכלל לא נמכר למדינות עולם שלישי. (רמז: גם לא עולם שני).
בכל אופן, למען השלמות - אני לא מתעסק בסייבר התקפי.

לא הבנתי למה לדעתך פתיחת תיק השקעות בארץ היא טעות לעומת פתיחת התיק בIB . מה ההבדל הגדול שכולם רואים ואני לא מצליח לקלוט?

בעיקר נושא העלויות (חודשית/קניה/המרת מט"ח). אני לא חושב שהפער הוא קולוסאלי.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
הסולידית היומן הנוסף של הסולידית יומני מסע אישיים 228
זאב לעשות כסף מזבל – היומן של זאב יומני מסע אישיים 181
T היומן הפשוט יומני מסע אישיים 9
N היומן שלי בדרך לדירה יומני מסע אישיים 17
Y היומן שלנו יומני מסע אישיים 71
M היומן והתוכניות שלי יומני מסע אישיים 21
GentleGiant היומן שלי יומני מסע אישיים 14
I ״עלייתה ונפילתה של תיאוריית העושר״ - עשור של תובנות על אורך החיים הסולידי יומני מסע אישיים 2
A חובת הגשה של טופס 134 בדוח השנתי מיסים 0
B תשואות של מסלול פנסיה לפי חודש (מחקה מדד s&p 500) פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
G נייר ערך של 50 החברות הגדולות ב-s&p שוק ההון 6
K האם שוק המניות לא יכול להיות מימוש של מעבר פשוט בין סוגי משאבים שוק ההון 47
ק המלצה: "כסף קטן" - ספרוני חינוך פיננסי לילדים של בנק ישראל התפתחות אישית 0
R לא מוצא את ZPRX במערכת ספארק של מיטב שוק ההון 4
ש התנהלות של עוסק פטור כלפי מס הכנסה מיסים 8
J גלגל החיים (או הפרמידה) של הפנסיה, ו-IRA פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 9
S מיטב טוענים שכדי לסחור ב - IB דרכם צריך תיק של לפחות 25K דולר, האם מישהו מכיר את ההגבלה הזו והאם יש משהו לעשות בנידון? שוק ההון 5
E האם קרן אירית של בלקרוק משלמת מס רווחי הון מקוזז אינפלציה או מקוזז הפרשי שערי מט"ח? שוק ההון 3
T מהי "שָנָה" בהגדרת תושב חוזר ותיק, טופס 113 של מס הכנסה מיסים 3
Z אם מתחרטים יום אחרי על מכירה של מנייה שהוחזקה שנים שוק ההון 4
P להיות הגירסה הכי טובה של עצמך. התפתחות אישית 14
ה הפסיכולוגיה של הכסף - הספר צרכנות פיננסית 2
S חבות מס של ידועים בציבור כשלאשה אין הכנסה חייבת במס מיסים 2
I משיכת פנסיה - עניין של מיסוי אוף טופיק 4
עלילה מסלול חוות דעת על תמהיל של יועץ נדל"ן 27
Y שאלות של מייק מתחיל לגבי קרן השתלמות ופנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
Y העברה בנקאית או צ'ק האם יש הבדל בין דרכי העברה? סכום של 80 אש"ח נדל"ן 7
S האם יש ETF-ים של מגוון רחב של מטבעות קריפטו - ולא רק ביטקוין? השקעות אלטרנטיביות 10
K התחשבות במיסוי בשיקול מכירת נייר ורכישה של אחר? שוק ההון 2
Y שאלות של מייק מתחיל לגבי תיק השקעות פשוט שוק ההון 33
ה מה היתרון של קרן אג"ח ממשלתית לעומת קרן כספית? שוק ההון 12
Yuvalbuz3 הנהירה של כל צעירי ישראל ללימודי מדעי המחשב התפתחות אישית 57
S ביטוח סיעודי של קופ"ח מכבי לחייל שמתגייס לשירות סדיר צרכנות פיננסית 0
C מקור לראות דוחות כספיים של עסקים קטנים? אוף טופיק 2
3 כמה שאלות של שוכר מתחיל נדל"ן 8
א איפה אפשר לקרוא תנאים בסיסים של קופת פנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8
מ איך כל העניין הזה של ביטוח חיים משתלם למבטחת? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
V התיק של VINCENT שוק ההון 4
M האג"ח בסביבה של היום שוק ההון 20
Y השקעה של 350000 למשך שנתיים וחצי פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 15
ב הניסוי של ארגנטינה: מס ליברטריאני מינימאלי מיסים 7
A "דוחות מס/הערכות מס של השלוש השנים האחרונות" איך אני מוצא משהו כזה? מיסים 2
Y מכירה של RSU בשכבות, מה הדרך המיטבית מיסים 19
מ קנייה של S&P500 דרך בנק הפועלים(חשבון הייטקזון) או מיטב/IBI? שוק ההון 10
painblanc נזילה גדולה מהשכן בדירה של בני נדל"ן 8
A איך להקל על יורשים בהוצאת כספים מחשבונות השקעה אמריקאיים של אזרח אמריקאי שנפטר שוק ההון 188
B התייחסות לRSU של מניות דיוידנד בפרישה מוקדמת שוק ההון 9
ד האם אתם רואים בנפילה של הביטקוין בשבוע האחרון הזדמנות קנייה ? פוסטים מאיכות נמוכה 5
ה מודיס צפויה להוריד את דירוג האשראי של ישראל פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 168
O דיבידנדים מול מדדים בהקשר של יציאה לחופש כלכלי - איך כדאי להתנהל דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 88

נושאים דומים

Back
למעלה