לפי הצו -אבל זה לא שירות? זה מוצר/נכס שנמכר תמורת כסף (לפי רשויות המס לפחות).
כלומר, מי שעוסק במתן שירותי כספומט, הצו לא חל עליו."נותן שירות בנכס פיננסי" - מי שחייב ברישיון למתן שירות בנכס פיננסי לפי חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים מוסדרים, למעט מי שעוסק במתן שירותי כספומט;"
אלא שבהמשך נקבע כי -
כלומר, המרות/משיכות הקשורות למטבעות וירטואלים לא נחשבים לשירותי כספומט, ולכן הצו חל עליהם. זה ספציפית לגבי כספומט. באופן כללי, מי שעוסק במטבעות וירטואליים מוגדר כנותן שירות פיננסי שהצו חל עליו. זה בדיוק הרעיון מאחורי תיקון הצו. להכניס פנימה את נושא המטבעות הוירטואליים."שירותי כספומט" - שירות למשיכת מזומנים או להפקדתם באמצעות מכשיר ממוכן המיועד לכך, למעט פעילות המשמשת להמרה או למשיכה של מטבע וירטואלי למזומן או להיפך;"
בצו יש עוד רשימה ארוכה של חובות שחלות על נותני שירות במטבעות וירטואלים. מה שרלוונטי לדיון הוא שיש חובות של זיהוי לקוח, תיעוד פעולות רגילות ודיווח לרשות על בערך 30 פעולות שמוגדרות "בלתי רגילות". יש שם הגדרות מאוד רחבות ועניין של פיצול פעולות לסכומים קטנים/מתחת לסף הדיווח, הוא קלאסי לפעולה בלתי רגילה. זה נקרא smurfing.
האחריות היא כמובן על נותן השירות להוכיח לרשות, שהוא מפעיל בקרות טכנלוגיות ואחרות, כדי להבטיח שהוא מאתר פעולות בלתי רגילות ומדווח לרשות.
@adamshalev , אין חוק שאוסר את זה. זה רק אומר שיש רשויות שירצו לקבל תשובות. זה לא משהו בלתי אפשרי, רק צריך להיות ערוך לזה שיבדקו אותך תחת מיקרוסקופ. ולא בטוח שזה תמיד יהיה האינטרס שלך, גם אם הכל חוקי וכשר למהדרין. פשוט שיקול לשקול אותו.
נערך לאחרונה ב: