• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

האם להחליף רכב?

גם לי יש יונדאי גטס
שנת 2005, נקנתה בזמנו ביותר מ 40 אלף והיום שווה במקרה הכי טוב 10.
95,000 ק"מ
כמו שנאמר באשכול, בשלב הזה כבר אין משמעות לירידת הערך.... אני חושב למשוך עד שתהיה לה תקלה רצינית ואז פשוט אקנה משומשת חדשה .

לדעתי אפשר לשרוד עם אוטו מודל 2008 עוד כמה שנים טובות :)
מה הכוונה עד תהיה תקלה רצינית?
אני שוקל לתקן את הגיר שעושה בעיות עכשיו. אני שוקל לתקן ולהשקיע ברכב הזה מאשר להחליף אותו לרכב משומש אחר...
כמובן אני יודע שייתכן שבשנה/שנתיים הבאות אצטרך להוציא עוד 10K -20K שקל על תיקונים גדולים כמו מנוע וגיר ואחרים..
כפי ש @dror אמר
רכב חדש - ממש ממש לא משתלם,
רכב משומש - אולי תקבל בעיות חדשות

האופציה השניה שחשבתי זה להיכנס לתכנית ליסינג אפס ק''מ או משהו בסגנון זה עבור רכב חדש עם אחריות .
 
ההורים לחצו לקנות רכב כי הייתה הזדמנות לקחת לסבי את הרכב שעמד על קילומטראז' נמוך ושהוא לא נוהג בו בכלל.

וכל ביטוח, כל מצבר, כל צמיגים, כל טסט ודלק ואגרה שאני אמור להוציא כספים על הרכב הזה רק מבאסים אותי יותר ויותר.

ההורים עוזרים לי עם כל הדברים הללו בשנה הזאת(הראשונה עם הרכב) אבל משנה הבאה אני אתחיל לשלם על כל הדברים הללו בעצמי.
 
יום שישי הייתי במוסך המוסכניק ישר שמע שהמנוע רועש טיפה. עשה את הטיפול ,הוסיף קצת חומר שמשפר את השמן...וזהו.
נשמע כמו עקיצה קלאסית. מומלץ מאוד להחליף מוסך..
אם המוסך רוצה להכניס תוסף לשמן/דלק או כל דבר אחר - לסרב תמיד לא משנה מה אלא אם כן האוטו מת לגמריי והוא אומר לך שעם זה הוא אולי יסע עוד 500 ק"מ.

מי שמטפל במורשה לטיפולים ולא אצל חאפר עושה החלטה מצויינת, מוסך מורשה שם את הנוזלים והשמנים שמתאימים לאוטו או שלפחות מאיכות מצויינת, מוסך חאפר שם משהו באיכות סינית שגומר מנועים בשיטתיות, ואנשים סתם חושבים "הא זה ישן אז סביר שילך ראש מנוע"..
אוטו ישן שמטופל כל 10 אלף או שנה עם שמן איכותי ונוזל קירור המקורי בלבד יחזיק בכיף 400 אלף גם.
כשמתחילים להכניס זבל ותוספים וקומבינות במקום לתקן דברים וחלקי הצתה ופילטרים שעולים רבע מחיר מהמקורי אז האוטו הולך לפח אחרי כמה עשרות אלפים.
 
נשמע כמו עקיצה קלאסית. מומלץ מאוד להחליף מוסך..
אם המוסך רוצה להכניס תוסף לשמן/דלק או כל דבר אחר - לסרב תמיד לא משנה מה אלא אם כן האוטו מת לגמריי והוא אומר לך שעם זה הוא אולי יסע עוד 500 ק"מ.

מי שמטפל במורשה לטיפולים ולא אצל חאפר עושה החלטה מצויינת, מוסך מורשה שם את הנוזלים והשמנים שמתאימים לאוטו או שלפחות מאיכות מצויינת, מוסך חאפר שם משהו באיכות סינית שגומר מנועים בשיטתיות, ואנשים סתם חושבים "הא זה ישן אז סביר שילך ראש מנוע"..
אוטו ישן שמטופל כל 10 אלף או שנה עם שמן איכותי ונוזל קירור המקורי בלבד יחזיק בכיף 400 אלף גם.
כשמתחילים להכניס זבל ותוספים וקומבינות במקום לתקן דברים וחלקי הצתה ופילטרים שעולים רבע מחיר מהמקורי אז האוטו הולך לפח אחרי כמה עשרות אלפים.
תודה על התשובה...
אשמח להתייחסות שלך למה לא טוב מוסך לא מורשה אמין. ?
 
תודה על התשובה...
אשמח להתייחסות שלך למה לא טוב מוסך לא מורשה אמין. ?
איך אתה מגדיר אמין?
מוסך אמין שלא לוקח ממך שום שקל אקסטרה ושם חלקים ושמנים הכי הכי זולים שקיימים בשוק "כי זה אוטו ישן ולא צריך להשקיע" זה מוסך טוב או רע? חסך לך כסף עכשיו אבל עלה לך עשרות אלפים אחרכך.
במוסך מורשה (שיש עליו ביקורות סבירות) אתה יכול להיות בטוח שלא מביאים לך חומרים מאיכות סינית זוועתית.

יש יוצאי דופן כמובן, כמו נגיד "מוסך רון" לכל מי שיש פולקסוואגן או סקודה, לא מורשה אבל עדיף עליהם.
 
יש יוצאי דופן כמובן, כמו נגיד "מוסך רון" לכל מי שיש פולקסוואגן או סקודה, לא מורשה אבל עדיף עליהם.
יש גם יוצאי דופן הפוכים מוסך מורשה שמזמבר אותך (אולי לא בהכרח חלקים דפוקים אבל חלקים מיותרים)
 
מוסך מורשה טוב ואמין שווה זהב. טיפולים לא צריכים להיות הכי זולים. זה צריך להיות שילוב של מקצועיות עם מחיר הוגן.
למי שבאיזור המרכז - אני ממליץ על מוסך שאפט שבתל אביב.
אנשים אמינים וטובי לב. אני כבר לא יכול להגיע אליהם לצערי.
היחידים שהייתי משאיר להם את הרכב והולך בלב שקט.
 
כנראה כמו בכל דבר ותחום. יש אמינים ולא אמינים..
 
מה הכוונה עד תהיה תקלה רצינית?
אני שוקל לתקן את הגיר שעושה בעיות עכשיו. אני שוקל לתקן ולהשקיע ברכב הזה מאשר להחליף אותו לרכב משומש אחר...
כמובן אני יודע שייתכן שבשנה/שנתיים הבאות אצטרך להוציא עוד 10K -20K שקל על תיקונים גדולים כמו מנוע וגיר ואחרים..
כפי ש @dror אמר

האוטו יתקע \ יעלה עשן \ ישרף באמצע נסיעה או תיקון של 5 אלף ומעלה .
עברה שנה מההודעה שלי ואני עדיין עם היונדאי וסבבה לי איתה. אבל אני לא אוציא על תיקון \ טיפול יותר מ 30 אחוז מערך הרכב.
 
האוטו יתקע \ יעלה עשן \ ישרף באמצע נסיעה או תיקון של 5 אלף ומעלה .
עברה שנה מההודעה שלי ואני עדיין עם היונדאי וסבבה לי איתה. אבל אני לא אוציא על תיקון \ טיפול יותר מ 30 אחוז מערך הרכב.
תודה @boreg .
אני גם ממשיך לנסוע על הרכב. הגיר ממשיך עם הרעשים ... והמוסכניק מציע לי לחכות אם יתקלקל אז נתחיל לתקן, כי סתם ככה כל בדיקה יעלה לך כסף.
אתה אומר שאם יש תקלה שהתיקון עולה 30 % מהערך אז אתה לא מתקן. אני אישית , לא רוצה מכל מיני סיבות לקנות רכב משומש אחר. הסיבות הן שאין לי זמן להתעסק בחיפוש רכב משומש להחליף, היונדאי גטס יילך לפח במקרה הזה? או שצריך להשקיע זמן בלמכור אותו להראות אותו לאנשים, ללכת איתם לבדיקה... פשוט אני לא אוהב ולא סובל להתעסק עם זה.
הייתי מעדיף להוציא 6K שקל על תיקון גיר אוטומטי ולהמשיך לנסוע גם ככה במכונית משומשת הזאת.
 
אבל אני לא אוציא על תיקון \ טיפול יותר מ 30 אחוז מערך הרכב.

למה בעצם?
למה אתה יוצר קשר בין עלות התיקון לשווי הרכב, ולא לשווי התמורה שנותן לך ו\או עלות האלטרנטיבות?

אם יש לי אוטו מעולה שמשרת אותי מצויין ושווה בשוק 5000 שקל, כמעט כל תיקון יעלה יותר מ 30% מערך הרכב. לפי הכלל שלך הייתי צריך לזרוק אותו לפח למרות התמורה המצויינת.
 
למה בעצם?
למה אתה יוצר קשר בין עלות התיקון לשווי הרכב, ולא לשווי התמורה שנותן לך ו\או עלות האלטרנטיבות?

אם יש לי אוטו מעולה שמשרת אותי מצויין ושווה בשוק 5000 שקל, כמעט כל תיקון יעלה יותר מ 30% מערך הרכב. לפי הכלל שלך הייתי צריך לזרוק אותו לפח למרות התמורה המצויינת.
אני מסכים איתך וזה מה ניסיתי להסביר מקודם. למרות זאת , איך אפשר להגדיר אוטו מעולה ? זה תלוי בכל אחד כנראה, אוטו מעולה שמשרת אותך , אוטו מעולה שנעים לנסוע עליו גם ? ...
 
**לוקח פוסט ישן, פותח נושא חדש אך קשור**

אני כרגע עם פולקסווגן גולף 2007. 95,000 ק"מ. היא ברשותי כ - 3 שנים. היא תמיד הייתה מטופלת במוסך מורשה (ב - 5 שנים האחרונות בכל אופן, כי גם מי שקניתי ממנו את המכונית טיפל באותו המוסך שאני מטפל בו היום).

בשני וחצי האחרונות התחילו כל מיני תיקוני בלאי -

1. הלך הסטרטר - החלטתי לא לקנות חדש אלא לתקנו בעלות של כ - 1000 ש"ח כולל מע"מ.
2. ריפוד הגג נפל - בזמנו ביררתי, רפד רצה ממני כ - 1000 ש"ח לא כולל מע"מ כדי לתקן את זה. ניסיתי לתקן את זה לבד עם דבק ספריי שקניתי בטמבוריה, לא הצליח כל כך. בסוף תיקנתי את זה באמצעות סיכות מיוחדות שקניתי באיביי בכמה עשרות שקלים. אמנם רואים את הסיכות כשמסתכלים, אבל זה היה עדיף מבחינתי על פני להוציא 1200 ש"ח על ריפוד חדש.
3. הלך חיישן חמצן - לפני כחודש וחצי הלך חיישן חמצן (למדה). במוסך המורשה אמרו לי שבאופן כללי אפשר לנסוע עם הרכב בלי החיישן, אבל "הפחידו" אותי שהצריכת דלק תהיה הרבה יותר גבוהה, ושהאוטו מזהם ולא יעבור טסט ככה. בפועל אני נוסע איתו כבר חודש וחצי, וצריכת הדלק לא השתנתה בכלל (אפילו קצת השתפרה, למרות שבכללי מדובר ברכב שאוכל דלק 1:10). לגבי הזיהום/לעבור טסט אין לי מושג, יש לי טסט רק בעוד 9 חודשים.

אני גר מאוד קרוב לעבודה, כ - 10 ק"מ, ללא ילדים כרגע, אך מתכנן ב3 שנים הקרובות להביא יורש/ת עצר ראשון/ה. באופן כללי שימוש צנוע ברכב, בין 10,000-13,000 ק"מ בשנה.

זהו הרכב הראשון שלי, ולכן אין לי ניסיון עם אחזקת רכב מתוצרת אחרת (יפני/קוריאני/צרפתי).

מתלבט האם למשוך את הרכב עוד, או להחליף לרכב משומש אחר (רק אוטומטי), משנתון קצת יותר מתקדם (אבל ממש לא חדש!). חושש ממצב בו אשאר עם הרכב, וכתוצאה מכך עלות האחזקה שלו תעלה עוד (הבנתי שגם ככה עלות אחזקה של רכבי פולקסווגן היא גבוהה בהשוואה לרכבים אחרים).
הרכב שלי שווה בסביבות ה - 16,000 ש"ח (אולי קצת יותר כי יש לו גם מצלמת רוורס, חייישן וגלגלי מגנזיום). במידה ואני ארכוש רכב חדש יותר, אני לא מתכוון להוסיף יותר מ - 10,000 ש"ח.

אשמח לשמוע תובנות.
 
מתלבט האם למשוך את הרכב עוד
טכנית, עדיף למכור כמה שיותר חודשים לפני הטסט.
ככה יותר קל להעיף את הרכב ולומר "יש לו טסט רק בעוד 9 חודשים" ולא "יש לו טסט בחודש הבא, להעביר אותו זה עליך ואני מתחייב לתקן כל ליקוי שתמצא".
בלי שיכנועים, טסט ל- 8 חודשים זה אחלה קלף.

הצעה לא סולידית - אם בא לך להתחדש, אז תתחדש. תוספת של 10K וקצת טרחה. לא סוף העולם.
אל תתחבט יותר מדי.
למה אני רושם את זה ככה ומניין פתאום עולה לי לראש ההצעה הלא סולידית בעליל הזו?...
כי אני כבר שם לב מאיך שאתה כותב ומהצורה שבה בחרת להתנסח שכל תקלת בלאי אתה מקשר לגיל של הרכב, מה שנקרא גילנות.
לפעמים זה קשור, לפעמים זה לא קשור. לפעמים זה כן קצת קשור ולפעמים זה ממש לא קשור.
יש בלאי עקב נסועה (כמה ק"מ עשית) שהוא טבעי, ויש בלאי עקב גיל הרכב.
יש בלאי עקב תחזוקה לקויה (תחזוקת שבר לעומת תחזוקה מונעת), איך התייחסו לרכב, איך שמרו עליו וכו'.
לכמות הנסועה והגיל של הרכב לפעמים יש מתאם מאוד חיובי וקשר ישיר, והרבה פעמים גם ממש ממש ממש לא... אבל מנטלית, קל מאוד לקרוא עליך שאתה כבר בחששות, פחדים ו"חרדות" שהגיל של הרכב משפיע וכל תקלה אתה כבר כמעט מתוך אינסטינקט מקשר לגיל הרכב באופן אוטומאטי, מה שיהרוס לך את איכות החיים, את הביטחון בלנהוג בו בראש שקט ובכלל את כל חווית ההחזקה שלו מסביב.
אני בטוח שקשורה לכך העובדה שאתה יכול להרשות לעצמך להחליף אותו בכיף, אז תשחרר את עצמך מהמועקה ותחליף אותו בכיף.

דוגמה הפוכה לכך - הרכב שלי משנת 2001, רנו קליאו. שום תקלה אני לא מקשר לגיל שלה (היא בת) כי אני יודע שרכבים מטופלים שמתחזקים אותם כמו שצריך, עם מקסימום תחזוקה מונעת ומינימום תחזוקת שבר, מחזיקים מעמד יפה מאוד גם 50 שנה.
אני משקיע בקשר שלנו (שלי ושל המכונית), מדבר אליה, מעניק לה חום ואהבה (רציני, לא ציני), מברך אותה בסוף כל נסיעה, מתייחס אליה נהדר, רגיש לכל רעש ורחש, ובכלל מאוד קשור אליה רגשית.
אתה לא מרגיש או מתנהג כמוני ולכן אתה יכול להחליף בכיף.
 
נערך לאחרונה ב:
@Chase יקירי, בוא תקדיש כמה דקות מחייך לקרוא את השרשור הזה, שים לב טוב טוב לתאריכים של הפוסטים (יש שם קפיצות של שנים), ובהמשך למה ש @ביולוג ירושלמי כתב, ספר לי אם דעתך "התעדכנה".

גילוי נאות, הרכב עדיין אצלי, בשימוש יומי של מעל 80 ק"מ.
 
**לוקח פוסט ישן, פותח נושא חדש אך קשור**

אני כרגע עם פולקסווגן גולף 2007. 95,000 ק"מ. היא ברשותי כ - 3 שנים. היא תמיד הייתה מטופלת במוסך מורשה (ב - 5 שנים האחרונות בכל אופן, כי גם מי שקניתי ממנו את המכונית טיפל באותו המוסך שאני מטפל בו היום).

בשני וחצי האחרונות התחילו כל מיני תיקוני בלאי -

1. הלך הסטרטר - החלטתי לא לקנות חדש אלא לתקנו בעלות של כ - 1000 ש"ח כולל מע"מ.
2. ריפוד הגג נפל - בזמנו ביררתי, רפד רצה ממני כ - 1000 ש"ח לא כולל מע"מ כדי לתקן את זה. ניסיתי לתקן את זה לבד עם דבק ספריי שקניתי בטמבוריה, לא הצליח כל כך. בסוף תיקנתי את זה באמצעות סיכות מיוחדות שקניתי באיביי בכמה עשרות שקלים. אמנם רואים את הסיכות כשמסתכלים, אבל זה היה עדיף מבחינתי על פני להוציא 1200 ש"ח על ריפוד חדש.
3. הלך חיישן חמצן - לפני כחודש וחצי הלך חיישן חמצן (למדה). במוסך המורשה אמרו לי שבאופן כללי אפשר לנסוע עם הרכב בלי החיישן, אבל "הפחידו" אותי שהצריכת דלק תהיה הרבה יותר גבוהה, ושהאוטו מזהם ולא יעבור טסט ככה. בפועל אני נוסע איתו כבר חודש וחצי, וצריכת הדלק לא השתנתה בכלל (אפילו קצת השתפרה, למרות שבכללי מדובר ברכב שאוכל דלק 1:10). לגבי הזיהום/לעבור טסט אין לי מושג, יש לי טסט רק בעוד 9 חודשים.

אני גר מאוד קרוב לעבודה, כ - 10 ק"מ, ללא ילדים כרגע, אך מתכנן ב3 שנים הקרובות להביא יורש/ת עצר ראשון/ה. באופן כללי שימוש צנוע ברכב, בין 10,000-13,000 ק"מ בשנה.

זהו הרכב הראשון שלי, ולכן אין לי ניסיון עם אחזקת רכב מתוצרת אחרת (יפני/קוריאני/צרפתי).

מתלבט האם למשוך את הרכב עוד, או להחליף לרכב משומש אחר (רק אוטומטי), משנתון קצת יותר מתקדם (אבל ממש לא חדש!). חושש ממצב בו אשאר עם הרכב, וכתוצאה מכך עלות האחזקה שלו תעלה עוד (הבנתי שגם ככה עלות אחזקה של רכבי פולקסווגן היא גבוהה בהשוואה לרכבים אחרים).
הרכב שלי שווה בסביבות ה - 16,000 ש"ח (אולי קצת יותר כי יש לו גם מצלמת רוורס, חייישן וגלגלי מגנזיום). במידה ואני ארכוש רכב חדש יותר, אני לא מתכוון להוסיף יותר מ - 10,000 ש"ח.

אשמח לשמוע תובנות.
החיישן זה סתם שטויות.
אם הולך חיישן נדלקת נורה אבל הזיהום לא משתנה,אתה תעבור טסט כמו גדול.
 
@amidar תודה על ההפניה לפוסט. האמת שאני שוקל ברצינות להמשיך להחזיק אותו, אני רק חושש מהעלויות של אחזקה של פולקסווגן. בזמנו שקניתי אותו לפני 3 שנים לא ידעתי את זה (זה כאמור הרכב הראשון שלי). הוא פשוט היה עם קילומטר ממש נמוך.

@amit אז אם בעצם צריכת הדלק שלי היא אותו דבר, והזיהום לא משתנה, למה בכלל צריך את החיישן הזה? חח.
 
החיישן זה סתם שטויות.
אם הולך חיישן נדלקת נורה אבל הזיהום לא משתנה,אתה תעבור טסט כמו גדול.

לא בהכרח, אם הבוחן בטסט יבחין בנורה הוא יכשיל את הרכב.

@amidar
@amit אז אם בעצם צריכת הדלק שלי היא אותו דבר, והזיהום לא משתנה, למה בכלל צריך את החיישן הזה? חח.

ממליץ לך לקרוא קצת על תקנות הפליטה האירופאיות (יורו1 עד יורו6). הרכב מדווח לך שיש תקלה באחת ממערכות הרכב. יכול להיות שתהיה השפעה על הרכב או על הסביבה שלו (זיהום אוויר) או שניהם יחד.
 
נערך לאחרונה ב:
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
Y האם עכשיו הזמן להחליף רכב? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 11
א האם להחליף ת״א 125 בת״א 35 בגלל עדכון המדדים הקרוב? שוק ההון 4
T מהי הדרך האופטימלית להחליף קרן אחת באחרת? שוק ההון 9
L האם להחליף סמארטפון ולאיזה? אוף טופיק 19
E שוקל להחליף מקצוע מצלם לנדל"ן, אבל ההתלבטות קשה. מה אומרים? אוף טופיק 34
ל להחליף עבודה? התפתחות אישית 16
1337justme האם להחליף את החלק המנייתי לסנופי בלבד במקום חשיפה עולמית? שוק ההון 34
K האם להחליף מוסד לימודים התפתחות אישית 6
ר כל כמה זמן נהוג להחליף מקום עבודה בהייטק? התפתחות אישית 37
שניפ האם דירה באמת לא יכולה להחליף פנסיה? שוק ההון 14
A האם כדאי להחליף הלוואה בהלוואה? שוק ההון 1
M למה לא להחליף את השכירות במשכנתה? שוק ההון 39
A דרוש ברוקר נורמלי (או: מתי להחליף ברוקר?) צרכנות פיננסית 3
ס סטודנט עם 100אלף בקופת גמל פטורה ממס- רוצה להחליף השקעה. אשמח לדעות שוק ההון 31
liranviper IRA - כל כמה זמן להחליף אירית בישראלית שוק ההון 186
Fitch BLV Long-Term Bond ETF - האם מכשיר ארוך טווח שיכול להחליף אג"ח ממשלתי ארוך? שוק ההון 14
F קה"ש IRA - מתי להחליף קרן ישראלית בקרן אירית? שוק ההון 9
ס האם אפשר לקזז ירידת ערך של רכב ממס רווחי הון מיסים 3
yancuk רכב חברה - כדאיות צרכנות פיננסית 14
ה איך להיות בעל רכב וגם מנימליסט ;) מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 21
ל כניסה עם רכב לחלקה פנימית נדל"ן 2
P כדאיות ביטוח רכב צרכנות פיננסית 6
I החלפת רכב ביש ברירה צרכנות פיננסית 11
O קניית רכב ומימון צרכנות פיננסית 10
U ימי מכירות רכב אוף טופיק 0
A מה הדרך הטובה לרכוש רכב? צרכנות פיננסית 6
W הוצאות נסיעה עבור רכב חשמלי מיסים 0
ישראלי מצוי קנית רכב חדש סקודה פאביה או יונדאי אי 20 צרכנות פיננסית 25
Y רכב משפחתי צרכנות פיננסית 1
א החלפת רכב מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 36
I ביטוח רכב , עליה ממש גבוהה? צרכנות פיננסית 2
M הוצאות רכב עצמאי- פחת מיסים 1
M קניית רכב עם כסף מהכיס או במימון צרכנות פיננסית 4
I ביטוח רכב שכור בחו״ל? צרכנות פיננסית 8
י ביטוח רכב לפי קילומטרים מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 1
Flex האם לסגור הלוואה על רכב צרכנות פיננסית 6
ח אופטימזציה בקננית רכב והחלטה על תקציב צרכנות פיננסית 1
ש רכב ליסינג או פרטי? מיסים 1
Shnizelia איך קונים רכב "סולידי"? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 15
לב מישקין מה עדיף לקנות רכב יד שנייה או לקחת מהעבודה תמורת תשלום? צרכנות פיננסית 12
L נהג צעיר רכב ראשון - יד 2 או ליסינג פרטי צרכנות פיננסית 3
A רכב קטן במחיר משתלם, יד שנייה או חדש? שמעתי 0 קילומטר עם הנחות מאוד משמעותיות-"חבר" וכו'. צרכנות פיננסית 4
D רכב צמוד מהעבודה ומעבר ליישוב מזכה מס מיסים 1
Couch Potato השכרת רכב בסקוטלנד מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 3
U מס רכישה על רכב חשמלי צרכנות פיננסית 1
דאניל תיקון יקר של רכב אוף טופיק 22
M קניית רכב חדש ואחזקתו לתקופה ארוכה צרכנות פיננסית 20
M מדוע בביטוחי רכב אין מס ערך מוסף? פוסטים מאיכות נמוכה 4
LtWorf תביעת רכב - ויתור סודיות - טופס 1010 צרכנות פיננסית 1
ט רכב פרטי סולידי (נראה לי) מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 5

נושאים דומים

Back
למעלה