• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

אסטרטגיית מסחר לטווח הארוך

Hunter2

משתמש רשום
הצטרף ב
23/3/18
הודעות
7
דירוג
1
היי,
אני בחור צעיר ללא הון רב וללא ניסיון בשוק ההון. החלטתי להקציב סכום של כמה אלפי שקלים בודדים לצורך מסחר. למדתי כל מיני מונחים וקראתי על אסטרטגיות שונות. מכיוון שאני חסר ידע ובוודאי שניסיון אתקשה לאורך זמן להתמודד במסחר יומי. לכן חשבתי על אסטרטגיה שהתשואה בה תוכל להיות גבוהה ביחס לכסף שאני מסכן. מכיוון שאם זה היה כל כך פשוט כולם היו עושים אותה והיו מרוויחים הרבה כסף. לא כך המצב ולכן אני פותח את הפוסט הזה, להבין היכן מסתתר הקאץ' אם ישנו והאם מדובר באסטרטגיה הגיונית שבאמת ניתן להרוויח בה לאורך זמן.

האסטרטגיה היא לחפש אחר מניות שבטווח זמן האחרון (לצורך העניין שנה) נמחקה כמעט לחלוטין וכעת שווי כל מניה נמוך מאוד.
למשל, מצאתי מניה כלשהי שמחירה כיום עומד על כמה אגורות בודדות (לצורך העניין 4 אגורות). טווח המחיר של המניה בשנה האחרונה היה בין 4 אגורות (מה שכרגע) לבין 50 אגורות בשיאה.
אני יכול להבין שכרגע שווי החברה והביקוש למניות נמוך משמעותי מהעבר ולכן גם מחיר המניה ירד משמעותית. עם זאת אני מבין שמדובר בחברה שכבר הייתה שווה הרבה יותר וסביר להניח שיידעו להתאושש, אפילו אם לא יתקרבו בחזרה לשיא. אני חושב שיש כאן למניה פוטנציאל לתקן את מחירה ולעלות מכיוון שלשוק יש נטייה לתקן את עצמו, גם אם באופן חלקי, כלומר הסיכוי שהחברה תימחק לחלוטין ושווי כל מניה יעמוד על 0 אגורות למנייה נמוך מהסיכוי שהמנייה תתקן את שוויה, גם אם לתקופה קצרה, למשל לערך של 16 אגורות למנייה. (להזכירכם המנייה עמדה בשנה הנוכחית בשיאה על 50 אגורות. כלומר עלייה ל16 אגורות היא ריאלית, זה תיקון קטן, ברור לי שהסיכוי שהמחיר יחזור לאיזור השיא נמוך).

נגיד השקעתי סכום של 1,000₪ במחיר של 4 אגורות למניה יש בבעלותי כרגע 25,000 מניות.
אם החברה המשיכה לדשדש ונעלמה לחלוטין, הפסדתי סכום כסף קטן. אם החברה התאוששה קצת וביצעה עסקה טובה או פרסמה דו"ח רווחי או שכתוצאה מהמחיר הנמוך למניה היה ביקוש רב השווי של המניה יכול לקפוץ במאות אחוזים. קפיצה למחיר 16 אגורות למניה לצורך העניין תהווה לי תשואה של 400% ממה שהשקעתי (רווח נקי יעמוד על 300% לאחר קיזוז ההשקעה הראשונית). הסיכון הכספי הנמוך לעומת פוטנציאל הרווח במידה ואכן מחיר המניה קצת התאזן הוא גדול מאוד ושוב בעיניי כל עוד אני לא שם את כל כספי בעסקה אחת ואני מחלק את כספי בכמה עסקאות, תספיק לי עסקה אחת טובה והתאוששות קטנה ביותר של חברה אחת ביחס לשיא שכבר נגעה בו כדי בטוטאל להרוויח גם אם שאר המניות ירדו או נמחקו לחלוטין.

בטוח יש דברים שאני לא רואה כעת ושהמצב קצת פחות זוהר מאיך שאני רואה את הדברים כרגע ולכן חשוב לי לקרוא את מה שיש לכם להגיד.

תודה למי שקרא ושבת שלום!
 
וסביר להניח שיידעו להתאושש, אפילו אם לא יתקרבו בחזרה לשיא
למעשה הרבה יותר סביר שיימחקו לגמרי. אחרת באמת האסטרטגיה שלך הייתה פועלת ואנשים היו עושים בוכטות של כסף.

סתם הדוגמה הראשונה שעלתה על דעתי, חפש bank of greece ותראה שמ- 2000 עד 2010 הם נפלו ב- 75%. הזדמנות קנייה? לא ממש, מאז הם נפלו בעוד 50%.
אתה צריך סטטיסטיקות יותר רציניות של מה קורה עם חברות כאלה, ההימור שלי הוא שהן נותנות תשואה קצת יותר גבוהה משאר השוק בתמורה לסיכון הרבה יותר גבוה.
 
בדוגמא שנתת על הבנק היווני, הירידה הייתה בטווח של הרבה שנים. זה באמת גורם מאוד מרתיע כשאתה רואה שהמניה יורדת ויורדת באופן קבוע. במידה ואתה רואה מניה שרק לפני כמה חודשים הייתה פי 10-20 יור מהשווי הנוכחי, ומבחינת כסף היא מאוד זולה ואני יכול לקנות הרבה מאוד מניות תמורת סכום מאוד נמוך, לא היית רואה בזה כהזדמנות?

מה שאני מנסה בעצם לומר זה שאם המניה של הבנק היווני עמדה על למשל על 100 שקלים למניה והיא איבדה 75% וכעת מחירה הוא 25 שקלים, עדיין יש הרבה לאן לרדת כי אני עדיין רחוק מאוד מהאפס והירידה לא נעצרת הרבה מאוד זמן - כלומר יש שם משהו מתמשך שלא פועל וזה מצביע על בעיה עמוקה שצריכה לגרום לי לברוח.

אם אני מתמקד לעומת זאת במניות שערכן באגורות וכבר ממש נוגעות באפס, כלומר ירדו כבר קרוב ל-100 אחוז מערכן, כבר אין ממש לאן לרדת, וכאלה שלפני תקופה קצרה שלרוב תהיה לכל היותר כמה חודשים היו שוות הרבה יותר. האם לדעתך התמקדות במניות אלו בלבד כן יש פוטנציאל סביר לרווח או שהנתון הזה אינו משנה את דעתך?
 
@Hunter2 אני חושב שאתה מפספס משהו מאוד חשוב בנוגע לחברות/מניות - אין שום משמעות לשווי של מנייה בודדת (למעט קונטיזציה וקצת פסיכולוגיה).
אם חברה ירדה ב90% הסבירות שהיא תתאושש לא תלויה בשאלה אם המניה שלה ירדה מ10 אגורות ל1 אגורה או שהמניה ירדה מ 1000$ ל100$. זה שמניה אחת שווה 1 אגורה לא אומר שהחברה "נועת ב0" יותר מאשר אם המניה שלה שווה 1000$
חברה יכולה בכל רגע להחליט לעשות ספליט (לפצל מניה אחת לכמה מניות) או לעשות מהלך הפוך (לאחד כמה מניות למניה אחת).
 
תראה, קשה לי למצוא נתונים שיוכיחו את הטענה שלי, כי אם באמת 90% מהחברות האלה נמחקות לגמרי אז כבר לא פשוט להשיג את הגרפים ההיסטורים. הגרפים שאני אוכל למצוא הם רק של ה- 10% ששרדו בדרך נס והתאוששו, ואלה רק יחזקו את הטענה שלך.
אם אתה הולך לשים כסף על השיטה אז לפחות הייתי מתאמץ למצוא נתונים היסטוריים של חברות שפשטו את הרגל, איך הגרפים שלהן נראו רגע לפני. אולי בגוגל אפשר למצוא תוצאות של מישהו שכבר בדק את זה.
תחשוב למה המנייה ירדה קרוב לאפס. סביר להניח שמקורבים עם מידע פנים כבר יודעים על מעילה או חובות גדולים והם ממהרים לצאת מהפוזיציה, על חשבונם של החובבים שיקנו את המניות שלהם.
 
בטוח יש דברים שאני לא רואה כעת
את העתיד
את השלדים של החברות שלא שרדו
את הרובוטים שסוחרים בשוק הזה
את החזירים שנשחטו לפניך
את הנתונים הכספיים האמיתיים של החברה

אתה רק רואה Greed, שים לב שמניות פני Penny Stocks הם מאוד מסוכנות והדרך שלך לראות את הסיפרה "0" בחשבונך גבוהה מאוד
לא ממליץ
 
יצא לי לעבור על כל הדברים שרשמתם. אני מבין שאכן דרך ההסתכלות שלי לא הייתה נכונה. בטווח הארוך הסיכוי שהחברות יתאוששו נמוך וקיים סיכוי גדול שאראה את הספרה 0 בחשבון שלי.
עכשיו מכיוון שאני לא סוחר בהרבה כסף, נכון לעכשיו הקצבתי לעצמי סכום של 2.5 אלף שקלים, אין לי ממש בשביל מה "להתאמץ" בטווח הקצר (מסחר יומי) או השקעות ערך כי ככל הנראה עם העמלות שאשלם אצא מופסד/ברווח קטן לעומת מה שאוכל להרוויח. גם רווח גדול מאוד של 10% לצורך העניין, דבר שלא ריאלי בעיניי, ייתן לי 250 שקלים ועם קיזוז עמלות עוד הרבה פחות.

מכיוון שאני משקיע סכומי כסף מאוד נמוכים, ובטווח זמן הקצר (אפילו של ימים) קיים סיכוי טוב לתיקון (בגלל שהמחיר מאוד נמוך ואנשים עשויים לנסות לנצל את ההזדמנות, יכולים לחשוב שהם "דופקים את המערכת" או לחילופין אנשים שמסתכלים על הגרפים ורואים שהמניה הייתה הרבה יותר גבוהה, כמוני לצורך העניין, ואומרים לעצמם שמכאן אין לאן לרדת). ואז בטווח זמן הקצר כתוצאה מהביקוש המחיר עולה ומיד כשזה קורה אמכור. יכול לעבוד?

השקעתי ביום חמישי במניה כזאת חלק מהכסף שברשותי. רציתי לבדוק את העניין.
ממחיר למניה של 4 אגורות ביום חמישי (השער שקניתי) קפץ כעת לשער קרוב ל-8. כלומר כמעט 100%. היה לי דיי ברור שזה יקרה כי המחיר היה ממש ברצפה לעומת העבר ותיארתי לעצמי שתהיה קפיצה במחיר, גם אם זה ליום אחד. לכן מיד כשהמחיר קפץ נתתי פקודת מכירה בלימיט בשער קצת יותר נמוך וכעת אני ממתין למכירה.

לדעתכם היה לי מזל של מתחילים או שאכן בסכומי כסף נמוכים (ומדגיש שנמוכים בלבד, מבין לגמרי שאם אשקיע הרבה כסף ויהיה לי הרבה סחורה הסיכון והסיכוי להרוויח קטנים. אבל כאן אני עם טיפה סחורה וברגע שיש תיקון קטן אני מוכר וגוזר קופון נחמד). לא מתכוון להתחתן עם המניה, תיקון קל ומוכר.

מעניין אותי אם תשובתכם תשתנה או תישאר אותו דבר. אני באמת מנסה ללמוד וחשוב לי שתבינו שמה שרשמתי לא נועד לסתור אתכם אלא רק להבין את העניין יותר לעומק וללמוד מכם כסוחרים עם יותר ניסיון ממני.

אם יש לכם טיפים אחרים לאיך להתנהל עם הכסף (אדגיש שכרגע לא מעוניין להפקיד עוד כסף לפחות עד שאני רואה שאני מרוויח, מעדיף ללמוד ולסכן פחות מאשר לסכן הרבה כבר בהתחלה) אשמח לשמוע.

תודה מראש על העזרה!
 
עם זאת אני מבין שמדובר בחברה שכבר הייתה שווה הרבה יותר וסביר להניח שיידעו להתאושש, אפילו אם לא יתקרבו בחזרה לשיא. אני חושב שיש כאן למניה פוטנציאל לתקן את מחירה ולעלות מכיוון שלשוק יש נטייה לתקן את עצמו, גם אם באופן חלקי, כלומר הסיכוי שהחברה תימחק לחלוטין ושווי כל מניה יעמוד על 0 אגורות למנייה נמוך מהסיכוי שהמנייה תתקן את שוויה, גם אם לתקופה קצרה, למשל לערך של 16 אגורות למנייה. (להזכירכם המנייה עמדה בשנה הנוכחית בשיאה על 50 אגורות. כלומר עלייה ל16 אגורות היא ריאלית, זה תיקון קטן, ברור לי שהסיכוי שהמחיר יחזור לאיזור השיא נמוך).
ערמה של הנחות חסרות כל ביסוס.

אני דיי מסמפט ערך, ו fallen angels , ומאמין שאפשר להוציא ככה תשואות עודפות. אני די משוכנע שלעשות את זה עם מניות פרטניות על בסיס ניתוח טכני (בלי ללמוד את החברה לעומק), זה לכל היותר הימור.

אבל, זה בהחלט רעיון משעשע...
 
לדעתכם היה לי מזל של מתחילים
היה לך את אותו המזל שיש לכולם (תוכל להחליף את המילה "מזל" ב"סיכוי")
לא מעוניין להפקיד עוד כסף לפחות עד שאני רואה שאני מרוויח
נראה לי שאתה חושב שבשוק ההון (כל הזמן) רק מרוויחים, האמנם?
אם יש לכם טיפים אחרים לאיך להתנהל עם הכסף
ברור:
-לא להמר
-אם כבר מהמרים אז עדיף כאשר הסיכויים לטובתך ולא עם כסף שאתה צריך
-אל תחשוב שאתה הראשון שחושב על "התעשרות מהירה"
-תקרא את הבלוג של ה @הסולידית ותנבור בפורום
 
להיפך, דווקא בגלל שאני יודע שאי אפשר להרוויח באופן ודאי, וכפי שניתן להרוויח אפשר להפסיד, אני לא מעוניין להשקיע סכום כסף גבוה, אני רוצה קודם להבין שאני מצליח לקחת החלטות נכונות לאורך זמן בתוחלת רווח חיובית גם אם קטנה לפני שאני משקיע סכום גבוה יותר.

ואציין שוב, אני לא מחפש דרך התעשרות מהירה. לא מאמין שקיים דבר כזה התעשרות מהירה. אני לא מחפש להכפיל את הוני לא מחר, לא בעוד שבוע ולא בעוד חודש. רק מנסה לבחון אסטרטגיות שנראות לי כדאיות לאורך זמן ולדעתי עשויה לעבוד.

בכל מקרה תודה על כל הטיפים, אני בהחלט קורא תגובות ונושאים אחרים ואני לומד הרבה.
 
אני לא מחפש להכפיל את הוני לא מחר, לא בעוד שבוע ולא בעוד חודש
מה עם בעוד שנה? (תשואה 100% שנתי) - זה מהר!
מה עם בעוד 5 שנים? (תשואה 14% שנתי) - זה מהר!
מומלץ לפתח ציפיות ריאליות.
כפי שכבר כתב הקפה:
-אל תחשוב שאתה הראשון שחושב על "התעשרות מהירה"

רק מנסה לבחון אסטרטגיות שנראות לי כדאיות לאורך זמן ולדעתי עשויה לעבוד.
אמנם אני, כמשקיע אקטיבי, נמצא בניגוד עניינים כיוון שההפסד שלך יכול להפוך לרווח שלי (אם כי כנראה שאנחנו לא משחקים על אותו מגרש) אבל בכל זאת אציע לך להכיר את השיטות הבאות:
1. השקעות ערך - דורש לקרוא הרבה ספרות בנושא השקעות, להתחיל לנתח חברות, להכיר וללמוד את הפסיכולוגיה של עצמך וגם טיפה של השוק, להיות מוכן להפסיד לא מעט כסף. לא ממליץ! מחזיק.
2. השקעה פסיבית - הבלוג של הסולידית מסביר את כל התורה. ממליץ! מחזיק (בקטנה כרגע, אך בשלבי גדילה)

האסטרטגיה שהצעת אינה הגיונית, ואני משער שאמפירית ניתן להוכיח שהיא מביאה לתשואות חסר. אבל כמו שנאמר, למצוא נתונים של מניות מחוקות זה קשה, אז כנראה שתסבול מהטיית השרידות.

אם יש לכם טיפים אחרים לאיך להתנהל עם הכסף (אדגיש שכרגע לא מעוניין להפקיד עוד כסף לפחות עד שאני רואה שאני מרוויח, מעדיף ללמוד ולסכן פחות מאשר לסכן הרבה כבר בהתחלה) אשמח לשמוע.
אתה כרגע מדבר על אלפי שקלים בודדים. הזכרת את המספר 2500 ש"ח. גם אם תכפיל את הסכום פי 10 (ואתה לא!) במשחקים לאורך השנה הקרובה, יהיו לך 25K. אחרי מיסים ועמלות בערך 20K. ז"א רווח של כ-1500 ש"ח בחודש. תיקח את הזמן והמאמצים שאתה מתכוון להשקיע בשיטה שלך ותתרכז בהגדלת פוטנציאל ההשתכרות העתידי שלך. תשואה גבוהה הרבה יותר, סיכון נמוך הרבה יותר, בהסתברות גבוהה הרבה יותר.
אל תשכח שלעשות את המשחקים האלה עם 1000 שקל ולהכפיל את הסכום זה יותר פשוט מלעשות את זה עם 10K ולהכפיל את הסכום. גם פסיכולוגית וגם מעשית (סחירות).
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
T טכניקת או אסטרטגיית המסחר שלכם בבורסות מסחר למטבעות וירטואליים השקעות אלטרנטיביות 7
K אסטרטגיית מסחר שמתבססת על התנהגות השוק שוק ההון 20
S החלפת אסטרטגיית השקעה שוק ההון 5
ה אסטרטגיית השקעות לבת 21 יומני מסע אישיים 5
G התייעצות על אסטרטגיית השקעות נזילה שוק ההון 1
I אסטרטגיית השקעה ארוכת טווח באמצעות קרנות מחקות מדד שוק ההון 14
B אסטרטגיית השקעת חסכון חודשי מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 4
ז אסטרטגיית הפקדות שוק ההון 18
צ כיצד לבחור אסטרטגיית השקעה? נדל"ן 2
ב אסטרטגיית משיכה בפרישה: פנסיה, RSU, השתלמות, תיק ממוסה… פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 2
א התייעצות על אסטרטגיית השקעה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
י אסטרטגיית פרישה, עזרה בportfoliovisualizer שוק ההון 8
D קושי בבניית אסטרטגיית השקעה יומני מסע אישיים 5
גיא הראשון איך לבנות אסטרטגיית קנייה? שוק ההון 2
כ אסטרטגיית השקעה דרך IRA שוק ההון 17
B חשיבה מחדש על אסטרטגיית השקעה שוק ההון 3
S מהי אסטרטגיית איזון התיק שלכם? שוק ההון 11
M אסטרטגיית משיכה לאחר פרישה שוק ההון 1
Y אסטרטגיית מעבר מתיק מנוהל בבנק לבית השקעות שוק ההון 3
S אסטרטגיית מניות דיבידנד בביצה המקומית? שוק ההון 0
S קניית דירה - השפעה אל אסטרטגיית השקעה שוק ההון 4
G אסטרטגיית השקעות אשמח לדעתכם שוק ההון 7
ר אסטרטגיית מיצוי הטבות המס בנדל"ן שוק ההון 10
J אסטרטגיית השקעה כאשר יש הפקדה משמעותית לפנסיה וקה״ל שוק ההון 8
ל התיעצות: אסטרטגיית השקעה לא סולידית שוק ההון 2
Y אסטרטגיית צבירת הון וסילוק משכנתא נדל"ן 14
liranviper אסטרטגיית כניסה במחיר שוק עם אופציות שוק ההון 52
I אסטרטגיית מכירה והעברת תיק שוק ההון 0
L אסטרטגיית השקעה בשוק דובי שוק ההון 3
א אסטרטגיית השקעה פאסיבית ~ לא מתזמנת ~ פרוגרסיבית שוק ההון 8
A אסטרטגיית גיבוי קבצים אוף טופיק 21
ד חלוקת הנכסים עפ"י אסטרטגיית תיק השקעות נבחר פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 2
T אסטרטגיית השקעה לפי נתוני מאקרו שוק ההון 7
Rahash אסטרטגיית סגירת משכנתא נדל"ן 9
ע שתפו את אסטרטגיית ההשקעה באג"ח שלכם :) שוק ההון 25
H אסטרטגיית השקעה - מבקש חוות דעת שוק ההון 23
A אסטרטגיית הורדת דמי ניהול - כיצד אתם פועלים? צרכנות פיננסית 7
jenglender אסטרטגיית קנייה ואיזון שוק ההון 9
F אסטרטגיית קניית ETF בIRA עם הצבירה שוק ההון 13
צפי אסטרטגיית קניה ומכירה של מניות שוק ההון 25
V אסטרטגיית או אפשרויות השקעה לזמן מיתון (משבר ו/או נפילות ממושכות בבורסות) שוק ההון 20
F אסטרטגיית פרישה פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 10
Oringa אסטרטגיית מינוף סולידי שוק ההון 56
oz1987 אסטרטגיית תשלומים באשראי צרכנות פיננסית 44
ח אסטרטגיית מכירה/אחזקה במניית לקראת אקזיט שוק ההון 1
B גידור מט"ח באמצעות אסטרטגיית collar שוק ההון 1
Chase אסטרטגיית "לקנות בזול ולמכור ביוקר" שוק ההון 35
ג על אסטרטגיית השקעה שהופכת לדת אוף טופיק 81
א פתיחת חשבון מסחר / אזרחות אמריקאית שוק ההון 2
Nons Ense שאלה בנושא חובת דיווח והתנהלות עם חשבון מסחר שיושב בחו״ל שוק ההון 5

נושאים דומים

Back
למעלה