• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

רכב פרטי, האם זה באמת שווה

לא הבנתי את השאלה.
יש מדי פעם תיקון אבל הוא זניח אם מחלקים אותו על פני כל השנים שאני משתמש. נניח החלפת מצבר זה כמה מאות שקלים. חלק את זה על פני שנה וזה כמה עשרות. חלק את זה על פני כמה שנים וזה נהיה זניח לגמרי.

אני נוסע כל כך מעט שאין בכלל סיכוי לבלאי משמעותי. ביום שיהיה תיקון שעולה אלפים, זה הזמן להיפטר מהרכב כנראה...
אני מכיר שיש חלקים שצריך להחליף לעיתים רחוקות, אבל צריך. גלגלים, קלאצ׳, תיבת הילוכים, בלמים.
כל הדברים האלה לא זולים בכלל, יכול להיות שאתה פשוט מסתכל בראייה מאוד צרה? ואם תסתכל על העלות של הרכב הזה על פני ה16 שנים בהם הוא קיים תגלה שהעלות יותר קרובה ל2000 שח לחודש?
בנקודת זמן כרגע אתה כנראה משלם ממש קצת אבל אולי עוד שנה שנתיים תגלה שתצטרך לעשות תיקון בכמה אלפי שקלים.
 
כל הדברים האלה לא זולים בכלל, יכול להיות שאתה פשוט מסתכל בראייה מאוד צרה? ואם תסתכל על העלות של הרכב הזה על פני ה16 שנים בהם הוא קיים תגלה שהעלות יותר קרובה ל2000 שח לחודש?
2000 ש"ח לחודש? כלומר 24,000 ש"ח בשנה? כלומר כמעט 400,000 ש"ח בשנים שהאוטו בבעלותי?
שמע, אני אמנם לא עוקב אחרי כל הוצאה, אבל אני די בטוח שלא הוצאתי 400,000 ש"ח בשנים האחרונות על האוטו.

אם הייתי צריך לעשות את זה, כנראה שהייתי קונה רכב חדש דנדש במקום.

החלפת גלגלים, קלאצ', הילוכים , בלמים וכו' - גם אם קרו - קרו אולי אחת לשלוש-ארבע שנים, ובשנים האחרונות (מאז שהפסקתי להשתמש בו כדי לסוע לעבודה) לא קרו כלל. כך שהעלות שלהם במקרה הרע הייתה כמה אלפים שהתחלקו על פני 36-48 חודשים או במילים אחרות, עוד 100-200 ש"ח לחודש גג.

בנקודת זמן כרגע אתה כנראה משלם ממש קצת אבל אולי עוד שנה שנתיים תגלה שתצטרך לעשות תיקון בכמה אלפי שקלים.

כתבתי כבר לפני כמה הודעות - אם יהיה תיקון שעלותו כמה אלפים טובים, אפטר מהאוטו משום שמן הסתם הוא יפסיק להצדיק את העלות שלו בנקודה כזו.
אשלח לגריטה, אקבל כמה שטרות, ואלך לדרכי.
 
נערך לאחרונה ב:
בדיוק דיברתי על זה עכשיו עם חבר -
בהינתן שיש לי רכב (הונדה סיוויק שנת 2006) שניתן לי ע"י הוריי (לפני מעל עשור) - ובהינתן שכיום אני משתמש בו רק כדי לסוע להורים 4 פעמים בחודש (ובחזרה) בשישי בערב -
עדיין יוצא כלכלית שעדיף לי להחזיק רכב (ולשלם עליו אגרה, ביטוח, דלק, טיפולים וכו') - על פני להשתמש כל חודש 4 פעמים במוניות הלוך וחזור

עם רכב: 400 בחודש (בממוצע), עם מוניות - 800 בחודש

פסיכי לחלוטין. אם הייתי משתמש באוטובוס כדי לסוע רק בכיוון אחד (כשעוד יש אוטובוסים) הייתי אמנם חוסך הרבה כסף אבל התחנה הכי קרובה להורים שלי נמצאת במרחק של 15-20 דקות הליכה מהתחנה, כך שהייתי מקריב נוחות וזמן בשביל לחסוך 400 שקל בחודש.
וזה עוד בלי לגעת בכל מיני נסיעות מזדמנות (נניח ל-IMAX בראשל"צ וכו') שהאוטו נוח עבורן.

אם אמכור את הרכב אקבל עליו במקרה הטוב 10,000 שח, שיממן בקושי שנה אחת של מוניות.

כל עוד הרכב לא שובק חיים ומת, אני לא רואה סיבה כלכלית הגיונית להפסיק להשתמש בו....

פעם הייתי משתמש בו לצורך נסיעה לעבודה ואז זה באמת סיפור אחר ואפשר לדבר על החסכון שבלעבור להשתמש ברכבת/אוטובוס וכו'.
אבל כיום אני גר דקה וחצי מהעבודה (בהליכה), אז נשארו לי רק הנסיעות להורים. ועדיין לא משתלם לי להיפטר ממנו....
אתה צודק בהחלט. אבל רכב שקיבלת בחינם מההורים זה לא בדיוק השוואה של תפוחים לתפוחים מול קניית רכב. במקרה שלך זה משתלם בהחלט להשאיר את הרכב.
 
אני מכיר שיש חלקים שצריך להחליף לעיתים רחוקות, אבל צריך. גלגלים, קלאצ׳, תיבת הילוכים, בלמים.
כל הדברים האלה לא זולים בכלל, יכול להיות שאתה פשוט מסתכל בראייה מאוד צרה? ואם תסתכל על העלות של הרכב הזה על פני ה16 שנים בהם הוא קיים תגלה שהעלות יותר קרובה ל2000 שח לחודש?
בנקודת זמן כרגע אתה כנראה משלם ממש קצת אבל אולי עוד שנה שנתיים תגלה שתצטרך לעשות תיקון בכמה אלפי שקלים.
צמיגים מחזיקים כ3-4 שנים ועולים כ1000 ש"ח להחלפת 4 צמיגים כלומר כ300 ש"ח לשנה.
החלפת רפידות ברקסים זה לפי אופן הנהיגה שלך ומספר הקילומטרים שנסעת. אם אתה נוהג רגוע ומעט קילומטרים בשנה, אתה יכול להחליף רפידות כל 4 שנים ומעלה - כ500 ש"ח או פחות לשנה.

קלאצ' רלוונטי רק לרכב ידני, שהולך ונעלם בימינו - אבל אם יש לך רכב ידני אתה ממילא שילמת פחות על הרכב ועל הדלק.

גיר - כנ"ל, נשחק לפי אופן הנהיגה, תנאי הדרך ומספר הקילומטרים. במצב תקין דורש החלפה אחרי מעל 100000 ק"מ וצפונה. זו אכן הוצאה גבוהה יחסית אבל קורית מעט פעמים בחיי רכב. למי שלא נוהג הרבה בשנה, שחיקת גיר יכולה להיות סימן שכדאי להחליף רכב.

בקיצור, תחזוקה שוטפת יכולה להיות כסף קטן ברכב שממעט לסוע.
 
שאלה מצחיקה שעצם זה שאתה שואל אותה מראה שאתה לא חייב רכב.
 
שאלה מצחיקה שעצם זה שאתה שואל אותה מראה שאתה לא חייב רכב.
כרגע המצב שלי ממש לא מחייב רכב אבל בגלל שיש לי קטגוריות שאני מוציא בהן המון המון כסף החלטתי לאזן ולא לקנות רכב. בנתיים האוטבוס מאוד נוח, הבעיה זה הקורונה, אני לא רופא/אפידימיולוג בשום צורה, ועדיין אני חושב שיש לי סיכון מוגבר לחלות ביחס לאדם שנוסע ברכב פרטי.
 
זה עד נכס מוצר צריכה בזבזני שצריך לדאוג לו
רכב זה נכס, בדיוק כמו דירה. אם צריכים רכב, אז אין באמת אלטרנטיבות. בדיוק כמו שלקחת משכנתה זה בעצם לשלם שכירות לעצמך, ככה לקנות רכב או לקחת מימון זול זה לשלם שכירות לעצמך.

רכב מאפשר הרבה. נוחיות, פותח אפשרויות תעסוקה, התמורה שרכב נותן יכולה להיות מתומחרת בעקיפין. לפעמים אפילו בזוגיות רכב זה דבר חשוב, שלא לומר הכרחי. אני קניתי רכב מזדקן שבקושי מאבד מערכו, ובתקופה האחרונה לבטח שמר על ערכו, ואפילו שהוא נחשב זללן דלק אני עושה איתו משולב 13.5 ליטרים, וזה עם נסיעה עירונית ולעבור את ה130.

בטח בישראל, אני לא רואה בקרוב את הטירוף לדירות ורכבים מפסיק. ורק לפני שנה אמרתי לעצמי, שזה הזמן להשקיע במניות של חברות נדל"ן ויבואני רכב. אם הייתי מקשיב לעצמי, הייתי עושה תשואה יפה מאד.
 
רכב זה נכס, בדיוק כמו דירה. אם צריכים רכב, אז אין באמת אלטרנטיבות. בדיוק כמו שלקחת משכנתה זה בעצם לשלם שכירות לעצמך, ככה לקנות רכב או לקחת מימון זול זה לשלם שכירות לעצמך.

רכב מאפשר הרבה. נוחיות, פותח אפשרויות תעסוקה, התמורה שרכב נותן יכולה להיות מתומחרת בעקיפין. לפעמים אפילו בזוגיות רכב זה דבר חשוב, שלא לומר הכרחי. אני קניתי רכב מזדקן שבקושי מאבד מערכו, ובתקופה האחרונה לבטח שמר על ערכו, ואפילו שהוא נחשב זללן דלק אני עושה איתו משולב 13.5 ליטרים, וזה עם נסיעה עירונית ולעבור את ה130.

בטח בישראל, אני לא רואה בקרוב את הטירוף לדירות ורכבים מפסיק. ורק לפני שנה אמרתי לעצמי, שזה הזמן להשקיע במניות של חברות נדל"ן ויבואני רכב. אם הייתי מקשיב לעצמי, הייתי עושה תשואה יפה מאד.
רכב אבל, ממה שאני יודע, לרוב, לאורך זמן מאבד ערך. יש לך גם עלויות להחזיק אותו, גם אם קנית אותו ב0 ש״ח, אגרה, ביטוח, ביטוח צד ג׳ ביטוח מקיף(או העלויות של תאונה במידה וקרתה ואין לך את הביטוחים האלה), דלק, תיקונים, חניה. זה שאנשים מאוד אוהבים רכבים זה אולי עניין של סטטוס יותר מאשר הזכות הבסיסית לפקוק את כבישי ישראל.
 
רכב אבל, ממה שאני יודע, לרוב, לאורך זמן מאבד ערך. יש לך גם עלויות להחזיק אותו, גם אם קנית אותו ב0 ש״ח, אגרה, ביטוח, ביטוח צד ג׳ ביטוח מקיף(או העלויות של תאונה במידה וקרתה ואין לך את הביטוחים האלה), דלק, תיקונים, חניה. זה שאנשים מאוד אוהבים רכבים זה אולי עניין של סטטוס יותר מאשר הזכות הבסיסית לפקוק את כבישי ישראל.
רכבי יד2 ישנים (בני 10+) תמיד איבדו ערך בצורה די זניחה, ורכבים יותר חדשים, 2014+ בשנה האחרונה לא איבדו מערכם כלום, אין עד סטטיסטיקות רשמיות אבל אני מהמר שבשנה האחרונה היה שיא של רכישת רכבים יד2.

הכל אלטרנטיבה של שכירות. ליסינג או שכירת רכב זה עסק הרבה יותר יקר מלהחזיק רכב. אם אין צורך ברכב, בוודאי שאין מה להחזיק אחד.

זה שעבור עמך ישראל רכבים זה אולי סמל סטטוס בלי קשר לכלום בזה אתה צודק, אבל עם זה אין שום דבר מה לעשות.
בינתיים זה נראה שרכבים מניעים את הכלכלה שלנו, ושבארץ יש קהילה לא מבוטלת של חובבי רכב ששואפים לשפר את התרבות המוטורית בארץ (פורומים כמו קארספורום, וקבוצות כמו תשאלו כנופצון, ועד), ואני מקווה שהשרים הבאים בממשלה גם יפעלו ויעשו, ותהיה לנו תחבורה ציבורית טובה יותר וכבישים טובים יותר.
 
2000 ש"ח לחודש? כלומר 24,000 ש"ח בשנה? כלומר כמעט 400,000 ש"ח בשנים שהאוטו בבעלותי?
שמע, אני אמנם לא עוקב אחרי כל הוצאה, אבל אני די בטוח שלא הוצאתי 400,000 ש"ח בשנים האחרונות על האוטו.

אם הייתי צריך לעשות את זה, כנראה שהייתי קונה רכב חדש דנדש במקום.

החלפת גלגלים, קלאצ', הילוכים , בלמים וכו' - גם אם קרו - קרו אולי אחת לשלוש-ארבע שנים, ובשנים האחרונות (מאז שהפסקתי להשתמש בו כדי לסוע לעבודה) לא קרו כלל. כך שהעלות שלהם במקרה הרע הייתה כמה אלפים שהתחלקו על פני 36-48 חודשים או במילים אחרות, עוד 100-200 ש"ח לחודש גג.



כתבתי כבר לפני כמה הודעות - אם יהיה תיקון שעלותו כמה אלפים טובים, אפטר מהאוטו משום שמן הסתם הוא יפסיק להצדיק את העלות שלו בנקודה כזו.
אשלח לגריטה, אקבל כמה שטרות, ואלך לדרכי.
תחשב במונחים ריאליים כמה עלה לך הדלק, הביטוחים, התיקונים, האגרות, החניה, הבלאי, ואם שכחתי עוד משהו. לדעתי עבור אדם שנוסע הרבה ומחליף את רכבו כל 3-5 שנים זה יהיה גם יותר. מעניין כמה יצא לך
 
רכב זה נכס, בדיוק כמו דירה.
אחד המשפטים היותר מוזרים שקראתי פה בפורום.


אם צריכים רכב, אז אין באמת אלטרנטיבות. בדיוק כמו שלקחת משכנתה זה בעצם לשלם שכירות לעצמך, ככה לקנות רכב או לקחת מימון זול זה לשלם שכירות לעצמך.
לפי הלוגיקה שלך, גם הלחם שקונים במכולת הוא נכס, כי אין אלטרנטיבות.
וגם הבגדים.
משחת השיניים.
וגם הנייר טואלט.

שנמשיך?

בעלת הסלון הוכיחה בבלוג שלה מעל לכל ספק, שתמיד יש אלטרנטיבות (חפש את הפוסטים האלמותיים על הכנת סבון בבית, הנסיעה באופניים או המקלחות במים קרים).

אתה יכול להפוך את זה כמה שתרצה, אולי גורם לך להרגיש יותר טוב, אבל רכב זה לא נכס. מקובל להגדיר שנכס מכניס כסף / עולה בערכו. מוצר צריכה - משהו שלא רק שלא מכניס באופן ישיר, אלא מוציאים עליו כסף.

במקרה של רכב, אתה שופך עליו (ים של) כסף. הוא לא מכניס לך כסף בשום צורה (אפשר לומר שבזכותו אתה מגיע לעבודה ומרוויח כסף, אבל זה כמו שתאמר שהבגד שאתה קונה בחנות או המנה שהזמנת בתן ביס הם נכס).

ג"נ: בעל רכב. מודע לזה שהוא מוצר צריכה ולא נכס.
 
התחנה הכי קרובה להורים שלי נמצאת במרחק של 15-20 דקות הליכה מהתחנה, כך שהייתי מקריב נוחות וזמן בשביל לחסוך
אצלי הליכה של 15-20 דקות היא חלק מפעילות היום השגרתית להזיז את השרירים ולראות מה קורה בסביבה.
לא טורח והקרבה.
עוד חסרון של רכב (וגם של קורקינטים חשמליים) גורם לאורח חיים יושבני ועצלנות גופנית מה שבדרך כלל מביא להשמנה.
 
עדיין אני חושב שיש לי סיכון מוגבר לחלות ביחס לאדם שנוסע ברכב פרטי.
נדיר להדבק בקורונה בתחבורה ציבורית עקב תחלופת נוסעים גבוהה ואוורור https://israelbikebus.blogspot.com/2021/02/blog-post.html

הרבה יותר מסוכן האורח חיים יושבני שמביא הרכב וגורם להשמנה גם על ידי מילוי עגלה גדולה יותר מאשר במצב שסוחבים אותה.
 
ניסינו להסתדר עם מכונית אחת. החזקנו כמה חודשים וקנינו עוד אחת. זה לא עובד.

משפחה עם ילדים ועם הורים עם הרבה עיסוקים. השלמתי עם זה שאת העושר שלי אפיק בדרכים אחרות.

אני מניח שהסיפור אצלנו לא מיוחד. אבל ברור לי שרווק בתל אביב נמצא בסיפור אחר. כל אחד לגופו
 
ניסינו להסתדר עם מכונית אחת. החזקנו כמה חודשים וקנינו עוד אחת. זה לא עובד.

משפחה עם ילדים ועם הורים עם הרבה עיסוקים. השלמתי עם זה שאת העושר שלי אפיק בדרכים אחרות.

אני מניח שהסיפור אצלנו לא מיוחד. אבל ברור לי שרווק בתל אביב נמצא בסיפור אחר. כל אחד לגופו
זה לא עובד לך. אנחנו שני הורים עובדים, עם הרבה עיסוקים, עם מספר ילדים גדול ולא היה לנו רכב הרבה מאוד שנים, מבחירה. עבד מצוין. כיום יש אחד, והוא נוסע פחות מ8,000 ק"מ בשנה.
 
זה לא עובד לך. אנחנו שני הורים עובדים, עם הרבה עיסוקים, עם מספר ילדים גדול ולא היה לנו רכב הרבה מאוד שנים, מבחירה. עבד מצוין. כיום יש אחד, והוא נוסע פחות מ8,000 ק"מ בשנה.
וזה עובד לך! שמח בשבילך. באמת.
מסקרן איפה אתם גרים?
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
ש רכב ליסינג או פרטי? מיסים 1
L נהג צעיר רכב ראשון - יד 2 או ליסינג פרטי צרכנות פיננסית 3
ט רכב פרטי סולידי (נראה לי) מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 5
T השכרת רכב פרטי מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 34
קירכהוף ליסניג פרטי vs קנייה של רכב צרכנות פיננסית 38
R סיכון תאונה בתח"צ vs רכב פרטי | או מי נוהג יותר טוב? אוף טופיק 31
ס האם אפשר לקזז ירידת ערך של רכב ממס רווחי הון מיסים 3
yancuk רכב חברה - כדאיות צרכנות פיננסית 14
ה איך להיות בעל רכב וגם מנימליסט ;) מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 21
ל כניסה עם רכב לחלקה פנימית נדל"ן 2
P כדאיות ביטוח רכב צרכנות פיננסית 6
I החלפת רכב ביש ברירה צרכנות פיננסית 11
O קניית רכב ומימון צרכנות פיננסית 10
U ימי מכירות רכב אוף טופיק 0
A מה הדרך הטובה לרכוש רכב? צרכנות פיננסית 6
W הוצאות נסיעה עבור רכב חשמלי מיסים 0
ישראלי מצוי קנית רכב חדש סקודה פאביה או יונדאי אי 20 צרכנות פיננסית 25
Y רכב משפחתי צרכנות פיננסית 1
א החלפת רכב מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 36
I ביטוח רכב , עליה ממש גבוהה? צרכנות פיננסית 2
M הוצאות רכב עצמאי- פחת מיסים 1
M קניית רכב עם כסף מהכיס או במימון צרכנות פיננסית 4
I ביטוח רכב שכור בחו״ל? צרכנות פיננסית 8
י ביטוח רכב לפי קילומטרים מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 1
Flex האם לסגור הלוואה על רכב צרכנות פיננסית 6
ח אופטימזציה בקננית רכב והחלטה על תקציב צרכנות פיננסית 1
Shnizelia איך קונים רכב "סולידי"? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 15
לב מישקין מה עדיף לקנות רכב יד שנייה או לקחת מהעבודה תמורת תשלום? צרכנות פיננסית 12
A רכב קטן במחיר משתלם, יד שנייה או חדש? שמעתי 0 קילומטר עם הנחות מאוד משמעותיות-"חבר" וכו'. צרכנות פיננסית 4
D רכב צמוד מהעבודה ומעבר ליישוב מזכה מס מיסים 1
Couch Potato השכרת רכב בסקוטלנד מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 3
U מס רכישה על רכב חשמלי צרכנות פיננסית 1
דאניל תיקון יקר של רכב אוף טופיק 22
M קניית רכב חדש ואחזקתו לתקופה ארוכה צרכנות פיננסית 20
M מדוע בביטוחי רכב אין מס ערך מוסף? פוסטים מאיכות נמוכה 4
LtWorf תביעת רכב - ויתור סודיות - טופס 1010 צרכנות פיננסית 1
deussex שאלות תם - איך למכור רכב נכון, בלי ליפול על נוכל + לא להיפגע אוף טופיק 45
M רכישת רכב. מה הדבר הנכון כלכלית? צרכנות פיננסית 18
א רכב למשפחה בדרך מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 14
deussex רכישת רכב חדש - איזה כדאי ? מבולבל מאוד, ועליית מחירים צרכנות פיננסית 62
Y אופטימיזציה של ביטוח רכב מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 21
Z התלבטות בנוגע לכספי פיצויים/קרן השתלמות/הלוואה לצורך רכישת רכב צרכנות פיננסית 9
א רכישת רכב - הלוואה על קרן ההשתלמות צרכנות פיננסית 6
E רכב מומלץ עם 3 כסאות בטיחות מאחורה מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 38
M ביטוח רכב - מי מוגדר "נהג עיקרי" כשיש זוג שחולק רכב? צרכנות פיננסית 21
V רכישת רכב חדש ע''י מינוף קופה צרכנות פיננסית 12
O החלפת רכב נוכחי לרכב חשמלי מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 186
ס שכירת רכב לסופשים? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 6
M יועץ ברכישת רכב - כדאי? אוף טופיק 9
L בחירת גודל רכב - בטיחות מול נוחות מציאת חניה ועלות מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 48

נושאים דומים

Back
למעלה