• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

הסיפור של הישראלי בפריז

Koby Paris

משתמש רגיל
הצטרף ב
8/2/16
הודעות
580
דירוג
1,614
שלום לכולם,
אתחיל מזה שהגילוי של הבלוג של הסולידית נפל עלי בעיתוי מדהים בחיים , ברגע של התלבטויות לגבי העתיד. קראתי את כל הפוסטים והרבה מההודעות בפורומים והחכמתי. גיליתי מצד אחד שההתנהלות שלנו היא כבר סולידית, במיוחד בקשר לחובות וחסכונות, ומצד שני שיש לנו עוד עודפי שומן לקצץ ואיפה לחסוך. אין לנו חובות, יש לי אלרגיה לחובות בגלל תחושת אובדן העצמאות שהחוב מעורר בי.
יש לציין שמכיוון שאנחנו זוג חד מיני ללא ילדים וללא כוונה לאמץ ילדים אז ההתלבטויות שלנו שונות מרווק שחושב על נישואין וילדים או מזוג נשוי עם ילדים.
בעקבות הסולידית הרכבנו גליונות אקסל למעקב על הוצאות וכמה הולך לחיסכון . עוד לפני הקריאה בסולידית היינו חוסכים כבר 50% מההכנסות נטו לפחות בלי הרבה מאמצים. אנחנו בני 45 ולשנינו משכורות טובות והדירה בבעלותנו בלי משכנתא וכבר יש לנו תיק השקעות נכבד, המטרה להגיע ל 65% חיסכון בשנים הבאות.

הקריאה בסולידיות וכל הרעיון של עצמאות כלכלית וההתנתקות מהתלות בתלוש המשכורת הכניסה בי מוטיבציה אדירה להגביר את החיסכון ולעשות סדר בהשקעות. ולא להאמין , אפילו קיבלתי יותר מוטיבציה להרויח יותר בעבודה כי פתאום יש מטרה ! פתאום כל מה שאני עושה בעבודה הוא דרך פריזמה של ההתקדמות לעצמאות הכלכלית המיוחלת וכשזאת הגישה אז הכל נהיה פוזיטיבי , אני עובד בימי ראשון בהתנדבות כי משלמים 200% ופתאום הצוות שלי מפציץ מכירות ואני מקבל עוד בונוסים ! כל ההכנסות העודפות האילו עוברות ישר לחיסכון והשקעה. אל דאגה יש לי הרבה זמן פנוי , יש לי 7 שבועות חופש בשנה ומשרה מליאה בצרפת זה 35 שעות בשבוע.
אם ההנהלה היו יודעים שהמוטיבציה הרעננה והפתאומית שלי בעבודה צצה בי בעקבות הפוסט של הסולידית הם היו שולחים לדורין זר פרחים .

ערכנו חוזה אודיסיאוס שמוסכם על שנינו , כדי להגיע למטרות חייבים לשתף את בן הזוג כי אורח החיים של שנינו ישתנה.
כמה דוגמאות לשינויים שעזרו לנו להוריד הוצאות ולהגדיל חיסכון והשקעות :
למשל הורדנו את עוזרת הבית וזה כבר חיסכון של 2500 יורו בשנה ,אין סיבה ששני רווקים מסודרים ונקיים בלי ילדים לא יכולים לנקות דירה פעם בשבוע או שבועיים , זה סתם היה פינוק כי יכולנו לאפשר לעצמנו.
עשינו סדר פסח בכל ההשקעות ועם המעבר להשקעות פסיביות דרך קרנות מחקות אנחנו עוברים מדמי ניהול של 0.95% ל 0.25% בממוצע , על סכום תיק ההשקעות כמו שלנו מדובר בחיסכון של 2500 יורו בשנה !
פתאום שמנו לב שהדוד מים חמים עובד כל הזמן 24 שעות ביממה , אנחנו מזמינים חשמלאי שיתקין שקע אוטומטי שידליק את הדוד רק בלילה כשהחשמל יותר זול...חשבון החשמל ירד בחצי .
התחלנו לרכז קניות וללכת לסופר הגדול ליד הבית ,בגלל נוחות היינו קונים תמיד במכולות השכונתיות במחירים מופקעים, וכבר יש ירידה בהוצאות.
גילינו שאחד מהתקציבים הגדולים שלנו זה חופשות וביקורים משפחתיים בישראל, אז החלטנו שעל זה לא מוותרים כי תל אביב זאת אחלה עיר לחופשה ואנחנו גם מתארחים אצל המשפחה , פשוט בדקנו איך לעשות את זה יותר זול
אנחנו מגיעים די הרבה לישראל לביקורים משפחתיים , אני לא מוותר על זה אבל במקום לבוא באוגוסט עם עלות של 800 יורו לכרטיס ליחיד באנו בספטמבר לראש השנה בעלות של 400 יורו לכרטיס. ולביקור הבא בפסח הקרוב הלכנו אפילו יותר רחוק ... קנינו כרטיסים מראש עם טורקיש איירליינס דרך איסטנבול ב 200 יורו לכרטיס ... נכון שזה פחות נוח עם עצירת ביניים אבל החיסכון בעלות הוא עצום . מיותר לציין שהביקורים בארץ הם עבורי צורך חיוני.
ההורים של בן זוגי הצרפתי גרים בכפר מרוחק 400 קמ ממערב לפריז וכל נסיעה אליהם הלוך ושוב עם הרכב עולה 200יורו לדלק וכבישי אגרה , אז אנחנו לא מוותרים על המשפחה אבל נוסעים דרך הכבישים הבינעירוניים ,הנסיעה יותר ארוכה בשעה אבל העלות יורדת בחצי בלי כבישי אגרה ופחות דלק.בנוסף שההורים שלו גרים בחווה מבודדת ואימו מכינה לנו ריבות בית ,אוספת לנו ביצים מהלול וירקות מהגינה אז ככה שאנחנו חוזרים מצויידים לפריז .
יש לנו מכונית פולו ישנה מודל 1998 שמזמן רציתי להחליף ושנקנה ג׳יפ וכו אבל מאז הקריאה בסולידיות החלטנו שהרכב ישאר איתנו עד שתצא לו הנשמה ...
בשנה הבאה ירדו גם המנויים לחדר כושר 1500 יורו בשנה
בן זוגי הולך לאולפן בצרפת ללמוד עברית , כל סמסטר 550 יורו , בסוף השנה זה יסתיים , הוא חי עם ישראלי דובר עברית ואנחנו נלמד יחד והוא יתרגל איתי, כל יום הוא יכול לנסות לדבר עברית...

יש דברים שוויתרנו עליהם ויש דברים שהחלטנו לצרוך אחרת דוגמת הביקורים בישראל ובמערב צרפת.

על לאכול במסעדות לא ממש ויתרנו אבל צמצמנו ואפילו בן זוגי גילה את חדוות הבישול ואנחנו אוכלים יותר בריא , יותר ירקות ופירות וכו על בקבוקי יין אנחנו לא מוותרים ...מה לעשות בכל זאת צרפתים .

למזלי אין הרבה התלבטות לגבי בגדים , כל הקריירה שלי בפריז היא בתחום המכירות במותגי יוקרה ואני מתלבש טיפ טופ והכל בחינם משנים של עבודה בתחום במותגים שונים, אני מקבל קולקציות בחינם כי אני מייצג את המותג ,ועל הדרך אני גם דואג לבן זוגי ומחלק מתנות כי אין לי איפה לאחסן את כל הבגדים האילו.

החלק הקשה במסע היה לשכנע את בן הזוג ולערוך שינויים ברמת החיים והבזבזנות בלי לאבד את בן הזוג בדרך. חיפשתי בלוגים דומים בצרפתית אבל אין ממש , מצאתי אחד שהוא ממש לא ברמה . הקושי עם בן הזוג הוא יותר לגבי הרעיון של עצמאות כלכלית ואי עבודה מפני שהוא עדיין כבול ברעיון של הגשמה עצמית דרך העבודה והקריירה ומאוד חרד למה יגידו .... בעוד אני רואה את העבודה כאמצעי בלבד .

עברנו גם מהפך תפיסתי מ ״למה לא לקנות ,אנחנו יכולים לאפשר לעצמנו ״ ל ״ זה שאנחנו יכולים לאפשר לעצמנו לא אומר שאנחנו צריכים לקנות ״. גם התירגול המנטלי של להבדיל בין ״צורך״ ל ״חשק״ עוזר לנו , והגבול בין שני המושגים לא תמיד ברור ומאוד סובייקטיבי.

מרוב שחפרתי לו בנושא הוא כבר יודע לדקלם את המילה ״הסולידית״ בעברית עם מבטא צרפתי. וכשיש לנו דיונים על הוצאות והשקעות הוא כבר אומר לי ״הסולידית ״ לא היתה מסכימה לזה או ״הסולידית ״ היתה שמחה אם היינו עושים את זה ואת זה ... ״הסולידית ״ הפכה למילת קסם.

ערכנו לנו טבלת אקסל עם תסריטים שונים של תקציב מחיה לפי כלל שלושת האחוזים. אם נרצה לפרוש עם תקציב x נצטרך חיסכון y . תוך שנים מעטות נוכל לפרוש אבל אם נרצה תקציב מחיה יותר נדיב אז נמשיך לעבוד עוד כמה שנים או שנמכור את הדירה ונעבור לדירה קטנה יותר וההפרש יתווסף לתיק ההשקעות.

יש לנו עוד עבודה לעשות בקשר להורדת ההוצאות , יש דברים שוויתרנו עליהם בלי בעיה , יש דברים שהחלטנו לצרוך אחרת ויש דברים שלא נוותר עליהם . הכי חשוב לטעמי זה שהשינויים צריכים להיות הדרגתיים ושעל הכל צריכה להיות הסכמה הדדית.

שנינו מחוייבים לחוזה אודיסיאוס שלנו שיוביל אותנו ליציאה ממירוץ העכברים ... ואם נשאר במירוץ אז שזה יהיה מבחירה ולא מכורח.

ושוב תודה לסולידית ולכל חברי הפורום .
 
בהצלחה.
נראה שמצאת מטרת על חדשה בחיים שתעסיק אותך בשנים הקרובות :)
ממה שני שומע מסביב, את הבן זוג כדאי להכניס לאט ובצורה הדרגתית לעולם הזה. במיוחד אם עד עכשיו הגישה שלו הייתה יותר צרכנית/מערבית (לא יודע איך לנסח זאת).
ולא לשכוח שחסכון זה אמצעי ולא מטרה (בראייתי לפחות). לא הייתי ממהר לדחות דברים כמו ביקורים משפחתיים ומנוי לחדר כושר (ספציפית לחדר כושר אם אפשר לרוץ ולעשות תרגילי כוח בפארק השכונתי אז אחלה).
 
המון בהצלחה! נשמע שעשיתם דרך מאד ארוכה. יישר כוח!
כמו שאמר איינשטיין פעם - הוא אוהב את הדרך, אבל שונא להגיע. בחרתם בתהליך מקסים ושיתופי - תהנו ממנו ולמדו ממנו. מנסיון, התהליך הזה מאד מקרב.
Bienvenue!
 
לא הייתי ממהר לדחות דברים כמו ביקורים משפחתיים ומנוי לחדר כושר (ספציפית לחדר כושר אם אפשר לרוץ ולעשות תרגילי כוח בפארק השכונתי אז אחלה).
זה העניין ,אנחנו לא מוכנים לדחות או לוותר על ביקורים משפחתיים , פשוט אחרי ניתוח מעמיק ראינו שאפשר לעשות את זה אחרת באותה תדירות בעלות נמוכה בהרבה, היינו רגילים לבוא באוגוסט כמו כל הצרפתיים ורק שינוי המועד לספטמבר הוריד העלות בחצי ...ושהוספנו חניית ביניים העלות ירדה עוד יותר.
לגבי חדרי הכושר , ניתחנו את הפעילויות שלנו וראינו שאנחנו הולכים בממוצע 3 פעמים בשבוע ועושים חצי שעה על הליכון וזהו , אז את ההליכות האילו נעשה על שפת הנהר ליד הבית כמו שרבים עושים ,הליכות , רצים רוכבים על אופניים וכו .
מה עוד שפריז מדהימה לשיטוטים והליכות....
 
נשמע טוב.. נשמע טוב מאוד :)
בהצלחה קובי!
 
דרך אגב , לגבי המסע האישי וזוגיות . . . בענין החיסכון לא היו ממש חילוקי דעות , בן זוגי הוא נוצרי קתולי ממשפחה שורשית במערב צרפת , שזה אומר כסף ישן , צניעות וסגפנות, הוריו לא קונים מותגים ולא מחליפים טלוויזיה עד שהישנה שובקת חיים וכל דבר ישן גם מזרנים הם מוכרים באתרי אינטרנט או בשוק בכפר ותאמינו לי שיש להם אמצעים לבזבז ולקנות הכל חדש , זה עניין של חינוך .. מצד שני הם לא חוסכים על יינות טובים גבינות טובות ובשר טוב ...
אני באשמתי משכתי את בן זוגי לכיוון הצרכניזם הישראלי/מערבי . בהקשר הזה האתגר היה אני עצמי. עד לפני כמה חודשים הייתי משגע אותו למה שלא נקנה אוטו חדש , ולמה לא לקנות מקרר אדום שיתאים יותר לרצפה במטבח...אני רציני ...וכל זה סתם בגלל שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו.
עם בן זוגי האתגר הוא להשתחרר מהרעיון של הגשמה עצמית, מעמד חברתי וערך עצמי שהם פונקציה של קריירה ... הסולידית הזכירה את הפן הזה בשאיפה לחירות ...
אם למישהו יש עיצות לגבי איך עוזרים למישהו להשתחרר מהרעיון המוטמע היטב שהעבודה .מגדירה אותו ואת מי שהוא ...
נכון לעכשיו סיכמנו שהוא יוכל להמשיך לעבוד אם בא לו גם אם אני אחליט לצאת לחירות ...
 
כיף לקרוא. בהצלחה רבה!
 
אתה אומר שהוא קתולי.
הרעיון של לעבוד קשה ולזכות בתגמול בעולם הבא (פנסיה) אמור להיות פרוטסטנטי לפחות לפי הכתבה הזו - http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3586412,00.html

לפי - http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3793651,00.html
המסקנה היא שפעם עבדו בשביל לחיות והיום חיים בשביל לעבוד.
בערך כמו שפעם אכלו בשביל לחיות והיום חיים בשביל לאכול.
 
עם בן זוגי האתגר הוא להשתחרר מהרעיון של הגשמה עצמית, מעמד חברתי וערך עצמי שהם פונקציה של קריירה ...
זה האתגר שלך או האתגר שלו?
כי בניגוד לקניית מקרר אדום, הרעיון שעבודה מאפשרת הגשמה עצמית הוא לא כל כך מופרך וראוי לביטול.
 
מצד שני הם לא חוסכים על יינות טובים גבינות טובות ובשר טוב ...
פעמיים בשנה אני מבקר את ביתי ומשפחתה המורחבת בפריז.
אין כמו הגבינות הצרפתיות ותמיד אני חוזר עם כמעט קילו גבינות מרשת http://www.fromagerie-beillevaire.com/
היין בכלל סיפור. כול בקבוק יין נבחר בקפידה לפי התפריט. לפני הארוחה מגישים יין קליל, בזמן הארוחה מגישים את היין המשובח יותר.
בחזרה אליך, היתה קריאה מהנה ובהצלחה.
 
זה האתגר שלך או האתגר שלו?
כי בניגוד לקניית מקרר אדום, הרעיון שעבודה מאפשרת הגשמה עצמית הוא לא כל כך מופרך וראוי לביטול.
האתגר הוא אצל בן הזוג להשתחרר מהתלות ברעיון של מדידת הערך העצמי והדימוי העצמי לפי הקריירה והעלייה בהיררכיה ומה יגידו בסביבה על עיסוקו ... אני בהחלט מסכים שיש עבודות שמספקות הגשמה עצמית וסיפוק אבל זה לא סוג העבודות ששנינו עוסקים בהם. האתגר הוא שבן זוגי יבין ויפנים שיש לו עולם פנימי עשיר ושאפשר להגיע לסיפוק והגשמה עצמית גם בדרכים אחריות ולאו דווקא דרך עבודה. שנינו בתפקידי ניהול כי זה משלם טוב וזה יותר יוקרתי מלהגיד שאנחנו מלצרים בשיחות חברתיות. אני כבר השתחררתי בראש מ ״מה יגידו ״ ו״מה יחשבו בסביבה״ ובזמן היציאה לחירות כבר הכנסתי לי לראש שאם הבורסה קורסת ואי אפשר לבצע משיכות אז זמנית אוכל לנקות בתים, לטפל בזקנים , לתת שיעורי עברית ולא יעניין אותי מה הסביבה והמשפחה יחשבו ...
 
אתה אומר שהוא קתולי.
הרעיון של לעבוד קשה ולזכות בתגמול בעולם הבא (פנסיה) אמור להיות פרוטסטנטי לפחות לפי הכתבה הזו - http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3586412,00.html

לפי - http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3793651,00.html
המסקנה היא שפעם עבדו בשביל לחיות והיום חיים בשביל לעבוד.
בערך כמו שפעם אכלו בשביל לחיות והיום חיים בשביל לאכול.
אצל הקתולים האדם נולד בחטא ואמור להיטהר כל ימי חייו, מין לצורך הנאה אסור , כסף הוא מלוכלך ויש ערך לנזירות , התנזרות וצניעות ...כמובן שאני מדבר על הדת ... בכל חברה יש השפעות תרבותיות של הדת גם אם היא חילונית... רואים את זה בבירור בהשוואה בין גרמניה לצרפת בעניין ערך העבודה אצל הפרוטסטנטים לעומת המדינות הקתוליות.
אנחנו כאן בדת הסולידית מדברים על עבודה קשה כדי לזכות בתגמול בעולם הזה , העולם הבא לא מעניין אותנו אנחנו משאירים אותו לאחרים :lol:
 
אני כבר השתחררתי בראש מ ״מה יגידו ״ ו״מה יחשבו בסביבה״
מזדהה איתך מאד אבל בכל זאת אולי יש הבדל כי אתה לא גר בסביבת היחוס שלך (משפחה, בני כיתה, חבר'ה מהצבא וכו').
האתגר הוא אצל בן הזוג להשתחרר מהתלות ברעיון של מדידת הערך העצמי והדימוי העצמי לפי הקריירה והעלייה בהיררכיה ומה יגידו בסביבה על עיסוקו
תיזהר שלא תמצא את עצמך זה שאשם, במידה והוא יסכים אבל לא יהיה מאושר בחיי העצמאות. אולי אפילו ידרוש ממך לספק את האושר שהבטחת. לא לכל אחד זה מתאים והכי חשוב- זה צריך לבוא מהאדם עצמו ולא מהסכמה או ויתור.
 
אני מסכים איתך לגבי הבן זוג , ציינתי בפוסט שלי שהכל צריך להיות כרוך בהסכמה הדדית מפני שהמסע שלנו נעשה בשניים .
אני לא כל כך מסכים לגבי קבוצת הייחוס. היא אכן קיימת למרות הריחוק הגאוגרפי , הקשר עם המשפחה וחברים מהתיכון והצבא עדיין נשאר ובכל ביקור בארץ ,חתונה ובר מצווה כל המשפחה , חברים והדודות שואלים "נו , אז מה אתה עושה בפריז " .אז ככה שהריחוק הגאוגרפי לא פוטר אותי מהתגובות וההסתכלות של קבוצות הייחוס , בנוסף יש לי גם קבוצות ייחוס בצרפת ...
 
איך התהליך התקדם בשנים האחורנות?
נשמח לעדכון
היי,
כבר מזמן פרשתי, בערך 8 חודשים אחרי הפוסט הזה באוקטובר 2016, בגיל 44.
עדיין חי בפריז.
דירת מגורים נקייה ממשכנתא + תיק השקעות 50% מניות דרך מדדים ו 50% אג"ח, נדל"ן ומזומן. היו קצת שינויים בתיק ההשקעות בזכות הזדמנויות בשוק הנדל"ן, חלק מאפיק האג"ח בתיק ההשקעות הופנה להשקעה בנדל"ן.

בן הזוג ממשיך לעבוד מבחירה (שנינו עצמאים כלכלית ביחד ולחוד) אז כרגע לא נוגעים בתיק ההשקעות , ממשיכים לחסוך קצת ומאזנים את התיק מידי שנה אם יש חריגות גדולות ביחס לתיק ההשקעות 50%/50% שהגדרנו לעצמנו.
עברנו את הירידות החדות בשוק ההון במרץ-אפריל עם תחילת משבר הקורונה בשלום. לא קיבלנו התקפת לב אף על פי שהפסדנו על הנייר המון כסף בחלק המנייתי . מאז התיק התאושש והחלק המנייתי חזר בערך למצבו לפני המשבר. ערך התיק בכללותו והשווי הנקי המשיכו לצמוח גם בזכות המשך עלייה מטאורית בערך הנדל"ן בפריז למרות משבר הקורונה.

היתה לנו דירה נוספת להשקעה שהשכרנו לתיירים דרך Airbnb וזה העסיק אותי במשך שנה ומשהו. די נהניתי מזה, זה היה בשביל הכייף ולא היינו תלויים בהכנסות הללו. משבר הקורונה הוביל למשבר תיירותי חמור בצרפת ואיתו ביטול הזמנות וירידה בהזמנות חדשות ל Airbnb שלנו. המשבר התיירותי, ההחלטה שהשכרה לטווח ארוך לא עומדת על הפרק (מפאת בעיות מבניות בשוק ההשכרה הצרפתי) וההוצאות הגבוהות על החזקת דירה חדשה ריקה הובילו אותנו למסקנה שעדיף למכור את הדירה תוך ניצול שוק הנדל"ן הרותח בפריז וסביבותיה שממשיך לעלות. הכסף ממכירת הדירה יחזור לאפיק האג"ח בתיק עד שתהיה הזדמנות נוספת בנדל"ן.

אנחנו לא מיישמים את כל הדרכים האפשריות להורדת ההוצאות ולהגדלת החיסכון מכיוון שכבר הגענו ליעד. יש עדיין עוד שומנים לקצץ כמו לדוגמא : בעלות על רכב למרות התחבורה הציבורית המצוינת בפריז , חופשות (בלי בתי מלון רק דירות מושכרות Airbnb עם מטבח מאובזר ) בתי קפה, רהיטים חדשים ... יחד עם זאת אנחנו עדיין חיים בצניעות יחסית בהשוואה להכנסות וגודל תיק ההשקעות הנזיל.

בעיני היתרון הגדול בעצמאות כלכלית זאת הזכות לבחור מה לעשות ולאו דווקא פרישה מעבודה. אני בחרתי להפסיק לעבוד אף על פי שאפשר לומר שמאז הפרישה לפני 4 שנים עבדתי קצת ב Airbnb (ניהול ההזמנות, צ'ק אין צ'ק אאוט, נקיונות, כיבוס מצעים ומגבות... )אבל בשבילי זה היה כייף לפגוש אנשים מכל העולם, להיות עצמאי ולבחור מתי להשכיר ולמי להשכיר בלי להיות תלוי בהכנסות האילו. בדיוק כמו שהסולידית " עובדת " בכתיבת וניהול הבלוג מבחירה ולא תלויה בהכנסות מימנו.

עכשיו שהפסקנו את ה Airbnb והדירה נמכרה בטח אמצא עיסוק אחר או שלא, זה לא מטריד אותי. בכל מקרה מאז הפרישה חיי לא התמלאו באלף תחביבים חדשים ולא בקריאת ערימות ספרים לעומת זאת למדתי לבשל לאפות עוגות ןלתקן קצת דברים בבית. אני לא מתכנן כלום מראש ומאז הפרישה אני זורם עם השגרה החדשה שאומנם מתנהלת בחוסר יעילות משוועת אבל מסבה לי נחת :lol:.
 
נערך לאחרונה ב:
תודה על העדכון.
 
מרתק!
תודה על העדכון.

אשמח לשמוע סיפורים על המצב בפריז ״בימי קורונה״.
איך אתם עוברים את התקופה הזו? איך האוכלוסיה הכללית מתנהלת? ואיך ההנהגה?
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
א קרן כספית, מה הסיפור של זה שוק ההון 6
S הסיפור של מעמד הביניים עם הנדל"ן נדל"ן 30
ש הסיפור של שביל יומני מסע אישיים 10
Omri. מה הסיפור של קל גמל? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 45
ש מנסה להבין מה הסיפור של תשואות האגחים האמריקאיים שוק ההון 3
M הסיפור של רובוט השקעות או RoboAdvisors שוק ההון 14
M אז מה הסיפור של קרן החירום שוק ההון 14
maverick אילון מאסק וטוויטר - מה הסיפור בעצם? שוק ההון 150
dorian סולידים ובני/בנות זוג - הסיפור שלכם אוף טופיק 4
בעז לויתן דיור מוגן באנגליה - מה הסיפור? אנא עזרתכם נדל"ן 33
M החלום והדילמות - הסיפור שלי יומני מסע אישיים 97
פ מכירה או שכירת דירה - הסיפור שלי נדל"ן 13
מ עובד הייטק - הסיפור שלי יומני מסע אישיים 78
A הסיפור שלי - מכירות באמזון התפתחות אישית 288
י נופל וקם - הסיפור שלי יומני מסע אישיים 6
צ הסיפור שלי/שלנו יומני מסע אישיים 14
R קרן השתלמות IRA בדמי ניהול של 0.5, האם כדאי? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
T האם מס על הפקדות גבוהות לפנסיה של המעסיק אמור להיות מחושב בצורה שנתית או חודשית? מיסים 7
R שאלה של מתחיל לגבי השקעות בS&P500 שוק ההון 1
מ ביטול טיסות של חברות לואוקוסט - האם חכם? אוף טופיק 15
ב אג"ח של בנקים בארץ שוק ההון 6
S האם מדד חלקי סקטוריאלי של סנופי נחשב מדד מבחינת גמל IRA? שוק ההון 1
M הסכם הצטרפות של ברוקרים - להיות רגוע? שוק ההון 18
B כרטיס אשראי של IBK צרכנות פיננסית 1
R איך מוצאים פוליסת חיסכון בעלת יחס גבוהה של נכסים לא סחירים? שוק ההון 9
MaorRocky סכנות של קניית קרקע לפני אישורים נדל"ן 17
Y רעיונות מה לעשות עם זכויות של ישראכרט? צרכנות פיננסית 2
חתול לילה מה צריך להיות הדרוג של אג"ח ישראלי? שוק ההון 16
N שאלה בנוגע למיסוי של אופציות ו RSU מיסים 3
וינסנט זיכוי/החזר מס בגין מיסוי במקור של דיבידנדים מארה"ב ע"י ברוקר זר מיסים 23
L כרטיס אשראי קורפורייט של ישראכרט - עמלת מט"ח 0 צרכנות פיננסית 9
ס האם אפשר לקזז ירידת ערך של רכב ממס רווחי הון מיסים 16
R עזרה בניהול החשבונות של ההורים שוק ההון 12
MaorRocky קופת גמל לא מחזירה לי תשואה של השוק ואני לא מבין למה שוק ההון 2
מ מיסוי אמריקאי של תשלומי מילואים מיסים 9
I אופציה CALL על קרן סל של בלקרוק שוק ההון 1
ש איך עושים סדר בכל הבלגן של חסכונות/פנסיה/השתלמות וכו'? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
ש חסרונות של פנקס קבלות ממוחשב לעומת ידני? מיסים 6
מ שוקל העברת תיק השקעות לIB, העברה של קרנות שקליות ותהיות לגבי התיק שוק ההון 7
K חברה משותפת בבעלות של כמה חברות יזמות והגדלת הכנסות 14
A חובת הגשה של טופס 134 בדוח השנתי מיסים 0
B תשואות של מסלול פנסיה לפי חודש (מחקה מדד s&p 500) פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
G נייר ערך של 50 החברות הגדולות ב-s&p שוק ההון 6
K האם שוק המניות לא יכול להיות מימוש של מעבר פשוט בין סוגי משאבים שוק ההון 47
קפיטליסט_מרושע המלצה: "כסף קטן" - ספרוני חינוך פיננסי לילדים של בנק ישראל התפתחות אישית 0
R לא מוצא את ZPRX במערכת ספארק של מיטב שוק ההון 4
ש התנהלות של עוסק פטור כלפי מס הכנסה מיסים 8
J גלגל החיים (או הפרמידה) של הפנסיה, ו-IRA פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 11
S מיטב טוענים שכדי לסחור ב - IB דרכם צריך תיק של לפחות 25K דולר, האם מישהו מכיר את ההגבלה הזו והאם יש משהו לעשות בנידון? שוק ההון 4
E האם קרן אירית של בלקרוק משלמת מס רווחי הון מקוזז אינפלציה או מקוזז הפרשי שערי מט"ח? שוק ההון 3

נושאים דומים

Back
למעלה