• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

שער הדולר לאן?

בגדול - אם אני הייתי הנגיד והייתי מאויים על ידי הממשלה - הייתי נותן לאינפלציה להשתולל ולמטח לעלות רק כדי שהממשלה תתחנן אליי לטפל בזה ואז הייתי מעלה ריבית ממקום של צורך וכוח ולא ממקום של מלחמה עם הממשלה הזאתי.
זה לא עובד. ראה למשל את טורקיה. העלו ריבית באיחור של שנה, זה עזר לערך הלירה? לא. למה? כי אם לא מעלים את הריבית בזמן אז כל מחזיקי המטבע זוכרים לדורות שהמטבע "לא יציב". הסיכוי לקנות אותם עם ריבית גבוהה הוא לדעתי נמוך. יש מלא מטבעות קריפטו היום שניסו לעשות את אותו דבר ולחזק את עצמם עם ריבית בשמיים, אבל זה לא עובד כשאין מנגנון חכם מאחורי זה. ריבית לא יכולה לפתור את כל בעיות הכלכלה ולא יכולה לפתור אי יציבות או משק שבורח מהמדינה של עצמו ממניעים לא כלכליים. ריבית זה כמו תמרור האטה כשמאיצים, אבל כשהתאוצה גורם לאיבוד שליטה על הרכב כנראה ששום דבר לא יעזור כבר וימנע את התאונה.

חשבתי גם תאורטית (אני לא כלכלן, אז אשמח אם למישהו יש רעיונות) באילו מצבים ריבית עוזרת? הרי ריבית בסוף מייצרת כסף שיש מאין שילך לצריכה, אז היא מגדילה את היצע הכסף - אלא אם כן יש חובות. לכן השאלה היא מה מאזן החובות ומה הסיכוי לפשיטות רגל על החוב, ככל שהחוב יותר גדול ומספר פשיטות הרגל יותר קטן זה בעיקר משקף את האפקטיביות של הריבית במיתון האינפלציה בצד הביקוש. זה לא עוזר אם האינפלציה מגיעה מסיבות חמורות של צד ההיצע או מחוסר אמון בכלכלה המקומית ומעבר העסקים והמפעלים לחול או כשאין חובות בכלכלה המקומית.
 
מעניין אותי האם במקרה שהדולר יגיע ל4 שקלים זה יפריע לממשלה או הציבור הרחב בתור תמרור אזהרה.

האם חשוב גורם הפיחות - פיחות בעקבות עליית הדולר ביחס לשאר המטבעות כולל השקל או פיחות של השקל ביחס לכלל המטבעות כולל הדולר

וכבר מעל חודש הדולר סביב 3.8 שקלים.
 
לממשלה לא אכפת ו-80% מהציבור בכלל לא מודע לשער הדולר. מי שכן מודע יגיד שזה בגלל "השמאלנים שהורסים את המדינה".
לכולם אכפת וזה בעיקר בגלל שזה משפיע על האינפלציה.
זה לא יפה שאומרים לכם שהשמאלנים הורסים את המדינה, כי זה מעליב, בדיוק כמו שלא יפה שאומרים שהחרדים הורסים את המדינה, וזה לא משנה מי הצודק האמיתי, כי בסוף חיים קבוצה של אנשים שחלק מתריסים נגד הקבוצה השנייה ובזה אני בהחלט מסכים שזה לא יפה.

ואחרי שהסכמתי איתך בחלק אחד, אני חושב שחשוב מאוד לשים לב מה באמת חושבים תומכי הקואליציה, וכאן הטיעון הוא שמתנגדי הממשלה מנסים להפיל את הממשלה בכל מחיר ואפילו במחיר של תמות נפשי עם פלישתים.
הרי ברור שאם מחר תומכי האופוזיציה קמים בבוקר בלי התנגדות ממשית לקואליציה, ברור שהעסק יירגע (לפחות בטווח הקרוב, מה יקרה בטווח הרחוק זה בדיוק הוויכוח בין שני הצדדים) וממילא השקל כנראה יתחיל בפעולה איטית או מהירה להתחזק.

והאם תומכי הקואליציה צודקים או תומכי האופוזיציה צודקים, זה ברור שזה מורכב, כי ברור שאם הקואליציה תעביר חוק שצריך להכניס את כל תומכי האופוזיציה לכלא, ברור שאי אפשר להאשים את האופוזיציה שהם מפגינים ומספרים לכל העולם מה שהמדינה הולכת לעשות להם.
ובמקרה שלנו כרגע הסיפור מורכב כי זה בדיוק נקודת הוויכוח האם מה שהקואליציה העבירה ומתכננת להעביר, האם זה מספיק חמור ברמה שצריך לעשות את מה שהאופוזיציה עושה, או שתומכי האופוזיציה כבר מתנהגים בצורה לא סבירה, ואם עד כאן אני צודק, זה אומר שאיזה צד אשם, בפיחות השקל זה תלוי בדיוק בטיעונים האלו, וממילא זה בדיוק הוויכוח הציבורי.
 
אחרי כל הסיפור היפה שכתבת, כדי בעצם בדרך שהיא מאוד נעימה להסביר שמצב הכלכלה הוא בגלל המוחים, שעושים דברים לא טובים לכלכלה, לפני שבעצם הכניסו אותם לכלא, בוא אני אציע לך אפשרות אחרת.
יש ראש ממשלה בישראל. יש ממשלה. להם יש את הכוח, ולכן להם יש גם את האחריות למצב הכלכלי. מצב שבוודאי שקשור להחלטות שלהם. לא היה פה אסון טבע שלא באשמתם. יש פה החלטה של הקואליציה לעשות שינויים חוקתיים. המצב הוא התגובה לרצון הזה (לגיטימי או לא).
ראש הממשלה אחראי והוא זה שצריך להחליט אם מה שהוא (או מישהו אחר, כי הוא כידוע מנוע מעיסוק בכל העניין) מנסה לעשות הוא נכון- בכל ההיבטים, בהיבט החוקתי, ובהיבט הכלכלי. ואולי, אני רק מניח את זה פה, הוא צריך לנסות להגיע לפשרה שלא תדרדר אותנו למצב הזה.
 
כאן הטיעון הוא שמתנגדי הממשלה מנסים להפיל את הממשלה בכל מחיר ואפילו במחיר של תמות נפשי עם פלישתים.
וכמו בכל מקרה אחר, זו השלכה גרידא

 
אחרי כל הסיפור היפה שכתבת, כדי בעצם בדרך שהיא מאוד נעימה להסביר שמצב הכלכלה הוא בגלל המוחים, שעושים דברים לא טובים לכלכלה, לפני שבעצם הכניסו אותם לכלא, בוא אני אציע לך אפשרות אחרת.
זה שהבנת כך ממה שכתבתי זה בעייני באשמתך הישירה, וכידוע עם הבנה אפשר להתווכח, עם חוסר הבנה אי אפשר להתווכח.
וכמו בכל מקרה אחר, זו השלכה גרידא

מה שקורה היום במדינה לא דומה למה שהיה לפני שנה, וגם אם הדיבור הוא אותו דיבור, המציאות שונה.
ואני שוב לא שפטתי כאן מי צודק, (למרות שדעתי האישית ברורה) אני רק מציג את שני הדעות הפוליטיות בהקשר של פיחות השקל.
 
זה שהבנת כך ממה שכתבתי זה בעייני באשמתך הישירה, וכידוע עם הבנה אפשר להתווכח, עם חוסר הבנה אי אפשר להתווכח.
זה שאתה מתמם, זה בסדר. אתה בהחלט כותב, אומנם על דרך ההגזמה שאם יכניסו את האופזיציה לכלא זה יהיה בסדר להתלונן. אחרת לא.
אבל לגופו של עניין לא הגבת. המצב הכלכלי הוא באחריות של ראש הממשלה והממשלה שלו (שהוא שולט בה או לא שולט בה- זה לא ברור גם ממנו). הוא צריך לקחת אחריות על זה. ובמקרה הזה זה ברור שהמעשים שלו יצרו את זה. שער הדולר הגבוה, הוא בעקבות המדיניות. אין טעם להאשים אחרים בכך.
או שהוא ייקח אחריות, כמו הציטוט של שר האוצר, ויגיד שהוא עושה את זה, גם במחיר של לדרדר את המצב. או שהוא יחליט שצריך לעשות מעשה ולמצוא דרך, גם לתקן את מה שדרוש תיקון, וגם לא לגרום לזעזועים. ויש דרך לעשות את זה.
גלגול העיניים במקרה הטוב למראה המצב, או ההאשמה של חלק מהעם במצב הזה הם דברים עצובים.
 
@אליהו בן אדם א׳ עושה x וקורה y, אדם ב׳ מתלונן ואז אדם א׳ טוען שy קרה בגלל אדם ב׳
כזה פשוט.
מדהים אותי שמאשימים את צד ג על תוצאות של מעשים שמישהו אחר עשה ויתרה מכך, ש בורים קונים את הדמגוגיה הזולה הזאת.
 
לכולם אכפת וזה בעיקר בגלל שזה משפיע על האינפלציה.

שלילי.

עבור הממשלה אינפלציה זה מחיר סביר לשלם עבור הרפורמה. חלק גדול בציבור מוכן לעקור לעצמו את השיניים עם פלייר חלוד רק כדי לראות את הצד השני סובל והחלק השני לא יודע מה זה בכלל שער דולר ומה זה אינפלציה. ויש כאלה שלא יודעים מה זה אינפלציה ומוכנים להוציא לעצמם את העין עם סכין חלודה.
 
נערך לאחרונה ב:
בן אדם א׳ עושה x וקורה y, אדם ב׳ מתלונן ואז אדם א׳ טוען שy קרה בגלל אדם ב׳
כזה פשוט.
לא מתלוננים אלה מזהירים. מנסים להציל את המדינה:

ועד הבית החליט לחפור בריכה מתחת לבניין. דיירים מזהירים שהבניין יפול, אבל הועד מצפצף עליהם, מביא שופל וחופר, ודורש מהם פיצויים כשהבניין נופל.

מדהים אותי שמאשימים את צד ג על תוצאות של מעשים שמישהו אחר עשה ויתרה מכך, ש בורים קונים את הדמגוגיה הזולה הזאת.
 
. חלק גדול בציבור מוכן לעקור לעצמו את השיניים עם פלייר חלוד רק כדי לראות את הצד השני סובל.
האמת. זה די מעניין לדעת למי אתה מתכוון. אני באמת לא חושב שבאף אחד מהצדדים יש רצון לראות את השני סובל.
 
האמת. זה די מעניין לדעת למי אתה מתכוון. אני באמת לא חושב שבאף אחד מהצדדים יש רצון לראות את השני סובל.
תראה למשל פה

 
האמת. זה די מעניין לדעת למי אתה מתכוון. אני באמת לא חושב שבאף אחד מהצדדים יש רצון לראות את השני סובל.
מהיכרותי עם כל מיני אנשים בקצוות פוליטיים אני מאמין שיש אנשים שמאוד שמחים לראות את השני סובל גם במחיר סבלם שלהם. מאנשים ששמחים על פיגועים שקורים בתל אביב כי "מגיע להם" ועד כאלו שמקווים שהאינפלציה תעלה בשביל שאנשים "ישלמו על הבחירות שלהם". גם בנדל"ן אני שומע כל מיני כאלו ששמחים על כל קבלן שקורס ומקווים ש-"כל הקבלנים שגנבו אותנו יקרסו". גם נגד חברות אופנה/מזון/נדל"ן יש לעיתים "חרם" כי הם "נגד/בעד הרפורמה". ובאמת שהשיח מאוד קיצוני וכן יש אנשים ששמחים מאוד מכל מיני צעדים כאלו.
 
אולי אני אדם אופטימי מטבעי. אבל אני חושב שאילו תגובות "מהבטן" מתהלמות. אני חושב שרוב האנשים מבינים שאנחנו באותה הסירה. כשמנדנדים אותה או כשעושים בה חורים, כולם טובעים. אולי חלק יודעים יותר טוב לשחות, או שיש להם סירות הצלה משלהם, אבל רוב האנשים (ואולי אני טועה), יודעים שצריך למצוא דרך לחיות ביחד. אני יכול לדבר רק על עצמי. אני מתנגד לחלוטין לכל מה שהממשלה עושה. אבל אין לי עניין בקריסת הכלכלה. בוודאי ממניעים אישיים לגמרי, אבל גם כי זה הבית שלי, ואני רוצה שלי, ולכולם יהיה פה טוב. למען הגילוי הנאות- הוצאתי כספים מישראל בחודשים האחרונים. ויש לי לאן ללכת אם יהפוך להיות בלתי נסבל עבורי בישראל. אבל זה הבית שלי ומאוד הייתי רוצה שתמצא דרך לעלות על מסלול טוב יותר.
ואם נחזור לנושא, שער הדולר עולה בשל פעולות הממשלה. לא צריך להיות מדען בעל שיעור קומה להבין שיש פה סיבתיות. הוא ירד או יעלה, כתלות בפעולות הממשלה. שצריכה לקחת בחשבון את הפעולות של הציבור, או חלק מהציבור, ביחס לפעולותיה.
 
אבל אני חושב שאילו תגובות "מהבטן" מתהלמות.
וזאת כל תורת ההסתה על רגל אחת.
״זה רק צריך להכות בראש ולהישאר בראש בדיוק כמו קוקה קולה״
"זה דבר שזה לא רק עוינות פוליטית, זה שנאה שהשפיעה גם על הקיטוב בחברה״.
והשינאה הזאת היא שהביאה לתוצאה שהמסית שילם ליועץ עבורה. האנשים שחתול ציטט הצביעו לאנשים שהורסים את המדינה בגלל מה שאתה מכנה תחושות מתלהמות ״מהבטן״.

לא צריך להיות מדען בעל שיעור קומה להבין שיש פה סיבתיות. [הדולר] ירד או יעלה, כתלות בפעולות הממשלה. שצריכה לקחת בחשבון את הפעולות של הציבור, או חלק מהציבור, ביחס לפעולותיה.
ומה זה אומר על אותם האנשים שבכל זאת מתעקשים להכחיש את אחריות הממשלה, שצריכה לקחת בחשבון את הפעולות של הציבור, או חלק מהציבור, ביחס לפעולותיה ?
 
נערך לאחרונה ב:
מה שקרה לנו לשמחתי בבחירות האחרונות זה שלמרות שאביחי (מנדלבליט) יצא שבועיים לפני הבחירות והצהיר מדובר בעבריין, אה, הוא (נתניהו) עלה ב-20 אחוז. זאת אומרת, זה כמו אצל איווט. אם אתה לא גנבת, מי אתה? בשביל מה באת?... לתדהמתי. בדקנו את זה גם. זאת אומרת, הם לא מבינים את זה שהלכת לפוליטיקה בשביל לעשות טוב לעם. הלכת לפוליטיקה כי הלכת לגנוב ואתה צריך להיות גבר... עכשיו, בציבור הזה - אני קורא לו אפילו הלא-אשכנזי הזה, כן – מה מחמם אותו? הרי הוא אומר: מה? הם? יעשו לי בזה? נראה להם. למה הם שונאים את התקשורת? למה הם צעקו הו הא מה קרה נוני אכל אותה אחרי הבחירות? הם שונאים הכל. הצלחנו להטריף את ה... השנאה הזאת היא מה שמאחד... את המחנה שלנו. ואנחנו מסתכלים על המחנה שלנו
הדובר הוא נתן אשל, שהיה ראש הלשכה של נתניהו עד שהועף בגלל הטרדות מיניות. בזמן שאמר את הדברים ייצג את הליכוד במו"מ הקואליציוני.


כל מה שצריך לעשות זה להאשים את השמאל בדברים. אלה לא חייבים להיות דברים נכונים, העיקר שאלה יהיו דברים. כבר האשימו את מתנגדי הממשלה שהם אנרכיסטים במימון איראני, בערוץ 14 אמרו שטייסים עלולים להפציץ את הכנסת ושרופאים עשויים לרצוח ימנים בבתי חולים. עכשיו מי שקונה את התעמולה הבלתי פוסקת שיוצאת ממחנה ביבי בטוח שאנשי המחאה הם אנטישמים ממש. מה, יהיה להם קשה להאמין שמתנגדי הממשלה פוגעים במדינת ישראל בכוונה תחילה? בפרט, כן, אחרי שממש לא מזמן מירי רגב הוקלטה כאומרת שהאסטרטגיה של הליכוד היא להפריע לממשלת בנט לתפקד גם תוך פגיעה בניצולי שואה, בחיילים ובנפגעות אונס. אז שאותו השמאל - האנטישמי, במימון איראן - שהוא פתאום ימשוך ידיו ממעשים כאלה? בוודאי שלא.

אני לחלוטין מאמין ששני הצדדים יהיו מוכנים להאמין שהצד השני פועל במכוון כדי לפגוע במדינה. צד שמאל יאמין שצד ימין פוגע במדינה במכוון כי צד ימין הצהיר על זה בפומבי. צד ימין יאמין שצד שמאל פוגע במדינה במכוון כי הוא יאכל כל בולשיט שמוכרים בערוץ 14.
 
נערך לאחרונה ב:
לי דווקא נראה ששער דולר של 4 ועליית מחירים כן תשפיע על חלק רציני מהציבור בוודאי למי שמבין בכלכלה,
את מי הוא יאשים זאת שאלה אחרת.
 
שוב השרשור לא מכוון לפוליטיקה, אבל הכל פוליטי. כל החלטה שלנו בחיים.
מסכים, בגדול הימין בדרך כלל בונה על שנאה, אם אפשר עיוורת. זה לא ייחודי לישראל. זה תמיד ככה. ולפני שכל הימנים קופצים, אני מדבר על מנהיגי הימין. לא על תפיסת העולם, הכלכלית או הביטחונית. רק תסתכלו על היסטורית ההתבטאויות של ראש הממשלה ועד אחרוני השרים לגבי פוליטיקאים מהצד השני. וזה לא נכון להיפך, לא תמצאו (או כמעט ולא תמצאו) אוצר ציטוטים כזה של שנאה ואמירות מקוממות על בגידה מהצד השני.
ואתם צודקים. אני התכוונתי שאנשים, בבסיס שלהם, לפני שמשלהבים אותם ומאכילים אותם בשקרים, רוצים לחיות ביחד (אם אפשר רק עם אנשים כמוהם- ופה מתחילות הבעיות בדרך כלל). גם אני רוצה לחיות עם אנשים כמוני. אני רוצה להאמין שאני מוכן ורוצה ובטח נותן מקום גם לאחרים.
ואני חושב ששער דולר של 4 לא ישנה שום דבר לאנשים. וגם 4 זה מספר נמוך ביחס למה שהוא יכול להגיע אם לא יורידו את הלהבות בזמן הקרוב.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
I גידור שער הדולר בנסדא"ק שוק ההון 2
ז שער הדולר לטווח ארוך שוק ההון 1
F טווח שער הדולר-שקל ומדדים שבנק ישראל בוחן ? שוק ההון 4
Plato נתונים היסטוריים שער הדולר/שקל שוק ההון 1
R קביעת שער הדולר בקרנות חו"ל שוק ההון 5
I שער הדולר\שקל + לקנות VT (כן... עוד שרשור על זה) שוק ההון 16
נ הקשר בין שער הדולר העתידי להשקעה בפלח האגח"י שוק ההון 5
ק שער הדולר בעקבות העלאת הריבית בארה"ב שוק ההון 4
I על הקשר בין שער הדולר למדדים המקומים שוק ההון 3
N השפעת שער הדולר על קרן שקלית שוק ההון 34
S למה שער הדולר לפי בנק ישראל נמוך משער הדולר בפועל? שוק ההון 2
E השפעת שער הדולר על שער הפאונד אוף טופיק 2
I כיצד משפיע שינוי שער הדולר על מדד הסנופי? שוק ההון 3
B השפעת שינוי שער הדולר על מניות זרות לא דואליות שוק ההון 5
י מה אתם חושבים על ירידת שער הדולר? שוק ההון 258
מ שער הדולר בהשקעות שוק ההון 1
אצטרובל שער הדולר האוסטרלי שוק ההון 10
D הוזלת שער הדולר-שקל בבנק? שוק ההון 2
א שער הדולר שוק ההון 20
י מכירת מניות בהפסד אך שער דולר יותר גבוה שוק ההון 6
N שער קנית מט"ח בספארק (לא תקין) שוק ההון 28
M הימור על שער שקל/דולר שוק ההון 1
מ עמלות מט"ח והפרשי שער המרה צרכנות פיננסית 9
L עזרה - מציאת שער קניה בפלטפורמות פוסטים מאיכות נמוכה 5
E מס רווחי הון על הפרשי שער מיסים 1
Z שער דולר שוק ההון 114
Shnizelia רווח מהיר מהפרשי שער השקעות אלטרנטיביות 89
B קניית מט"ח לחשבון מט"ח מבנק - איזה שער? צרכנות פיננסית 6
N מערכת ספארק מחייבת במס בגלל הפרשי שער? מיסים 17
Z בשקעה בניירות ערך זרים אם אדם שהפסיד 30,000 ש"ח הפסד נומינלי אבל עליית שער החליפין מיתן את ההפסד ל20,000 ש"ח האם יוכר לו מלא הפסד הנומינלי לקיזוז? פוסטים מאיכות נמוכה 2
M חישוב שער הצמדה למט"ח מיסים 2
U דיווח מיסים interactive brokers על בסיס ה tear statement ההתחשבות שער מט"ח שוק ההון 12
Y Foreign Transaction Fee ומרווחי שער באשראי אמריקאי צרכנות פיננסית 17
י קושי במילוי טופס 1325 - שער דולר מיסים 25
שם משתמש בעייתי מה זה "שער"? ומה זה "מחיר קניה/פדיון"? שוק ההון 6
Kipodi קנית דולרים ע"י בנק ישראל וקביעת שער דולר יציג צרכנות פיננסית 33
G מה ההבדל בין שער עלות מתואם לנומינלי? שוק ההון 13
א שער מנייה באינטרקטיב ברוקרס פוסטים מאיכות נמוכה 3
ה שער מניה דואלית שוק ההון 6
D מחפש אתר שמציג שער מניות אמריקאיות בטווח זמן מדויק. פוסטים מאיכות נמוכה 1
B למשקיע המתחיל - לפי מה נקבע שער המכירה/קנייה שוק ההון 9
ע שער המרת מט"ח שוק ההון 19
M שער דולר/שקל שוק ההון 4
M שער קניה בקרן נאמנות כיצד מתבצע? שוק ההון 2
R שער החליפין בקניית ומכירת מניות לצורכי חישוב מס - נקבע ברגע הרכישה\מכירה? שוק ההון 4
ס הפרשי שער בפועל גבוהים מהמפורסם באתר הבנק צרכנות פיננסית 0
OiNK שאלה בנוגע לקביעת שער הפתיחה בקרנות מחקות שוק ההון 3
Y שער של קרן סל וחוזים עתידיים שוק ההון 6
G האם כשמוכרים VTI המיסוי הוא גם על רווחים כתוצאה משינוי שער מטח? שוק ההון 3
1337justme שער דולר-שקל ושוק ההון שוק ההון 2

נושאים דומים

Back
למעלה