בהודעת המכירה שקיבלתי מהבנק נמסר כי לצרכי מס, שער עלות קניה נומינלי הוא 64551.14, ושער עלות מכירה נומינלי 64223.29.
איך הגיעו לשערים האלה מהשערים הדולרים?י?
ב"פועלים", ההודעה על קניה/מכירה מלווה גם בהודעת מט"ח שמראה את שערי הביצוע ואלו אינם שערים יציגים אלא השערים שציינתי. ולכן לא רואה איך כפל (של "מה במה"?) מביא לשערי המס האלו.
כי לדוגמה, כדי להגיע משער קניה של 3.7687 לשער קניה נומינלי של 64551.14, צריך לכפול ב - 17,128.22. מה מייצג המספר הזה???
או שעשיתי בכלל סלט..
חישוב פשוט - 169.63 דולר כפול 3.794 נותן 643.5762 שח שהם 64357.62 אגורות
ההפרש של 193.5 אגורות זה שילוב של ענייני עיגול ועמלות כנראה.
עריכה:
אופציה אחרת זה שלקחו את השער של יום קודם (3.759) ושהעמלה הכוללת שלך היא 33.5 דולר ולא 23 דולר.
ואז הגענו לעלות קניה של 171.724 דולר, שזה יוצא 645.51 ש''ח
אוקיי, אז אני וורן באפט ומכרתי 13% ממניות אפל.
נראה לך שהטיעון שלך יתפוס אם מחשבים 193.5 אגורות על 13% ממניות אפל???
לפי נתוני https://www.investing.com/, נכון ל-10 במאי 2024, מספר המניות המונפקות של אפל עומד על כ-26.7 מיליארד.
13% זה 3,471 מליון מניות.
כלומר, לטענתך, ענייני עיגול במכירה של באפט יהיו כ - $51 (193.5 אגורות), כפול 3.471 מליון מניות, סה"כ עיגלת פה בסכום של 177 מליון ש"ח.
בקיצור - נראה לך?!
ומה זה "ענייני עיגול" מה, אנחנו עושים פה חביתות? זה צריך להתאים על האגורה!!