• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

מטבעות קריפטוגרפיים (ביטקוין וכד׳) - הפן הכלכלי-פוליטי-חוקי

כל הכבוד, הוא אכן נותן השראה.
איזה עסק, אם מותר לשאול :) ?

יש לי חברה לשיווק באינטרנט.

אני עדיין קורא את הפרק הראשון והאחרון מאותו ספר מדי פעם:
The Four Hour Work Week.

על שאר הספר אני ממליץ לוותר כי הוא נכתב לפני בערך עשר שנים ועצות פרקטיות כאלה מתיישנות מהר בעידן האינטרנט.
ודבר אחרון, ההשקפה שלו בכמה נושאים שונה מאוד משל הסולידית...
 
אהלן כולם!

לאחרונה המטבעות הווירטואלים תופסים יותר תאוצה, ומתפרסמים רבות גם בעזרת הנפקות הICO. אני בפני עצמי נקרע בין שתי מחשבות נגדיות שעולות לי.


מצד אחד - אני מאוד אוהב את הטכנולוגיה והרעיון שמאחורי המטבעות. הבלוקצ'יין אכן יכול לשמש להמון פרוייקטים שיתופיים שיכולים לקדם את האנושות, או לפחות להסדיר כמה דברים (כמה קל היה היום אם היה אדמת ארץ ישראל הייתה מתועדת באיזה בלוקצ'יין שמלפני 5,000 שנה).

נוסף על כך, אכן מדובר בהמון הזדמנויות עסקיות (כפי שמתחילים לראות היום בהנפקות רבות הקשורות לנושא), בתחרות גדולה מאוד לבנקים, והדבר עשוי אף לשנות את עתיד הבורסה והמניות (מניות הרשומות על שם בעליהן בבלוקצ'יין, כאשר הבלוקצ'יין מעניק גם זכות הצבעה ומימוש אופציות וכו')

מצד שני, ישנם שני דברים שמדאיגים אותי - הראשון הוא הטכנולוגיה הנוכחית, והמימושים הנוכחיים של המטבעות. הביטקוין למשל, המטבע בעל שווי השוק הגדול ביותר (כרגע), מכיל כמה קשיים עיקריים. כפי שראינו כבר עכשיו, לא בטוח שיוכל להתמודד עם שימוש עולמי בו, מבחינת זיכרון ועומס על המערכת. זאת בעיה רק של המטבע הנוכחי, וסביר להניח שבעתיד הקרוב-רחוק מטבעות אחרים ישלטו בשוק. אבל מה שכן, קשה להשקיע לאורך זמן במטבע שלא בטוח שיצליח לשרוד לאורך זמן, ואני מניח שרבים המטבעות שיוחלפו או יעלמו בעתיד הקרוב. בנוסף כמובן, ישנו הסיכוי לשליטה של 51% במטבעות בקרב מישהו אחד או קבוצה שהגיעה לשיתוף פעולה, מה שיביא לאפשרות לעצור את ההעברות במערכת ובעצם לא לאפשר למטבע לשמש כמטבע. וכמובן ישנו הסיכוי שהומחש כבר, והוא קריסה של בורסה חשובה או גילוי פריצת אבטחה מסויימת, שתביא לאובדן אמון כללי במערכת המטבעות המבוזרים, ובהמשך לכך, לקריסת המטבעות.

הנקודה השניה היא המשמעותית יותר, היא הערך העכשווי של המטבעות הללו. אני לא מדבר על המטבעות הקשורים בICO למיניהם, בהם אני לא מוכן לגעת, ולו רק בגלל כמה שהסיפורים שאני שומע עליהם, כל כך מזכירים לי את הסיפורים ששמעתי על בועות קודמות, ובעיקר על בועת הדוט קום. המטבעות המבוזרים, ולדוגמא המקובל מביניהם, הביטקוין, מביאים גם בשורה חדש וחידוש טכנולוגי, וגם אמצעי חדש לסחר (בעזרת הבלוקצ'יין אותו הם מממשים). זאת אותה הרוח שסחפה, לפי הבנתי, את בועת הדוט קום.

אך הבעיה השניה הניצבת בפניי, היא גם במטבעות הוירטואליים המוסרתיים, ולא רק בICO. ברור לכולנו שמי שהשקיע בביטקוין, באית'ר, בלייטקוין ובשאר מיני המטבעות בראשית דרכן עשה תשואה מטורפת. להם הדבר השתלם. כיום המחיר של המטבעות הרקיע שחקים, ונראה שהוא ברמה גבוהה מאוד. מצד אחד, למטבעות אין ערך משל עצמם (אף אדם לא משתמש בהם בתור מטבע - כלומר, המוכרים בדרך כלל מחליפים אותם במיידית לדולר, או שומרים אותם כספקולציה, ואף אדם, לפי מה שידוע לי, לא מציע שירותים קבועי מחירים עבורם), ועשרות מיליארדי דולרים המשוקעים בדבר חסר ערך נשמע כמו מתכון לאסון נוראי.

מצד שני, 80 מיליארד דולר, שזה 0.1% מסכום הכסף העולמי בערך, מושקע במטבעות וירטואליים. נשמע שלתחום יש עוד הרבה לאן להתפתח. הגיוני שבעתיד הקרוב-רחוק 2% מהכסף העולמי יהיה במטבעות וירטואלים, והרי הדבר מסמן צמיחה של פי 20 מהשווי הנוכחי.


אחד הדברים שמאוד מניאים אותי מלהשקיע במטבעות, הוא פגישה מקרית עם שני אנשים זרים ואקראיים שהייתה לי מחוץ לדוכן הביטקוין בתל אביב (זה שליד הבורסה לניירות ערך). בפגישה שני האנשים התחילו לספר על ההשקעות שלהם במטבעות אלו. אחד מהם לקח הלוואה ללא מטרה מהבנק על סך 50k ושם הכל על אית'ר, וכרגע ברווח של 100k (לא אתפלא אם עדיין לא מכר). השני העיר מיד לאחר מכן, כי "הבעיה בהשקעה בכל הדברים האלה, במניות, בשוק ההון, באופציות ובמטבעות הוירטואליים היא" (הוא לקח הפסקה קצרה וקיוויתי שימשיך ב"מסוכנת ולא כדאי לנו להתעסק בה", או לפחות ב"לא כזו פשוטה כמו שהיא נראית"), אבל הוא המשיך את דבריו כך: "הבעיה היא שההשקעה הזאת כל כך משעממת, אתה משקיע ואתה בטוח מרוויח, אין פה שום סיכון". לאחר מכן הרגשתי בטוח בלא להשקיע במטבעות הללו יותר מאשר הרגשתי בטוח במשהו אחר בכל חיי.

אז מה רציתי מכם לאורך כל הפוסט? רציתי לשמוע מכם שני דברים, כאשר הראשון הוא מה אני מפספס בניתוח שלי, עם מה אתם לא מסכימים, מה שני הזוטות שלכם בעניין ונסיונכם האישי.
הדבר השני הוא האם בחרתם להשקיע במטבעות וירטואליים מסויימים עד עכשיו, ולמה אתם בחרתם דווקא בהם.
בעיקר אשמח לשמוע גם על אנשים שהתנסו בICO, או בכאלו המחזיקים במטבעות פחות מוכרים אך בעלי פואנטה מיוחדת ומסויימת.

וכמובן, אני לא ממליץ, מייעץ, ובעיקר לא מנחה לשום ביצוע או אי ביצוע של פעולה. הפוסט הארוך שפורסם תחת החשבון שלי נכתב בopen source על ידי אוכלוסיית הנמליים הבין לאומית, ונערך ונהגה סופית על ידי לא אחר מסמי הכבאי. אין לי שום קשר אליהם או אל הנאמר :)

שבוע טוב חברים!
 
נערך לאחרונה ב:
@Tom
אין ספק בעיני שיש פה בועתיות מסויימת, במובן שאין דרך הגיונית להעריך את הערך האמיתי של המטבעות והערך מושפע מאד מביקוש שנובע מהערך.
אני קניתי בשיא הבועה הקודמת כאשר ביטקוין הגיע לראשונה לאזור ה-1000. קניתי ב-1000 והסתכלתי באימה איך הוא עושה את כל הדרך ל-150. לקח למטבע 3 שנים להגיע חזרה ל-1000.
עכשיו הוא באזור 4000. צריך להיות ברור לכל שמי שקונה עכשיו יכול לראות את ההשקעה שלו יורדת למשל ל-400 בקלות.
הדבר הכי חשוב להקפיד עליו זה לא לשים על זה יותר משמוכנים להפסיד.

לגבי תזמון קניה - מי יודע. אני בעצמי מתכנן לקנות קצת אתריום וכד בשביל הקטע.
 
אני מציע למי שעוד מתלבט להסתכל ביוטיוב על סרטונים של אנשים. ילדים בני עשרים(ולא רק צעירים) מראים כמה הם מצליחנים- הולכים לבתי מלון יקרים, מראים את האוטו שקנו, את הרווחים שלהם... ממש כמו סרטוני ה vlogs של ילדים עשירים שמראים לעולם כמה טוב להם. בכל משפט שני הם דוחפים את המילה ביטקוין לגרון,אנשים קוראים לעצמם משקיעים למרות שלא מבינים דבר, או שקוראים לעצמם יזמים בעולם הבלוקצ'יין. מספרים איך פעם הפסידו קצת כי הביטקוין ירד, אבל אז עשו ALL IN ועכשיו הם שוב עשירים. איך bitcoin יוצר להם כסף מכלום ולכן זאת השקעה אמתית וטובה לעומת כל מה שיש בעולם העתיק. תסתכלו בתגובות של כל סרטון שיוצא כנגד ביטקוין, איך עדר של מאמינים סוקל את מפרסם הסרטון, ללא טענה אחת שקשורה. לי זה מזכיר את הטוקבקים הסטלנים שבכל כתבה על סמים במחי יד יודעים לבטל את המחקר שנעשה ולספר על גדולת הקנאביס.

האתרים עצמם שאיתם כורים מטבעות, מזכירים לי מאוד את אתרי ה pay to click שנחשפתי אליהם עוד כשהייתי בן 6 לפני הרבה שנים (הרעיון אז היה ללחוץ על לינק, לראות פרסומות, לקבל כמה סנטים, ולקוות שכשתגיע למינימום הסכום כדי למשוך את הכסף באמת תקבל אותו. בגלגול הנוכחי זה נעשה עם הורדת אפליקציות וביצוע בה פעולה כמו משחק 5 דקות או להרוג בוס אחד כדי לקבל תווי קנייה ל appstore לדוג'). אז האתרים הללו, שמראים בכזאת פשטות שאני מבצע 150 מיליון האשים בשנייה, ובצד השני בחרו לכתוב sha 256, עליי זה פשוט לא עושה רושם, ואני נזכר באתרים הנל.

חזרה לסרטונים ביוטיוב-יש לא מעט סרטונים שמסבירים ברמות שונות את המנגנון והמערכת שבאה מתחת. מדהים לראות שלעומת זאת האנשים המפורסמים,שכל יום מעלים סרטונים של 'במה להשקיע היום', 'המטבע SDFSDGSDKSF עולה סנט וחייבים לקנות', שיש להם עשרות ומאות אלפי עוקבים ביוטיוב, לא מסוגלים להסביר בעצמם איך זה עובד. בסרטוני ההסברה שלהם, האנשים עצמם פשוט לא מבינים על מה הם מדברים,ההסברים אפסיים, חובבניות זה ממש understatement.

הבעיה הכי גדולה היא שכל מי שהשקיע כסף במיוחד לפני כמה שנים הרוויח, והרבה. מבחינתם הם גילו מכרה זהב (גם מדובר הרבה כמה זהב זה לא משהו הגיוני לקשר את הכסף אליו וכמה ברור שלביטקוין זה כן וזה העתיד וזאת הסיבה גם שהוא עולה יותר מזהב).כל השפה שלהם מדברת על טווחי זמנים של שעות וזמן ארוך זה יומיים, לעומת שנים ועשרות שנים בבורסה.
המון כסף + חוסר ידע + אולי גיל צעיר מדי+הרצון תוך שנייה לקבל תוצאות (ואולי חוסר יכולת לחכות), גורם לאנשים הללו להאמים ב 100% בכל מה שהם אומרים, ביכולות שלהם, בכך שהם מצאו את העתיד שלהם, והסרטונים שלהם חושפים בכל יום עוד המון צעירים משולהבים שפשוט לא יכולים לברוח כי הכסף של האנשים מסביבם שהרוויחו הוא באמת אמיתי.
הבעיה היא אטימות והליכה עיוורת, אין לרגע חשיבה והסתכלות אובייקטיבית.

הייתה את האנלוגיה בנוגע להשקעה בדירות- שכשהירקן מדבר איתך על דירות זה הזמן למכור. אז כשאני הלכתי להסתפר אנשים צעירים ללא שום ידע מדברים איתי על כמה הם הרוויחו- (40000% אחוז בחודש אחד), כמה זאת ההשקעה הכי טובה, איך הם מכרו את האוטו וקנו עוד ביטקוין. כל הטיעונים שאני העליתי גם הפשוטים ביותר להבנה בשנייה מבוטלים, אנשים לא מסוגלים בכלל לשמוע שום דבר שלא תומך בכת הביטקוין, הם פשוט מתעלמים מזה כבר באופן אוטומטי וזה בכלל לא עובר דרך תהליך החשיבה.


מצד שני, אני כן חושב שעבור כל מטבע חדש שנוצר או שעושים לו הנפקה (ועוד לא דיברתי על חברות שאין להם כלום חוץ להמציא מטבע) מי שמשקיע ממש בהתחלה, יוצא ברווח אחרי כמה ימים. אומנם לא בדקתי את הנתונים של כל המטבעות, אבל אני נוטה לחשוב שמרוויחים המון כסף כמעט בכל הנפקה כזאת אם מוכרים קצת אחרי(זה נכון גם בהנפקה בבורסה, יש גם פער במחיר ובדכ בהנפקה זול יותר).
 
אני מציע למי שעוד מתלבט להסתכל ביוטיוב על סרטונים של אנשים. ילדים בני עשרים(ולא רק צעירים) מראים כמה הם מצליחנים- הולכים לבתי מלון יקרים, מראים את האוטו שקנו, את הרווחים שלהם... ממש כמו סרטוני ה vlogs של ילדים עשירים שמראים לעולם כמה טוב להם. בכל משפט שני הם דוחפים את המילה ביטקוין לגרון,אנשים קוראים לעצמם משקיעים למרות שלא מבינים דבר,

אני חושב שהתיאור שלך מאוד קולע. אנשים שקונים חלום בלי להבין מה הם קונים תוך צפיה למחיר שרק ילך ויעלה.

בזמנו קראתי תיאור די טוב לתנאים להיווצרות בועה.
1.אשראי זול.
2. דם חדש \ אנשים שכבר לא זוכרים את הצריבה של המפולת הקודמת.
3. מכשיר פננסי חדש.

אני חושב שהתנאי הכי חשוב הוא מספר 3, צריך משהו שאפשר לרגש איתו, משהו חדש, משהו מורכב שקשה להעריך אותו, משהו שחייבים לקנות היום כי מחר כבר לא יהיה, משהו שאפשר למתג אותו כהעתיד, כמשהו חדש שהעולם עוד לא ראה, משהו במצב מתמיד של פיצוץ. משיגעון הצבעונים ועד לבועת הנדל"ן בארצות הברית.

ה-Bitcoin הוא המטבע המבוזר הראשון, ביחד עם הראשוניות והגודל מגיע הקושי להגיב ו-Inovate מהר. היסטורית מי שמשקיע ב-Ground flower מפסיד כסף. כי ל-Bitcoin אין פרוילגיה לעשות איטרציות בניגוד למתחרים שלו שמסוגלים להציג מוצרים טובים יותר. כבר היום קיימים מטבעות שפותרים בעיות שה-Bitcoin לא פותר ומאוד קשה לדעת איך יראה הנוף של המטבעות בעוד 10 שנים.

ה-Bitcoin כמו שכבר כתבו פה איננו נכס, הוא אינו מייצר ערך הוא כלי לייצוג ערך כמו זהב או כסף פיאט. מי שקונה Bitcoin (או כל מטבע אחר) הוא ספוקלט. משקיע מחפש נכסים מניבים שמגובים בערך אמיתי.
 
אני חושב שהתיאור שלך מאוד קולע. אנשים שקונים חלום בלי להבין מה הם קונים תוך צפיה למחיר שרק ילך ויעלה.

בזמנו קראתי תיאור די טוב לתנאים להיווצרות בועה.
1.אשראי זול.
2. דם חדש \ אנשים שכבר לא זוכרים את הצריבה של המפולת הקודמת.
3. מכשיר פננסי חדש.

אני חושב שהתנאי הכי חשוב הוא מספר 3, צריך משהו שאפשר לרגש איתו, משהו חדש, משהו מורכב שקשה להעריך אותו, משהו שחייבים לקנות היום כי מחר כבר לא יהיה, משהו שאפשר למתג אותו כהעתיד, כמשהו חדש שהעולם עוד לא ראה, משהו במצב מתמיד של פיצוץ. משיגעון הצבעונים ועד לבועת הנדל"ן בארצות הברית.

ה-Bitcoin הוא המטבע המבוזר הראשון, ביחד עם הראשוניות והגודל מגיע הקושי להגיב ו-Inovate מהר. היסטורית מי שמשקיע ב-Ground flower מפסיד כסף. כי ל-Bitcoin אין פרוילגיה לעשות איטרציות בניגוד למתחרים שלו שמסוגלים להציג מוצרים טובים יותר. כבר היום קיימים מטבעות שפותרים בעיות שה-Bitcoin לא פותר ומאוד קשה לדעת איך יראה הנוף של המטבעות בעוד 10 שנים.

ה-Bitcoin כמו שכבר כתבו פה איננו נכס, הוא אינו מייצר ערך הוא כלי לייצוג ערך כמו זהב או כסף פיאט. מי שקונה Bitcoin (או כל מטבע אחר) הוא ספוקלט. משקיע מחפש נכסים מניבים שמגובים בערך אמיתי.
הכל יפה ונכון עד שמי ששם את כספו רואה תשואה שהיא לא ניתנת לתפיסה.
התשואה שלי על הביטקוין היא כ 600% שנתי. אני אוכל את עצמי שלא קניתי אתר והייתי עושה 4000% שנתי.
העניין הוא שכן מדובר במהפכה טכנולוגית וכלכלית אמיתית. הטכנולוגיה היא פנומנלית. הבעיה היא שהמחיר איננו מחובר למציאות. אין דרך לחבר אותו למציאות. אף אחד לא יודע להגיד על שום מטבע ספציפי אם הוא מתומחר בועתית או בחסר, בגלל זה המחיר נע בתנודות של פי 10 למעלה ולמטה.
אני לא יודע להגיד מה יהיה העתיד של המטבעות השונים, אבל אני כן בטוח שהעתיד יכלול הרבה קריפטו. בגלל זה אני רוצה להיות ״בפנים״ ובגלל זה אני גם מחפש לגוון על פני מטבעות שונים.
אם הייתה קרן סל קריפטו שמחזיקה את כל המטבעות לפי מארקט קאפ הייתי קונה מזמן.
 
  • אהבתי
Reactions: Tom
התשואה שלי על הביטקוין היא כ 600% שנתי. אני אוכל את עצמי שלא קניתי אתר והייתי עושה 4000% שנתי.
אני אצטט אותך: "החזתי אותו כל הדרך מ1000 ל150 והשיח כולו נשמע אחרת לגמרי כשהוא יורד." אני מניח שאז מאוד שמחת שלא קנית יותר ממה שקנית. ברור לך ששנה הבאה המטבע יכול לעלות בעוד 1000% או לרדת ב-500% (ככה זה כשאין גיבוי בערך אלא המון אנשים מגלים משהו חדש וקונים כי זה הדבר החם) זו המהות של ספקולציה.

העניין הוא שכן מדובר במהפכה טכנולוגית וכלכלית אמיתית. הטכנולוגיה היא פנומנלית.
ואני לגמרי מסכים איתך אני מבין לגמרי שה-blockchain הוא העתיד. העניין הוא שזה תמיד נשמע שהפעם זה אחרת ותמיד מתוך כל הכסף שנשרף צומחות חבורת ומוצרים מובילים רק שלא ניתן לזהות אותם תוך כדי אלא רק בדיעבד (ובדיעבד אפשר להסביר הכל). זה נכון למסילות רכבת, לביוטק , הייטק ויהיה נכון גם למטבע (\ מטבעות) הדיגיטלי שישרוד.

אין דרך לחבר אותו למציאות. אף אחד לא יודע להגיד על שום מטבע ספציפי אם הוא מתומחר בועתית או בחסר, בגלל זה המחיר נע בתנודות של פי 10 למעלה ולמטה.
בדיוק בגלל זה מדובר בספקולציה טהורה ולא בנכס.

אם הייתה קרן סל קריפטו שמחזיקה את כל המטבעות לפי מארקט קאפ הייתי קונה מזמן.
הבעיה בגישה הזו היא שברגע שיש פאניקה כל התחום קורס, מפולת לא מתרחשת בואקום, ביום שתתחיל הבהלה כל החברה שהביטקוין הפך אותם למליונרים על הנייר, מי שקנה מכונית או לקח הלוואה בשביל לקנות עוד יהיו הראשונים להסתער ולמכור והם לא יגבילו את עצמם למכירה של מטבע X בלבד, הם ימכרו את כל הסל.
 
@Tin177an בדיעבד היה לי שכל לקנות בירידות. אבל האמת שכשהוא היה ב150 כבר הייתי ״מחוץ למשחק״ ואמרתי שיש לי מספיק מהדבר הזה.
פסיכולוגיה של משקיע כאשר הוא רואה את הכסף שלו נמחק או מוכפל פי 10 זה דבר שלא ניתן להסביר במילים. רק לחוות.

הדבר שאני חולק עליו זה שכל מי שמקיע בקריפטו קונה חלומות ושם כספו בקרן צבי.
אני לא מעודד התנהגות חסרת אחריות כמו שתואר פה (לקחת הלוואות ולהאמין שזה כסף קל שרק עולה) אבל גם אנשים שקולים ורציונליים לחלוטין משתתפים. בדיוק כמו שאנשים רציונאליים השתתפו בבועת הטוליפים ובדוט קום ובנדלן בארהב.
משקיע רציונאלי מקווה ש:
1. הוא יוכל לרכב על הגל מספיק זמן בשביל לעשות כסף ולצאת בזמן, או
2. שאם הוא ישב על הנכס למשך מספיק זמן הגלים יהיו חסרי משמעות.
אני שם את עצמי בקטגוריה 2 וראיתי על עצמי שאני יכול להחזיק מעמד מ-1000 ל-150 ול-4000 (אם כי הפיתוי למכור ב-2000 היה רב מאד).

לגבי הקרן - ברור שאם הייתה קיימת כזאת היא הייתה תנודתית כמו ביטקוין, הרעיון הוא לא לשכך תנודתיות אלא לא לפספס את המטבע/ות שישלטו בשוק. כמו בסנופי, רוב התשואה תהיה מהמספר המועט של המטבעות שיתפסו הכי הרבה.
 
הדבר שאני חולק עליו זה שכל מי שמקיע בקריפטו קונה חלומות ושם כספו בקרן צבי.
כמו שכתבתי, אני חושב שה-blockchain הוא העתיד אני פשוט לא יודע להגיד איזה מטבע (או קבוצת מטבעות) ישארו בסוף. זה שמטבע ספציפי נראה לי הגיוני (כי Ether עושה הרבה יותר מ-Bitcoin ) לרוב אומר שאני מסוגל למצוא מספיק ראיות שתומכות בהגיון שלי וולסביר לעצמי למה דווקא אני צודק זה עדיין לא אומר שאני צודק אבסולוטית.

אם הוא ישב על הנכס למשך מספיק זמן הגלים יהיו חסרי משמעות.
זה בעייתי אם מדובר באפיק השקעה שיכול להימחק מחר. תחשוב למשל על אנשים שאגרו שטרות, קמו בבוקר וגילו שהמדינה נפלה ושהשטרות הפכו לנייר.
 
זה בעייתי אם מדובר באפיק השקעה שיכול להימחק מחר. תחשוב למשל על אנשים שאגרו שטרות, קמו בבוקר וגילו שהמדינה נפלה ושהשטרות הפכו לנייר.
לא חושב שזאת הקבלה טובה. אם כבר הטוליפים זאת דוגמא יותר טובה, מי ש״קנה טוליפים וישב על ההשקעה שלו״ קיבל לא יותר מזר טוליפים יפה.
למרות שאני לא מאמין שמטבעות קריפטו כמכלול הולכים להמחק לאפס, אני מקבל שהסיכון לאובדן מלא הוא משמעותי ולכן אני משקיע בזה רק סכום ספוקלטיבי שאני מוכן להפסיד לחלוטין.
 
אני לא יודע להגיד מה יהיה העתיד של המטבעות השונים, אבל אני כן בטוח שהעתיד יכלול הרבה קריפטו. בגלל זה אני רוצה להיות ״בפנים״ ובגלל זה אני גם מחפש לגוון על פני מטבעות שונים.
אם הייתה קרן סל קריפטו שמחזיקה את כל המטבעות לפי מארקט קאפ הייתי קונה מזמן.
לא לפספס את המטבע/ות שישלטו בשוק. כמו בסנופי, רוב התשואה תהיה מהמספר המועט של המטבעות שיתפסו הכי הרבה.
סתם בשביל לקבל פרספקטיבה, וגם השוואה מגניבה לסנופי
https://cryptolization.com
תעשה זום מקסימלי (שנה, חבל שאין יותר) ושים לב איך ביטקוין מאבד נתח שוק לעומת מתחריו, די מזכיר לי את הציטוטים שלך לגבי משקל השווקים השונים טרום מלחמת העולם...
שים לב גם שההייפ הרציני תפס באפריל-מאי השנה, כלומר: בקושי רבעון!!

עריכה: הנה גרסה נוספת על טווח זמן רחב יותר https://coinmarketcap.com/charts
 
נערך לאחרונה ב:
סתם הערה מהצד: היזהרו מדברים נוצצים, לפעמים הם מסנוורים וגורמים לטישטוש זמני עד קבוע
אני משתדל ללכת עם משקפי רתכים, עשו זאת גם אתם ותבחנו את ההשקעה באופן נייטרלי ל"חשקים" או "רגשות" אחרים שמציפים אתכם עקב צפיה בגרפים ה"מדהימים" הללו
 
סתם הערה מהצד: היזהרו מדברים נוצצים, לפעמים הם מסנוורים וגורמים לטישטוש זמני עד קבוע
אני משתדל ללכת עם משקפי רתכים, עשו זאת גם אתם ותבחנו את ההשקעה באופן נייטרלי ל"חשקים" או "רגשות" אחרים שמציפים אתכם עקב צפיה בגרפים ה"מדהימים" הללו
תודה על הטיפ, תזכור לפרסם את זה שוב כשביט יהיה שווה 40K ולא 4K.

לאלו שאומרים שביטקוין לא מייצר ערך, טועה. אנונימיות זו תעשייה של מילארדים.
בנוסף, הרבה אנשים מעדיפים להיות מגובים ע"י הגיון בריא, ולא ע"י בנקאים. התופעה הזאת תמשיך לצבור תאוצה.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
stamEhad מטבעות קריפטוגרפיים, ביטקוין ומיסים - איפה מתחילים? השקעות אלטרנטיביות 4
adamshalev מטבעות קריפטוגרפיים (ביטקוין וכד׳) - הפן המעשי השקעות אלטרנטיביות 2285
adamshalev מטבעות קריפטוגרפיים (ביטקוין וכד׳) - הפן הטכנולוגי השקעות אלטרנטיביות 252
Daniel Guri לגבי מטבעות קריפטוגרפיים או חלופיים השקעות אלטרנטיביות 1
P ערך ריאלי מלפני ההיפראינפלציה, ושינוי מטבעות? שוק ההון 3
S האם יש ETF-ים של מגוון רחב של מטבעות קריפטו - ולא רק ביטקוין? השקעות אלטרנטיביות 10
M האם יש קרן / תעודה על אינדקס מטבעות (דולר יורו וכו) מקבילה ל MSCI World Index פוסטים מאיכות נמוכה 8
א התייעצות לגבי איזון תיק מבחינת הרכב מטבעות שוק ההון 2
ה גישה למסחר באופציות וניל (vanilla options) על צמדי מטבעות (FX) שוק ההון 0
חושב בגדול האיש העשיר ביותר בבבל - 'מכל עשרה מטבעות שאכניס אוציא רק תשעה' התפתחות אישית 8
P מטבעות זהב השקעות אלטרנטיביות 2
גראהם העברת מטבעות מBINANCE ל-KRAKEN השקעות אלטרנטיביות 18
G C20 - אינדקס של מטבעות השקעות אלטרנטיביות 8
ה איך הדרך הקלה והמשתלמת ביותר לפדות מטבעות לחשבון בנק בארץ? פוסטים מאיכות נמוכה 2
stamEhad Binance Locked Staking - נעילת מטבעות וקבלת תשואה על כך - מה הסיכונים? השקעות אלטרנטיביות 42
M מחפש קרן מנוהלת של מטבעות דיגיטליים השקעות אלטרנטיביות 15
ד מטבעות אלטרנטיביים השקעות אלטרנטיביות 25
tomchoook קריפטו - ארנק דיגיטלי וקניית מטבעות פחות מוכרים השקעות אלטרנטיביות 4
Y הכנסות והוצאות בשני מטבעות צרכנות פיננסית 5
G איפה ניתן ללמוד/לקנות מטבעות קריפטו? השקעות אלטרנטיביות 2
Gari קרנות שעוקבות אחר כמה מטבעות קריפטו באותה קרן השקעות אלטרנטיביות 0
A השקעה בכריית מטבעות קריפטו השקעות אלטרנטיביות 65
ITS קרן מחקה על מטבעות קריפטו השקעות אלטרנטיביות 3
סשה מטבעות בוליון זהב השקעות אלטרנטיביות 2
T מטבעות וירטואליים והצהרת הון מיסים 12
O מטבעות זהב בוליון - פטור אפשרי ממס בעת מכירה מיסים 4
O איפה לקנות מטבעות זהב בוליון בחו"ל, כספות, סוגי מטבעות השקעות אלטרנטיביות 22
א מכתב ממס הכנסה על פתיחת תיק בעקבות מכירת מטבעות (קריפטו) מיסים 119
T כיצד לדווח על רווח ממכירת מטבעות קריפטו מיסים 135
ש ארנק ללא מטבעות מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 47
Y האם אתה מפזרים את ההשקעה על מספר מטבעות משיקולי מס? שוק ההון 45
ITS קניית מטבעות זהב בספרד (בוליון, לא לאספנות) - מבקש עצות השקעות אלטרנטיביות 34
ברננקי רכישת מטבעות בוליון כסף (סילבר) השקעות אלטרנטיביות 60
Henchman34 רכישת מטבעות זהב בוליון בישראל השקעות אלטרנטיביות 1
Izik דיווח על מטבעות זהב/ כסף בשדה התעופה השקעות אלטרנטיביות 15
Y לאיזה מטבעות הקרן הזו חשופה? שוק ההון 15
J השוואת עמלות בקניית ביטקוין השקעות אלטרנטיביות 21
א קרנות ביטקוין לא מספקות את מלוא התשואה השקעות אלטרנטיביות 7
S עדיין לא הצלחתי להבין למה האדם הממוצע צריך ביטקוין השקעות אלטרנטיביות 159
ד קרן מחקה ביטקוין בשקלים השקעות אלטרנטיביות 5
ס אופציות על ETF ביטקוין השקעות אלטרנטיביות 5
ד קרן מחקה ביטקוין בשקלים פוסטים מאיכות נמוכה 1
O לקנות ביטקוין שווה לקניית etf על ביטקוין? פוסטים מאיכות נמוכה 2
C איך אפשר למכור ביטקוין היום? השקעות אלטרנטיביות 10
א ביטקוין etf - יש סיבה שלא ימשיכו לעלות? השקעות אלטרנטיביות 133
ב קרן סל איישרס ביטקוין השקעות אלטרנטיביות 2
ס קרנות הסל שעוקבות ביטקוין הן בשורה? השקעות אלטרנטיביות 1
The Thinker רשות ניירות הערך האמריקנית אישרה קרנות סל מחקות ביטקוין השקעות אלטרנטיביות 99
ttmoon קופת גמל IRA ביטקוין קנדי ETF פוסטים מאיכות נמוכה 2
ד כיצד קרן סל של ביטקוין משמשת כ"זהב דיגיטלי" ? השקעות אלטרנטיביות 8

נושאים דומים

Back
למעלה