• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

מטבעות קריפטוגרפיים (ביטקוין וכד׳) - הפן הכלכלי-פוליטי-חוקי

ההבדל בין 99.9% לבין 99.8% הוא עצום.
מבחינת ערך ההשקעה (=100%) ההבדל הוא די קטן. ברור שאם השעת ב0.2% אז זה הבדל של 50% אבל אז אני אקרא לזה 50%.
 
אני כבר השתכנעתי שביטקוין מייצר ערך אמיתי. הבעיה שלי היא שהערך שמייצר ביטקוין אחד (אנונימיות והעברת כספים דיגיטלית) זהה לחלוטין לערך שמייצרת עשירית הביטקוין.
 
אני כבר השתכנעתי שביטקוין מייצר ערך אמיתי. הבעיה שלי היא שהערך שמייצר ביטקוין אחד (אנונימיות והעברת כספים דיגיטלית) זהה לחלוטין לערך שמייצרת עשירית הביטקוין.
אז זה לא הביטקוין שמייצר ערך, אלא הבלוקצ'יין.
 
התכוונת ב50%? כי משהו יכו לרדת רק ב100% כל עוד אתה בלונג.
אולי הוא התכוון לעשר ירידות של 50%?
אני לא אשאיר אף אחד במתח :) נכנס אפס מיותר, הכוונה היתה 50%

לאלו שאומרים שביטקוין לא מייצר ערך, טועה. אנונימיות זו תעשייה של מילארדים.

אני כבר השתכנעתי שביטקוין מייצר ערך אמיתי. הבעיה שלי היא שהערך שמייצר ביטקוין אחד (אנונימיות והעברת כספים דיגיטלית)

אני מקווה שאתם יודעים שהמטבע לא אנונימי, ה-Ledger פומבי לחלוטין ואפשר לראות איך כל חליקיק מטבע זורם מ-Input ראשוני כשהוא נוצר ל-Output סופי היום.

הנה למשל מידע פומבי של הכתובת עבור הקרן לאיסוף כסף עבור Snowden
ה-bitcoin הוא מהפכה בהמון תחומים אבל הוא בפירוש לא אנונימי.

אז זה לא הביטקוין שמייצר ערך, אלא הבלוקצ'יין.
זו בדיוק הנקודה, את אותו הדבר אפשר לומר על מסילת הרכבת, היה ברור שיש להן ערך ושהן יהיו מהפכה של ממש רק שאי אפשר היה לדעת איזו חברה תצליח לישם את הטכנולוגיה ואיזו תכשל.
 
נערך לאחרונה ב:
  • אהבתי
Reactions: Tom
הוא אנונימי במובן שאף אחד לא יודע מי הבעלים האמיתי של הארנק.
זה לא הכי מדוייק, ברגע שתנסה לעשות רכישה של כמה שקלים בעולם האמיתי שכוללת את הפרטים שלך אפשר יהיה לקשור את כל הארנק לזהות שלך, כלומר את כל ה-input שנכנס אליו בלי קשר לכמות המקורות. גם אם תנסה להעביר חלק מהסכום לארנק אחר בשביל הרכישה עדיין אפשר יהיה לראות את ההיסטוריה של ה-INPUT לארנק המשני שלך ובעזרתה לקשור את הזהות האמיתית שלך בוודואת גבוהה.

זה לפני שנכנסים לניתור של כתובות IP שאומנם לא נאסף כחלק מה-Ledger כן נשלח בצורה גלויה לכל הרשת ברגע שמתבצעת תנועה בארנק.
 
זה לא הכי מדוייק, ברגע שתנסה לעשות רכישה של כמה שקלים בעולם האמיתי שכוללת את הפרטים שלך אפשר יהיה לקשור את כל הארנק לזהות שלך, כלומר את כל ה-input שנכנס אליו בלי קשר לכמות המקורות.
לא הבנתי,
אתה הולך לחלפן בת"א, מעביר לו ביטקוין (עם עמלה סבירה כדי שהעסקה תאושר מיידית) מקבל דולרים/ש"ח במקום.
כל עוד זה סכומים קטנים נראה לי הוא אפילו לא אמור לזהות אותך חוקית. (וכמובן יש גם חלפנים פיראטיים לגמרי שלא מדווחים כלום)
 
היי תום (שם יפה ;) )
כפי שראינו כבר עכשיו, לא בטוח שיוכל להתמודד עם שימוש עולמי בו, מבחינת זיכרון ועומס על המערכת. זאת בעיה רק של המטבע הנוכחי, וסביר להניח שבעתיד הקרוב-רחוק מטבעות אחרים ישלטו בשוק.
לא מסכים. אם כבר, מה שראינו בזמן האחרון זה שחדשנות בלתי פוסקת מאפשרת לביטקוין להתמודד עם עומסים הולכים וגדלים (Segwit), ותאפשר התמודדות עם עומסים גדולים בכמה קני-מידה בעזרת חידשים שבפיתוח (LN ו-RSK). החבר׳ה ב-Core עושים עבודה מדהימה, ולא הייתי פוסל את האפשרות שביטקוין ימשיך להוביל את התחום For years to come. זה כמובן לא וודאי, אבל הייתי לוקח את זה כמעל 50%.

בנוסף כמובן, ישנו הסיכוי לשליטה של 51% במטבעות בקרב מישהו אחד או קבוצה שהגיעה לשיתוף פעולה, מה שיביא לאפשרות לעצור את ההעברות במערכת ובעצם לא לאפשר למטבע לשמש כמטבע.
סיכון שהולך ודועך עם הזמן, מנופח מחוץ לכל פרופורציה גם ככה, וקל להתמודד איתו אם וכאשר יתממש. Non issue לגמרי.

וכמובן ישנו הסיכוי שהומחש כבר, והוא קריסה של בורסה חשובה או גילוי פריצת אבטחה מסויימת, שתביא לאובדן אמון כללי במערכת המטבעות המבוזרים, ובהמשך לכך, לקריסת המטבעות.
קריסה של בורסה היא לא יותר סיכון לביטקוין מששוד בנק הוא סיכון לדולר. פרצות אבטחה במטבע כבר היו, והתמודדו איתם כמו שמתמודדים עם כל פרצת אבטחה - פאצ׳ים. (מזכיר שוב את Segwit ממקודם)

הנקודה השניה היא המשמעותית יותר, היא הערך העכשווי של המטבעות הללו. אני לא מדבר על המטבעות הקשורים בICO למיניהם, בהם אני לא מוכן לגעת, ולו רק בגלל כמה שהסיפורים שאני שומע עליהם, כל כך מזכירים לי את הסיפורים ששמעתי על בועות קודמות, ובעיקר על בועת הדוט קום. המטבעות המבוזרים, ולדוגמא המקובל מביניהם, הביטקוין, מביאים גם בשורה חדש וחידוש טכנולוגי, וגם אמצעי חדש לסחר (בעזרת הבלוקצ'יין אותו הם מממשים). זאת אותה הרוח שסחפה, לפי הבנתי, את בועת הדוט קום.
מסכים, ביטקוין וכלל עולם הקריפטו נמצא בתנודה תמידית בין בועה לפיצוץ שלה. גם העליה הזו תתפוצץ, והמחיר ירד. עד הבועה הבאה. :)

מצד אחד, למטבעות אין ערך משל עצמם (אף אדם לא משתמש בהם בתור מטבע - כלומר, המוכרים בדרך כלל מחליפים אותם במיידית לדולר, או שומרים אותם כספקולציה, ואף אדם, לפי מה שידוע לי, לא מציע שירותים קבועי מחירים עבורם), ועשרות מיליארדי דולרים המשוקעים בדבר חסר ערך נשמע כמו מתכון לאסון נוראי.
למטבעות יש ערך משל עצמם. היכולת להשתמש בבלוקצ׳יין (שזה בסופו של דבר Trust Machine).
ואנשים בהחלט משתמשים בו כמטבע - אפילו קיבלתי משכורת בביטקוין תקופה בתור כתב באתר חדשות בלוקצ׳יין.
השכר לא היה נקוב בביטקוין אלא בדולרים ומיצוע המחיר על תקופת השכר - טבעי בכל מטבע עם תנודתיות גבוהה (ישראל בורכה בשנים האחרונות במטבע יציב - אבל לא צריך להתסכל רחוק מידי אפילו להיסטוריה כאן כדי לראות שכשהמטבע לא יציב פשוט מתמחרים דברים במטבע אחר. זה לא הופך אותו ללא מטבע).

אז מה רציתי מכם לאורך כל הפוסט? רציתי לשמוע מכם שני דברים, כאשר הראשון הוא מה אני מפספס בניתוח שלי, עם מה אתם לא מסכימים, מה שני הזוטות שלכם בעניין ונסיונכם האישי.
הדבר השני הוא האם בחרתם להשקיע במטבעות וירטואליים מסויימים עד עכשיו, ולמה אתם בחרתם דווקא בהם.
בעיקר אשמח לשמוע גם על אנשים שהתנסו בICO, או בכאלו המחזיקים במטבעות פחות מוכרים אך בעלי פואנטה מיוחדת ומסויימת.
מקווה שעזרתי קצת. :)
לא פיספסת הרבה בניתוח. השקעה בביטקוין או בכל מטבע קריפטו אחר זו ספקולציה מארץ הספקולציות. זו המצאה בקנה מידה של גילוי החשמל, בערך, וקשה ממש לנחש מה הולך לקרות מכאן ואיך (או האם) אפשר להרוויח מזה. אתה יכול להיות רגוע שבכל מקרה אם אתה מחזיק מדדי מניות אתה מחזיק לפחות בדרך כלשהי חשיפה לשוק הקריפטו - דרך בנקים וקנסורטיום R3 ודרך חברות טכנולוגיות כמו מייקרוסופט ו-IBM שמפתחות תשתיות משלהן בתחום.

הדבר הכי חשוב להקפיד עליו זה לא לשים על זה יותר משמוכנים להפסיד.
+1

אני מציע למי שעוד מתלבט להסתכל ביוטיוב על סרטונים של אנשים. ילדים בני עשרים(ולא רק צעירים) מראים כמה הם מצליחנים- הולכים לבתי מלון יקרים, מראים את האוטו שקנו, את הרווחים שלהם... ממש כמו סרטוני ה vlogs של ילדים עשירים שמראים לעולם כמה טוב להם. בכל משפט שני הם דוחפים את המילה ביטקוין לגרון,אנשים קוראים לעצמם משקיעים למרות שלא מבינים דבר, או שקוראים לעצמם יזמים בעולם הבלוקצ'יין. מספרים איך פעם הפסידו קצת כי הביטקוין ירד, אבל אז עשו ALL IN ועכשיו הם שוב עשירים. איך bitcoin יוצר להם כסף מכלום ולכן זאת השקעה אמתית וטובה לעומת כל מה שיש בעולם העתיק. תסתכלו בתגובות של כל סרטון שיוצא כנגד ביטקוין, איך עדר של מאמינים סוקל את מפרסם הסרטון, ללא טענה אחת שקשורה. לי זה מזכיר את הטוקבקים הסטלנים שבכל כתבה על סמים במחי יד יודעים לבטל את המחקר שנעשה ולספר על גדולת הקנאביס.
לא מבסס את ההחלטות שלי בחיים שלי על סרטונים של ילדים ביוטיוב. הטכנולוגיה לא קשורה להאם ילדים מתלהבים שהם הרוויחו ממנה מיליונים - היא טובה או שהיא לא טובה במנותק מהם. אמזון היא חברה מצויינת גם אם מישהו עשה עליה All in לפני 20 שנה בגלל ״וואו, דוט קום, כסף״ כשהיא הייתה חנות ספרים באינטרנט.

האתרים עצמם שאיתם כורים מטבעות, מזכירים לי מאוד את אתרי ה pay to click שנחשפתי אליהם עוד כשהייתי בן 6 לפני הרבה שנים (הרעיון אז היה ללחוץ על לינק, לראות פרסומות, לקבל כמה סנטים, ולקוות שכשתגיע למינימום הסכום כדי למשוך את הכסף באמת תקבל אותו. בגלגול הנוכחי זה נעשה עם הורדת אפליקציות וביצוע בה פעולה כמו משחק 5 דקות או להרוג בוס אחד כדי לקבל תווי קנייה ל appstore לדוג'). אז האתרים הללו, שמראים בכזאת פשטות שאני מבצע 150 מיליון האשים בשנייה, ובצד השני בחרו לכתוב sha 256, עליי זה פשוט לא עושה רושם, ואני נזכר באתרים הנל.
לא כורים ביטקוין דרך אתרים. לא יודע למה אתה נחשף, אבל זה כנראה Scam שלא באמת קשור לטכנולוגיה.

אם הייתה קרן סל קריפטו שמחזיקה את כל המטבעות לפי מארקט קאפ הייתי קונה מזמן.
אמנם לא לפי Marketcap, אבל Iconomi.net מציעים ״קרן קריפטו״ בשם ICNX. (גילוי נאות: מחזיק)

Ether עושה הרבה יותר מ-Bitcoin
כבר היום קיימים מטבעות שפותרים בעיות שה-Bitcoin לא פותר
מצב זמני בלבד. ;) לצורך העניין RSK ייתר לחלוטין את Ethereum. לא שזה אומר שבהכרח ביטקוין ישאר המטבע השולט, ולמען הגילוי הנאות שאני מחזיק את שניהם, אבל זה הכל קוד Open source. אין פטנטים, אין חסמים, וזה מקל בצורה היסטרי על היכולת של מטבעות לאמץ את החלקים הטובים של מטבעות אחרים. גילוי נאות קטן נוסף: לא מאמין ב״קניין״ רוחני וחושב שעולם הקריפטו נפלא ולו רק על זה שהוא מראה כמה מהר חדשנות יכולה לעבוד בלי חסמים מטופשים כמו פטנטים.

הוא אינו מייצר ערך
מקווה שההסבר שלי לתום העביר שזה לא נכון, אשמח להרחיב יותר על הערך שביטקוין מייצר אם תרצה.

אני מקווה שאתם יודעים שהמטבע לא אנונימי, ה-Ledger פומבי לחלוטין ואפשר לראות איך כל חליקיק מטבע זורם מ-Input ראשוני כשהוא נוצר ל-Output סופי היום.
ה-Ledger פומבי, אבל זה לא אומר שאתה בהכרח יודע לקשר כל כתובת ליישות מחוץ לבלוקצ׳יין. תהליכי עירבול קיימים על גבי הצ׳יין יכולים להגביר את האנונימיות מחוץ לכל רמה פרקטית של עקיבה, ותהליכי אנונמיזציה שכבר קיימים במטבעות אחרים ובתהליכי הטמעה כ-Sidechain יבטיחו אנונימיות מוחלטת.

----

אוקי, זה היה ארוך.
ועכשיו קצת מחוץ לתגובות לאנשים, אני רק רוצה להגיד:
בהודעה הזו אני עשוי להצטייר קצת כאוונגליסט של קריפטו וספציפית של ביטקוין. זה... די מדויק. אז אני רוצה לסייג דברים.
הטכנולוגיה הזו הולכת לשנות את העולם, אבל אף אחד לא יכול להבטיח אם זה יקרה בתצורה הנוכחית שלה או באיזה גילגול עתידי שיהפוך את כל המטבעות שאנחנו מכירים למיותרים (ויתכן שאת הרעיון של מטבעות עצמו). ביטקוין, את׳ר, וכל מטבעות הקריפטו As we know them יכולים להיות שווים 0 מחר. ואני מתכוון בדיוק 0. זה לא סיכון ״מניות עשויות לאבד 50% מהערך שלהן אבל לטווח ארוך כנראה יצמחו כי העולם צומח״ בלה בלה בלה, זה סיכון ״הכסף שלך בתוך קופסא עם 100 מגה-טון TNT שעשוי להתפוצץ בלי שום התראה מוקדמת, ואם יתפוצץ לא ישאיר זכר לזה שהייתה שם קופסא, שלא לדבר על כסף״.
הדבר שהכי חשוב לי להעביר זה אל תשקיעו במשהו שאתם לא מבינים בו, ואל תשקיעו יותר משאתם מוכנים לשים בקופסא עם 100 מגה-טון TNT. זה מתכון מצוין ללאבד את התחתונים.
Having said that: הטכנולוגיה הזו היא אחד הדברים שהכי מרגשים אותי היום בעולם. אני מעביר עליה הרצאות כבר שנים, משתתף באופן פעיל בקוד הפתוח של מספר פרויקטים בתחום, מושקע בסכום שאחרי העליות האחרונות הוא כנראה מטופש להמשיך להחזיק בקריפטו (וזה כנראה ישתנה בקרוב, כי עם כל האהבה אני רוצה להחזיק מעצמי אדם שפוי), ובאופן פעיל מנסה לדחוף את אמזון להיכנס חזק יותר לעולם הזה כי אני רוצה לעבוד עם הטכנולוגיה הזו במשרה מלאה.
זה מרגש לראות את זה קורם עור וגידים מול העיניים שלי כבר שנים, והעתיד הולך להיות מדהים.

כיסתו״ח נדרש: אני כמובן לא מייעץ כלום, לא ממליץ על כלום, וכל ההודעה הזו היא אסופת שקרים פיקטיבים שלא קרו, לא קורים, וכנראה לא יקרו. למעשה אני עצמי לא קיים, ההודעה הזו לא נכתבה, ואני לא לוקח שום אחריות על שום דבר שתחליטו לעשות כי אתם חושבים שזה השתמע ממני איכשהו. מיותר לציין שאני מדובר מתוך פוזיציה היסטרית (לא שאני חושב שהודעה שלי בפורום קטן בישראל הולכת להשפיע על הפוזציה שלי איכשהו), ושצריך לקחת כל מה שאני או כל אחד אחר אומר עם קמצוץ מלח, קצת לימון, מעט פפריקה לפי הטעם, לשים שעה בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות ולהגיש חם.
 
נערך לאחרונה ב:
לא הבנתי,
אתה הולך לחלפן בת"א, מעביר לו ביטקוין (עם עמלה סבירה כדי שהעסקה תאושר מיידית) מקבל דולרים/ש"ח במקום.
כל עוד זה סכומים קטנים נראה לי הוא אפילו לא אמור לזהות אותך חוקית. (וכמובן יש גם חלפנים פיראטיים לגמרי שלא מדווחים כלום)
המטבע עצמו כפרוטוקול לא נועד להיות אנונימי אתה פשוט מציע פתרון שמאפשר להפוך את המטבע לאנונימי בנסיבות ספציפיות. באותה מידה אפשר למצוא פתרונות יצירתים להלבנת הון.

מקווה שההסבר שלי לתום העביר שזה לא נכון, אשמח להרחיב יותר על הערך שביטקוין מייצר אם תרצה.
ההסבר שלך ציין שהערך של המטבע נובע מהיותו אמצעי חליפין שאנשים מאמינים בו, אני אישית מעדיף אפיקי השקעה שמגובים ביותר מאמונה.

ה-Ledger פומבי, אבל זה לא אומר שאתה בהכרח יודע לקשר כל כתובת ליישות מחוץ לבלוקצ׳יין. תהליכי עירבול קיימים על גבי הצ׳יין יכולים להגביר את האנונימיות מחוץ לכל רמה פרקטית של עקיבה,
מה זה "תהליכי ערבול"?
 
ההסבר שלך ציין שהערך של המטבע נובע מהיותו אמצעי חליפין שאנשים מאמינים בו, אני אישית מעדיף אפיקי השקעה שמגובים ביותר מאמונה.
לאלא, כנראה לא הסברתי את עצמי טוב. הערך מגיע גם מהיכולת להשתמש בבלוקצ׳יין להשגת קונצנזוס מבוזר (כמו שאמרתי, It's a trust machine). הדוגמא הפשוטה מגיעה דווקא מאת׳ריום (עד שביטקוין יישמו את RSK) - חוזים חכמים. אתה לא יכול להשתמש בהם בלי את׳ר. אם יש ערך בחוזים חכמים (ויש), יש ערך בטוקן שמנהל את הבלוקצ׳יין שעליהם הם רצים.

מה זה "תהליכי ערבול"?
לדוגמא, coinjoin.
 
נראה לא הסברתי את עצמי טוב. הערך מגיע גם מהיכולת להשתמש בבלוקצ׳יין להשגת קונצנזוס מבוזר
כמו שכבר נכתב פה, זה לא יחודי ל-bitcoin ולא לשום מטבע דיגיטלי אחר, זו היחודיות של בלוקצ׳יין כטכנולוגיה.

לדוגמא, coinjoin.
קראתי על הנושא. זה סוג של workaround שמנסה להתמודד עם כך שהמטבע עצמו כפרוטוקול לא נועד להיות אנונימי.
הרעיון הוא שקבוצה של אנשים שולחת את המטבעות שלהם לישות צד ג' ואותה ישות מערבלת את המטבעות של אותה קבוצה ומחזירה להם את המטבעות המעורבלים.. זה אפילו פחות אנונימי מהרעיון של @מתכנת אתה צריך לסמוך על צד ג' שלא יבצע Log לכל הטרפיק שעובר דרכו.
 
המטבע עצמו כפרוטוקול לא נועד להיות אנונימי
להיפך, המטבע עצמו כפרוטוקול הוא אנונימי, אתה רק אמרת שלהוציא כסף בעולם האמיתי צריך חשיפת זהות, אבל מה שברור זה שהאנונימיות מובנית בו - היכולת להחזיק בכסף מבלי לחשוף זהות.
 
כמו שכבר נכתב פה, זה לא יחודי ל-bitcoin ולא לשום מטבע דיגיטלי אחר, זו היחודיות של בלוקצ׳יין כטכנולוגיה.
נכון לעכשיו, אין דרך להפריד בין בלוקצ׳יין לבין מטבע שינהל את המשאבים על הרשת הזו. יש לך משאבים מוגבלים, צריך לנהל אותם, זה מה שהמטבע עושה, ולזה יש ערך.

קראתי על הנושא. זה סוג של workaround שמנסה להתמודד עם כך שהמטבע עצמו כפרוטוקול לא נועד להיות אנונימי.
הרעיון הוא שקבוצה של אנשים שולחת את המטבעות שלהם לישות צד ג' ואותה ישות מערבלת את המטבעות של אותה קבוצה ומחזירה להם את המטבעות המעורבלים.. זה אפילו פחות אנונימי מהרעיון של @מתכנת אתה צריך לסמוך על צד ג' שלא יבצע Log לכל הטרפיק שעובר דרכו.
נתחיל בסוף, יש מימושים Decentralized של CoinJoin שאתה לא צריך לסמוך על שרת צד שלישי. ממליץ לקרוא עליהם, די מגניב.
ולהגיד ״זה Workaround ולא המטבע כפרוטוקול״ זה די Meaningless כשהפרוטוקול בנוי בכוונה כדי שיהיה אפשר לממש עליו דברים שלא הונדסו אליו מראש. זה כמו שתגיד ״פייסבוק זה לא חלק מהאינטרנט כי אין פייסבוק בפרוטוקול TCP״.
 
נתחיל בסוף, יש מימושים Decentralized של CoinJoin
יש לך דוגמא?

להגיד ״זה Workaround ולא המטבע כפרוטוקול״ זה די Meaningless
מדובר על שירות (CoinJoin) שלא מופעל by default השימוש בו אפילו לא על בסיס Opt in. הבעיה היא שאם אתה נגר שבין היתר מקבל bitcoin אתה מקבל מטבע שיש לו היסטוריה פומבית ואז יכול להיווצר מצב שיזמנו אותך לחקירת משטרה כי המטבע שקיבלת תמורת הכסא היה מעורב בעסקת נשק והמשטרה תרצה לדעת מאיפה קיבלת אותו במקרה הטוב ותקפיא אותו עד סוף החקירה במקרה הרע.

להיפך, המטבע עצמו כפרוטוקול הוא אנונימי, אתה רק אמרת שלהוציא כסף בעולם האמיתי צריך חשיפת זהות, אבל מה שברור זה שהאנונימיות מובנית בו - היכולת להחזיק בכסף מבלי לחשוף זהות.
את אותו הדבר אפשר לומר על רכוש גנוב, כל עוד לא תנסה לממש מכירה העובדה שאתה מחזיק בו היא אנונימית ולציוד גנוב לפחות אין כתובת IP
 
את אותו הדבר אפשר לומר על רכוש גנוב, כל עוד לא תנסה לממש מכירה העובדה שאתה מחזיק בו היא אנונימית ולציוד גנוב לפחות אין כתובת IP
לא הבנתי את ההשוואה שלך,
רכוש גנוב הוא לא שלי.
מטבע דיגיטלי קיבלתי ביושר.
רוצה דוגמה קלאסית? קח נניח את בעלת הבית כאן, היא כתבה מספר פעמים שלא מקבלת תרומות כדי לא לחשוף את הזהות שלה, היא יכולה לקבל BTC ולשמור על אנונימיות.
והמסר העקרי הוא לא הלבנת הון או העלמת מס אלא אנונימיות כלפי 2 הצדדים המעורבים בעסקה.
 
לא הבנתי את ההשוואה שלך,
רכוש גנוב הוא לא שלי.
מטבע דיגיטלי קיבלתי ביושר.
רוצה דוגמה קלאסית? קח נניח את בעלת הבית כאן, היא כתבה מספר פעמים שלא מקבלת תרומות כדי לא לחשוף את הזהות שלה, היא יכולה לקבל BTC ולשמור על אנונימיות.
והמסר העקרי הוא לא הלבנת הון או העלמת מס אלא אנונימיות כלפי 2 הצדדים המעורבים בעסקה.
זה לא יעזור לבעלת הבית כי היא תצתרך להוציא חשבונית.
אני מסכים שאנונימיות זה מאפיין חשוב. גם בנק׳ קצה (בין ביטקוין למזומן) וגם מבחינת ה ledger, לא רוצה שכולם יראו איפה המטבעות שלי עברו ומה קניתי איתם או ממי. מה לעשות שממשלות מאד לא אוהבות את זה כי זה נותן במה נוחה לכסף שחור ושוק שחור וזה אחד הסיכונים של קריפטו - רגולציה שתהפוך שימוש במטבע שלא לא ״מאושר״ ממשלתית ללא חוקי. היו אם אני לא טועה כבר דיבורים כאלו ברוסיה.
 
מדובר על שירות (CoinJoin) שלא מופעל by default השימוש בו אפילו לא על בסיס Opt in. הבעיה היא שאם אתה נגר שבין היתר מקבל bitcoin אתה מקבל מטבע שיש לו היסטוריה פומבית ואז יכול להיווצר מצב שיזמנו אותך לחקירת משטרה כי המטבע שקיבלת תמורת הכסא היה מעורב בעסקת נשק והמשטרה תרצה לדעת מאיפה קיבלת אותו במקרה הטוב ותקפיא אותו עד סוף החקירה במקרה הרע.
זה כבר הופך לדיון סמנטי. אם אתה משתמש בארנק כמו Dark Wallet זה יכול להיות מופעל עבורך אוטומטית כמו שדפדפן מודרני מציג לך אוטומטית וידאו עם תגית HTML5 של Video. אתה יכול להגיד ״זה לא הופך את זה לחלק מהאינטרנט כי זה לא ממומש אם אין לך דפדפן תומך״, אני אגיד ״ההגדרה שלך ל״אינטרנט״ מבטלת בערך הכל״, ואנחנו לא נתקדם לשום מקום. לא רואה את זה מתקדם לשום מקום פרודוקטיבי.

יש לך דוגמא?
זוכר דיונים על ShufflePuff בתור אופציה מעניינת.
 
לא הבנתי את ההשוואה שלך,
הביטקוין אנונימי (אם נתעלם שאפשר לקשר את ה-IP שלך לארנק) כל עוד אתה לא תנסה להשתמש בו לרכישת מוצר שיכול לקשור את הזהות שלך למוצר שאתה קונה. ברגע שיש לך ארנק עם 100 מטבעות ואתה רוכש מוצר \ שירות שדורש הזדהות עם טבע 1, כל הארנק שלך אוטומטית מספיק להיות אנונימי.

מה לעשות שממשלות מאד לא אוהבות את זה כי זה נותן במה נוחה לכסף שחור ושוק שחור וזה אחד הסיכונים של קריפטו - רגולציה שתהפוך שימוש במטבע שלא לא ״מאושר״ ממשלתית ללא חוקי.
מטבעות קריפטו זה אחד הדברים הכי טובים שקרו לאנושות, זה כלי שמוציא את השליטה הכלכלית מהידיים של מדינות. כבר עכשיו ביטקוין הוא הליך חוקי ביפן ואני לא חושב שמישהו יוציא אותו מחוץ לחוק. גם אם יהיו מטבעות שיוציאו אותם מחוץ לחוק יהיה בלתי אפשרי לאכוף את זה ואם יהיו להם פונקציות שאנשים צריכים אז לאנשים לא תהיה בעיה לעבור על החוק.
 
: הטכנולוגיה הזו היא אחד הדברים שהכי מרגשים אותי היום בעולם. אני מעביר עליה הרצאות כבר שנים, משתתף באופן פעיל בקוד הפתוח של מספר פרויקטים בתחום, מושקע בסכום שאחרי העליות האחרונות הוא כנראה מטופש להמשיך להחזיק בקריפטו (וזה כנראה ישתנה בקרוב, כי עם כל האהבה אני רוצה להחזיק מעצמי אדם שפוי), ובאופן פעיל מנסה לדחוף את אמזון להיכנס חזק יותר לעולם הזה כי אני רוצה לעבוד עם הטכנולוגיה הזו במשרה מלאה.
זה מרגש לראות את זה קורם עור וגידים מול העיניים שלי כבר שנים, והעתיד הולך להיות מדהים.
מבחינתי זאת הזדמנות מצויינת: אני קראתי על הטכנולוגיה הזאת שוב ושוב ולא מבין ממה התלהבות. לא ברור לי מה הולך לשנות את העולם ולמה זה בכלל חשוב.
עכשיו אפרט: מה הטכנולוגיה של מטבעות כמו ביטקוין נותנת? הנה היתרונות שאני מבין, וההסבר שלי למה הם לא באמת יתרונות.

1. לא צריך גוף מרכזי להעברת כסף: זה חוסך עמלות כי אין גוף מרכזי אחד שעושק אותך כי הוא יכול.
דעתי: בפועל, עמלות ההעברה מימלא לא גבוהות (עלות אפסית להעברת כסף בין חשבונות בנק או ב-paypal ). גם בביטקוין יש בסוף מעט חברות שגובות עמלות על העברת כסף (למשל, יש מעט בורסאות של ביטקוין). בקיצור, חסכון של כסף קטן שלא ברור אם הוא בכלל יחסך.

2. לא צריך גוף מרכזי להעברת כסף: זה יותר בטוח כי אין גוף שאפשר לפרוץ אליו.
דעתי: בפועל, קל מאד ליצור מערכות העברת כסף מאד בטוחות גם מרכזיות. אני לא זוכר הרבה מקרים של פריצות בעת העברת כספים במערכת swift.

3. הכסף של ביטקוין הרבה יותר בטוח. לא צריך בנק שישמור על הכסף, אלא הקוד הסודי של מסמך הביטקוין נמצא בראש שלי ואף אחד לא יכול לגנוב לי את הכסף בלי הקוד. בבנק מישהו יכול להתחזות אלי ולגנוב ממני כסף.
דעתי: מישהו נכנס אליך הביתה עם רובה ואומר לך: תן לי את הקוד של הביטקוין שלך. זהו. הכסף הלך ואין שום אפשרות למצוא אותו. גם אין לך שום ביטוח.
כך שבכל מקרה: גם אם יהיה לך ביטקוין אתה תרצה שהכסף יהיה בבנק ולא אצלך בבית. בבנק לפחות, אם מישהו שדד אותו או התחזה יש את הבנק שיחזיר לך את הכסף.

4. אין צריך גוף מרכזי ליצירה של כסף. כך המטבע מוגן מהדפסה לא מבוקרת שמבוצעת ע"י מדינות וגורמת אינפלציה.
דעתי: זה גם חסרון. במצב של מיתון ודפלציה, המדינה אמורה להדפיס כסף כדי להניע את מנועי הכלכלה. אחת הטענות שמשבר 1929 היה קשה בגלל ה-gold standard וחוסר יכולת להדפיס כסף. איך היה נראה משבר 2008 אם כל העולם היה עובד בביטקוין, ולא הייתה אפשרות להדפיס כסף?
בגדול, הייתי רוצה שיהיה גוף מרכזי שפוי שיבקר את הדפסת הכסף עפ"י מצב הכלכלה ועפ"י מחקרים כלכליים עדכניים ביותר. לגוף הזה קוראים "הבנק המרכזי". אז מה רע בזה?

5. העברה אנונימית של כסף אפשרית. במטבע עצמו זה לא מיושם, אבל אפשר להלביש טכנולוגיות אחרות בכדי ליצור אנונימיות. coinjoin.
לדעתי, אפשר היה לעשות משהו כמו coinjoin גם במטבע רגיל (דולרים). לא יודע אם מישהו עשה את זה. לא יודע אם זה מעניין מישהו.
בכל מקרה, ועם כל הכבוד: העברה אנונימית של כסף היא לא משאת חיי. אין לי ממש בעיה שכשאני קונה בסופר מצרכים הפעולה לא תהיה סודית. אמנם אני מוותר על הפרטיות כי כל פקיד בחברת האשראי או בבנק יודע שקניתי עגבניות ולא מלפפונים, אבל זה לא מאד מטריד אותי (רק קצת).

6. נמאס מהשליטה של המדינה בהדפסת כסף. רוצים חופש!
דעתי: המדינה גובה מכם 40-50% מס מהתוצר. מה שאכפת לכם זה הדפסת כסף???
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
stamEhad מטבעות קריפטוגרפיים, ביטקוין ומיסים - איפה מתחילים? השקעות אלטרנטיביות 4
adamshalev מטבעות קריפטוגרפיים (ביטקוין וכד׳) - הפן המעשי השקעות אלטרנטיביות 2285
adamshalev מטבעות קריפטוגרפיים (ביטקוין וכד׳) - הפן הטכנולוגי השקעות אלטרנטיביות 252
Daniel Guri לגבי מטבעות קריפטוגרפיים או חלופיים השקעות אלטרנטיביות 1
P ערך ריאלי מלפני ההיפראינפלציה, ושינוי מטבעות? שוק ההון 3
S האם יש ETF-ים של מגוון רחב של מטבעות קריפטו - ולא רק ביטקוין? השקעות אלטרנטיביות 10
M האם יש קרן / תעודה על אינדקס מטבעות (דולר יורו וכו) מקבילה ל MSCI World Index פוסטים מאיכות נמוכה 8
א התייעצות לגבי איזון תיק מבחינת הרכב מטבעות שוק ההון 2
ה גישה למסחר באופציות וניל (vanilla options) על צמדי מטבעות (FX) שוק ההון 0
חושב בגדול האיש העשיר ביותר בבבל - 'מכל עשרה מטבעות שאכניס אוציא רק תשעה' התפתחות אישית 8
P מטבעות זהב השקעות אלטרנטיביות 2
גראהם העברת מטבעות מBINANCE ל-KRAKEN השקעות אלטרנטיביות 18
G C20 - אינדקס של מטבעות השקעות אלטרנטיביות 8
ה איך הדרך הקלה והמשתלמת ביותר לפדות מטבעות לחשבון בנק בארץ? פוסטים מאיכות נמוכה 2
stamEhad Binance Locked Staking - נעילת מטבעות וקבלת תשואה על כך - מה הסיכונים? השקעות אלטרנטיביות 42
M מחפש קרן מנוהלת של מטבעות דיגיטליים השקעות אלטרנטיביות 15
ד מטבעות אלטרנטיביים השקעות אלטרנטיביות 25
tomchoook קריפטו - ארנק דיגיטלי וקניית מטבעות פחות מוכרים השקעות אלטרנטיביות 4
Y הכנסות והוצאות בשני מטבעות צרכנות פיננסית 5
G איפה ניתן ללמוד/לקנות מטבעות קריפטו? השקעות אלטרנטיביות 2
Gari קרנות שעוקבות אחר כמה מטבעות קריפטו באותה קרן השקעות אלטרנטיביות 0
A השקעה בכריית מטבעות קריפטו השקעות אלטרנטיביות 65
ITS קרן מחקה על מטבעות קריפטו השקעות אלטרנטיביות 3
סשה מטבעות בוליון זהב השקעות אלטרנטיביות 2
T מטבעות וירטואליים והצהרת הון מיסים 12
O מטבעות זהב בוליון - פטור אפשרי ממס בעת מכירה מיסים 4
O איפה לקנות מטבעות זהב בוליון בחו"ל, כספות, סוגי מטבעות השקעות אלטרנטיביות 22
א מכתב ממס הכנסה על פתיחת תיק בעקבות מכירת מטבעות (קריפטו) מיסים 119
T כיצד לדווח על רווח ממכירת מטבעות קריפטו מיסים 135
ש ארנק ללא מטבעות מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 47
Y האם אתה מפזרים את ההשקעה על מספר מטבעות משיקולי מס? שוק ההון 45
ITS קניית מטבעות זהב בספרד (בוליון, לא לאספנות) - מבקש עצות השקעות אלטרנטיביות 34
ברננקי רכישת מטבעות בוליון כסף (סילבר) השקעות אלטרנטיביות 60
Henchman34 רכישת מטבעות זהב בוליון בישראל השקעות אלטרנטיביות 1
Izik דיווח על מטבעות זהב/ כסף בשדה התעופה השקעות אלטרנטיביות 15
Y לאיזה מטבעות הקרן הזו חשופה? שוק ההון 15
J השוואת עמלות בקניית ביטקוין השקעות אלטרנטיביות 21
א קרנות ביטקוין לא מספקות את מלוא התשואה השקעות אלטרנטיביות 7
S עדיין לא הצלחתי להבין למה האדם הממוצע צריך ביטקוין השקעות אלטרנטיביות 159
ד קרן מחקה ביטקוין בשקלים השקעות אלטרנטיביות 5
ס אופציות על ETF ביטקוין השקעות אלטרנטיביות 5
ד קרן מחקה ביטקוין בשקלים פוסטים מאיכות נמוכה 1
O לקנות ביטקוין שווה לקניית etf על ביטקוין? פוסטים מאיכות נמוכה 2
C איך אפשר למכור ביטקוין היום? השקעות אלטרנטיביות 10
א ביטקוין etf - יש סיבה שלא ימשיכו לעלות? השקעות אלטרנטיביות 133
ב קרן סל איישרס ביטקוין השקעות אלטרנטיביות 2
ס קרנות הסל שעוקבות ביטקוין הן בשורה? השקעות אלטרנטיביות 1
The Thinker רשות ניירות הערך האמריקנית אישרה קרנות סל מחקות ביטקוין השקעות אלטרנטיביות 99
ttmoon קופת גמל IRA ביטקוין קנדי ETF פוסטים מאיכות נמוכה 2
ד כיצד קרן סל של ביטקוין משמשת כ"זהב דיגיטלי" ? השקעות אלטרנטיביות 8

נושאים דומים

Back
למעלה