• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

מטבעות קריפטוגרפיים (ביטקוין וכד׳) - הפן הכלכלי-פוליטי-חוקי

אני עוקב אחרי השרשור והוא מאוד מעניין.
מה שאני מאוד מתקשה להבין זה איך לתמחר את המטבע. הרי אחת הטענות החזקות של תומכי המטבע הוא שהכמות מוגבלת אז ככל שהביקוש למטבעות כאלו יעלה - יעלה גם מחירם. העניין הוא שכמות המטבעות (השונים) אינה מוגבלת. ותתכן הצפה של מטבעות שכולם טובים ואהודים ומוגבלים בכמותם אבל בסך הכל שווי כל מטבע יהיה נמוך מאוד. אז נכון שיתכן שהשווי העתידי של הביטקוין יהיה מיליון דולר, אבל יכול להיות שהוא ישוב להיות שברי סנטים - גם בתרחיש בו הביטקוין באמת שינה את העולם ויותר פופולרי מהיום בסדרי גודל.
אני לא אוהב ספקולציות ולא השקעתי במשהו שהוא לא מדדים+אג"ח, אבל אם הייתי אז בהחלט הייתי מלווה ממישהו מטבע ומחזיר לו אחרי שהעדר היה יוצא. (אני לא מתכוון להתנשא, אבל קשה להתעלם שיש קצת עדריות. יש את אלו שמאמינים במטבע ובטכנולוגיה, אבל אני בעיקר נחשף לכאלה שמהופנטים מהתשואה האחרונה, לא מיחסים שום חשיבות למחיר הנוכחי, ופשוט נכנסים מבלי להבין לאן).
 
נערך לאחרונה ב:
מבחינתי זאת הזדמנות מצויינת: אני קראתי על הטכנולוגיה הזאת שוב ושוב ולא מבין ממה התלהבות. לא ברור לי מה הולך לשנות את העולם ולמה זה בכלל חשוב.
עכשיו אפרט: מה הטכנולוגיה של מטבעות כמו ביטקוין נותנת?
קודם כל, הכי חשוב להבין שמה שהולך לשנות את העולם זו הטכנולוגיה - בלוקצ׳יין. המטבעות עצמם, לצורך העניין אם אנחנו מדברים על הבלוקצ׳יין של ביטקוין אז ביטקוין, משמשים לשני דברים:
א. מטבע, עם היתרונות שתיארת (ונגיע אליהם). שימוש ראשוני בטכנולוגיה.
ב. מערכת גישה לתשתית הבלוקצ׳יין עצמה.

בלוקצ׳יין זו טכנולוגיה שמאפשר להגיע לקונצנזוס מבוזר בלי צורך באמון באף גורם מרכזי. זה אומר שכל צורת קונצנזוס שדורש היום איזושהי רמה של אמון לגבי כל דבר - בעלות על כל דבר החל מאדמה, יצירות אומנות, וכלה בדומיינים - יעבדו טוב יותר על גבי בלוקצ׳יין. זה כולל צורות קונצנזוס שפשוט לא אפשריות היום בצורה מבוזרת: אספקה של נפח איחסון וירטואלי, כח עיבוד, תשתיות מסחר. תחשוב שתיאורטית כל דבר שקשור בהסדרה של אינטראקציה בין שני גופים או יותר שלא מעוניינים לבטוח אחד בשני. מסחר, חוקים, משפט, יוכלו לעבוד טוב יותר בצורה ה״חכמה״ שלהם על גבי בלוקצ׳יין.
וכדי לנהל את המשאבים של הרשת הזו, משתמשים בביטקוין (או את׳ר, או לייטקוין, או המטבע הרוולנטי של הרשת).
אז קודם כל, כאן העולם משתנה. לא בגלל המטבע, אבל בגלל התשתית שאליה המטבע נותן גישה.

אבל גם למטבע עצמו יש יתרונות. אפילו מנית חלק מהם, למרות שאנחנו לא מסכימים על המסקנות שלך.

1. לא צריך גוף מרכזי להעברת כסף: זה חוסך עמלות כי אין גוף מרכזי אחד שעושק אותך כי הוא יכול.
דעתי: בפועל, עמלות ההעברה מימלא לא גבוהות (עלות אפסית להעברת כסף בין חשבונות בנק או ב-paypal ). גם בביטקוין יש בסוף מעט חברות שגובות עמלות על העברת כסף (למשל, יש מעט בורסאות של ביטקוין). בקיצור, חסכון של כסף קטן שלא ברור אם הוא בכלל יחסך.
משמעותי יותר בסכומים גדולים. Paypal גובים ממך עמלה באחוזים. זה לא הרבה כשאתה משלם 15$ על כרית פלוצים (רק אני?), אבל זה כן הרבה כשאתה קונה בית. אתה לא צריך את הבורסאות כדי להעביר כסף, אז אני לא מבין איך הן מתקשרות פה.

2. לא צריך גוף מרכזי להעברת כסף: זה יותר בטוח כי אין גוף שאפשר לפרוץ אליו.
דעתי: בפועל, קל מאד ליצור מערכות העברת כסף מאד בטוחות גם מרכזיות. אני לא זוכר הרבה מקרים של פריצות בעת העברת כספים במערכת swift.
ארנק החומרה שלי שמאחסן את הביטקוין שלי בטוח בכמה סדרי גודל ביחס לבנק שלי. יש רק 2 סיבות שאני מרגיש בנוח לאחסן איזשהו סכום כסף בדבר הרעוע שהוא בנק ישראלי: א. הוא מבוטח. ב. חלק מהביטוח מגיע בצורת גוף גדול עם רובים גדולים (ממשלה). בשוק חופשי הגוף הזה לא היה מחזיק תשתיות כאלה flimsy ושורד.

3. הכסף של ביטקוין הרבה יותר בטוח. לא צריך בנק שישמור על הכסף, אלא הקוד הסודי של מסמך הביטקוין נמצא בראש שלי ואף אחד לא יכול לגנוב לי את הכסף בלי הקוד. בבנק מישהו יכול להתחזות אלי ולגנוב ממני כסף.
דעתי: מישהו נכנס אליך הביתה עם רובה ואומר לך: תן לי את הקוד של הביטקוין שלך. זהו. הכסף הלך ואין שום אפשרות למצוא אותו. גם אין לך שום ביטוח.
כך שבכל מקרה: גם אם יהיה לך ביטקוין אתה תרצה שהכסף יהיה בבנק ולא אצלך בבית. בבנק לפחות, אם מישהו שדד אותו או התחזה יש את הבנק שיחזיר לך את הכסף.
לכל הפחות אין כאן הבדל משקלים. אם אני מחזיק אותם במזומן זה בדיוק אותו הדבר, אם אני מחזיק אותם בבנק אז הוא שודד ממני את פרטי הגישה לבנק.
אם הבנק משמש עבורך בתור איזה אמצעי ביטוח יקר, אפשר פשוט להשיג ביטוח ולחסוך את הבלאגן.
בפועל בעזרת תשתיות שאפשר לבנות על גבי ביטקוין, הרבה יותר קשה לעשות את זה בעזרת Time Locked Multi-Signed Accounts (תוכל לשמור סכומים גדולים בחשבונות שאפשר לבטל את ההעברות מהם אחרי זמן נתון וצריך אישור בעזרת כמה מפתחות כדי להוציא את הכסף - ותוכל לאחסן את המפתחות במקומות נפרדים גיאוגרפית. לא אגיד שזה מה שאני עושה עבור חלק מהכסף שלי, אבל גם לא אגיד שאני לא עושה את זה).

4. אין צריך גוף מרכזי ליצירה של כסף. כך המטבע מוגן מהדפסה לא מבוקרת שמבוצעת ע"י מדינות וגורמת אינפלציה.
דעתי: זה גם חסרון. במצב של מיתון ודפלציה, המדינה אמורה להדפיס כסף כדי להניע את מנועי הכלכלה. אחת הטענות שמשבר 1929 היה קשה בגלל ה-gold standard וחוסר יכולת להדפיס כסף. איך היה נראה משבר 2008 אם כל העולם היה עובד בביטקוין, ולא הייתה אפשרות להדפיס כסף?
בגדול, הייתי רוצה שיהיה גוף מרכזי שפוי שיבקר את הדפסת הכסף עפ"י מצב הכלכלה ועפ"י מחקרים כלכליים עדכניים ביותר. לגוף הזה קוראים "הבנק המרכזי". אז מה רע בזה?
מוכרח להודות, אני לא בקיא מספיק בכלכלה מוניטריסטית כדי לדעת כמה חזק הקונצנזוס לגבי זה שדיפלציה זה ״וואו רע מפחיד״, אז לצורך הדיון אני פשוט אקבל את מה שאתה אומר As is. אם מישהו מכיר שזה לא קונצנזוס, אשמח לשמוע. עם זאת בתור מישהו שנוטה מאוד חזק לאנרכיזם, משפטים שמתחילים ב״המדינה אמורה״ מקבלים אצלי אוטומטית Nope. אני מאוד חלוק לגבי האם ״המדינה אמורה״ להתקיים, אז ״המדינה אמורה״ להדפיס כסף זה חתיכת קפיצה. גם אם הראיות מאוד משכנעות ששליטה של בנק מרכזי בהיצע הכסף יכולה לתרום לכלכלה, לא בטוח שהייתי רוצה לתת את הכוח הזה למדינה. יש ראיות מאוד משכנעות שאאגוניקה יכולה לעבוד ביצירה של בני אדם בריאים יותר, חכמים יותר, ו-Overall מוצלחים יותר. לא הייתי נותן למדינה כח לסרס לאנשים בשביל זה.

5. העברה אנונימית של כסף אפשרית. במטבע עצמו זה לא מיושם, אבל אפשר להלביש טכנולוגיות אחרות בכדי ליצור אנונימיות. coinjoin.
לדעתי, אפשר היה לעשות משהו כמו coinjoin גם במטבע רגיל (דולרים). לא יודע אם מישהו עשה את זה. לא יודע אם זה מעניין מישהו.
בכל מקרה, ועם כל הכבוד: העברה אנונימית של כסף היא לא משאת חיי. אין לי ממש בעיה שכשאני קונה בסופר מצרכים הפעולה לא תהיה סודית. אמנם אני מוותר על הפרטיות כי כל פקיד בחברת האשראי או בבנק יודע שקניתי עגבניות ולא מלפפונים, אבל זה לא מאד מטריד אותי (רק קצת).
לגבי החלק הראשון במה שאמרת, לדעתי אתה טועה. הדרך היחידה להעביר דולרים לאדם אחר בלי Trusted third party היא מזומן. ואם אתה מעביר מזומן, אין לך איך לעשות Coinjoin.
מקבל את זה שלא חשוב לך שידעו מה אתה קונה בכל רגע נתון. לאנשים שונים חשובה דרגה שונה של פרטיות (אבא שלי נחרד מהשימוש שלי בפייסבוק, למשל). כן חשוב לי שתהיה לי היכולת להעביר כסף בצורה אנונימית, כי זה שאני חי במדינה סבירה עכשיו יכול להשתנות תוך 2 מערכות בחירות בצורה מאוד קיצונית.

6. נמאס מהשליטה של המדינה בהדפסת כסף. רוצים חופש!
דעתי: המדינה גובה מכם 40-50% מס מהתוצר. מה שאכפת לכם זה הדפסת כסף???
מה שנקרא Two wrongs don't make a right.
ואם יש לי סרטן לא אומר שאני סבבה אם מנות הדם שאני מקבל נגועות באיידס.

אם אוהב ספקולציות, הייתי מלווה ממישהו מטבע ומחזיר לו אחרי שהעדר היה יוצא. (אני לא מתכוון להתנשא, אבל קשה להתעלם שיש קצת עדריות. יש את אלו שמאמינים במטבע ובטכנולוגיה, אבל אני בעיקר נחשף לכאלה שמהופנטים מהתשואה האחרונה, ופשוט נכנסים מבלי להבין לאן).
למי שמעוניין, יש זירות שמאפשרות לעשות Short על המטבע.
 
בלוקצ׳יין זו טכנולוגיה שמאפשר להגיע לקונצנזוס מבוזר בלי צורך באמון באף גורם מרכזי. זה אומר שכל צורת קונצנזוס שדורש היום איזושהי רמה של אמון לגבי כל דבר - בעלות על כל דבר החל מאדמה, יצירות אומנות, וכלה בדומיינים - יעבדו טוב יותר על גבי בלוקצ׳יין. זה כולל צורות קונצנזוס שפשוט לא אפשריות היום בצורה מבוזרת: אספקה של נפח איחסון וירטואלי, כח עיבוד, תשתיות מסחר. תחשוב שתיאורטית כל דבר שקשור בהסדרה של אינטראקציה בין שני גופים או יותר שלא מעוניינים לבטוח אחד בשני. מסחר, חוקים, משפט, יוכלו לעבוד טוב יותר בצורה ה״חכמה״ שלהם על גבי בלוקצ׳יין.
מצטער לא מצליח להבין. יותר מדי באז וורדס בשבילי. אולי אם אפשר תן דוגמא קונקרטית.
היום אני בעל של אדמה (לצורך הדיון). האדמה רשומה על שמי בגוף מרכזי שנקרא טאבו. הטאבו מספיק אינטלגנטים שהרישום יהיה במחשב ומגובה בקלאסטרים שונים במקומות שונים בעולם, כולל בקלאסטר בטאבו עצמו שמוגן ע"י אנשים עם רובים. איך החיים שלי ישתנו אם הרישום על האדמה יהיה בבלוקציין במקום בטאבו? האדמה תריח יותר טוב?
משמעותי יותר בסכומים גדולים. Paypal גובים ממך עמלה באחוזים. זה לא הרבה כשאתה משלם 15$ על כרית פלוצים (רק אני?), אבל זה כן הרבה כשאתה קונה בית.
קניתי בחיי בית, רכב לא זול ועוד דברים יקרים. מעולם לא שילמתי עמלה על העברת כסף גדול כקטן. יש מצב שבקניית בית כשהכנתי צ'ק בנקאי שהלך לנאמנות אצל עו"ד שילמתי 20 ש"ח. אני לא זוכר. בקיצור: העברת כסף לא עולה כמעט היום. לא כסף גדול ולא כסף קטן.
על מתן אשראי יש עמלה לא קטנה (כשאתה קונה למשל בכרטיס אשראי). העמלה היא על המוכר ולכן אנשים לא מודעים אליה, אבל ברור שהיא מתגלגלת אליהם. אבל פה כמובן ביטקוין לא יעזור לך כי אשראי עולה כסף, בלי קשר למטבע.

ארנק החומרה שלי שמאחסן את הביטקוין שלי בטוח בכמה סדרי גודל ביחס לבנק שלי. יש רק 2 סיבות שאני מרגיש בנוח לאחסן איזשהו סכום כסף בדבר הרעוע שהוא בנק ישראלי: א. הוא מבוטח. ב. חלק מהביטוח מגיע בצורת גוף גדול עם רובים גדולים (ממשלה). בשוק חופשי הגוף הזה לא היה מחזיק תשתיות כאלה flimsy ושורד.
זה לא משנה אם אתה קורא לזה "בנק" או "ביטוח". ברגע שאתה משתמש בשירותים האלו, כולל בשירותים של הממשלה (הרבה אנשים צעירים עם רובים): אתה מאבד את "הפרטיות". מישהו (ה"ביטוח") יודע שיש לך מיליון מטבעות ביטקוין. אם אתה קונה "כרית פלוצים" ב-0.1 ביטקוין אתה חייב לדווח לביטוח כי השתמשת בחלק מהכסף המבוטח. מה ההבדל בין זה לבין בנק? אין יותר פרטיות.
עוד פעם: לא מצליח להבין למה לאנשים אכפת מהפרטיות שלהם בכסף. למה אכפת לי אם 10 פקידי בנק חשופים לזה שקניתי כרית? הרי זה שמכר לי את הכרית יודע שקניתי כרית, אז מה אכפת לי אם עוד מספר אנשים יודעים על זה?
אם אני מחזיק אותם בבנק אז הוא שודד ממני את פרטי הגישה לבנק.
אם הבנק משמש עבורך בתור איזה אמצעי ביטוח יקר, אפשר פשוט להשיג ביטוח ולחסוך את הבלאגן.
ראה תשובתי לגבי ביטוח לעיל: רכשת ביטוח על ביטקוין: איבדת את הפרטיות. עברת למצב של בנק מרכזי שמנהל לך את הכסף. אתה פשוט קורא לזה "ביטוח".

משפטים שמתחילים ב״המדינה אמורה״ מקבלים אצלי אוטומטית Nope. אני מאוד חלוק לגבי האם ״המדינה אמורה״ להתקיים, אז ״המדינה אמורה״ להדפיס כסף זה חתיכת קפיצה. גם אם הראיות מאוד משכנעות ששליטה של בנק מרכזי בהיצע הכסף יכולה לתרום לכלכלה, לא בטוח שהייתי רוצה לתת את הכוח הזה למדינה. יש ראיות מאוד משכנעות שאאגוניקה יכולה לעבוד ביצירה של בני אדם בריאים יותר, חכמים יותר, ו-Overall מוצלחים יותר. לא הייתי נותן למדינה כח לסרס לאנשים בשביל זה.
טוב זה ויכוח אחר שפחות קשור לפה. אפשר לפתוח על זה שרשור חדש.
יש המון דוגמאות (קצת יש לי דה ז'בו מוויכוחים של כיתה ח' וט': "למה בכלל צריך מדינה?") שהתערבות של מדינה היא חיובית.
אבל זאת לא הנקודה שלי. אני אומר כך: ממציא הביטקוין סטושי נקמוטו קבע כללים מאד מסויימים לאיך הביטקוין עובד. שים לב שהכללים האלו כן מתחשבים בהתפתחויות טכנולוגיות עתידיות. למשל, זמן ממוצע של 10 דקות לפיצוח בלוק, גם אם יהיה שיפור בכוח המחשוב. בקיצור הוא קבע כללים. הוא יכל לקבוע כללים נוספים, למשל: אם יש דפלציה: זמן פיצוח בלוק יורד ל-5 דקות כדי שיהיו יותר מטבעות, ואם יש מיתון כנ"ל. הוא יכל גם להכניס את כלל טיילור ליצירת הביטקוין.
אבל הוא לא עשה את זה. אז אתה בוחר ללכת שבי אחרי דיקטטור שקבע כללים שאי אפשר לשנות אותם בעתיד. למה זה יותר טוב מאשר ללכת שבי אחרי דיקטטור שהוא פרופסור לכלכלה, שמתחלף כל כמה שנים, ממונה באופן דמוקרטי (יחסית) וקוראים לו "נגיד הבנק המרכזי"? בגלל שהשם שלו נשמע מתוחכם "סטושי"? בגלל שהוא יודע תורת החבורות? זאת גם דיקטטורה, רק שהיא הרבה יותר גרועה כי היא לא יכולה להשתנות עם הזמן. בחור (חכם) קבע כללים וזהו אין שינוי יותר. קצת מזכיר לי אזורים אחרים חשוכים מאותו סגנון (נקבע פעם אחת ואין יותר שינויים): חוקי הדת. לפחות בחוקי הדת יש "פרשנים" שיכולים קצת לשנות דברים. רק ששם אין אלגורתמי RSA, אז נשמע פחות מתוחכם.
לגבי החלק הראשון במה שאמרת, לדעתי אתה טועה. הדרך היחידה להעביר דולרים לאדם אחר בלי Trusted third party היא מזומן. ואם אתה מעביר מזומן, אין לך איך לעשות Coinjoin.
מקבל את זה שלא חשוב לך שידעו מה אתה קונה בכל רגע נתון. לאנשים שונים חשובה דרגה שונה של פרטיות (אבא שלי נחרד מהשימוש שלי בפייסבוק, למשל). כן חשוב לי שתהיה לי היכולת להעביר כסף בצורה אנונימית, כי זה שאני חי במדינה סבירה עכשיו יכול להשתנות תוך 2 מערכות בחירות בצורה מאוד קיצונית.
כבר דיברנו על פרטיות. אני חושב שיש רמות שונות של פרטיות. גם אם אני קונה עם ביטקוין אפשר לשים מצלמה נסתרת מאחורי בחדר (זאת טכנולוגיה מאד מאד מתקדמת) ולדעת שעשיתי רכישה עם הביטקוין שלי. יש היום טכנולוגיות מאד פשוטות לאנונימיות יחסית בכסף רגיל. למשל: paypal. אתה יכול להעביר כסף בלי לדעת למי בדיוק אתה מעביר. מספיק רק אימייל. נכון שמי שעובד ב-paypal, במוסד וב-CIA יכול למצוא את מקור העברת הכסף. אבל זה לא פשוט בכלל ושומר על אנונימיות יחסית גבוה. לא מצליח להבין למה צריך פרטיות יותר גבוהה מזה, למעט אם אתה עובר לאזורים לא חוקיים, אבל אז אתה בעצם אומר: אני רוצה טכנולוגיה שתאפשר לי לעשות דברים לא חוקיים. אני לא מתלהב מזה, אבל בעיקר לא מבין למה זה "צורך חיוני" ו"הולך לשנות את האנושות".
מה שנקרא Two wrongs don't make a right.
ואם יש לי סרטן לא אומר שאני סבבה אם מנות הדם שאני מקבל נגועות באיידס.
כן, רק שהאנלוגיה היא יותר בכיוון הזה: אם יש לך גרורות מפושטות בכל הגוף ונשארו לך 3 חודשים, אז אתה יכול לאכול עוגת שמנת ולא ליהיות מודאג מסתימת העורקים הקורונרים שתקרה עוד 10 שנים.
זה שגובים ממך 50% מס ואכפת לך אם המדינה היא זאת שמדפיסה כסף או לא, מראה על בעייה גדולה בסדרי העדיפויות שלך.
 
https://www.iconomi.net/dashboard/#/INDEX
פיזור לא מושלם.
ודמי ניהול 3% !
אשקול לפתוח בעצמי קרן כזו :) זה רווח בטוח.
הם יאפשרו לאנשים לפתוח קרנות דרך הפלטפורמה שלהם בעתיד הקרוב. אז תוכל. :)

מצטער לא מצליח להבין. יותר מדי באז וורדס בשבילי.
אל תצטער, אם כבר אני צריך להתנצל - בסופו של דבר אם לא הבנת אז אני זה שנכשל בלהסביר.

היום אני בעל של אדמה (לצורך הדיון). האדמה רשומה על שמי בגוף מרכזי שנקרא טאבו. הטאבו מספיק אינטלגנטים שהרישום יהיה במחשב ומגובה בקלאסטרים שונים במקומות שונים בעולם, כולל בקלאסטר בטאבו עצמו שמוגן ע"י אנשים עם רובים. איך החיים שלי ישתנו אם הרישום על האדמה יהיה בבלוקציין במקום בטאבו?
ההבדל הוא באמון שלך בגוף מרכזי. בסופו של דבר, כולם סומכים על הטאבו שישמור על האמינות של התיעוד שלו. הטאבו יכול להיות אמין, אבל בכל רגע הוא גם יכול שלא להיות. זה לא רק עניין של גיבוי של המידע (כמו שאתה אומר, Availability אפשר להבטיח בצורה די טובה), זה גם/בעיקר לא להסתמך על צד ג׳ שהמידע נכון. או במילים אחרות, ה-Integrity של המידע לא תלוי ב-CA כלשהו, אלא מובטח קריפטוגרפית.
כשזה נוגע לאדמה זה מעניין בעיקר אנשים כמוני שלא מעוניינים ששום דבר יקבע ע״י ׳מי מחזיק את הרובים׳, אבל גם אנשים אחרים זה יכול לעניין בתחומים אחרים. ניקח דוגמא פשוטה ממש רק לצורך ההדגמה (אז אין צורך לנפנף אותה אחר כך כשטויות, ברור שלא בגלל זה אני מתלהב): בעלות על אתרים ודומיינים.
אפשר בעזרת בלוקצ׳יין לבנות מערכת איחסון ו-DNS מבוזרת, כשבעלות על כתובת ועל האחסון מובטחים קריפטוגרפית רק לבעלים של טוקן מסויים על הבלוקצ׳׳ין. לצורך העניין נתמקד רגע רק בדומיינים. דמיין רק שהדומיין RonB.com נמצא בבעלותך על גבי הבלוקצ׳יין. אתה יכול להוכיח לכל מי שדורש שהוא בבעלותך בעזרת חתימה - וכך לעדכן על גבי הבלוקצ׳יין את הכתובת אליו הוא מפנה. כולם יכולים לדעת שזו ההפניה הנכונה, כי היא חתומה. כבר זה די מגניב, לדעתי, כי יש לי הבטחה שלא תלויה בשירות DNS צד שלישי שאני מקבל את הכתובות הנכונות. אבל זה נהיה מגניב יותר כשמתחילים לשקול חוזים חכמים.
נניח שאני רוצה לקנות ממך את הדומיין כי אני מקים את חברת החופשות והנופש Relax ON the Beach. אמנם RonB.com זה הבלוג הטכנולוגי שלך ואתה אוהב אותו, אבל אתה מוכן להעביר אותו לדומיין אחר במחיר שאני מציע של 4 ביטקוין. אמנם אין לי את ארבעתם ברגע זה, אבל אני מבטיח לך שאם תביא לי את הדומיין עכשיו, אז לאורך השנה הקרובה כל רבעון תקבל ביטקוין אחד.
איך היו עושים משהו כזה עד עכשיו לפני חוזים חכמים? היו מנסחים חוזה, עם עורכי דין, שבו מסכמים את מה שתיארתי עכשיו. היית שולח הודעה ל-GoDaddy או מי שלא ספק הדומיינים שלך, ומעביר אלי את הבעלות על הדומיין. אני הייתי רושם לך צ׳קים או משהו. כבר תהליך מסורבל, מיגע ודוחה בעיני. אבל זה נהיה נורא יותר - נניח שהעסק שלי לא מתרומם. אחרי חצי שנה, אני לא מעביר לך את הביטקוין המובטח של הרבעון השני. מה קורה עכשיו? אתה פונה אלי בדרישה שאכבד את החוזה. אני מתעלם/מנפנף אותך/ממסמס אותך באלגנטיות. ככה או ככה, כסף אתה לא רואה. אתה פונה לעורך דין, ששולח אלי מכתבים מאיימים. זה לא עוזר. פונים לבית משפט. יש משפט, שנגרר חודשים או שנים ובו דיונים, וראיות, ועדויות, וגהינום עלי אדמות. להזכירך, אתה בינתיים בלי דומיין ובלי כסף. נניח שהצדק מנצח והשופט פוסק לטובתך (לא מובטח, אבל למזלנו מספיק נפוץ, אז בסדר). השופט נותן לך צו בית משפט שתוכל להעביר ל-GoDaddy או משהו והם יעבירו לך חזרה את הדומיין. הותשתי רק מלכתוב את כל זה.
איך זה עובד עם חוזים חכמים? הטוקן של הדומיין נכנס לתוך חוזה מותנה על גבי הבלוקצ׳יין. החוזה מתאר העברה של ביטקוין 1 כל רבעון למשך 4 רבעונים לכתובת מסויימת (שלך), לפי שהוא מסתיים. עד אז, החוזה מחזיק את הדומיין אבל לי יש שליטה עליו למטרות חתימה (כדי לשנות את המיקום שאליו הוא מציע/למכור אותו מחדש/וואטאבר). אם החוזה לא מקבל העברה של ביטקוין בסוף רבעון, הדומיין משתחרר אוטומטית חזרה אליך. אתה אפילו לא צריך לשים לב שזה קרה. זהו, זה כל התהליך. אם עמדתי בחוזה, הדומיין שלי. לא עמדתי? לא שלי. ואף אחד לא מעורב חוץ משנינו, לא צריך לסמוך על אף אחד, התהליך פשוט, נקי, מהיר, ו-100% מדויק. בעיני זה יפיפה.

קניתי בחיי בית, רכב לא זול ועוד דברים יקרים. מעולם לא שילמתי עמלה על העברת כסף גדול כקטן. יש מצב שבקניית בית כשהכנתי צ'ק בנקאי שהלך לנאמנות אצל עו"ד שילמתי 20 ש"ח. אני לא זוכר. בקיצור: העברת כסף לא עולה כמעט היום. לא כסף גדול ולא כסף קטן.
על מתן אשראי יש עמלה לא קטנה (כשאתה קונה למשל בכרטיס אשראי). העמלה היא על המוכר ולכן אנשים לא מודעים אליה, אבל ברור שהיא מתגלגלת אליהם. אבל פה כמובן ביטקוין לא יעזור לך כי אשראי עולה כסף, בלי קשר למטבע.
למיטב ידיעתי Paypal גובים עמלה באחוזים, אז זה לא מסתדר לי במיוחד. אבל ניחא. נניח לצורך העניין שלא קיבלנו פה יתרון ולכל היותר מבחינת עמלות נשארנו במקום.

זה לא משנה אם אתה קורא לזה "בנק" או "ביטוח". ברגע שאתה משתמש בשירותים האלו, כולל בשירותים של הממשלה (הרבה אנשים צעירים עם רובים): אתה מאבד את "הפרטיות". מישהו (ה"ביטוח") יודע שיש לך מיליון מטבעות ביטקוין. אם אתה קונה "כרית פלוצים" ב-0.1 ביטקוין אתה חייב לדווח לביטוח כי השתמשת בחלק מהכסף המבוטח. מה ההבדל בין זה לבין בנק? אין יותר פרטיות.
ההבדל נעוץ מ״מי יודע מה״. הבנק יודע למי העברתי כמה כסף. הביטוח יודע לכל היותר שהעברתי כסף. או אפילו, אני לא מעוניין לבטח יותר X כסף (שיכול להיות עדיין בבעלותי). ההבדל בפרטיות הוא עצום. זה ההבדל בין ״האם אתה משתמש באינטרנט״ לבין ״תן לי את כל היסטורית הגלישה שלך״.

ראה תשובתי לגבי ביטוח לעיל: רכשת ביטוח על ביטקוין: איבדת את הפרטיות. עברת למצב של בנק מרכזי שמנהל לך את הכסף. אתה פשוט קורא לזה "ביטוח".
ראה תגובתי - לא. ובטח שלא עברתי למצב של בנק מרכזי, שאני לא מבין איך הוא קשור.

טוב זה ויכוח אחר שפחות קשור לפה. אפשר לפתוח על זה שרשור חדש.
אפשר בכיף. :)

הוא יכל לקבוע כללים נוספים, למשל: אם יש דפלציה: זמן פיצוח בלוק יורד ל-5 דקות כדי שיהיו יותר מטבעות, ואם יש מיתון כנ"ל.
בשביל לקבוע את זה צריך שלרשת תהיה דרך למדוד אינפלציה - וזה לא אפשרי (נכון להיום) כי אין לך יכולת לאמוד עבור הרשת מה מתומחר בכמה בלי להיות חשוף או ל-Sybil attack או לאוראקלים שתכלס מבטלים את הביזוריות של המטבע. יכולה להיות לך אינפלציה מוניטרית קבועה, אבל היא לעולם לא תוכל להתאים את עצמה לתנאי שוק משתנים. ניסו לעשות מטבע כזה. אנשים לא אהבו אותו. משהו בעובדה שהם יודעים הכסף שלהם נשחק עם הזמן לא קורץ לאנשים. נו, השוק הארור הזה שבו אנשים ממקסמים תועלת.

אז אתה בוחר ללכת שבי אחרי דיקטטור שקבע כללים שאי אפשר לשנות אותם בעתיד. למה זה יותר טוב מאשר ללכת שבי אחרי דיקטטור שהוא פרופסור לכלכלה, שמתחלף כל כמה שנים, ממונה באופן דמוקרטי (יחסית) וקוראים לו "נגיד הבנק המרכזי"? בגלל שהשם שלו נשמע מתוחכם "סטושי"? בגלל שהוא יודע תורת החבורות? זאת גם דיקטטורה, רק שהיא הרבה יותר גרועה כי היא לא יכולה להשתנות עם הזמן. בחור (חכם) קבע כללים וזהו אין שינוי יותר. קצת מזכיר לי אזורים אחרים חשוכים מאותו סגנון (נקבע פעם אחת ואין יותר שינויים): חוקי הדת. לפחות בחוקי הדת יש "פרשנים" שיכולים קצת לשנות דברים. רק ששם אין אלגורתמי RSA, אז נשמע פחות מתוחכם.
ביטקוין זו לא דיקטטורה, ולא מעט חוקים כבר השתנו מאז 2008. ההבדל הוא בעובדה שהם משתנים רק אם יש קונצנזוס עליהם. זה הרבה יותר ״דמוקרטי״ מהבנק המרכזי. בפער. מבין שזה קל להגיד שמי שאתה לא מסכים איתו ״הולך שבי״ אחרי ״חוקי דת חשוכים״ בגלל ״שם מתוחכם״, אבל אני מקווה שתוכל לתת לי מעט יותר קרדיט מזה כי אחרת אנחנו מבזבזים את הזמן של שנינו עם השיחה הזו.

כבר דיברנו על פרטיות. אני חושב שיש רמות שונות של פרטיות.
נכון. אמרתי את זה גם בהודעה הקודמת שלי.

לא מצליח להבין למה צריך פרטיות יותר גבוהה מזה, למעט אם אתה עובר לאזורים לא חוקיים, אבל אז אתה בעצם אומר: אני רוצה טכנולוגיה שתאפשר לי לעשות דברים לא חוקיים.
גם. אתה יודע, אתה גר במדינה סבבה והכל עכשיו, אבל גם הגרמנים בתחילת שנות השלושים גרו במדינה סבבה. דברים יכולים להשתנות, מהר. ומה שחוקי היום, לא בהכרח יהיה חוקי מחר. לא משנה כמה לגיטימי אתה חושב שהוא.

אבל בעיקר לא מבין למה זה "צורך חיוני" ו"הולך לשנות את האנושות".
כמו שאמרתי, המטבע עצמו הרבה פחות מרגש מהיכולות שהוא נותן באמצעות גישה לתשתית הבלוקצ׳יין.
אחזור על זה שוב, כדי לוודא שלא אצטרך לחזור על זה: היכולות החדשות של ביטקוין כמטבע הן נחמדות, אבל לא מה שמרגש. מה שמרגש זה היכולת להגיע לקונצנזוס מבוזר, וביטקוין זה רק המדיום שדרכו זה קורה.

כן, רק שהאנלוגיה היא יותר בכיוון הזה: אם יש לך גרורות מפושטות בכל הגוף ונשארו לך 3 חודשים, אז אתה יכול לאכול עוגת שמנת ולא ליהיות מודאג מסתימת העורקים הקורונרים שתקרה עוד 10 שנים.
זה שגובים ממך 50% מס ואכפת לך אם המדינה היא זאת שמדפיסה כסף או לא, מראה על בעייה גדולה בסדרי העדיפויות שלך.
https://he.wikipedia.org/wiki/האינפלציה_בישראל
ואיכפת לי משניהם.
 
נערך לאחרונה ב:
@Waler , הדוגמא שלך יפה. אהבתי אותה, והיא בהחלט ממחישה יתרונות שלא חשבתי עליהם בעבר.
יחד עם זאת ברצוני להתייחס לנושא החוזי + חסכון עורכי דין. אני מאד מאד מתחבר למה שהצגת שאם אפשר לחסוך עורכי דין + בתי משפט באופן אלקטרוני: זה שינוי מהותי. זה באמת ברמה של גילוי החשמל.
אבל אני חושב, שפרקטית זה לא יחסוך הרבה מהצורך בצד שלישי.
דמיין רגע שאני רוצה למכור לך את המכונית שלי. אז במקום ללכת לבנק הדואר לשינוי הבעלות אחרי קבלת הצ'ק לשינוי בעלות, המכונית בעצם רשומה על שמי בבלוקציין. למעשה אתה חוסך את החרדה שלך מרגע שהעברת לי את הצ'ק למכונית, עד הרגע בו אנחנו מעבירים בעלות בבנק הדואר. בזמן הזה אני יכול לברוח ואתה בבעייה (עורכי דין וכו'). בבלוקציין זה לא יקרה. זה מצויין.
אבל תחשוב שאתה מעביר את הכסף והמכונית עוברת על שמך בבלוקציין. אתה מגיע למכונית ורואה רכב ללא גלגלים וללא מנוע (היה מנוע?). אתה אומר: "מה קורה?" ואני אומר: "אמרנו מכונית. אף אחד לא דיבר על מנוע וגלגלים". ושוב מתחילה הסגה עם עורכי דין ובתי משפט. שוב אתה צריך גוף שלישי (מדינה?) עם רובים. בלי רובים לא תקבל ממני את המנוע. תקבל את הרישום על המכונית בבלוקציין, אבל לא את המנוע.
מנסיוני הדל, הפרות של חוזים בד"כ ובעיות לא מתרחשות בהעברת הכספים, אלא יותר באזורים האפורים. שם מערכת בלוקציין לא תעזור לך.
אני חושב שההבדל ביני לבינך, שאני השלמתי עם זה שיש "גוף שלישי אובייקטיבי". אני לא רואה שום תרחיש שהוא נעלם, ולכן ממילא חייבים לסמוך עליו.
ההבדל נעוץ מ״מי יודע מה״. הבנק יודע למי העברתי כמה כסף. הביטוח יודע לכל היותר שהעברתי כסף. או אפילו, אני לא מעוניין לבטח יותר X כסף (שיכול להיות עדיין בבעלותי). ההבדל בפרטיות הוא עצום. זה ההבדל בין ״האם אתה משתמש באינטרנט״ לבין ״תן לי את כל היסטורית הגלישה שלך״.
לא נראה לי שביטוח יסכים לבטח כסף שלך אם הוא לא שולט ויודע לאן מתבצעות העברות כסף. למשל, לבנק הרבה יותר קל לי לבוא ולהגיד: "מישהו התחזה אלי והשתמש בכרטיס האשראי שלי. הוא קנה בגדי נשים בחנות בבאר שבע. אני לא הייתי בבאר שבע ב-7 השנים האחרונות." זה הרבה יותר משכנע מאשר: "מישהו התחזה אלי וגנב לי כסף מהחשבון. אין לי שום מידע מה הוא קנה ואין לי שום דרך להוכיח לכם שזה לא אני".
ם. אתה יודע, אתה גר במדינה סבבה והכל עכשיו, אבל גם הגרמנים בתחילת שנות השלושים גרו במדינה סבבה. דברים יכולים להשתנות, מהר. ומה שחוקי היום, לא בהכרח יהיה חוקי מחר. לא משנה כמה לגיטימי אתה חושב שהוא.
מקבל את הטענה. אולי גרמניה קצת קיצוני מדי, אבל היית יכול לתת את יוון שסגרה את הבנקים והכספומטים לפני כשנה.
מצד שני, אם דברים דרסטיים יקרו, מה שידאיג אותי בעיקר זה איך אני בורח. אני כן חושב שבעלות על הון (למשל דירות) ימשיכו ליהיות מוחזקים באופן אמין, גם במצבי קיצון.
גם בגרמניה אם היית בעלים של בית שהופקע ממך יכלת לקבל אותו בחזרה אחרי המלחמה. בעת המלחמה עצמה, אני מניח שלהוכיח לשלטונות הנאצים שהבית רשום על שמך בבלוקציין לא היה מועיל במיוחד.
 
נהנה מלקרוא פשוט, טיעונים מעולים ומאירי עיניים.

כל פעם אני משנה את דעתי, אתם פשוט משכנעים..
סיכום ?
 
הדוגמא שלך יפה. אהבתי אותה, והיא בהחלט ממחישה יתרונות שלא חשבתי עליהם בעבר.
תודה! בגלל זה אני אוהב אותה. היא פשוטה ומעבירה את הנקודה. שמח שהיא עזרה.

אבל תחשוב שאתה מעביר את הכסף והמכונית עוברת על שמך בבלוקציין. אתה מגיע למכונית ורואה רכב ללא גלגלים וללא מנוע (היה מנוע?). אתה אומר: "מה קורה?" ואני אומר: "אמרנו מכונית. אף אחד לא דיבר על מנוע וגלגלים". ושוב מתחילה הסגה עם עורכי דין ובתי משפט. שוב אתה צריך גוף שלישי (מדינה?) עם רובים. בלי רובים לא תקבל ממני את המנוע. תקבל את הרישום על המכונית בבלוקציין, אבל לא את המנוע.
דוגמא מצוינת! זהית בהצלחה שני דברים עם מורכבות לא קטנה ליצירת בעלות עליהם באופן כללי:
א. בעלות על דברים לא דיגיטלים. בעלות על דברים דיגיטלים יכולה להיות מובטחת קריפטוגרפית, בעלות על דברים פיזים צריכה להיאכף (בין אם ע״י גוף מרכזי עם מונופול על אלימות או רשויות אכיפה פרטיות, הבטחת לי דיון נפרד :) )
ב. בעלות על דברים שאינם מוגדרים היטב. דומיין נתון הוא יחידה אטומית מוגדרת היטב, רכב.. פחות.
השילוב של השניים יוצר תרחישים הרבה פחות סימפטים, עם או בלי בלוקצ׳יין.
אז איך בלוקצ׳יין כן עוזר?
לגבי א., ההבדל המרכזי הוא בניהול הרישומים ולא באכיפה. כמו שאמרתי קודם לגבי הטאבו, עם הטאבו צריך לסמוך על גוף שלישי שישמור תיעוד אמין של הבעלות של אנשים על רכוש - עם או בלי קשר למי אוכף הנתון הזה אחר כך. יש הרבה דברים מגניבים שאפשר לעשות עם טוקניזציה של בעלות על בלוקצ׳יין שפותרים חלק מהבעיה (למשל מערכת התנעה לרכב שמבוססת על בעלות על הטוקן של הרכב - רק הבעלים יכול להתניע אותו), אבל זה לא מושלם כי העולם הפיזי הוא... פחות מוצלח מהעולם הדיגיטלי.
לגבי ב., אין דרך לעבור את זה בלי להגיד ״כן, דברים צריכים להיות מוגדרים היטב״. זה יהיה נכון בחוזים חכמים לפחות כמו שזה נכון בחוזים ׳טיפשים׳. יכול להיות שהטוקן יוגדר מראש ע״י היצרנית שתגדיר בדיוק ״מה זה ה׳רכב׳ שאני מוכרת״, וכל שינוי מהתצורה המקורית צריך להיחתם לצ׳׳ין. מוכרח להודות, לא פתרתי את זה ב-100% עדיין.

ד״א, החוזים יוכלו להיות מורכבים עשרות מונים מהחוזים שקיימים היום ויוכלו להיפתר בצורה שלא טריוויאלי עד כדי לא אפשרי לפתור היום. הם יוכלו להיות משורשרים אחד לשני, למשל, בצורה כזו שלמשל תגדיר ״רווח ממוניות אוטונומיות״ בתור Collateral של בינך (הבעלים של מונית אוטונומית) לבין @adamshalev שעשה מנוי לשירות תמונות ה-Doggoz שאני מריץ ושרשר אלי את ה-Collateral הזה. אז אם אתה מפר חוזה שלא קשור אלי ישירות אבל גורם לכך שלאדם לא יהיה איך לשלם לי, אני אקבל את הרווחים של המונית האוטונומית שלך עד שהבעיה תיפתר. אני בטוח שאפשר לחשוב על דוגמאות טובות יותר, אבל מכונת הקפה בעבודה מקולקלת היום אז תצטרכו להסתפק בזה.

אני חושב שההבדל ביני לבינך, שאני השלמתי עם זה שיש "גוף שלישי אובייקטיבי". אני לא רואה שום תרחיש שהוא נעלם, ולכן ממילא חייבים לסמוך עליו.
גם אם הוא לא יעלם ב-100%, אפשר להסכים שככל שניתן לייתר כמה שיותר מהאחריות שלו (= הכח שלו) ע״י חידושים טכנולוגים שעושים עבודה טובה לפחות באותה המידה וככל הנראה יותר, כך עדיף?

לא נראה לי שביטוח יסכים לבטח כסף שלך אם הוא לא שולט ויודע לאן מתבצעות העברות כסף. למשל, לבנק הרבה יותר קל לי לבוא ולהגיד: "מישהו התחזה אלי והשתמש בכרטיס האשראי שלי. הוא קנה בגדי נשים בחנות בבאר שבע. אני לא הייתי בבאר שבע ב-7 השנים האחרונות." זה הרבה יותר משכנע מאשר: "מישהו התחזה אלי וגנב לי כסף מהחשבון. אין לי שום מידע מה הוא קנה ואין לי שום דרך להוכיח לכם שזה לא אני".
זה יגיע לשאלה של עלות הפרמיה שלך ואיך תוכל לפרוע אותה. כמו שניתן לבטח יצירת אומנות שנמצאת אצלך בבית, ואף אחד לא יכול להבטיח שבאמת מישהו גנב אותה ולא ״העלמת״ אותה לאנשהו. אתה יכול לשלם בפרטיות, אתה יכול לשלם בפרמיה גבוה יותר, והשוק מוצא דרכים אחרות לשלם כל הזמן. אבל תמיד יהיה Trade-off, ובסופו של דבר הוא מגיע לסדרי עדיפויות.

מקבל את הטענה. אולי גרמניה קצת קיצוני מדי, אבל היית יכול לתת את יוון שסגרה את הבנקים והכספומטים לפני כשנה.
כן, יוון זו אחלה דוגמא. מסכים.

מצד שני, אם דברים דרסטיים יקרו, מה שידאיג אותי בעיקר זה איך אני בורח.
ואני חושב שגישה לכסף שלך יכולה לעזור מאוד בתהליך הזה. כמו שאמרת, אם סגרו את הבנקים קשה לך לגשת אליו - אם הכסף שלך בארנק חומרה שנמצא אצלך, הוא נגיש לך לא משנה מה המדינה תעשה (להוציא תלכוד אותך ותזרוק אותך לכלא, אבל קשה לי לדמיין מערכת כסף שפותרת את הבעיה הזו בלי קשר).

אני כן חושב שבעלות על הון (למשל דירות) ימשיכו ליהיות מוחזקים באופן אמין, גם במצבי קיצון.
גם בגרמניה אם היית בעלים של בית שהופקע ממך יכלת לקבל אותו בחזרה אחרי המלחמה. בעת המלחמה עצמה, אני מניח שלהוכיח לשלטונות הנאצים שהבית רשום על שמך בבלוקציין לא היה מועיל במיוחד.
שים לב שהחלק הזה של הדיון היה על היתרונות של ביטקוין ככסף ולא היתרונות של הבלוקצ׳יין כמערכת לקונצנזוס מבוזר.

נהנה מלקרוא פשוט, טיעונים מעולים ומאירי עיניים.

כל פעם אני משנה את דעתי, אתם פשוט משכנעים..
סיכום ?
גם אני נהנה!
יש סיבה שאני אוהב את הפורום הזה. יש פה אנשים חכמים. :)
 
המהפיכה הגדולה בביטקויין היא שהוא היישום הראשון של triple entry accounting.
https://bitcoinmagazine.com/articles/triple-entry-bookkeeping-bitcoin-1392069656/
עד היום, כבר כ 500+- שנים נותנים קבלות וזו הדרך להוכיח העברות של רכוש. כמובן שזה מאד קל "לבשל" את ספרי החשבונות ומשקיעים נחוו מספר רב של פעמים כתוצאה מחברות שרימו.
ביטקויין עשה לזה אוטומציה, הוא מאפשר למחשבים בלתי תלויים לוודא את כל הרישומים בספר החשובונות וכך בעצם מייתר את כל הבירוקרטים שהם אנושיים ומושחתים מטבעם (ומי שלא מאמין לי שייצפה ב Dishonesty project).
http://unenumerated.blogspot.co.il/2017/02/money-blockchains-and-social-scalability.html
למה ביטקויין ולא מטבע אחר? 6 האקסה-האש בשנייה...בכדי להצליח ולרמות אתה נדרש לכח מחשוב של לפחות 51 אחוז מכח המחשוב ברשת. כלומר 3 אקסה-האש בשנייה, וגם אז תוכל לשנות רק את העתיד הקרוב (העברות שנעשו בדקות האחרונות) ולא את מה שכבר נכתב. זה פי 10 מכח המחשוב שנמצא באית'ריום שכרגע במקום השני . לכן, לא משנה איזה מטבע ייצרו, העובדה שביטקויין כבר מכיל 6 אקסה-האש וממשיך לגדול הופכת אותו למטבע הבטוח ביותר (בנוסף ל 9 שנים שהוא עמד בכל מבחן ללא רבב).

יש דברים נוספים שניתן לבצע עם מטבעות קריפטוגרפיים ולא הוזכרו. STEEM לדוגמה היא רשת חברתית דוגמת רדדיט אשר משלמת למי שמשתמש בה את המטבע STEEM ומאפשרת למי שמשקיע בה לקבל כ 10% דיבידנד בשנה. כלומר, המשתמשים הם בעלי המניות ונהנים מהצמיחה של הרשת והשקעת הזמן בה.
פרסומאים יוכלו לפנות ישירות לאנשים ולהציע להם כסף (מטבע קריפטוגרפי) בתמורה ללחיצה על הבאנר במקום לשלם לגוגל אדוורדס לכל לחיצה - BAT.
ניתן לשלם לתורמים לקוד פתוח באופן ישיר, bitshares הוא פרוייקט אשר כל הפיתוח בו ממומן בצורה מבוזרת, אתה מציע רעיון לשיפור, בעלי המניות מצביעים ואם הם מאשרים אז אתה יכול להתחיל את הפרוייקט ולקבל X כסף עבור הזמן. אם מרוצים ממך תקבל פרוייקט נוסף בהמשך או העסקה קבועה לתחזוק הקוד. כלומר, חברה מסוג DEC שהשקיפות בה לבעלי המניות היא גדולה.
ניתן יהיה לבצע העברת בעלות של נכסים פיזיים (דוגמת אדמה) לאנשים בקצה השני של העולם אשר לא יודעים מילה בעברית או מבינים בחוק הישראלי מבלי כל הבירוקרטיה הכרוכה בזה (תחשוב על ebay של נכסים), אותו הדבר לגבי בעלות על מניות... - colored coins
ניתן לבצע זיהוי חד משמעי של אנשים ללא מאגר ביומטרי הזוי, פשוט על ידי אפליקציה - CIVIC.
ניתן לשלם לאנשים עבור כח מחשוב/אחסון שהם מוכנים לחלוק - storj, IPFS, IOTA
וכמובן הדוגמה הבולטת בימינו היא ה ICO אשר מאפשרת גיוס הון מהציבור ללא שימוש בקרנות הון סיכון.

אני בטוח שזו רק ההתחלה...
 
נערך לאחרונה ב:
כל פעם אני משנה את דעתי, אתם פשוט משכנעים..
סיכום ?
הסיכום הוא: אל תשתכנע מאנשים אנונינימיים באינטרנט, תיקח את כל הנתונים ותסכם את מה שטוב עבורך ולמקרה הייחודי שלך
אם אתה לא בטוח במשהו אל תכריח את עצמך בכוח
 
מכונת הקפה בעבודה מקולקלת היום אז תצטרכו להסתפק בזה.
את הבעיה הזו היו פותרים אם בחוזה החכם עם אמזון, ספק המכונה היה מגדיר בתור Collateral חוזה משורשר - אספקה חינם מבית הקפה הסמוך עד לתיקון התקלה :)

משמעותי יותר בסכומים גדולים. Paypal גובים ממך עמלה באחוזים.
+1
עמלה מופקעת למדי.
יכול להגיע עד 5.4% (בעסקאות בין מדינות)
 
נערך לאחרונה ב:
את הבעיה הזו היו פותרים אם בחוזה החכם עם אמזון ספק המכונה היה מגדיר בתור Collateral חוזה משורשר - אספקה חינם מבית הקפה הסמוך עד לתיקון התקלה :)
איזה עולם חדש ומופלא זה היה. :)
 
אני אישית מאמין בבשורה שמטבעות כמו ביטקוין ודומיו מביאים. מה שגורם לי להיות סקפטי לגבי ההצלחה שלהם אלו האינטרסים של גופים שהוזכרו כאן. בשורה התחתונה הרבה מהחברות האלו הולכות להפסיד כסף מההצלחה של המטבעות האלו, לכן אני מתקשה לדמיין איך הם יכולים להצליח על אף ניגוד האינטרסים הזה (אני מניח שזה גורם עיקרי בניפוח הסיכון שבהשקעה בהם). האם יש טיעון סביר שמבטל את הספקה הזאת?
 
בשורה התחתונה הרבה מהחברות האלו הולכות להפסיד כסף מההצלחה של המטבעות האלו, לכן אני מתקשה לדמיין איך הם יכולים להצליח על אף ניגוד האינטרסים הזה
If you can't beat them-join them
החברות הללו יכולות להיכנס ולהשתתף נגיד על ידי ביטוח לביטקוין כמו שהועלה בדיון פה.
בנוסף אני בטוח שבירוקרטים יצליחו למצוא עבודות לאלו שיפסידו מהבלוקצ'יין.
 
אני אישית מאמין בבשורה שמטבעות כמו ביטקוין ודומיו מביאים. מה שגורם לי להיות סקפטי לגבי ההצלחה שלהם אלו האינטרסים של גופים שהוזכרו כאן. בשורה התחתונה הרבה מהחברות האלו הולכות להפסיד כסף מההצלחה של המטבעות האלו, לכן אני מתקשה לדמיין איך הם יכולים להצליח על אף ניגוד האינטרסים הזה (אני מניח שזה גורם עיקרי בניפוח הסיכון שבהשקעה בהם). האם יש טיעון סביר שמבטל את הספקה הזאת?

המהפכה כבר קרתה, כבר היום סכומים נכבדים מתגלגלים במטבעות וירטואליים וחברות מסורתיות כמו בנקים לדוגמא לא רוצות להישאר מאחור.
אני חושב שזה גם יאפשר להם להתייעל משמעותית -> לקצץ כוח אדם -> יותר כסף לבעלי המניות.
Nobody wants to be the next Nokia \ Kodak
 
אני אישית מאמין בבשורה שמטבעות כמו ביטקוין ודומיו מביאים. מה שגורם לי להיות סקפטי לגבי ההצלחה שלהם אלו האינטרסים של גופים שהוזכרו כאן. בשורה התחתונה הרבה מהחברות האלו הולכות להפסיד כסף מההצלחה של המטבעות האלו, לכן אני מתקשה לדמיין איך הם יכולים להצליח על אף ניגוד האינטרסים הזה (אני מניח שזה גורם עיקרי בניפוח הסיכון שבהשקעה בהם). האם יש טיעון סביר שמבטל את הספקה הזאת?
יש סיבות רבות להיות סקפטי ותרחישי יום דין לא מעטים. אך האפסייד הוא מטורף, יכול להיות פי מאה או פי אלף ויותר למטבעות קטנים יותר.
לכן, לדעתי הימור של כ 5-10 אחוז מההון גם אם ימחק לגמרי בתרחיש יום דין לא יגרום לבעיה פיננסית אך מצד שני יכול להפוך לעושר רב.

רק חשוב לי להדגיש, לא לשמור את המטבעות בזירות המסחר, ואם מושקעים יותר מכמה מאות שקלים אז לקנות ארנק פיזי (trezor, ledger nano) ולשמור את המטבעות שם.
 
אז לקנות ארנק פיזי (trezor, ledger nano) ולשמור את המטבעות שם.
ארנק יכול להאבד, לא?!
אני מרגיש יותר בטוח לשמור המפתחות בקובץ טקסט מוצפן עם סיסמה באורך מניח את הדעת.
יש סיבות רבות להיות סקפטי ותרחישי יום דין לא מעטים. אך האפסייד הוא מטורף, יכול להיות פי מאה או פי אלף ויותר למטבעות קטנים יותר.
לכן, לדעתי הימור של כ 5-10 אחוז מההון גם אם ימחק לגמרי בתרחיש יום דין לא יגרום לבעיה פיננסית אך מצד שני יכול להפוך לעושר רב.
הבעיה היא שיש מעל 1000 מטבעות ואיך דרך נורמלית להשקיע בכולם.
בנוסף מטבעות חדשים מונפקים בקצב של כמה בשבוע.
 
ארנק יכול להאבד, לא?!
אני מרגיש יותר בטוח לשמור המפתחות בקובץ טקסט מוצפן עם סיסמה באורך מניח את הדעת.
אנשים מאד מאד גרועים בהרכבת סיסמאות. כל עוד לא ייצרת את הסיסמה עם כלי מסויים על מחשב שמעולם לא חובר לרשת (לדוגמה apg על ubuntu live usb) אז תצפה שמישהו יפרוץ אותה.
לפני הפעלה ראשונית הארנק מספק לך 24 מילים (mnemonic) אותם יש לגבות על נייר ולשמור עותקים. בעזרת 24 מילים אלו ניתן לשחזר את כל המפתחות בכל ארנק HD (היררכי דטרמניסטי). אם יש לך זיכרון טוב תוכל לשנן אותם ולעבור בין מדינות עם אפילו מליוני שקלים במזומן מבלי שאף אחד ידע (brain wallet).
בנוסף, יש את עניין השימושיות, אם תרצה לשלם\להעביר יום אחד בעזרת ביטקויין אז תצטרך להכניס את הפרייבט שלך בארנק מסויים. מכיוון שכמעט כל הארנקים הם ארנקי HD אז הכתובת שאליו ישלח הארנק את העודף בברירת מחדל שלו לא תהיה הכתובת הפאבליק שאתה מכיר אלא כתובת שהוא ייצר ואז תצטרך למצוא דרך לשלוף את הפרייבט החדש מהארנק הזה.

**בהעברת ביטקויין תמיד מבוזבזים כל המטבעות שיש בפאבליק מסויים, יש כתובת יעד ויש כתובת לעודף. ניתן שהכתובת לעודף תהיה הכתובת שממנה יוצא הכסף אך זה לא נפוץ מטעמי פרטיות.
הבעיה היא שיש מעל 1000 מטבעות ואיך דרך נורמלית להשקיע בכולם.
בנוסף מטבעות חדשים מונפקים בקצב של כמה בשבוע.
לא רואה סיבה להשקיע ב 99 אחוז מהם, בטח לא בכולם. יש ביניהם קורולציה מאד חזקה. אישית אני משקיע בביטקויין בלבד ונהנה גם מ STEEM כרשת חברתית.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
stamEhad מטבעות קריפטוגרפיים, ביטקוין ומיסים - איפה מתחילים? השקעות אלטרנטיביות 4
adamshalev מטבעות קריפטוגרפיים (ביטקוין וכד׳) - הפן המעשי השקעות אלטרנטיביות 2285
adamshalev מטבעות קריפטוגרפיים (ביטקוין וכד׳) - הפן הטכנולוגי השקעות אלטרנטיביות 252
Daniel Guri לגבי מטבעות קריפטוגרפיים או חלופיים השקעות אלטרנטיביות 1
P ערך ריאלי מלפני ההיפראינפלציה, ושינוי מטבעות? שוק ההון 3
S האם יש ETF-ים של מגוון רחב של מטבעות קריפטו - ולא רק ביטקוין? השקעות אלטרנטיביות 10
M האם יש קרן / תעודה על אינדקס מטבעות (דולר יורו וכו) מקבילה ל MSCI World Index פוסטים מאיכות נמוכה 8
א התייעצות לגבי איזון תיק מבחינת הרכב מטבעות שוק ההון 2
ה גישה למסחר באופציות וניל (vanilla options) על צמדי מטבעות (FX) שוק ההון 0
חושב בגדול האיש העשיר ביותר בבבל - 'מכל עשרה מטבעות שאכניס אוציא רק תשעה' התפתחות אישית 8
P מטבעות זהב השקעות אלטרנטיביות 2
גראהם העברת מטבעות מBINANCE ל-KRAKEN השקעות אלטרנטיביות 18
G C20 - אינדקס של מטבעות השקעות אלטרנטיביות 8
ה איך הדרך הקלה והמשתלמת ביותר לפדות מטבעות לחשבון בנק בארץ? פוסטים מאיכות נמוכה 2
stamEhad Binance Locked Staking - נעילת מטבעות וקבלת תשואה על כך - מה הסיכונים? השקעות אלטרנטיביות 42
M מחפש קרן מנוהלת של מטבעות דיגיטליים השקעות אלטרנטיביות 15
ד מטבעות אלטרנטיביים השקעות אלטרנטיביות 25
tomchoook קריפטו - ארנק דיגיטלי וקניית מטבעות פחות מוכרים השקעות אלטרנטיביות 4
Y הכנסות והוצאות בשני מטבעות צרכנות פיננסית 5
G איפה ניתן ללמוד/לקנות מטבעות קריפטו? השקעות אלטרנטיביות 2
Gari קרנות שעוקבות אחר כמה מטבעות קריפטו באותה קרן השקעות אלטרנטיביות 0
A השקעה בכריית מטבעות קריפטו השקעות אלטרנטיביות 65
ITS קרן מחקה על מטבעות קריפטו השקעות אלטרנטיביות 3
סשה מטבעות בוליון זהב השקעות אלטרנטיביות 2
T מטבעות וירטואליים והצהרת הון מיסים 12
O מטבעות זהב בוליון - פטור אפשרי ממס בעת מכירה מיסים 4
O איפה לקנות מטבעות זהב בוליון בחו"ל, כספות, סוגי מטבעות השקעות אלטרנטיביות 22
א מכתב ממס הכנסה על פתיחת תיק בעקבות מכירת מטבעות (קריפטו) מיסים 119
T כיצד לדווח על רווח ממכירת מטבעות קריפטו מיסים 135
ש ארנק ללא מטבעות מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 47
Y האם אתה מפזרים את ההשקעה על מספר מטבעות משיקולי מס? שוק ההון 45
ITS קניית מטבעות זהב בספרד (בוליון, לא לאספנות) - מבקש עצות השקעות אלטרנטיביות 34
ברננקי רכישת מטבעות בוליון כסף (סילבר) השקעות אלטרנטיביות 60
Henchman34 רכישת מטבעות זהב בוליון בישראל השקעות אלטרנטיביות 1
Izik דיווח על מטבעות זהב/ כסף בשדה התעופה השקעות אלטרנטיביות 15
Y לאיזה מטבעות הקרן הזו חשופה? שוק ההון 15
J השוואת עמלות בקניית ביטקוין השקעות אלטרנטיביות 21
א קרנות ביטקוין לא מספקות את מלוא התשואה השקעות אלטרנטיביות 7
S עדיין לא הצלחתי להבין למה האדם הממוצע צריך ביטקוין השקעות אלטרנטיביות 159
ד קרן מחקה ביטקוין בשקלים השקעות אלטרנטיביות 5
ס אופציות על ETF ביטקוין השקעות אלטרנטיביות 5
ד קרן מחקה ביטקוין בשקלים פוסטים מאיכות נמוכה 1
O לקנות ביטקוין שווה לקניית etf על ביטקוין? פוסטים מאיכות נמוכה 2
C איך אפשר למכור ביטקוין היום? השקעות אלטרנטיביות 10
א ביטקוין etf - יש סיבה שלא ימשיכו לעלות? השקעות אלטרנטיביות 133
ב קרן סל איישרס ביטקוין השקעות אלטרנטיביות 2
ס קרנות הסל שעוקבות ביטקוין הן בשורה? השקעות אלטרנטיביות 1
The Thinker רשות ניירות הערך האמריקנית אישרה קרנות סל מחקות ביטקוין השקעות אלטרנטיביות 99
ttmoon קופת גמל IRA ביטקוין קנדי ETF פוסטים מאיכות נמוכה 2
ד כיצד קרן סל של ביטקוין משמשת כ"זהב דיגיטלי" ? השקעות אלטרנטיביות 8

נושאים דומים

Back
למעלה