• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

השכרות רכב מזדמנות - כדאיות של CAR2GO ודומיהם

Anonymous86

משתמש רשום
הצטרף ב
12/5/20
הודעות
6
דירוג
7
אני צריך רכב מדי פעם, לנסיעות מזדמנות, נניח פעם - פעמיים בחודש, לעתים לנסיעה קצרה וקרובה של שעה-שעתיים ולעתים לחצי יום עד יום שלם.
הסתכלתי קצת באתר של קאר2גו והתחרפנתי על המחירים.

במקרה הראשון - השכרה של שעתיים עם נניח עשרים ק"מ יעלו לי 20ש"ח דמי מנוי + שעתיים השכרה + 20ק"מ כ-80 ש"ח נוספים (תלוי במסלול ההשכרה הלוך חזור או כיוון אחד, הלכתי על הזול יותר במקרה שלי) = אני מגיע ל-100ש"ח.
במקרה השני - זה כבר עובר את ה-200 ש"ח..

השכרות רכב בארץ מתחילות מאזור ה-90ש"ח בלי מבצעים מיוחדים ליום שלם, 24 שעות, בלי הגבלת ק"מ משמעותית (מקובל כ-150ק"מ ליום שזה סה"כ אמור להספיק לרוב המקרים).

כלומר אם אני צריך רכב ליותר משעה, השכרת רכב מחברת השכרה רגילה היא כדאית יותר.
ואם אני צריך רכב לנסיעה בכיוון אחד, עד עשרה ק"מ בתוך העיר נניח, אז כנראה שמונית הלוך וחזור תעלה לי בערך כמו קאר2גו ובלי להסתכן בתאונה ודמי השתתפות שעלולים לחול עליי במקרה שגרמתי לנזק לרכב.

בקיצור, מישהו כאן עושה שימוש בשירות רכב מזדמן שכזה ויכול לשתף למה במקרה שלו הוא הגיע למסקנה שזה מתאים לו מבחינת עלות-תועלת? או שמדובר כאן על שירות שהוא לגמרי לצרכי נוחות/פינוק ואני מחפש במקום הלא נכון.


*כמובן שיש חסרונות אחרים בהשכרה מחברת השכרה (מיקום המגרש, שעות פעילות, התנהלות מול נציג מכירות שינסה לדחוף שדרוגים והזמן הנוסף שאלה ידרשו) אבל אני מתמקד רק בכדאיות הכלכלית כרגע.

** כרגע משתמש בתחבורה ציבורית לנסיעות המזדמנות אבל פחות נוח וקצת מעכב.
 
אני גם נמצא בהתלבטות אם למכור את הרכב ולעבור להשתמש ב car2go, הסיבה שלא ממש התקדמתי עם ההתלבטות היא שעדיין לא הצלחתי לתמחר בצורה טובה את עלות חיפוש החניה בתל אביב (ברכב הפרטי) שלא קיימת בcar2go.

לדעתי אם שבעת מתחבצ תבדוק האם משתלם לנסוע את הנסיעה שאתה צריך ב car2go או במונית ותבחר בזול מבניהם.
 
במקרה הראשון - השכרה של שעתיים עם נניח עשרים ק"מ יעלו לי 20ש"ח דמי מנוי + שעתיים השכרה + 20ק"מ כ-80 ש"ח נוספים (תלוי במסלול ההשכרה הלוך חזור או כיוון אחד, הלכתי על הזול יותר במקרה שלי) = אני מגיע ל-100ש"ח.
ה 20 שח מנוי זה תשלום חודשי, אם אתה נוסע פעמיים-שלוש בחודש זה יוצא 7-10 ש"ח לנסיעה.
אז הסה"כ הוא כ 90 ש"ח.
השכרות רכב בארץ מתחילות מאזור ה-90ש"ח בלי מבצעים מיוחדים ליום שלם, 24 שעות, בלי הגבלת ק"מ משמעותית (מקובל כ-150ק"מ ליום שזה סה"כ אמור להספיק לרוב המקרים).
לא כולל דלק.
שלא לדבר על ההבדל בנוחות - קאר2גו את לוקח/מחזיר מתחת לבית, לרכב השכרה צריך להגיע לסניף שלהם. ואתה גם מוגבל בשעות/ימים שבהם אתה יכול לקחת/להחזיר.
 
זה משתלם רק אם יש לך כמה נסיעות קצרות בזו אחר זו, ואז זה יותר משתלם מכמה נסיעות מונית בזו אחר זו.
אם פרופיל הנסיעה הוא נסיעה, חניה ארוכה וחזרה הבייתה יותר משתלם לקחת מונית לכל כיוון.
 
זה משתלם רק אם יש לך כמה נסיעות קצרות בזו אחר זו, ואז זה יותר משתלם מכמה נסיעות מונית בזו אחר זו.
אם פרופיל הנסיעה הוא נסיעה, חניה ארוכה וחזרה הבייתה יותר משתלם לקחת מונית לכל כיוון.
השאלה כמה העצירה (והנסיעה) ארוכה.
לעצירה של 3-4 שעות לנסוע. של 20-25 קמ קאר2גו לרוב יותר זול ממונית. במיוחד בסופ"ש ובלילות.
גם ליום שלם, אם הנסיעה ארוכה מספיק קאר2גו יוצא משתלם לפעמים (נגיד נסיעה מת"א לחיפה או מרחקים דומים)

מה שכן, הרבה פעמים אני לוקח אוטובוס בכיוון אחד ומונית בכיוון השני (למשל בנסיעה לארוחת שישי אצל ההורים, שבנסיעה הלוך יש תחבצ ובחזור כבר אין), וזה כבר יוצא הרבה יותר זול מקאר2גו
 
ניסית פעם לשכור רכב מחברת השכרה בארץ?
זה סיוט של שעה-שעתיים באיסוף ובהחזרה, וכמובן שצריך להגיע למשרדים בעצמך. לא מהווה תחרות לקאר טו גו. לא הייתי שוכר בשביל פחות מכמה ימים רצופים.
*אם יש אפשרות שיביאו אליך את הרכב זה יכול להיות יותר מוצלח. נראה לי תוספת 100₪ לכיוון, משהו כזה
 
אני בדיוק באותה התלבטות, ואחרי המון חישובים ומחשבות לנו יצא ש car2go מתאים רק למקרים מאוד מאוד ספציפיים כמו "לקפוץ" להורים או "לקפוץ" למשהו בתוך גוש דן לפרק זמן מאוד קצר. כל דבר אחר עדיף לשכור רכב גם אם זה ליומיים עדיין יותר משתלם.
אנחנו גרים ברמת גן ויוצא לנו שיש השכרת רכב של אלדן יחסית די קרובה לנו לבית באזור הבורסה.
 
כל דבר אחר עדיף לשכור רכב גם אם זה ליומיים עדיין יותר משתלם.
אנחנו גרים ברמת גן ויוצא לנו שיש השכרת רכב של אלדן יחסית די קרובה לנו לבית באזור הבורסה.
אם יש לך השכרת רכב קרובה לבית זה יכול בהחלט להיות פתרון נוח.
הבעיה שלי עם לקחת רכב ליומיים זה מה אני עושה איתו בשאר הזמן. רק החניה ליומיים האלה תעלה לי יותר מהשכירות עצמה.
שלא לדבר על הצורך לקום אח"כ מוקדם בבוקר ולעבור בהשכרת רכב לפני העבודה כדי להחזיר את הרכב
 
יש שירות מתחרה לקר2גו של שלמה סיקסט. לא ניסיתי עדיין אבל נשמע מעניין מבחינת תמחור. 160 שח ליממה.
 
יש שירות מתחרה לקר2גו של שלמה סיקסט
מעניין. לא שמעתי עליו קודם.
מבדיקה קצרה באתר שלהם נראה שפריסת הרכבים שלו ממש גרועה (לפחות בת"א).
נשמע מעניין מבחינת תמחור. 160 שח ליממה
לא כזה זול. במיוחד אם אתה צריך את הרכב רק לכמה שעות ולא ליום שלם. וגם ליום שלם יש מבצעים בקאר2גו של 99 ש"ח ליום
 
בדקתי את זה גם בעבר, זה לא כ"כ 'שירות מזדמן' כי אתה מראש צריך להיות מנוי וזה כבר מייקר את כל העסק.
בנסיעות קצרות אכן עדיפה תחבורה ציבורית (אוטובוס או מונית) זה יוצא יותר זול מהשירות + דלק +חניה ואופציה לתשלום על נזק במידה ויגרם
ולתקופות ארוכות עדיף כבר השכרה..אז זה נשאר איזה פתרון ביניים לא ברור בתמחור לא ריאלי
 
אני גר בבני ברק ושם יש שירות דומה של חברת סיטי קאר אך העלויות יותר זולות יש מניוי שנתי ב- 150 ש"ח בערך ושעה ראשונה 20 ש"ח ואחר כך 10 ש"ח +1.6 ש"ח לקילומטר יש שעות ביום גם שהמחיר 5.9 ש"ח אך עדיין כמעט תמיד ביציאה מחוץ לעיר יותר זול רכב בחברת השכרה (בבני ברק לשכור רכב זה 10 דקות חוץ מזמנים מיוחדים).
 
מעניין. לא שמעתי עליו קודם.
מבדיקה קצרה באתר שלהם נראה שפריסת הרכבים שלו ממש גרועה (לפחות בת"א).

לא כזה זול. במיוחד אם אתה צריך את הרכב רק לכמה שעות ולא ליום שלם. וגם ליום שלם יש מבצעים בקאר2גו של 99 ש"ח ליום

לטעמי המחיר לא רע, כאשר מכוונים לסופי שבוע אז החלופה היא קאר2גו או השכרת רכב ל-2 יממות. צריך להיות זול יותר. באינטואציה שלי הביקוש לרכבים מושכרים קרובים לבית הוא גדול. מקווה שהחברות ימצאו דרך לשפר עוד יותר את המחיר ואפשרויות ההשכרה בקרבת הבית.
השוק הזה זז קצת לאט. אם אני משווה את זה לקורקינטים השיתופיים בתל אביב ששם קצב הלמידה תוך כדי תנועה היה מדהים, עם שיפורי תמחור, ובעיקר איכות מוצר. תוך שנתיים השוק הזה השפיע מאוד על אופן ההתניידות בתל אביב. ממה שראיתי הקורקינט בעיקר מתחרה בתחבורה הציבורית. גם את השימוש המועט שהייתי עושה באוטובוסים בתוך העיר אני באופן אישי כמעט הפסקתי בזכות הקורקינטים.
 
לטעמי המחיר לא רע
לא רע, אבל עדיין יקר מ קאר2גו.
נניח שאני רוצה לקפוץ לחבר בפריפריה ל3 שעות באיזה ערב.
קאר2גו יאללה לי 60 ש"ח על הזמן ו 80 ש"ח על הנסיעה (נניח 20 קמ כיוון). סה"כ 140 ש"ח.

סיקסט יעלה לי 160 ש"ח + 20 ש''ח דלק. סה"כ 180 ש"ח.
תוסיף לזה את הסירבול והעלות של להגיע למשרד של סיקסט וחזרה ותראה שזה ממש לא משתלם.
חוץ מזה שבקאר2גו יש מבצעים. למשל בנובמבר שעה עולה 15 ש"ח ויש 50% הנחה משעה 6 בערב, מה שמוריד את מחיר הנסיעה המדוברת לאזור ה 100 ש"ח לעומת 180 בהשכרה.
כאשר מכוונים לסופי שבוע אז החלופה היא קאר2גו או השכרת רכב ל-2 יממות.
ממה שראיתי אפשר בסיקסט להשכיר ולהחזיר גם בשבת, אז ההשכרה היא רק ליממה אחת.
 
תודה לכולם על התגובות, אחלה דיון.

טוב אז קצת לסכם את מה שלמדתי אחרי קצת חפירות:
בגדול ההשוואה בין השכרת רכב קלאסית לבין שירות של "רכב לפי שעה" אפשרי אך לא מדובר על שירותים מקבילים, למרות ששניהם נקראים "השכרת רכב לפי יום" או "השכרת רכב לפי שעה". הכנתי רשימה עם דברים משותפים ושונים בכדי להמחיש. בשורה התחתונה, נראה שלחברות ההשכרה הקלאסיות היה יתרון לוגיסטי של החזקת מגרש רכבים, אשר נעשה בו שימוש מקביל לעסקי השכרות, ליסינג ומכירה. כלומר הן מפיקות מאותו משאב (מגרש, עובדים, מיתוג וכו') מגוון של שירותים. כיום כאשר קיים פתרון טכנולוגי בדמות קבלת ומסירת רכב ללא צורך במגרש ועובד אנושי, כנראה שמגרשי ההשכרה יהפכו פחות ופחות רלוונטיים, בעיקר במיקומים של מרכזי ערים. וגם אם ישארו מגרשי השכרה, הם יראו אחרת - כנראה ישותפו בין מספר חברות, יהיו בהם פחות עובדים (הכל בשירות עצמי), יעבדו מסביב לשעון ואפשר להמשיך לדמיין... לדעתי התמחור של השכרת רכב לפי שעה יקר וצריך לרדת מכיוון שעלויות התפעול של השיטה הזאת, נמוכות מעלויות התפעול של השכרה קלאסית, מצד שני כנראה שיש מספיק ביקוש בכדי שהחברות לא יורידו מחירים.

לימינו - הדבר המרכזי שמונע ממני להשתמש בהשכרת רכב שעל פניו נשמעת כדאית יותר כלכלית היא שמגרש ההשכרה הקרוב ביותר אליי אינו במרחק הליכה או רכיבה סביר, מה שדורש ממני השקעת זמן לא סבירה (כחצי שעה) בהגעה למגרש ע"מ לאסוף רכב (וזה עוד לפני הבירוקרטיה של תהליך ההשכרה). מהסיבה הזאת בלבד, רוב האנשים לא יכולים בעצם לעשות שימוש בשירותי חברת השכרה לצרכים מזדמנים של מספר שעות. רק אלו שגרים במקרה בסמוך למגרש של חברת השכרה, יוכלו להנות ממחירים אטרקטיביים יותר.

משותף להשכרה לפי שעה ולהשכרה קלאסית (בפרספקטיבה של שוכר מזדמן לנסיעה קצרה של יום ומטה):
  • התמחור לפי סוג הרכב (מיני, משפחתי, גדול והלאה)
  • המחיר הבסיסי לא כולל ביטול השתתפות עצמית, כלומר במקרה של נזק לרכב צריך לשלם עד לסכום מוסכם מראש (בישראל חוק השכרות הרכב מגביל את הסכומים לפי קבוצה הרכב: רכב מיני למשל מוגבל על השוכר עד 2000 שח השתתפות בנזק).

שונה:
  • ד"א הגבלת ק"מ: בהשכרה קלאסית קיימת הגבלת ק"מ שלאחריה יש להוסיף סכום קבוע מראש בגין כל ק"מ שחורג מהחבילה. בד"כ כ-150 עד 250 ק"מ ליום.
    בהשכרה לפי שעה זה בדיוק הפוך, 50 הק"מ הראשונים יהיו יקרים יותר (משלמים פר ק"מ) ואילו לאחר מכן המחיר לכל ק"מ נוסף יורד.
  • דלק: מחיר ההשכרה/נסיעה כולל דלק במקרה של השכרה לפי שעה (מחושב בתוך התשלום פר ק"מ) ואילו בהשכרה קלאסית יש לתדלק את הרכב לפני החזרתו. חשוב לציין שכאן דווקא יתרון מעניין לשיטת ההשכרה הקלאסיות, מכיוון שאם התקבל רכב עם מיכל מלא ונסעתם איתו פחות מ-40 ק"מ (לערך) יש סיכוי שמד הדלק עדיין יראה מיכל מלא ולכן לא תצטרכו לתדלק. מדובר על בערך 20 ש"ח תלוי בצריכת הדלק של הרכב ובעלות הדלק.
  • תהליך קבלת והחזרת הרכב: בהשכרה לפי שעה משתמשים באפליקציה, ללא בירוקרטיה (למעט הרשמה ומנוי שצריך לעשות פעם אחת). בהשכרה קלאסית צריך לחכות בתור לנציג שירות, למלא טפסים, לשים לב שלא דוחפים לנו תוספות וביטוחים שלא רצינו, לסרוק את הרכב עם הנציג ולהתווכח על כל שריטה וכל יתר הבעיות שבהתנהלות מול איש מכירות במסווה של נציג שירות.
  • מיקום האיסוף וההחזרה: פיזור גאוגרפי ברחבי העיר, במיקומים שהם כנראה במרחק הליכה מנקודת האיסוף ואף במרחק הליכה בנקודת ההחזרה. ניתן לשכור את הרכב בנקודה אחת ולהחזיר אותו בנקודה אחרת (בדומה להשכרת קורקינט). בהשכרה קלאסית מלבד הצורך להגיע למגרש במיקום מרוחק, צריך לדאוג להחזיר את הרכב למגרש באותו המיקום (ניתן בתוספת תשלום להחזיר במיקום אחר, מה שנקרא השכרה בכיוון אחד או להשתמש בשירותי מסירה ואיסוף הרכב מה שגם מייקר את השירות והופך אותו בקלות ללא רלוונטי להשכרות מהסוג הזה).
  • היו לי עוד כמה, ברח לי מהראש... מוזמנים להוסיף

עוד נקודה שרציתי להזכיר היא שכרגע נראה שיש כיסוי שונה לחברות ההשכרה לפי שעה, כאילו למנוע תחרות ביניהן או שאולי זה חסם בירוקרטי, הרי העיריה צריכה להקצות להם חניות. מצד שני הקצאת חניה לרכב "שיתופי" (תהרגו אותי מאיפה השם הזה הגיע) יכולה להיעשות ללא תלות בחברה שמפעילה אותו כך שמספר חברות ישתמשו באותן חניות שמורות.

חברות השכרה לפי שעה / רכב שיתופי שהוזכרו כאן: אוטותל, קאר2גו, סיטיקאר (בעיקר באזורים חרדים) וניסיתי את האפליקציה של סיקסט Share שהיא סוג של הכלאה בין שיטת ההשכרה הקלאסית לבין השכרה לפי שעה - מדובר על השכרת רכבים ממיקומים ברחבי העיר, ללא צורך להגיע למגרש אבל יש מינימום יממה שלמה להשכרה. מצד שני משלמים על הדלק והנסיעה מוגבלת ל-150 ק"מ (1.5ש"ח לאחר מכן). אין צורך במנוי שנתי או חודשי, פשוט באים ולוקחים רכב. ועוד שני פלוסים לזכותם - המחיר כולל ביטול השתתפות עצמית שזה אדיר לטעמי וכולל דמי נהג צעיר. אבל מדובר על 160ש"ח ליממה אז זה יכול להתאים רק למי שצריך את הרכב לכמה שעות טובות של נהיגה ופחות "לקפיצה" של שעה שעתיים.

עכשיו רק נשאר לי "לשבת" על החברה הנכונה שיכניסו רכב לפי שעה לשכונה שלי (כרגע אין).

עוד דיון מעניין שקשור לנושא:
https://www.hasolidit.com/kehila/threads/car2go-ליסינג-וכו.11634/
 
לדעתי התמחור של השכרת רכב לפי שעה יקר וצריך לרדת מכיוון שעלויות התפעול של השיטה הזאת, נמוכות מעלויות התפעול של השכרה קלאסית
ממש לא בטוח.
לא עשיתי ניתוח מעמיק אבל קח בחשבון כמה דברים שמשפיעים על המחיר ויותר יקרים במודל לפי שעה:
1. עלות חניה.
עלות השכרת חניה פרטית במרכז ת"א יכולה להגיע ל 1000 ש"ח בחודש.
לעומת זאת בשיטה הקלאסית יש מגרש ענק מחוץ לעיר (או בפאתי העיר), מה שמוריד משמעותית את עלות החניה לכל רכב. בנוסף לא חייבים לשמור על יחס של 1:1 בין רכבים לחניות (לפחות לא באזורים היקרים יותר).
2. לוגיסטיקה טיפולים
ברכבים לפי שעה יש לחברה עובדים שמסתובבים ברכבי העיר בין הרכבים כדי לקחת אותם לטיפולים שוטפים וכו'
בשיטה הקלאסית כל הרכבים מרוכזים באותו מקום, מה שגורם לעלויות יותר נמוכות לטיפולים שוטפים.
3. אני מנחש שאחוזי התפוסה בשיטה הקלאסית הרבה יותר גבוהים.

חשוב לציין שכאן דווקא יתרון מעניין לשיטת ההשכרה הקלאסיות, מכיוון שאם התקבל רכב עם מיכל מלא ונסעתם איתו פחות מ-40 ק"מ (לערך) יש סיכוי שמד הדלק עדיין יראה מיכל מלא ולכן לא תצטרכו לתדלק. מדובר על בערך 20 ש"ח תלוי בצריכת הדלק של הרכב ובעלות הדלק
אלא אם כן מי שלקח את הרכב לפניך עשה את זה, ואז תצטרך לשלם 20 ש"ח נוספים על דלק שלא באמת השתמשת בו.
מניח שלאורך זמן זה מתאזן.
ניתן לשכור את הרכב בנקודה אחת ולהחזיר אותו בנקודה אחרת
לא בכל השיטות, ולא בתמחור שדיברת עליו.
בגדול לקאר2גו יש 2 מסלולי תמחור (עם רכבים שונים):
1. הלוך-חזור (השרות הקלאסי שלהם):
לכל רכב יש חניה ייעודית וצריך להחזיר את הרכב למקום ממנו לוקחים.
המחיר שעתי + ק"מ
2. כיוון-אחד (יחסית חדש):
הרכבים מפוזרים בחניות עירוניות ברכבי העיר (חלקן ייעודיות ולפעמים סתם בכחול לבן רגיל). אפשר לקחת רכב ולהחזיר בכל מקום שתרצה (בתוך אותה עיר).
המודל הזה דורש שת"פ עם העיריה (בשביל החניה חינם בכחול לבן וכו') וקיים כרגע רק ב2 ערים - נתניה ות"א (היה קיים גם בחיפה עד ממש לא מזמן).
במודל הזה התשלום הוא לפי דקה ואין עלות נוספת לפי מרחק.
המטרה שלו היא בעיקר נסיעות קצרות בתוך העיר והוא לרוב יהיה יקר יותר לנסיעות ארוכות כמו נסיעה להורים לכמה שעות, טיול בסופ"ש וכו'.
עוד נקודה שרציתי להזכיר היא שכרגע נראה שיש כיסוי שונה לחברות ההשכרה לפי שעה
אין כמעט חברות כאלה. החברה הכמעט יחידה היא קאר2גו. אוטותל זה פשוט השם של השרות של קאר2גו בשת"פ שלה עם עיריית ת"א, אבל החברה היא אותה חברה.
הזכרת גם את סיטיקאר שאותה אני לא מכיר, אבל כמו שאמרת היא כנראה בעיקר בריכוזים חרדיים.
מצד שני הקצאת חניה לרכב "שיתופי" (תהרגו אותי מאיפה השם הזה הגיע) יכולה להיעשות ללא תלות בחברה שמפעילה אותו כך שמספר חברות ישתמשו באותן חניות שמורות.
במודל הקלאסי של רכב שיתופי (הלוך-חזור) אין "הקצאה" של חניות אלא קאר2גו פשוט שוכרת חניות פרטיות מאנשים פרטיים או חניונים. כמו שאמרתי קודם, העלות של זה מגיע לכמה מאות ש"ח לרכב.
הקצאת המניות ע"י העיריה (או האישור לחנות בחינם בכחול לבן) קיים רק בפרויקטים משותפים ורק במודל כיוון-אחד, ואני ממש לא בטוח כמה המודל הזה באמת ישאר בעתיד (עובדה שהוא בוטל בחיפה לאחרונה והשאר פעיל כרגע רק בנתניה ות"א).
וניסיתי את האפליקציה של סיקסט Share שהיא סוג של הכלאה בין שיטת ההשכרה הקלאסית לבין השכרה לפי שעה - מדובר על השכרת רכבים ממיקומים ברחבי העיר
ממה שבדקתי אין לסיקסט "מיקומים ברחבי העיר" אלא פשוט מנצלים את המגרש הקטן שיש להם לייד המשרד שלהם בטיילת. כלומר בכל ת"א יש להם מיקום אחד (או אולי 2). זה מאוד רחוק מההיצע של קאר2גו וזהה לפריסה של החברות הקלאסיות.
עכשיו רק נשאר לי "לשבת" על החברה הנכונה שיכניסו רכב לפי שעה לשכונה שלי (כרגע אין).
איפה אתה גר?
בת"א רבתי יש פריסה מאוד טובה של קאר2גו (בשני המסלולים שלהם)
 
שוכר בירושלים, רכבים להשכרה לפי שעות, מאוד מרוצה. לא צריך להזמין מונית, נהג נוסף במקומי ,אפשר לתכנן באותו הרגע לבטל עד כמה שעות מראש. זמין 24 שעות, במיוחד בסופשבוע שאין תחבורה ציבורית ולשכור רכב זה לפחות ליומים + דלק. אפשר לקבל הנחה על תדלוק. החסרון היחיד שזה מתאים לנסיעות הלוך חזור ולא בכיוון אחד.
עריכה, בזכות זה אני נוסע יותר לטיולים לחצאי ימים בטווח עד 30 ק"מ, הכי טוב להשתתף בטיול כזה עם עוד אנשים.
לזוגות ההשכרה לפי שעות עוד יותר נוח, משכירים לשעה מקפיצים את בן הזוג ומחזירים אותו בהשכרה נוספת.
 
זה סיוט של שעה-שעתיים באיסוף ובהחזרה, וכמובן שצריך להגיע למשרדים בעצמך
מנסיון שלי 5-15 דקות המתנה שכיח חצי שעה בימי שישי אולי.
על ההחזרה הם הקלו בכמה חברות לא צריך לגשת למשרד
 
אני משתמש בקאר2גו כמה פעמים בחודש.
הנה עוד סיטואציה שבהם אין להם מתחרה: הובלה קטנה. נניח ארון מדפים להרכבה, או ביקור באיקאה, כל דבר כזה.
הובלה יכולה להיות יקרה, תחב״צ/מונית לא ממש אופציה.

הסיטואציה היחידה שבה אשכור רכב בחברה ״סטנדרטית״ היא טיול של כמה ימים לגליל/נגב.
 
חשוב לציין שכאן דווקא יתרון מעניין לשיטת ההשכרה הקלאסיות, מכיוון שאם התקבל רכב עם מיכל מלא ונסעתם איתו פחות מ-40 ק"מ (לערך) יש סיכוי שמד הדלק עדיין יראה מיכל מלא ולכן לא תצטרכו לתדלק. מדובר על בערך 20 ש"ח תלוי בצריכת הדלק של הרכב ובעלות הדלק.
זה מאוד גבולי סיכוי גדול שיבקשו ממך למלא דלק אחרי ההחזרה או שתחויב בחיוב יתר על מילוי הדלק,
וגם יכול להיות שהשוכר הקודם מילא מיכל 20 ק"מ לפני ההחזרה (:
לא ממליץ.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
yancuk רכב חברה - כדאיות צרכנות פיננסית 14
ה איך להיות בעל רכב וגם מנימליסט ;) מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 21
ל כניסה עם רכב לחלקה פנימית נדל"ן 2
P כדאיות ביטוח רכב צרכנות פיננסית 6
I החלפת רכב ביש ברירה צרכנות פיננסית 11
O קניית רכב ומימון צרכנות פיננסית 10
U ימי מכירות רכב אוף טופיק 0
A מה הדרך הטובה לרכוש רכב? צרכנות פיננסית 6
W הוצאות נסיעה עבור רכב חשמלי מיסים 0
ישראלי מצוי קנית רכב חדש סקודה פאביה או יונדאי אי 20 צרכנות פיננסית 25
Y רכב משפחתי צרכנות פיננסית 1
א החלפת רכב מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 36
I ביטוח רכב , עליה ממש גבוהה? צרכנות פיננסית 2
M הוצאות רכב עצמאי- פחת מיסים 1
M קניית רכב עם כסף מהכיס או במימון צרכנות פיננסית 4
I ביטוח רכב שכור בחו״ל? צרכנות פיננסית 8
י ביטוח רכב לפי קילומטרים מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 1
Flex האם לסגור הלוואה על רכב צרכנות פיננסית 6
ח אופטימזציה בקננית רכב והחלטה על תקציב צרכנות פיננסית 1
ש רכב ליסינג או פרטי? מיסים 1
Shnizelia איך קונים רכב "סולידי"? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 15
לב מישקין מה עדיף לקנות רכב יד שנייה או לקחת מהעבודה תמורת תשלום? צרכנות פיננסית 12
L נהג צעיר רכב ראשון - יד 2 או ליסינג פרטי צרכנות פיננסית 3
A רכב קטן במחיר משתלם, יד שנייה או חדש? שמעתי 0 קילומטר עם הנחות מאוד משמעותיות-"חבר" וכו'. צרכנות פיננסית 4
D רכב צמוד מהעבודה ומעבר ליישוב מזכה מס מיסים 1
Couch Potato השכרת רכב בסקוטלנד מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 3
U מס רכישה על רכב חשמלי צרכנות פיננסית 1
דאניל תיקון יקר של רכב אוף טופיק 22
M קניית רכב חדש ואחזקתו לתקופה ארוכה צרכנות פיננסית 20
M מדוע בביטוחי רכב אין מס ערך מוסף? פוסטים מאיכות נמוכה 4
LtWorf תביעת רכב - ויתור סודיות - טופס 1010 צרכנות פיננסית 1
ט רכב פרטי סולידי (נראה לי) מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 5
deussex שאלות תם - איך למכור רכב נכון, בלי ליפול על נוכל + לא להיפגע אוף טופיק 45
T השכרת רכב פרטי מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 34
M רכישת רכב. מה הדבר הנכון כלכלית? צרכנות פיננסית 18
א רכב למשפחה בדרך מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 14
deussex רכישת רכב חדש - איזה כדאי ? מבולבל מאוד, ועליית מחירים צרכנות פיננסית 62
Y אופטימיזציה של ביטוח רכב מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 21
L רכב פרטי, האם זה באמת שווה מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 73
Z התלבטות בנוגע לכספי פיצויים/קרן השתלמות/הלוואה לצורך רכישת רכב צרכנות פיננסית 9
א רכישת רכב - הלוואה על קרן ההשתלמות צרכנות פיננסית 6
E רכב מומלץ עם 3 כסאות בטיחות מאחורה מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 38
M ביטוח רכב - מי מוגדר "נהג עיקרי" כשיש זוג שחולק רכב? צרכנות פיננסית 21
V רכישת רכב חדש ע''י מינוף קופה צרכנות פיננסית 12
O החלפת רכב נוכחי לרכב חשמלי מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 186
ס שכירת רכב לסופשים? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 6
M יועץ ברכישת רכב - כדאי? אוף טופיק 9
L בחירת גודל רכב - בטיחות מול נוחות מציאת חניה ועלות מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 48
T האם כדאי לחכות עם קניית רכב לדצמבר, אם החל מה-1 לאוקטובר לא יהיה לי רכב? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 6
נגב רכב חדש - התייעצות לרכישה בהתאם למאפיינים שלנו אוף טופיק 4

נושאים דומים

Back
למעלה