אהלן לכולם,
אני מעוניין לקנות רכב בקרוב שישמש אותי בעיקר לקניות ונסיעות ללימודים ומשפחה,
בגדול מבחינת פרטים בן 26, סטודנט, היה לי רכב עד לפנ כשנה וחצי, היה לי ביטוח חובה וג' כשנתיים שהביטוח היה רק עליי אך הפוליסה הייתה על שם חבר משפחה.
בימים האחרונים ראשית אני מנסה לברר את העלויות של אחזקת הרכב, וכמובן הביטוח זה חלק משמעותי מאוד. עשיתי בדיקות כלליות בכמה אתרים (כמובן לא מדוייקות כל כך, אחרי הכל עדיין אין לי רכב ולא דגם ספציפי אפילו), ואני רואה מחירים נורא נורא גבוהים, לפי הבנתי חלק גדול בגלל העניין שאין לי "רצף ביטוחי", מכיוון שלא הייתה פוליסה על שמי.
בקיצור מה שאני רואה, כשאני מכוון לרכב זול שבגדול נוסע (נגיד פוקוס/3 מאיזור שנת 2008), זה איזור ה4,000 ש"ח. לפי מחירים שהבנתי שחברים משלמים זה מחיר מאוד גבוה (שוב, חובה וג'.)
האם יש איזה משהו שאני מפספס כאן, או שפשוט היעדר רצף ביטוחי עד כדי כך פוגע בי? ליברה לדוגמא סירבו להביא הצעת מחיר מכיוון שאין לי רצף ביטוחי.
האם ריאלי שכשכבר יהיה לי רכב ואתקשר לחברות לא רק לברר אלא לרכוש, ועם דגם והכל, המחירים יהיו יותר נמוכים?
בגדול לפי זיכרוני עם הטרנטה הקודמת שלי ההוצאות שלי היו ביטוח (קצת מעל 4K לדעתי אבל אז הייתי נהג צעיר), טסט כ1100 בשנה, טיפול לפני טסט כ300 בשנה, וכמעט ולא היו שום תיקונים לעשות... אני לוקח בחשבון בתקציב שאצטרך להחליף איזה משהו מדי פעם, אבל מתקצב את זה באיזור ה700 לשנה. יצא לי לראות בפוסטים דומים בפורום שאנשים מגיעים לטיפולים של איזור ה1000 בחודש וזה די הרתיע אותי, אבל אני מניח שזה המצב רק עם רכבים שהם לא על גדר "העיקר שייסע", אלא רכבים שעולים די המון ויותר מפחדים עליו?
בכל מקרה כעת אני מסתכל על:
4000 ביטח לשנה
300 טיפול לפני טסט
1100 טסט
כ700 בלתמים
כ300 דלק/לחודש
__________________
8700 ש"ח לשנה. וכמובן לא כולל את עלות הרכב עצמו (מתכוון לרכוש באיזור ה7K) וכמובן בהנחה שלא יהיו בלתמים חריגים.
סך הכל כ725 ש"ח לחודש (בעיניי שווה מאוד את האיכות חיים, אך יקשה עליי כלכלית בצורה די ניכרת.)
אשמח לעצות בנוגע לביטוח, וגם בכללי לדעתכם על התקציב.
אני מעוניין לקנות רכב בקרוב שישמש אותי בעיקר לקניות ונסיעות ללימודים ומשפחה,
בגדול מבחינת פרטים בן 26, סטודנט, היה לי רכב עד לפנ כשנה וחצי, היה לי ביטוח חובה וג' כשנתיים שהביטוח היה רק עליי אך הפוליסה הייתה על שם חבר משפחה.
בימים האחרונים ראשית אני מנסה לברר את העלויות של אחזקת הרכב, וכמובן הביטוח זה חלק משמעותי מאוד. עשיתי בדיקות כלליות בכמה אתרים (כמובן לא מדוייקות כל כך, אחרי הכל עדיין אין לי רכב ולא דגם ספציפי אפילו), ואני רואה מחירים נורא נורא גבוהים, לפי הבנתי חלק גדול בגלל העניין שאין לי "רצף ביטוחי", מכיוון שלא הייתה פוליסה על שמי.
בקיצור מה שאני רואה, כשאני מכוון לרכב זול שבגדול נוסע (נגיד פוקוס/3 מאיזור שנת 2008), זה איזור ה4,000 ש"ח. לפי מחירים שהבנתי שחברים משלמים זה מחיר מאוד גבוה (שוב, חובה וג'.)
האם יש איזה משהו שאני מפספס כאן, או שפשוט היעדר רצף ביטוחי עד כדי כך פוגע בי? ליברה לדוגמא סירבו להביא הצעת מחיר מכיוון שאין לי רצף ביטוחי.
האם ריאלי שכשכבר יהיה לי רכב ואתקשר לחברות לא רק לברר אלא לרכוש, ועם דגם והכל, המחירים יהיו יותר נמוכים?
בגדול לפי זיכרוני עם הטרנטה הקודמת שלי ההוצאות שלי היו ביטוח (קצת מעל 4K לדעתי אבל אז הייתי נהג צעיר), טסט כ1100 בשנה, טיפול לפני טסט כ300 בשנה, וכמעט ולא היו שום תיקונים לעשות... אני לוקח בחשבון בתקציב שאצטרך להחליף איזה משהו מדי פעם, אבל מתקצב את זה באיזור ה700 לשנה. יצא לי לראות בפוסטים דומים בפורום שאנשים מגיעים לטיפולים של איזור ה1000 בחודש וזה די הרתיע אותי, אבל אני מניח שזה המצב רק עם רכבים שהם לא על גדר "העיקר שייסע", אלא רכבים שעולים די המון ויותר מפחדים עליו?
בכל מקרה כעת אני מסתכל על:
4000 ביטח לשנה
300 טיפול לפני טסט
1100 טסט
כ700 בלתמים
כ300 דלק/לחודש
__________________
8700 ש"ח לשנה. וכמובן לא כולל את עלות הרכב עצמו (מתכוון לרכוש באיזור ה7K) וכמובן בהנחה שלא יהיו בלתמים חריגים.
סך הכל כ725 ש"ח לחודש (בעיניי שווה מאוד את האיכות חיים, אך יקשה עליי כלכלית בצורה די ניכרת.)
אשמח לעצות בנוגע לביטוח, וגם בכללי לדעתכם על התקציב.