• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

דרישות בנקים לתיעוד מקור הכסף בעת העברת/קבלת כספים

זו לא דרישה של ארה"ב. זה החוק הישראלי. ועמדת הרגולטור היא שגם אם תביא אישור על תשלום מס לרשות המיסים בישראל, זה לא מלבין את הכסף. כי רשות המיסים תפקידה לגבות מיסים, גם מפעילות בלתי חוקית. הבנק חייב לבצע ניהול סיכונים עצמאי ביחס לאפשרות של הלבנת הון.

תחשוב על זה ככה, הרבה עבריינים הוא לוקחים בשתי ידיים את האפשרות של הלבנת כסף בלתי חוקי, באמצעות תשלום מס.
 
אוקי, אז נניח שרשות המיסים היא לא גוף אמין לעניינינו. עדיין הכסף הגיע מבנק או ברוקר מפוקחים, בארץ או בארץ עם תקנות דומות, שבדק, לפי אותם תקנות, את חוקית הכסף שהוא מקבל.
אם לא סומכים על שאר החוליות בשרשרת אז בהרבה מקרים אי אפשר באמת להוכיח את מקור הכספים ( לא הרבה אנשים שומרים תלושי משכורת ותדפיסי בנק למשך עשרות שנים) ובסופו של דבר מדובר בהחלטה של הבנקאי, כשבדרך סתם מציקים ללקוח.
זה ממש רע. ראשויות המדינה בורחות מאחריות על ידי העברת האחריות והסמכות על הכספים שלי לבנקאים שהם בעלי אינטרסים שבמקרה הטוב לא חופפים לאינטרסים שלי , במקרה הביניים מכסטחים את עצמם על חשבוני ( כמו בכתבה שהבאתי בה לקשיש אין ממה לחיות והוא חייב לבזבז כסף על שכירת עו״ד ופניה לבית משפט) ובמקרה הרע מנצלים את הכח הזה כנגד הלקוח. (למשל על ידי קיבוע או העלאת עמלות ביחד עם חסימת נידות)
 
עדכון. הבוקר הגעתי פיזית לסניף הבנק ונתתי לפקיד הוראה לבצע העברת כספים מחשבון שלי לחשבון של ההורים. הפקיד אמר שבגלל שחשבון שלי מתנהל בסניף אחר הוא יצטרך לקבל מהם אישור לביצוע הפעולה. אחרי יותר משעה של בירורים כולל מו"מ טלפוני שלי מול מנהל הסניף שלי, הוא אישר לבצע את ההעברה. למען האמת, נוכח רוח הדברים בשיחה והקושי הבולט של הפקידים ליישם נהלים שהם לא מבינים עד הסוף (דרשו צורה מסוימת של מסמכים), הייתי בטוח שהאישור לא יינתן.

אמנם מדובר במקרה פרטני שלי (שעדיין לא הסתיים) אך ניתן לדעתי ללמוד ממנו על הטופסולוגיה שצריך להכין לקראת העברות/קבלות כספים (ולא רק בבנקים).

תחילה הפקיד שאל אותי מה מטרת העברת הכספים. אמרתי הלוואה להורים. שאל מאיפה יש לי סכום כל כך גבוה להלוות להם. אמרתי חסכון. שאל מאיפה הסכום הזה נכנס לי לעו"ש. אמרתי מחשבון שלי בבית השקעות (לא ביקש אסמכתא למרות שהכנתי ליתר ביטחון). שאל הרבה שאלות, איפה אני עובד, למה אני לא מבצע את הפעולה מהסניף שלי, איפה הסניף של ההורים, האם ביררתי מול הסניף שלי איזה מסמכים להביא (נראה שהיה מתועד במערכת) וכו'.

שאל אם יש הסכם הלוואה. מסרתי לו עותק. אמר שחסר "אישור עורך דין" להסכם. אמרתי לו שאני לא מבין מה זה אומר. אמר לי "אבל בסניף שלך כבר אמרו לך שצריך אישור עורך דין". השבתי נכון, אמרו, אבל אני עורך דין ואני לא מבין מה זה אומר. ומה שהבאתי זה צריך לספק אותם מבחינה משפטית.

זה קצת בלבל אותו. אמר שצריך לקבל אישור ממנהל הסניף שלי. דיבר עם מנהל הסניף שלי על זה שהצגתי הסכם אבל ללא "אישור עורך דין". נתן לי לדבר עם מנהל הסניף. הוא חזר על הדרישה ל"אישור עורך דין". אמרתי שוב שאני עו"ד ואשמח להביא להם כל אישור שצריך אבל אני לא מבין מה הוא מבקש או מה צריך לבקש מעו"ד אחר.

אמר שצריך ש"עורך דין יאשר את ההסכם". אמרתי שזה אף עורך דין לא יסכים לעשות. עו"ד יכול לערוך הסכם אבל הוא לא צד להסכם. אמרתי לו "כשאתה קונה דירה, עורך דין מכין את ההסכם, אבל הוא לא חתום עליו, נכון? יש רק חתימות של קונה ומוכר. זה כי עו"ד הוא לא צד להסכם". ואז אמר "צריך איזשהו אישור שלא מדובר בהסכם פיקטיבי". אמרתי שגם זה אף עו"ד לא יכול לתת. "איך עו"ד יכול לתת אישור כזה? נניח אתה והבן שלך הייתם באים אליי ומבקשים ממני, כעו"ד, לאשר שמדובר בהסכם אמיתי ולא פיקטיבי. איזו דרך יש לי לדעת שאתם לא מרמים אותי? לדרוש מכם בדיקת פוליגרף? המקסימום שהוא יכול זה להכין משהו בכתב שהצדדים מתחייבים אליו". הוא אמר כן, שיהיה משהו כזה. אמרתי "יופי, זה בדיוק ההסכם עליו אנחנו חתומים. זו מהות ההסכם שהצגתי". הוא חשב קצת וביקש ממני לשלוח לו עותק מההסכם, כדי שיבדוק את זה וייתן לי תשובה בימים הקרובים. אמרתי שאשמח לשלוח עותק אבל תשובה אני חייב עכשיו. אני מספק להם את כל האישורים הנדרשים ואין כל סיבה לעכב את זה, כי כל עיכוב יגרום לנזק כספי להורים שלי. הוא שאל כמה ארוך ההסכם, אמרתי חצי עמוד. אמר, טוב תשלח.

אחרי חצי שעה בערך חוזר אליי ואומר "צריך שעו"ד יאשר את חתימות הצדדים על ההסכם". אמרתי "אין דבר כזה, כבר חתמנו על ההסכם בנוסח הקיים. מבחינה משפטית זה הסכם תקף לכל דבר ועניין. מבחינה חוקית ההסכם יכול להיות בעל פה אבל אני מבין את המצב ולכן הוא בכתב. אבל הבנק לא יכול להמציא דרישות שגוברות על חוקי המדינה". זה לא הרשים אותו והוא התעקש שזו הדרישה. ניסיתי גישה שונה. אמרתי "תראה, כבר יש לנו חוזה חתום, עם תאריך, חתימות והכל, וזה ההסכם האמיתי מבחינה משפטית. הסכם הלוואה הוא ביני לבין ההורים שלי ולא בינינו לבין הבנק. ועכשיו אתה בעצם מבקש מאיתנו ליצור חוזה חדש עם נוסח אחר לפי בקשת הבנק, כשהבנק בכלל לא מופיע כצד להסכם, ואין לזה ביטוי בהסכם. ובעצם אתה מבקש שנחתום על הסכם חדש שהוא הסכם פיקטיבי, לצרכים שלכם בלבד. ואני מודיע שאנחנו לא מתכוונים לבטל את ההסכם עליו כבר חתמנו, שהוא ההסכם האמיתי, ואותו גם שלחתי לכם כבר. אתה דורש ממני לעשות משהו שיכול להיות אפילו פלילי".

הוא אמר שצריך לברר משהו, נעלם לרבע שעה. חזר, התחיל שוב לדבר על זה שלקוחות אחרים נותנים אישורים כאלה. הסברתי לו שאני לא יודע מי זה לקוחות אחרים ומה הם נותנים או לא נותנים, אני רוצה לפעול לפי החוק ולא לעבור חלילה על החוק. אני מנהל את החשבון בסניף קרוב ל 20 שנה, מקור הכסף חוקי, מעביר אותו להורים שלי בסניף אחר של אותו הבנק, הכל מתועד לפרטי פרטים, ומבחינה מהותית גם לבנק אין באמת שאלות פתוחות. וגם הדרישה המוזרה לאימות חתימות בשלב הזה לא באמת משנה משהו. יש להם דוגמת חתימה שלי ממילא. לא צריך עו"ד, שיאמתו בעצמם...שוב אמר שצריך לבדוק. ואחרי כמה דקות הפקיד אמר שניתן אישור לפעולה והכסף עבר.

כל הסיפור לקח יותר משעה...הכי חששתי שהמנהל יתבצר בעמדה שלו ומשם כבר אין דרך חזרה. לכן הקפדתי על שיח ענייני, חברי ולא מתלהם או מאשים (למרות הפיתוי)...לא לנסות להתחכם או לאיים. תלונות, מכתבים לייעוץ המשפטי של הבנק, איומים (ריקים) בתביעות וכו', גם אם מצליחים, לוקחים שבועות אם לא יותר. כל הזמן חזרתי על זה שאני מבין את האילוצים של הבנק (ותכלס אני גם מבין מנהל סניף שמעדיף לדבוק בהנחיות שהוא לא ממש מבין מאשר לסטות מהן ואז לקבל על הראש בדיעבד).

בכל מקרה, הסיפור כמובן לא נגמר. הכסף יצא מהחשבון שלי להורים שלי. אבל אז תתחיל הסאגה כבר בצד של הסניף שלהם...
 
אצלנו הדרישה כרגע היא אישור מרו"ח ישראלי, אישור מרו"ח אמריקאי ואישור מהבנק האמריקאי.
 
שאלה לכול אלו שעברו את הטרטור [טרור] הבנקאי הזה - על איזה סכומים מדובר?
 
250 אש"ח. אבל מהסברי הפקיד הבנתי שגם סכומים נמוכים הרבה יותר מקפיצים את המערכת (לגבי דרישת "אישור עורך דין").
 
קודם כל תודה על הפרטים ובעיקר על זה:
יש להם דוגמת חתימה שלי ממילא. לא צריך עו"ד, שיאמתו בעצמם..
יש להורים סיפור בו זה יכול לעזור.
בקשר לתריגר, זה כניראה מה שהקפיץ את המערכת:
אמרתי מחשבון שלי בבית השקעות
כניראה בית השקעות זר ( IB ? ). נראה לי שהבעיה קופצת רק כשיש איזה שהוא קשר למטבע זר.
עוד כמה מחשבות שאולי פיספסתי בשירשור:
1. מה היה קורה אם היית נותן צק להורים? אם אתה מפקיד צק של לקוח דורשים ממך אישורים ??? מישהו הפקיד צק לאחרונה?
2. הדרישה להסכם בין קרובים מדרגה ראשונה עדיין מוזרה בעניי. לפי החוק הישראלי מותר להעביר כסף לקרובים מדרגה ראשונה ללא מס. מותר לי לתת מתנה או לתמוך בילדים, הורים או אחים שלי, ואפילו לתת להם דירה, בלי מס ובלי חוזה.
(לא צריך לשכנע שהמתנה ניתנה בתום לב ולא מהווה מעין תמורה https://www.themarker.com/law/1.1788137 )
 
נראה לי שהבעיה קופצת רק כשיש איזה שהוא קשר למטבע זר.
לא.
אם אתה מפקיד צק של לקוח דורשים ממך אישורים ??? מישהו הפקיד צק לאחרונה?
כן.
לפי החוק הישראלי מותר להעביר כסף לקרובים מדרגה ראשונה ללא מס. מותר לי לתת מתנה או לתמוך בילדים, הורים או אחים שלי, ואפילו לתת להם דירה, בלי מס ובלי חוזה.
לא נטען שאסור, רק רוצים לוודא שהכסף כשר ו/או שולם מס בגינו ו/או שזה לא הברחת נכסים וכו וכו' והכי חשוב: כסת"ח בכתב.
 
רוצים לוודא שהכסף כשר ו/או שולם מס בגינו ו/או שזה לא הברחת נכסים וכו וכו' והכי חשוב: כסת"ח בכתב
הכסף הועבר לחשבון של ההורים, ולכן אין עניין של מס. מעבר לזה החוזה בינו ובין ההורים לא תורם דבר. כל ה"וידויים" שציינת הם על מקור הכסף, ודווקא על זה לא דרשו הוכחות, והחוזה לא מספק עבורם כסת"ח.
 
הכסף נכנס מבית השקעות ישראלי.

ונכון, לפי החוק הישראלי כל אחד רשאי לעשות (כמעט) כל מה שהוא רוצה עם הכסף שלו. אלא שלפי החוק הישראלי (וספציפית סעיף 2 לחוק הבנקאות (שירות ללקוח), תשמ"א-1981) הבנק רשאי במקרים מסוימים שלא לתת שירות ללקוח. יותר נכון הסעיף קובע "לא יסרב תאגיד בנקאי סירוב בלתי סביר לתת שירותים [לפתיחת חשבון עו"ש וניהולו]...". המונח "סירוב בלתי סביר" לא מוגדר בחוק אבל יש מספיק פסיקה כדי להבין מהם גבולות שיקול הדעת של הבנק. בנוסף, לגבי איסור הלבנת הון, יש הנחיות ספציפיות של הפיקוח על הבנקים, מתי סירוב של הבנק ייחשב לסביר.

ויש גם הגיון בדרישה עקרונית של הבנק לבקש במקרים מסוימים אישור חתימות ע"י עורך דין. אם לדוגמה נכנס לך סכום חריג לחשבון, הבנק שואל למקור הכספים, ואתה אומר שמדובר בהלוואה שקיבלת מאדם בשם יוסי כהן, וגם מציג הסכם. מבחינת הבנק הוא לא יודע מי זה יוסי כהן והאם הוא בכלל קיים, והאם לא אתה הוא זה שחתם בשמך ובשם אותו יוסי כהן. לכן הבנק רוצה שתביא "אישור" מעורך דין שמאמת את זהות החותמים. כלומר העו"ד לא יכול כמובן להעיד או לאשר דבר לגבי נכונות ההסכם, אבל הוא כן יכול לאשר שראה את החותמים על המסמך ואימת את הזהות שלהם מול תעודות זהות שהוצגו לו.

במקרה שלי, הורים שלי ואני לקוחות של אותו בנק (סניפים שונים) ואני גם מיופה כח בחשבון שלהם. גם דיברתי עם מנהל הסניף שלי והוא יודע שאני זה אני. כך שבשום שלב לא הייתה כאן שאלה של זיהוי או חותם פיקטיבי. החמור הוא שלא הפקיד וגם לא מנהל הסניף, לא מבינים את רציונאל הדרישות ועובדים לפי איזשהו צ'קליסט שהועבר אליהם מהמטה. ואם הבנק היה מסרב לבצע את הפעולה, היה ללא ספק מדובר בסירוב בלתי סביר לתת שירות.
 
בכל מקרה, אחרי שהסאגה הזאת תסתיים בשלום, אגיש תלונה נגד הבנק למפקח על הבנקים וגם לוועדת בנקאות בלשכת עו"ד.
מעניין יהיה לראות מה תהיה עמדת הבנק.
 
החמור הוא שלא הפקיד וגם לא מנהל הסניף, לא מבינים את רציונאל הדרישות ועובדים לפי איזשהו צ'קליסט שהועבר אליהם מהמטה
לצערי זה נכון ביותר מידי מקומות. לא רק בבנקים.
בארץ זה עוד יחסית סביר (לרוב הפקידים, ובטח שלרוב המנהלים, יש לפחות יכולת כלשהי של חשיבה עצמית), בארה"ב זה כמו לדבר לרובוט - יש צקליסט וצריך לעבור עליו. זה לא משנה אם הדברים שם רלונטיים או לא וממש לא משנה מה הרציונל מאחורי הצקליסט הזה.
 
  • אהבתי
Reactions: YPV
תודה, ראיתי עכשיו באתר בנק ישראל
 
מעניין, יש לי הרגשה שאם ההורים שלך היו נותנים לך כסף זה היה עובר בלי שאלות, הרי הורים נותנים כסף לצאצאים כל הזמן, גם בסכומים גבוהים. רק בגלל שזה הפוך זה נחשב מוזר ויוצר חקירות.
 
עם כל סיפורי הזוועות שלכם עם הבנק, נזכרתי שלפני לא מעט שנים (כשהיינו בני כמעט 30), רכשנו שטח אדמה בהרחבה של מושב באזור בית שמש.
כשבאנו להעביר את הכסף (שחסכנו בעמל רב והמתין בעו"ש במיוחד למטרה זו) ולשלם למינהל מקרקעי ישראל על הקרקע, הייתה לנו סאגה שבגללה כמעט הפסדנו את העסקה והיינו קרובים גם להתבע על הפרת חוזה.
בהתחלה הבנק לא אישר את העברת הכספים מכיוון (--תחזיקו חזק--) שמדובר בסכום גדול ודרש אישור ההורים שלנו בחתימת עו"ד.
כשהסברנו שאנחנו בני כמעט 30, נשואים עם ילדים משלנו, הם דרשו אישור מהמדינה שהמושב לא נמצא בשטחים (ממתי בית שמש בשטחים??)
למזלנו, היה לנו חוזה ביד, כולל נספח פרצלציה שהראה שהשטחים אמנם נמצאים במטווחי קסאם משם, אבל יותר קרוב יהיה להם להשליך את הטיל על אשקלון או אשדוד או אפילו על עיר קטנה בשם פתח-תקווה.
לקח לנו כמעט שבועיים לשכנע את הבנק עם מליון אישורים ואסמכתאות להוציא את הצ'ק הבנקאי (לא הסכימו לבצע העברה) ועוד שבוע נוסף עד שהצ'ק שהם הוציאו יאושר והכסף הועבר. הכסף הגיע למדינה יומיים אחרי המועד החוקי האחרון לתשלום ולמזלנו לא שילמנו קנס.

שבוע אחרי זה עברנו לבנק אחר עם כל שאר החסכונות. אחרי שנה וחצי, החלטנו שאנחנו לא רוצים לגור שם בגלל כל מיני סיבות (בדיוק סיימנו הליך אישורים אדריכליים) ומכרנו את השטח. בבנק החדש, העברת הכסף הייתה פשוטה. צילום חוזה והכסף היה בחשבון אחרי יום.
 
נראה שתלונות מצטברות כן מצליחות להזיז משהו, גם אם מוגבל :
".. בפועל קציני ציות רבים סירבו לאשר פתיחת חשבונות, העברות כספים או מימוש עסקאות לאחר שלא ידעו לפרש האם התרחשה התנהלות מיסויית תקינה או לא. כעת מבהירים רשות המסים והפיקוח על הבנקים כי הבנקים יוכלו להסתמך על הצהרות חתומות של הלקוחות [ העיסקיים ] כאסמכתה לפתיחת חשבון ולביצוע פעולות שונות לצורך ניהול סיכוני ציות מול רשות המסים. "
https://www.calcalist.co.il/money/articles/0,7340,L-3745969,00.html
 
זו היתה ההוראה המקורית בחוק להלבנת הון, אבל הבנקים "הגדילו ראש".
הבנק ראשי לבקש הצהרה על מקור הכספים, הלקוח אפילו יכול לסרב והבנק ראשי להעביר את המידע לרשות המיסים במידה וחושב שיש פה סיכון סביר להלבנת הון.
בפועל מה שקורה כאן שיש אובדן מלא של פרטיות הלקוחות. אני צריך לחלוק עם פקיד כלשהו, שאחר כך גם יכול למכור את המידע לגורם אחר, כל צעד בחיי?
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
Sp0 קרן סל לחלק הסולידי בתיק שתענה על כמה דרישות מצטברות שוק ההון 11
A דרישות לא חוקיות מבנק לפתיחת חשבון ועד בית אוף טופיק 18
A יזם נדל"ן דרישות התפתחות אישית 3
ע דרישות הון מינימליות למסחר ב-IB שוק ההון 6
Z מדד הבנקים ומניות בנקים בישראל, לאן זה הולך ? שוק ההון 7
D דירוג בנקים לפי סיכון צרכנות פיננסית 2
ב הטבות בנק ישראל/בנקים אחרים ללוקחי משכנתא נדל"ן 0
SolidBixby עמלות בנקים לעסקים צרכנות פיננסית 0
Y מה דעתכם-אגח חברות ממשלתיות/בנקים-אטרקטיבי? שוק ההון 18
H איסור אחזקת ני"ע לתושב מס בארה"ב בבתי השקעות/בנקים בארץ - לאיפה ואיך מעבירים תיק השקעות עם ני"ע ישראליים? שוק ההון 42
G סיכום פקדונות בנקים שוק ההון 5
ע האם בנקים מקבלים העברות ביואנים או בדולר הונקונגי? פוסטים מאיכות נמוכה 3
K בנקים בישראל שתומכים באימות דו שלבי שלא מבוסס על SMS צרכנות פיננסית 5
S מרווחים שונים בין אג"ח בנקים וממשלתיות - צמוד מול לא צמוד שוק ההון 1
S עמלות בנקים בדרך בהעברת SWIFT - אחוזים או FIXED? שוק ההון 6
M האם יש הבדל בסיכון מנפיק בין אגח בנקים לבין פקדונות בבנקים (או קרן כספית שמחזיקה פקדונות ג'מבו בבנקים)? שוק ההון 2
grimble grumble התנהלות עם שני כרטיסי אשראי בנקאיים בשני בנקים שונים צרכנות פיננסית 12
M בנקים וגישה מחול פוסטים מאיכות נמוכה 9
ק סקר שוק בנקים ופתיחת חשבון בנק - מרחוק צרכנות פיננסית 7
freakazoid התייעצות לגבי קרן סל בנקים ישראל\ארה"ב לקראת עליית המדד שוק ההון 1
Y שאלה לגבי פיצול של העברת משכורת לטובת הטבות בשני בנקים שונים צרכנות פיננסית 22
מ אשמח להסבר - דוח על שינוי בשם קרן ובמדיניות ההשקעות ת"א בנקים 5 שוק ההון 2
Y עמלת העברת תיק ניירות ערך בין 2 בנקים ישראלים צרכנות פיננסית 3
Y סקירה והשוואה של מדדי תא בנקים שוק ההון 5
T למה בנקים לא רוצים לתת הלוואות לדיור? נדל"ן 29
מומו הברווז סיוע בהבנת דף אג"ח ורכישה ישירה של אגח בנקים שוק ההון 6
V אבטחה באתרי בנקים, ביתי השקעות וכדומה בישראל אוף טופיק 36
Y אג"ח בנקים וביטוח שוק ההון 1
סשה תעודות סל בנקים חו"ל שוק ההון 2
B קרנות פיננסים/בנקים שוק ההון 4
4 מסחר מניות בבורסות אירופה - בתי השקעות/בנקים צרכנות פיננסית 4
E מהלכי הגנה מפני פשיטות רגל של בנקים/חברות השקעה בסביבת משבר כלכלי גדול שוק ההון 11
G מכירים תעודה שעוקבת אחרי מניות בנקים בארה"ב? שוק ההון 2
F האם בנקים בישראל מחוייבים לנפק אישורים באנגלית? צרכנות פיננסית 9
ש השקעה באגח בנקים וביטוח שוק ההון 5
V איך בנקים פרטיים מייצרים כסף יש מאין? צרכנות פיננסית 30
T דעת הפורום לגבי השקעה במניות/קרנות בנקים? שוק ההון 3
M בנקים vs בתי השקעות - מי יותר בטוח שוק ההון 1
Y השוואת עמלות ותנאים בין בנקים שוק ההון 29
ג קרנות סל על מדדי בנקים ארופאים שוק ההון 10
Y אג"ח דולרי מגובה בפקדונות בנקים - מה דעתכם? שוק ההון 7
hommie סבב בנקים לפני לקיחת משכנתא אוף טופיק 7
P יש בנקים עם הפקדת צ'קים דרך האתר? צרכנות פיננסית 53
tpr ריכוז הטבות (בנקים, כרטיסי אשראי וכו') צרכנות פיננסית 60
ר עמלות בנקים צרכנות פיננסית 1
זריקת תבונה כלי חיסכון של בנקים - שוק ההון 21
D התלבטות בפתיחת חשבון בנק בין שני בנקים צרכנות פיננסית 9
A בנקים זרים וסיכון חדלות פירעון שוק ההון 8
M איזה בנקים מאפשרים העברת זה"ב באינטרנט? הבנק שלי רוצה פקס ובא לי להתקדם למאה ה 21 צרכנות פיננסית 157
פ השוואת עמלות בנקים צרכנות פיננסית 22

נושאים דומים

Back
למעלה