• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

שתי כתבות מאד מטרידות בנושא הפנסיה

גרהם

משתמש בכיר
הצטרף ב
6/3/15
הודעות
20,272
דירוג
27,191
http://www.themarker.com/markets/ifrs/1.2630772
הסכומים שמופיעים בדו"ח הפנסיה שלנו הם וירטואליים. לפי הכתבה, שאת הבסיס העובדתי לה הכרתי וגם את כותב אני מכיר כאדם רציני, סכומי כסף עצומים של החוסכים היום משמשים לתשלום הקצבאות של הפורשים. אם המצב יימשך במשך עשרות השנים הקרובות, בני ה40 של היום יישארו עם פנסיה זעומה (שלא לדבר על צעירים יותר).
ובצד השני של העיר, בעולם אחר -
http://www.themarker.com/news/1.2631094
באמת הגיע הזמן לפגוע בהטבות המס של ה"עשירים" שמרוויחים 20 אלף ש"ח בחודש. אני מקווה שלפחות ישלבו במהלך הזה הקלות לגבי ה-IRA. אם ממילא לא נותנים לי הטבות מס, ואם לפי הסכם העבודה אני לא יכול לקבל את הכסף לתלוש, שלפחות יתנו לי לנתב אותו לתוכנית כרצוני ולא יכפו עלי את קרנות הפנסיה / קופ"ג החמדניות והלא ריווחיות.
 
כלומר - אם לא נותנים לי אז שיקחו גם מהם?
אולי במקום זה - תנסה להגיע לשלב שיקחו גם ממך?

19,000 שח בחודש זה עשיר? אתה זוכר שמדברים על ברוטו.
בכל מקרה, זה לא שלא יפרישו לו... הוא פשוט לא יהנה מהקיזוז מס.

היום מפרישים לי 3,000 שח בחודש לפנסיה, ומקזזים לי 30~35 אחוז ממס ההכנסה.
אז יפרישו לי 3,000 שח בחודש לפנסיה ויקזזו 30~35 אחוז על 2500 שח ממס ההכנסה.

ואני מצטער, אבל כל עוד הוא לא נוגע בפנסיות התקציביות שלו ושל חבריו הח"כים זה יותר מתאים ל-מחאת הערק -

נטפל "בפצצה" של פנסיות של העשירים (דרך אגב, אני עוד לא עשיר - תודה לאל), במקום לטפל בפנסיות התקציביות.
בעצם, אני מתחיל להשמע כמוך - אין לי פנסיה תקציבית - אז תפגעו בשלהם.
 
נערך לאחרונה ב:
@c881 צר לי, אבל הבנת הפוך ממה שכתבתי. חשבתי שהמרכאות ל"עשירים" מובנות, אבל כנראה טעיתי.
כפי שכתבתי, מאחר שהכתבה כן מתייחסת אלי, אני מקווה שבמקביל לשלילת הטבות המס, יקלו על הפניית החסכון לאפיקים שונים. אם שוללים ממני הקלות מס, אין סיבה שימשיכו להקשות בעניין הפניית כספי החסכון הפנסיוני לאפיקים בהם אני מעוניין, ולא חברות הביטוח.
 
סליחה, פספסתי את ה-גרשיים.
למה נראה לך שתקבל גזר במקביל למקל?
פה השיטה היא "נתנו לך גזר פעם... היום מגיע המקל".
 
@c881, לא כ"כ ברור מה ניסית לומר...נראה לי שלא הבנת את הנימה הצינית של גרהם. למיטב הבנתי שניכם מסכימים.
@גרהם, רק עכשיו הבנת שהפנסיה היא תרגיל פירמידה ענק שמבוסס על מצטרפים חדשים? אני לא חושב שיש כאן חידוש גדול...

עריכה: אני רואה שכולם מבינים אחד את השני עכשיו. יופי
 
אם אין הטבות מס, אז נשלל התמריץ העיקרי לחסכון לטווח ארוך (מלבד לקוראי הסולידית שכמובן מודעים היטב לחשיבותו). אם יגידו לאנשים שהחסכון הוא מהנטו, והוא מחוייב בקנסות כבדים לחברות הביטוח בדמות דמי הניהול, אז הם פשוט לא יחסכו, ולפי הכתבה לאוצר יש אינטרס שימשיכו לחסוך.
בקשר לפירמידה, קרנות הפנסיה החדשות אמורות להיות מאוזנות ברמה האישית, בניגוד לקופות הישנות. הכסף שלי רשום על שמי ואני יכול למשוך את כולו בכפוף להוראות הדין (מס כבד טרום פרישה, סכום הוני שמעל הקצבה המינימלית לאחריה). הבעיה היא שנותנים היום לפורשים הרבה יותר ממה שהם חסכו.
אגב, הכתבות האלו מאד מחזקות על התוכנית שלי, עליה כתבתי כאן בעבר, להעביר לפחות חלק מכספי הפנסיה (כספי הפיצויים) לקופ"ג. שם אין מקדם המרה, ריבית משוערת וערבות הדדית כפויה.
 
ברור שהכסף שלי בקופ"ג, אם כולם שם (בפנסיה) תהיה במקום אחר.
זה יילך ויהיה יותר ויותר גרוע כי הממשלה רואה בפנסיה כדרך לאזן את הבנקים ולגדר אותם מפני קריסה כתוצאה מעליית ריבית.
ניתן להסתכל על מדינות אחרות (ארגנטינה) כדי להבין מה קורה לכספי פנסיה בזמן משבר כלכלי.
http://www.economist.com/node/12685478
 
באמת הגיע הזמן לפגוע בהטבות המס של ה"עשירים" שמרוויחים 20 אלף ש"ח בחודש. אני מקווה שלפחות ישלבו במהלך הזה הקלות לגבי ה-IRA. אם ממילא לא נותנים לי הטבות מס, ואם לפי הסכם העבודה אני לא יכול לקבל את הכסף לתלוש, שלפחות יתנו לי לנתב אותו לתוכנית כרצוני ולא יכפו עלי את קרנות הפנסיה / קופ"ג החמדניות והלא ריווחיות.
כחלון יוצא כאן פופוליסט עלוב שהטעה את בוחריו.
מה כבר ביקשנו ? להקטין את הממשלה , לחסוך במיסים לכל השכבות ולהוציא קרקעות לבנייה. זה אפשרי וזה ירים את המשק.

במקום זה הוא מציע לנו להעלות מיסים ל "עשירים" (ממש- 20 ברוטו זה עשיר גדול).
לבטל פטור קרנות השתלמות -(החסכון הפטור האפקטיבי היחיד של מעמד הביניים)
ולזרוק מיסי נדלן נוספים למדורה - בלי לגעת בצד ההיצע.

דרך אגב, לקרוא כתבה בלי הטוקבקים זה כמו לא לקרוא בכלל :)
 
נערך לאחרונה ב:
אני לא מופתע מזה, הייתה לי תחושה שזה יקרה.
אני כל כך שמח שהעברתי את קרן הפנסיה שלי לקופת גמל מחקה מדד, השלב הבא הוא להעביר את הנכסים לחו"ל (כי אם הופכים את הפנסיה והחסכונות שלי לכסת"ח של טעויות הממשלה, אין שום סיבה לתת להם את זה ללא מאבק).

אני תוהה לפעמים האם המטרה שלהם היא פשוט ליצור קיטוב מעמדי בארץ ועל ידי כך לשמר את השלטון האידיוטי שלהם, ולכן הם נאבקים בכל מי שיכול להתנגד להם ?
 
@זאב לא חושב שיהיה קל כל כך להתחמק מהרצון של המדינה למסות אותנו בדרכים כאלה ואחרות.
אז במקרה של קופת גמל בינתיים וויתרת על ההטבה של אגח מיועדות ודמי ניהול קצת נמוכים יותר תמורת יותר שליטה על ההשקעות והימנעות מתשלום עלות איזון אקטוארי. אבל בסוף הדרך - קרן הגמל (נכון להיום) עדיין תצטרך לעבור דרך הפנסיה וחישוב המקדם כדי שתוכל להוציא את הכסף (בין אם כקצבה ובין אם כהיוון). החלופה האחרת היא 35% מס ורחוקה מלהיות משתלמת.
 
@Yevgeny אתה מדבר על 30-40 שנים קדימה, עד אז החוקים יתחלפו עוד לפחות עשרה פעמים.
יותר חשובה לי השליטה על ההשקעות ובפרט ההמנעות מהשקעה בישראל והמנעות מהשקעה במשכנתאות שעל כך שוקדים במשרד האוצר. לדעתי, זה סיכון גבוה מדי לתת להם לנהל את התיק כי לא טובת החוסכים לנגד עיניהם.
 
@Yevgeny ניסיתי להסביר לך את זה בפעם הקודמת שדיברנו על זה, אני לא בונה על הפנסיה שלי (אם אני אקבל משהו זה יהיה נחמד, אבל אני לא בונה על זה).
המטרה שלי היא צמצום הפגיעה האפשרית. אני בן 29 ועד שאני אצא לפנסיה יש לי עוד 31 שנים (בינתיים) ויכולים לחוקק עוד מלא חוקים עד אז, אני מעדיף לשלוט כמה שאפשר בפנסיה שלי (פלוס אני מתנגד עקרונית לשימוש כספי הפנסיה שלי בתור תספורת לטייקונים).
אז כן אני מודע לעל מה ויתרתי, אבל אני חושב שהיתרונות בכך עולות על החסרונות.
בנוסף על כך אני לא משוכנע שאני אצא לפנסיה בארץ, יכול להיות שאני אפרוש בחו"ל ואקח את רק ה 65% מהפנסיה שלי. הרי אם הממשלה מסיתה כנגדי ונגד אנשים דומים לי, אני באמת מקבל את התחושה שאולי אני צריך לעזוב ולהשאיר את המדינה לפנאטים שרוצים אותה.
 
אני תוהה לפעמים האם המטרה שלהם היא פשוט ליצור קיטוב מעמדי בארץ ועל ידי כך לשמר את השלטון האידיוטי שלהם, ולכן הם נאבקים בכל מי שיכול להתנגד להם ?
המטרה היא למנוע ממעמד הביניים לטפס למעלה ולהתחרות בעשירים.
האמצעי - חברי כנסת פופוליסטים שמטילים מגבלות על מעמד הביניים באמתלה של "הגנה" על העניים.
 
הטבת המס של הפנסיה ע"פ הכתבה השנייה מגמדת את כל שאר הטבות המס. עבור רוב האנשים, החלק העיקרי של ההטבה הוא הטבת מס הכנסה והאג"ח המיועדות. העשירון העליון פותח פער בהטבת רווח הון וייתכן ויש טעם לקבוע לה תקרה מסויימת כמו לשאר ההטבות.
מצד שני, לקחת מס על הרווחים יפחית את מס ההכנסה שישולם על הפנסיה.

וכמובן שהרעיון של להשתמש בכספי פנסיה שאנשים הפקידו למען מטרות אחרות הוא מדאיג ולא ראוי. מילא שהכסף הזה יחולק על פני עשרות רבות של שנים ולא באמת יישא את התשואה הרצויה, אבל גם לגנוב אותו לגמרי?
 
וכמובן שהרעיון של להשתמש בכספי פנסיה שאנשים הפקידו למען מטרות אחרות הוא מדאיג ולא ראוי. מילא שהכסף הזה יחולק על פני עשרות רבות של שנים ולא באמת יישא את התשואה הרצויה, אבל גם לגנוב אותו לגמרי?
יש תקדים עוד יותר מדאיג...קפריסין 2013.
המדינה פשוט החליטה שכל מי שיש לו יותר ממאה אלף יורו בבנק חייב לשלם 10% מס עבור הכסף ובתמורה יקבל מניות של הבנק (שלא שוות כלום-זה בנק שהמדינה מנסה להציל).
http://www.nytimes.com/2015/03/17/b...om-banking-crisis-deep-scars-remain.html?_r=0

אבל למה להתסכל רחוק? חיפוש קצר על איגוח משכנתאות וזו התשובה המוחצת ללמה לא להשקיע בקרן פנסיה.
 
נכון. מאוד.

אין חבר נאמן כמו כסף מזומן*

(*שמושקע ברובו באופן מגוון באפיקים שונים, ורצוי ביותר ממוסד פיננסי אחד החל מסכום מסוים, ואפילו רצוי ביותר ממדינה אחת)
 
בחלוף השנים הצלחתי לפתח מעין אדישות טוטאלית למוצר הנחות הזה ולהיסטריה האמסטרדמסקית סביבו.

במונחים מעשיים, קרן פנסיה, כמו שאר קופות הגמל (למעט קרן השתלמות), היא לכל היותר בונוס שמקבלים בגיל מופלג. בעיני, היחס אליה צריך להישמר בקונטקסט של nice to have ותו לא.

הפנסיה האמיתית ממנה מתקיים אדם השואף לעצמאות כלכלית לפני גיל 67 הוא סכום הכסף שבחר לחסוך ולהשקיע בשוטף. גובה הסכום הזה תלוי באופן ישיר במידת היעילות בה אותו אדם חי. ככל שחייו יעילים יותר, כך הסכום נמוך יותר, וחשיבותם של החסכונות הפנסיוניים יורדת.

לפעמים אני מרגישה שרק אני רואה את זה. אולי אני צריכה להיזכר איך אנשים שחוסכים רק 10% בחודש ומבזבזים את היתר על "רמת חיים" רואים את העולם.
 
"גנבו אותי, עשקו אותי, רימו אותי." - לא הייתי מאמין שהגישה הזו תכה שורש גם בקוראי הסולידית העשויים ללא חת!

בואו נעשה סדר קצת בכתבות ובאמירות שהיו פה:

1. לגבי הכתבה הראשונה. מבחינה חשבונאית הכותב צודק לחלוטין. אסור להניח ריבית ראלית 4% לקצבאות הפנסיה קדימה. אבל, האם בפועל לא תהיה ריבית ראלית של 4% ? ההסטוריה מראה לנו שזה כן יקרה בפועל. כלומר, ישנה דרישה מוצדקת בהחלט של הכותב לשמרנות חשבונאית, אך בפועל, רוב הסיכויים שהיא לא תידרש.

2. לגבי הכתבה השניה. ראוי בהחלט להגביל את הטבת המס לבעלי משכורות גבוהות מ 20K. גם יחס תחלופה של 50% לבעלי משכורות גבוהות הוא סביר בהחלט בקרן פנסיה בעלת הטבות. אם רוצים יותר שיחסכו באופן עצמאי (הנה קבלתם מה שרציתם).

3. לגבי השקעה לבד כדי לא להשקיע "בתספורות לטייקונים", ובכן, גם אם אתה משקיע בקרן אגח עולמית או קרן מניות כלל עולמית, אתה משקיע בתספורות לטייקונים כלשהם, היכן שהוא. אתה פשוט לא רואה את זה. אין תשואה עודפת בלי סיכון עודף.

4. לגבי פנסיות תקציביות, חוץ מהאנומליות שהם אנשי הקבע וח"כים\שופטים\דיינים, הן נמוכות למדי ומפצות על משכורות לא תחרותיות בסקטור הציבורי במשך עשרות שנים. תשאלו מורה או פקיד מס הכנסה שיצאו לפנסיה כמה הם מקבלים. התשובה תדהים אותכם. כולם צריכים להיות חסידי הסולידית מבחינת רמת צריכה.

5. לגבי החבאת כסף בחו"ל - בהנחה שמדובר בהשקעה לטווח של עשרות שנים, ממש לא שווה. העולם הוא כפר גלובלי. תשאלו אזרחי ארה"ב מה קורה עם חשבונות שלהם בארץ. זה יקרה גם לחשבונות של ישראלים. האח הגדול שולט. האופציה היחידה היא זהב פיזי מוחבא היכן שהוא.

6. ואחרון אחרון חביב, תשאלו כל מי שחסך לפנסיה ויצא לפנסיה האם הוא מרגיש שעשקו אותו? רוב הסיכויים שהתשובה היא לא. בפועל הזקנים עושקים את הצעירים , ועד עכשיו (בזכות גידול האוכלוסיה והמשק) זה עבד. כלומר, אם אתם מניחים שהמשק ימשיך לצמוח ב 40 שנים הבאות כמו בקודמות, כדאי לכם להיות על הרכבת הזאת כולל הטבות המס. הנזקים העיקריים שעליהם בוכים האמסטרדמסקים למיניהם הם דחיית גיל הפנסיה עקב עליית תוחלת החיים, וירידת הריבית העולמית, ושניהם הם גורמים חיצונים שמשפיעים גם על חסכון פרטי. ולא קשורים ישירות לחסכון הפנסיוני עצמו. השאר זה פופוליזם טהור ("טייקונים")
 
נערך לאחרונה ב:
העשירון העליון פותח פער בהטבת רווח הון וייתכן ויש טעם לקבוע לה תקרה מסויימת כמו לשאר ההטבות.
מצד שני, לקחת מס על הרווחים יפחית את מס ההכנסה שישולם על הפנסיה.
יש הגבלה כבר כיום של 4 פעמים המשכורת הממוצעת.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
D מיסוי בהשכרת שתי דירות, ומגורים בשכירות בדירה אחרת מיסים 1
מ התלבטות בין שתי הצעות לדמי ניהול בפנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
א שתי שאלות בסיסיות לקראת פתיחת חשבון בניירות ערך שוק ההון 5
B התלבטות בין שתי חלופות השקעה נדל"ן 6
סול שתי דירות במקום אחת נדל"ן 4
ס שתי קרנות סל זהות בביצועים, אך שונות במחיר, עמלות וגודל. מה הייתם קונים? שוק ההון 8
A הבדלים בתשואה בין שתי קרנות העוקבות אחר אותו מדד שוק ההון 11
י מה גורם להבדל בין שתי קרנות זהות שנסחרות באותו המטבע? שוק ההון 7
ל שתי שאלות על אג"ח וקניה בדולר שוק ההון 1
O השוואה בין אלטרנטיבות - קניית דירה אחת או שתי דירות (הון התחלתי זהה) נדל"ן 2
A השוואה בין שתי אלטרנטיבות השקעה נדל"ן 4
I חישוב החזר מס לשכיר במעבר בין שתי עבודות מיסים 4
J שתי שאלות על משכנתא: (1) משכון נכס קיים לטובת סגירת משכנתא אחרת (2) ריהוט וגמר נדל"ן 8
M שתי שאלות על קרנות מחקות שוק ההון 1
L שתי שאלות קצרות על מערכות מסחר וקרנות נאמנות מחקות בארצות הברית. שוק ההון 4
Z האם לעקור שתי שיניים שבורות שלא כואבות? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 25
R פתיחת שתי קרנות השתלמות - שכיר ועצמאי שוק ההון 15
ע שתי שאלות ברשותכם נדל"ן 4
O כמה דומות ההחזקות של שתי קרנות שוק ההון 3
J ניכוי מס הכנסה עם שתי משרות במקביל מיסים 1
נ שאלה טכנית - אפשר לתת שתי פקודות לימיט בכיוונים שונים? שוק ההון 2
A שתי שאלות של מתחיל שוק ההון 0
M קניית דירה בבניין ש"כלוא" בין שתי אתרי תמ"א נדל"ן 3
D האם יש יתרון בהחזקת שתי קרנות פנסיה? צרכנות פיננסית 7
הק995 שתי דעות מנוגדות עם השלכות עצומות. מה דעתכם? שוק ההון 18
J שתי הצעות משכנתא לבדיקה נדל"ן 10
D משפחה צעירה - שאלת רכישת שתי דירות נדל"ן 25
ג שוב שתי שאלות למתחיל... שוק ההון 10
D שני מעסיקים - שתי קרנות פנסיה? צרכנות פיננסית 24
מ בחינת שתי אופציות להשקעה נדל"ן 3
S Fidelity משיקה שתי קרנות מחקות באפס דמי ניהול שוק ההון 3
S שתי שאלות של מתחילים - קופ"ג להשקעה וקרן השתלמות צרכנות פיננסית 2
לא חשוב שמות שתי עבודות מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 22
לא חשוב שמות שתי שאלות קיומיות בנוגע לפנסיה אוף טופיק 2
T שילוב של שתי שיטות השקעה שוק ההון 89
G שתי שאלות בנוגע לקופות גמל להשקעה שוק ההון 5
KoTz מתלבט בין שתי קרנות מחקות STOXX EUROPE 600 שוק ההון 8
L שתי שאלות - קרן מגודרת מטח והשקעה לטווח קצר שוק ההון 8
מ קופת גמל לשכירים - שתי שאלות כלליות צרכנות פיננסית 5
ש שתי נקודות שוק ההון 4
oz1987 סדרת כתבות על דור ה-Y מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 308
N כתבות מלאות בטעויות בנושא הפנסיה צרכנות פיננסית 52
oz1987 סדרת כתבות בערוץ 10 - "החוב הלאומי" מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 28
הסולידית שימו לב - ציטוט כתבות ממקורות חיצוניים אוף טופיק 0
B מסתבר שאפילו בטמקא יש כתבות שמעודדים סוכנות אוף טופיק 0
R כתבות בנוגע למצב הבורסה שוק ההון 20
stamEhad אג"ח ממשלתי של ישראל מול ארה"ב - פער גדול מאד בתשואות היסטוריות (לטובת ישראל), מנסה להבין מדוע שוק ההון 15
מ פתיחת עוסק פטור להכנסה שנתית נמוכה מאד צרכנות פיננסית 7
ס שני אג"ח ממשלתיות דומות, אבל בתשואות מאד שונות. מדוע? שוק ההון 1
adamshalev אג״ח ארוך מאד מאד שוק ההון 59

נושאים דומים

Back
למעלה