• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

עזרה בחישוב תשואה של אג"ח

  • פותח הנושא פותח הנושא סער93
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

סער93

משתמש רשום
הצטרף ב
28/4/15
הודעות
2
דירוג
1
בפוסט הזה: http://www.hasolidit.com/%D7%9E%D7%94-%D7%99%D7%A7%D7%A8%D7%94-%D7%9C%D7%90%D7%92%D7%97-%D7%94%D7%9E%D7%9E%D7%A9%D7%9C%D7%AA%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%9B%D7%A9%D7%AA%D7%A7%D7%A8%D7%95%D7%A1-%D7%94%D7%91%D7%95%D7%A2%D7%94
הסולידת נתנה את הדוגמא הזאת:
"לדוגמה: אג"ח ממשלתי ל-5 שנים (ממשל שקלית 0118) נסחרת היום במחיר של כ-109.9 אגורות לאיגרת. כשיגיע תאריך פידיון האיגרת ב-31 בינואר 2018, מחזיקי האיגרת יקבלו חזרה את הקרן בערך נקוב של 100 אגורות לאיגרת.

על פניו, כל מי שקונה את האג"ח הנ"ל היום יספוג הפסד ודאי של 10.1%.

יחד עם זאת, כאשר האיגרת הזו הונפקה, הריבית במשק הייתה גבוהה יותר. הקופון (הריבית הנקובה) של האיגרת הוא 4%, כלומר, כל אדם שמחזיק באיגרת הזו יקבל תשלום ריבית שנתי בגובה 4 אג' על כל איגרת שהוא מחזיק, וזאת עד לתאריך הפידיון האמור.

נותרו 4.3 שנים עד לתאריך הפידיון, ולכן הריבית מצטברת ל-(4*4.3)= 17.2 אג'. את הסכום הזה נוסיף לערך הנקוב (100 אג'). כעת ניתן לומר שאדם שיקנה את האג"ח הזה היום יכול לצפות לקבל 117.2 אג' על כל איגרת שיקנה ב-109.9 אג', כלומר, הוא יפיק תשואה של 7.3 אג' לאיגרת. התשואה לפידיון ברוטו אפוא עומדת על 2.24% לשנה."

הבנתי הכל חוץ מאיך הגיעו ל - 2.24% לשנה.
החישוב שלי הוא כזה: 7.3/109.9 = 6.64%
6.64% חלקי 4 או חלקי 4.3 לא נותן לי 2.24%.
מה הטעות שלי?
חוץ מזה לא צריך להכפיל את תשלומי הריבית ב- 0.85 כיד להוריד מהם את 15% המס?
תודה.
 
קראתי את החישוב שלך פעמיים ונראה לי שאתה צודק, הטעות אצל דורין לדעתי.
 
החישוב של תשואה לפדיון ברוטו - מניחה שאת תזרים הקופונים משקיעים בחזרה באגרת לאורך כל חייה עד הפדיון (וגם הם מספקים תשואה), ומניחים שאין שום מיסוי.
החישוב של תשואה לפדיון נטו - כנ״ל, אבל מוסיפים את ההתחשבות במיסוי הן על הקופונים והן על הקרן בסוף.

החישובים הללו לא מאוד טריוויאליים, ולכן זה נתונים שעדיף למצוא באתר הבורסה או באתרים פיננסיים שונים.
 
הבנתי הכל חוץ מאיך הגיעו ל - 2.24% לשנה.
החישוב שלי הוא כזה: 7.3/109.9 = 6.64%
6.64% חלקי 4 או חלקי 4.3 לא נותן לי 2.24%.
מה הטעות שלי?
חוץ מזה לא צריך להכפיל את תשלומי הריבית ב- 0.85 כיד להוריד מהם את 15% המס?
תודה.

אני גם ניסיתי רבות להגיע למספר הזה בזמנו, ללא הצלחה.

אם יבגני צודק והתשואה לפדיון כוללת השקעה מחדש של קופונים באגרת (?), החישוב שלך לא נכון כי עשית ממוצע אריתמטי ולא הנדסי - אבל בכל מקרה לא היית מגיע למספר המיועד.
 
לא אינטואטיבי, אך כמו שיבגני אמר. התשואה לפדיון יוצאת מנקודת הנחה שכל קופון הושקע בחזרה לטווח הזמן הנותר באותה ריבית בדיוק.
הרי אם תחשוב על זה, לכסף היום יש ערך על פני כסף מחר. במיוחד בעולם החוב, יש לזמן ערך ואתה מחשב אותו גם בתשואה לפדיון.

איך? יש פונקציה באקסל או אם אתה רוצה לשבור על זה עוד קצת את הראש יש על זה פוסט לא רע בבלוג "התמונה הגדולה":

http://thebigpicture.co.il/blog/bonds2/
 
הבנתי בסוף, 2.24% זאת הריבית שמשווה את סך התקבולים למחיר בשוק, והחזקה של הריבית היא בחלקי שנים.
בקיצור IRR.
 
הבנתי בסוף, 2.24% זאת הריבית שמשווה את סך התקבולים למחיר בשוק, והחזקה של הריבית היא בחלקי שנים.
בקיצור IRR.

שלום סער ,
הכנסתי את הנתונים לטבלת אקסל (בחישוב IRR) לפי הבנתי ועדיין אינני מצליח להגיע לערך תשואת פידיון ברוטו שהסולידית נקבה בו : 2.24%.
תוכל להסביר איך הגעתי לערך המיוחל? ואיך מכניסים חלקי שנה לחישוב?
 
הפונקציה IRR מניחה תזרים במרווחים קבועים. הפונקציה XIRR מאפשרת הוספת תאריכים, והתשואה הינה שנתית.

תודה על תשומת הלב TunaGolem,
עדיין איני מגיע לאותו אחוז שהסולידית הגיעה אליו:
הצבתי באקסל שהאג"ח נקנה ב 109.9 נק' ומאחר ומדובר ב4.3 שנים, הנחתי שהשלושה חודשים הראשונים (1.2016-3.2016)
נותנים ריבית של1% במקום 4%.
ובשאר החודשים 4% ככתוב מעלה.
ביצעתי פונקציה XIRR על שתי העמודות וקיבלתי 1.25% שנתי (במקום 2.24%).
אולי תוכל למצוא את הטעות בהצבת הנתונים באקסל או שמא הנתון שהסולידית סיפקה שגוי?

1.2016 --- 109.9-
4.2016 --- 1
4.2017 --- 4
4.2018 --- 4
4.2019 --- 4
4.2020 --- 4
 
ביצעתי פונקציה XIRR על שתי העמודות וקיבלתי 1.25% שנתי (במקום 2.24%).
אתה צודק, המספרים אינם מסתדרים.
דורין כנראה לקחה את הערך הטמפורלי של התשואה ברוטו. האגרת המדוברת מחלקת קופון שנתי של ארבע אגורות, כך שהתשואה הפנימית ברוטו, בתאריך בו התפרסם הפוסט, היתה 2.234%. כדי לקבל את הערך הזה, יש להכניס לIRR ערך חיובי של 109.9 אג' בשישי באוקטובר 2013, וערך שלילי של 4 אג' בכל 31 בינואר מ2014 עד 2017. בסוף מוסיפים ערך שלילי של 104 אג' ב31 בינואר 2018.
למרות שחישוב זה היה מדויק לגבי האגרת המדוברת, הוא עמד בסתירה עם הנתונים האחרים בפוסט, משום שסך הקופונים מגיע ל20 אג' לאגרת ולא 17.2.
כדי לקבל את התשואה הפנימית ברוטו של אגרת דמויה זו שתוארה בפוסט, חלקתי את הקופון השנתי לשנים עשר קופונים חודשיים של 0.3274 אג'. מXIRR מתקבל שהתשואה הפנימית ברוטו היא 1.58%.

שים לב: ניתן לראות שהמספר שאתה קבלת שגוי מבלי לחזור על החישוב, משום שהוא נמוך מהתשואה הממוצעת לשנה (סך הקופונים מחולק באורך התקופה בשנים, נתון חסר משמעות שמהווה חסם תחתון לIRR כזה).
 
החישוב של תשואה לפדיון ברוטו - מניחה שאת תזרים הקופונים משקיעים בחזרה באגרת לאורך כל חייה עד הפדיון (וגם הם מספקים תשואה), ומניחים שאין שום מיסוי.
החישוב של תשואה לפדיון נטו - כנ״ל, אבל מוסיפים את ההתחשבות במיסוי הן על הקופונים והן על הקרן בסוף.

החישובים הללו לא מאוד טריוויאליים, ולכן זה נתונים שעדיף למצוא באתר הבורסה או באתרים פיננסיים שונים.

@Yevgeny אני מציע לך לקרוא את הפוסט הזה בפורום הדן בדיוק בשאלה של חישובי תשואה לפדיון והטעות הנפוצה בכל ספרי הלימוד והפרסומים בענין השקעת הקופונים בחזרה באג"ח לאורך כל חייה. ההנחה הזו פשוט לא נכונה, מטעה ואין בה צורך לחישוב התשואה לפדיון. מכאן שגם שאר הדברים הנגזרים מהנחה זו אינם נכונים.
 
1.2016 --- 109.9-
4.2016 --- 1
4.2017 --- 4
4.2018 --- 4
4.2019 --- 4
4.2020 --- 4

ב-4.2020 האיגרת אמורה להחזיר את הקופון והקרן, כלומר 104. אם מכניסים את הערך הזה אני חושב שמתקבלת התשואה שדורין כתבה.
 
אם מכניסים את הערך הזה אני חושב שמתקבלת התשואה שדורין כתבה.
אתה טועה. מתקבלת תשואה פנימית ברוטו של 1.57%.
הסברתי בפוסט הקודם איך דורין הגיעה לערך שהציגה.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
[QUOTE="TunaGolem, post: 74897, member: [/QUOTE]

תודה רבה TunaGolem על התשובה המפורטת.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
א עזרה בחישוב עמלה צרכנות פיננסית 7
tomchoook עזרה בחישוב מס על הכנסה משכ״ד נדל"ן 7
ל עזרה בחישוב רווח הון שוק ההון 4
OiNK עזרה בחישוב עמלות המרת מט״ח צרכנות פיננסית 13
L המרת מטבע -עזרה בחישוב - הבנת הרציונל... שוק ההון 1
R עזרה בחישוב כמות שנים עד פרישה שוק ההון 40
I עזרה בחישוב הפקדה עבור סעיף 47 צרכנות פיננסית 20
T עזרה בחישוב הטבות מס בתקופת גמל שוק ההון 3
amidar צריך עזרה בחישוב החזר הלוואה. שוק ההון 6
G עזרה בחישוב מדוייק של דמי ניהול תיאורטיים שוק ההון 24
S בקשת עזרה בחישוב אסטרטגיה (מכירה לפני ה-ex-Date) שוק ההון 67
L עזרה בחישוב שערים - אקסל ולאומי שוק ההון 1
Lamur עזרה בחישוב כדאיות דמי ניהול בפנסיה צרכנות פיננסית 2
ש עזרה בחישוב קניית יחידות מקרן שוק ההון 2
M עזרה במילוי טופס 1322 . תמיד מסתבכת עם זה מיסים 11
Y עזרה בהבנת היקף מס על RSU (כולל ארקין-מוזס) מיסים 16
B עזרה למפתחים: מחפשים דוגמאות למבנה של דוחות תיקי השקעות (ללא פרטים אישיים!) שוק ההון 4
ת עזרה בטופס 867 מיסים 13
א עזרה בלקיחת משכנתא צרכנות פיננסית 4
ד עזרה בדו"ח שנתי למס הכנסה מיסים 1
stamEhad קניית אג״ח ממשלתית או פקדון בנקאי לשנתיים - עזרה לחבר שוק ההון 5
הסולידית בקשת עזרה - סיוע בתיקון השו"ב הפיננסי/אקסולידית שוק ההון 5
ק עוגני משכנתאות- בקשת עזרה להבנה נדל"ן 6
ג חדשה בתחום -עזרה בסיסית יומני מסע אישיים 7
I מתקשה לעשות סדר וליישם - צריך עזרה דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 38
B עזרה באיתור בקשה והתנגדויות שהוגשו לועדה מחוזית לתכנון ובנייה נדל"ן 3
M עזרה במילוי דוח שנתי עם פריסת פדיון ימי חופש מיסים 0
Y נשאלתי האם במניות יש ריבית דריבית - ולא ידעתי איך לענות. עזרה שוק ההון 27
בנגה ניהול תיק השקעות - עזרה להורים שוק ההון 4
J בקשת עזרה: דיווח רטרואקטיבי על הפסדים מ-IBKR מיסים 5
B דרוש עזרה - מעוניין בספרי לימוד כהכנה לבחינות מנהל תיק השקעות שוק ההון 0
shesek עזרה להדיוטות בנוגע לאגרות חוב שוק ההון 5
ח עזרה דחופה עם הבנק!! מיסים 44
ע בבקשה עזרה דחופה נדל"ן 10
T עזרה בהגשת דוח אישי מיסים 1
ז שלום, העברת ניירות ממיטב דש ומ IBKR - לבנק לאומי - עזרה ברוקרים ופלטפורמות מסחר 6
ע תמהיל משכנתא עזרה בבקשה ! נדל"ן 9
א הסולידי (יותר מדי) - עזרה בדרך יומני מסע אישיים 16
א איחוד החשבונות בישראל תחת קורת גג אחת- עזרה. ברוקרים ופלטפורמות מסחר 15
stevexcx עזרה אוף טופיק 1
Lag צומת בקריירה - פיננסים\הסבה להייטק? עזרה (25) התפתחות אישית 25
ת עזרה במציאת תרשים ביצועי עבר של חברות השקעות שוק ההון 2
D עזרה להורים בקניית דירה מיסים 1
G עזרה בהבנת התשואה - מקפת משלימה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
K עזרה בבחירת קרן פנסיה למשרת קבע פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
L חייב עזרה להשלמת טפסים 1322 ו1344 מיסים 0
B עזרה בחישובי מיסוי על אג״ח. שוק ההון 17
D משכנתא - מבקש עזרה נדל"ן 10
M עזרה בפענוח 867 מיסים 3
V חידוש ביטוח רכב, עזרה ומחשבות מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 15

נושאים דומים

Back
למעלה