עדכון נוסף ולא מעודד. שירות הלקוחות של IB מנסה להתנער מאחריותשלחתי להם פנייה בנושא בזו הלשון:
לדעתי אם עוד לקוחות ישראלים יפעילו לחץ, סבירות גדולה יותר שיעשו שינויים בהליך שייוך העברות בסניף סיטי ת"א.
It seems that the ILS transfers via RTGS (ZAHAV) to IB's account on Citibank Tel-Aviv arrive without the full details of the sender. I must mention that I am a member of a group of Israeli IB customers- they report issues with the "for further credit" field, using the Israeli RTGS system
See files of my rejected transfers. IB # and full name are clearly displayed.
כותב לי נציג:
It's possible that information is truncated and didn't appear at IB by the time it arrive
Unfortunately, IB can only go by the details received with the transfer".
Unfortunately, IB can only go by the details received with the transfer".
אני כבר שוקל לעזוב את לאומי ולעבור לבנק אחר שמאפשר העברות זהב אונליין. האם יש כאן לקוח IB שביצע לאחרונה העברות זהב מבנק ישראלי ל IB והם עברו חלק? אם כן, איזה בנק?