• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

הסיפור שלי - מכירות באמזון

  • פותח הנושא AF1k
  • פורסם בתאריך
אני אשמח לשמוע מה הוא המוצר
 
לפני כשנתיים ערכתי מחקר מאוד מעמיק בנושא. הגעתי למספר מסקנות שמנעו ממני להשקיע ולנסות למכור בפועל, בעיקר לאור החשש וההבנה שיש צורך בעקומת למידה יקרה, קשב ופנאי המקשה על התנהלות במקביל לעבודה נוספת ושולי רווח קטנים על כל מוצר לצד סיכון גבוה ותחרות גדולה.

לפני מספר חודשים הסרתי את מרבית החסמים האלו וחברתי למישהו שאני מכיר וסומך עליו אשר כבר חווה מספר הצלחות מוכחות עם מכירות באמזון. אני מספק את הכסף והוא את כל העבודה האקטיבית. בנוסף, אנחנו פועלים בשוק של מוצרי יוקרה ובכך לא מתחרים עם מאות אלפי סוחרים מתחילים אשר לרוב מנסים את מזלם במוצרים זולים יחסית.

זוהי השקעה בסיכון גבוה ובהתאמה גם הרווחים או ההפסדים. לשמחתי אני יכול לדווח היום על החזר השקעה מלא והמשך תזרים מזומנים חיובי לאחר השקעה ראשונית של כ 200k₪ מצידי. אני לא מושך את הרווחים וממחזר אותם לצורך הזמנת מוצרים נוספים ובכך למעשה נוצרה הכנסה פאסיבית המזינה את עצמה.

חשוב לי לציין, שנמנעתי מלפעול בעצמי למרות שיש לי ידע מעבודתי כשכיר בחברת סטרטאפ העוסקת בתחום התוכנה של מכירות באינטרנט (בסגנון דומה לפתרונות טכנולוגים שצוינו בהודעות קודמות) . ולכן אם אתם כבר מחליטים לפעול, עשו זאת בעיניים פקוחות ובאופן מודע שיש סיכוי מאוד גבוה שלא תצליחו להרוויח באופן משמעותי ואף להפסיד את כל כספכם בניסיונות הראשונים. במיוחד תוודאו שאתם עוברים את מבחן "היכולת לישון בשקט בלילה" אם כל ההשקעה תאבד.

בהצלחה
 
קודם כל יש להם שירות מצוין ומהיר בתוך ארה"ב שמאפשר ללקוחות (בתוכנית שנקראת PRIME) לקבל את המוצר אליהם הביתה תוך יום/יומיים. בנוסף הם יכולים להחזיר את המוצר לאחר מכן ולקבל החזר כספי כמעט בלי שום בעיה. היתרון הנוסף שהוא מאפשר למוכרים להעביר את האחריות על הלוגיסטיקה, המשלוח, שירות הלקוחות, וההחזרות- לאמזון, תמורת עמלה מסוימת.
בדקת מי משלם על ההחזרות האלה ומי משלם על מוצרים שלא נמכרו תקופה מסויימת ?
יצא לי להיחשף בארה"ב לדבר שדי הדהים אותי.
מוצרים מאמזון חלקם החזרות אבל רובם חדשים שנמכרים במיכלים גדולים לפי משקל במחיר מגוחך לחברות מיחזור.
מה לא היה שם חבילות של מצעים למיטה חדשים ארוזים,מוצרי אלקטרוניקה,אריזות של קפה אטלקי משובח ויטמינים יקרים, בטריות מסוגים שונים אוכל לחיות מחמד,צעצועים יקרים וכו וכו,הרוב הגדול חדש באריזה.
כשניסיתי לברר מה פשר העניין נאמר לי שהמוצרים האלה מגיעים מהמחסנים של האמזון אחרי תקופה מסויימת שאם לא נמכרים ופשוט מושלכים למיכלים האלה ונמכרים למחזור.
אני רק מנחש שהעלות הזאת מועברת למוכר במלואה ככה שצריך לקחת בחשבון כשמזמינים כמות גדולה ממוצר מסוים אותו דבר בנוגע להחזרות.
 
כמובן שצריך להתחשב בהחזרות, אני לא מומחה בדיוק בנהלים של אמזון אבל ללקוח יש תקופה מסוימת שבה הוא יכול להחזיר את המוצר בחינם ללא צורך לצייין סיבה. הוא פשוט אומר לאמזון שהוא מעוניין להחזיר את המוצר, מדביק על האריזה מדבקה מסוימת, ושליח אוסף את זה מביתו.
כאשר המוצר מגיע לאמזון לא ניתן למכור אותו באופן מיידי, אלא צריך לבחור האם להשמיד את המוצר או האם לשלוח אותו למחסן צד שלישי (שכמובן שאני צריך לציין את הפרטים שלו) ושם יוכלו לתקן מה שצריך במוצר על מנת שאמזון יוכלו לקלוט את זה מחדש. לפעמים זה לארוז את המוצר באריזה חדשה, ולפעמים זה פשוט לשים עליו מדבקות חדשות של אמזון והמוצר עצמו תקין לחלוטין.

זה מתסכל מאוד, אבל אמזון דואגים שהלקוח יהיה מרוצה גם במחיר של פגיעה במוכרים. אז כן צריך להתחשב גם בהחזרות, וחשוב לציין שהם לא חלק נכבד בפעילות (כל עוד המוצר טוב כמובן).
 
מעניין מאוד.
רציתי לשאול בנוגע לדרופשיפינג שעשית באיביי: אתה אומר שהרווחים היו יפים מאוד, תוכל להגיד פחות או יותר על איזה סכומים מדובר?
ולא היו לך לפעמים בעיות עם הספקים מאליאקספרס? איך זה השפיע על הביקורות שקיבלת, וקרה לך שלקוח רצה להחזיר מוצר? מה עושים במקרה כזה?

ועוד שאלה: לפי דעתך, להתחיל קודם כל בדרופשיפינג באיביי ורק אחר כך להתחיל עם המסחר באמזון, יכולה להיות דרך טובה או שאין קשר בין השניים?
 
היי עידן.
בדרופשיפינג יש יתרון לגודל. על כל מוצר אתה מרוויח בין 20-50 סנט, במקרה הטוב אפילו דולר. לכן ככל שאתה מוכר יותר מוצרים, כך הרווחים שלך גדלים בהתאמה. הבעיה העיקרית היא שאיביי מגבילים אותך ל-X מוצרים שאתה יכול למכור בחודש, ורק אחרי שאתה מגיע לאותה כמות ואיביי מאשרים שהכל תקין הם מגדילים את ההגבלה. אני באופן אישי הרווחתי כי מכרתי מוצר ישירות מאליאקספרס ולא מאמזון, ולכן פערי המחירים היו גדולים הרבה יותר (באמזון פועלים על כמה סנטים מעל מחיר הקניה, באליאקספרס אתה יכול להזמין את המוצר במחיר רצפה).

היו לי בעיות עם הספקים מאליאקספרס, אחד הספקים מכר סחורה מזויפת ולכן חסמו לי את החשבון. מכאן הגעתי למסקנה שלא כדאי להזמין מאליאקספרס :) אלא אם כן זה מוצר גנרי כלשהו ולא מותג/דמוי מותג.
מבחינת זמן אספקה ודברים כאלה זה בהחלט בעיה באליאקספרס, כי עד שהמוצר מגיע מסין יכול לעבור חודש. לכן השיטה היא לעשות דרופשיפינג מאמזון ורק ללקוחות בארה"ב (שיכולים להזמין עם פריים) ולקבל את המוצר תוך יום אליהם הביתה. הדבר הזה מצמצם משמעותית את הלקוחות שלא הגיע אליהם כלל המוצר. לרוב הם גם משאירים ביקורות מצוינות, אלא אם כן המוצר באמת לא טוב.
כאשר לקוח רוצה להחזיר מוצר זה יותר מסובך, כי בעיקרון הוא צריך להחזיר אותו לאמזון. אם המוצר לא בעלות גבוהה, אולי עדיף פשוט להחזיר לו את הכסף ושישמור את המוצר אצלו. אתה לא רוצה להתחיל להסביר לו למה הוא צריך להחזיר לאמזון, אם הוא הזמין באיביי.

לדעתי דרופשיפינג ומסחר באמזון אילו שני דברים שונים לחלוטין, שיטות עבודה אחרות, ודרכי חשיבה שונות. בדרופשיפינג הרווח מיידי (כי אין לך סחורה פיזית שאתה מחזיק) ובאמזון הרווח לוקח זמן (לפעמים אפילו שנה). אתה יכול להתחיל מדרושיפינג כדי להתחיל להרוויח לאט לאט, אבל צריך לזכור לא לערבב בין השניים ולדאוג שתהיה הפרדה. כאשר אתה תתחיל לעסוק במסחר באמזון, אתה לא תרצה שום קשר בין החשבון שלך לדרופשיפינג לחשבון שלך באמזון.
 
הבעיה שהייתה לי שהמוצר שאותו בחרתי הוא מוצר בשולי רווח נמוכים (לא שיערתי נכונה את העלות הכוללת של המוצר) וגם הוא בנישה תחרותית מאוד (במקומות הראשונים בין 1000 ל-800 ביקורות). אני יכול להתחרות בהם עם חלוקת מוצרים מאוד מסיבית ולהגיע ל-400 ביקורות, אבל זה יגרור הוצאות גדולות יותר ממה שאני מפסיד כרגע. כרגע המוצר שלי הוא עם 110 ביקורות (הרוב מתוכם בחלוקה לבלוגרים), נמכר בין 4-6 מוצרים ביום, וכמעט מכסה את ההשקעה שלו. ההפסד שלי יחסית קטן, ונובע מבחירה לא נכונה של המוצר. מה שכן למדתי המון מהמוצר הראשון ואני יודע הרבה יותר טוב כיצד לבחור את המוצר הבא, ומה שכן גם ההפסד לא משמעותי- הכסף שמראש השקעתי במוצר הוא סכום שיכולתי להרשות לעצמי להפסיד, ואת רובו הצלחתי להחזיר

AF1K, תודה רבה על השיתוף! זה מאוד מעניין ומאחלת לך בהצלחה במוצר הבא!
התחלתי להתעניין בנושא וזה נראה כמו בור ללא תחתית מבחינת הנושאים שיש ללמוד ולחקור:)
האם השתמשת בhttps://www.junglescout.com/ שסייע לך בבחירת מוצר? אם לא, האם נראה לך שתשמש בזה בבחירת המוצר הבא?
זה אמנם עולה כמה גרושים אבל מאחר שזה החלק הקריטי בכל התהליך הזה על פניו נראה כדאי.
 
כמה עדכונים משמחים :) החיסרון באמזון שבשביל לראות תוצאות לוקח זמן. ובהחלט עד כה לקח זמן, אבל בסוף אני רואה קצת תוצאות.

לאחר שהרצתי קמפיינים של PPC בתקציבים נמוכים של 20 דולר ליום (וכל יום נגמר התקציב), החלטתי להגדיל את התקציב ל-40 דולר ביום. המכירות גדלו משמעותית, והתחלתי למכור בין 10-15 מוצרים ביום. לאחר שבוע העלתי את המחיר בדולר, והמכירות המשיכו להגיע. העלתי בעוד דולר נוסף, והמכירות המשיכו. כרגע תקציב הפרסום היומי שלי עומד על 50 דולר ביום, לפעמים מגיע אליו ולפעמים לו.
עשיתי אופטימיזציה לקמפיינים, ופתחתי קמפיין נוסף על Exact במקום Broad (ראו עמודים קודמים) על מנת להגיע לקהל לקוחות ממוקד יותר. ואכן עלות הפרסום שלי ליחידה נמכרת ירדה משמעותית, והרווחיות שלי גדלה. על פי הצפי אני אמור להחזיר כרגע כמעט חצי מההשקעה (כאשר היחידות שנותרו לי למכור הם כרגע בערך 500 מתוך 1000 מלאי ראשוני), ומדי שבוע אני מעלה את המחיר בדולר ורוצה לראות אם המכירות ירדו.

אני מקווה למצוא בקרוב את שיווי המשקל שבו המכירות יתחילו לרדת, ואבדוק האם המחיר הזה הוא רווחי עבורי על מנת להזמין משלוח נוסף של הסחורה. מטרת המשלוח הראשון היא לא להרוויח, אלא להחזיר את ההשקעה (לפחות). גם אם כרגע המכירות יהיו רווחיות, עדיין יש לי מלאי נוסף של מוצרים שמכרתי במחירים נמוכים שהסבו לי (בסך הכל) הפסד.

שבוע טוב ומוצלח לכולם!
 
יפה מאוד, אתה מתכנן להזמין עוד מלאי של המוצר הזה?
ומה אתה אומר על זה שבזמן האחרון השוק פשוט פוצץ מאנשים שמנסים להיכנס? ההצפה הזאת יכולה לפגוע במוכרים חדשים?
 
אם המחיר מכירה יהיה מספיק גבוה שאחרי כל העלויות שלי יהיה לי מדי משתלם להביא עוד סחורה, בהחלט אביא. היתרון שעכשיו אני יודע בדיוק מה העלויות, ולפני זה רק יכולתי לשער.
אני לא מאמין להצפה הזאת, תמיד יהיו אנשים שמנסים להיכנס אבל חסמי הכניסה יחסית גבוהים, והעסק מצריך סבלנות והשקעה שמסננים הרבה אנשים. בנוסף ברגע שיש לך מוצר משלך, עם המותג שלך, אתה לא מתחרה אף אחד על המוצר שלך. רק על מוצרים דומים.
 
היי אפיק

גם אני עשיתי דרופ עד לאחרונה שבה איביי הפכו למאפיה ופגעו במלא ישראלים.

זה התחיל בלהוריד לי את האופציה להעלאות למכירה מעל 800 מוצרים ל-100 מוצרים בלחיצת כפתור בלי שום הסבר.

ועכשיו הבריונים האלה פשוט סגרו לי את חשבון האיביי בלי שום הסבר אחרי שפתחתי כבר חשבון בנק וכרטיס אשראי במיוחד בשביל העסק.

כרגע לצערי לא מוכר יותר ופשוט צופה מהצד על הטרנד של אמאזון, שבו 2 עיקריים מובילים את הטרנד הזה כשהם עושים פרסום אגרסיבי ואפשר לראות פרסומות שלהם בכל מקום.

התעניינתי בהוצאות ו-וואלה איך ששמעתי ישר ביטלתי את האופציה הזאת לחלוטין - 7K על "קורס" ועוד 15K על המוצר עצמו, הוציא לי לגמרי את האוויר מהריאות.

גם הבנתי שהיחס של אמאזון למוכרים הוא לא בדיוק "כיפי" והם עושים לא מעט בעיות.
 
שמעתי על המכה הקשה שספגו דרופשיפרים באמזון, בגלל זה אני התרחקתי מהתחום. לדעתי (כל אחד צריך לבדוק בעצמו) הסיכונים באמזון נמוכים הרבה יותר. הדרופשיפינג הוא תחום אפור שלא מתקבל בצורה יפה גם על ידי אמזון וגם על ידי איביי.

באמזון אם אתה פועל בצורה נכונה ומסודרת מהתחלה, יוצר מותג איכותי שעומד מאחוריו עסק ולא ניסיון לעשות מכה, אין שום סיבה שאמזון יסגרו לך את החשבון או יטילו מגבלות למיניהם. כמובן שעסק באמזון הרבה יותר מורכב, יש המון גורמים שצריך לבדוק, אבל הרווחים גם בהתאם. היחס של אמזון למוכרים די זהה כמו באיביי. צריך לזכור שהדאגה העיקרית שלהם היא ללקוחות, גם אם זה אומר פגיעה במוכרים. אבל זה העסק וצריך תמיד להיות מוכן לשינויים.

לגבי ההוצאות אני לא ממליץ לקחת קורס כיוון שהכל נמצא באינטרנט בחינם, ואם צריך שאלות וסיוע נוסף יש מספיק קבוצות פייסבוק שבהן ניתן לשאול בחינם ולקבל מענה מקצועי. העלות של המוצרים היא בהחלט משמעותית, ובגלל זה העסק לא מתאים לכל אחד- הוא מצריך השקעה כספית ראשונית גבוהה. אך עדיין ניתן להביא מוצר טוב ב15-20 אלף שקלים.

אין רווח בלי סיכון.
 
שמעתי על המכה הקשה שספגו דרופשיפרים באמזון, בגלל זה אני התרחקתי מהתחום. לדעתי (כל אחד צריך לבדוק בעצמו) הסיכונים באמזון נמוכים הרבה יותר. הדרופשיפינג הוא תחום אפור שלא מתקבל בצורה יפה גם על ידי אמזון וגם על ידי איביי.

המכה הייתה מאיביי והיא נעשתה בצורה אירונית ביום העצמאות של ארה"ב ב-4.7 כשכולם חיכו למכירות של היום הזה.

לגבי ההוצאות אני לא ממליץ לקחת קורס כיוון שהכל נמצא באינטרנט בחינם, ואם צריך שאלות וסיוע נוסף יש מספיק קבוצות פייסבוק שבהן ניתן לשאול בחינם ולקבל מענה מקצועי. העלות של המוצרים היא בהחלט משמעותית, ובגלל זה העסק לא מתאים לכל אחד- הוא מצריך השקעה כספית ראשונית גבוהה. אך עדיין ניתן להביא מוצר טוב ב15-20 אלף שקלים.

ועכשיו אתה אומר 15-20K רק על המוצר ללא הדרכה מקצועית, וואו. ועוד לא דיברנו על FBA, PPC עלויות אריזה למוצר וכו'. זה לא מעט כסף.

השאלה כאן אם באמת עושים רווחים יפים של עשרות דולרים למוצר כמו שאומרים לאחר כל ההוצאות הנלוות ? אין לי ספק שזה עסק די יציב כי אתה עומד מאחורי אמאזון והם לא הולכים להיעלם בזמן הקרוב.
 
טעות שלי, התכוונתי למכה באיביי ולא באמזון.

15-20 אלף זה כולל כל העלויות, כולל פרסום עמלות וכל השאר. רק המוצר יכול לעלות סדר גודל של 8-10 אלף.
אני יכול לומר שבהחלט עושים רווחים נאים, כי כל העלויות ידועות מראש ואתה יודע מה התקציב שאתה צריך, וכמה אתה מוכן להשקיע. החלק הלא צפוי הוא המכירות, וכאן צריך לשער לפי מכירות של מוצרים זהים ולראות ששולי הרווח שלך נשמרים גם בתרחיש פסימי.
 
טעות שלי, התכוונתי למכה באיביי ולא באמזון.

15-20 אלף זה כולל כל העלויות, כולל פרסום עמלות וכל השאר. רק המוצר יכול לעלות סדר גודל של 8-10 אלף.
אני יכול לומר שבהחלט עושים רווחים נאים, כי כל העלויות ידועות מראש ואתה יודע מה התקציב שאתה צריך, וכמה אתה מוכן להשקיע. החלק הלא צפוי הוא המכירות, וכאן צריך לשער לפי מכירות של מוצרים זהים ולראות ששולי הרווח שלך נשמרים גם בתרחיש פסימי.
 
אין סכנה שאיזה ספק סיני יגנוב לנו את כל הכסף , כי למרות החוזה , זה מפחיד לשלוח העברה בנקאית לסיני
במרחק הזוי , זה לא מפחיד ?
 
אין סכנה שאיזה ספק סיני יגנוב לנו את כל הכסף , כי למרות החוזה , זה מפחיד לשלוח העברה בנקאית לסיני
במרחק הזוי , זה לא מפחיד ?
מטריף אותי המשפטים האלה.
יודע מה יותר מפחיד? להישאר בינוני. לתהות "מה אם". לפחד מהסביבה. להיות פחדן, הססן שמחכה שיגידו לו מה לעשות. לבזבז את רוב הזמן בלחיות חיים "נורמטיביים" כמו רובוט.

זה אחושרמוטה מפחיד.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
א קרן כספית, מה הסיפור של זה שוק ההון 6
S הסיפור של מעמד הביניים עם הנדל"ן נדל"ן 30
maverick אילון מאסק וטוויטר - מה הסיפור בעצם? שוק ההון 150
ש הסיפור של שביל יומני מסע אישיים 10
dorian סולידים ובני/בנות זוג - הסיפור שלכם אוף טופיק 4
Omri. מה הסיפור של קל גמל? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 45
בעז לויתן דיור מוגן באנגליה - מה הסיפור? אנא עזרתכם נדל"ן 33
M החלום והדילמות - הסיפור שלי יומני מסע אישיים 97
ש מנסה להבין מה הסיפור של תשואות האגחים האמריקאיים שוק ההון 3
פ מכירה או שכירת דירה - הסיפור שלי נדל"ן 13
מ עובד הייטק - הסיפור שלי יומני מסע אישיים 78
M הסיפור של רובוט השקעות או RoboAdvisors שוק ההון 14
M אז מה הסיפור של קרן החירום שוק ההון 14
י נופל וקם - הסיפור שלי יומני מסע אישיים 6
Koby Paris הסיפור של הישראלי בפריז יומני מסע אישיים 84
צ הסיפור שלי/שלנו יומני מסע אישיים 14
A מכירת ESPP ללא מידע על סכום מכירות מיסים 5
AlexNOSAM רוצה ללמוד פרסום, מכירות ו/או שיווק התפתחות אישית 0
F מכירות בהייטק התפתחות אישית 2
U ימי מכירות רכב אוף טופיק 0
ס מיסוי על מכירות של מוצרים דיגטיליים באינטרנט מיסים 1
ס מיסוי על מכירות של מוצרים דיגטיליים באינטרנט מיסים 0
A איך נראת מחלקת מכירות בהייטק אוף טופיק 0
A מכירות בהייטק התפתחות אישית 7
F דוח מס שנתי מקוון - הגשה ללא מכירות מיסים 1
c881 כשנציג מכירות אומר לך "אולי לא מגיע לך"... פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 12
F עולמות הפיתוח העסקי/מכירות/שיווק/ בהייטק- חייב עזרה מהייטקיסטים. התפתחות אישית 9
1337justme משמעות של מחזור מכירות מני"ע בדוח השנתי מיסים 8
S מחזור מכירות מעל 2.5 מיליון ש"ח בשנה מיסים 15
A שאלה לגבי נספח 1322 כאשר אין מכירות בשנת המס מיסים 6
Lemonade כמה שאלות בנושא עבודה בהייטק מכירות התפתחות אישית 1
ג עזרה - נתונים על מכירות בקרנות אמריקאיות שוק ההון 0
DiverGirl מתי מכירות באי ביי חייבות במס? אוף טופיק 8
מ Rant קטן על מכירות ומיקוחים אוף טופיק 29
amit איך אתם מתמודדים עם אנשי מכירות? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 83
V קניה באמזון ומיסים מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 4
פסיוני קריסה של 'חברת השקעות באמזון'- השקעות אלטרנטיביות 23
ש איך משלמים בפייפאל באמזון? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 0
N המלצות על רכישת מוצרי צריכה בסיסיים באמזון מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 93

נושאים דומים

Back
למעלה