• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

מחזור מכירות מעל 2.5 מיליון ש"ח בשנה

  • פותח הנושא פותח הנושא sector
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

sector

משתמש רשום
הצטרף ב
10/5/20
הודעות
33
דירוג
1
אני מכיר מישהו שהוא סוחר יומי דרך ברוקר ישראלי.
הוא עבר בשנת המס הנוכחית מחזור של 2.5 מיליון ש"ח בשנה ולפי הידוע לי הוא צריך להגיש דוח שנתי למרות שהברוקר מנכה לו את המס(הוא לא מגיע למס יסף). אמרתי לו את זה אבל הוא טוען שכל עוד הברוקר שלו לא אומר לו שהוא צריך להגיש דוח וגם רשות המיסים לא פנתה אליו אז כנראה שהוא לא צריך. הוא לא רוצה להגיש דוח בין היתר כי הוא לא רוצה שיגדירו אותו כסוחר בעקבות זה, כרגע משלם מס רווחי הון.
האם יש משהו ריאלי במה שהוא אומר? האם יש השלכות לכך שהוא לא מגיש? האם הוא אמור לקבל מכתב מרשות המיסים בשלב מאוחר יותר? האם יש צורך לשאול את הברוקר?
 
אני מכיר מישהו שהוא סוחר יומי דרך ברוקר ישראלי.
הוא עבר בשנת המס הנוכחית מחזור של 2.5 מיליון ש"ח בשנה ולפי הידוע לי הוא צריך להגיש דוח שנתי למרות שהברוקר מנכה לו את המס(הוא לא מגיע למס יסף). אמרתי לו את זה אבל הוא טוען שכל עוד הברוקר שלו לא אומר לו שהוא צריך להגיש דוח וגם רשות המיסים לא פנתה אליו אז כנראה שהוא לא צריך. הוא לא רוצה להגיש דוח בין היתר כי הוא לא רוצה שיגדירו אותו כסוחר בעקבות זה, כרגע משלם מס רווחי הון.
1. האם יש משהו ריאלי במה שהוא אומר? האם יש השלכות לכך שהוא לא מגיש? האם הוא אמור לקבל מכתב מרשות המיסים בשלב מאוחר יותר? האם יש צורך לשאול את הברוקר?
1. אם הוא לא מגיש דוח שהיה עליו להגישו, הוא מסתכן בקנס.
2. הברוקר לא קשור לנושא. אם הוא רוצה להתייעץ עם איש מקצוע, הוא צריך רואה חשבון.
3. העובדה שהוא לא מגיש דו"ח לא מגינה עליו מפני סיווג כסוחר. אולי להיפך.
 
  • אהבתי
Reactions: HHH
הוא לא רוצה להגיש דוח בין היתר כי הוא לא רוצה שיגדירו אותו כסוחר בעקבות זה, כרגע משלם מס רווחי הון.
זה שהוא מגיש דו"ח לא אומר שיגדירו אותו בתור סוחר, ההפך, הסיכוי לכך הוא נמוך לדעתי הלא מקצועית.
 
זה שהוא מגיש דו"ח לא אומר שיגדירו אותו בתור סוחר, ההפך, הסיכוי לכך הוא נמוך לדעתי הלא מקצועית.
נכון. זה תלוי בפרמטרים שלא פורטו בשאלה.
אבל כששוקלים איזה תיק לבדוק, זה שלא הצהיר עד שלא קיבל קנס, יהיה בתור לפני זה שהצהיר במועד.
 
נכון. זה תלוי בפרמטרים שלא פורטו בשאלה.
אבל כששוקלים איזה תיק לבדוק, זה שלא הצהיר עד שלא קיבל קנס, יהיה בתור לפני זה שהצהיר במועד.
מסכים.
נקיון כפיים זה חשוב, הרי "על ראש הגנב בוער הכובע".
לסוחרים אין מחזור של 2.5M ש"ח הרי ואם כן אז הרווח לא מספיק כדי לעניין את רשות המיסים.
כאמור, הכל לפי דעתי הלא מקצועית.
 
הוא בוודאות יקבל, אך זה עלול לקחת כמה זמן (שנה שנתיים לפעמים).
קצת מעצבן שלמס הכנסה יש את כל המידע שהוא צריך עבור נישום מסויים, ועדיין הנישום הוא זה שצריך ליזום את כל ההתנהלות מולם במקום שזה יהיה אוטומטי.
 
קצת מעצבן שלמס הכנסה יש את כל המידע שהוא צריך עבור נישום מסויים, ועדיין הנישום הוא זה שצריך ליזום את כל ההתנהלות מולם במקום שזה יהיה אוטומטי.
השיטה היא שהנישום צריך לדווח על הכנסותיו ונדמה לי שזה כך בכל העולם.
אחת הסיבות לכך היא שרוצים שהנישום יקח אחריות (גם ברמה הפלילית) ויצהיר על כל הכנסותיו ולא שימתין לדעת מה מס הכנסה יודע עליו כדי להחליט על מה כדאי לדווח.
 
אחת הסיבות לכך היא שרוצים שהנישום יקח אחריות (גם ברמה הפלילית) ויצהיר על כל הכנסותיו ולא שימתין לדעת מה מס הכנסה יודע עליו כדי להחליט על מה כדאי לדווח.
ראשית, יש בזה אולי היגיון אם הנישום חייב מס, אבל אם כל המס נוכה במקור זה די מטופש שהוא נדרש לדווח על משהו שמס הכנסה כבר יודע עליו.

שנית, אני משער שהסיבה שמס הכנסה לא פונה באופן יזום מלכתחילה היא שהם בעצמם לא יודעים (כלומר יש להם את כל המידע, אבל הם צריכים לעשות איזו פעולת עיבוד שלא קורית באופן אוטומטי כדי לחשב מי חייב דיווח) ולא כדי להפיל מישהו שלא דיווח.
 
ראשית, יש בזה אולי היגיון אם הנישום חייב מס, אבל אם כל המס נוכה במקור זה די מטופש שהוא נדרש לדווח על משהו שמס הכנסה כבר יודע עליו.

שנית, אני משער שהסיבה שמס הכנסה לא פונה באופן יזום מלכתחילה היא שהם בעצמם לא יודעים (כלומר יש להם את כל המידע, אבל הם צריכים לעשות איזו פעולת עיבוד שלא קורית באופן אוטומטי כדי לחשב מי חייב דיווח) ולא כדי להפיל מישהו שלא דיווח.
1. ההצהרה נדרשת כדי לדעת אם אכן הניכוי במקור נכון. למשל, במקרה של סיווג משקיע כסוחר, תהיה לכך השלכת מס.
2. אכן המערכות לא יעילות מספיק.
 
1. ההצהרה נדרשת כדי לדעת אם אכן הניכוי במקור נכון. למשל, במקרה של סיווג משקיע כסוחר, תהיה לכך השלכת מס.
2. אכן המערכות לא יעילות מספיק.
אבל מי שקובע את הסיווג כסוחר זה מס הכנסה, לא הסוחר. אז שמס הכנסה יעשה את החישוב שלו על סמך המידע שממילא ברשותו ויגיד לנישום אם הוא מחוייב להגיש דו"ח שנתי. דווקא המצב הקיים גורם כנראה לזה שיש מקרים שמס לא נגבה כי הנישום הקטין ראש ולא דיווח למרות שנדרש לעשות זאת לפי הקריטריונים.
 
אבל מי שקובע את הסיווג כסוחר זה מס הכנסה, לא הסוחר. אז שמס הכנסה יעשה את החישוב שלו על סמך המידע שממילא ברשותו ויגיד לנישום אם הוא מחוייב להגיש דו"ח שנתי. דווקא המצב הקיים גורם כנראה לזה שיש מקרים שמס לא נגבה כי הנישום הקטין ראש ולא דיווח למרות שנדרש לעשות זאת לפי הקריטריונים.
הנישום יכול להצהיר על עצמו כסוחר ולפעמים זה גם כדאי לו.
בכל מקרה, זו השיטה - הצהרה על כל המשמעויות שלה, בחינה שלה ושומה במקרה הצורך וכך זה בכל מקום בעולם ששמעתי על שיטת המס בו.
סביר שעם התפתחות הטכנולוגיה יותר נושאים ייסגרו באופן אוטומטי ואז אולי תשתנה השיטה.
 
כל עוד הוא בכל מקרה צריך להגיש דוח, האם יש השלכות אם הוא עובר לברוקר זר(יכול להיות שמס הכנסה יקבע לו מס לפי שיעור של סוחר בגלל שזה לא נוכה במקור, לעומת דרך ברוקר ישראלי שנוכה במקור כמס רווחי הון)?
 
אני מכיר מישהו שהוא סוחר יומי דרך ברוקר ישראלי.
למה הוא נשאר אצל ברוקר ישראלי?
בברוקר זר אפשר בקלות להגיע לחמישית מחיר או אפילו משמעותית פחות מזה
 
למה הוא נשאר אצל ברוקר ישראלי?
בברוקר זר אפשר בקלות להגיע לחמישית מחיר או אפילו משמעותית פחות מזה
זה מה שאני שואל פה:
כל עוד הוא בכל מקרה צריך להגיש דוח, האם יש השלכות אם הוא עובר לברוקר זר(יכול להיות שמס הכנסה יקבע לו מס לפי שיעור של סוחר בגלל שזה לא נוכה במקור, לעומת דרך ברוקר ישראלי שנוכה במקור כמס רווחי הון)?
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
E שגיאה בטופס 1301 – "מחזור מכירות מרווח הון גבוה מ-2.81 מיליון ש"ח" – מה עושים? מיסים 8
1337justme משמעות של מחזור מכירות מני"ע בדוח השנתי מיסים 8
A מחזור משכנתא - האם לכלול את מסלול הפריים? נדל"ן 3
T יומן מחזור משכנתה - אני הולך למחזר באופן עצמאי בפעם הראשונה! נדל"ן 16
D מחזור מסלול פריים נדל"ן 18
א כדאיות מחזור מסלול פריים למל"צ נדל"ן 1
S מחזור משכנתא ופרעון מוקדם נדל"ן 3
ה שאלה לגבי דיווח סך מחזור המכירות בשוק ההון מנייר זר בטופס 1301 (וגם בטופס 1322) שוק ההון 20
Octopus התייעצות על מחזור משכנתא נדל"ן 7
X הקיים מחזור מחשבים נגיש בירושלים? אוף טופיק 5
N מחזור משכנתא נדל"ן 14
M מחזור משכנתא שפיצר משתלמת? נדל"ן 6
מ עזרה בבקשה מהסולידית לגבי משכנתא קיימת ולעשות מחזור משכנתא נדל"ן 14
S מחזור משכנתא והחזרת הלוואה להורים נדל"ן 0
A מחזור פקדונות צמודים למדד – תוספת תשואה? צרכנות פיננסית 14
M מחזור משכנתא - שעבוד שני, מסלול משתנה צמוד נדל"ן 2
א מחזור משכנתא נדל"ן 12
T התייעצות - השפעה של הקמת מפעל מחזור פסולת ענק על ערך הדירה נדל"ן 4
עצמאי שמח פרעון חלקי /מלא או מחזור משכנתא נדל"ן 12
Adam Smith אופטימיזציה של מחזור משכנתא נדל"ן 10
א מחזור או פרעון חלקי של משכנתא - התלבטות נדל"ן 6
jinjiy כדאיות מחזור משכנתאות נדל"ן 28
א מחזור משכנתא צמודה למדד? נדל"ן 19
A כמה סוגיות בנושא הלוואות \ מחזור הלוואות בתקופת פריים עולה נדל"ן 3
ל כדאיות מחזור משכנתא עזרתכם. נדל"ן 6
tomchoook מחזור משכנתא - מה עלי לשאול בשיחה עם הנציג מהבנק? נדל"ן 20
י מחזור משכנתא נדל"ן 13
נחום תקופ מחזור משכנתא בעייתי? נדל"ן 5
M מימון לרכישת קרקע - משכנתא חדשה או מחזור? נדל"ן 5
BG-84 מחזור הלוואה לכל מטרה נדל"ן 5
G מחזור הלוואה שנלקחה מקרן השתלמות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8
D מחזור משכנתא - האם לחכות? צרכנות פיננסית 1
Y מחזור משכנתא עם התקנות החדשות בריבות הפריים פוסטים מאיכות נמוכה 38
S קניה כאשר מחזור המסחר נמוך עם עושה שוק (בלאקרוק שקלי) שוק ההון 27
א מחזור הלוואה ע" חשבון גמל/התשלמות נזילים. הלמן אלדובי צרכנות פיננסית 0
M גרירה, מחזור או פרעון המשכנתא נדל"ן 3
ו מחזור הלוואה צרכנות פיננסית 4
D שכירות מסחרית כאחוז מתוך מחזור אוף טופיק 1
ט מחזור משכנתא צרכנות פיננסית 1
F כדאיות מחזור משכנתא צרכנות פיננסית 1
סטרבו כדאיות מחזור משכנתא צרכנות פיננסית 12
azerbouf יעוץ: כספי פיצויים לצורך מחזור חלקי של משכנתא (בעלת ריבית הגבוה ביותר) נדל"ן 44
ת השקעה במנייה בעלת מחזור מסחר נמוך שוק ההון 6
A מחזור מסחר בקרנות סל שוק ההון 1
רוני הגנה כנגד מחזור עליות בשוק השכירויות. שוק ההון 25
ש מחזור משכנתא לצורך קניית דירה נוספת- האם אפשרי? נדל"ן 20
Jane Doe צמח קסום להקלה על כאבי מחזור אוף טופיק 0
Gari מכירות יחידות מקרן נקובה בדולר - מורווחת בדולר, מופסדת בשקל: מס רווחי הון או מגן מס? שוק ההון 5
A מכירת ESPP ללא מידע על סכום מכירות מיסים 5
AlexNOSAM רוצה ללמוד פרסום, מכירות ו/או שיווק התפתחות אישית 0

נושאים דומים

Back
למעלה