• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

המלצות לספרים לתקופת הקורונה

wa11a

משתמש רגיל
הצטרף ב
31/1/15
הודעות
825
דירוג
871
האמת שהכותרת קצת מטעה, ספרים זה גם בתקופות רגילות. הקטע הוא שאני מותא את עצמי קורא המון! בתקופה הזו. ובחודש האחרון קראתי כבר בערך 7 ספרים. לא ראיתי שרשור של המלצות ספרים לא ספציפיים (כלכלה/השקעות וכו').

אז הנה כמה ספרים שאהבתי לקרוא בתקופה האחרונה, אשמח אם תוסיפו משלכם:

- המוח הגמיש - ספר שמדבר על הנויורופלסטיקה של המוח. ממש מעניין ונותן נקודות מבוא לכל התחום הזה בצורה סיפורית ומעניינת לטעמי.
- לונלי - ספר של פלג כהן (לונלי פלג) - שמדבר על בחור צעיר שנוסע לטיול אחרי צבא באפריקה ועל החוויות שלו שם. ממש נהניתי לקרוא.
- הטאו של פו - ספר ממש קליל ונחמד על דאואיזם דרך העיניים של פו הדוב. ספר קצר וקליל.
- קיצור תולדות הזמן - של סטיבן הוקינג. ספר קצת כבד אבל אם הנושא של תאוריות פיזיקליות מעניין אותכם ואתם רוצים מבוא בסיסי זה נחמד. מה שכן לא יודע אם אין לכם ידע בכלל אתם תבינו הכל. לדעתי למרות שהספר מתיימר לפנות לאנשים שלא מכירים את הנושאים המדוברים, עדיין יש נושאים בסיסיים שאם לא תכירו אותם ברעיון יהיה לכם קשה קצת לקרוא את הספר.
- קהלת - הפילוסוף המקראי - ספר של חיים שפירא (למי שאוהב את הספרים שלו) שמדבר על הפילוסופיה מאחורי מגילת קהלת. אני ממש אוהב את הכתיבה שלו ונהנה ממנה. לכן זה גם המקום להמליץ על הספר ״על הדברים החשובים באמת״ שלו.
- האדם מחפש משמעות - של ויקטור פרנקל. כן אני יודע, אחד הספרים הכי מוכרים שיש אבל רק עכשיו קראתי אותו.
- מסע האנושות - ספר חדש של הכלכלן אורי כץ ועודד גלאור שמדבר על שורשי הצמיחה הכלכלית של האנושות ומה היו הגלגלים שהניעו אותה. מן ״תיאוריית צמיחה מאוחדת״.

נראה לי מספיק לכרגע.
 
The Peripheral by William Gibson.
A science fiction novel about the future sort of colonizing the past, making it its third-world country to outsource menial jobs to, fighting proxy wars in its economy to achieve their goals.

Here's an except relevant to the current situation:

"No comets crashing, nothing you could really call a nuclear war. Just everything else, tangled in the changing climate: droughts, water shortages, crop failures, honeybees gone like they almost were now, collapse of other keystone species, every last alpha predator gone, antibiotics doing even less than they already did, diseases that were never quite the one big pandemic but big enough to be historic events in themselves. And all of it around people: how people were, how many of them there were, how they’d changed things just by being there.
The shadows on the lawn were black holes, bottomless, or like velvet had been spread, perfectly flat. But science, he said, had been the wild card, the twist. With everything stumbling deeper into a ditch of sh*t, history itself become a slaughterhouse, science had started popping. Not all at once, no one big heroic thing, but there were cleaner, cheaper energy sources, more effective ways to get carbon out of the air, new dr*gs that did what antibiotics had done before, nanotechnology that was more than just car paint that healed itself or camo crawling on a ball cap. Ways to print food that required much less in the way of actual food to begin with. So everything, however deeply fucked in general, was lit increasingly by the new, by things that made people blink and sit up, but then the rest of it would just go on, deeper into the ditch. A progress accompanied by constant violence, he said, by sufferings unimaginable. She felt him stretch past that, to the future where he lived, then pull himself there, quick, unwilling to describe the worst of what had happened, would happen. She looked at the moon. It would look the same, she guessed, through the decades he’d sketched for her.
None of that, he said, had necessarily been as bad for very rich people. The richest had gotten richer, there being fewer to own whatever there was. Constant crisis had provided constant opportunity..."

P.S. Didn't realize until now the forum censors words like 'sh*t' and 'dr*gs'.​
 
נערך לאחרונה ב:
ספרים של רוברט האריס. כמה שקראתי:
קצין ומרגל,
ארץ אבות,
מינכן,
עד שיצא עשן לבן

קלאסיקה:
זאב הים/ ג'ק לונדון
על עכברים ואנשים/ סטיינבק
במערב אין כל חדש/ אריך מריה רמארק

מענין למי שאהב את בחזרה מטואיצ'י של יוסי גינסברג לקרוא את הצד של קווין אחרי כשלושים שנה:
טואיצ'י שלי/קווין גייל
 
סדרת הערפילאים של ברנדון סנדרסון לחובבי הפנטזיה
 
לעשות כסף- גן סינצרו. מועדון 5 בבוקר- שארמה
 
seven brief lessons in physics - ספר מעולה וקצר.
alex's adventures in numberland- ספר על ההיסטוריה של מתמטיקה והמערכת יחסים המעניינת של האדם עם המספרים, אני באמצע שלו וממליץ עליו בחום.
the influential mind/מה זה משנה - ספר של חוקרת מוח קוגנטיבית ישראלית שהיא פורופסורית בבריטניה, קראתי את הספר בעברית(לצערי), ממליץ על הגרסה המקורית.
 
נערך לאחרונה ב:
טוב אחרי שהתקדמתי בו מספיק אני יכול להמליץ גם על הספר הנוכחי שאני קורא איך נולד התנ״ך של ישראל קנוהל. ממש מעניין ומדבר על עדויות היסטוריות למוצא התנ״ך. ואולי אף ה״עם״ המדובר. מה מסתדר עם עדויות היסטוריות שנמצאו ומה לא וכו'.
ממש מעניין, ואני אומר את זה כאדם לא מאמין.
 
סיימתי השבוע את הספר לדבר עם זרים של מלקולם גלדוול שכתב בין היתר גם את מצוינים. סופר מומלץ בחום
מתחיל לקרוא את "הגן האנוכי" בתקווה להצליח לסיים בניגוד לפעם הקודמת.
 
The Stand - Stephen King
Blindness - Jose Saramago
The Road - Cormac McCarthy
Oryx and Crake/The Year of Flood - Margaret Atwood
The Day of Triffids - John Wyndham
לא בשביל להפחיד - המצב הנוכחי פשוט מכפיל את אווירה של הספרים, חבל לפספס את ההזדמנות בה אפשר להתרגש פי כמה מיצירות מעולות האלו)
 
חזרתי בתקופה הזו לקלאסיקות מהילדות. ואני נדהם לגלות כמה הספרים האלה שונים מהותית ממה שאני זוכר אותם - מה שמעלה אצלי את השאלה האם כילד לא ממש הבנתי את הספרים, או שההוצאות הישראליות היו מצנזרות/עורכות ספרים כאלה.

בדיוק בטרילוגיה של שלושת המוסקטרים, אחרי שסיימתי מהספרים של ז'ול ורן.
 
חזרתי בתקופה הזו לקלאסיקות מהילדות. ואני נדהם לגלות כמה הספרים האלה שונים מהותית ממה שאני זוכר אותם - מה שמעלה אצלי את השאלה האם כילד לא ממש הבנתי את הספרים, או שההוצאות הישראליות היו מצנזרות/עורכות ספרים כאלה.

בדיוק בטרילוגיה של שלושת המוסקטרים, אחרי שסיימתי מהספרים של ז'ול ורן.
נסה לראות סרטי ילדים כמבוגר ותראה כמה דברים יש שעוברים מעל הראש של הילדים
 
weapons of math distruction
ספר שכתבה ד"ר למתמטיקה מMTI שעבדה כאנליסטית בקרן גידור ובעוד כמה מקומות, על הנזקים של ML, AI וכל מיני אלגוריתמים שהם קופסה שחורה ומתקבלים כאמת מוחלטת. מרתק, כתיבה קולחת, ולא צריך שום רקע כדי להבין אותו.
 
ממליץ קודם כל הספרים של נסים טאלב, מלקולם גלדוול, יובל נח הררי, רוברט גרין, כהנמן וכו' שמומלצים פה כדרך קבע בפורום.
בנוסף על אלו:

1. הדג שבתוכנו / ניל שובין - תיאור של אבולוציית האיברים בגוף האדם דרך סיפור עם הסברים מאוד ברורים ומעניינים של חוקר מוכר

2. סוחרי המהירות / מייקל לואיס - עוד סיפור מרתק של מייקל לואיס על העולם הנסתר של אלגו-טריידינג

3. 12 כללים לחיים / ג'ורדן פיטרסון - ספר מעניין. יתכן שיש הרבה דברים שחוזרים על עצמם למי שקורא הרבה ספרי פיתוח אישי

4. האמת / אדוארד סנודן - אם אין לך מה להסתיר האם זה בסדר לוותר על זכות הפרטיות בשביל גופי הביון? ואם אין לך מה להגיד האם זה בסדר לוותר על זכות הדיבור? ספר טוב לחשיבה ביקורתית

5. תודה שאיחרת / תומס ל' פרידמן - על עידן ההאצות של הטכנולוגיה, גלובליזציה ואקלים. מומלץ מאוד

6. אינטליגנציה אירוטית / אסתר פרל - נותן כמה תובנות מעניינות לחיים בהקשר של זוגיות (חלק חוזר על ההרצאות הטובות שלה ב- TED)

אם למישהו יש המלצה על ספרים (עדיף בעברית) בתחומים: עתידנות, גלובליזציה, טכנולוגיה-חברה, אקלים ומנהיגות, אשמח מאוד
 
5. תודה שאיחרת / תומס ל' פרידמן - על עידן ההאצות של הטכנולוגיה, גלובליזציה ואקלים. מומלץ מאוד

תודה שאיחרת נפלא. ומלקלום גלדוול סופר נהדר.

אני התקדמתי יפה ברשימת הקריאה שלי בימי הקורונה. כמה ספרים שאהבתי:

  1. KISS THE GROUND - ספר מעניין שטוען שאם נשנה את החקלאות שלנו לפחות תעשייתית ויותר אורגנית נצליח לגרום ליותר פחמן להקלט בקרקע. המשמעות של זה היא פחות פד"ח באוויר ולכן האטה בהתחממות הגלובלית. הספר נוטה מאוד לכיוון האקולוגי וקצת תסכל אותי עם ההתנגדות העזה שלו לGMO אבל סך הכל כתיבה מעניינת ומבוססת.
  2. מיוחדים של אדם גרנט - מה מאפיין את האנשים שמצליחים לשנות את העולם? איך הם פעלו? מה הם עשו ומה הם לא עשו? מה גורם להם להצליח או להיכשל. מעורר מחשבה.
  3. אפקט הצ'ק ליסט - איך צ'ק ליסט פשוט הקטין את אחוזי התמותה בבתי החולים, שיפר את בטיחות הטיסות ואפילו עזר לכמה משקיעי ערך. למה זה עובד ואיך תוכלו להשתמש בצ'ק ליסט בחיים שלכם. כתבתי על זה קצת יותר בהרחבה בבלוג
  4. 4 שעות עבודה בשבוע - טים פאריס. פעם שנייה שאני קורא את הספר. אחד הדברים שאני אוהב אצל טים זה הדגש לו על תעדוף נכון של משימות. לעולם לא יהיה לי מספיק זמן להכל ואני חייב לבחור מה חשוב לי יותר. אני לא מסכים עם כל הרעיונות בספר אבל שווה להיחשף עליהם לפחות פעם אחת.
  5. מתי - דניאל פינק. הספר מתמקד בתחום הכרונוביולוגיה (זמן + ביולוגיה). יש שם שפע מחקרים מרתקים עם שלל טיפים על הזמן האידאלי לעשות כושר, החשיבות של הפסקת הצהרים ואפילו מתי כדאי לעזוב עבודה (בין שנתיים לחמש שנים אחרי הכניסה). הרחבתי על הספר בבלוג.

ספר אחד שלא אהבתי היה THINK AND GROW RICH. הספר הזה נישא על כפיים כבסיס לכל תחום השיפור העצמי / התקדמות כלכלית. אבל הכתיבה כל כך ביזיונית והרעיונות כל כך לא מבוססים מדעית שזנחתי אותו אחרי פרק אחד. אנקדוטה משעשעת - כותב הספר, נפוליאון היל, טען שהספר מבוסס על ראיונות שביצע עם אנדרו קרניגי ותריסר אילי הון אחרים. מסתבר שהוא מעולם לא פגש אותם. נשמע שאחת הדרכים להפוך לעשיר היא למכור שקרים להמונים.
 
נערך לאחרונה ב:
אינציקלופדיית אביב חדש - 30 כרכים
 
נזכרתי בעוד כמה ספרים שאשמח לשתף.

1- Narconomics - ספר מעולה שממש עניין אותי בנושא ההשפעה וההתנהלות הכלכלית של קרטלים(בעיקר במקסיקו ודרום אמריקה) ואיך ולמה ממשלת ארה"ב כ40 שנה אחרי הכרזת ה"מלחמה בסמים" נכשלה שוב ושוב והקרטלים יותר גדולים מאי פעם, כלכלן שמסביר באופן פשוט ומעולה למה להשמיד שדות קוקאין זה דווקא הדבר שלא עוזר למאבק בקרטלים ולמה להשקיע באסירים בבתי כלא בארה"ב ומקסיקו זה דווקא העלות/תועלת הכי טובה שאפשר להשיג במאבק הזה ביחד עם פתיחת מכוני גמילה/שימוש למכורים ללא עלות(כדוגמת שוויץ). כמובן יש גם פרקים מאוד מרתקים על הדרקנט ועל השינוי הגדול שזה עשה לכל התדמית של השוק(שכמובן לנו הסיפור יכול להיות מוכר יותר כטלגראס שעשה אותו דבר ואפילו בהצלחה טובה יותר), בקיצור מומלץ מאוד ויש גם audiobook חינם ביוטיוב.
2- המדריך הלא פולטיקלי קורקט לקפיטליזם, ספר מצחיק שמסביר בצורה קלילה למה קפיטליזם זה השיטה הכי הוגנת כלפי כל המעמדות בחברה, מניח שרוב הפורום מבין את הדברים בספר אך ספר נורא מצחיק ומעניין לחלק כמתנה לחברים.
3- ספרים של חיים שפירא, במיוחד: על הדברים החשובים באמת, שיחות על תורת המשחקים(ספר חמוד, אין כמעט מתמטיקה גבוה), אינסוף- המסע שאינו נגמר(ספר רציני יותר מתמטית), אני חושב משמע אני טועה.
 
The road של קורמק מקרארתי.
ספר שמתאר מסע השרדות של אב ובנו בעידן פוסט אפוקליפטי.
מאד מאד, מאד נהניתי ממנו.

את כמעין המתגבר של איין ראנד, אחד הספרים היותר 'יפים' שנכתבו בעיניי.
לא הצלחתי להוריד ממנו את העיניים.

Ham on rye של בוקאוסקי
עדיין באמצע, אבל בוקאוסקי גאון.

אם מישהו קרא את בלוד מרידיאן (גם של מקארתי) שיכתוב מה הוא חשב, מישהו אמר לי שזה הספר הכי אלים ואכזרי שהוא קרא אי פעם, אבל ממש טוב. סיקרן:)
 
לבעלי הקינדל שבינכם באמזון יש אסופה של קלאסיקות שאפשר להוריד בחינם. שווה להעיף מבט.
בנוסף יש אופציה לעשות חיפוש אחר ספרים חינמיים בקטוגריה שמעניינת אתכם. נניח free si fi
הרבה סופרים מעלים את הספר הראשון בסדרה בחינם כדי שאנשים יכירו את הסגנון כתיבה שלהם.

מזהיר מראש זה ממכר D:
 
2- המדריך הלא פולטיקלי קורקט לקפיטליזם, ספר מצחיק שמסביר בצורה קלילה למה קפיטליזם זה השיטה הכי הוגנת כלפי כל המעמדות בחברה, מניח שרוב הפורום מבין את הדברים בספר אך ספר נורא מצחיק ומעניין לחלק כמתנה לחברים.
ספר מאוד נחמד. קראתי אותו. קניתי אותו במקור רק בגלל הציורים עליו. לי היה את העותק עם הציור של סתיו שפיר מתבכיינת על הכריכה.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
ס המלצות לספרים בנושא שוק ההון פוסטים מאיכות נמוכה 3
K פרויקט פריסייל-המלצות נדל"ן 2
Lag המלצות על ספרים/מקורות מידע בנושא כלכלה בארגונים אוף טופיק 1
B המלצות לקרן דיבידנדים שוק ההון 15
N המלצות לתהליך פרישה יומני מסע אישיים 29
ה אשמח לקבל המלצות איך להעביר כסף משכירות באנגליה (חברת ניהול) לחשבון בנק בארץ, תודה! פוסטים מאיכות נמוכה 0
ה נמאס לי מהבנק ה"גדול". המלצות? צרכנות פיננסית 6
Y המלצות ליווי משקיעים נדל"ן 4
N תביעה קטנה נגד מס הכנסה - המלצות לעורך דין מיסים 5
de dud המלצות לקייטרינג חלבי לבר מצווה אוף טופיק 0
H המלצות והמשך דרך התפתחות אישית 75
I אבא חטוב - המלצות? פוסטים מאיכות נמוכה 21
YoniLevy אילו המלצות יש לכם לבן 19? פוסטים מאיכות נמוכה 9
OiNK חודש הספר - המלצות קריאה התפתחות אישית 32
מ המלצות על עבודה מול מתווכים (או בלעדיהם) למוכרים וגם לקונים נדל"ן 19
S Bluetooth בלוטות' לרכב - המלצות פוסטים מאיכות נמוכה 6
ח מבקש המלצות ליועץ השקעות עצמאי וישר צרכנות פיננסית 5
ה מערכת בינה מלאכותית שסורקת את המסלקה הפנסיונית שלי ונותנת המלצות אובייקטיביות כתחליף לייעוץ פנסיוני? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
ת המלצות לספרי השקעה בשוק ההון כחול-לבן אוף טופיק 13
U המלצות על ניהול אישי במגדל או ב- slice פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
N המלצות לבנק בחו"ל עבור חשבון קריפטו השקעות אלטרנטיביות 3
מ המלצות על מחשב נייד מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 4
de dud המלצות לכיסא עבודה לבית צרכנות פיננסית 2
P המלצות לעו"דים לרשלנות מקצועית של עו"ד? פוסטים מאיכות נמוכה 2
מ המלצות על סים ראוטר מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 2
mudale222 מחפש המלצות ומידע על שכירות בפתח תקווה והסביבה נדל"ן 1
ה המלצות לחיסכון בטיול גדול מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 12
Y המלצות לבנק (וכרטיס אשראי?) בארה"ב צרכנות פיננסית 1
L המלצות לעניין החלק הפאסיבי בתיק + זהב שוק ההון 10
E מחפש המלצות לאפליקציות שאפשר לנהל בהם השקעות וקריפטו שוק ההון 6
ס המלצות לקרנות מחקות מדדים שקליות שוק ההון 2
קירכהוף המלצות לחיסכון באיזור הקריות חיפה מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 10
L המלצות ללימוד תכנות לנער בן 15 התפתחות אישית 11
D עזרה|המלצות לאטמי אוזניים\אוזניות מבודדות רעשים אוף טופיק 41
I המלצות על יועץ השקעות דובר רוסית במרכז? שוק ההון 0
שלי המלצות לקפה סולידי מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 96
L מכשיר אינהלציה ומד לחץ דם - יש המלצות לרכישה מהרשת? (יש לי הפניה) אוף טופיק 8
T משקיע מתחיל - המלצות לתיק השקעות שוק ההון 20
ל המלצות על עו"ד המתמחה בנדל"ן בחו"ל נדל"ן 2
N המלצות על רכישת מוצרי צריכה בסיסיים באמזון מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 93
T מסלול השקעה פסיבי לחסכון לפנסיה בהפקדה חודשית - המלצות? שוק ההון 9
doc29 רהיטים- המלצות? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 6
G מחפש המלצות בנוגע לחנויות בבאר שבע. אוף טופיק 20
N קסדה לאופנוע המלצות מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 6
כ רשות ני"ע מציעה: כל אחד יוכל לתת המלצות השקעה לציבור שוק ההון 8
P המלצות לקרן השתלמות שוק ההון 3
L נדל"ן מסחרי בחו"ל, המלצות? נדל"ן 2
K המלצות לבלוגים או אתרים להשקעות בארץ? אוף טופיק 1
E המלצות לחסכון בקניות אוכל שוטפות? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 31
A המלצות לבלוגים נוספים אוף טופיק 3

נושאים דומים

Back
למעלה