השאלה מה זה נותן לך?אני חושש שסתם יגרום לקנות מוצרים מיותרים בגלל שהם במבצע....במידה והחלטת שאתה צריך מוצר נגיד SSD תריץ עליו חיפושים בעצמך וכנראה שתגיע לדיל הכי משתלם(או שאני טועה ויש שם דילים שלא תגיע אליהם לא דרכם?).
הסיכוי למצוא בדיוק את המוצר שאתה צריך כרגע באתר כזה בדיל שלא תמצא באופן רגיל הוא נמוך לדעתי(ואולי אני טועה אין לי נסיון רב עם אתרים כאלה).
יותר קטע של אנשים שקונים בלי חשבון כול מה שבמבצע......(תחושה שלי לא עובדות ראו סייגים בסוגרים)
ובכן...
זה בדיוק הקטע...
אני
לא מתעסק בלהריץ חיפושי מחיר בעצמי על מוצר שאני רוצה כי זה יגזול ממני יותר מדי זמן ויכניס אותי לבולמוס צרכנות וחיפושים.
אני מפחד מהבולמוס הזה כמו מאש, ואני מכיר את עצמי שאם אכנס לזה אז אתעמק ואחפור ואהפוך לצרכן האובססיבי שאני לא רוצה להיות.
כמעט וודאי שלא בטוח שאגיע לדיל הכי משתלם על מוצר שאניזקוק לו כי זה יצריך ממני יותר מדי מאמץ, וגם כי אני מקסימום יודע לעשות גוגל ואני גם אישית לא מחובר לפייסכלוב וכו'.
כל פעם איזה משתמש שם בכוורת מפליץ איזה דיל עם מחיר הזו יותר מהקודם... הם ממש ציידי דילים שם.
הסיכוי למצוא בדיוק את המוצר שאני צריך, או אחד שווה ערך לו ולא פחות טוב, באתר כזה בדיל הוא די גבוה. ראיתי שם הרבה מוצרים שבדיוק הייתי זקוק להם (מברשת שיניים חשמלית, נעלי ספורט,
כבל תלת פאזי, טוסטר משולשים, מד לחץ פניאומטי, נרגילה חשמלית, לוכד ברקים אלקטרטני, כבל קואיקסלי).
ואם אתה קונה בלי חשבון את כל מה שבמבצע - אז מה לך ולאתרים כלו?...
תברח!!!
(אלא אם אתה ממוקד ויודע שאתה צריך וזקוק למוצר מסויים ומחפש את המחיר הכי טוב בעבורו - זה המצב שאני מכוון אליו ולכן פירסמתי את ההמלצה לאתר הכוורת).
כשאני למשל חיפשתי כונן קשיח למחשב בתצורת SSD נכנסתי לזאפ קודם כל, אחר כך ל- KSP ו- Ivory, אחר כך ל- eBay ו- Amazon לעשות סיבוב וזהו.
כמובן שלפני כן ביקרתי בפורומים ובבלוגים ובאתרי ביקורות על מוצרים כדי להבין מה אני בערך רוצה...
אבל לא הייתה לי גישה למבצעים. לא הייתה לי גישה לדילים. אני לא מתקין אפליקציות של השוואת מחירים או התראות על מחיר של מוצר ספציפי. לא מתעסק בכל השיט הזה. אני לא קשור לכל קבוצות הצרכנות הללו המתוחכמות שמזמינות שמיכת תינוק מסין רק כי היא זולה ב- 10 ש"ח.
הן עושות לי רעש צרכני ויכולות לגרום לנמר הצרכני המטורף שבי להתעורר. אני בורח מהן כמו מאש (אפילו שאני היום הרבה יותר חזק וממוקד מפעם).
אז כל הקטע זה קודם כל להיות צריך משהו וזקוק לו. להחליט לרכוש אותו. ואחרי שהחלטתי ואחרי שאני ממוקד - מכאן המצוד (הקצר) אחרי המחיר של יום-יומיים וזהו. אלא אם אתה מחכה ל- BF או ל- SM או לכל חודש נובמבר האגדי.
ואז מקום/אתר כמו הכוורת שבו אנשים זורקים לך כל מינ דילים מכל מיני פינות שכוחות אל ומכל מיני ואתרים מיני אתרים ברחבי המרשתת (אני באמת שאפילו לא מתחיל להבין מה האינטרס שלהם לפרסם ולעזור אחד לשני חוץ מלהיות נחמדים, אבל עובדה שגם אני פירסמתי קצת פוסטים שם) עושה לך עבודה מעולה בלמצוא פריט בחצי מחיר אם לא יותר מזה.
לגמרי חצי מחיר. ולגמרי אם לא יותר מזה.
זה כל הסיפור. אין פה קסם.
אין פה גם עכשיו איזושהיא תובנה מעמיקה ומדהימה על הצרכן שאתה כרגע או שאתה יכול להיות. על האם אתה מתפתה למבצעים רק כי הם מבצעים. על האם אתה קונה גם את מה שאתה רוצה ולא רק את מה שאתה צריך. על האם אתה הולך עכשיו לרכוש תיונים באינטרנט או שלא.
אם אתה חושש שאתה תרכוש מוצרים מיותרים, אז אל תיכנס לאתרים הללו מלכתחילה.
תברח!!!
אני פעם לא הייתי חזק כמו היום ולא הייתי מעז להתקרב לאתרים כאלו וביטלתי את כל המנויים לכל הגרופונים למיניהם.
זה מקרה הקוקה-חרא והחטיפים שבסופרץ כשאני יודע שאני אתפתה, וכשאני יודע שאני לא רוצה לאכול את החרא הז,ה אני פשוט מתעלם מהמעבר שלהם בסופר. הכי פשוט שיש. לא עובר בו. מתעלם ממנו. מתרחק ממנו. נמנע ממנו.
מ.ש.ל.