Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
תזכורת: This feature may not be available in some browsers.
חשבון מסחר באקסלנס טרייד: סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן.
@חתול לילה
עוד משהו ששכחתי לציין, במהלך היום הראשון של ההונאה (שבת האחרונה) קיבלתי כמה מסרונים כאלו מכמה בתי עסק שונים
שלום,
ב 10/04/2021 התקבלה בקשה לעסקה בבסט מובייל בע"מ בכרטיס המסתיים ב 0000.
העסקה לא אושרה בשל הקלדה שגויה של 3 הספרות בגב הכרטיס.
ניתן להעביר את העסקה שוב בהקלדת 3 הספרות כפי שהן מופיעות בגב הכרטיס.
תמיד לשירותך
עכשיו תגיד לי, כמה מפגר צריך להיות האלגוריתם בשביל להמשיך לאשר עסקאות אחרי שנעשו מספר ניסיונות שימוש עם 3 ספרות שגויות + יום שבת שבחיים לא ביצעתי בו עסקאות + עסקאות מפוקפקות של המרכז לגביית קנסות שהם יודעים שבוצעו דרכם מאות הונאות בחודשים האחרונים + חריגה של אלפי שקלים מהמסגרת
?
כל הנורות האדומות מהבהבהות והם עוד מסבירים לי שגם אם המסגרת נוצלה הם לא חוסמים שימוש אלא יש אלגוריתם שנותן ״חריגה מאושרת״
נראה לי אתה נותן להם יותר מדי קרדיט, העדויות הרבות שמגיעות מצביעות לכיוון מאוד מסוים בנגב בו מתגוררים קבוצות של פולשים ידועים, שאפילו בגץ מפחד להתעסק איתם.
תביעה ייצוגית לוקחת כמה שנים טובות והסיכויים שלה לא ידועים. אם אני זוכר נכון, רוב הייצוגיות נסגרות בפשרה, שמיטיבה בעיקר עם עורכי הדין.
תביעה קטנה מטופלת מהר וסיכוייה גבוהים. אגב, הייתי בכל מקרה מנסה לבקש לשנות מחזור חיוב, סביר להניח שהבקשה תטופל תוך ימים בודדים ואולי תצליח למנוע את שידור החיוב.
תביעה ייצוגית לוקחת כמה שנים טובות והסיכויים שלה לא ידועים. אם אני זוכר נכון, רוב הייצוגיות נסגרות בפשרה, שמיטיבה בעיקר עם עורכי הדין.
תביעה קטנה מטופלת מהר וסיכוייה גבוהים. אגב, הייתי בכל מקרה מנסה לבקש לשנות מחזור חיוב, סביר להניח שהבקשה תטופל תוך ימים בודדים ואולי תצליח למנוע את שידור החיוב.
שינוי מועד חיוב לא תופס לחיובים שכבר צפויים לרדת, אחרת אפשר לדחות לנצח - מה-02 ל-20, מה-20 ל-02 וחוזר חלילה.
חוק כרטיסי חיוב מאפשר לחברת אשראי 10 ימי עסקים להחזרת הכסף אז לא בטוח שתביעה תעזור.
אני הייתי מנסה לכתוב להם את הסיפור עם הצילום מסך של החיובים בדף הפייסבוק -- אולי מישהו שם יתעורר ויבין שיש נזק תדמיתי, ולקוחות עלולים להעדיף חברות אשראי שמטפלות מהר יותר בחיובים של עשרות אלפי שקלים.
נראה לי אתה נותן להם יותר מדי קרדיט, העדויות הרבות שמגיעות מצביעות לכיוון מאוד מסוים בנגב בו מתגוררים קבוצות של פולשים ידועים, שאפילו בגץ מפחד להתעסק איתם.
אל תתן לגזענות שלך לעוור אותך.
ייתכן שהם גם קורבנות עוקץ. יש עוקץ ידוע בו מציעים לחייבים להסדיר את החוב בסכום נמוך יותר. הם משלמים חלק מהסכום ואחרי שמציגים בפניהם את אישור התשלום, הם משלמים את היתרה. היום עם הטלגרם זה מאוד פשוט, ויתכן שהמכנה המשותף נגרם מפרסום העוקץ בקרב הקבוצות הללו.
@מתכנת
הדבר האחרון שכדאי לך לעשות זה להחזיר את החיוב בבנק, זה אולי מעשה צודק אבל זה ממש לא חכם ובוודאות יפגע לך בדירוג האשראי.
לא ציינת באיזה חברת אשראי מדובר ומה תאריך החיוב שלך, לפחות בחלק מחברות האשראי ניתן לדחות מועד חיוב (באותו חודש) ללא עלות.
בכל מקרה גם אם ירד לך החיוב המלא, כשתקבל את ההחזר אתה מקבל אוטומטית החזר שכולל הצמדה וריבית.
והכי חשוב, זה שאומרים לך עד 8 ימי עסקים לא מחייב שזה באמת יקח את כל הזמן הזה, נתקלתי כבר במקרים שהחזר התקבל אחרי יום.
ואגב, התייחסות לכמה מהנושאים שעלו על הדרך:
1. בכל כרטיס תיתכן חריגה מהמסגרת באופן זמני, אין הבדל בין כרטיס בנקאי לחוץ בנקאי בעניין הזה, זה בעיקר תלוי בדירוג וההיסטוריה של הלקוח בבנק/בחברת האשראי.
2. ניתן לדרוש מהבנק/חברת האשראי להגדיר מסגרת קשיחה שלא ניתן יהיה לעבור אותה בשום סיטואציה.
3. כמו שכבר צויין, כל חברות האשראי בישראל מציעות ללא תשלום שירות הודעות על רכישות בכרטיס (חלקן מגבילות החל מסכום מסויים), זה בהחלט שירות שכדאי לכל אחד לעדכן.
4. תיאוריות קונספירציה זה אחלה, בפועל כל חברות האשראי בישראל משקיעות מליונים רבים במערכות הגנה/איתור הונאות, אף מערכת מתוחכמת ככל שתהיה לא יכולה למנוע מאה אחוז מההונאות, באופן טבעי תהיה חשיפה יותר גבוהה למקרים שבהם מסיבה כזו או אחרת המערכות לא הצליחו למנוע את ההונאה.
נראה לי שאתה נותן להם פחות מידי קרדיט.
יצא לי כבר להתקל כמה פעמים באלגוריתמים שלהם (גם של חברות ישראליות. וגם מהכרות עם אנשים שעובדים בתחום), והוא בהחלט רציני.
נכון שיש פספוסים פה ושם, והרבה פעמים חברות האשראי מעדיפות לטעות לצד שיעצבן פחות לקוחות (כלומר לא לחסום לך רכישה "סתם") וזה גם מאוד מובן.
אל תתן לגזענות שלך לעוור אותך.
ייתכן שהם גם קורבנות עוקץ. יש עוקץ ידוע בו מציעים לחייבים להסדיר את החוב בסכום נמוך יותר. הם משלמים חלק מהסכום ואחרי שמציגים בפניהם את אישור התשלום, הם משלמים את היתרה. היום עם הטלגרם זה מאוד פשוט, ויתכן שהמכנה המשותף נגרם מפרסום העוקץ בקרב הקבוצות הללו.
אם כבר לסנגר, אז ייתכן והמכנה המשותף הוא שיש הרבה מאד חייבים ממגזר כלשהו בנגב ובמזרח ירושלים.
זו לא תאוריה, ולא גזענות . במציאות 75%+ מהתיקים בהוצל"פ הם של מגזר מסוים מאד.
ואני מטה את המספר בכוונה, כדי להתגבר על הטיה אפשרית שבגללה אני נתקלת רק בתיקים כאלו.
אם כבר לסנגר, אז ייתכן והמכנה המשותף הוא שיש הרבה מאד חייבים ממגזר כלשהו בנגב ובמזרח ירושלים.
זו לא תאוריה, ולא גזענות . במציאות 75%+ מהתיקים בהוצל"פ הם של מגזר מסוים מאד.
ואני מטה את המספר בכוונה, כדי להתגבר על הטיה אפשרית שבגללה אני נתקלת רק בתיקים כאלו.
יש לי השערה,
ראשית כל, בפרשה הזו בינתיים לא שמעתי על קורבנות מחוץ לציבור החרדי (זה כמובן לא אינדיקציה שאין), מעבר לכך ישנם נעקצים שמעולם לא עשו שימוש בכרטיס האשראי שלהם באינטרנט, וחלקם לא מקבלים מסרונים בטלפון ולכן לא מודעים כלל לעסקאות עד שחוטפים את ההפתעה בבנק או בסירוב עקב ניצול מלא של המסגרת.
לדעתי יש איזה נותן שירות שמנויים אצלו רק/בעיקר חרדים וממנו דלף המאגר, או מרשלנות של אבטחת מידע לקויה או מפשיעה של מישהו.
ואגב, התייחסות לכמה מהנושאים שעלו על הדרך:
1. בכל כרטיס תיתכן חריגה מהמסגרת באופן זמני, אין הבדל בין כרטיס בנקאי לחוץ בנקאי בעניין הזה, זה בעיקר תלוי בדירוג וההיסטוריה של הלקוח בבנק/בחברת האשראי.
2. ניתן לדרוש מהבנק/חברת האשראי להגדיר מסגרת קשיחה שלא ניתן יהיה לעבור אותה בשום סיטואציה.
3. כמו שכבר צויין, כל חברות האשראי בישראל מציעות ללא תשלום שירות הודעות על רכישות בכרטיס (חלקן מגבילות החל מסכום מסויים), זה בהחלט שירות שכדאי לכל אחד לעדכן.
4. תיאוריות קונספירציה זה אחלה, בפועל כל חברות האשראי בישראל משקיעות מליונים רבים במערכות הגנה/איתור הונאות, אף מערכת מתוחכמת ככל שתהיה לא יכולה למנוע מאה אחוז מההונאות, באופן טבעי תהיה חשיפה יותר גבוהה למקרים שבהם מסיבה כזו או אחרת המערכות לא הצליחו למנוע את ההונאה.
- אתה צודק כמובן לגבי חריגה מהמסגרת, ביום הראשון ראיתי רק חלק מהעסקאות ולכן שגיתי בפרשנות, כבר ציינתי שביום למחרת ראיתי גם את החריגה המשמעותית.
- שירות הודעות לא עוזר לשומרי שבת כמו במקרה שלי שההונאות קרו בשבת, הייתי מצפה שהאלגוריתם יתן משקל גם לזה, לקוח דתי שמקבל דפי פירוט צנועים על פי בקשתו ומעולם לא ביצע עסקאות בשבת, פתאום יש חריג מעורר תמיהה זה דגל אדום.
- לגבי המאמצים למניעת הונאות, נשמע מאוד הגיוני מה שאמרת, אם כי מדובר כאן על מקרה בו קל יחסית לאתר את העבריינים, לפחות מצד רשויות האכיפה.
- מעדיף לא לציין את חברת האשראי שלי כדי לא לעשות כאן שיימינג, רק אצטט מהכתבה שקישרתי בתחילה קטע חיובי כלפי ישראכרט
בעוד ‘ישראכרט’ יצרה קשר עם הלקוח לפני החיוב החריג, ביתר המקרים, הבירור לא נעשה, והחיובים אושרו למרות החריגה מהמסגרת (באחד המקרים בוצעו תשלומים בסכום של 32 אלף שקל כאשר המסגרת עמדה על 18 אלף שקל בלבד).
אל תתן לגזענות שלך לעוור אותך.
ייתכן שהם גם קורבנות עוקץ. יש עוקץ ידוע בו מציעים לחייבים להסדיר את החוב בסכום נמוך יותר. הם משלמים חלק מהסכום ואחרי שמציגים בפניהם את אישור התשלום, הם משלמים את היתרה. היום עם הטלגרם זה מאוד פשוט, ויתכן שהמכנה המשותף נגרם מפרסום העוקץ בקרב הקבוצות הללו.
לצערי אני אכן לוקה בגזענות לעיתים, זה לא סותר את התיאוריה שלי,
אם יש קבוצה מאוד רחבה של חייבים ששילמו להוצל״פ בכרטיס אשראי גנוב, בין אם בעצמם ובין אם באמצעות נוכל שעקץ גם אותם - הציפייה מהמשטרה לחקור את החייבים הללו ולתחקות אחרי הנוכלים עצמם.
אם המכנה המשותף לכל המקרים הוא אוכלוסיה שהמשטרה הרבה יותר סלחנית כלפיה, מתעלמת מפשיעה שלה וממעטת לחקור, אז בעיני זה כבר יותר מוסבר למה הטיפול המשטרתי לקוי.
הם פולשים לקרקעות המדינה על כל רשויותיה מתעלמת ובגץ מסרב להתערב גם במקרה קיצוני בו הבעלים החוקי בטאבו עומד וצווח לכל אורך הדרך החל מהרגע הראשון לפלישה, ולא מדובר על בעלות מפוקפת עם חצאי אישורים מזויפים של איזה נין של נכד באיזה התיישבות שנויה במחלוקת ביו״ש, מדובר על בעלות אמיתית עם הוכחות.
נראה לי שאתה נותן להם פחות מידי קרדיט.
יצא לי כבר להתקל כמה פעמים באלגוריתמים שלהם (גם של חברות ישראליות. וגם מהכרות עם אנשים שעובדים בתחום), והוא בהחלט רציני.
נכון שיש פספוסים פה ושם, והרבה פעמים חברות האשראי מעדיפות לטעות לצד שיעצבן פחות לקוחות (כלומר לא לחסום לך רכישה "סתם") וזה גם מאוד מובן.
גם עם זה אני לא מסכים איתך.
לא מכיר כמובן את המקרה הספציפי הזה (כלומר לא יודע מי העבריינים ומה השיטה שלהם), אבל בהחלט הגיוני שעבריינים ינסו להתגבר על האלגוריתמים.
חלק מהשיטות הבסיסיות לזיהוי תנועות חריגות הן די ידועות וקלות למעקף. יש כמובן גם אינדיקציות אחרות שלפעמים יותר קשה לעקוף אותן, אבל באותו זמן גם יש להן יותר FN/FP.
בסוף הכל משחק של חתול ועכבר, וממש לא יפתיע אותי אם חלק מהעבריינים משתתפים במשחק.
זה לא פיתרון קצר טווח. אבל ממילא ל- @מתכנת אין פיתרון קצר טווח. היתרון של תביעה ייצוגית היא שזה מעלה את הנושא למודעות, גם ציבורית וגם תקשורתית ולכן יכול להוות מנוף לחץ על חברות האשראי.
בנוסף, בסוף הדרך יחכו ל- @מתכנת כמה שקלים וגם לעורכי הדין תהיה פרנסה. זו לא בושה.
לבעלי עצבים חזקים וקיבה מפלדה.