• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

מה קשה לכם במעבר לסולידיות? (הפוסט באישורה של דורין)

זה ללכת עם העדר..
ומה זה אומר בהקשר שענית עליו? האם פופולריות של השקעה גורמת לה להפוך ללא נחשבת להשקעה?
אני פשוט חושבת שהטענה שמי שמפריש לפנסייה מהמשכורת ואולי עוד כמה גרושים לקרן חיסכון וקנה דירה כמו כולם, כי "הנדלן תמיד עולה" נחשב סולידי נראית לי מוגזמת, לפחות בהקשר של הפורום הזה.
נכון ובגלל זה טענתי שקודם כול אין דבר כזה "סולידי" כי אין הגדרה, לראיתי כמעט כול חברי הפורום קרובים יותר ל"עדר" מאשר לסולידית(כמו שהיא מציגה את עצמה)למרות שהרבה אוהבים את ההרגשה שהם מיוחדים ולא חלק מאותו עדר, לדוגמא יקנו דירה אבל לא מתוך מחשבה שנדל"ן תמיד עולה ושכירות הולכת לפח, עלה כפשרה של השקעה פחות טובה לעומת נוחות\אילוצים משפחתים.
ימשיכו לעבוד 9 עד 5 במשרד,אבל כי הם מאוד נהנים ולא כי הם חייבים כמו שאר ה"עדר" וכו, בסופו של דבר הסיבות אולי יותר "נכנות" אבל התוצאה מאוד דומה.
וגם שהתנאים שליאת הציבה לא מתאימים למה שהיא כנראה "מחפשת".
במידה והיא מחפשת אנשים שחיים כמו בעלת הבלוג, היא צרכה לשנות את ההגדרות(ולהערכתי יהיה מאוד קשה למצוא), במידה והיא מחפשת משהו אחר צריך להגדיר מה.
למשל :אנשים שחוסכים מעל 50% מהשכר נטו בנוסף להפרשות לפנסיה ומשקיעים בשוק ההון בלבד,
יפנה לקבוצה מצומצמת באוכלוסיה שכנראה תהיה יותר קרובה למה שהיא מחפשת לחקור עליו.
 
הי חברים,
במסגרת התזה שלי בפסיכולוגיה חברתית אני עורכת מחקר על המעבר מצרכנות לסולידיות, על הקשיים שבדרך ועל אסטרטגיות להתמודד עם אותם קשיים, אני מחפשת אנשים שיסכימו לענות לי על כמה שאלות
נראה לי שאת צריכה קודם להגדיר מה זה סולידיות ומה זה צרכניזם לצרכי המחקר.
בעיני סולידיות ברוח הבלוג של הסולידית זה קודם כל עצמאות פיננסית/ כלכלית שמתאפשרת דרך הכנסה פסיבית מהשקעות.
כדי ששכיר ממוצע יוכל להגיע למצב של עצמאות כלכלית והחירות שנלוית לעצמאות זאת עליו לסלק חובות, לחסוך באגרסיביות ( 50%-75% מההכנסה נטו) ולהשקיע את החסכונות.

רוב חברי הפורום פה לא אימצו אחד לאחד את דרך החיים של הסולידית אלא רק את חלקם כל אחד לפי צרכיו ואופן ראייתו.

גדולת הבלוג בעיני היא הנגשת הרעיון של חירות כלכלית לשכירים, משהו שאני אישית לא חלמתי עליו לפני שנתקלתי במקרה בבלוג של הסולידית.

לגביי באופן אישי, האופטימיזציה של ההוצאות עזרה לנו לחסוך הרבה כסף והמודעות לצרכניזם עזרה לנו לצרוך אחרת. אבל למען האמת לא שינינו יותר מדי באורח חיינו.
למשל ויתרנו על עוזרת בית ומנקים לבד , נמנעים מלצאת לחופשה בחו"ל בקיץ אבל נוסעים בספטמבר, הורדנו דרסטית את דמי הניהול על ההשקעות אבל ממשיכים להשקיע ....החלפתי חדר כושר שעלותו חצי ממה ששילמתי בעבר אבל אני לא מוותר על חדר כושר...
קשה להגיד שהפסקנו לצרוך לגמרי אלא עשינו אופטימיזציה להוצאות ועל חלקן ויתרנו.

מבחינתי הקושי הגדול הוא המעבר בפועל לפרישה מוקדמת , החלום ושיברו.
הקושי הוא בלמלא את החלל שנוצר , מה עושים כל יום וכו' וקושי נוסף הוא מה לעשות כשבן הזוג לא מעוניין לפרוש מוקדם.

אנחנו זוג בלי ילדים , בני 45 וכבר הגענו לעצמאות כלכלית לפי כלל 3% עם תקציב יפה שכולל קצת מותרות + דירת מגורים ללא משכנתא. אנחנו עצמאים כלכלית ביחד ולחוד , אין תלות הדדית בינינו לצורך עצמאות כלכלית .אני אישית הפסקתי לעבוד לפני כעשרה חודשים ולקח לי הרבה זמן למצוא את עצמי. אני ישן ללא שעון מעורר, קורא הרבה אקטואליה וכלכלה , טלויזיה, חדר כושר ורק לאחרונה גיליתי את חדוות הבישול . למען האמת אילו עיסוקים שהעבודה לא מנעה מימני לעשות לפני כן...רק שעכשיו זה ללא תלות במעביד ובלי מחשבות על עמידה ביעדים בעבודה וכו ( עבדתי בתחום ניהול מכירות).
יש עוד כמה תחביבים בקנה שאני מעוניין לפתח אבל פתאום אני מרגיש שאין לי זמן , היום עף לי מהר .. לאט לאט אני אגבש סדר יום יותר יעיל ...

הייתי רוצה לשוטט בעולם וזה באמת מה שהייתי רוצה לעשות בזמן פרישה מוקדמת אבל אני מקורקע מכיוון שכאן נכנס לתמונה בן הזוג. הוא עדיין לא השתחרר ממה שיגידו האחרים, מהסטטוס הסוציאלי וכו ולכן הוא מעדיף להמשיך לעבוד בידיעה שזה מבחירה וזה כשלעצמו כבר הישג כי לקח לו זמן להפנים שאנחנו עצמאים כלכלית.

עוד קושי שאני נמצא בו הוא לספר שאני לא עובד , לא מחפש עבודה ושאני עצמאי כלכלית. כשכולם מסביב מדברים על יוקר המחייה, לסגור את החודש, משכנתא וכו אנחנו מרגישים לא נעים לדבר על זה שאנחנו עצמאים כלכלית כי זה כמו לזרות מלח על הפצעים.

אנחנו חיים בצרפת ולא נהוג כל כך לדבר על כסף ישירות אבל עדיין אנחנו לפעמים מרגישים לא נעים וזה עוד יותר קשה עם המשפחה והחברים מישראל שהם מטבעם יותר חטטניים ושואלים שאלות ...

בצרפת השאלות המציקות הן גם בקשר לסטטוס הסוציאלי שתפקיד ניהולי כזה או אחר מקנה לך בעיני השואל ..אין מה לעשות אחת השאלות הראשונות שתמיד שואלים היא מה אנחנו עושים בחיים מבחינה מקצועית , איזה תפקיד, סטטוס, באיזו חברה אנחנו עובדים וכו.

כמו שהסולידית פעם המליצה עדיף לשקר ולא לדבר על עצמאות כלכלית עם הסביבה. אז כששואלים מה אני עושה כל היום אז אני עונה שלא משעמם לי בלי יותר מדי פירוט. כששואלים איך אנחנו מסתדרים עם משכורת אחת אז אני עונה שאנחנו מצמצמים הוצאות .. כששואלים מה אני עושה בחיים ואם מצאתי עבודה אז התחלתי לענות שאני פרילנסר ואני עובד על פרויקטים זמניים וזה יכול להסביר את הזמן שיש לי ואת הגמישות... או שחיפוש העבודה נורא קשה בגלל האבטלה הגבוהה בצרפת ושאני עושה עבודות זמניות דרך חברות כוח אדם ..

הסולידית כתבה כמה פוסטים על הקשיים שהזכרתי.
 
@Koby Paris מזדהה עם הרבה מהדברים שכתבת.
קודם כל אפשר להגדיר את התקופה כפסק זמן.
אחרי שנה וחצי התחיל לדגדג לי קצת באצבעות ובאמת נהייתי פרילנסר :)
 
@Koby Paris מזדהה עם הרבה מהדברים שכתבת.
קודם כל אפשר להגדיר את התקופה כפסק זמן.
אחרי שנה וחצי התחיל לדגדג לי קצת באצבעות ובאמת נהייתי פרילנסר :)
תוכל לפרט קצת ? נשמח לשמוע על עוד מישהו שהגיע לעצמאות כלכלית ועל התמודדותו עם המעבר מעבודה לאי עבודה , לבטים, קשיים, השפעה על הזוגיות/משפחה וכו
 
@Koby Paris זה התחיל כשפוטרתי מהעבודה כחלק מסגירת יחידה. המוטיבציה שלי לעבוד היתה בשפל המדרגה. אפילו כשניסיתי שניים שלושה ראיונות שידרתי את זה במודע ובתת מודע. החלטתי שזהו זה מספיק. אישתי תמכה בי לחלוטין לאורך כל הדרך. אצל אמי זה היה בעייתי כי ממה תחייה ומה יגידו וכו'. הגדרתי את זה כחופשה לא קצובה. מה שהיה ברור לי שאני לא חוזר למשרה מלאה אלא אם כן המצב הכלכלי יחייב זאת בתרחיש קיצון. גם לא ידעתי אם אחזור למקצוע או אנסה משהו אחר לגמרי.
לא היתה לי בעיה של מה לעשות עם הזמן. עושה המון ספורט. קורא המון ספרי עיון שמבחינתי שקולים ללמידה. עדיין בחודשים האחרונים דגדג לי קצת באצבעות להפעיל את הראש בהקשר המקצועי שלי ועל הדרך להרוויח כמה לירות. גם הקטע של להיות יותר חסין למשבר על ידי להרוויח קצת ולשמור על קשר עם השוק והמקצוע היה לי חשוב. גיליתי שקשה לי ללמוד תחומים שקשורים למקצוע שלי ככה סתם אם זה לא קשור באופציה להרוויח מזה. לא ברור לי למה זה אבל הקטע החיצוני של לעשות משהו כדי להרוויח כסף יש לו השפעה חזקה מאד. אז החלטתי להיות פרילנסר יותר באוריינטציה של הדרכה / הוראה / עזרה. אני נהנה מהאינטרקציה עם האנשים ועם זה שאני עוזר להם.
 
עשיתי את אותו דבר רק שאני זה שהתפטרתי בשביל לקדם עסקים צדדים משלי(שכרגע לא הולכים מי יודע מה, אבל לא משנה :))

כרגע יושב חצי שנה בבית, וחייב להגיד שזה הזמן בין הטובים שלי בחיים.

כי בעוד שבעבר כשהייתי צעיר וטיפש הייתי מנצל את הזמן הפנוי בשביל לראות סרטוני חתולים ביו טיוב, עכשיו אני מנצל אותו בשביל לקרוא המון ספרים ונסיון תמידי בפיתוח אישי ואתגור עצמי.
קשה עד בילתי אפשרי ללמוד כול כך הרבה על עצמך(וגם באופן כללי) כאשר עסוקים בענייני עבודה(עבודה עצמה+נסיעות) במשך 10-14 שעות ביום.
 
ומה זה אומר בהקשר שענית עליו?
זה אומר שרוב הציבור "משקיע" בדירה בגלל שתי אמונות:
1. הנדלן תמיד עולה
2. לשלם שכ"ד זה לזרוק כסף

שתי האמונות האלה שגויות.
רוב האנשים לא לוקחים מחשבון ומחפשים בגוגל גרפים של עליית הנדל"ן.
השקעה על בסיס אמונה, בלי ידע או בדיקה, היא לא באמת השקעה.

אני מבינה שכותבת הפוסט מחפשת אנשים שבוחרים את ההשקעות שלהם בצורה יותר מושכלת, ולכן כל מי שקונה דירה, כי ככה צריך יורד מהרשימה.

מבלי לשפוט את אלה שכן קנו דירה, כן ידעו מה החסרונות של ההשקעה, אבל החליטו בכל זאת מטעמי נוחות, ומבלי לספר סיפורים על "השקעה".
 
מה שקשה לי זה הפחד שאנחנו טועים. שאולי העדר צודק ובעוד 20-30 שנה חברינו הממושכנים והשכירים יהיו במצב טוב מאיתנו. או שבשינויים של החיים הדרך שלנו לא תוכיח את עצמה, ונמצא את עצמינו ממושכנים/ שכירים וחיים בשביל אחרים. (כל הזמן אומרים לנו "חכו חכו ש")
 
מה שקשה לי זה הפחד שאנחנו טועים. שאולי העדר צודק ובעוד 20-30 שנה חברינו הממושכנים והשכירים יהיו במצב טוב מאיתנו.
גם בן הזוג שלי כל הזמן מעלה את החששות האלו.
 
גם בן הזוג שלי כל הזמן מעלה את החששות האלו.
קצת קשה לדמיין מצב כזה.
אם אנחנו מדברים על סולידיות באופן טיפה יותר רחב מ - "השקעה בשוק ההון ולא בדירת מגורים"
אז באופן אבסלוטי הפרשתם הרבה יותר כסף הצידה כל השנים, במחיר של מותרות\מיותרויות כלשהן, כל אחד לפי סולידיותו.
 
מה שקשה לי זה הפחד שאנחנו טועים. שאולי העדר צודק ובעוד 20-30 שנה חברינו הממושכנים והשכירים יהיו במצב טוב מאיתנו. או שבשינויים של החיים הדרך שלנו לא תוכיח את עצמה, ונמצא את עצמינו ממושכנים/ שכירים וחיים בשביל אחרים. (כל הזמן אומרים לנו "חכו חכו ש")

קודם כול, אם אתה פוחד שאולי אתה טועה, כניראה אומר שכרגע אתה קצת "מקריב" את החיים שלך בשביל העתיד.
משהו שלמדתי פה מהפורום אגב, זה שאתה צריך לחשוב על העתיד אבל גם לחשוב על הווה. אם אתה לא מרוצה ממנו כרגע, אז תשנה אותו.
לי למשל אין מה לחשוב שאולי אני אצטער על דרך החיים שלי, אז לא נסעתי פעמיים בשנה לסופ"ש ברודוס? אז לא קניתי רכב חדש והחלפתי אותו כול 3 שנים? מה זה בדיוק היה נותן לי?
בקשר להחלטות החשובות יותר בחיים, כמו שאמרתי מקודם, צריך לחשוב על העתיד וגם על ההווה.גם אם בעוד 30 שנה, שוק המניות והאג"ח יתרסק לגמרי ושוק הנדל"ן ישאר כמו שהוא/ימשיך לפרוח(תרחיש סביר בערך כמו שאני אגדל בננות על יופיטר), אני עדיין אשמח שלא שיעבדתי את עצמי 30 שנה למשכנתא שכבלה אותי לעבודה משעממת, חוסר יכולת לזוז מטר ושאר דאגות כיפיות.

אבל שוב, אני זה אני, והעדפות שלי הם לא בהכרח העדפות שלך. אם אתה מרגיש שאתה מקריב את עצמך על מזבח ההווה למען העתיד, אז פשוט תשנה את זה. אתה לא חייב להיות סולידי לגמרי שמתקלח במים קרים(סליחה מראש :)) או צרכניסט מושבע של רכב ליסינג, משכנתא ופעמיים בשנה בטן גב ברודוס. יש המון אפור באמצע.
 
מה שקשה לי זה הפחד שאנחנו טועים. שאולי העדר צודק ובעוד 20-30 שנה חברינו הממושכנים והשכירים יהיו במצב טוב מאיתנו. או שבשינויים של החיים הדרך שלנו לא תוכיח את עצמה, ונמצא את עצמינו ממושכנים/ שכירים וחיים בשביל אחרים. (כל הזמן אומרים לנו "חכו חכו ש")
ברכישת דירה יש אלמנט של גידור סיכון לעומת השקעה בשוק ההון. בהנחה שממשיכים לצרוך דיור בישראל כל החיים, יש ברכישה גידור סיכון. אם מחירי הדיור יירדו לעומת האלטרנטיבות, עדיין יש לך דירה (ופחות כסף לצרכים אחרים) , אבל אם הם יטוסו למעלה לעומת האלטרנטיבות, אתה מוגן בגיל מבוגר מפני עלייה חדה בהוצאות.
 
אז באופן אבסלוטי הפרשתם הרבה יותר כסף הצידה כל השנים, במחיר של מותרות\מיותרויות כלשהן
אבל היינו יכולים להפריש את זה, תוך כדי תשלום משכנתא במקום שכ"ד, ולגור בבית משלנו עם כל הנוחות הנגזרת מכך.
אבל אתם רואים למעלה את דעתי על משכנתא, ובינתיים הוא משתכנע.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
ה התלבטות קשה בבחירת המסלול התפתחות אישית 5
ג'וני לנד קל לתת ציפיות כלכליות קשה לעמוד בהם שוק ההון 4
Bosco התלבטות קשה - השקעה עבור בן משפחה שוק ההון 32
מ התלבטות קשה לגבי דמי אבטלה, דמי לידה ומה שביניהם יומני מסע אישיים 2
V התלבטות קריירה קשה - קידום או עזיבה התפתחות אישית 17
אוהד יהודה שאלה קשה על מור פוסטים מאיכות נמוכה 2
E שוקל להחליף מקצוע מצלם לנדל"ן, אבל ההתלבטות קשה. מה אומרים? אוף טופיק 34
B המיליון הראשון הכי קשה? שוק ההון 22
ה התלבטות קשה בנוגע לתואר ראשון התפתחות אישית 12
ה מכירת נכס והשקעה במדדים ונדלן - התלבטות קשה שוק ההון 26
S תזמון שוק - התלבטות קשה שוק ההון 8
S מה התרחיש ההיסטורי הכי קשה לפרישה מוקדמת פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 19
E סיוע בהתלבטות קשה נדל"ן 40
D כמה קשה זה להגר לחו"ל כאיש הייטק ישראלי? התפתחות אישית 8
ג מה באמת המצב הכלכלי? כזה קשה? אוף טופיק 98
ת עד כמה המצב הכלכלי קשה ומה צופן לנו העתיד? אוף טופיק 389
amit דוגמא מהחיים ,כמה קשה לתזמן את השוק שוק ההון 14
cypriano de rore האם יותר קשה למצוא כיום אמנות איכותית מבעבר? אוף טופיק 45
unrealx התלבטות קריירה קשה - מעבר עבודה בהייטק התפתחות אישית 77
ת רמת החיים, משהו לא מסתדר לי. המצב הכלכלי קשה ורמת החיים עולה? אוף טופיק 305
A בחירת מקצוע עתידי- התלבטות קשה יומני מסע אישיים 17
c881 כמה קשה כבר להשיג PHD? אוף טופיק 1
whybe בעסה קשה אוף טופיק 19
פיטר גריפין כרטיסי אשראי חוץ בנקאיים - מה מהם שווה לכם? צרכנות פיננסית 123
א האם יש לכם המלצה לקרנות אג"ח אמריקאי (קונצרני) שוק ההון 14
YoniLevy אילו המלצות יש לכם לבן 19? פוסטים מאיכות נמוכה 9
deussex מה עושה לכם טוב - הרגשה טובה התפתחות אישית 60
סול מה חשוב לכם בנכס מניב? השקעות אלטרנטיביות 7
M האם עליות המחירים פוגעת לכם בחיסכון? אוף טופיק 97
Y פתיחת חשבון בנק אמריקאי- איפה יש לכם חשבון? צרכנות פיננסית 69
adamshalev ספרו איזה השקעות עבדו לכם ב-2021 ואיזה לא? שוק ההון 95
J אספר לכם עליי וספרו לי איך לדעתכם כדאי לי להשקיע מיליון₪ שוק ההון 14
נ יש לכם המלצה על ספר העוסק באינפלציה ונזקיה התפתחות אישית 0
נ נראה לכם שיש אינפלציה בארץ בגלל הקורונה? פוסטים מאיכות נמוכה 8
נ במה אתם מתחרטים שלא "השקעתם" כשהייתה לכם אפשרות? אוף טופיק 40
Q אם היה לכם מליון שקל במזומן עכשיו שוק ההון 25
ג אחרי המבול - מה קונים? יש לכם נתונים מ2009? שוק ההון 3
נ כמה עולה לכם הרכב בחודש? אוף טופיק 86
L סקר ביטול הוי הכחול בוואטסאפ - יש לכם ווי כחול בווטסאפ או שביטלתם את זה? אוף טופיק 54
Myrath תקריות צרכניות שהיו לכם אוף טופיק 0
נ האם ההשקעות במניות תרמו לכם בהבטים לא כלכליים? שוק ההון 11
K ציטוטים שגרמו לכם לחשוב אוף טופיק 189
P יש לכם אפשרות לקחת הלוואה בריבית שלילית, מה אתם עושים? שוק ההון 75
R גם לכם נעלם כסף מהחשבון (IBI טרייד)? שוק ההון 11
מתכנת סקר: יש לכם רכב? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 34
ס איזה פוסטים הכי עזרו לכם לעשות את הצעד ולהתחיל להשקיע ? שוק ההון 1
bobby TWS של Interactive Brokers - גם לכם הוא איטי? אוף טופיק 82
S כמה שנים נותרו לכם לפרישה? (לעצמאות כלכלית) מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 50
ח איך אתם מאזנים? בהנחה שיש לכם תיק סולידי עוקב מדדים. שוק ההון 41
אני חדש ביטוח דירה - יש לכם? חובה? מה לשים לב? מספר שאלות צרכנות פיננסית 3

נושאים דומים

Back
למעלה