• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

התלבטות קשה - השקעה עבור בן משפחה

  • פותח הנושא פותח הנושא Bosco
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

Bosco

משתמש רשום
הצטרף ב
19/8/23
הודעות
10
דירוג
3
שלום לקוראים

קבלתי משימה אחראית של ניהול כספים עבור בן משפחה בגיל 57 ומבקש עצת המומחים:
כבר תקופה שאני מנהל עבור עצמי תיק השקעות ברוח הבלוג ונטייתי הינה לנהל את ההשקעה עבור בן המשפחה בעצמי (בגלל העמלות הגבוהות בתיקים המנוהלים).

נגיד לשם פשטות שיש בבנק סכום של 1,000,000 ש"ח להשקעה ומתוך השקעה זו, עלי להעביר קצבה חודשית של 2,000 ש"ח וגם לדאוג להוצאות בלתי צפויות בעתיד.
איך הייתם ממליצים לחלק את הכספים בין האפיקים השונים מבלי לקחת סיכונים מיותרים??
נתון נוסף: הקצבה מהווה 30% מהכנסתו.
מתלבט בנושא שבועות רבים ותגובתכם חשובה לי

בוסקו
 
נערך לאחרונה ב:
שלום לקוראים

קבלתי משימה אחראית של ניהול כספים עבור בן משפחה בגיל 57 ומבקש עצת המומחים:
כבר תקופה שאני מנהל עבור עצמי תיק השקעות ברוח הבלוג ונטייתי הינה לנהל את ההשקעה בעצמי (בגלל העמלות הגבוהות בתיקים המנוהלים) נגיד שיש בבנק סכום של 1,000,000 ש"ח להשקעה עבור בן המשפחה ומתוך השקעה זו, עלי להעביר קצבה חודשית של 2,000 ש"ח וגם לדאוג להוצאות בלתי צפויות בעתיד.
דעתי לגבי ניהול כספים של בן משפחה כשיר היא כמו שאמר ביידן,

DONT.

או אם נפנה לפירוש רשי, עדיף לדעתי לשלם עמלות בקש מאני מזומני למנהל תיקים מאשר לשלם עמלות בבריאות וביחסים במשפחה בניהול שלך.
 
שלום לקוראים
קבלתי משימה אחראית של ניהול כספים עבור בן משפחה בגיל 57 ומבקש עצת המומחים:
כבר תקופה שאני מנהל עבור עצמי תיק השקעות ברוח הבלוג ונטייתי הינה לנהל את ההשקעה עבור בן המשפחה בעצמי (בגלל העמלות הגבוהות בתיקים המנוהלים).

נגיד לשם פשטות שיש בבנק סכום של 1,000,000 ש"ח להשקעה ומתוך השקעה זו, עלי להעביר קצבה חודשית של 2,000 ש"ח וגם לדאוג להוצאות בלתי צפויות בעתיד.
איך הייתם ממליצים לחלק את הכספים בין האפיקים השונים מבלי לקחת סיכונים מיותרים??
נתון נוסף: הקצבה מהווה 30% מהכנסתו.
מתלבט בנושא שבועות רבים ותגובתכם חשובה לי

בוסקו
פיקדון/קרן כספית שתתן 4% בשנה סוגרת את ה2000שח לקצבה.
הוצאות לא צפויות דורשות השקעה לא צפויה.
 
  • אהבתי
Reactions: HHH
דעתי לגבי ניהול כספים של בן משפחה כשיר היא כמו שאמר ביידן,

DONT.

או אם נפנה לפירוש רשי, עדיף לדעתי לשלם עמלות בקש מאני מזומני למנהל תיקים מאשר לשלם עמלות בבריאות וביחסים במשפחה בניהול שלך.
מה יקרה אם בעקבות ההשקעה שלך הסכום ייחתך ב- 30% ?
יש עוד קרובי משפחה שתהיה להם דעה בעניין?
ביידן איש חכם וכך גם רשי אך לא מדובר בבן משפחה כשיר וזה המצב.
הברירות שלי הן להשקיע דרך הבנק בחשבון מיועץ (עם עמלות נמוכות ) או בחשבון מנוהל ( עם עמלות מטורפות).
ברור שהכוונה בשני המקרים הינה לתיק עם סיכון מינימלי ( עד 15 % מניות לדעתי ).
יש לי ניסיון מר עם חשבונות מנוהלים ושוקל לעשות את זה בעצמי למרות דבריו של ביידן
 
שלום לקוראים

פיקדון/קרן כספית שתתן 4% בשנה סוגרת את ה2000שח לקצבה.
הוצאות לא צפויות דורשות השקעה לא צפויה.
זו לא תשובה מועילה
 
מה יקרה אם בעקבות ההשקעה שלך הסכום ייחתך ב- 30% ?
יש עוד קרובי משפחה שתהיה להם דעה בעניין?
אם התיק ייחתך ב 30% ארגיש שנכשלתי.
יש קרוב משפחה נוסף עם דעה בעניין.
 
ביידן איש חכם וכך גם רשי אך לא מדובר בבן משפחה כשיר וזה המצב.
הברירות שלי הן להשקיע דרך הבנק בחשבון מיועץ (עם עמלות נמוכות ) או בחשבון מנוהל ( עם עמלות מטורפות).
ברור שהכוונה בשני המקרים הינה לתיק עם סיכון מינימלי ( עד 15 % מניות לדעתי ).
יש לי ניסיון מר עם חשבונות מנוהלים ושוקל לעשות את זה בעצמי למרות דבריו של ביידן
ברור לך מבחינה חוקית מה אתה יכול לעשות בחשבון של לא כשיר? לא שאני יודע, אבל הייתי מוודא קודם כל את הצד החוקי.
 
שלום לקוראים

קבלתי משימה אחראית של ניהול כספים עבור בן משפחה בגיל 57 ומבקש עצת המומחים:
כבר תקופה שאני מנהל עבור עצמי תיק השקעות ברוח הבלוג ונטייתי הינה לנהל את ההשקעה עבור בן המשפחה בעצמי (בגלל העמלות הגבוהות בתיקים המנוהלים).

נגיד לשם פשטות שיש בבנק סכום של 1,000,000 ש"ח להשקעה ומתוך השקעה זו, עלי להעביר קצבה חודשית של 2,000 ש"ח וגם לדאוג להוצאות בלתי צפויות בעתיד.
איך הייתם ממליצים לחלק את הכספים בין האפיקים השונים מבלי לקחת סיכונים מיותרים??
נתון נוסף: הקצבה מהווה 30% מהכנסתו.
מתלבט בנושא שבועות רבים ותגובתכם חשובה לי

בוסקו
יש המון שאלות שצריך לשאול:
האם זה כל כספו?
יש שיקןלי הורשה?
לכמה זמן התיק צריך להספיק? (אם עד 120 אז מדובר בטווח ארוך)
מה פירוש "לא כשיר"? לא יצליח לנהל השקעות אן בכלל לא מבין מה קורה סביבו? התשובה הזו תוביל לשאלות נוספות במישור המשפטי לגבי מה מותר לך לעשות בחשבון ואם נדרשת פעולה משפטית להסדרת מעמדך בחשבון.
מה סיבולת הסיכון?
 
ברור לך מבחינה חוקית מה אתה יכול לעשות בחשבון של לא כשיר? לא שאני יודע, אבל הייתי מוודא קודם כל את הצד החוקי.
אם החשבון הוא של לא כשיר רשמית, אזי הוא יהיה מוגבל מאוד בסוג ההשקעות שיאפשרו בחשבון שלו, אם בכלל. תלוי בייפוי הכוח שיש לו ובאיזה בנק הוא נמצא.
 
אם החשבון הוא של לא כשיר רשמית, אזי הוא יהיה מוגבל מאוד בסוג ההשקעות שיאפשרו בחשבון שלו, אם בכלל. תלוי בייפוי הכוח שיש לו ובאיזה בנק הוא נמצא.
נכון וגם אם לא כשיר לא רשמית הייתי מאד מאד נזהר. סיפורים כאלו הופכים בקלות לצרה משפטית.
 
שלום לקוראים

קבלתי משימה אחראית של ניהול כספים עבור בן משפחה בגיל 57 ומבקש עצת המומחים:
כבר תקופה שאני מנהל עבור עצמי תיק השקעות ברוח הבלוג ונטייתי הינה לנהל את ההשקעה עבור בן המשפחה בעצמי (בגלל העמלות הגבוהות בתיקים המנוהלים).

נגיד לשם פשטות שיש בבנק סכום של 1,000,000 ש"ח להשקעה ומתוך השקעה זו, עלי להעביר קצבה חודשית של 2,000 ש"ח וגם לדאוג להוצאות בלתי צפויות בעתיד.
איך הייתם ממליצים לחלק את הכספים בין האפיקים השונים מבלי לקחת סיכונים מיותרים??
נתון נוסף: הקצבה מהווה 30% מהכנסתו.
מתלבט בנושא שבועות רבים ותגובתכם חשובה לי

בוסקו
מניסיון אישי במצב שנשמע דומה, זה טוב להתייעץ מה כדאי לעשות ולחשוב טוב מה הייתה עושה עם הכסף לו היה שלך במצבו של בן המשפחה. לאחר ההבנה הזו, חשוב לא פחות להסכים על כך עם שאר בני המשפחה שקשורים לעניין ולהעביר את הביצוע לאיש מקצוע אחר ולא לעשות בעצמך.

ז״א נני שאתה מאמין שהכי כדאי 100% מחקה מדד כלשהו. תמצא איש מקצוע שמוכן לנהל את הכספים ועדיין יהיה קשוב לדרישותיך ובקשותיך. וקבל את הסכמתם של שאר בעלי העניין לעבודה מול הגוף או איש המקצוע שבחרת.

כך, במקרה של ירידה של 30% אף אחד לא יבוא אליך בטענות אלא לאיש המקצוע.
 
מניסיון אישי במצב שנשמע דומה, זה טוב להתייעץ מה כדאי לעשות ולחשוב טוב מה הייתה עושה עם הכסף לו היה שלך במצבו של בן המשפחה. לאחר ההבנה הזו, חשוב לא פחות להסכים על כך עם שאר בני המשפחה שקשורים לעניין ולהעביר את הביצוע לאיש מקצוע אחר ולא לעשות בעצמך.

ז״א נני שאתה מאמין שהכי כדאי 100% מחקה מדד כלשהו. תמצא איש מקצוע שמוכן לנהל את הכספים ועדיין יהיה קשוב לדרישותיך ובקשותיך. וקבל את הסכמתם של שאר בעלי העניין לעבודה מול הגוף או איש המקצוע שבחרת.

כך, במקרה של ירידה של 30% אף אחד לא יבוא אליך בטענות אלא לאיש המקצוע.
זה יעבוד רק אם הכסף לא נמצא בחשבון של הלא כשיר. אחרת, איך בדיוק יחתימו את בעלי החשבון על אישור לניהול תיק כאשר אחד מבעלי החשבון או בעל החשבון לא כשיר ?

אם הלא כשיר הוא מבעלי החשבון אני לא חושב שיש אופציה לניהול חיצוני מכיוון שזה דורש חתימה שלו. אבל לך תידע, המקרה לא בדיוק ברור.
 
נערך לאחרונה ב:

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
דרך אגב, אם הלא כשיר מוכרז ככזה, אזי האופציה הכמעט יחידה שלך להשקעה היא אג״חים של המדינה.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
T מגרש לבנייה עצמית מרמ"י בהנחה משמעותית (אזור עדיפות לאומית ב) - התלבטות קשה נדל"ן 42
ה התלבטות קשה בבחירת המסלול התפתחות אישית 5
מ התלבטות קשה לגבי דמי אבטלה, דמי לידה ומה שביניהם יומני מסע אישיים 2
V התלבטות קריירה קשה - קידום או עזיבה התפתחות אישית 17
ה התלבטות קשה בנוגע לתואר ראשון התפתחות אישית 12
ה מכירת נכס והשקעה במדדים ונדלן - התלבטות קשה שוק ההון 26
S תזמון שוק - התלבטות קשה שוק ההון 8
unrealx התלבטות קריירה קשה - מעבר עבודה בהייטק התפתחות אישית 77
A בחירת מקצוע עתידי- התלבטות קשה יומני מסע אישיים 17
A התלבטות לגבי איך לבנות תיק. שוק ההון 6
א התלבטות לגבי חיסול חלק מהמשכנתא נדל"ן 10
1 התלבטות לגבי המשך התואר התפתחות אישית 6
1 תואר במדעים, התלבטות של אמצע החיים התפתחות אישית 0
N התלבטות לגבי קרן עולמית Invesco MXWO (0.05% דמי ניהול) שוק ההון 12
K התלבטות לגבי אופי השקעה בחשבון מסחר עצמאי שוק ההון 12
R התלבטות ברכישת דירה למגורים נדל"ן 5
S התלבטות לגבי השקעה ביורו בפלח הסולידי של התיק שוק ההון 0
G התלבטות על החלק הסולידי על פי מחקר טריניטי שוק ההון 2
ה התלבטות לגבי הנהלת חשבונות ויעוץ מס התפתחות אישית 17
S התלבטות: השארת ירושה של 1.2 מליון בקרן כספית עד צורך עתידי שוק ההון 5
A התלבטות בבחירת דרך למעבר מברוקר ישראלי לברוקר בחו"ל שוק ההון 2
M התלבטות בין השקעה לכיסוי משכנתא שוק ההון 3
S התלבטות קריירה 23 התפתחות אישית 14
D התלבטות בלימודים - הנדסה כלכלה או מתמטיקה? התפתחות אישית 6
נ התלבטות על הקצאת נכסים בשלב המשיכה שוק ההון 9
א התלבטות קריירה - להישאר בעבודה או לעזוב התפתחות אישית 15
Lamur התלבטות לגבי מימון בית נדל"ן 13
ע התלבטות התפתחות אישית 1
I התלבטות באיחוד שתי קרנות קיימות (פנסיה וביטוח מנהלים) פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 10
G התלבטות נדלנית גושדן-ית נדל"ן 19
G התלבטות לגבי מכירת בית להשקעה בארה"ב נדל"ן 4
V התלבטות על המשך הדרך סטודנט מדמח התפתחות אישית 8
S התלבטות פיננסית רצינית שוק ההון 17
E הנדסת מכונות - התלבטות קריירה התפתחות אישית 0
O התלבטות לרכישת משרד להשקעה בבת ים נדל"ן 15
ע הון עצמי גבוה התלבטות ללקיחת משכנתא נדל"ן 2
D התלבטות לגבי מהלך - קרן של אינווסקו או אירית צוברת זולה - סחירות ועלות שוק ההון 4
J התלבטות לגבי סגירת משכנתא כנגד השקעה בנכסים "סולידיים" נדל"ן 4
twister התלבטות - רכישת דירה להשקעה נדל"ן 6
L הטבת משכנתא לעולים חדשים - התלבטות נדל"ן 2
A התלבטות עקב שינוי קריירה התפתחות אישית 4
H התלבטות לגבי מכירת דירה לטובת רכישת צמוד קרקע נדל"ן 1
M זכייה במחיר למשתכן עם הון עצמי יחסית גבוה - התלבטות נדל"ן 69
ש התלבטות לגבי תואר שני במדעי המחשב - האם יש לי את הסיבות הנכונות? התפתחות אישית 5
ד התלבטות בין 2 דירות מקבלן נדל"ן 2
I פוסט שיתוף + התלבטות לגבי רכישת דירה אוף טופיק 46
B התלבטות לגבי פתיחת תיק השקעות בצל רילוקיישן לאוסטרליה שוק ההון 6
D התלבטות דווקא פסיכולוגית שוק ההון 8
D התלבטות ברכישת רכב עד 85 אלף שח אוף טופיק 2
D התלבטות בנוגע לעסקת פליפ לנדלן ותכנון מיסוי - דירה שניה נדל"ן 6

נושאים דומים

Back
למעלה