• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

אספר לכם עליי וספרו לי איך לדעתכם כדאי לי להשקיע מיליון₪

Joan

משתמש רשום
הצטרף ב
28/12/21
הודעות
9
דירוג
5
זוג בני 30 מגוש דן.
בת הזוג לומדת לתואר ראשון במדעי החברה (ומתכוונת להמשיך לשני), עובדת בחצי משרה במשכורת שעתית של 40₪ לשעה.
בן הזוג ללא השכלה אקדמית, בעל עסק יצרני בתחום הספורט הימי. עדיין לא מכניס משכורת מסודרת כי הוא בשלבי הקמה של העסק.
יש לנו דירה (רשומה על שמו של בן זוגי) שמכניסה לנו 7300₪ נטו בחודש.
בנוסף, מקבלים עזרה של כ2000₪ בחודש מההורים.

בסך הכל, אנחנו מאד ברי מזל ומצליחים לסיים את מרבית החודשים עם קצת יותר הכנסות מהוצאות (הכנסות קצת מעל 20 אלף שח, הוצאות ממוצעות כ-19 אלף). מעולם לא היה לנו מינוס בעו״ש, בדרך כלל שומרים על פלוס של כ-30 אלף, ויש לנוחשבון השקעות שעומד כעת על כ-200 אלף שח.

בקרוב אנחנו עומדים לקבל כסף (ירושה) כך שבסך הכל יהיו ברשותנו כמיליון שקלים. אנחנו תוהים מה עלינו לעשות איתם. האם כדאי לקנות עוד דירה להשקעה (בהנחה שאין לנו אפשרות לקנות דירה למגורים בסטנדרט ובאזור שאנחנו רוציםלחיות בו בישראל), או להשקיע את כל המיליון במניות? אם במניות, כמה אחוז לחשוף לסיכון?

ההשערה היא שלא נצטרך לגעת בכסף הזה בשנים הקרובות. אך אני תוהה האם כדאי להביא בחשבון את ההוצאות שיגדלו כשיכנס ילד לחיינו, בטווח בין עוד שנתיים לעוד חמש שנים, אם הכל ילך כמתוכנן. למשל, כיום אנחנו חיים בדירת שני חדרים קטנה בשכירות של 4500₪, אך נצטרך לעבור לבית קצת יותר גדול כשיהיה לנו ילד, ודמי השכירות יגדלו בהתאם. אנחנו כמובן מקווים שההכנסות שלנו גם יגדלו בזמן הזה (שהעסק של בן זוגי יצליח ושכושר ההשתכרות שלי יגדל עם סיוםהתארים) - אבל קשה לדעת אם ההוצאות וההכנסות יתאזנו היטב כמו עכשיו.

לאור כך, האם עדיף להשקיע בנכס שיניב לנו עוד הכנסה של כמה אלפי שקלים מדי חודש (שילכו בשנים הראשונות למשכנתא, כי אפילו הון עצמי של מיליון ש״ח לא מספיק כדי לקנות דירה בישראל)? או דווקא במניות, שהתשואה מהן תהיה יותר גבוהה בטווח הארוך, אך משמעות הדבר שלא תהיה לנו תוספת בהכנסה השוטפת, ושלא נוכל להשתמש בכסף בכל עיתוי (למשל, אם נצטרך להשתמש בחלק מהסכום דווקא בתקופה של נפילות בבורסה)?

אפשרות נוספת שיש להביא בחשבון, היא העובדה שיש לי דרכון אירופי (ולבן זוגי יש זכאות לדרכון, הוא פשוט לא טיפל בזהעדיין), ואנחנו פתוחים לאפשרות של לעבור לחיות באירופה לתקופה, או להשקיע שם.

אנחנו די חסרי ניסיון, לא התעמקנו בחיינו בהתנהלות כלכלית נכונה, אז נשמח לשמוע את השני סנט שלכם לגבי הסוגיה שהעליתי.

תודה רבה!
 
היי, כבר פתחת פוסט דומה תחת נושא אחר לפני כמה רגעים. מציעה לנעול את זה ולהמשיך את הדיון במקום אחד.
@adamshalev
 
בהנחה ואתם מעוניינים להשקיע את הכסף בשוק ההון התחילי מעיון וקריאה במקורות הנ"ל:



 
היי, כבר פתחת פוסט דומה תחת נושא אחר לפני כמה רגעים. מציעה לנעול את זה ולהמשיך את הדיון במקום אחד.
@adamshalev
הדיון השני קשור להוצאות שוטפות, מתוך העובר ושב, וצמצומן. הדיון הזה קשור להשקעת כסף שלא שייך להוצאות השוטפות. אמנם אנחנו אותו זוג באותה סיטואציית חיים - אבל השאלות שעומדות לפתחנו שונות בתכלית בשני המקרים. כפי שיועץ השקעות לא יכול לסייע לי בהתנהלות פיננסית בשוטף, כך גם כאן אני מחפשת את דעתם של אנשים שתחומי ההבנה שלהם שונים זה מזה ולא משיקים בהכרח. בהתאם, פרסמתי את הדיון בפורום אחר ולטעמי, יש צורך בדיון נפרד. כמובן שאם הנהלת הפורום לא מסכימה איתי - אכבד את דעתכם.
 
לדעתי האישית, ולא המלצת השקעה!
ההיבט הפסיכולוגי והמנטלי של דירה שונה לחלוטין מתיק מניות. תיק מניות אפשר להנזיל תוך יום-יומיים והכסף בחשבון בנק תוך ימים בודדים. מספיק גירוי אחד (שיפוץ, טיול, החלפת רכב, הוצאה גדולה אחרת) ויהיה שיקול אם להנזיל חלק מהתיק/את התיק כולו על מנת לממן את ההוצאה. בדירה זה לא אפשרי ולכן לא יישקל אפילו במערכת השיקולים כאשר תהיה הוצאה גדולה. חלק מהמיליון לנדל"ן וחלק מניות/אג"ח לפי רמת סיכון שאתם מעוניינים בה.
 
אם דירה, אז כמעט בוודאות מכירה וקניה עדיפים מאשר נכס נוסף מבחינה מיסויית, וגם מבחינת טירחה והתעסקות. (כמובן תלוי בצורת השיתוף הממונית ביניכם)
עריכה: לפי שיעור דמי השכירות, יתכן וגם כך תשלמו מס רכישה בשיעורים מסויימים. לגבי מס שבח זה עדיין רלוונטי, תלוי כמה שבח מוטל על הדירה
 
עניין של משמעת עצמית, שליטה עצמית וכושר קבלת החלטות.
אני מכניס מיליון ש״ח למניות ו״מבחינתי זה דירה״. נקודה.
רוצה להחליף את הרכב? ״מבחינתי זו דירה״
רוצה מטבח חדש? ״מבחינתי זו דירה״
רוצה טיול בעולם? ״מבחינתי זו דירה״
הנזילות היא דווקא יתרון שבמקרה חירום (חירום אמיתי, כמו טיפול רפואי דחוף מציל חיים או הסתבכות במדינה זרה) הכסף נגיש וגם אפשר למשוך בדיוק את
הסכום שצריכים ולא למכור דירה שלמה בשביל 10 או 20 אחוז.
עניין של אישיות, אבל כניעה לפיתויים וויתור על המטרות שלך בחיים בשביל איזה חשק צרכני זה משהו שיותר
מצופה מילדים, לא מאנשים בוגרים.
החיים (ולפעמים גם בני הזוג :) ) יגישו לנו מבחנים לאורך כל הדרך וזה עלינו להחליט כמה האופי שלנו חזק למול הנ״ל.

מה אני הייתי עושה אם הייתי במצב הזה? מאחר וכבר יש דירה אחת - מניות.
כמה אחוז חשוף לסיכון? אחוז גבוה, אבל זה כי חייתי על הרבה פחות מ19 אלף בעבר ואני יודע שאוכל לעשות זאת שוב ללא כל בעיה.
 
היי ;)

אני אספר לך מה אני הייתי עושה - מתעדף לי מספר אפיקי השקעה פוטנציאליים ולא ״שם את כל הביצים בסל אחד״.

ההתלבטות העיקרית שלך אם הבנתי נכון היא לבחור בין (א) הגדלת התזרים החיובי בטווח המיידי אל מול (ב) השקעה לטווח ארוך שאת פירותיה תקצור, בתקווה רבה, בעתיד הרחוק.

העצה הטובה ביותר היא לקרוא וללמוד כאן בפורום והבלוג ולפתח דעה בנושא. אחכ תהיה פתוח לקבל עצות ודעות של אנשים כאן.

אתה בעצמך אומר: לא התעמקתם.
תתעמקו.

מה זה יעזור לך עכשיו אם אחד יגיד לך לשים הכל בקרן מחקה מדד והשני יגיד לך לרכוש דירה שנייה?

אולי פיספסתי אבל מה המטרות שלכם כזוג? וכיחידים?


אבל ביקשת שנקל אז הנה שלי:

10% עו״ש
10% קריפטו
80% נכסים עתירי סיכון

*לא המלצה
 
יש לי דרכון אירופי (ולבן זוגי יש זכאות לדרכון
זו עשויה להיות אופציה לחוויה שונה לחיים, אבל לא נראה לי שזה יגדיל לכם את ההון מעבודה כשכירים באירופה המערבית/צפונית
 
בסך הכל, אנחנו מאד ברי מזל ומצליחים לסיים את מרבית החודשים עם קצת יותר הכנסות מהוצאות (הכנסות קצת מעל 20 אלף שח, הוצאות ממוצעות כ-19 אלף). מעולם לא היה לנו מינוס בעו״ש, בדרך כלל שומרים על פלוס של כ-30 אלף, ויש לנוחשבון השקעות שעומד כעת על כ-200 אלף שח
אם תוכלי להסביר את הצבירה הזו, בפרט בחשבון ההשקעות : זה חיסכון שהתחיל לפני כ 15 שנה…? כי אם ההפרש בין ההכנסות להוצאות בחודש עומד על/עד אלף ש״ח אז איך הצלחתם להגיע לזה? אולי מתנת חתונה…
 
אם תוכלי להסביר את הצבירה הזו, בפרט בחשבון ההשקעות : זה חיסכון שהתחיל לפני כ 15 שנה…? כי אם ההפרש בין ההכנסות להוצאות בחודש עומד על/עד אלף ש״ח אז איך הצלחתם להגיע לזה? אולי מתנת חתונה…
כן, דווקא כן התחיל לפני 15 שנה בערך. שנינו עבדנו הרבה במלצרות וברים לפני ואחרי צבא, כשעוד גרנו אצל ההורים, וחסכנו סכומים יפים שישבו בהשקעות ותפחו קצת. עכשיו מרוויחים הרבה הרבה הרבה פחות, כל אחד בקריירה שלו, לעומת מה שהרווחנו כשעבדנו בעבודות זמניות. ואז גם היו לנו קרוב לאפס הוצאות גדולות. כשנישאנו ואיחדנו חשבונות יצא לנו סכום משותף יפה, שעליו קיבלנו מתנת חתונה של 50k.
 
יש לנו דירה (רשומה על שמו של בן זוגי) שמכניסה לנו 7300₪ נטו בחודש.

תהייה נדל"נית - איך אתם מגיעים לתשואה כזו באריאל? מדובר בשכר דירה חודשי של 8100 ש"ח בחודש (אחרי מס - 7300 נטו) עבור דירה ששווה 2.2 מיליון (לפי השרשור השני). זו תשואה של בערך 4.4 אחוז בשנה, שזה פנומנלי לאזור המרכז (לשם השוואה, כמה קילומטרים לתוך הקו הירוק, בראש העין ופתח תקווה, תשואה של שכירות על דירה חדשה עומדת על בערך 2.4-2.6%), לפני עליית הערך

הקנייה מצד ההורים הייתה מכוונת להשקעה או שהתשואות הללו מקריות? מכל מצב, השקעה מדהימה מבחינה כלכלית במונחי נדל"ן ישראלי במרכז
 
אנחנו די חסרי ניסיון, לא התעמקנו בחיינו בהתנהלות כלכלית נכונה, אז נשמח לשמוע את השני סנט שלכם לגבי הסוגיה שהעליתי.
אם הבנתי נכון, אז כרגע אתם מרוויחים בערך שכר מינימום וכמו שכתבת נכון, לפי רמת ההוצאות שלכם עכשיו, ייתכן קושי באיזון התקציב כאשר תרחיבו את המשפחה (ומאחל לכם שהשכר יעלה כפי שכתבת). ההוצאות שלכם כרגע מאד גבוהות יחסית להכנסות. אם אתם לא רוצים / יכולים להפחית אותן, אז הייתי משאיר חלק מהירושה נזילה וודאי לא משתמש בסכום שתקבלו כדי לקנות דירה.
נקודה נוספת היא שאם אין לך ניסיון רב בתנודתיות בשוק ההון, אז מליון ש"ח בתיק שעיקרו מניות יגרמו לך להרבה דפיקות לב. רק אתה יודע אם תעמוד בזה. דמיין 800K בתיק מנייתי - ירידה של אחוז (קורה כל הזמן) זה הפסד של 8000 ש"ח, ירידה של עד 5% (קורה המון) זו ההכנסה שלכם בחודשיים. אם אתה יודע שלא תעקוב / לא תתרגש - לך על זה.
הכי טוב זה להוריד בהוצאות. הוצאה של 15K בלי דיור היא מאד גבוהה במצבך הנוכחי.
אבל אם אין צפי לירידה בהוצאות, אין ודאות על עליה בהכנסה (ועוד לא כתבת לכמה זמן הקצבה מההורים) ולא זורם לך קרח בעורקים, אז אין ברירה וצריך לוותר על מעט תשואה ולהשקיע בתיק שיש בו אחוז נכבד של אגח / פקדון. אפשרות נוספת שלדעתי שגויה כלכלית אבל נוחה פסיכולוגית היא תיק עם מניות דיב'.
 
לדעתי
או ללכת על איזה פק"מ
אפשר להגיע ל4.4% , אולי עם הסכום הזה 4.5% ל25 חודשים בלאומי
תקבלי 45000 שקל כל שנה לפני מס. בלי סיכון

או ללכת all in על הsp500, תחפשו את הנתונים האלה בסגנון של "אם אני משקיע בתאריך אקראי ל5 שנים מה הסיכוי שלי להיות רווחי"
תגלו שלטווח ארוך הSP500 הניב (בלשון עבר) רווחיות בהסתברות גבוהה
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
פיטר גריפין כרטיסי אשראי חוץ בנקאיים - מה מהם שווה לכם? צרכנות פיננסית 123
א האם יש לכם המלצה לקרנות אג"ח אמריקאי (קונצרני) שוק ההון 14
YoniLevy אילו המלצות יש לכם לבן 19? פוסטים מאיכות נמוכה 9
deussex מה עושה לכם טוב - הרגשה טובה התפתחות אישית 60
סול מה חשוב לכם בנכס מניב? השקעות אלטרנטיביות 7
M האם עליות המחירים פוגעת לכם בחיסכון? אוף טופיק 97
Y פתיחת חשבון בנק אמריקאי- איפה יש לכם חשבון? צרכנות פיננסית 69
adamshalev ספרו איזה השקעות עבדו לכם ב-2021 ואיזה לא? שוק ההון 95
נ יש לכם המלצה על ספר העוסק באינפלציה ונזקיה התפתחות אישית 0
נ נראה לכם שיש אינפלציה בארץ בגלל הקורונה? פוסטים מאיכות נמוכה 8
נ במה אתם מתחרטים שלא "השקעתם" כשהייתה לכם אפשרות? אוף טופיק 40
Q אם היה לכם מליון שקל במזומן עכשיו שוק ההון 25
ג אחרי המבול - מה קונים? יש לכם נתונים מ2009? שוק ההון 3
נ כמה עולה לכם הרכב בחודש? אוף טופיק 86
L סקר ביטול הוי הכחול בוואטסאפ - יש לכם ווי כחול בווטסאפ או שביטלתם את זה? אוף טופיק 54
Myrath תקריות צרכניות שהיו לכם אוף טופיק 0
נ האם ההשקעות במניות תרמו לכם בהבטים לא כלכליים? שוק ההון 11
K ציטוטים שגרמו לכם לחשוב אוף טופיק 189
P יש לכם אפשרות לקחת הלוואה בריבית שלילית, מה אתם עושים? שוק ההון 75
R גם לכם נעלם כסף מהחשבון (IBI טרייד)? שוק ההון 11
מתכנת סקר: יש לכם רכב? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 34
ס איזה פוסטים הכי עזרו לכם לעשות את הצעד ולהתחיל להשקיע ? שוק ההון 1
bobby TWS של Interactive Brokers - גם לכם הוא איטי? אוף טופיק 82
S כמה שנים נותרו לכם לפרישה? (לעצמאות כלכלית) מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 50
ח איך אתם מאזנים? בהנחה שיש לכם תיק סולידי עוקב מדדים. שוק ההון 41
אני חדש ביטוח דירה - יש לכם? חובה? מה לשים לב? מספר שאלות צרכנות פיננסית 3
L יש לכם המלצה למזרן? אוף טופיק 63
ביולוג ירושלמי התוספים הכי טובים שיש לכם בדפדפן Chrome. אוף טופיק 70
I חישוב תשואה בתיק בסגנון "בעצם, יש לכם רק תיק השקעות אחד" שוק ההון 3
חסכונית אז כמה אאוטפיטים יש לכם לעבודה משרדית? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 23
ליאת - איפה שיש רצון... מה קשה לכם במעבר לסולידיות? (הפוסט באישורה של דורין) אוף טופיק 32
Nimrod ביג שוט ?? גם לכם קופצות כל הזמן פרסומות שלהם בפייסבוק דרך מלא דפים שהם משתמשים בהם ? אוף טופיק 18
K האמת האוביקטיבית חשובה לכם? אוף טופיק 61
מתכנת TheMarker - בעלי אזרחות אמריקאית? האמריקאים רוצים להכניס לכם יד לכיס שוק ההון 28
adamshalev יש לכם שאלה? תתחילו כאן שוק ההון 39
H בעצם, יש לכם רק תיק השקעות אחד דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 89
adamshalev קרנות איריות - כל מה שרציתם לדעת והסתחרר לכם הראש מרוב דיונים שוק ההון 810
Kipodi המחלקה לדרדור לקוחות בבנק: "קנו מהכסף שאין לכם צרכנות פיננסית 0
N האם עליי לשלם מס בפדיון קופת גמל לתגמולים? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
N יש לי קצת הפסד לא ממומש בEURO והעברתי את הEURO מפועלים לIB, מה עליי לעשות כדי לשמור על מגן המס ? מיסים 6
T האם עליי לפתוח תיק במס הכנסה? מיסים 8
A זה התיק שלי - גם עליי אל תרחמו שוק ההון 2
A איך מחשבים כמה מיסים מרווחי הון עליי לשלם? צרכנות פיננסית 5
F נמצא בפרשת דרכים מקצועית-מתבלט לאיזה כיוון עליי לפנות התפתחות אישית 53
N בתור עצמאי חובה עליי להפריש השנה לקופ"ג? צרכנות פיננסית 1
F התיק שלי - אל תרחמו עליי:) שוק ההון 103

נושאים דומים

Back
למעלה