מכניקת קוונטים, חושב שזה הזוי.
זה באמת הזוי. טיעון לטובת המאמינים באל... רק אל היה יכול להגות יקום שבו צפיה בחלקיק משנה את תכונותיו.
הלוגיקה הרציונלית לא יכולה להכיל את קיום האלוהים
נו באמת. ברור לך, אני מקווה, למה זה טיעון לא רלוונטי, גם כשכל מיני אסטרולוגים ונמורלוגים מעלים אותו.
ודאי היה לרבנים אלו על מה להסתמך כשכתבו
רעיון מאוד נפוץ בפילוסופיה המערבית
אז לא, אמונה אינה מבוססת אף לא על הנחה מוקדמת אחת, שאינה מוכחת.
הוכחות מתמטיות דווקא כן.
בדומה לביסוסים הרציונלים של היהדות שאני מכיר, שלמעשה מניחים את קיום האל, ומנמקים ומביאים חיזוקים, אך לא מוכיחים. כי - לא ניתן.
פילוסופיה היא סובייקטיבית
פילוסופים רבים יחלקו עליך.
ורבים ביססו את רעיונותיהם בצורה שלא הייתה מביישת שום תאוריה מדעית... ואם טיעונים לוגיים שלא היו מביישים שום תורה מתמטית.
חברים, לקחתם את השרשור מאנרכו-קפיטליזם
לא.
הת'רד הזה הוא על הקונטרסט בין אנרכיזם, לדתיות (מילה מומצאת משהו). וספציפית ביחס לטונה. דיון באופי האמונה הדתית בהחלט נראה לי חלק רלוונטי מהדיון. חוץ מזה, רוב הדיון כבר עוסק בתיאולוגיה... האשכול נכבש.
בעיני רוב האתיאיסטים הם חסידים שוטים באותה צורה כמו רוב המאמינים, פשוט לאל שלהם קוראים "המדינה"
לא מבין את ההתעקשות לחזור על ההבל הזה.
ברור שאמונה בישות כזו או אחרת, בפני עצמה, איננה מבוססת, ולכן מגולחת על ידי אוקהם. אבל כשמדובר במודל חברתי, השאלה האם המודל של החברה המאמינה עדיף על המודל של החברה הכופרת, איננה מוכרעת באותו האופן. אמירה שמזלזלת באינטלגנציה של כלל המאמינים, בכלל לא מאפשרת דיון על (קיום) הצורך החברתי באמונה.
אתה מבין, כמובן, את הסתירה בין דבריך הירוקים לוורודים...
מצד אחד, אתה נעלב כשקוראים לאמונה בישויות דימיוניות שמשליטות סדר חברתי מסויים אינפנטיליזם.
מצד שני, אתה בעצם טוען שעדיף לאנשים להאמין בישויות דימיוניות בשביל שיתנהגו יפה, כי הם אינפנטיליים.
מה שילדותי בעיני באמונה באלוהים, הוא האמונה ב personal deity , שצופה בך, ודואג לך, וגומל לך על חטאיך ומעשיך הטובים. כאילו כל היקום נוצר לכבודך. כולל כמובן הגורלות של הזולת שאלוהים מנתב סביבך. כל היקום מסתובב סביב סוג החיות שאדם אוכל?
ההשוואה לסנטה קלאוס, שמונה חטאים ומחלק מתנות, או פחם, אינה מנותקת.