ממש לא, אני לא אומר שלא צריך ללמוד ולבקר. אני רק מזהיר מראש שמי שרוצה להיכנס לכך, צריך להשקיע הרבה מאוד זמן ומאמץ. בדיוק כמו כל מדע.אתה פוטר את עצמך מכל ביקורת במשפט "הסתום" הזה.
אין לוגיקה בכל כתביו של אריסטו? ושל אוקלידס?אין שום לוגיקה בלימוד חומר שלא עודכן מאות שנים.
אני דווקא מכיר את האמירות הללו, והן כן מקובלות. אבל אינני מבין אייך הם קשורות לענייננו.בנוגע להגדרות שונות של ״אמת״ - אתה יכול להגיד שההגדרות לא התקבלו, אבל אתה לא יכול לטעון שאינן נמצאות בספרות. הרב אליהו דסלר כתב: ״אמת הוא מה שמביא לטוב ולרצון הבורא, ושקר הוא מה שנותן הצלחה לעסקיו של שר השקר, הסטרא אחרא״,
זוהי אמירה מוסרית, הרחבה של המושג "מדבר שקר תרחק".
הכוונה שגם אם אדם אומר אמת, אם באמירתו יגרום נזק למישהו אחר - זהו מעשה פסול. לעומת זאת יתכן שאדם ישקר, אבל במעשה זה הוא גורם תועלת ומעשהו כשר. זהו אחד ההסברים להלכה "מותר לשקר מפני השלום".
אייך זה מתקשר אצלך, לדרכי חשיבה?
אם לשוב ולהתמקד בשאלתך - מהפסוק שציטטתי רואים, שיש צורך לבחון את הדברים עד לידיעה ברורה. שתתיישב על הלב.