הדעה שאתה מביא כאן זה הדעה של המסילת ישירים אבל יש את הדעה של החובות הלבבות שכותב על המשנה באבות, יפה תלמוד תורה עם דרך ארץ שיגיעת שניהם משכחת עון, וכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה וגוררת עון.
הדברים נכונים אבל זה לא סותר את העובדה שעבודה היא משהו טכני בלבד
ההסתכלות על העבודה כמטרה כמו שעושים פה בפורום היא החטאת המטרה(וכמובן שאין מטרה לשכנע אף אחד בצדקת הדרך הזאת
אלא רק להעמיד דברים על דיוקם לגבי מה שאמרה לעיל בת העמק בתפיסה שלה לגבי עבודה)
עבודה היא אמצעי מקולל בלבד
וזה שחייבים לעשות את זה
זה כמו שגם חייבים ללכת לעשות צרכים נוספים(כמו נניח שירותים לדוגמה)
ואף אחד לא יתלהב יתר על המידה בזה שהוא מהדר ללכת יותר ויותר לשירותים(סליחה על הדוגמה הגסה)
ברור לך שהמסילת ישרים לא חולק על המשנה שיפה תורה עם דרך ארץ
כוונת המשנה היא פשוטה מאוד
שמי שאין באפשרותו לחיות במציאות הכלכלית
ללא עבודה אז הוא חייב לצאת לעבוד כדי שלא ילסטם את הבריאות
רצה הבורא יתברך ובדור המשופע הנוכחי נתן בלב הנשים החכמות
שהם ילכו לעבוד והבעל ישב וילמד
וככה ירוויחו קנייני נצח
החשש של הילסטם את הבריאות לא קיים
וממילא זה ממש WIN WIN
מי שאכן אשתו לא יכולה לעבוד או שיש לה כושר השתכרות נמוך
מי שאכן נפשו אינה בנויה ללימוד(הרבה עשו כרשב"י ולא עלתה בידם)
אז ברור שחובתו לצאת לעבוד ועל כך אין חולק
על זה כותב החובות הלבבות והיה "מחמלת" הבורא יתעלה על האדם שהטרידו בעניני עולמו ואחריתו וכו' ויש עוד כמה וכמה מקומות כאלו שרואים שהחובות הלבבות סובר שזה ברכה... כי היא מסיחה אותנו מהיצר הרע.
ובנוסף כשדנים האם זה קללה או ברכה, כשמגיעים לפרקטיקה זה לא באמת משנה, כי גם לשיטת המסילת ישירים שזה קללה, הרי הוא לא סובר שזה מקולל לעבוד, אלא שעצם המציאות הזאת בעולם היא תוצאה של קללה, אבל "כרגע אם אתה עובד כי אתה צריך, זה מצווה" ועל זה אין חולקים.
נכון מאוד
אבל לכן הבאתי את הדוגמה--- שמי שהוא עשיר לדוגמה
אז ממילא אין שום עניין שילך לעבוד במידה ויכול להתעסק בקנייני נצח(יכול באמת ולא מדמיין שיכול כמובן...)
בגלל שאני גם לומד וגם עובד חשוב לי להציג את הצד השני...
אין מה לחשוש
בשמיים הקב"ה יסתכל על כל אחד לפי כוחות נפשו!!
כל אדם צריך לעשות את המקסימום הנדרש ממנו לפי נפשו
מי שעושה זאת גם אם עשה מעט ואף אם כמעט לא עשה כלום
תיקן את עצמו וכידוע"לא עליך המלאכה לגמור"
ומי שלא התאמץ ככל יכולתו גם אם עשה הרבה בכל המישורים
יחשב לקטן ביחס לראשון