• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

מטבעות קריפטוגרפיים (ביטקוין וכד׳) - הפן הכלכלי-פוליטי-חוקי

נחשפתי לאחרונה לעובדה שיש אנשים שמאמינים שהאימוץ של ביטקוין יהיה בינארי. או הכל, או כלום והם נוטים לכיוון הייפרביטקוניזציה.
למשל בראיון הבא.
והאמת שזה עירער אותי.
אני מאמין גדול בביטקוין, אבל לא דמיינתי מצב כזה שהאמון במערכת הנוכחית פשוט קורס לחלוטין.
אני מאמין שזה עוד asset class שכנראה יתפוס 5-10% מהכלכלה בשני עשורים הבאים.
יש 500 טריליון דולר של נכסים שמתומחרים לפי פיאט שהוא נרצה או לא, רקוב.
אם אם זה אכן בינארי וזה כלום? זה יכאב אבל אני אסתדר..
אם זה יהיה הכל? אז אני ממש מפחד על האנשים היקרים לי שלא מוכנים לשמוע, ומהדרך לשם שככל הנראה תהיה לא נעימה לרוב האנשים בעולם.
בלי להעליב, אבל זה נראה כאילו אתה באמת, כמו שנאמר כאן, ב tunnel vision...ועל פי ראיון בערוץ שנקרא "what bitcoin did" שאני מניח שיש לו אינטרס/אחזקות בביטקוין ובקריפטו אתה מחזק את דעתך..זה נראה כמו מקרה של החלטה על כוון(ביטקוין) ואז צריכה של המון תוכן בנושא על מנת לקבל חיזוקים לדעתך....כמה מתוך הערוצים והתוכן שאתה צורך ברמה יום יומית זה של אלו שמתנגדים לקריפטו או רואים את הבעיות בזה?
תחליף את קריפטו בערוצים על ARK ו טסלה ושות...ותראה מצב דומה....אינדוקרטנציה על השקעה מסויימת.
בכל השקעה על מנת לעשות אותה כמו שצריך, בד"כ רצוי להיות מסוגלים להגיד בצורה די טובה מה ה bear case, מה הסיבות שיכולות לגרום להשקעה להכשל... מה לפי דעתך יכול לגרום לביטקוין לאבד את רוב ערכו?

למען הגילוי הנאות..אני מחזיק מספר קטן של ביטקוינים...אבל בעיקר בגלל:
1. ההתנהלות של הבנקים המרכזיים הפכה את נושא מטבעות ה fiat ליותר בעייתי מאשר הוא היה כבר קודם.
2. יש למטבע סוג של "התנהלות כת" וראיתי שבעת מכירות מהותיות אחרות אחוז גבוה מאד מהארנקים לא מוכרים.
3. אני חושב עליו כמו סוג של "זהב דיגיטלי".
4. אני רואה את ההתנהלות הזו של אנשים ורואה איך המערכת הפיננסית ומוסדיים יתחילו להציע את זה לאנשים(לא בגלל ערך, פשוט בשל הצורך לספק צורך של אנשים) ואז זה כמו הפיל שמנסה להכנס דרך החור במנעול...מעט supply , דמנד שגדל...המחיר עולה.
5. הוא כבר סוג של מותג.

אני לא חושב שהוא יחליף את המערכת הפיננסית, אני חושב שיש לו סיכונים שיכולים להתממש במידה ויחליטו שהוא איכשהו מאיים על המערכת הפיננסית שיכולים לרסק אותו, אני חושב שבסופו של דבר זה עוד נכס שצריך שמישהו אחר ישלם עליו יותר. עוד 10 שנים, ביטקוין אחד, כמו זהב, יהיה ביטקוין אחד(בניגוד לזהב, שלפחות אפשר לצפות בו...איפה אני יכול להסתכל על הביטקוין שלי?) ולא ייצר כלום.
מה אמאזון תעשה בעשר שנים האלו? מה גוגל?
אם מחר ביטקוין נעלם מהעולם לעומת גוגל נגיד...איפה תהיה בעיה אמיתית ונזק אמיתי לעולם?

לחשוב שביטקוין זה מקום סביר לשים בו כסף שווה דיון , אמירות כמו שזו ההשקעה היחידה שכדאי לשים בה כסף ורחמים על אלו שלא רואים את האור… זה כבר סממנים של כת וכנראה גם פשוט ממש לא נכון.
 
נערך לאחרונה ב:
בהחלט יתכן.

"what bitcoin did"
התוכן שלו דיי איכותי ורציני לרוב. הוא גם זה שראיין את נשיא אל סלבדור לאחר ההכרזה.
ברור שהוא מדבר מפוזיציה, אני לא עיוור לכך.

אגב אני לא מקסימליסט, אני מחזיק מטבעות קריפטו אחרים ונכסים אחרים. רוב ההון שלי בכלל בנדל"ן מעצם העובדה שאני מחזיק בית.
מבחינתי ביטקוין הוא המשמר ערך האולטימטיבי שהמצאנו, 99% מהאנשים עדיין מסרבים לקבל את זה או עיוורים לקיומו, אבל אני מאמין שלא תהיה להם ברירה ככל שהפיאט ימשיך במעלליו.
זה לא אומר שלא יהיו נכסים אחרים שיתנו תשואה עודפת בעשור הקרוב.. ברור שיהיו, אני פשוט לא משוכנע שהם יהיו קיימים עוד 3 עשורים כשאני אהיה זקן, וביטקוין להערכתי כנראה כן.
מה לפי דעתך יכול לגרום לביטקוין לאבד את רוב ערכו
אם יפרצו אותו, אולי מחשב קוואנטי? למרות שלהבנתי גם לזה יש פתרונות.
תמיד גם יכול להיות הברבור השחור שאף אחד לא ציפה. מתקפת AI, חייזרים, קרן סולארית שתחסל את החשמל.
לכן אני נחשף גם לעוד נכסים.

ולא ייצר כלום.
לא מדוייק - הוא מתמרץ את יצירתה ואחזקתה של רשת המחשבים הכי חזקה בפלנטה יותר מכל מחשבי העל שלנו מחוברים יחדיו - ברשת הזו ניתן להעביר ערך, כל ערך, לא רק ביטקוין. ממליץ על הקטע הזה בסרטון המחשה של ג'ק למה לרשת עצמה יש ערך, בין אם אתה בעד או נגד הנכס עצמו.

מה אמאזון תעשה בעשר שנים האלו? מה גוגל?
יאפשרו שימוש בביטקוין?

ההשקעה היחידה שכדאי לשים בה כסף ורחמים על אלו שלא רואים את האור
לא אמרתי את זה. ברור שישנן עוד השקעות, כאלו שגם יהיו עדיפות כמו שכבר ציינתי.
מה שאמרתי זה שהוא הכי סולידי לדעתי. הכי עמיד. הכי בטוח.
כל דבר אחר נתון למניפולציה ותמרון.
גם את המחיר של ביטקוין ניתן לתמרן כרגע, וזה יהיה קשה יותר ככל שהחשיפה אליו תתפרש. אבל את המדיניות, אי אפשר, וזו הנקודה החשובה.
האם הוא יאכל את כל הקלפים כמו ש-CK אמר בראיון הנ"ל? וואלה לא יודע. זו דעתו, לא משהו שחשבתי שאפשרי, בטח לא תוך עשור כמו שהוא חושב.
שיתפתי את זה כאן כי זה הטריד אותי מה יקרה אם הוא צודק.
 
(תדמיינו איך הפורום יראה אם כל אחד ירשום ידיעות מהחדשות או תובנות על ההשקעה שהוא מאמין בה)
הפורום ״שוק ההון״ בעל 10,000 נושאים וכ-200,000 הודעות.
הפורום ״מיסים״ בעל כ-530 נושאים וכ-8,000 הודעות.
״השקעות אלטרנטיבות״ בעל 133 נושאים בלבד וכ-10,000 הודעות - מתוכו חלק לא מבוטל שאינו שייך לקריפטו.
לכן אני לא מסכים עם טענתך ש:
כאילו חצי מהמשקיעים בסולידית הם גם משקיעי ביטוקוין
זו פרשנות והסתכלות סובייקטיבית שלך. לגיטימית אמנם אבל לא מציאותית. יכול להיות שכן וגם סביר שלא, מה זה משנה בכלל?

זה שכול יום כותבים תובנה מסוימת או סתם ידיעות שבדרך כלל חסרות חשיבות זה לדעתי רק הורס לשרשור
אוקיי, אתה בעד להשאיר את הדף נקי ככל הניתן מה שנקרא מרעשי רקע וליצור תזרים מידע תמציתי ואיכותי - נראה לי שכולם בעד, אבל הדרך לשם מעט עקלקלה.
אני מסכים איתך שכשנתקלים במהלך קריאת שרשור ומעלים נקודה למחשבה/תובנה מסוימת/ידיעה שנותרת ללא התייחסות נוצרת תחושה של שממה מדברית מסרטי מערבונים ישנים וזה בהחלט מקשה על חיפוש הפרטים שאתה מעוניין לדלות. אבל אני רוצה שנייה לעצור ולומר לך שאת תהליך הלימוד העצמי שלי כאן עשיתי תוך כדי חרישת שרשורים וערימות של מלל רק בשביל להגיע למשפט יחיד שיעשה לי סדר בעניינים. זה חלק מתהליך הלימוד. החיפוש. לא שונה מילד שמחפש ספר מרתק בסיפרייה (ילד של פעם הכוונה:)

זה יהיה הרבה יותר מעשיר אם ידיעות/נקודות למחשבה/ תובנות ייפגשו תגובות של משתמשים שיוכלו לפתוח את הנושא ולהוסיף אבל אני דווקא לא מסכים איתך וחושב שפלח המשתתפים בנושאים הקשורים לקריפטו דל ואינו גורר אחריו מספיק תגובות.

נסה למצוא שיח קריפטו שפוי ברחבי הרשתות החברתיות והקבוצות השונות בעברית, תנסה לך להתרשם ולחוות ולחזור לכאן שיתחשק לך לקרוא בשקט פוסט מלמד.
לדעתי אם אתם אוהבים באמת את הנושא ומאמינים בו אז תעוררו שאלות פתוחות ומחכימות בנושא
סבלנות יש?
 
אגב אני לא מקסימליסט, אני מחזיק מטבעות קריפטו אחרים ונכסים אחרים. רוב ההון שלי בכלל בנדל"ן מעצם העובדה שאני מחזיק בית.
מבחינתי ביטקוין הוא המשמר ערך האולטימטיבי שהמצאנו, 99% מהאנשים עדיין מסרבים לקבל את זה או עיוורים לקיומו, אבל אני מאמין שלא תהיה להם ברירה ככל שהפיאט ימשיך במעלליו.
זה לא אומר שלא יהיו נכסים אחרים שיתנו תשואה עודפת בעשור הקרוב.. ברור שיהיו, אני פשוט לא משוכנע שהם יהיו קיימים עוד 3 עשורים כשאני אהיה זקן, וביטקוין להערכתי כנראה כן.

אם יפרצו אותו, אולי מחשב קוואנטי? למרות שלהבנתי גם לזה יש פתרונות.
תמיד גם יכול להיות הברבור השחור שאף אחד לא ציפה. מתקפת AI, חייזרים, קרן סולארית שתחסל את החשמל.
לכן אני נחשף גם לעוד נכסים.
זה מזכיר לי כששאלתי בthread על טסלה מה הסיכונים...והסיכון העיקרי שנאמר היה שמשהו יקרה לאלון מאסק.
אני חותם על זה שהרוב המוחלט של של המשקיעים בטסלה לא קראו דוח אחד של חברת מכוניות מתחרה ואין להם מושג מה הסיכונים והאתגרים של חברת מכוניות.(עסק ציקלי, עלויות קבועות גבוהות, דרישה לעלויות גדולות על מנת להגדיל יצור...בעיות במקרה של מיתון וכו..).
אם כאשר אתה חושב על השקעה, אתה לא מוצא שום בעיות אמיתיות(מתקפת AI וחייזרים זה לא בעיות אמיתיות)...אז יש כאן שתי אפשרויות...או שבאמת מצאת את השקעת המילניום, בלי סיכון רק upside...או שאתה עושה את הטעות שהרבה עושים בהשקעות..."מתאהבים" בהשקעה...רק רואים כמה גבוה היא יכולה לעלות בלי לחשוב באמת מה הסיכונים האמיתיים בהשקעה.
Drinking the kool aid.

ממשלות, עם כוח אמיתי(הגוף העיקרי שמותר לו להשתמש באלימות בסקייל) ושחשוב להם השליטה במטבע ובחוב שלהם...יכולות ולא לא סביר שיעשו מהלכים להגבלת ביטקוין ונכסים וירטואלים אחרים(כמו שסין עשו)...האם באותה צורה? אולי כן אולי לא...שום דבר לא וודאי...אבל מה יקרה אפילו ללא הגבלה או איסור מוחלט...אלא פשוט הגדלת מיסוי מהותית?
fiat יהיה שווה פחות עוד עשור? אני די חותם על זה...לא משנה איזה מטבע כמעט...האם ביטקוין יהיה שווה יותר עוד עשור? אולי...אני לא מזלזל בזה...אבל אני גם לא חושב שסנריו שבו הוא מוגבל/ממוסה הוא סנריו לא ריאלי...הייתי מאז נזהר מלהמליץ על השקעה בו באחוז מהותי מהוני בגלל החוסר ודאות הזו...Fiat הוא מסוכן לאורך זמן? כן. התשובה היא ביטקוין? ממש לא לפי דעתי. בטח לא לאחוז מהותי מההון. יש פשוט יותר מידי כוח לצד שיכול להחליט את גורלו...לא משנה כמה אופטימי אתה...אף אחד לא יודע מה באמת יהיו הצעדים של הממשלות. וזה לא שהאלטרנטיבה היא הוא להשאיר את הכסף בדולר/שקל או לקנות ביטקוין...הצרת העולם להשקעה אחת ויצירת tunnel vision היא צורה מסוכנת להשקיע בה.(שוב, ע"ע ARK, טסלה וכל דבר אחר עם אנשים שמקדמים אותו חזק ועם נוכחות במדיה)

לא מדוייק - הוא מתמרץ את יצירתה ואחזקתה של רשת המחשבים הכי חזקה בפלנטה יותר מכל מחשבי העל שלנו מחוברים יחדיו - ברשת הזו ניתן להעביר ערך, כל ערך, לא רק ביטקוין. ממליץ על הקטע הזה בסרטון המחשה של ג'ק למה לרשת עצמה יש ערך, בין אם אתה בעד או נגד הנכס עצמו.
קנית היום ביטקויין. יש לך ביטקויין אחד היום, בעוד עשר שנים, בהנחה ולא נגעת או נפרץ, יהיה לך ביטקויין אחד.
אותו ביטקוין במהלך העשר שנים האלו, לא ישלם לך ריבית, לא ישלם לך דיבידנד, לך יתן לך בעלות על נכס בעולם האמיתי...פשוט יהיה רשומה שלך ב blockchain...היום היא שווה(כי אחרים מוכנים לשלם עליה ככה) כ40K אלף דולר...בעוד עשר שנים, השאלה היא כמה אנשים יהיו מוכנים לשלם עבור אותה שורת קוד, אשר אינה מעניקה שום הכנסה.
סתם בשביל השוואה, נניח שאתה יכול לקנות את כל הביטקוין בעולם(נזניח מלא דברים כרגע ונפשט...), הלכת לבנק, הם נותנים לך הלוואה של 800 מילארד דולר...קנית את כל הביטקוין בעולם...
עוד עשר שנים יהיה לך את כל הביטקוין בעולם. ועל ההשקעה הזו של ה800 מילארד... אתה עדיין תקבל במהלך העשור הזה 0$. 0$. על השקעה של 800 מילארד. בטוח.
נניח ובמקום זה, תלך ותקנה ב 800$ חצי מחברת גוגל(כי השווי שוק של גוגל, בניכוי מזומן, הוא בערך 1.6T)...בעשר שנים האלו, יש מצב טוב, שגוגל תייצר בערך טריליון דולר ברווחים, שאתה כבעלים של חצי ממנה תקבל 500 מילארד...פלוס החברה כנראה תהיה במקום חזק יותר, עם יותר משתמשים, יותר הכנסות, מוצרים שמוגנים מאינפלציה ברובם ועדיין עם צמיחה שנתית מרשימה של ההכנסות ושל הרווחים שלך בתור בעלים.
ראיתי שיש בערך חצי מיליון ארנקים עם יותר מביטקוין אחד? נניח שכולם שייכים לאנשים שונים...
בגוגל משתמשים מילארדים ברמה יומית ברחבי העולם...מחר תהרוג את ביטקוין...מי ישים לב? מעבר לקהילה שהוא מפרנס? איזה נזק אמיתי יגרם לאנושות?
מחר תסגור את גוגל(שנסחרת רק בפי שתיים מהשווי של ביטקוין)...אין יותר חיפוש. אין יוטיוב, אין GCP, אין אנדראויד...לא נראה לך שיש כאן איזשהי בעיה בתמחור היחסי?
למה שהבחירה הנבונה תהיה להשקיע היום בביטקוין לעומת גוגל נגיד? למה הסיכון/סיכוי בביטקוין הוא עדיף?
במקום אחד יש לך שורת קוד שבוודאות לא תייצר לך שום הכנסה...והדרך היחידה שתרוויח ממנה היא כאשר מישהו יחליט בתקווה לשלם יותר עבורה(greater fool theory).
במקום השני, יש לך עסק שצרכנים ברחבי העולם משתמשים בו יום יום, מונופול, עם מנופי צמיחה גדולים, שתרוויח עבורך שנה אחרי שנה...בהחלט אחלה דרך לשמור על ערך++
(וגוגל היא כמובן דוגמא אחת).

יאפשרו שימוש בביטקוין?
אולי...יחד עם דולר, אירו, ויזה, מאסרטקארד וצדפים אם זה מה שאנשים רוצים...
תוך כדי כך ייצרו רווחים עצומים לבעלי המניות, ישפרו את השירות, המיקום התחרותי שלהם ויהפכו להיות חברות חזקות וטובות יותר לבעלי המניות שלהם.
שוב, הכל חוזר לכאן לנושא של אלטרנטיבות...אני מבין את ההתרגשות מביטקוין ומקריפטו ...אבל זה לא, בעיני, ההשקעה הטובה בעולם...או הצורה הכי טובה לשמור על ערך ו/או השקעה ללא סיכונים מהותיים.
לא אמרתי את זה. ברור שישנן עוד השקעות, כאלו שגם יהיו עדיפות כמו שכבר ציינתי.
מה שאמרתי זה שהוא הכי סולידי לדעתי. הכי עמיד. הכי בטוח.
כל דבר אחר נתון למניפולציה ותמרון.
גם את המחיר של ביטקוין ניתן לתמרן כרגע, וזה יהיה קשה יותר ככל שהחשיפה אליו תתפרש. אבל את המדיניות, אי אפשר, וזו הנקודה החשובה.
האם הוא יאכל את כל הקלפים כמו ש-CK אמר בראיון הנ"ל? וואלה לא יודע. זו דעתו, לא משהו שחשבתי שאפשרי, בטח לא תוך עשור כמו שהוא חושב.
שיתפתי את זה כאן כי זה הטריד אותי מה יקרה אם הוא צודק.
אני לא חושב שזו השקעה סולידית...השקעה סולידית, כמו שרוב האנשים תופסים אותה, לא יורדת בעשרות אחוזים תוך חודשים, אין לה את התנודתיות המטורפת של ביטקוין, אין את החוסר ההגנה שיש למשקיע הפשוט מפני פריצות, גניבות ענק, או סתם סאקמים ובטח שבסופו של דבר מה שמקבלים עבור הרכישה זה משהו שבהבטחה ייצר 0$ הכנסות למשקיע והדרך היחידה שבה הוא ירוויח זה על ידי זה שמישהו אחר יהיה מוכן לשלם יותר עבור משהו שמייצר, וייצר ב 100% בהמשך הוא 0$.
 
נערך לאחרונה ב:
ביטקויין מאפשר בעלות על נכס דיגיטלי שלא ניתן לשכפול או הגבלה כלשהי.
אני מבין שאתה לא רואה בזה ערך כי זה לא פיזי ולא מייצר לך דיבידנד (אגב, אתה יכול לקבל דיבידנד מקריפטו וגם הלוואות אבל לא ניכנס לזה). בעולם הדיגיטלי שאנחנו ממשיכים לצעוד לקראתו לכל שאר שיטות התשלום והבעלות על נכסים המסורתיות אין ערך. לניירות בטח שאין ערך ולא משנה אם זה נייר בטאבו או דולר.
הדרך היחידה שלמשהו יהיה רישום בעלות דיגיטלי בעל ערך, שקוף ושניתן לוידוא בלי לדבר עם פקיד או לקבל הרשאות מיוחדות או שייפרץ היא דרך הבלוקצ'יין.
במקרה לביטקויין יש את הבלוקצ'יין הבטוח ביותר בעולם עם רקורד ללא רבב שאין לאף פרויקט קוד בהיסטוריה. וזה לא משנה איזה מתחרה תייצר ממשלת ארצות הברית, הוא לא יהנה מהמוניטין של ביטקוין.
אתה רואה מה חושב הדור הצעיר על המערכת הבנקאית ועל כסף הפיאט. הוא זורק אותו כאילו הוא לא שווה כלום על נכסים דיגיטלים. אם זה ביטקויין, את'ר או NFT. להחזיק דולרים או שקלים לא מעניין אותם.

מה יקרה אם גוגל תיעלם? גוגל היא סך הכל חברת פרסום דיגיטלי ולכל שירות שלה יש תחליף מעולה. שאל מליארד סינים איך חיים בקלות בלי גוגל.
 
אני לא בטוח, מהסיבה שהמחיר הנוכחי של הנכסים הללו מבוסס על מטבע חסר כל ערך, בתיאום מחדש לפי כסף קשיח, שהרבה ינסו להשיגו, זה יכול להביא לקריסה בשאר הנכסים. כי למשל אם אני מרגיש שאני חייב לקנות ביטקוין, ולשם כך אני רוצה למכור את הבית שלי, אבל ב-2 מיליון שח עבר חודש ואני לא מצליח ובינתיים הביטקוין ימשיך לטפס, אני כנראה אוריד את המחיר ל-1.8 וכן הלאה. אם זה יהיה תהליך איטי זה כנראה לא יהיה בעיה, אבל אם זה יהיה בבת אחת?
הבחור בראיון חושב שזה יקרה תוך עשור.. אני עד כה האמנתי שזה יכול לקחת 2-4 עשורים וגם לא חשבתי על מצב של הכל.


אח שלי יושב על ערמה של מזומן כבר כמעט עשור שקיבל ממכירת דירה. הוא פחדן וממציא תירוצים.
לפני שנה הצלחתי להוציא ממנו סכום מזערי להשקעה וגם רק אחרי הרבההה הצקות.
למה שתרצה למכור את הבית ? אם הביטקוין יצליח כמו שאתה מצפה , ישלמו לך שכירות בביטקוין וישלמו משכורות בביטקוין. אנשים יהיו מוכנים לשלם לך אחוז נכבד מהמשכורת שלהם כדי לשכור , זו המשמעות של נכס ריאלי .
 
אין להם מושג מה הסיכונים והאתגרים של חברת מכוניות.
מי שחושב שטסלה היא רק חברת מכוניות לא מבין את טסלה.

יש פשוט יותר מידי כוח לצד שיכול להחליט את גורלו
מכיוון שביטקוין משחרר אותנו מהכח של אלו שכביכול יכולים לעצור אותו, אכן יש להן את הליגטמציה לעשות זאת. הן בהחלט יוכלו להקשות, אבל לדעתי לעצור יהיה בלתי אפשרי, לא בקנה מידה גלובלי. אז גם אם ארה"ב וסין יהיו אנטי קריפטו, יהיו מדינות אחרות שיאמצו (כמו אל סלבדור) כי יהיה להן את התמריץ הכלכלי לכך.
יש תאוריה מעניינת של באלאג'י על איך הולכות לקום מדינות וירטואליות (הוא משחרר ספר חודש הבא בנושא, מאמין שהוא יהיה מרתק), ואני חושב שיש משהו בדבריו, התיאוריות שלו בכלל ממש מעניינות, ממליץ ממש על השיחה הזו, היא מלאה בכל טוב, יש אותה גם בספוטיפיי.

לא ישלם לך ריבית, לא ישלם לך דיבידנד, לך יתן לך בעלות על נכס בעולם האמיתי.
יתכן שאתה לא מודע לשירותים שנותנים לך ריבית תמורת הקריפטו שלך? Celsius, Blockfi, Abra, Nexo נותים באיזור ה-4-6% לביטקוין, יותר למטבעות אחרים.
מוזמן להתבונן במחשבון שמחשב ריבית לקריפטו, אז אם אני מפקיד ביטקוין אחד, ומקבל ריבית של 4.5% כמו שצלזיוס נותנים, אחרי עשור יהיה לי 1.57 ביטקוין.
כמה זה יהיה שווה בפיאט כרגע לא רלוונטי, אולי הרבה יותר, אולי לא.
ושניתן לקחת הלוואה כנגד הקריפטו שלך?
אני יכול לקחת הלוואה בשווי 50% מהנכס שלי ולשלם ריבית שנתית של איזור ה-10%. בהנחה שזה נכס שימשיך לעלות לפחות 30%+ לשנה בעשור הקרוב (עד כה זה 100% שנתי אם אינני טועה) - זה כנראה מה שיעשו הרבה מהאנשים, יחזיקו את חסכונות חייהם בביטקוין וילוו כנגדם.

המיקום התחרותי שלהם ויהפכו להיות חברות חזקות וטובות יותר לבעלי המניות שלהם
אגב, אני בהחלט מאמין בחברות הנ"ל (ומחזיק את רובן), אם זאת, WEB 3.0 נראה כמו משהו שיכול TO DISRUBT IT. אולי לא ספציפית הן, אבל פייסבוק, טוויטר, יוטיוב, וכל מה שמתבסס על דאטה של משתמשים הולך לעבור מהפכה ב-10-15 שנים הבאות.
כמו שהדג מעלי אמר, גם לגוגל יכול להיות תחליף, עד כמה שקשה לדמיין כי אנחנו כ"כ עמוק בתוך האקו-סיסטם שלהם.

כמו שרוב האנשים תופסים אותה
כבר הבנתי שאני לא כמו רוב האנשים.
התנודיות לא מפחידה אותי, ההיפך אני מאמץ אותה כי אני מבין שזו הדרך היחידה שהנכס הזה יכול לגדול כמו שהוא גודל.
מה שמשנה לי זה עמידות. מה יכול להרוג את הנכס שלי. אתה חושב שממשלות יכולות, אני חושב שלא.
מספיק להסתכל בטופ עשר החברות של ה-SP500 לאורך ה-40 שנים האחרונות כדי להבין שלא משנה כמה חברה גדולה ומוצלחת, שום דבר לא מובטח.
המדיניות של ביטקוין מובטחת. וזה לדעתי חשוב יותר מכל דבר אחר בעולם של חוסר וודאות.

אין את החוסר ההגנה שיש למשקיע הפשוט מפני פריצות
אם אתה מחזיק באחסון קר ודאגת לאבטח את הסיד אתה לא אמור לחשוש.
סביר להניח שהכסף שלך יותר בטוח מאשר בבנק.
אני לא אטום לדבריך, ברור שלאנשים הפשוטים זה עדיין מסובך מדי.
 
נערך לאחרונה ב:
למה שתרצה למכור את הבית ? אם הביטקוין יצליח כמו שאתה מצפה , ישלמו לך שכירות בביטקוין וישלמו משכורות בביטקוין. אנשים יהיו מוכנים לשלם לך אחוז נכבד מהמשכורת שלהם כדי לשכור , זו המשמעות של נכס ריאלי .
כי אני אבין שזה רק בטון?

בדוגמא שלך בו נגיד ויש לי את הדירה ששווה 2 מיליון שח כיום.
אני לא מוכר אותה ומשכיר אותה ומקבל שכירות של 5000 שח בחודש - או 60,000 שח שנתי.
ואפילו בוא נדמיין שמשלמים לי את זה בביטקוין - 0.03BTC - או 0.36BTC שנתי
לאורך עשור אני אקבל 3.6BTC (כנראה שפחות כי ככל שמחיר הביטקוין יעלה השוכרים לא יסכימו לשלם עדיין 0.03BTC, אבל נתעלם מזה).
נניח גם ששווי הדירה גדל ב-5% (ולא הממוצע של 3%), והיא שווה אחרי עשור 3.2 מיליון.

לחלופין בוא נניח ומכרתי את הדירה וקניתי ביטקוין במקום, במחיר של היום זה 12.5 ביטקוין.

ההשערה שלי היא שביטקוין ימשיך לצמוח בקצב של 35% לשנה בעשור הזה אז ביטקוין אחד יהיה שווה כ-945K$.
(שים לב שעד כה הוא צומח בקצב של ~100% שנתי)

אז במקרה שלך ששמרתי את הנכס והשכרתי אותו בביטקוין, יהיה לי כ-14 מיליון שח.

במקרה שלי שמכרתי את הנכס הביטקוין שלי כנראה שווה כרגע כ-37 מיליון שח.
וזה בהנחה שלא שמתי חלק מהביטקוין בשירות שמשלם לי ריבית של 4.5%+

אגב זה ^ לדעתי סצנריו מאוד ריאלי ובכלל לא קרוב למה שתיאר הבחור שבראיון..
אם ביטקוין תופס הכל כמו שהוא תיאר אז ה-12.5 ביטקוין הללו יהיו שווים מעל מילארד שקל.
 
נערך לאחרונה ב:
ביטקויין מאפשר בעלות על נכס דיגיטלי שלא ניתן לשכפול או הגבלה כלשהי.
אני מבין שאתה לא רואה בזה ערך כי זה לא פיזי ולא מייצר לך דיבידנד (אגב, אתה יכול לקבל דיבידנד מקריפטו וגם הלוואות אבל לא ניכנס לזה). בעולם הדיגיטלי שאנחנו ממשיכים לצעוד לקראתו לכל שאר שיטות התשלום והבעלות על נכסים המסורתיות אין ערך. לניירות בטח שאין ערך ולא משנה אם זה נייר בטאבו או דולר.
הדרך היחידה שלמשהו יהיה רישום בעלות דיגיטלי בעל ערך, שקוף ושניתן לוידוא בלי לדבר עם פקיד או לקבל הרשאות מיוחדות או שייפרץ היא דרך הבלוקצ'יין.
במקרה לביטקויין יש את הבלוקצ'יין הבטוח ביותר בעולם עם רקורד ללא רבב שאין לאף פרויקט קוד בהיסטוריה. וזה לא משנה איזה מתחרה תייצר ממשלת ארצות הברית, הוא לא יהנה מהמוניטין של ביטקוין.
אתה רואה מה חושב הדור הצעיר על המערכת הבנקאית ועל כסף הפיאט. הוא זורק אותו כאילו הוא לא שווה כלום על נכסים דיגיטלים. אם זה ביטקויין, את'ר או NFT. להחזיק דולרים או שקלים לא מעניין אותם.
אתה רושם את הפיצרים של ביטקוין...הכל נכון...הוא אכן, בעל מוניטין, לא תחת שליטה מרוכזת עם מערכת טכנלוגית מרשימה...כל זה לא משנה את מה שאמרתי...שזה נכס, שייצר לך בתור בעלים...0 הכנסות מעכשיו ועד עולם. ובתור השקעה הדרך היחידה להרוויח ממנו זה אם מישהו ישלם יותר עבורו בעתיד...אתה מסוגל אולי להגיד בבטחון גבוה שעבור הנכס הזה תמיד ישלמו יותר בעתיד...אני, כמו שאמרתי, לא פוסל את זה על הסף...אבל לא יכול להגיד את זה באותה רמת בטחון...ובוודאי לא חושב שזוהי השקעה סולידית/בטוחה/לרחם על מי שלא ראה את האור ומשקיע בו.
ואני הייתי נזהר מלדבר בשם הדור הצעיר...והעובדה שהבנקים המרכזיים עשו את הטעויות הנוראיות שהן עשו לאורך הזמן שהן עשו...גרמה לכל נכס לעלות במחיר...לא משנה אם קוראים לך מניות, קריפטו או גוגואים...אם אתה נכס...עלית במחיר...ומטבע הבסיס הפך להיות בדיחה. כאשר ה hurdle rate שלך הוא 0%...בועות נוצרות. להבדיל בין מה בועה לבין מה אמיתי לפעמים זה קשה.

מה יקרה אם גוגל תיעלם? גוגל היא סך הכל חברת פרסום דיגיטלי ולכל שירות שלה יש תחליף מעולה. שאל מליארד סינים איך חיים בקלות בלי גוגל.
נו באמת.

מי שחושב שטסלה היא רק חברת מכוניות לא מבין את טסלה.
אני מסתכל בדוחות שלהם ורואה ש 90% מההכנסות היא ממכירת מכוניות, כל הרווחים ורוב ההוצאות..מה אני מפספס?

מכיוון שביטקוין משחרר אותנו מהכח של אלו שכביכול יכולים לעצור אותו, אכן יש להן את הליגטמציה לעשות זאת. הן בהחלט יוכלו להקשות, אבל לדעתי לעצור יהיה בלתי אפשרי, לא בקנה מידה גלובלי. אז גם אם ארה"ב וסין יהיו אנטי קריפטו, יהיו מדינות אחרות שיאמצו (כמו אל סלבדור) כי יהיה להן את התמריץ הכלכלי לכך.
יש תאוריה מעניינת של באלאג'י על איך הולכות לקום מדינות וירטואליות (הוא משחרר ספר חודש הבא בנושא, מאמין שהוא יהיה מרתק), ואני חושב שיש משהו בדבריו, התיאוריות שלו בכלל ממש מעניינות, ממליץ ממש על השיחה הזו, היא מלאה בכל טוב, יש אותה גם בספוטיפיי.
איך בדיוק הוא משחרר? מחר ארה"ב מחליטה למסות את ביטקוין ב 60%? או מגבילה אותו כי הוא מאיים על היכולת שלה להנפיק חוב, לשלוט במטבע שלה...
מה בדיוק יעשו כל המחזיקים שלו ? לא יצהירו עליו? יעזבו את ארה"ב? או ימכרו ויעברו להשקעות אחרות?


יתכן שאתה לא מודע לשירותים שנותנים לך ריבית תמורת הקריפטו שלך? Celsius, Blockfi, Abra, Nexo נותים באיזור ה-4-6% לביטקוין, יותר למטבעות אחרים.
מוזמן להתבונן במחשבון שמחשב ריבית לקריפטו, אז אם אני מפקיד ביטקוין אחד, ומקבל ריבית של 4.5% כמו שצלזיוס נותנים, אחרי עשור יהיה לי 1.57 ביטקוין.
כמה זה יהיה שווה בפיאט כרגע לא רלוונטי, אולי הרבה יותר, אולי לא.
ושניתן לקחת הלוואה כנגד הקריפטו שלך?
אני יכול לקחת הלוואה בשווי 50% מהנכס שלי ולשלם ריבית שנתית של איזור ה-10%. בהנחה שזה נכס שימשיך לעלות לפחות 30%+ לשנה בעשור הקרוב (עד כה זה 100% שנתי אם אינני טועה) - זה כנראה מה שיעשו הרבה מהאנשים, יחזיקו את חסכונות חייהם בביטקוין וילוו כנגדם.
אני למען הכנות לא באמת התעמקתי בהלוואות קריפטו...אשמח אם תתקן אותי.
אבל זה לא שהנכס שלך מייצר עבורך את הרווחים(ע"ע גוגל או כל מניה או עסק פרודקטיבי אחר)...במקרה הזה אתה מלווה את הנכס שלך(ביטקוין או כל קריפטו אחר) לגורם צד שלישי ואותו גורם מלווה אותו הלאה...זה הלוואות עמית לעמית, על סטוריאידים עם רמת סיכון נוספת של קריפטו...הלוואות זה עסק מסוכן.
אתה צריך לסמוך על החברה של הצד השלישי, אתה צריך לסמוך על זה שהיא תידע לתת הלוואות כמו שצריך(קשה מאד לדעת את זה ובטח לעשות את זה), אם קורה משהו לחברה נדפקת...בנוסף אם לחברה יש בעיות אבטחה(כי זה קריפטו), נדפקת...אם למי שהלוו את הקריפטו יש בעיות אבטחה...נדפקת...
אתה יכול פשוט , בלי לעבור את כל הבלאגן של קריפטו, לתת את הכסף שלך ישירות לחברות העוסקאות בהלוואות כמו lending club, טריא בארץ וכו...
מה שקורה(וקרה), זה שבעת משבר, הכל נעצר...בזמן הקורונה לא יכולת למשוך כספים מטריא...כי אנשים לא שילמו את החובות שלהם, כי אי אפשר היה לממש בקלות את הבטחונות וכו...אין ארוחות חינם...ואם בזמן ריבית 0% אתה מקבל ריבית של מספר אחוזים...אתה יכול להיות בטוח שאתה לוקח על עצמך סיכון לא קטן...ורצוי להכיר אותו.

להיות תחת ההנחה שהנכס יעלה ב30% לשנה ואז להתמנף על זה...זה בכלל דרך בעיני להגיע לפשיטת רגל.
אגב, אני בהחלט מאמין בחברות הנ"ל (ומחזיק את רובן), אם זאת, WEB 3.0 נראה כמו משהו שיכול TO DISRUBT IT. אולי לא ספציפית הן, אבל פייסבוק, טוויטר, יוטיוב, וכל מה שמתבסס על דאטה של משתמשים הולך לעבור מהפכה ב-10-15 שנים הבאות.
כמו שהדג מעלי אמר, גם לגוגל יכול להיות תחליף, עד כמה שקשה לדמיין כי אנחנו כ"כ עמוק בתוך האקו-סיסטם שלהם.


כבר הבנתי שאני לא כמו רוב האנשים.
התנודיות לא מפחידה אותי, ההיפך אני מאמץ אותה כי אני מבין שזו הדרך היחידה שהנכס הזה יכול לגדול כמו שהוא גודל.
מה שמשנה לי זה עמידות. מה יכול להרוג את הנכס שלי. אתה חושב שממשלות יכולות, אני חושב שלא.
מספיק להסתכל בטופ עשר החברות של ה-SP500 לאורך ה-40 שנים האחרונות כדי להבין שלא משנה כמה חברה גדולה ומוצלחת, שום דבר לא מובטח.
המדיניות של ביטקוין מובטחת. וזה לדעתי חשוב יותר מכל דבר אחר בעולם של חוסר וודאות.
לגיטמי. והנקודה שבה איך השתנו החברות המובילות בסנופי...ואיך היום החברות המובילות בסנופי הן חברות שונות לחלוטין מהחברות שהיו שם ב1990...זוהי נקודה נכונה לחלוטין. חברות שנראו חזקות מאד ובלתי ניתנות לעצירה...נעצרו, נחלשו והוחלפו....האם גוגל ואמאזון עדיין יהיו ב2050 בטופ של הסנופי? או שיוציאו אותם לגמרי?
לי קשה מאד למצוא סנריו כזה...כמו שלך כנראה לביטקוין....נראה.
 
בתור השקעה הדרך היחידה להרוויח ממנו זה אם מישהו ישלם יותר עבורו בעתיד
אילון מאסק הוא האיש הכי עשיר בעולם נכון?
אבל הוא לא מקבל משכורת, לא מחזיק נדל"ן (אפילו למגורים) ולא מניות, פרט למניות של החברות בהן הוא עובד, וגם קריפטו (לא רלוונטי לדוגמא).
אם אילון ירצה לממש את חצי מההון שלו על מנת לתרום לעניים באפריקה, ולמכור מניות של טסלה, המניה תתרסק, נכון? ולמעשה תפגע בהון שלו כך שיהיה לו פחות כסף לתרום.
אבל מה אם הוא ילווה כנגד המניות שלו בלי למכור? הוא גם לא משלם מס רווחי הון, וגם מצליח לשמור את המניה.
אותו דבר עם ביטקוין, אני לא חייב שמישהו ישלם לי יותר בעתיד, אני יכול להלוות כנגדו כמו שאני יכול להלוות כנגד תיק מניות או נדל"ן.
וכמו שאמרתי אני יכול גם לקבל ריבית, ועוד על זה בפסקה הבאה.

הלוואות זה עסק מסוכן.
אתה צריך לסמוך על החברה של הצד השלישי, אתה צריך לסמוך על זה שהיא תידע לתת הלוואות כמו שצריך
אכן, אם כי, במקרה של קריפטו נראה לי שיש הבדל משמעותי, אם אני מלווה כנגד הבית שלי, הבנק/מלווה לא באמת מקבל אוטומטית שליטה על הבטחונות, אם מישהו מלווה כנגד הביטקוין שלו מהשירויתם הנ"ל, השליטה על הבטחונות בידי השירות בלבד, ואם הוא לא מחזיר את הכסף, הם יכולים פשוט למכור את הביטקוין שלו באופן נזיל ומיידי, ולכן אין את הבעיה שיש לשירותים כמו טריא. אני זוכר שפעם ראיתי ראיון מעניין בנושא, בטח עם ביל מנכ"ל ABRA, אנסה לחפש אותו יותר מאוחר.
בכל אופן כן ברור שיש כאן סיכון.. יש גם סיכון בלהחזיק מניה של חברה ציבורית (כמו שאמרת מה אם אילון מאסק ימות).
מסכים איתך שהסיכון לא מספיק ברור כי אין מספיק רגולציה בנושא עדיין.
אבל עדיין, זה יתרון משמעותי שיש לקריפטו על נכס כמו זהב שלא ניתן להלוות בקלות ולהרוויח עליו ריבית.
אישית הייתי מעדיף להחזיק ביטקוין ולהרוויח עליו ריבית 4.5% שנתית מאשר דירה שאני צריך להתמודד עם שוכרים, נזילות, שיפוצים, חודשים ריקים וכו'.
אגב זה לא חייב להיות ביטקוין, על מטבע צמוד דולר כמו USDC מקבלים ריבית 8%+ ואין את הסכנה של התנודתיות - אבל ברור לך שאני מעדיף ביטקוין ;)

מה אני מפספס?
טסלה היא חברת רובוטיקה, AI, דאטה ואנרגיה שמוכרת מחשב עם גלגלים.
כן כרגע רוב ההכנסות שלה מגיעות ממכירת רכבים, מגמה שכנראה תמשך בעשור הקרוב.
אבל - תהליך הייצור שלהם הרבה יותר מתקדם משל היצרניות המסורתיות, היא גם מוכרות ישירות לצרכן ולא דרך סוכניות, היא גם משדרגת את הרכבים דרך תוכנה במקום טיפולים במוסך, היא גם מוכרת את הביטוח במקום חברות חיצוניות, וגם היא עם הסיכוי הכי טוב להגיע ל-FSD מלא בסקייל, מה שעם הזמן יוביל לצי של רובוטקסי וכנראה יעשה שירותים כמו UBER ו-LYFT מיותרים.
אין לי ספק שהיא תהיה החברה הכי גדולה בעולם עם הכנסות של טריליונים.
נקודה מעניינת שראיתי בראיון היום, מה יקרה כשכל חברות הענק הללו יוציאו מטבעות קריפטו משלהן? בהתחשב בכמות המשתמשים שלהם, ושיש להן מטבע, הן למעשה יהיו סוג של מדינה ריבונית, אין ספק שלא יהיה משעמם בעשורים הבאים.

האם גוגל ואמאזון עדיין יהיו ב2050 בטופ של הסנופי? או שיוציאו אותם לגמרי?
לי קשה מאד למצוא סנריו כזה
יכול להיות.. אם משהו יוציא אותם זה כנראה יהיה מייזמים מבוססי קריפטו שישנה את כל מה שאנחנו מכירים עד עכשיו.
בגלל שגוגל למשל מרוויחה את עיקר הכנסתה מפירסום, לגמרי יכול לראות סנריו כזה מתרחש. עדיין מחזיק מניות שלה.
אמאזון זו באמת מפלצת שאני לא יודע אם מישהו אי פעם יהיה מסוגל לעצור.
 
נערך לאחרונה ב:
נקודה מעניינת שראיתי בראיון היום, מה יקרה כשכל חברות הענק הללו יוציאו מטבעות קריפטו משלהן?
אין להן אפשרות כזו. ברגע שיישות מרכזית מייצרת מטבע מתחרה לדולר נורא קל לממשל לסגור אותו. לכן ביטקויין הוא מבוזר ללא אף יישות מרכזית ולכן גם סטושי נעלם מהבמה כדי שלא יהיה אדם שהוא הפנים של המטבע כמו אילון וטסלה.
פייסבוק ניסו לייצר מטבע ומהר מאד הממשל שם להם ברקס והפך את המטבע שלהם לגיפטקארד.

אגב, בביטקויין יש אמנם רק אפשרות להלוואות אבל ניתן להמיר אותו למטבעות שהם PoS או ל WBTC ואז לקחת חלק ב staking. כלומר, פשוט לשים אותו בקויינבייס ולקבל ריבית של 4.86 אחוז באופן אוטומטי עבור את'ריום. הסיכון שהמטבעות בבורסה ולא באחסון קר.
 
נערך לאחרונה ב:
שאמרתי...שזה נכס, שייצר לך בתור בעלים...0 הכנסות מעכשיו ועד עולם. ובתור השקעה הדרך היחידה להרוויח ממנו זה אם מישהו ישלם יותר עבורו בעתיד
זה לא המצב כרגע. בגלל שביטקויין הוא נכס בעל כמות מוגבלת וידועה של יחידות אז חברות צריכות את הביטקויין שלך עבור נזילות. לכן, הן גם מוכנות לשלם ריבית גבוהה כדי שתחנה את הביטקויין אצלן.

 
פייסבוק ניסו לייצר מטבע ומהר מאד הממשל שם להם ברקס והפך את המטבע שלהם לגיפטקארד.
כן אני מודע לכך, כי הממשל מבין את זה שברגע שנתת לפייסבוק שיש לה 3 מילארד משתמשים מטבע, הפכת אותה הלכה למעשה למדינה הכי גדולה בעולם.
כרגע הממשל יכול לשים ברקס, אני לא בטוח שזה יהיה המצב בעתיד. כמו כן ברור לי החסרונות לעומת מטבע מבוזר אמיתי כמובן.
 
אם מישהו מלווה כנגד הביטקוין שלו מהשירויתם הנ"ל, השליטה על הבטחונות בידי השירות בלבד, ואם הוא לא מחזיר את הכסף, הם יכולים פשוט למכור את הביטקוין שלו באופן נזיל ומיידי
נראה לי שאתה מתבלבל כאן.
אם אתה מלווה לי ביטקוין אחד דרך שירות מסוים , אותו ביטקוין לא יכול להיות הבטחונות שלך (כי אני הולך להשתמש בו).
 
נראה לי שאתה מתבלבל כאן.
אם אתה מלווה לי ביטקוין אחד דרך שירות מסוים , אותו ביטקוין לא יכול להיות הבטחונות שלך (כי אני הולך להשתמש בו).
צודק. אפשר להלוות למישהו ולקבל ריבית ואפשר לקחת הלוואה כנגד הביטקוין ולהשתמש בפיאט. או לפחות בתיאוריה כי כרגע יש מספר בודד של מוצרים כאלה ולא בטוח עד כמה זה כדאי.
 
נראה לי שאתה מתבלבל כאן.
יש כמה אפשרויות, במקרה זה דיברתי אם אני רוצה לקבל כסף בלי למכור את הביטקוין שלי, אני זה שלוקח הלוואה.
אני נותן לשירות המלווה שליטה על הביטקוין שלי והוא נותן לי דולרים למשל בשווי חצי מהביטקוין שלי.
אז אם נתתי ביטקוין אחד בתור בטחונות והמחיר 46000 דולר, אני יכול לקבל הלוואה על 23,000 דולר ולשלם לשירות ריבית שנתית של 12.5% שהם 2875 דולר.
במקרה ואני לא מחזיר את הכסף, או הביטקוין יורד בערכו ברמה שמצדיקה מרג'ין קול, המלווה יכול פשוט להנזיל את הביטקוין שלי - יש לו אפס סיכון, הביטחונות בידיו.

באשר לשירות ההלוואות אתה צודק, אני נותן את הביטקוין שלי לשירות, והם מלווים אותו לאחרים כנגד הבטחונות שלהם. אם מישהו צריך ביטקוין, והוא בתמורה מספק USDC כביטחון, שוב, המלווה לא נמצא בסיכון שלא יהיו לא הבטחונות הנדרשים או חוסר נזילות.

אגב יש עוד דרכים להרוויח ריביות על ביטקוין, דן הלד בדיוק פרסום מגוון מהן היום, חלקן להבנתי
גם ללא שום סיכון אשראי ע"י סיפוק נזילות לבורסאות
 
אם מישהו צריך ביטקוין, והוא בתמורה מספק USDC כביטחון, שוב, המלווה לא נמצא בסיכון שלא יהיו לא הבטחונות הנדרשים או חוסר נזילות.
בטח שכן.
אף אחד לא יקח הלואה של ביטקוין בשווי 46000 דולר ויפקיד 46000 דולר כבטחון, אין בזה שום הגיון.
אז אם נתתי ביטקוין אחד בתור בטחונות והמחיר 46000 דולר, אני יכול לקבל הלוואה על 23,000 דולר ולשלם לשירות ריבית שנתית של 12.5% שהם 2875 דולר.
אם ארצה הלוואה ב12.5% יש מגוון עבריינים שניתן לפנות אליהם, והבונוס - אין מרג'ין קול (על הנכס התנודתי בעולם).
 
האי מדיירה בפורטוגל מאמץ את ביטקוין כהילך חוקי, הכריזו על זה עכשיו בכנס הביטקוין במיאמי. אותו הכנס שבשנה שעברה הכריזו על אל סלבדור. יפה.

זה אי של 250 אלף תושבים, לא משהו מטורף, אבל האימוץ ממשיך מסתבר.

בנוסף עוד איזו עיר בהונדורס (פרוספרה) גם תאמץ את ביטקוין כהילך חוקי.

היום תהיה גם הכרזה של ג'ק מאלרס ששנה שעברה הכריז באותו הכנס על אל סלבדור, השמועות אומרות שזה יהיה משהו בסגנון של שיתוף פעולה בין Strike ל- Apple Pay, נראה (:
 
מה המשמעות של מחוז/עיר שאינה מוסמכת לקבוע מה נחשב הילך חוקי?
נגיד, עסק לא מוכן לקבל. העירייה קונסת/שופטת אותו, הוא מערער לבית משפט מדינתי...
 
מה המשמעות של מחוז/עיר שאינה מוסמכת לקבוע מה נחשב הילך חוקי?
נגיד, עסק לא מוכן לקבל. העירייה קונסת/שופטת אותו, הוא מערער לבית משפט מדינתי...
אני אישית בעד לא להכריח אף אחד, אני מסתכל על הילך חוקי בתור רצון לאימוץ מצד הממשלה ובנכונות שלה לקבל תשלומים כמו מסים, חובות וכו'.

אין לי שום עניין בבעל עסק קטן שחייב לקבל ביטקוין ובכללי אני לא חושב שזה עובד ככה, הילך חוקי ברוב העולם אומר שאפשר להסדיר חוב בעזרת ביטקוין לדוגמה, אבל אם מראש לא היה חוב אז אין מה להסדיר, הכוונה שהמוכר אומר לך מראש שאתה לא יכול לקחת את המוצר תמורת ביטקוין. בדיוק כמו שמוכר יכול להגיד לך שהוא לא מוכן לקבל מזומן למרות שמזומן הוא הילך חוקי.

עוד בנוגע לחוקיות של הנושא, קראתי שמדיירה היא autonomous region בפורטוגל, מה המשמעות של זה לדעתך?
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
stamEhad מטבעות קריפטוגרפיים, ביטקוין ומיסים - איפה מתחילים? השקעות אלטרנטיביות 4
adamshalev מטבעות קריפטוגרפיים (ביטקוין וכד׳) - הפן המעשי השקעות אלטרנטיביות 2285
adamshalev מטבעות קריפטוגרפיים (ביטקוין וכד׳) - הפן הטכנולוגי השקעות אלטרנטיביות 252
Daniel Guri לגבי מטבעות קריפטוגרפיים או חלופיים השקעות אלטרנטיביות 1
P ערך ריאלי מלפני ההיפראינפלציה, ושינוי מטבעות? שוק ההון 3
S האם יש ETF-ים של מגוון רחב של מטבעות קריפטו - ולא רק ביטקוין? השקעות אלטרנטיביות 10
M האם יש קרן / תעודה על אינדקס מטבעות (דולר יורו וכו) מקבילה ל MSCI World Index פוסטים מאיכות נמוכה 8
א התייעצות לגבי איזון תיק מבחינת הרכב מטבעות שוק ההון 2
ה גישה למסחר באופציות וניל (vanilla options) על צמדי מטבעות (FX) שוק ההון 0
חושב בגדול האיש העשיר ביותר בבבל - 'מכל עשרה מטבעות שאכניס אוציא רק תשעה' התפתחות אישית 8
P מטבעות זהב השקעות אלטרנטיביות 2
גראהם העברת מטבעות מBINANCE ל-KRAKEN השקעות אלטרנטיביות 18
G C20 - אינדקס של מטבעות השקעות אלטרנטיביות 8
ה איך הדרך הקלה והמשתלמת ביותר לפדות מטבעות לחשבון בנק בארץ? פוסטים מאיכות נמוכה 2
stamEhad Binance Locked Staking - נעילת מטבעות וקבלת תשואה על כך - מה הסיכונים? השקעות אלטרנטיביות 42
M מחפש קרן מנוהלת של מטבעות דיגיטליים השקעות אלטרנטיביות 15
ד מטבעות אלטרנטיביים השקעות אלטרנטיביות 25
tomchoook קריפטו - ארנק דיגיטלי וקניית מטבעות פחות מוכרים השקעות אלטרנטיביות 4
Y הכנסות והוצאות בשני מטבעות צרכנות פיננסית 5
G איפה ניתן ללמוד/לקנות מטבעות קריפטו? השקעות אלטרנטיביות 2
Gari קרנות שעוקבות אחר כמה מטבעות קריפטו באותה קרן השקעות אלטרנטיביות 0
A השקעה בכריית מטבעות קריפטו השקעות אלטרנטיביות 65
ITS קרן מחקה על מטבעות קריפטו השקעות אלטרנטיביות 3
סשה מטבעות בוליון זהב השקעות אלטרנטיביות 2
T מטבעות וירטואליים והצהרת הון מיסים 12
O מטבעות זהב בוליון - פטור אפשרי ממס בעת מכירה מיסים 4
O איפה לקנות מטבעות זהב בוליון בחו"ל, כספות, סוגי מטבעות השקעות אלטרנטיביות 22
א מכתב ממס הכנסה על פתיחת תיק בעקבות מכירת מטבעות (קריפטו) מיסים 119
T כיצד לדווח על רווח ממכירת מטבעות קריפטו מיסים 135
ש ארנק ללא מטבעות מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 47
Y האם אתה מפזרים את ההשקעה על מספר מטבעות משיקולי מס? שוק ההון 45
ITS קניית מטבעות זהב בספרד (בוליון, לא לאספנות) - מבקש עצות השקעות אלטרנטיביות 34
ברננקי רכישת מטבעות בוליון כסף (סילבר) השקעות אלטרנטיביות 60
Henchman34 רכישת מטבעות זהב בוליון בישראל השקעות אלטרנטיביות 1
Izik דיווח על מטבעות זהב/ כסף בשדה התעופה השקעות אלטרנטיביות 15
Y לאיזה מטבעות הקרן הזו חשופה? שוק ההון 15
J השוואת עמלות בקניית ביטקוין השקעות אלטרנטיביות 21
א קרנות ביטקוין לא מספקות את מלוא התשואה השקעות אלטרנטיביות 7
S עדיין לא הצלחתי להבין למה האדם הממוצע צריך ביטקוין השקעות אלטרנטיביות 159
ד קרן מחקה ביטקוין בשקלים השקעות אלטרנטיביות 5
ס אופציות על ETF ביטקוין השקעות אלטרנטיביות 5
ד קרן מחקה ביטקוין בשקלים פוסטים מאיכות נמוכה 1
O לקנות ביטקוין שווה לקניית etf על ביטקוין? פוסטים מאיכות נמוכה 2
C איך אפשר למכור ביטקוין היום? השקעות אלטרנטיביות 10
א ביטקוין etf - יש סיבה שלא ימשיכו לעלות? השקעות אלטרנטיביות 133
ב קרן סל איישרס ביטקוין השקעות אלטרנטיביות 2
ס קרנות הסל שעוקבות ביטקוין הן בשורה? השקעות אלטרנטיביות 1
The Thinker רשות ניירות הערך האמריקנית אישרה קרנות סל מחקות ביטקוין השקעות אלטרנטיביות 99
ttmoon קופת גמל IRA ביטקוין קנדי ETF פוסטים מאיכות נמוכה 2
ד כיצד קרן סל של ביטקוין משמשת כ"זהב דיגיטלי" ? השקעות אלטרנטיביות 8

נושאים דומים

Back
למעלה