• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

לאיזו מדינה כדאי להגר למשקיע או פעיל בשוק ההון? (מההיבט של מיסוי)

  • פותח הנושא zeev
  • פורסם בתאריך
ערב הסעודית
קטאר
איחוד האמירויות
כווית

בחלק ממדינות אלה אין מסים בכלל, סוציאליזם וודאי ווודאי שאין שם ורמת החיים מעולה.
*בהנחה שהוא זכר,עדיף לא יהודי...
 
לא התנסחת כל כך ברור.
אבל 1. המס על בסיס תושבות כמעט בכל המדינות.
2. יש מס יציאה על רווחי הון צבורים..
ברור ולכן אם אני משלם מס על בסיס תושבות בניו זילנד נניח ולאחר כמה שנים עובר לגרמניה אני אצטרך לשלם את הפרש המיסים?
 
אני חשבתי על בלגיה או צכיה, בהן מס רווח הון 0%.
 
מס רכוש הוא לא מס כזה גרוע כמו שנדמה לך, דווקא ייתכן ומס רכוש + מס צריכה ישיר/עקיף הינה מערכת המס הכי יעילה מבחינה כלכלית.

זאת טעות די נפוצה, אבל חשוב לשים לב שמה שמשנה זה בסיס המס + שיעור המס ולא בסיס המס לבד או שיעור המס לבד כמו שאתה מתמקד בהם.

גם בישראל בעבר לא היה מס רווח הון, ואפשר (וגם בפועל נכתבו :) ) ספרים שלמים על חוסר היעילות המשווע שזה הכניס למשק. ועל הדרך, מי שהטיל בישראל מס על הבורסה היה שר האוצר נתניהו, תחת ממשלת שרון. לא זכור לי שאחד מהם היה סוציאליסט...
 
[נמחק]
בבקשה לא לגנוב שרשורים.
יש לך אתר בשם רוטר ששם תוכל לכתוב דברי נאצה.
כאן לא מקובל.
ראה הוזהרת לפני חסימה.
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:
זה שהסוציאליסטים רצחו יותר מ100 מליון איש די ומספיק בשביל להגדיר אותם כהתגלמות הרוע והרשע. אין צורך בדיונים נופסים על התנועה הארורה וכל חסידיה בישראל ובעולם. על ארכי רוצחים ותומכיהם בושה לסנגר!
אגב, טראמפ, השם יברך אותו בדיוק חזר על כך בנאומו התקיף ממש ברגעים אלו.
אתה בטוח ב100% שאתה לא טרול?
 
יש שם מס ירושה?
אין.
מי המדינות האילו?
דוגמאות מהירות רק באירופה:
ליכטנשטיין, בלגיה, קפריסין, ~שוויץ ללא מס רווח הון על רווחים משוק ההון (עם חריגות הגיוניות פה ושם).
פורטוגל עם תכנית NHR.
ספרד עם תכנית בקהאם.
אגב תאורטית הרי שום דבר לא מונע ממני לעבור למדינה עם מיסוי 0 לגור בה כמה שנים לקבל אזרחות למכור את הרוב ולעבור למדינה אירופאית נקי ממס רווח הון לא?
בעקרון כן, ואתה לא צריך לחכות לאזרחות (מספיקה תושבות [מס]). קח בחשבון שיש מס יציאה שככלל לא נאכף, ושרשות המיסים עלולה לנסות לסתור את אי-התושבות שלך.
 
בעקרון כן, ואתה לא צריך לחכות לאזרחות (מספיקה תושבות [מס]). קח בחשבון שיש מס יציאה שככלל לא נאכף, ושרשות המיסים עלולה לנסות לסתור את אי-התושבות שלך.
בטח האכיפה שלו משתנה בין מדינה למדינה וככה גם הבעיתיות של רשות המיסים, או שכל רשויות המיסים ינסו לסתור את התשובות בשביל שאשלם? ופרקטית אם באמת יש לי תעודת תושבות ואני מחויב לשלם מיסים(מעבודה נגיד) למדינה אז הגיוני שחוקית אין להם הרבה מה לעשות עם זה...
 
שבה נגבה מזה כמה שנים מס רווחי הון של 30%, שלא לדבר על מס שנתי קבוע חדש החל מ-2018 על כל חשבון השקעות מעל 500,000 של 0,15% פאושל שנתי (לא מרווחים! מהקרן!)
שיש בה מס רווחי הון של 15 אחוז
ליכטנשטיין
שגובה מתושבים (והרי על זה מדובר) 8% מס רווחי הון ברמת המדינה ועוד 150-250% מכך ברמה הקומונלית.
קח בחשבון שיש מס יציאה שככלל לא נאכף
לא נאכף כל עוד אתה לא רוצה שום דבר מאף אחד.אם תרצה לנתק תושבות (על מנת להפסיק לשלם מס בארץ, זאת המטרה לא?) אז רשות המיסים תחשב גם תחשב את מס היציאה. אם אתה עובר למדינת אמנה אז מס היציאה מחושב בין המדינות. אתה לא יודע ממנו, אבל הוא מחושב.
 
(בלגיה) שבה נגבה מזה כמה שנים מס רווחי הון של 30%
אתה מתבלבל. דובר על מס רווחי הון, לא מס על דיבידנדים. רוב המדינות שהוזכרו ממסות דיבידנדים (לרוב פשוט נחשב כהכנסה). מס רווח הון עדיין אין בבלגיה, למעט מקרה קצה שעוסק ברווחי הון בקרנות שנשאו ריבית (לרוב המדינות שהוזכרו גם יש מקרי קצה, דרך אגב).
(ליכטנשטיין) שגובה מתושבים (והרי על זה מדובר) 8% מס רווחי הון ברמת המדינה
אין מס רווחי הון (ואפילו אין מס על דיבידנדים) ברוב המקרים. בעקבות לחץ של EU הם שינו קצת את החוק ב-2019 כדי למסות אך ורק דיבידנדים ורווחי הון שנוצרו "כתוצאה מאחזקת מניות בחברות זרות החייבות במס אפסי שמייצרות יותר מ-50% מההכנסות שלהן בצורה פסיבית". מקרה קצה, כבר אמרנו? ברוב המכריע של המקרים אין מס רווח הון.
אם תרצה לנתק תושבות (על מנת להפסיק לשלם מס בארץ, זאת המטרה לא?)
ניתוק תושבות לא מחייב דיווח יזום ולמעשה בד"כ הוא לא מדווח כלל (מזכיר לי משהו שמישהו אמר)... אלא אם אתה מעוניין להקניט את השור ולעשות משהו דבילי כמו לנסות לקבל החזר מס מישראל על עזיבה באמצע שנת מס.

רוב האנשים פשוט עוזבים ומפסיקים לשלם מס לישראל. שוקינג. מניות זרות ניתן להעביר לברוקר זר, שבו התושבות מוגדרת למדינה החדשה. נכסים ישראלים כנראה עדיף למכור תכלסית ולא רק רעיונית.
אז רשות המיסים תחשב גם תחשב את מס היציאה
ספר את זה למבקר המדינה:
נכתב ע"י מבקר המדינה:
סעיף 100א לפקודה קובע חבות ב"מס יציאה" - אירוע מס רעיוני , על נכסיו של אדם שהיגר מישראל והפך לתושב חוץ. הסעיף מציב שתי חלופות לפני הנישום: החלופה הראשונה - לדווח מיוזמתו עם עזיבתו לחו"ל על רווח הון רעיוני לגבי נכסיו בכל העולם; החלופה השנייה (ברירת המחדל) - להמתין עד למכירת הנכס בפועל, כשהמוכר הוא כבר תושב חוץ, ולהתחייב במס על רווח ההון בגין החלק היחסי של שהייתו בישראל. הסעיף חל גם על "נכס" בישראל.
...
הועלה כי ממועד כניסת סעיף 100א לתוקפו, בינואר 2003, לא חייבו משרדי השומה במס יציאה את מי שהיגר מישראל והיו לו נכסים. הרשות לא פעלה ליישום הסעיף באמצעות הוראות ביצוע, ולא ריכזה נתוני שומות וגבייה של מס יציאה.
 
מדברים כאן על מעבר למדינה אחרת כאילו זה כל כך פשוט כמו לקנות כרטיס טיסה ולעבור. מרבית המדינות הנחשבות מציבות לבני כניסה שהופכים את המעבר אליהן לבילתי אפשרי למרבית האנשים
 
מדברים כאן על מעבר למדינה אחרת כאילו זה כל כך פשוט כמו לקנות כרטיס טיסה ולעבור
לפעמים זה באמת די פשוט.

הועלו כאן בעיקר אופציות באירופה. אחוז נכבד מאזרחי ישראל כבר בעל אזרחות ארופאית ואחוז נכבד יותר זכאי לאזרחות כזו מכוח הורשה. לפי חוקי EU לכל אזרח באיחוד יש זכות להתיישב\לעבוד\לפרוש\ללמוד בכל מדינה באיחוד, עם חסמים מאוד מינימליים.
 
השאלה נשאלה בהקשר של מיסוי בלבד אך לדעתי לא ניתן לענות עליה מבלי לקחת בחשבון פרמטרים רלוונטיים נוספים.

בחישוב גס ביותר הייתי מנסה לחשב את סכום המס הפוטנציאלי שייחסך וממנו מנסה לקזז עלויות/חסמים שכרוכים בהגירה למדינה אחרת. לדוגמה תרבות/שפה/מנטליות/אוכל אחרים, השפעה על המשפחה/העדר קשרים חברתיים/רשת תמיכה משפחתית, יחס של מקומיים לזרים, מערכת בריאות, ביורוקרטיה מקומית, אפשרויות פרנסה, עלויות מעבר והשתקעות במדינה. אמנם לא ניתן להגיע למספרים מדויקים אך ככל שתחקור ותתמקד במדינה מסוימת, הדברים יתבהרו לך ותוכל להשוות אותם למצבך כיום בישראל והאם יש צורך "לקזז" אותם מהחיסכון הפוטנציאלי ואיזה "תג" עלות צריך להצמיד לרכיבים שצריך לקזז. הגירה למדינה אחרת היא לא צעד פשוט, בייחוד כשיש משפחה.

אני לא יודע על איזה רווחים אתה בונה, באופן אישי גם חיסכון במס של מאות אלפי שקלים, מבחינתי לא יהיה שיקול מכריע בהחלטה האם לעבור מדינה. אם מדובר יהיה במיליונים + של מס שנחסך, המצב כנראה יהיה שונה. אבל אם זה היה באמת המצב, ויש לי חבות במס של מיליוני שקלים, כנראה שסכום השקעה ההתחלתי שלי גדול מספיק כדי לקבל ייעוץ שוטף ממשרדי עו"ד/רו"ח שמתמחים בנושא ולא עם אנשים אנונימיים באינטרנט.
 
נערך לאחרונה ב:
אתה מתבלבל. דובר על מס רווחי הון, לא מס על דיבידנדים. רוב המדינות שהוזכרו ממסות דיבידנדים (לרוב פשוט נחשב כהכנסה). מס רווח הון עדיין אין בבלגיה, למעט מקרה קצה שעוסק ברווחי הון בקרנות שנשאו ריבית (לרוב המדינות שהוזכרו גם יש מקרי קצה, דרך אגב).
ניתוק תושבות לא מחייב דיווח יזום ולמעשה בד"כ הוא לא מדווח כלל (מזכיר לי משהו שמישהו אמר)...
רוב האנשים פשוט עוזבים ומפסיקים לשלם מס לישראל.

ככל שלא חוזרים לישראל לעולם, אתה לגמרי צודק, אפשר פשוט להפסיק לשלם וזהו. הבעיה שהוא תיאר רצון לעבור לכמה שנים למדינה אחרת, ואז לחזור ארצה, במצב כזה, ככל שמדובר על סכום שמצדיק הגשת דו"ח ועל מיסים בסכום משמעותי, רשות המיסים ככל הנראה תנסה לתקוף את אי תושבותו של האדם ולטעון שהוא נשאר תושב ישראל לצרכי מס. לדוגמה אני מפנה אותך לפסקי הדין: ספיר (4862/13 - עבר לסינגפור) פלוני (3328/15 - עבר לאחת ממדינות הגוש הקומוניסטי לשעבר) וכמובן פסק דין בר רפאלי המוכר לכולם גם מהעיתונות.

דרך אגב, מדינה שממסה דבידנדים בחברות ציבוריות ולא ממסה רווחי הון זה מאוד מעניין, כי על פניו זה חוק מאוד דיבילי, שכן ניתן להתחמק ממס הדבידנד בתכנוני מס טריוויאלים. אני מפנה אותך למשל לפסק דין .(1920)Eisner V. Macomber 252 U.S.189 בו נידונה מדיניות כזו בארה"ב, אבל הייתי בטוח ששאר העולם למד משהו מהניסיון האמריקני ב100 שנה שחלפו מפסק הדין.
 
קוסטה ריקה
או בלגיה
אחרי כך לחזור לישראל ולקבל פטור של 10 שנים כתושב חוזר מכל ההכנסות בעולם ולא רק מרווחי הון
 
נערך לאחרונה ב:
דרך אגב, מדינה שממסה דבידנדים בחברות ציבוריות ולא ממסה רווחי הון זה מאוד מעניין, כי על פניו זה חוק מאוד דיבילי, שכן ניתן להתחמק ממס הדבידנד בתכנוני מס טריוויאלים
אין ניכוי מס על רווחי הון בארה"ב. פרט לכך תושבי חוץ כמדומני פטורים בארה"ב, כמו שתושבי חוץ פטורים ממס על הבורסה הישראלית.
זה לא כל כך דבילי. רווחי הון נוצרים בשוק משני, אינם נובעים מרווחי החברה, אלא בין סוחרים בבורסה, בעוד דיבידנד הוא הכנסה אינטגרלית, מקומית. זו חלוקת הרווחים של חברה מקומית לבעלי מניותיה
 
ככל שלא חוזרים לישראל לעולם, אתה לגמרי צודק, אפשר פשוט להפסיק לשלם וזהו

אני מכיר באופן אישי מישהו שעזב את ישראל לפני כמה שנים, בלי שום כוונה לחזור, ועדיין קיבל לפתע מכתב מרשות המסים שמבקש הבהרות על הכנסותיו בארץ ובחו״ל. אתה היית מתעלם מזה?
 
אתה היית מתעלם מזה?
בהינתן ש-
בלי שום כוונה לחזור
אז בהחלט. שים לב שאין כאן אפילו עניין "מוסרי" או לא. אתה לא תושב ישראל, אתה לא מחויב למערכת החוקים שלהם.
רק תוודא שאין להם יכולת אכיפה (כמו חשבונות/נכסים שהשארת בישראל וכדומה).
 
אין ניכוי מס על רווחי הון בארה"ב. פרט לכך תושבי חוץ כמדומני פטורים בארה"ב, כמו שתושבי חוץ פטורים ממס על הבורסה הישראלית.
זה לא כל כך דבילי. רווחי הון נוצרים בשוק משני, אינם נובעים מרווחי החברה, אלא בין סוחרים בבורסה, בעוד דיבידנד הוא הכנסה אינטגרלית, מקומית. זו חלוקת הרווחים של חברה מקומית לבעלי מניותיה

זה שאין ניכוי במקור לא אומר שאין מס. בארצות הברית יש מס רווחי הון מחולק לפי טווח קצר וטווח ארוך עם מדרגות משלו וכו' (ראי את הפירוט בטופס עבודה D למשל כאן: https://www.irs.gov/pub/irs-pdf/f1040sd.pdf).

לא אמרתי שזה דיבילי לא להטיל את המס כי הוא לא ראוי מבחינה מוסרית או מדיניות כלכלית וכדו', מבחינתי שהמחוקק יעשה איזה שיקולי מדיניות שבא לו, ולכן התשובה שלך לא רלוונטית.
זה דיבילי בגלל שקל להתחמק ממנו בצורה כזו. אם רווחי הון לא ממוסים ואילו דבידנדים כן, אז חברות לא יחלקו דבידנדים. כאשר החברה תרצה לחלק רווחים היא פשוט תבצע פיצול של המניות ביחס מתאים לדבידנד שיאפשר לבעלי המניות למכור את המניות במקום דבידנד. בארה"ב שאפשר להנפיק מניות ללא זכויות הצבעה קל לעשות את זה אפילו בלי לדלל את זכויות ההצבעה של בעלי השליטה.

אבל יתרה מזאת, גם במקרה ומאיזה שהיא סיבה החברות כן יחלקו דבידנדים, כל אדם עם שכל פשוט ימכור את המניות יום לפני הX ויקנה ביום הX וכך יחסוך את המס (אם הוא ממש מפחד להיות יום אחד מחוץ לשוק במניה הספציפית הזו, אז הוא ימכור את המניות יום לפני הX ובו זמנית יקנה חוזה על המניה וביום הX יקנה את המניה וימכור את החוזה). הבעיה היחידה הינה עלויות עסקה, אבל בשיעור מס גבוה וחלוקת דבידנדים משמעותית הרי שהחסכון במס עולה על עלויות העסקה (אולי יש תועלת מבחינת המדינה להגדיל את הכנסות הברוקרים ואז זה כמובן מהלך מבורך :) ).

כך שהמס על דבידנדים יהפוך להיות מס על טיפשות. האמת, במחשבה שניה, אולי זה לא כזה נורא, ייתכן וזה באמת רעיון טוב להטיל מס יסף על טפשים...
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
א עד לאיזו רזולוציה לרדת במעקב הוצאות? צרכנות פיננסית 5
א אגח מדינה ריבית משתנה - ביטוח נגד תסריט ההפיכה? שוק ההון 3
M דמי ניהול בפנסיה לעובדי מדינה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
א עובד מדינה במשרד ממשלתי? צרכנות פיננסית 3
ס איך מתנהלת מדינה עם איסור הוצאת כספים לחו"ל? פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 12
פ אג"ח ארה"ב מדינה - איך לקנות פוסטים מאיכות נמוכה 2
א איך יכול להיות שאג"ח מדינה לא צמוד עם מח"מ גבוה נותן תשואה נמוכה\דומה למק"מ? שוק ההון 2
B עובד מדינה - חודשה האפשרות להפקדה לביטוח מנהלים, קרן פנסיה וקופת גמל במעמד עצמאי פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
מ למה בעצם אג"ח מדינה צמודות יורדות כרגע? שוק ההון 2
G איך משפיע ירידת המדד על אג"ח מדינה צמוד ? שוק ההון 7
ה אג"ח מדינה שוק ההון 8
א האם התפרסם נתון רלוונטי לאינפלציה היום ? למה אג"ח מדינה שיקלי ירד מהותית ? שוק ההון 2
א קרן מחקה אגח מדינה מדורג שוק ההון 3
TheOneTech מינוי מוטב שלא יכול לבקר מדינה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
מ מדינה לפרישה מוקדמת פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 21
מ האם מימושי רווחי הון נספרים בתוצר (צמיחה) של מדינה? שוק ההון 0
Aslan אג"ח מדינה - אודה לעזרתכם שוק ההון 29
F מימון פתיחת עסק / ערבות מדינה צרכנות פיננסית 14
F שאלה בנושא מימון / ערבות מדינה אוף טופיק 1
D מס שנוכה במקור אצל מדינה שלישית מיסים 21
W למה אג״ח מדינה ארוך טווח נופל בשנה האחרונה ושנה נוכחית? שוק ההון 3
M מה הדרך הטובה ביותר להשקיע בכלכלה של מדינה? שוק ההון 1
מומו הברווז קרנות אג"ח מדינה - פערים שוק ההון 4
Mr. pink דרוש ברוקר זר לתושב מדינה זרה צרכנות פיננסית 2
א מדינה מומלצת לפתיחת חשבון השקעות זר צרכנות פיננסית 11
S מדד של איזו מדינה הביא את התשואה הכי גרועה מאז 2008 ויש לו נייר ערך שעוקב אחריו מאז שוק ההון 11
א אג"ח מדינה כללי של ארה"ב שוק ההון 8
א אגח מדינה ארוך ארה"ב עם קופון שוק ההון 5
א עו"ד עובד מדינה מתלבט התפתחות אישית 27
M עובד מדינה או שוק האזרחי? התפתחות אישית 18
א קרן מחקה אגח מדינה ארוך שוק ההון 3
G חלק סולידי - אג"ח מדינה בישראל - צמוד מדד או לא? שוק ההון 5
amidar האם לעובד מדינה ותיק לא יכול להיות הרבה כסף? (באופן חוקי...) אוף טופיק 114
א MTF מדינה שוק ההון 14
omri36 השתלמות ופנסיה לעובדי מדינה צרכנות פיננסית 28
Myrath קבלת מספר עמית בקרן הפנסיה/קליטה כעובד מדינה אוף טופיק 5
א להחזיק אג"ח מדינה ב2017 זה טירוף ? שוק ההון 6
Odysseus [קופת גמל] לעובדי מדינה צרכנות פיננסית 12
T איך מחשבים גודל שוק של מדינה? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 1
whybe הטבות עובדי מדינה בנושא השקעות צרכנות פיננסית 14
I אג"ח מדינה עם ריבית שלילית שוק ההון 22
א קרן מחקה מדד שווקים מתעוררים מחזיקה אג"ח מדינה? מדוע ולמה? שוק ההון 1
D שימוש מכוון במס הכנסה כאג״ח מדינה יעודי? צרכנות פיננסית 57
A האם כדאי להשקיע ב-Russel2000? שוק ההון 15
גיא הראשון דוקטורט בכלכלה/מימון - האם כדאי? התפתחות אישית 3
S מתלבט האם כדאי לקנות דירה שניה - עזרה נדל"ן 4
R קרן השתלמות IRA בדמי ניהול של 0.5, האם כדאי? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
R חשיפה לסל מדדי מניות עולמיים עם קרן מובטחת - האם כדאי? שוק ההון 32
M באיזה שלב כדאי לפנות לאנשי מקצוע (עו"ד, שמאי, מעצב פנים, קבלן שיפוצים) נדל"ן 9
oferM איך כדאי לבנות את עזה מחדש ? פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 6

נושאים דומים

Back
למעלה