• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

כשל שוק בתחום הטיסות ואזהרה על חברת אל על

בשונה מאכול כפי יכולתך, ואפילו בשונה מחצי טיסת קונקשן, לכבילה של 2 כיוונים אין שום הצדקה עסקית (בלי קשר לנכון, הגיוני וכו'), למעט "כי הם יכולים". זו ההגדרה של תרגיל מלוכלך.
ממש לא נכון.
יש לזה הצדקה עסקית, ומעבר לזה -זה המוצר שקנית.
בחלק מהכרטיסים (תעריפים) שמוכרים יש מגבלות. כמו למשל "מינימום 10 ימים ביעד" או "חייב לכלול לפחות סופש אחד".
הסיבה העסקית פשוטה - להבדיל בין לקוח פרטי שוב לחופשה ומוכן לשלם מעט לבין לקוח עסקי שהחברה משלמת לו.
כדי שלא תוכל לעבוד על המערכת ולקנות כרטיס בהנחה בלי ש"מגיע" לך, יש את המגבלות ואת הצמידות בין ההלוך לחזור. אתה כמובן יכול לשלם יותר ולקנות כרטיס "המחיר מלא" ואז לא יהיו את המגבלות האלה.
 
אבל אין פה עובדה. גם אם תכתוב פה חמישים פעם שזו עובדה, זה לא יהפוך את זה לכזו
גם אם תמשיך להתעלם מהעובדות, העובדות לא ישתנו.
יש מוצר שמוכרים לך. אתה מוזמן להסתכל בתנאי הכרטיס או לשאול את חברת התעופה.
להתעלם מהעובדות רק יפגע בך (כי אתה משלם על משהו בלי להבין מה קנית) ולא נותן לדיון שלנו להתקדם.

כי הזכאות היא לאדם בודד.
ואיך הכלל הזה מבחינתך בסדר, בעוד שבכלל של חברת התעופה לא?
מה ההבדל ביניהם?
הרי בשני המקרים אפשר לטעון אותו טענות

לא כתבו בשום מקום שאתה מקבל 10 המבורגרים. זו דוגמה ממש גרועה ולא רלוונטית.
היא גרועה כי היא לא מתאימה לאגנדה שלך?
היא לא מתאימה לתפיסת המציאות המעוותת שלך ומוכיחה לך שאתה טועה?
כן, אכן דוגמא גרועה...

בשום מקום המסעדה לא כתבה שאתה מקבל 10 המבורגרים.
סבבה, תוסיף סעיף:
"אכול כפי יכולתך*

*עד 10 בורגרים לכל היותר"

עכשיו יותר טוב?
 
  • אהבתי
Reactions: Roi
גם אם תמשיך להתעלם מהעובדות, העובדות לא ישתנו.
זה שתחזור על הטענה לא תהפוך אותה לעובדה.

יש מוצר שמוכרים לך. אתה מוזמן להסתכל בתנאי הכרטיס או לשאול את חברת התעופה.
להתעלם מהעובדות רק יפגע בך (כי אתה משלם על משהו בלי להבין מה קנית) ולא נותן לדיון שלנו להתקדם.
אתה מוזמן גם להסתכל על הכרטיס. מופיעות בו טיסה מתל אביב לפריז, טיסה מפריז לניו יורק, טיסה מניו לתל אביב. זה מופיע שחור על גבי לבן, תאריכים, שעות, מספר טיסה, מושב.

אני מבין מצוין מה קניתי, ואני מבין שחברת התעופה מוסיפה תנאים מגבילים ומקפחים, כי היא יכולה.


ואיך הכלל הזה מבחינתך בסדר, בעוד שבכלל של חברת התעופה לא?
מה ההבדל ביניהם?
הרי בשני המקרים אפשר לטעון אותו טענות
אני באמת לא מבין איך הדוגמה הזו רלוונטית. הדוגמה היותר נכונה היא מסעדה שמוכרת לך ארוחה של מנה ראשונה+עיקרית+שתייה, אבל אתה לא מקבל שתייה אם לא סיימת את הראשונה והעיקרית.

היא גרועה כי היא לא מתאימה לאגנדה שלך?
היא לא מתאימה לתפיסת המציאות המעוותת שלך ומוכיחה לך שאתה טועה?
כן, אכן דוגמא גרועה...
היא גרועה כי אין בה עסקת חבילה שבה אם לא ניצלת את אחד החלקים אתה לא תקבל את החלקים הבאים.
סבבה, תוסיף סעיף:
"אכול כפי יכולתך*

*עד 10 בורגרים לכל היותר"

עכשיו יותר טוב?
ראה הסבר מעלה.

עד עכשיו נכשלת להביא אפילו דוגמה אחת שמתקיימת בעולם שבה אתה רוכש מוצר שמורכב ממספר חלקים ולא יכול לזרוק חלק ממנו לפח ולהשתמש בחלקים האחרים. אני לא מדבר על חברת הסעות דמיונית אלא על בית עסק אמיתי שאתה יכול לתת אליו קישור.
 
שמע @האזרח הקטן הדיון איתך הפך למתיש ולא אפשרי.
אתה טוען שאתה קונה מוצר מסויים. מסבירים לך שאתה קונה מוצר אחר אבל אתה ממשיך לטעון שזה שאתה חושב שקנית משהו אומר שבהכרח קנית אותו.
אומרים לך לקרוא את ההסכים, אתה אומר שאתה מתעלם מההסכם ולא איכפת לך מה רשום בסיעיפים שלו.
לא משנה איך מנסים להסביר לך מה אתה קונה, אתה ממשיך להתעקש שבגלל שאתה חושב שקנית משהו אז זה מה שקנית, לא משנה שמבחינת חברת התעופה קנית משהו אחר ולא משנה שבכל מקום ובכל הסכם רשום בדיוק מה קנית.

אח"כ אתה מבקש דוגמא "מתחום אחר". אז אני מביא לך דוגמא ואפילו 2 דוגמאות.
אבל אז אתה טוען שהדוגמא "לא מתאימה בכלל" ושנה מהמצב בגלל שאחד מדבר על מסעדות והשני על כרטיסי טיסה. אבל ראבק, אתה רוצה דוגמא מתחום אחר, ברור שלא יהיו טיסות אם זה תחום אחר.

קיצר, אני התיאשתי.
 
שמע @האזרח הקטן הדיון איתך הפך למתיש ולא אפשרי.
לא ניהלנו דיון. אני העליתי טענות ואתה היית בעיקר עסוק בלקבוע שהטענות שלך נכונות ושלי שגויות ועל הדרך גם פסקת שתפיסת המציאות שלי מעוותת.
אתה טוען שאתה קונה מוצר מסויים. מסבירים לך שאתה קונה מוצר אחר אבל אתה ממשיך לטעון שזה שאתה חושב שקנית משהו אומר שבהכרח קנית אותו.
אני לא רק טוען שאני קונה משהו, יש לי מסמך שחור על גבי לבן שמוכיח שמה שקניתי כולל בתוכו מספר רכיבים. זה שהסברת משהו אחר זה נחמד, אבל זו רק דעתך האישית.
אומרים לך לקרוא את ההסכים, אתה אומר שאתה מתעלם מההסכם ולא איכפת לך מה רשום בסיעיפים שלו.
להיפך, אני מודע לחלוטין להסכם ויודע שחברת התעופה לא תאפשר לי שימוש במשהו שקניתי.
לא משנה איך מנסים להסביר לך מה אתה קונה, אתה ממשיך להתעקש שבגלל שאתה חושב שקנית משהו אז זה מה שקנית, לא משנה שמבחינת חברת התעופה קנית משהו אחר ולא משנה שבכל מקום ובכל הסכם רשום בדיוק מה קנית.
למה אתה מדבר על עצמך בגוף שלישי?
אח"כ אתה מבקש דוגמא "מתחום אחר". אז אני מביא לך דוגמא ואפילו 2 דוגמאות.
הבאת דוגמה אחת דמיונית ודוגמה אחת לא רלוונטית לטענות שאני מעלה.

אבל אז אתה טוען שהדוגמא "לא מתאימה בכלל" ושנה מהמצב בגלל שאחד מדבר על מסעדות
נראה לי שאתה צריך לשפר את כישורי הבנת הנקרא. הודגמה לא רלוונטית לא בגלל שזה מסעדה, אלא שזה לא הסיטואציה של "אני קונה מוצר שמורכב ממספר חלקים ולא יכול לזרוק לפח חלק ממנו ולהשתמש בשאר החלקים", שזו הסיטואציה שעליה אנחנו מדברים.

אבל ראבק, אתה רוצה דוגמא מתחום אחר, ברור שלא יהיו טיסות אם זה תחום אחר.
אני אנסח שוב את העניין. אתה לא הצלחת להביא דוגמה קיימת (של בית עסק אמיתי בכדור הארץ) שבו אתה קונה מוצר שמורכב ממספר חלקים ולא יכול להשליך חלק מהרכיבים לפח בלי לאבד את האפשרות להשתמש בחלקים אחרים. אתה באמת לא מצליח להבין איך הדוגמה של מסעדת ההמבורגרים לא עונה לתנאי הזה?

קיצר, אני התיאשתי.
גם אני מיואש, החזקתי ממך קצת יותר לפני הדיון הזה.
 
כדי שלא תוכל לעבוד על המערכת ולקנות כרטיס בהנחה בלי ש"מגיע" לך, יש את המגבלות ואת הצמידות בין ההלוך לחזור
אין מצב בו הלוך-חזור עולה יותר מכיוון אחד (מדובר באותן טיסות!). בהתאם, אתה אף פעם לא תשלם פחות בקניה של הלוך-חזור לעומת קניה רק של אותו חזור.
אין כאן שום שיקול עסקי לגיטימי, רק "כי הם יכולים".
וכמובן, נכון - זה מה שמופיע בתנאי העיסקה, ולכן טכנית זה נכון ש"זה המוצר" (אחרת היה אפשר ללכת לבית משפט וכל הדיון פה היה מיותר), אבל "זה המוצר" רק בגלל הכבילה בין שני מוצרים בלתי תלויים, ולכבילה הזו כאמור אין הצדקה עסקית.
זה דומה לדוגמה של סט הצלחות מהעמוד הקודם, או אי זכאות לעיקרית בארוחה העסקית שקנית אם לא רצית לאכול את המנה הראשונה. חוקי? מוגדר בחוזה? כן. מוצדק? לא.
 
ברת התעופה גם יכולה לכתוב בסעיף 4643.b.73 שכל הרכוש שלך שייך להם.
אתה בגישה שכל דבר שיכתבו בתנאי השימוש ושלל נספחיו הוא הוגן ומחייב
אני לא:
אפשר להצדיק פטרוניות במידה מסוימת (אסור לאדם למכור את עצמו לעבדות) אבל זה נראה לע מוגזם.
אנחנו פשוט לא מסכימים איפה צריך להיות הגבול בין תנאי שאתה יכול לבחור לקבל או לדחות, לבין תנאי שאסור על פי חוק.

אחלה, אני שמח בשבילך שאתה בוחר לקרוא כל הסכם ותנאי משתמש של כל שירות שאי פעם אתה בוחר להשתמש בו.
תתפלא לשמוע שאני לא.
אני מסכים שיש בעיה - אנשים מניחים אינטואיטיבית שהם קונים א' ובעצם הם קונים ב'. לרוב זה לא משנה והכל בסדר, לפעמים זה מתפוצץ בצורה כואבת.

אני מבין מצוין מה קניתי, ואני מבין שחברת התעופה מוסיפה תנאים מגבילים ומקפחים, כי היא יכולה.
מה שקנית כולל את כל התנאים, כולל אלה שלדעתך מגבילים ומקפחים.
חברת התעופה לא הוסיפה אותם אחרי שקנית.

זה שתחזור על הטענה לא תהפוך אותה לעובדה.
העובדה היא שכרטיסי הטיסה שאתה ואני קונים כוללים התניות לגבי no show cancellation, וההתניות האלה עמדו במבחן משפטי (ברוב מדינות העולם).
כשאתה קונה כרטיס עם קונקשן אתה לא קונה את הזכות להשתמש בחלק מהמקטעים. זאת עובדה שמופיעה בתנאי הכרטיס, שאף אחד לא קורא אף פעם ובכל זאת הם מחייבים.
דעתך היא שזה לא צריך להיות ככה. דעה לגיטימית.
העובדה היא שזה כן ככה במציאות.
 
כשאתה קונה כרטיס עם קונקשן אתה לא קונה את הזכות להשתמש בחלק מהמקטעים
אין קשר לקונקשן, זה נכון גם לטיסה עם מספר ערים ואפילו לטיסת הלוך חזור. מספיק שלא הופעת לאחת הטיסות באמצע, החברה רשאית לבטל (וכנראה תבטל) את שאר המקטעים - גם אם הטיסה הבאה היא אחרי שבועיים.
 
אין מצב בו הלוך-חזור עולה יותר מכיוון אחד (מדובר באותן טיסות!). בהתאם, אתה אף פעם לא תשלם פחות בקניה של הלוך-חזור לעומת קניה רק של אותו חזור.
התכוונת ההיפך? בכל אופן שני המצבים קיימים.

בד"כ הלוך ושוב עולה יותר מכיוון אחד אבל פחות משני כרטיסים בכיוון אחד.

בחברות low cost הלוך ושוב עולה בדיוק כמו שני כרטיסים בכיוון אחד.

יש מקרים - ממש לא נדירים - שהלוך ושוב עולה פחות מאחד משני הכיוונים. למשל:
ת"א-פילדלפיה-ת"א 19/7-29/7, עצירה במיאמי בהלוך ב-871$.
ת"א-פילדלפיה כיוון אחד 19/7, עצירה במיאמי ב-1807$.
אותה טיסה ממש, אבל צריך להוסיף כמעט 1000$ כדי לא לקבל גם טיסה חזרה.
האמת שכאן יש פוטנציאל לנצל hidden city. אפשר לקנות הלוך-חזור ולא לחזור. חברות התעופה לא אוהבות את זה, ועלולות לסגור חשבון נוסע מתמיד, אבל קשה להן להלחם בזה.

ולכבילה הזו כאמור אין הצדקה עסקית.
בעל העסק חושב שיש הצדקה עסקית.
חברות התעופה מתעקשות מאוד על העניין הזה, והגנו עליו בחירוף נפש בבתי משפט ובתקשורת.
 
אין מצב בו הלוך-חזור עולה יותר מכיוון אחד (מדובר באותן טיסות!).
בטח שיש. זה אפילו מצב מאוד נפוץ.
. בהתאם, אתה אף פעם לא תשלם פחות בקניה של הלוך-חזור לעומת קניה רק של אותו חזור.
בטח שכן. גם כאלה מקרים לא חסר.
אין כאן שום שיקול עסקי לגיטימי, רק "כי הם יכולים".
מה אתה מגדיר "לגיטימי"
החברה נותנת לך הנחה תמורת זה שאתה קונה עסקה מסויימת. אתה כלקוח יכול לבחור לא לקנות את החבילה בהנחה (זאת שבאה עם תנאים מגבילים) אלא לקנות את הכל במחיר מלא ולעשות בו כרצונך.
כלומר היחיד שעושה משהו רק "כי הוא יכול" זה הלקוח.

וכמובן, נכון - זה מה שמופיע בתנאי העיסקה, ולכן טכנית זה נכון ש"זה המוצר" (אחרת היה אפשר ללכת לבית משפט וכל הדיון פה היה מיותר), אבל "זה המוצר" רק בגלל הכבילה בין שני מוצרים בלתי תלויים, ולכבילה הזו כאמור אין הצדקה עסקית.
עובדתית יש לזה הצדקה עסקית, אחרת העסקים לא היו עושים את זה.
זה דומה לדוגמה של סט הצלחות מהעמוד הקודם, או אי זכאות לעיקרית בארוחה העסקית שקנית אם לא רצית לאכול את המנה הראשונה
זה ממש לא דומה.
זה הרבה יותר דומה לדוגמא שתיארתי של מסעדת אכול כפי יכולתך.
אתה מקבל הנחה (לא משלם מחיר מלא פר-בורגר אלא משלם מחיר מופחת על הרבה בורגרים עד שתיהיה שבע), בתנאי שרק אתה אוכל את המנות.
היית יכול באותו מחיר כנראה לקנות 2 המבורגרים ולחלוק אותם עם חבר, אבל ה"תנאים" בהסכם לא נותנים לך לעשות את זה כשאתה הולך על "אכול כפי יכולתך".
למה זה נראה לך לגיטימי ואילו ההגבלה-תמורת-הנחה שנותנים לך בטיסה נראים לך לא לגיטמיים?
 
אין קשר לקונקשן, זה נכון גם לטיסה עם מספר ערים ואפילו לטיסת הלוך חזור. מספיק שלא הופעת לאחת הטיסות באמצע, החברה רשאית לבטל (וכנראה תבטל) את שאר המקטעים - גם אם הטיסה הבאה היא אחרי שבועיים.
כן, לא משנה אם זה קונקשן קצר, עצירה של מספר ימים או הלוך ושוב.
כשקונים כרטיס אחד מתחייבים לנצל את כל המקטעים.
 
יש לך לינק לאותה חברת הסעות שקיימת במציאות שמסיעה אנשים מתל אביב לירושלים דרך אילת? אני אשמח להשתמש בשירותיהם.
היתה תקופה שגרתי בבית דגן ועבדתי בדרום תל אביב.
היתה הנחיה להוציא מוניות בימי שישבת - כי אין אוטובוסים.
אחרי מספר שבתות שבהן הוציאו בערך מונית לכל עובד - החברה קיבלה את החשבון וההנחיה היתה שכל מונית תאסוף לפחות 3 נוסעים.
הגיע היום שהחלטתי לבחור להשתמש במונית.
עם הקטנוע שהיה לי מדובר בנסיעה של 15 דקות על השעון.
הוציאו אותי שעה קודם... נסענו מ - בית דגן ל - ראשון ל - חולון ל - בת ים ובסוף לתל אביב.
כמובן החזור רק בהפוך...

וכן, שמעתי על אנשים שתופסים מונית במחיר נמוך יותר, אם המונית הוזמנה למיקום X - כי בכל מקרה נוסע לשם ורוצה להרוויח כמה שקלים על הדרך.
או שאוסף אדם בחזור, שוב כדי שלא לנסוע "ריק".
 
התכוונת ההיפך?
אכן.

יש מקרים - ממש לא נדירים - שהלוך ושוב עולה פחות מאחד משני הכיוונים. למשל:
ת"א-פילדלפיה-ת"א 19/7-29/7, עצירה במיאמי בהלוך ב-871$.
ת"א-פילדלפיה כיוון אחד 19/7, עצירה במיאמי ב-1807$.
אותה טיסה ממש, אבל צריך להוסיף כמעט 1000$ כדי לא לקבל גם טיסה חזרה.
אוקי, אני מקבל. תיתכן הצדקה עסקית כזו:
החברה הגיעה למסקנה שפלח הלקוחות שצריך לנסוע לכיוון אחד מסכים לשלם על טיסה הרבה הרבה יותר ממה שמסכים לשלם פלח הלקוחות שצריך נסיעה הלוך-חזור (לא מופרך. אדם שצריך לנסוע בכיוון אחד הוא במקרים רבים אדם שצריך לחזור הביתה או להגר, לא משהו שניתן לוותר עליו בקלות כמו טיול או אפילו נסיעת עסקים).
דוגמה דומה תהיה אם אוסם תגיע למסקנה שאנשים שאוכלים 25 גרם במבה מוכנים לשלם עליה יותר ממה שמשלמים אנשים שאוכלים 70 גרם. בהתאם, היא תתמלא את האריזות של 25 גרם ב-5 שקלים, לעומת 3 שקלים בלבד עבור 70 גרם. עד כאן הגיוני. עכשיו תוסיף אוסם התניה שאם אתה לא מסיים את כל החבילה של ה-70 גרם אסור לך לאכול ממנה אפילו במבה אחת. הגיוני? חוקי? אולי. מופרך? ללא ספק.

@roneng אני מצטער אבל לא רואה שום דמיון לארוחת אכול כפי יכולתך וחלוקה בה עם אדם נוסף. אני אפילו לא יכול להצביע על הבדלים מרוב שאלו תרחישים שונים לחלוטין בעיניי. כמו שזה לא דומה לילד שמשחק בבלון.
 
החברה הגיעה למסקנה שפלח הלקוחות שצריך לנסוע לכיוון אחד מסכים לשלם על טיסה הרבה הרבה יותר ממה שמסכים לשלם פלח הלקוחות שצריך נסיעה הלוך-חזור (לא מופרך. אדם שצריך לנסוע בכיוון אחד הוא במקרים רבים אדם שצריך לחזור הביתה או להגר, לא משהו שניתן לוותר עליו בקלות כמו טיול או אפילו נסיעת עסקים).
לא, ממש לא. (כלומר אולי כן, אבל הכמות הזאת זניחה).
רוב הסיפור הוא עניין הגבלות על משך הכרטיס, כמו דרישה של מינימום 10 ימים ביעד או שהזמן ביעד יכלול סופ"ש ודברים כאלה.
הסיבה שההגבלות האלה קיימות היא כדי להבדיל בין נוסעים עסקיים (שטסים רק לכמה ימים כדי לסגור עסקה, או טסים רק לימים שני עד שישי וכאלה) לבין אנשים שטסים לחופש ומוכנים לשלם פחות (טיסה לסופ"ש, טיסה לחופשה של שבועיים וכו').
עכשיו תוסיף אוסם התניה שאם אתה לא מסיים את כל החבילה של ה-70 גרם אסור לך לאכול ממנה אפילו במבה אחת. הגיוני? חוקי? אולי. מופרך? ללא ספק.
אבל זה לא מה שהם עושים.
מותר לך לאכול כמה שאתה רוצה מהבמבה, אבל אם תאכל רק 25 גרם מהחבילה ותשאיר את השאר לשבוע הבא (כי נניח אתה אוכל פעם בשבוע) אז בעוד שבוע הבמבה לא תיהיה טעימה כי היא לא תשמור על אותה טריות.
למרות שאוסם יכולים לייצר בקלות שקית שנאטמת בחזרה, הם בוחרים לא לעשות את זה כדי שתרצה כל פעם לקנות שקית חדשה.
@roneng אני מצטער אבל לא רואה שום דמיון לארוחת אכול כפי יכולתך וחלוקה בה עם אדם נוסף. אני אפילו לא יכול להצביע על הבדלים מרוב שאלו תרחישים שונים לחלוטין בעיניי. כמו שזה לא דומה לילד שמשחק בבלון.
ילד שמשחק בבלון כמובן לא קשור, אבל פה הנקודה המהותית היא מה המוצר שאתה קונה.
כמו שאפשר להבין בטעות שאתה קונה "מקטעי טיסה" במקום "הובלה בדרך כלשהי מנקודה א' לנקודה ב'", ככה אפשר להבין באותה הקלות שאתה קונה "בורגרים" במקום "כמות אוכל עד שתשבע".
למה נראה לך הגיוני שאת ה"הובלה" צריך לאפשר לך לפרק למרכיבים שלה ולצרוך לפי מה שאתה רוצה בזמן שלא נראה לך הגיוני שאת ה"אכול כפי יכולתך" אי אפשר לפרק לבורגרים בודדים ולצרוך אותם לפי מה שאתה רוצה?
 
  • אהבתי
Reactions: Roi
יש לך לינק לאותה חברת הסעות שקיימת במציאות שמסיעה אנשים מתל אביב לירושלים דרך אילת? אני אשמח להשתמש בשירותיהם.
תל אביב - ירושלים דרך אילת אכן נשמע כמו חוויה טובה אבל זה מאד קיצוני.
זה כמו למצוא טיסה לאתונה דרך ניו-זילנד.

אם תלך על דוגמא פחות קיצונית, תוכל בקלות למצוא שקיים במציאות.
נניח: תל אביב - ירושלים דרך חדרה.
אכן בארץ סיכוי קלוש שתמצא חברת הסעות כזו, אך בחו"ל, מאד נפוץ. הנה דוגמא:
1.jpg

שים לב, מלבד פערי המחיר והמרחק, ה"לא הגיוניים", קיימים כאן עוד טריקים.
כמו למשל - "נותרו 2 מושבים במחיר הזה" ולצד זה יש אייקון - "כמעט ריק".

מזכיר שמדובר באוטובוס...
 
כמו למשל - "נותרו 2 מושבים במחיר הזה" ולצד זה יש אייקון - "כמעט ריק".
זה דוקא לא סותר.
יכול מאוד להיות שה5% הראשונים של המקומות נמכרים במחיר נמוך יותר, ושככול שהאוטובוס מתמלא המחיר עולה.
 
זה דוקא לא סותר.
יכול מאוד להיות שה5% הראשונים של המקומות נמכרים במחיר נמוך יותר, ושככול שהאוטובוס מתמלא המחיר עולה.
ברור שזה לא סותר... אני מבין את העניין הזה לגמרי.
אני בא לסתור את -
אני שולח ליקום בקשה. כרטיס במחיר אחיד, כל השנה, במטוס שיש בו כסאות מסוג אחד, וכולם סבירים. משהו שלא אצטרך לחשוב עליו, להילחץ, לבדוק במאה מנועי חיפוש לפתוח חלון אינקוגניטו, ולהתחכם, להזמין שנה מראש, או לשבור את הראש. כמו אוטובוס. זה בסך הכל אוטובוס מעופף.
 
היתה תקופה שגרתי בבית דגן ועבדתי בדרום תל אביב.
היתה הנחיה להוציא מוניות בימי שישבת - כי אין אוטובוסים.
אחרי מספר שבתות שבהן הוציאו בערך מונית לכל עובד - החברה קיבלה את החשבון וההנחיה היתה שכל מונית תאסוף לפחות 3 נוסעים.
הגיע היום שהחלטתי לבחור להשתמש במונית.
עם הקטנוע שהיה לי מדובר בנסיעה של 15 דקות על השעון.
הוציאו אותי שעה קודם... נסענו מ - בית דגן ל - ראשון ל - חולון ל - בת ים ובסוף לתל אביב.
כמובן החזור רק בהפוך...
בדוגמה שלך (המעסיק שלך) ביקש מבית עסק (תחנת מוניות) לאסוף 3 אנשים לתל אביב. המסלול של הנהג עקום עבורך אבל אתה לא הלקוח. אין פה שירות של איסוף שלך מבית דגן לתל אביב אלא של איסוף 3 אנשים מגוש דן לתל אביב.

וכן, שמעתי על אנשים שתופסים מונית במחיר נמוך יותר, אם המונית הוזמנה למיקום X - כי בכל מקרה נוסע לשם ורוצה להרוויח כמה שקלים על הדרך.
או שאוסף אדם בחזור, שוב כדי שלא לנסוע "ריק".
הגיוני מאוד, אבל זה לא דומה לדוגמה שרונן נתן.
 
תל אביב - ירושלים דרך אילת אכן נשמע כמו חוויה טובה אבל זה מאד קיצוני.
זה כמו למצוא טיסה לאתונה דרך ניו-זילנד.

אם תלך על דוגמא פחות קיצונית, תוכל בקלות למצוא שקיים במציאות.
נניח: תל אביב - ירושלים דרך חדרה.
אכן בארץ סיכוי קלוש שתמצא חברת הסעות כזו, אך בחו"ל, מאד נפוץ. הנה דוגמא:
צפה בקובץ המצורף 264

שים לב, מלבד פערי המחיר והמרחק, ה"לא הגיוניים", קיימים כאן עוד טריקים.
כמו למשל - "נותרו 2 מושבים במחיר הזה" ולצד זה יש אייקון - "כמעט ריק".

מזכיר שמדובר באוטובוס...
אין בעיה בשירות הסעה שיהיה זול יותר אם הוא מאריך את המסלול. השאלה היא האם הם יאסרו עליך לרדת באחת מתחנות הביניים ולא להמשיך את המסלול, או להתחיל את המסע שלך בתחנת ביניים ולא בתחנה הראשונה שאליה נרשמת, כפי שרונן נתן בדוגמה הדמיונית.
 
השאלה היא האם הם יאסרו עליך לרדת באחת מתחנות הביניים ולא להמשיך את המסלול,
כנראה שלא יאסרו עליך... שוב, אוטובוס זה קצת שונה ממטוס. אתה יורד מהאוטובוס ישר לרחוב ולנהג לא באמת אכפת...
להתחיל את המסע שלך בתחנת ביניים ולא בתחנה הראשונה שאליה נרשמת.
לפי תנאי השירות של החברה הספציפית הזאת: לא ניתן להתחיל בתחנת הביניים.
בפועל, שוב, מדובר באוטובוס. הנהגים לרוב חביבים ולא באמת אכפת להם...
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
B כשל תמורה - החזר מחברת האשראי צרכנות פיננסית 3
ג השקעות ערך - מחקר שוק התפתחות אישית 1
שושן צחור קרנות ישראליות, עושי שוק ושווי הוגן שוק ההון 8
ח יעוץ לגבי מימון רכישת דירת יד שנייה ומכירת דירה קיימת במצב שוק לא אידיאלי נדל"ן 15
K האם שוק המניות לא יכול להיות מימוש של מעבר פשוט בין סוגי משאבים שוק ההון 47
A שיקולים ותהיות בבחירת קרן פנסיה וגמל\השתלמות לאחר סקר שוק ולימוד עצמי פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 14
D שוק הקנאביס השקעות אלטרנטיביות 11
S סחירות בקרנות סל בבורסת ת"א + רגולציה על עושה שוק שוק ההון 0
C באיזה תנאי שוק פק"מ נותן יותר ריבית מהתשואה של קרן כספית? שוק ההון 6
G הצמדה לנדלן דרך שוק ההון שוק ההון 5
N קשר בין שוק בעלייה לדולר יורד שוק ההון 43
H איך ללמד ילד על שוק ההון? התפתחות אישית 1
י איך להתחיל להתעסק עם שוק ההון שוק ההון 3
R איך מחלקים את ההשקעות בין שוק ההון ובין נדל״ן? שוק ההון 24
ת דירה או שוק ההון נדל"ן 8
R ג'ק בוגל (ז"ל, 2017) - "מה שיוביל לתשואה שנתית בשיעור של 4% עבור שוק ההון האמריקאי" שוק ההון 3
ה למה שוק המניות הישראלי גרוע? שוק ההון 36
S שוק ההון כתחליף לעו"ש שוק ההון 15
Y השפעת הרפורמה המשפטית על שוק ההון בישראל שוק ההון 429
yossik תוכנות, אפליקציות למעקב ואנליזה של שוק ההון, ניהול תקציב ועוד... אוף טופיק 11
מ החזר מס שוק ההון עם קבלות על פי סעיף 46 מיסים 2
ג החזרי מס על רווחי שוק ההון שוק ההון 8
M דרושים משקיעים לולידציית שוק אוף טופיק 0
ג מעונין ללמוד א' ב' של מושגי שוק ההון לא למטרת השקעה התפתחות אישית 3
C בס״ד שוק ההון תשואות 2022 YTD שוק ההון 15
Y מידע פיננסי שוק ההון שוק ההון 8
L הורדת שיעור המס בשוק ההון להקלה על שוק הדיור נדל"ן 4
נ אוסף המקרים בהם קפיטליזם\שוק חופשי כמו שפועל היום לא עובד אוף טופיק 48
ש שוק ההון לצד נדלן פוסטים מאיכות נמוכה 0
א שווי שוק לעומת כמות מזומנים בקופה שוק ההון 5
G לימודי שוק ההון שוק ההון 17
L מכירת RSU בזמן שוק דובי שוק ההון 11
N שוק הפקדונות - חלופות שוק ההון 3
A מרגיש מחוץ למשחק של שוק ההון - דווקא בגלל הפורם והטוויטר של הסולידית.... שוק ההון 108
ס ביג דאטה על שוק ההון והערכות אוף טופיק 0
E אני מבולבל ולא יודע איפה ללמוד על שוק ההון שוק ההון 115
ק סקר שוק בנקים ופתיחת חשבון בנק - מרחוק צרכנות פיננסית 7
F כתבה שהתפרסמה בגלובס - "האינפלציה חורגת מהיעד, ובנק ישראל במלכוד: האם להעלות ריבית ולטלטל את שוק המשכנתאות?" פוסטים מאיכות נמוכה 1
S קרן סל ישראלית בלאקרוק בלי עושה שוק שוק ההון 5
Y פקדון תשואה בטוחה אל מול שוק המניות? שוק ההון 3
L כיצד ניתן להשוות את שוק ההון לנדל"ן? השקעות אלטרנטיביות 7
oferM כיצד יושפע שוק הנדל"ן משינויים גדולים בשוק העבודה ? נדל"ן 2
א שוק ההון גבוה- שווה להיכנס עכשיו? שוק ההון 12
V מה הסיבה שאיננני יכול לפתוח נושא ב>שוק ההון>ברוקרים ופלטפורמות מסחר אוף טופיק 2
הסיני שוק המניות הסיני - שאנגחאי ושנז'ן שוק ההון 16
F הוצע לי להשכיר את דירתי ל-3 שנים מעל מחיר שוק, כולל שיפוץ הדירה על חשבונם. יש קאצ'? נדל"ן 1
L מצב שוק הנדל"ן נדל"ן 136
ה נדל"ן מול שוק ההון - היבטי מינוף ומיסוי שמטים את הכף נדל"ן 78
ס המלצות לספרים בנושא שוק ההון פוסטים מאיכות נמוכה 3
T עד כמה אמין מדד איכות השירות ע״פ רשות שוק ההון פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2

נושאים דומים

Back
למעלה