היי לכולם, מספר עדכונים.
לפני כחודשיים המלאי של המוצר הנוכחי שלנו התחיל לאזול, וביצענו הזמנה נוספת מאותו ספק. הכל הלך כשורה עד לרגע שהיה צריך לבצע אינספקשן. הסחורה לא עברה את האינספקשן בהצלחה (מעל ל-10% מוצרים פגומים), ומכאן הספק היה צריך לתקן את המוצרים הפגומים ולשלם בעצמו על האינספקשן הנוסף (בהתאם לחוזה). אך האינספקשן הנוסף היה מדגמי בלבד (אינספקשן מלא לוקח כ-5 ימים ויקר מאוד), וגם בו הסחורה לא עברה בהצלחה.
וכאן מצאנו חור בחוזה שלנו, שלא מציין מה קורה במידה והאינספקשן השני גם לא עובר בהצלחה. לאחר משא ומתן מול הספק, הוחלט שאנחנו נשלם את האינספקשן האחרון, ועל מנת לצמצם את הסיכון, נקבל רק 500 יחידות מתוך ה-1000 שהזמנו (וכמובן נקבל החזר כספי על השאר). הספק מבחינתו מעדיף שנבטל את ההזמנה והוא יחזיר לנו את הכסף, אך כיוון שהמלאי שלנו עומד לאזול העדפנו לקבל מה שאנחנו יכולים ולשלוח למחסנים של אמזון. מכאן למדנו שצריך לשכלל עוד את החוזה ולעשות אותו עוד יותר "דרקוני" ולציין בדיוק מה קורה במידה והסחורה לא עוברת את האינספקשן, וכמובן מי משלם.
בנוסף החלטנו להתחיל לעבוד על המוצר הבא, ובחודש האחרון העסקנו עובד מהפיליפינים שכל יום סרק את אמזון באמצעות Jungle Scout והכין לנו רשימה של מוצרים, ומדי שבוע עברנו על המוצרים שהוא מצא והוספנו הנחיות נוספות והמלצות לחיפוש. בסופו של דבר מצאנו מוצר שמעניין אותנו, ואנחנו כעת בתהליך הזמנת הדוגמיות.
קטע מעניין נוסף שגיליתי, שהמוצר שלנו מתחיל לעלות בדירוג של אמזון ולהימכר בצורה אורגנית (רק באמצעות חיפוש). עקב המלאי הנמוך החלטנו לעצור את הפרסום בימים הקרובים עד שהסחורה תגיע לאמזון, וגילינו שאנחנו עדיין מקבלים בין 2-3 הזמנות ביום ללא פרסום כלשהו. לכן חשוב לזכור שהמטרה של הפרסום היא לא רק "להביא מכירות" אלא גם לקדם את המוצר שלכם במילות המפתח של אמזון, כך שגם אם בהתחלה הקמפיין אינו מניב מכירות/מפסיד, עדיין שווה להריץ אותו גם בתקציב נמוך.