• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

קיזוז הפסדים בבורסה: כך תשלמו פחות מס רווח הון

  • פותח הנושא פותח הנושא לאץ'
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

לאץ'

משתמש רגיל
הצטרף ב
30/8/18
הודעות
411
דירוג
287
בפוסט הנ"ל הסולידית מרחיבה בנושא מגן מס. בין היתר נאמר שם "קיזוז הפסדי ההון מתבצע אוטומטית, כבר בשלב ניכוי המס במקור על ידי הבנק או בית ההשקעות בו מתנהל חשבונכם. בכל פעם שאתם מוכרים נייר עקך בהפסד, הברוקר יוצר בחשבונכם מגן מס".

שאלתי היא האם הדבר נכון גם לאלה המתנהלים בשבון שאיננו ישראלי? (IB למשל), ואם לא, איך אפשר והאם אפשר ליצור בחשבונות כאלה מגן מס במידה ומוכרים בהפסד.
 
שאלתי היא האם הדבר נכון גם לאלה המתנהלים בשבון שאיננו ישראלי?
נכון באותה מידה.
רווחים והפסדים באותה שנה קלנדרית מתקזזים אחד עם השני.
כדי להעביר הפסד לשנים הבאות צריך להגיש דוח שנתי (גם בברוקר ישראלי וגם זר)
 
שאלתי היא האם הדבר נכון גם לאלה המתנהלים בשבון שאיננו ישראלי? (IB למשל)
תוך שנתי - אין צורך ליצור "מגן מס" כי חישוב המס הוא שנתי* (בשונה מברוקר ישראלי שמנכה בכל עיסקה, בברוקר זר את מחשבת את הרווחים וההפסדים בסוף השנה כך שהרווחים וההפסדים מתקזזים באופן טבעי).
משנה לשנה אכן יש צורך להעביר הפסדים בדוח השנתי.

*) אלא אם את משלמת כל חציון, ואז את יכולה לרשום לעצמך את מגן המס באפליקציית הפתקים החביבה עלייך. בכל מקרה אין קשר לברוקר כי הוא לא מעורב בענייני מיסוי ישראלי.
 
מישהו יכול לסכם באילו מקרים משתלם לעשות באופן יזום קיזוז הפסדי הון?
למשל, אם אני קונה רק קרן אחת או שתיים לטווח ארוך.
 
למשל, אם אני קונה רק קרן אחת או שתיים לטווח ארוך.
אם את/ה עושה איזונים לתיק, אז כדאי למכור גם את החלק המופסד ולקנות מחדש (אותו ניר או ניר אחר, דיברו מזה כמה פעמים כאן בפורום)
 
אם את/ה עושה איזונים לתיק, אז כדאי למכור גם את החלק המופסד ולקנות מחדש (אותו ניר או ניר אחר, דיברו מזה כמה פעמים כאן בפורום)
אז אם אני לא עושה איזונים. כלומר 100% מניות (שהם נייר אחד או שניים). אז אין יתרון לקיזוז נכון?
 
אז אם אני לא עושה איזונים. כלומר 100% מניות (שהם נייר אחד או שניים). אז אין יתרון לקיזוז נכון?
השאלה לא ברורה. אם אתה רק קונה ניירות ערך, אז אין לך הפסדים ורווחים ואין מה לקזז.
 
השאלה לא ברורה. אם אתה רק קונה ניירות ערך, אז אין לך הפסדים ורווחים ואין מה לקזז.
למשל, קניתי עכשיו ב 50% מהכסף שלי קרן על נאסדק ואת השאר בקרן של סנופי.
אחרי זמן מה, יש ירידה של 30%.
האם יש יתרון לקיזוז הפסדי הון?
 
למשל, קניתי עכשיו ב 50% מהכסף שלי קרן על נאסדק ואת השאר בקרן של סנופי.
אחרי זמן מה, יש ירידה של 30%.
האם יש יתרון לקיזוז הפסדי הון?
עדיין לא ברור.
קיזוז הפסד נעשה מרווח. בדוגמה שלך אין רווח ולכן אין מה לקזז.
אם התכוונת לשאול אם כדאי למכור ולקנות מיד את אותו נכס כדי שיהיה לך מגן מס, אז התשובה היא שבעיקרון זו טעות, אבל אפשר לחשוב על תרחישים בהם יהיה בזה היגיון. הכל תלוי בכלל הנתונים שלך.
 
בדוגמה שלך אין רווח ולכן אין מה לקזז.
אבל אם יש רווח מקביל בקרן אחרת, אפשר למכור ולקנות את שתיהן.
ככה לא תשלם עכשיו מס על הרווח, אבל בעתיד תשלם מס גדול יותר.

אז יש כאן סוג של דחיית מס. אני אישית לא טורח עם המשחקים האלה (ובכל מקרה השאיפה היא שכל התיק יהיה ברווח).
 
אבל אם יש רווח מקביל בקרן אחרת, אפשר למכור ולקנות את שתיהן.
ככה לא תשלם עכשיו מס על הרווח, אבל בעתיד תשלם מס גדול יותר.

אז יש כאן סוג של דחיית מס. אני אישית לא טורח עם המשחקים האלה (ובכל מקרה השאיפה היא שכל התיק יהיה ברווח).
אני הבנתי מהשאלה שיש הפסד בשתי הקרנות.
אם הנתון כפי שכתבת ובכל מקרה הוא מתכוון לממש רווחים עכשיו, אז אני מסכים איתך.
 
אם התכוונת לשאול אם כדאי למכור ולקנות מיד את אותו נכס כדי שיהיה לך מגן מס, אז התשובה היא שבעיקרון זו טעות, אבל אפשר לחשוב על תרחישים בהם יהיה בזה היגיון. הכל תלוי בכלל הנתונים שלך.
לזה התכוונתי.
הבנתי, תודה רבה !
 
אבל אם יש רווח מקביל בקרן אחרת, אפשר למכור ולקנות את שתיהן.
ככה לא תשלם עכשיו מס על הרווח, אבל בעתיד תשלם מס גדול יותר.

אז יש כאן סוג של דחיית מס. אני אישית לא טורח עם המשחקים האלה (ובכל מקרה השאיפה היא שכל התיק יהיה ברווח).
לרוב זה לא כדאי
הפסד הון הוא נומינלי, רווח הון הוא ריאלי.
על הנייר שהפסיד אתה גם תפסיד את עליית המדד שאותה לא תקבל חזרה בעתיד.
כמובן שאם זה מוצמד למטבע זר אז כדאי לבדוק הפרשי שער בקניה ומכירה, אבל גם שם לרוב מהלך כזה לא ישתלם.
 
האם ניתן לקזז הפסד בשל מכירת מניות אמריקאיות בIB, מרווח הון בשל מכירת דירת מגורים שניה?
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
האם ניתן לקזז הפסד בשל מכירת מניות אמריקאיות בIB, מרווח הון בשל מכירת דירת מגורים שניה?
לא רק שניתן, אם לא יקוזז ההפסד לא יוכל להיות מקוזז בשנים הבאות
הפסד הון חו"ל מקוזז
1. מול רווחי הון בחו"ל
2. מול דיבידנד חו"ל
3. את היתרה מול רווחי הון (כולל שבח) בישראל

לא רואה חשבון, הנכתב ברשומה אינו המלצה
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
S קיזוז הפסדים בבורסה בחשבון בבנק בארץ עם רווחים מחשבון ברוקר בחול פוסטים מאיכות נמוכה 4
G קיזוז הפסדים בבורסה עם דוגמא מוחשית שוק ההון 6
ח אחת ולתמיד - כללי קיזוז הפסדים, רווחים, והעברה משנה לשנה מיסים 8
א סדר קיזוז הפסדים מרווח הון והכנסות מריבית ודיבידנד מיסים 11
N קיזוז רווח ריבית מול הפסדים בשוק ההון - סדר קיזוז הפסדים מיסים 1
ד קיזוז רווחים מהשנה על הפסדים משנים קודמות שוק ההון 3
I קיזוז הפסדים ממכירת נדל״ן מיסים 2
F קיזוז דיבידנד בחול כנגד הפסדים השנה לעומת הפסדים מועברים מיסים 32
A הפסדים ברי קיזוז - חיובי או שלילי? מיסים 1
I קיזוז הפסדים מועברים בנספח חו"ל, 1301/1327 מיסים 5
A קיזוז הפסדים בין קופות גמל להשקעה צרכנות פיננסית 7
M קיזוז הפסדים בשוק ההון מרווח כעצמאי מיסים 4
עידו ג קיזוז הפסדים לאחר מעבר מהבנק למיטב ברוקרים ופלטפורמות מסחר 3
ל קיזוז הפסדים מרווחי הון - שאלות תם מיסים 20
M קיזוז הפסדים ארה'ב עם רווחים מתל אביב? שוק ההון 2
ח קיזוז הפסדים ומענקי קורונה בדוח השנתי 2021 מיסים 1
pita קיזוז הפסדים במניות מול רווחים בפוליסת חיסכון? מיסים 5
M הגשת דוח על אינטראקטיב ברוקרס, עוסק פטור, קיזוז הפסדים וריבית מניירות ערך מיסים 9
ברק א. קיזוז הפסדים מיסים 0
O קיזוז רווחים מול הפסדים - פסגות טרייד פוסטים מאיכות נמוכה 1
E חשבון השקעות של זוג נשוי, קיזוז הפסדים ומס יסף שוק ההון 8
ט שאלה על הפסדים ברי קיזוז בטופס 867 צרכנות פיננסית 19
A קיזוז הפסדים שוק ההון 1
I קיזוז הפסדים מול ניכוי מס במקור על דיבידנדים שוק ההון 19
ט קיזוז sp500 ודולר - מתי זה ישבר? שוק ההון 11
ג קיזוז מס שבח מול הפסדי ההון מיסים 6
R קיזוז הפסד הון מול דיבידינד בשיעור לא אופטימלי מיסים 1
R מס על השכרת דירה - קיזוז מול שכירות מיסים 7
א קיזוז רווח מול הפסד שוק ההון 3
צ חישוב נקודות זיכוי ותרומות לצורך קיזוז רווחי הון מיסים 4
V קיזוז רווחי הון רווחי הון חול /להכנסות בארץ מיסים 10
D קיזוז הפסד הון כנגד רווח בדיסקונט שוק ההון 2
ר טופס 867, קיזוז הפסדי הון כנגד הכנסה מרבית או מדיבידנד מיסים 5
S קיזוז הפסד ממכירת נדל"ן בחו"ל מיסים 0
R הסבר על קיזוז פחת בהקשרי מס הכנסה ומס שבח מיסים 5
N שאלה על קיזוז הכנסה מול הוצאה בעו"ש צרכנות פיננסית 1
ת קיזוז הפסדי עבר שוק ההון 0
ת קיזוז הפסדי עבר שוק ההון 3
F קיזוז הפסד בשוק ההון מול רווח שותפות נדלן בחול מיסים 7
Z קיזוז הפסדי הון במסחר עצמאי עם מס מקופת גמל להשקעה מיסים 5
ז מכירה וקניה בטווח זמן קצר בשביל קיזוז הפסד הון מיסים 5
light007 קיזוז מס רווח עם מכירה בהפסד? שוק ההון 3
T אחריות קיזוז אינפלציה במכירת נייר ערך מיסים 7
M קיזוז רווחי הון מול תשלומי ריבית על מרג'ין מיסים 1
W קיזוז הפסד הון בארץ מול רווח דיבידנד בחו"ל מיסים 25
מ התייעצות קיזוז מס ריווחי הון עם הפסד שוק ההון 7
R קיזוז עמלות רכישה כנגד רווחים שוק ההון 1
O קיזוז רווח קרן כספית מול ההפסדים האחרונים. שוק ההון 4
S קיזוז רווחי הון ב-RSU מול הפסד הון בחו"ל מיסים 4
N קיזוז עמלות בברוקר זר מיסים 13

נושאים דומים

Back
למעלה