• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

קיזוז הפסדים מול ניכוי מס במקור על דיבידנדים

  • פותח הנושא פותח הנושא IAR
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

IAR

משתמש סולידי
הצטרף ב
26/9/15
הודעות
59
דירוג
6
היי,

אז אף פעם לא שמתי לב לזה, כנראה שהנחתי שהבנק עושה את זה לבד, אבל אולי טעיתי.
עברתי באתר של בנק הפועלים על אירועי המס שלי מהשנה, אני רואה כמה אירועי מס על דברים שמכרתי בהפסד, אבל נראה שעל כל קבלות הדיבידנד שלי לא נוצר אף אירוע מס, אבל כמובן שאת הדיבידנד קיבלתי אחרי ניכוי של 25% מס במקור.
מה עליי לעשות כדי לקבל את התשלומי מס האלה חזרה ? האם אני צריך להגיש טופס מיוחד ? זה לא משהו שהבנק יודע לעשות אוטומטית ?
 
לא יודע לגבי פועלים. אני יודע לגבי IBI שאצלם מס תקבולים (דיבידנד) מנייר זר לא מתקזז אוטומטית עם מס רווחי הון.
הקיזוז ניתן לביצוע רק באמצעות דו"ח למס הכנסה בסוף השנה.
 
לא יודע לגבי פועלים. אני יודע לגבי IBI שאצלם מס תקבולים (דיבידנד) מנייר זר לא מתקזז אוטומטית עם מס רווחי הון.
הקיזוז ניתן לביצוע רק באמצעות דו"ח למס הכנסה בסוף השנה.
ניתן לקזז מס במקור של דיבידנדים מנייר ערך זר עם הפסד הון? זה משנה אם החשבון מתנהל בארץ או בחו"ל?
 
@גילגמש ככל הידוע לי כן אבל אני לא בטוח ב100% כי לא ביצעתי את זה עדיין בעצמי.
היו פה כמה דיונים על זה, תחפש לפי תגיות של מס ותכנון מס.

מה שבטוח זה שמיקום ניהול החשבון לא אמור להשפיע בשום צורה.
 
הקיזוז ניתן לביצוע רק באמצעות דו"ח למס הכנסה בסוף השנה.
אי אפשר. ניתן לקזז רק מני"ע ישראלי וזה גם מתבצע היום אוטומטית, בבתי השקעות לפחות (אולי גם בבנקים, אין לי מושג).
 
@אורי ג. אתה מכיר אתר מסודר ללימוד חשבונאות למשקיעים בארץ?
 
@אורי ג. אתה מכיר אתר מסודר ללימוד חשבונאות למשקיעים בארץ?
לא יודע מה זה בדיוק חשבונאות למשקיעים אבל הפורום הזה מומלץ יש לך הרבה מאד חומר פה.
מה בדיוק אתה מחפש?
 
אי אפשר. ניתן לקזז רק מני"ע ישראלי וזה גם מתבצע היום אוטומטית, בבתי השקעות לפחות (אולי גם בבנקים, אין לי מושג).

החלטתי לנסות לחפש שוב.
לא הצלחתי למצוא סימוכין, לא לכך שאפשר ולא לכך שאי אפשר.
עם זאת, הדבר הכי קרוב שמצאתי זה מצגת (דיי ישנה ככל הנראה) באתר של חברת PwC שמספקת בין היתר שירות ייעוץ מס.
זאת התוצאה הראשונה בגוגל כשמחפשים:
השקעה במכשירים פיננסים בארץ ובחו"ל - PwC

שים לב למה שכתוב בשקף מספר 50:
"החל משנת 2007: ניתן לקזז הפסדים מכל נייר ערך נסחר כנגד רווח מריבית, דיבידנד ורווח הון מנייר ערך זר או ישראלי."
ולאחר מכן בשקף מספר 52 יש טבלה מסכמת שגם כן מראה שזה אפשרי.

האם יש לך הפניה למקור מוסמך שיכול לאשש את מה שאתה אומר ולסתור את מה שכתוב במצגת?
 
  • אהבתי
Reactions: ogi
האם יש לך הפניה למקור מוסמך שיכול לאשש את מה שאתה אומר ולסתור את מה שכתוב במצגת?
מ2007 זרמו הרבה מים בירדן, יש 2 כללים שצריך לדעת:
1. מס שנוכה במקור ע"י הIRS לעולם לא יוחזר לך ע"י רשות המיסים פה (וההפך).
2. הפסד הוני ניתן לקזז כנגד כנגד רווח פירותי אך ורק אם שניהם נוצרו באותה השנה. לא ניתן להשתמש במגן מס משנים עברו כדי לקזז רווח פירותי בשנה הנוכחית.
מדובר על תושב ישראל ללא אזרחות כפולה (אמריקאית) לאלא יש דין אחר.
המקור הוא הרו"ח שלי.
 
1. מס שנוכה במקור ע"י הIRS לעולם לא יוחזר לך ע"י רשות המיסים פה (וההפך).
כל עוד לא ראיתי מסמך שמצדיק זאת דעתי (הלא מבוססת) היא שהם יכולים עדיין לא לגבות ממך מס נוסף אחרי הדיבידנדים שקיבלת.
במילים אחרות אם יש לך:
1. רווח של 100 שח מדיבידנדים שנוכו 25 שח ב-IRS
2. הפסד של 100 שח ממכירת נייר.
3. רווח של 100 שח ממכירת נייר אחר.
לדעתי האישית אתה לא תצטרך לשלם מס בכלל באותה השנה (למעט המס שהלך ל-IRS) כי הרווח וההפסד מהמכירות מכסים אחד את השני.

**חשוב לוודא זאת מול רואה חשבון**
 
כל עוד לא ראיתי מסמך שמצדיק זאת דעתי (הלא מבוססת) היא שהם יכולים עדיין לא לגבות ממך מס נוסף אחרי הדיבידנדים שקיבלת.
במילים אחרות אם יש לך:
1. רווח של 100 שח מדיבידנדים שנוכו 25 שח ב-IRS
2. הפסד של 100 שח ממכירת נייר.
3. רווח של 100 שח ממכירת נייר אחר.
לדעתי האישית אתה לא תצטרך לשלם מס בכלל באותה השנה (למעט המס שהלך ל-IRS) כי הרווח וההפסד מהמכירות מכסים אחד את השני.

**חשוב לוודא זאת מול רואה חשבון**

זה נראה לי דיי ברור, לא רואה סיבה שדיבידנדים ימוסו פעמיים. (מאד מקווה שלא anyways).
אני דווקא התכוונתי למס שנוכה במקור ופה החברים אומרים שאין אפשרות להתקזז על זה. פניתי ליועץ השקעות בבנק שיבדוק את זה מול המחלקת מיסים, אני מחכה לשמוע תשובות ואעדכן.
 
DAAT בדוגמא שהבאת אתה אכן תשלם 0 ש"ח לרשות המיסים הישראלית ו25 ש"ח לIRS.
 
לא יודע מה זה בדיוק חשבונאות למשקיעים אבל הפורום הזה מומלץ יש לך הרבה מאד חומר פה.
מה בדיוק אתה מחפש?
אני חושב שקראתי את רוב הדיונים על מיסוי.
אני רק מחפש מקור יותר מסודר ומוסמך (מן handbook לרואי חשבון, אבל רק הפרקים שעוסקים בהשקעות של יחידים)
אאל"ט, אזכרת שלקחת קורסים בתחום, וחשבתי שאולי אתה מכיר אתר נח עם סיכומים.
 
יש דין אחר
תקן אותי אם אני טועה:
אזרחים כפולים צריכים לדווח בשתי המדינות, ולשלם מס במדינה בה בוצעה העסקה. בנוסף, הם נדרשים להשלים את המס בכל מדינה לפי החוק שלה (אחרי קיזוז עם מה ששולם במדינה השנייה).
סך המס יעדוף במדינה אחת, וישמש כמגן מס באותה מדינה לשנים הבאות.
 
נערך לאחרונה ב:
פניתי ליועץ השקעות בבנק שיבדוק את זה מול המחלקת מיסים
אני סומך יותר על המוכר במכולת...
האנשים בבנק במקרה הטוב ידעו להגיד לך מה הבנק עושה ולא מה מס הכנסה מחייב.
אני במקומך הייתי מדבר עם רואה חשבון.
אתה תמיד יכול להרים טלפון למס הכנסה (אתה לא חייב להזדהות) אם אתה לא רוצה לדבר עם רואה חשבון.
 
אני חושב שקראתי את רוב הדיונים על מיסוי.
אני רק מחפש מקור יותר מסודר ומוסמך (מן handbook לרואי חשבון, אבל רק הפרקים שעוסקים בהשקעות של יחידים)
אאל"ט, אזכרת שלקחת קורסים בתחום, וחשבתי שאולי אתה מכיר אתר נח עם סיכומים.
בתחום המיסוי דווקא לא לקחתי קורסים למרות שישנם כאלה גם ברמה אקדמאיות. יש אולי השתלמויות לרו"ח או משהו בסגנון.
כל הידע שלי במיסים זה פשוט על סמך נסיון...
תקן אותי אם אני טועה:
לא מדויק. זה לא משנה איפה העסקה נעשתה זה כן משנה לאיזה מדינה שייך הנכס, של איזה מדינה אתה תושב, וזה משתנה מאזרחות כפולה למשנהה כיוון שלכל מדינה יש הסכם מניעת כפל מס אחר עם ישראל (אם בכלל). הקיזוז יתבצע רק אם יש הסכם מניעת כפל מס. לגבי מגני מס כל מדינה והחוקים שלה, בארה"ב לדוגמא מגן מס נמחק לך אחרי משהו כמו 5 שנים, בארץ הוא נשאר לצמיתות.
כל נושא המיסוי הבינלאומי לאנשים עם אזרחויות כפולה זה נושא סבוך במיוחד, רוב רו"ח לא מתעסקים עם זה ויש רו"ח שכן מומחים לתחום, אני מציע לך לא להכנס לזה, אלא אם כן ממש משעמם לך או שיש לך צורך ספציפי, אם כן שאל ואנסה לענות כמיטב יכולתי.
 
ועוד משהו: ציפור לחשה לי ב2016 ברוקרים בארץ (חלקם לפחות ואולי גם בנקים?) יפסיקו לנכות מס במקור לבעלי אזרחות או זיקה אמריקאית (W9) על אחזקה של מניות אמריקאיות.
בהחלט בשורה מצויינת למחזיקי האזרחות הכפולה.
עריכה: אחרי בדיקה בIBI טוענים שכבר כיום הם לא מנכים.
במיטב כן מנכים כיום, לי לפחות.
 
נערך לאחרונה ב:
אני סומך יותר על המוכר במכולת...
האנשים בבנק במקרה הטוב ידעו להגיד לך מה הבנק עושה ולא מה מס הכנסה מחייב.
אני במקומך הייתי מדבר עם רואה חשבון.
אתה תמיד יכול להרים טלפון למס הכנסה (אתה לא חייב להזדהות) אם אתה לא רוצה לדבר עם רואה חשבון.

אני מסכים שהבנק לא יתרום לך כסף או מידע מיוזמתו, אבל אני לא חושב שאם אני אשאל את זה ספציפית אז ישקרו לי. (ואני בספק שהמחלקת מס שלהם לא יודעת את התשובה).
בעיקרון אני כל סוף שנה עושה מכירה קנייה לפי המערכת סימולציית מס של הבנק שאומרת לי מה המגן מס שלי לפי מכירות שעשיתי בהפסד, אתה טוען שגם אותה אני צריך לקחת בערבון מוגבל ?
 
אני לא חושב שאם אני אשאל את זה ספציפית אז ישקרו לי.
גם אני לא.
אני בספק שהמחלקת מס שלהם לא יודעת את התשובה
אני בספק אם הם יודעים את התשובה...

בעיקרון אני כל סוף שנה עושה מכירה קנייה לפי המערכת סימולציית מס של הבנק שאומרת לי מה המגן מס שלי לפי מכירות שעשיתי בהפסד, אתה טוען שגם אותה אני צריך לקחת בערבון מוגבל ?
היו מספר דיונים על כך בפורום ואפילו כתבו על כך כתבה (שקושרה בפורום) שבה הוצג שהסיבה שמס הכנסה לא מחייבים את אזרחי ישראל להגיש דו"חות מס בכל שנה היא שהם יודעים שכמעט כל אזרחי ישראל זכאים להחזרי מס.

תחפש שרשורים נוספים בנושא ותחליט אם אתה רוצה לסמוך על הבנק או לבצע תיאום מס.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
אני מסכים שהבנק לא יתרום לך כסף או מידע מיוזמתו, אבל אני לא חושב שאם אני אשאל את זה ספציפית אז ישקרו לי. (ואני בספק שהמחלקת מס שלהם לא יודעת את התשובה).
לא ישקרו לך, הם פשוט לא מבינים כלום. "מחלקת המס" שלהם לא מיועדת לך, ויעוץ מס ויעוץ משפטי זה לא עיסקו של הבנק, זה בעיה שלך. הייתי לוקח בערבון מוגבל מאד כל מה שבתי השקעות/בנקים "מייעצים" לך בתחום, מנסיוני פשוט אין להם מושג.
היום ה"מומחית מיסים" של מיטב הטעתה אותי 3 פעמים לפחות לדוגמא.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
N קיזוז רווח ריבית מול הפסדים בשוק ההון - סדר קיזוז הפסדים מיסים 1
pita קיזוז הפסדים במניות מול רווחים בפוליסת חיסכון? מיסים 5
O קיזוז רווחים מול הפסדים - פסגות טרייד פוסטים מאיכות נמוכה 1
ח אחת ולתמיד - כללי קיזוז הפסדים, רווחים, והעברה משנה לשנה מיסים 14
א סדר קיזוז הפסדים מרווח הון והכנסות מריבית ודיבידנד מיסים 11
ד קיזוז רווחים מהשנה על הפסדים משנים קודמות שוק ההון 3
I קיזוז הפסדים ממכירת נדל״ן מיסים 2
F קיזוז דיבידנד בחול כנגד הפסדים השנה לעומת הפסדים מועברים מיסים 32
A הפסדים ברי קיזוז - חיובי או שלילי? מיסים 1
S קיזוז הפסדים בבורסה בחשבון בבנק בארץ עם רווחים מחשבון ברוקר בחול פוסטים מאיכות נמוכה 4
I קיזוז הפסדים מועברים בנספח חו"ל, 1301/1327 מיסים 5
A קיזוז הפסדים בין קופות גמל להשקעה צרכנות פיננסית 7
M קיזוז הפסדים בשוק ההון מרווח כעצמאי מיסים 4
עידו ג קיזוז הפסדים לאחר מעבר מהבנק למיטב ברוקרים ופלטפורמות מסחר 3
ל קיזוז הפסדים מרווחי הון - שאלות תם מיסים 20
M קיזוז הפסדים ארה'ב עם רווחים מתל אביב? שוק ההון 2
ח קיזוז הפסדים ומענקי קורונה בדוח השנתי 2021 מיסים 1
M הגשת דוח על אינטראקטיב ברוקרס, עוסק פטור, קיזוז הפסדים וריבית מניירות ערך מיסים 9
ברק א. קיזוז הפסדים מיסים 0
E חשבון השקעות של זוג נשוי, קיזוז הפסדים ומס יסף שוק ההון 8
G קיזוז הפסדים בבורסה עם דוגמא מוחשית שוק ההון 6
ט שאלה על הפסדים ברי קיזוז בטופס 867 צרכנות פיננסית 19
A קיזוז הפסדים שוק ההון 1
לאץ' קיזוז הפסדים בבורסה: כך תשלמו פחות מס רווח הון דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 15
ט קיזוז sp500 ודולר - מתי זה ישבר? שוק ההון 12
ג קיזוז מס שבח מול הפסדי ההון מיסים 6
R קיזוז הפסד הון מול דיבידינד בשיעור לא אופטימלי מיסים 1
R מס על השכרת דירה - קיזוז מול שכירות מיסים 7
א קיזוז רווח מול הפסד שוק ההון 3
צ חישוב נקודות זיכוי ותרומות לצורך קיזוז רווחי הון מיסים 4
V קיזוז רווחי הון רווחי הון חול /להכנסות בארץ מיסים 10
D קיזוז הפסד הון כנגד רווח בדיסקונט שוק ההון 2
ר טופס 867, קיזוז הפסדי הון כנגד הכנסה מרבית או מדיבידנד מיסים 5
S קיזוז הפסד ממכירת נדל"ן בחו"ל מיסים 0
R הסבר על קיזוז פחת בהקשרי מס הכנסה ומס שבח מיסים 5
N שאלה על קיזוז הכנסה מול הוצאה בעו"ש צרכנות פיננסית 1
ת קיזוז הפסדי עבר שוק ההון 0
ת קיזוז הפסדי עבר שוק ההון 3
F קיזוז הפסד בשוק ההון מול רווח שותפות נדלן בחול מיסים 7
Z קיזוז הפסדי הון במסחר עצמאי עם מס מקופת גמל להשקעה מיסים 5
ז מכירה וקניה בטווח זמן קצר בשביל קיזוז הפסד הון מיסים 5
light007 קיזוז מס רווח עם מכירה בהפסד? שוק ההון 3
T אחריות קיזוז אינפלציה במכירת נייר ערך מיסים 7
M קיזוז רווחי הון מול תשלומי ריבית על מרג'ין מיסים 1
W קיזוז הפסד הון בארץ מול רווח דיבידנד בחו"ל מיסים 25
מ התייעצות קיזוז מס ריווחי הון עם הפסד שוק ההון 7
R קיזוז עמלות רכישה כנגד רווחים שוק ההון 1
O קיזוז רווח קרן כספית מול ההפסדים האחרונים. שוק ההון 4
S קיזוז רווחי הון ב-RSU מול הפסד הון בחו"ל מיסים 4
N קיזוז עמלות בברוקר זר מיסים 13

נושאים דומים

Back
למעלה