למה אין פה את VOO כאופציה
יש VTI כאופציה (בשילוב עם VXUS).
שתיהן קרנות אמריקאיות מחלקות על השוק האמריקאי.
VTI אמורה לעקוב אחרי 100% מהשוק האמריקאי.
VOO עוקבת אחרי כ500 מניות משווי שוק גדול (זה יוצא כ80% לפחות מהשוק).
אז מי שחיבר את הפוסט הזה, הניח שרוצים פיזור כמה שיותר רחב, ואם כבר משקיעים בקרן אמריקאית, וזמינה לך אחת עם פיזור רחב יותר, לך עליה!
הבנתי שהיתרון אף יותר גדול מלמשל VT לעומת VWRA כי בVOO אין בכלל חברות מחוץ לארה"ב בעוד שבVT יש ולכן שם המס על הדיבידנדים הוא 5% במקור בעוד בVOO %0, לעומת 14% בCSPX וVWRA
אתה מפספס פה משהו משמעותי.
ההבדל בין VT לVOO הוא לא בדיון על מס דיבידנדים.
הוא בשאלה אחרי מה עוקבים בכלל.
אם המכונית המשפחתית האמריקאית יותר טובה מהמשפחתית האירית, ובהפרש יותר גדול ממה שהמיני-ואן האמריקאית עוקפת את המיני ואן האירית, זו לא סיבה ללכת על משפחתית. כי אתה רצית בכלל מיני-ואן, יש לך 5 ילדים. איפה תכניס אותם במכונית משפחתית? מה זה משנה שהיא טובה יותר מהמשפחתית האירית?
כשאתה מפזר עולמית, אתה לא מתחשב בזה שיש לך עוד טיפונת מס דיבידנדים כאן או כאן. אתה מפזר עולמית כי אתה רוצה לפזר סיכונים (מה תעשה? תתקע את כל ה5 ילדים במושב האחורי? צריך לפזר!
). עכשיו, אחרי שהחלטת לפזר, אתה בודק איזו דרך לפזר טובה יותר מבחינת מס דיבידנדים.
שים לב שהדיון כאן מתמקד ב3 דברים הכי פחות חשובים ב
פירמידה, כשההבדל בין VT לVOO נעוץ בעיקר ב"פיזור", שנמצא הרבה מעליהם...